Kallion on Kristus itse - ei Pietari!

Totuusesille

Eipä tainnut Jeesus perustaa Pietarin uskolle yhtään seurakuntaa, vaikka niin erheellisesti kaltaisesi väittävät vedoten Pietarin nimen käännökseen. Kyllä Kristuskallio on Jeesus itse ja Herra hakee jokaisen ihmisen erikseen yhteyteensä, ei minkään maallisen seurakunnan tai uskonlahkon kautta, kuten virheellisesti opetetaan.

"Ja Herra kääntyi ja katsoi Pietariin; ja Pietari muisti Herran sanat, kuinka hän oli hänelle sanonut: "Ennenkuin kukko tänään laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".

"Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita."

ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."

Kallio on siis Kristus - ei suinkaan Pietari!

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TMarko

      Tässä myös muutama Psalmi selventämään asiaa:

      "Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni. "

      "Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme"

      "Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni ja ylistetty minun pelastukseni Jumala"

      "Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani. "

      "Tulkaa, kohottakaamme ilohuuto Herralle, riemuhuuto pelastuksemme kalliolle. "

      jne jne

      Uusitestamentti valaisee asiaa lisää:

      Pietari julistaa rohkeasti apostolien teoissa:

      "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

      Jeesus on todellakin meidän pelastuksemme kallio. Hänet Jumala on tehnyt Herraksi ja Kristukseksi.

      Myös Paavali kirjoittaa korintolaiskirjeessä näin:

      "Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."

    • Totuusesille

      Olet siis sitä mieltä, että kallio viittaa Kristukseen, ei Pietarin uskoon?

      Eli Jeesus ei perustanut yhtään uutta seurakuntaa, vaan oli juutalainen uskonnoltaan ja uskoltaan loppuun asti.

      • TMarko

        Jeesus Kristus on kristillisen seurakunnan perustus, kallio, kulmakivi, jolle koko maailmanlaajuinen Kristukseen uskovien seurakunta rakentuu elävistä kivistä. Elävät kivet ovat siis niitä uskovia, jotka uskovat Jeesuksen olevan se luvattu Jumalan Voideltu(suomeksi), Kristus(kreikaksi), Messias(hepreaksi). Elävät kivet myös elävät uskonsa mukaan Jumalan tahdossa.

        Jeesuksesta sanotaan:

        "Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'. "

        Ja meille sanotaan:

        "Rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. " - Pietari

        Kun palaamme aiheeseemme, niin huomaamme että Pietari tunnusti hetki ennen lainaamiasi Jeesuksen sanoja näin:

        "Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus(Voideltu), elävän Jumalan Poika"."

        Jeesushan oli kysynyt opetuslapsiltaan: "Kenen TE sanotte minun olevat?"

        Tuolle tunnustukselle kristillinen seurakunta perustuu ja rakentuu. Jeesus oli ja on se luvattu Kristus, Voideltu.

        Raamattuhan kertoo tästä selvin sanoin miten juutalaiset suhtautuivat tähän tunnustukseen:

        "Sillä juutalaiset olivat jo sopineet keskenään, että se, joka tunnusti hänet Kristukseksi, oli erotettava synagoogasta. " - Johanneksen evankeliumi 9:22

        ja sanotaan myös näin:

        "Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi. " - Johanneksen evankeliumi 12:42

        Johannes kirjoittaakin paljon myöhemmin kirjeessään näin:

        "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt" - 1. Johannes 5:1

        Mutta hän sanoo myös ankarin sanoin näin:

        "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. " - 1. Johannes 2:22

        Tälle tunnustukselle siis rakentuu Kristillinen uskomme ja koko seurakunta. Ja jokainen joka uskoo Jumalan Voideltuun Poikaan Jeesukseen saa Jumalalta myös voitelun ja siunauksen ja lapseksi oton Hänen nimessään.

        Näin Johannes selventää asiaa:

        "Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto. " - 1. Johannes 2:20


    • TMarko

      Nostan tämän totuuden vielä esille.

      Tästä aiheesta voisi jatkaa keskustelua rakentavassa hengessä täällä, jos jollekulle on tässä asiassa vielä jotakin epäselvyyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe