Lenovo tietokoneen ei päivity Windows 10 versioon

KiinanKauppa

Eilisten uutisten mukaan Kiinalaiset Lenovo tietokoneet ei vielä päivity.
Kiinalaisten ajurien kanssa on kuulemma ongelmia?

Joten te joilla on Lenovo merkkinen tietokone niin älkää vielä aloittako päivittämistä.
Joku joka tietää asiasta enemmän voi kommentoida asiasta enemmän.
Luin sen uutiseen eilen joltain suomenkieliseltä sivulta.

Minulta hävisi tänään kokonaan Lenova Win8.1 Home versiosta Windows 10 valkoinen kuvake oikeasta alalaidasta ja päivitysten tarkistus kohdasta se Windows 10 ilmoitus. Eilen illalla se vielä näkyi kun koneeni oli päällä.

17

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minavaanaasas

      Minulla on Lenovo, päivitin ja lagittaa.

    • optiosanktio1

      Minulla on Levono X220 ja se valkoinen kuvaje on edelleen, en ole tätä vielä yrittänyt päivittää mutta HP:n koneen olen ja onnistui.

      Tarkista onko asennetuissa päivityksissä näkyvissä KB3035583, jos löytyy niin W10 päivitys tulee sinulle käsittääkseni aikanaan.

      Minulla oli W8.1 toisella kovalevyllä ja jos muistan oikein niin siinä ei ollut enää sitä valkoista kuvaketta mutta latasin W10 tiedoston tuolla toisessa ketjussa olevasta linkistä ja päivitin, hyvin onnistui.

      • KiinanKauppa

        Tuo on KB3035583 päivitys on ja sen on tullut 10.7.2015


      • X220

        "Minulla on Levono X220 ja se valkoinen kuvaje on edelleen, en ole tätä vielä yrittänyt päivittää mutta HP:n koneen olen ja onnistui."

        Harkinassa hommata juurikin tuollainen kokonaisuudessaan laatutuotteeksi luokittuva X220 yrityskäytettyjä myyvästä liikkeestä. Toiminee käytännössä ihan ok? Niitähän on sekä i5:lla että i7:lla, joskin tuo i5 prossu lienee yleisin.

        Ajattelen lähinnä sen mainittua "throttlingia" eli onko sen korjaamiseksi saatu uusia ajureita?

        Tarkoitus olisi kuitenkin pitää siinä W7Pro mahdollisimman pitkään ja katsoa tilannetta sitten myöhemmin uudestaan. Jonkin USB- CD-pyörittimenhän se kaipaisi rinnalleen, mutta niitähän saa muutamalla kympillä.

        - ->

        Throttling

        "Throttling is another serious problem which affects the performance. We did not notice any throttling while we were using the single RAM module installed in the laptop by the manufacturer (1 x 4GB). The power adapter exceeded its 65 W power limit only once and usually consumed around 60 Watt."

        "The ugly problem of throttling rears its head soon after we add the second 4 GB RAM module. ......... After 10 more minutes, the HW32 benchmark revealed that the CPU clock frequency remained stuck at 800 MHz, and even the temperature drop of 53 °C did not change the situation. Shortly disconnecting the power adapter helps the CPU recover its original speed."

        - http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-ThinkPad-X220-IPS-Subnotebook.55639.0.html


    • jhgfytrew

      Minä päivitin Lenovonkin, LinuxMint 17.1:n ja pelittää.

      • XPWitoosa_w7

        Minä päivitin Levonon Linuxiin ja sen jälkeen ei mikään enää toiminut tuli tapporuutu. No sain sen jotenkin toimimaan mutta sitten virustorjunta kertoi että on 5 haittaohjelmaa tai virusta päässyt läpi.. paska mikä paska


      • optiosanktio1

        Minä yritin aikaisemmin asentaa Wintoosan rinnalle Mint 17.1 ja ohjeen mukaan se pitäs onnistua mutta eipä onnistu, Linux itsepintaisesti poistaisi kaikki vanhat osiot eli hävittäisi Win7:kan ja asentaisi itsensä tilalle. EI KIITOS pysyn seiskassa jonka juuri tänään päivitin kymppiin ja päivitys vei noin 20 min. eikä poistanut mitään mitä oli aikaisemminkin koneella.


      • linuks_tubutin
        optiosanktio1 kirjoitti:

        Minä yritin aikaisemmin asentaa Wintoosan rinnalle Mint 17.1 ja ohjeen mukaan se pitäs onnistua mutta eipä onnistu, Linux itsepintaisesti poistaisi kaikki vanhat osiot eli hävittäisi Win7:kan ja asentaisi itsensä tilalle. EI KIITOS pysyn seiskassa jonka juuri tänään päivitin kymppiin ja päivitys vei noin 20 min. eikä poistanut mitään mitä oli aikaisemminkin koneella.

        jos ei osaa niin ei kannata silloin asentaa.
        Teet osion ja asennat linuxin siihen niin mitään ei poistu, jos poistat myöhemmin linux osion niin linux rikkoo käynnistyksen ja saastuttaa siihen oman valikon joka pitää korjata windowsilla.


      • optiosanktio1 kirjoitti:

        Minä yritin aikaisemmin asentaa Wintoosan rinnalle Mint 17.1 ja ohjeen mukaan se pitäs onnistua mutta eipä onnistu, Linux itsepintaisesti poistaisi kaikki vanhat osiot eli hävittäisi Win7:kan ja asentaisi itsensä tilalle. EI KIITOS pysyn seiskassa jonka juuri tänään päivitin kymppiin ja päivitys vei noin 20 min. eikä poistanut mitään mitä oli aikaisemminkin koneella.

        Mintillä ei ole mitään tekemistä Linuxin kanssa ja käyttöjärjestelmää asennettaessa normaalisti poistetaan kaikki vanha sonta.


      • optiosanktio1 kirjoitti:

        Minä yritin aikaisemmin asentaa Wintoosan rinnalle Mint 17.1 ja ohjeen mukaan se pitäs onnistua mutta eipä onnistu, Linux itsepintaisesti poistaisi kaikki vanhat osiot eli hävittäisi Win7:kan ja asentaisi itsensä tilalle. EI KIITOS pysyn seiskassa jonka juuri tänään päivitin kymppiin ja päivitys vei noin 20 min. eikä poistanut mitään mitä oli aikaisemminkin koneella.

        Kyllä Windows 10 vaan poistaa sen Windows 7:n. Se tekee siitä backupin mikä poistuu 30pv kuluessa.


      • linuks_tubutin kirjoitti:

        jos ei osaa niin ei kannata silloin asentaa.
        Teet osion ja asennat linuxin siihen niin mitään ei poistu, jos poistat myöhemmin linux osion niin linux rikkoo käynnistyksen ja saastuttaa siihen oman valikon joka pitää korjata windowsilla.

        Linux ei riko mitään käynnistystä, valehtelet siis.


      • linuks_tubutin
        M-Kar kirjoitti:

        Linux ei riko mitään käynnistystä, valehtelet siis.

        Kokeile, asenna windows ja tee osio Ubuntulle, asenna sitten Ubuntu, poista sitten windowsissa osio jossa oli Ubuntu koita käynnistää,mUbuntu on rikkonut bootin ja asia korjaantuu windowsin levykkeeltä.

        Lopeta ruo prkeleen valehtelijaksi kaikkien syyttäminen.


      • X220
        linuks_tubutin kirjoitti:

        jos ei osaa niin ei kannata silloin asentaa.
        Teet osion ja asennat linuxin siihen niin mitään ei poistu, jos poistat myöhemmin linux osion niin linux rikkoo käynnistyksen ja saastuttaa siihen oman valikon joka pitää korjata windowsilla.

        "Teet osion ja asennat linuxin siihen niin mitään ei poistu, jos poistat myöhemmin linux osion niin linux rikkoo käynnistyksen ja saastuttaa siihen oman valikon joka pitää korjata windowsilla."

        Jo kauan sitten olin kiinnostunut jonkin Linux-distron dual-bootiin Windowsin rinnalle asentamisesta, mutta kaiken boot-crash-tilanteista luettuani luovuin ajatuksesta, sillä liikaa riskejä, ellei sitten ole kyseessä vain jokin ylimääräinen kokeilu-haraste-kone.

        Toisinaan ongelmia syntyy jo asennusvaiheessa, pian sen jälkeen tai silloin kun haluaa poistaa Linuxin ja / tai kokeilla sen tilalla jotakin toista jakelua.

        Joissakin tapauksissa jopa pelkän tikulla olleen LInux-jakelun kokeilu on rikkonut boot-sektorin ja tuonut mukanaan harmaita hiuksia.

        Ohessa yksi HP läppärin kanssa raskas taistelutapaus.

        "Before you Dual Boot - The truth about MS, OEM's & Linux"

        - http://www.eightforums.com/installation-setup/19739-before-you-dual-boot-truth-about-ms-oems-linux.html

        Sitten ojeita dual-bootiin asennuksesta.

        "Dual-boot Linux Mint 17.1, Windows 7 on a PC with UEFI firmware"

        - http://linuxbsdos.com/2015/02/27/dual-boot-linux-mint-17-1-windows-7-on-a-pc-with-uefi-firmware/


      • linuks_tubutin kirjoitti:

        Kokeile, asenna windows ja tee osio Ubuntulle, asenna sitten Ubuntu, poista sitten windowsissa osio jossa oli Ubuntu koita käynnistää,mUbuntu on rikkonut bootin ja asia korjaantuu windowsin levykkeeltä.

        Lopeta ruo prkeleen valehtelijaksi kaikkien syyttäminen.

        "Kokeile, asenna windows ja tee osio Ubuntulle, asenna sitten Ubuntu"

        Ja mitään ei hajonnut.

        "POISTA sitten windowsissa osio jossa oli Ubuntu"

        Eli käyttäjä rikkoi. Ei Linux, eikä Ubuntu.

        Katsos kun jos joku haluaa asentaa kaksi tai useamman käyttöjärjestelmän tietokoneeseen, pitää niillä olla käynnistyslataaja. Käynnistyslohko on niin pieni, että sinne ei sovi ja Ubuntu ei käy Windowsin osiolle tunkemaan yhtään mitään.

        Kyllä se on ihan käyttäjä itse sitten kuka poistaa sen käynnistyslataajan, ei Ubuntu, eikä Linux.


    • Toimii_kyllä

      Hyvin on asentunut ja toiminut Lenovon Tabletissa ja Lenovon läppärissä.

    • Lenovo_

      Minulla on Lenovon kannettava. Asensin Windows 10:n 29.7. Ei minkään laisia ongelmia asensin Lenovon tuesta uusimmat ajurit kuitenkin ennen 10 tuloa. En tiedä oliko tuolla vaikutusta. Pelkäsin näytönohjainta, mutta turhaan sekin toimii. Windows 8.1 kaikki ohjelmat toimii. Lisäksi oli joku vanhempi peli sekin pelittää. En tiedä onko käynyt tosi hyvä tuuri. Ohjelmisto päivitykset asentuu kans hienosti.

    • einäyei

      "POISTA sitten windowsissa osio jossa oli Ubuntu"

      Ei taida poitsu ymmärtää mitään, ei ymmärrä Windowskaan Linux-osiota.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe