Voiko uralla kehittyä muuten kuin käymällä koulua?

mitämieltäootte

Onko uralla mahdollista kehittyä vain tekemällä työtä, vai onko ihan pakko jossain välissä raahautua sinne saatanan koulun penkille homehtumaan? Itse olen ylioppilas/amis (kaksoistutkinto) ja ollut työelämässä muutamia vuosia ja kiinnostaisi vaativammat työtehtävät ja oppisin mielelläni ennemmin työn kautta kuin homehduttamalla persettä koulun penkillä. Onko mitään mahdollisuutta päästä vaikka insinööritason työtehtäviin pelkästään työkokemuksen avulla?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiuy

      Oikeasti homeperse haluaa vain edetä uralla, ei kehittyä osaamisessa. Perusta oma yritys, pääset heti toimitusjohtajaksi käymättä koulua.

    • Totuus24072015

      Tiedän tuon "mitämieltäootte" henkilön ja kerronkin tässä hänen elämänsä tosiasiat. Lapsesta asti olen tiennyt että hän ei ole terve. Hän on aina ollut erittäin itsekeskeinen ja harjoittanut fyysistä/henkistä väkivaltaa sukuani kohtaan. Ulkopuoliset ihmiset taas ovat pitäneet häntä älykkäänä, hauskana ja karismaattisena ihmisenä. Kun asia paljastui myöhemmin kukaan ei ollut uskoa asiaa todeksi.

      Itse olen kauan tienny totuuden, että hän on narsisti. Hänellä on suuri pätemisen tarve, luulee kaikkien kadehtivan häntä, haluaa muiden ihmisten jatkuvaa ihailua, ei ole koskaan väärässä eikä hänestä löydy koskaan pienintäkään virhettä, esim. pahoipitelytkin ovat hänen mielestään oikeutettuja ja ansaittuja. Häntä ei koske samat yhteiskunnan säännöt ja kuvittelee olevansa muiden yläpuolella, hänellä ei ole kykyä empatiaan ja muutenkin suurin osa tunteista on näyteltyä(muokkaa itseään tilanteen mukaan saadakseen sen mitä haluaa).Hän myös on jatkanut vanhempien eron jälkeen vuosia meidän riivaamista ja vainoamista. Uhkaillut pahimmillaan murhilla ja tappamisella.

      Hän on myös nuoresta asti ollut alkoholista riippuvainen, nykyään alkoholisti ja menettänyt työnsä. Eikä tälle vainoamiselle tai ilkeilylle näy loppua..hän on piinannut vuosien ajan muitakin hänen elämäänsä tulleita ihmisiä, olen katsonut sivusta ja toivonut heidän näkevän hänen todellisen luonteen ajoissa, hän on kaikkia naisystäviä/vaimoja alistanut ja pahoinpidellyt, kokee omistavansa nämä naiset. Tätä jatkui esim. äitini kanssa siihen pisteeseen että hänen minuus ja omatahto oli täysin kadonnut, jotenkin viimeisillä voimillaan sai eron tehtyä mutta se ei piinaamista lopettanut päinvastoin. Meni vuosia että saimme olla välillä rauhassa hänen etsiessä uusia uhreja ja heitä on vuosien aikana riittänyt.

      Hänelle on diagnosoitu kaksisuuntainenmielenhäiriö johon söi hetken aikaa lääkkeitä, itse tiesin diagnoosin olevan väärä. Hän erosi silloisesta naisestaan ja jätti lääkkeet. Alkoi juomisen lisäksi poltella kannabista säännöllisesti. Siitä lähtien meno on vain pahentunut. Vainoaminen ja uhkailu ihmisiä kohtaan lisääntynyt. Päätin kerran mennä katsomaan kuinka hän voi, kun pisin suhde äitini jälkeen oli päättynyt. Oli selvästi mennyt huonopaan suuntaan, pian kävi ilmi että hänellä on paljon harhoja jotka kokee täytenä totena. Kuten se että häntä seurataan, puheluita kuunnellaan, kameroita asennettuna kämppään, pelkäsi henkesä puolesta. Hänen juttunsa oli muutenkin erittäin sekavia ja pian hän kuvitteli että olin tullut tappamaan hänet, joten pahoinpiteli ja kuristi minua. Sen jälkeen olen katkaissut yhteydet häneen. Mutta en voi olla kuulematta hänen sekoiluista. Uhkailee ihmisille milloin mistäkin(pahimmillaan tapolla), on yrittänyt ajaa ihmisen yli, pahoinpidellyt naisia (koko elämänsä), ajanut törkeän rattijuopumuksen useaan kertaan (jäänyt kiinni 2 kertaa), uhkaillut puukon kanssa ihmisiä, sekä auton sabotointia siinä toivossa että sattuisi onnettomuus. Hän on vaarallinen itselleen ja muille. Mitä pitää vielä tapahtua että hänet viedään hoitoon? onko kellään kokemuksia tälläisestä perhehelvetistä joka jatkuu ja jatkuu. Joudun vuodesta toiseen katsomaan sivusta kun hän löytää uudet uhrit ja jatkaa sairasta toimintaansa. Tuntuu toivottomalta, tiedän että hän kuuluu pakkohoitoon, vaikka tiedän myös että tälläisestä pahasta persoonallisuushäiriöstä ei parannuta, kuitenkin muiden ihmisten piinaaminen loppuisi ennenkuin tapahtuu jotain peruuttamatonta.

      Kokemuksia narsistien uhreilta ja mielellään myös siitä kuinka loppu viimein asia on hoidettu, vai onko narsisti saanut rauhassa jatkaa samaa rataa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe