Perintätoimisto soittelee perään?

Ogregnome

Sain tuossa vähän aikaa sitten yhtäkkiä puhelun touhujen lomassa.
Lindroff Oy:n henkilö soitteli ja kyseli olenko "Insert name here".
Siihen vastasin että juu ja sitten tämä henkilö rupesi yhtäkkiä kyselemään osoitetietoja ja henkilötunnusta, koska halusivat varmistaa henkilöllisyyden tällä tavalla.
Kieltäydyin antamasta henkilötietoja ja tämä kyseinen henkilö uhkaavasti vastasi, että "Tiedät sitten mihin soittaa". Olin touhuistani kiireinen ja vastasin että aha, sekä lopetin puhelun. Onko muille tullut vastaan tuollaisia puheluja?
Tietojenkalastusta perintäyhtiöltä?

16

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijarien.kiusaksi

      Joku huijari. Ei pidä antaa mitään tietoja kenellekään. Itse vastaan aina: "Meillä soi". Sitten kun kyselee, onko puhelimessa se ja se, vastaan että riippuu mitä myyt. Näin mennyt jo hyvän aikaa. Ja perintätoimiston numeron voit lukita kännykkään niin, ettei se hälytä.

    • hiffi

      Se oleellinen kysymys, onko ketjun aloittaja velkaa johonkin puljuun joka käyttää Lindorffia?

      • 5egrre

        Ei, se ei ole oleellinen kysymys.

        Vaikka aloittaja olisikin velkaa jollekulle, joka olisi antanut perintätoimeksiannon Lindorffille, henkilötunnusta ja muita yksityisiä tietoja ei silti anneta puhelimessa ilman hyvää ja perusteltua syytä tai milloin soittajasta on mitään epäilystä.

        Ihmisellä ei ole muutenkaan mitään velvollisuutta antaa itsestään mitään tietoja perintäyhtiölle siinäkään tapauksessa, että perintäkelpoinen velka olisi olemassa. Aloittajan ei tarvitse luovuttaa mitään tietoja Lindorffille siinäkään tapauksessa, että olisi aivan varma, että soittaja todella edustaa perintäyhtiötä.


    • lähessamamaksaa

      Lindorff soitti myös minulle ja yritti vaatia syntymä aikaa ja osoitetta, että voivat lähettää minulle laskun. Kyselin mitä olen ostanut ja milloin? Olin kuulema tilannut urheiluaiheisen lehden Espooseen, jossa en ole koskaan asunut. En ole koskaan asunut edes Espoossa. Kun en jaksanut jankata aiheesta suljin puhelimen. Noin viikon kuluttua siitä opiskelijiani ottivat aikaa kännykälläni ja Lindorfilta tuli sinne teksitiviesti uhkaus maksamattoman laskun viemisestä ulosottoon. Hermostuin todella ja soittelin usean päivän ajan heidän antamiinsa osin maksullisiin numeroihin. Pyysin hyvitystä mokomasta häirinnästä. Tilinnumeroni he saivat maksua varten, mutta asiaa ei voida käsitellä ennen kuin he saavat osoitteni ja koko henkilötunnukseni. Kumpikin niistä on salainen. Lindorff tuli asian tuoksinassa kertoneeksi minulle tarkan osoitteen, johon lehti oli tilattu ja yllätys yllätys siinä oli joskus isännöitsijän mukaan asunut henkilö, jolla oli sama yleinen etunimi kuin minulla ja lähes sama sukunimi, kuin minulla. Ei siis edes sama nimi.

    • LindorffKonkkaan

      Minä laitoin älypuhelimeen ohjelman joka sulkee luurin automaattisesti jos Lindorfin numerosta soitetaan. Ei ole sen jälkeen soittoja tullut. Mitäpä sitä vastailemaan kun en mitään niille aio maksaa.

      • höpöhöps

        fiksua toimintaa, maksat sitten kallimmalla kun menee haasteelle


      • do_it_lindorff
        höpöhöps kirjoitti:

        fiksua toimintaa, maksat sitten kallimmalla kun menee haasteelle

        Hekumoin usein ajatuksella, että Lindorff haastaa minut oikeuteen (vanhentuneesta) velastani.

        Elämässä pitää olla haasteita!


      • LindorffKonkkaan
        höpöhöps kirjoitti:

        fiksua toimintaa, maksat sitten kallimmalla kun menee haasteelle

        Enhän minä ole maksanut aiemminkaan mitään edes ulosottoon joten en maksa lindorfillekaan mikäli vievät saatavat käräjille.
        Konkurssin vain lindorff.

        On mahtava tunne kun tietää ettei edes ulosotto saa mitään perittyä. Ja pimeitä töitä sen kun piisaa.


    • halooooooko

      Vastaan aina nykyisin vain haloo. Ja jos kuulen ettei ole tuttu niin haistatn vitut ja suljen puhelimen sillä hyvä. En edes ilmoita kuka puhelimessa on vaikka kuinka utelee.

    • velkaa.jäin

      Minä sanoin, että en keskustele näistä asioista lainkaan puhelimessa.

      • halookukasäoot

        Voikun soittaisivat Lindorffista mullekin, niin saisin sanoa leppoisasti, että painukaa v******. Koska nykyisin ei tiedä enää oudoista numeroista, mikä on huijarien ja mikä vois olla asiaakin, niin paree, kun ei ala millekään. Mitään tietoja itsestään ei pidä puhelimessa antaa ikinä.


      • elämänkoulunpriimukset

        etkä varmaan sähköpostitse etkä kasvotusten etkä mielellään tekstiviestitsekään, kun sekin niin epävarmaa ja epäilyttävää. Unohdit vielä mainita, ettet mielelläsi maksa velkojasikaan tilisiirtona, seteleinä, kolikoina, luottokortilla, uudella lainalla, oravannahkoilla, kultahippusilla, koruilla, jalokivillä tai millään muullakaan rahanarvoisella. On se hyvä että nämä yhteiskunnan kynttilät pitävät huolen henkilötiedoistaan ja oikeuksistaan. Minulla on oikeus ottaa lainaa aikomattakaan maksaa siitä mitään takaisin, mutta auta armias jos joku kyselee sen perään niin vongutaan kuluttaja-asiamiestä ja oikeuksia krokotiilinkyyneleet poskilla.


    • hahaahaaaaaa

      kiva kun soittelevat saa nauraa paskasesti et sinne vaan muitten perään voudille siel niit on 31v ajalta piiitkä jono..hahahhahaha..
      et älkää turhaa soitelko..

      • hhö

        oletko ylpeä itsestäsi? tuollaiset tulee kalliiksi muille, joku joutuu sinunkin laskusi maksamaan!


    • hahahahahahahaaa

      Huvittavaa tässä on se, että jotkut näyttävät oikeasti kuvittelevan, että se velka katoaa, jos lyövät luurin kiinni.

      Niin ja FYI; ei ne kysele niitä osoitetietoja siksi, että heillä ei niitä olisi jo valmiina. Vai luuletteko ihan tosissanne, että isot perintäfirmat soittelevat velkaisia läpi ja anelevat, etä "keeeerro nyt pliide se sun osoite, kun mä niin haluisin laittaa täältä sulle laskun tulemaan, ai et kerro vai, no kai tää menee sit mappi ööhön, olitpa ilkee, snif. No ei voi mitään, soitetaan seuraavalle, ehkä meitä onnistaa..".

      • perintäfirmallenauraahän

        Minä sanon aina: "vetäkää käteen runkut".
        Aina helpottaa kummasti.
        Minä elän alle 700 euron tuloilla ja olen elänyt jo 5 vuotta.
        Heti otin lopputilin työpaikastani kun huomasin että tuli vähän "törsättyä." Idiootit vippifirmat vippasivat mulle, 5min. tarkastuksella. TOSI idiootteja kun lainasivat.

        Enkä koskaan mene enää töihin.
        Otan yhteiskunnasta asumistuet y.m. ja sitten käyn vähän poimimassa "marjoja" hehe...heh..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe