30.7. Tuksutin puhkuu pyhää vihaa Hymyä kohtaan!1!

Syntymäsynkkä

Niinpä niin. Media antaa aina niin väärän kuvan Saint Johannasta, joka nyt haluaa oikaista kaikki valheet. Kas tästä taas lähtee pörisemään:

”Niinkuin näkyy, kirjoitan erilaisella tietokoneella kuin mihin olen tottunut.

SIIS: KYSEINEN TUOTANTOYHTIÖ NETTOAA HYVÄT RAHAT JO PELKÄSTÄÄN SILLÄ, ETTÄ AINA TUO "TUKIAINEN" KORTTI VEDETÄÄN ESIIN, tavalla tai toisella.

Hymyn puolelta toiminta on ollut rikollista jo kauan aikaa. He eivät saa ottaa haastatteluita vastaan lähes tuntemattomalta henkilöltä joka ei tee jutussa mitään muuta kuin VALEHTELE!

Koskien Hymyä: en anna vastinetta pelkästään Seiskan blogissani tai täällä, vaan kunnon printtilehdessä!” Osa 1 (2).

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syntymäsynkkä

      Jatkoa, osa 2 (2):

      ”Emmanuel Bonilla veti mua turpaan yli viisi kertaa kodissani, ja keksi poliiseille jutun, että olin muka veressä jo ennenkuin tulin asuntoon sisälle!

      Hän käytti sitä korttia hyväkseen pelkästään sen takia, että tiesi mun maineen ja negatiiviset jutut mediasta koskien mua.

      Hän puhuu täyttä puuta heinää Hymyn jutussa; sitäpaitsi EMME tutustuneet Facebookissa, vaan tutustuimme hänen kanssaan about puoli vuotta sitten lomaillessani Hawaijilla, jossa tapasimme useaan otteeseen!!!!!

      KUSIPÄÄ ÄIJÄ: ENSIN HAKKAA NAISEN JA SEN JÄLKEEN MYY VIELÄ PASKAJUTUN HYMYLLE JA KYSEINEN LEHTI JA SEN TOIMITTAJAT VIHAAVAT MUA JO ENNESTÄÄN; SEHÄN TIEDETÄÄN HEIDÄN TOIMINNASTAAN JA TYYLISTÄÄN KIRJOITTAA MINUSTA.” (Tunkin Fb 30.7.2015)

      • Syntymäsynkkä

        Tunkki jatkoi Facessa 30.7. illalla tähän tyyliin:

        "LYHYESTI: HYMYN TOIMINTA ON OLLUT JO VUOSIA RIKOLLISTA.

        KYSEINEN LEHTI ON TÄYNNÄ TOIMITTAJIA JOTKA OVAT VAPAAMUURAREITA JA saatanaNPALVOJIA.

        Emmanuelin juttuun ei riitä se, että kirjoitan blogivastineen. Haluan ehdottomasti vastineen printtilehteen, niin myös äitini Marja Tukiainen."


      • Linnaa-ja-korvauksia
        Syntymäsynkkä kirjoitti:

        Tunkki jatkoi Facessa 30.7. illalla tähän tyyliin:

        "LYHYESTI: HYMYN TOIMINTA ON OLLUT JO VUOSIA RIKOLLISTA.

        KYSEINEN LEHTI ON TÄYNNÄ TOIMITTAJIA JOTKA OVAT VAPAAMUURAREITA JA saatanaNPALVOJIA.

        Emmanuelin juttuun ei riitä se, että kirjoitan blogivastineen. Haluan ehdottomasti vastineen printtilehteen, niin myös äitini Marja Tukiainen."

        Tuosta saa oivallisen haastehakemuksen mm. kunnianloukkauksen tunnusmerkistön täyttyessä kirkkaasti. Nyt Hymy, reippaasti Tunkki linnaan!


      • Valhettelu

      • Oikeudesta-oikeuteen
        Syntymäsynkkä kirjoitti:

        Tunkki jatkoi Facessa 30.7. illalla tähän tyyliin:

        "LYHYESTI: HYMYN TOIMINTA ON OLLUT JO VUOSIA RIKOLLISTA.

        KYSEINEN LEHTI ON TÄYNNÄ TOIMITTAJIA JOTKA OVAT VAPAAMUURAREITA JA saatanaNPALVOJIA.

        Emmanuelin juttuun ei riitä se, että kirjoitan blogivastineen. Haluan ehdottomasti vastineen printtilehteen, niin myös äitini Marja Tukiainen."

        Väite: "Hymyn toiminta on ollut jo vuosia rikollista."
        Todistelu: Tukiainen ei pysty osoittamaan väitettään todeksi >> käräjäoikeuden tuomiona sakot ja kohvaukset Hymylle.

        Väite: "Lehti on täynnä toimittajia, jotka ovat vapaamuurareita ja saatananplvojia."
        Käsittely: väite on perätön, halventamistarkoituksessa tehty ja kunniaaloukkaava,
        Todistelu: Tukiainen ei pysty osoittamaan väitettään todeksi >> tuomio käräjäoikeudesta, sakot korvaukset perättömien väitteiden uhreille.


      • jatkettu-toiminta
        Oikeudesta-oikeuteen kirjoitti:

        Väite: "Hymyn toiminta on ollut jo vuosia rikollista."
        Todistelu: Tukiainen ei pysty osoittamaan väitettään todeksi >> käräjäoikeuden tuomiona sakot ja kohvaukset Hymylle.

        Väite: "Lehti on täynnä toimittajia, jotka ovat vapaamuurareita ja saatananplvojia."
        Käsittely: väite on perätön, halventamistarkoituksessa tehty ja kunniaaloukkaava,
        Todistelu: Tukiainen ei pysty osoittamaan väitettään todeksi >> tuomio käräjäoikeudesta, sakot korvaukset perättömien väitteiden uhreille.

        Hymyllä ovat nyt kaikki avaimet saada taparikollinen Tukiainen vankilaan.


    • T_Kankiniemi

      Hymyn jutussa kaikki oli kohdallaan paitsi epäolennainen ensikohtaaminen. Tunkki ei pysty osoittamaan yksityiskohdista virheitä. Hyvä juttu. Vahvisti arvailut.

    • åoyhu

      Ihan pakko päästä lehteen! Enemmän ihmiset lukisivat netistä, koska paperimedia on kuolemassa.

    • puhutaan-taas-jaskaa

      Tunkki on valehdellut koko ikänsä ja sen takia ei erota totuutta paskanjauhamisesta. sairas akka.

      • Rikollisen-katkera-katse

        Tunkki ei ota rikoksistaan ja rangaistuksistaan opiksi, ja hänen raha-asiansa ovat täysin rempallaan. Kone käy viinalla ja pillereillä.


      • kallista_touhua
        Rikollisen-katkera-katse kirjoitti:

        Tunkki ei ota rikoksistaan ja rangaistuksistaan opiksi, ja hänen raha-asiansa ovat täysin rempallaan. Kone käy viinalla ja pillereillä.

        Mamma betalar. Ei tarvitse ottaa opiksi vaan voi jatkaa samalla tuhon tiellä. Pitäisi löytää pian se varakas ja vaikutusvaltainen mies niin ei olisi huolen häivää.


      • Tuksutellen
        kallista_touhua kirjoitti:

        Mamma betalar. Ei tarvitse ottaa opiksi vaan voi jatkaa samalla tuhon tiellä. Pitäisi löytää pian se varakas ja vaikutusvaltainen mies niin ei olisi huolen häivää.

        ... ja tämä pullea peräkammarin rinsessa vaan tuksuttelee etiäpäin...


      • Valhe-ei-ole-Totuus
        Tuksutellen kirjoitti:

        ... ja tämä pullea peräkammarin rinsessa vaan tuksuttelee etiäpäin...

        Hänen syöksykierteensä jatkuu, sillä hän ei näe mitään syytä muuttaa toimintamalliaan. Hän on oppinut, että valehtelemalla selviää kaikesta.


    • johannapulska

      Ei ole olemassa mitään sääntöä joka kieltäisi ottamasta haastattelua tuntemattomilta. Pitäisikö Hymyn pyytää ensin Hänen korkeudeltaan Johanna Tukiaiselta hyväksyntä keitä Hymy saa haastatella.

      • Pirkoosi

        Eläköön riippumaton media ja sananvapaus!


      • Hymyn-artikkeli
        Pirkoosi kirjoitti:

        Eläköön riippumaton media ja sananvapaus!

        KenManuel elokuun 2015 Hymy-artikkelissa: http://aijaa.com/67AnFi


      • E-Pona
        Hymyn-artikkeli kirjoitti:

        KenManuel elokuun 2015 Hymy-artikkelissa: http://aijaa.com/67AnFi

        Emmanuel Pona harmitteli kohtaloaan Hymyn verkkoartikkelissa 7.8.2015:

        ”… Hyvin pian hän huomasi, että elämä Johannan kodissa oli kaoottista.
        - Asunnossa juotiin jatkuvasti. Johanna oli lähes koko ajan kännissä ja napsi joitakin pillereitä. Minulla alkoi olla hermot riekaleina jo viikossa.”

        Artikkeli kuva: http://www.hymy.fi/uutiset/johanna-tukiaisen-poikaystavana-esitelty-emmanuel-kertoo-kaiken-tuli-rankasti-kusetetuksi


      • E-Pona
        E-Pona kirjoitti:

        Emmanuel Pona harmitteli kohtaloaan Hymyn verkkoartikkelissa 7.8.2015:

        ”… Hyvin pian hän huomasi, että elämä Johannan kodissa oli kaoottista.
        - Asunnossa juotiin jatkuvasti. Johanna oli lähes koko ajan kännissä ja napsi joitakin pillereitä. Minulla alkoi olla hermot riekaleina jo viikossa.”

        Artikkeli kuva: http://www.hymy.fi/uutiset/johanna-tukiaisen-poikaystavana-esitelty-emmanuel-kertoo-kaiken-tuli-rankasti-kusetetuksi

        "Havaijilainen Emmanuel Pona: ”Minua varoitettiin Tuksusta!”

        Johanna Tukiaisen miesystävänä esitelty Emmanuel Pona sai lentävän lähdön Tuksun luota, ja jäi jumiin Suomeen. Nyt hän kertoo Hymyssä karmaisevat kokemuksensa.”

        Artikkeli 23.8.15 kuva: http://www.hymy.fi/uutiset/minua-varoitettiin-tuksusta


    • Haukkuhaukku

      Hymy voisi haastatella Tukiaisen koiria. Sitten Johanna haastaa koirat oikeuteen koska haukkuivat omistajansa

      • Mielikuvittelua

        Mielenkiintoinen ajatuksenkuljetus.


      • Bella-mopsi
        Mielikuvittelua kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ajatuksenkuljetus.

        ”Isabella nauttii uudessa sängyssään!” http://aijaa.com/HSjysD (7L, 8.8. ip)


    • kuspiä

      Tunkki 8.9.2015:

      "HaastAN OIKEUTEEN SEURAAVAT YRITYKSET: HYMY (OTAVAMEDIA), METROTUOTANTO (MARKO HAAPAHUHTA), SEKA MIA OKSASEN JOKA ON VASTUUSSA PILKKAKIRJASTA!!!!! ehka Suomessa ei ole ennakkosensuuria, mutta jalkisensuuri sentaan on! KUSIPAAT!" (Fb)

      • Jatkis-

        Jatkopostaus:

        ”Ihmisoikeusjuristi tulee teita vastaan, samoin Jumala!
        Siihen ei ole paljon sanottavaa!” (Fb 8.9.)


      • määmäämää
        Jatkis- kirjoitti:

        Jatkopostaus:

        ”Ihmisoikeusjuristi tulee teita vastaan, samoin Jumala!
        Siihen ei ole paljon sanottavaa!” (Fb 8.9.)

        Olen sanaton, kauheeta joudunko määkin linnaan, ennen Tuksua?
        Mää oon myöskin joskus vähä arvostellu Tuksua. Onneks tällä
        pallolla on muitakin kusipäitä kun mää. Meinaan mun Jumala ei
        onneks kerkiä aina mua rankaseen, näyttäis et muitakin hulluja
        piisaa. Mut mulla onkin vähän huumorin tajuava Jumala. Ei mun
        Jumala kerkiä mua kyttään, maailmalla tehdään niin paljon muutakin
        pahaa, puhutaan esim... Tuksusta sellasta paskaa mitä ei oo koskaan
        ikinä mihinkään kirjuuuttanut itse.........


      • määmäämää

        Unohtu mainita et oon ihmisistä "rehellisin" hain keskaria tosta
        lähikaupasta, ei kyllä 3400 pullo maksanut, tai tölkki. Siellä se on
        pitkään ollut tarjouksessa. Mut mää kyllä hokasin et mun huumorin
        tajunen Jumala ei sitä hoksannut. Maailmalla tuntuu vähän pahempiakin
        tapahtuvan Tuksulle, pyhää vihaa? Auttakaa ny jotkut tota Tuksua,
        mun eläke kyllä piisaa, kuun puoliväliin. Sit paistellaan lättyjä, jos kiinnostaa.


      • Raivonakit
        määmäämää kirjoitti:

        Olen sanaton, kauheeta joudunko määkin linnaan, ennen Tuksua?
        Mää oon myöskin joskus vähä arvostellu Tuksua. Onneks tällä
        pallolla on muitakin kusipäitä kun mää. Meinaan mun Jumala ei
        onneks kerkiä aina mua rankaseen, näyttäis et muitakin hulluja
        piisaa. Mut mulla onkin vähän huumorin tajuava Jumala. Ei mun
        Jumala kerkiä mua kyttään, maailmalla tehdään niin paljon muutakin
        pahaa, puhutaan esim... Tuksusta sellasta paskaa mitä ei oo koskaan
        ikinä mihinkään kirjuuuttanut itse.........

        Tunkki kiehui kitkeränä (Fb 4.9.15):

        ”Tassa on esimerkki median valehteluun koskien nyt Henna Kalinainen Seiskan kannessa kohuun, jossa hanta kovasti puolustetaan.

        Hymy lehti vaitti kivenkovaan lehdessaan yksipuolisesti, etta kuvassa oleva Emmanuel Bonilla olisi "tavannut minut Facebookissa", vaikka tassa on totuuksia siita, etta oikeasti tapasimme vuodenvaihteessa HAWAIJILLA ja taysin LUONNOSSA, enka "lahetellyt hanelle vanhoja kuvia itsestani" kuten lehdessa kyseinen mies vaitti.

        Tama liittyy Hennaan silla tavalla, etta media haluaa ottaa kohteen tietysta ihmisesta ja vaaristella asiat paalaelleen, tai sitten vain yksinkertaisesti kiusata.

        On naurettavaa, etta Metropolissa esim. puolustellaan kyseista Seiskan tekoa, koska se on niin TEKOPYHAA!!!! KYSEINEN TUOTANTOYHTIO KIRJOITTI VALHEELLISEN SOLVAUSKIRJAN MINUSTA, JULIASTA JA ISAMMEKIN OLI SOTKETTU SIIHEN, EIKA KORVAUKSIA NAY VIELAKAAN MISSAAN!!!!!

        KAKSI LAKIMIESTA OVAT NOSTANEET SYYTTEET KYSEISTA YRITYSTA SEKA KIRJAN TEKIJOITA KOHTAAN JOISTA YKSI "EX-MANAGARI" NIMELTA MIA OKSANEN VALEHTELEE MINKA EHTII JA KIRJAN KIRJOITTAJA "HELEN" OIKEALTA NIMELTAAN HENKKA, RIEHUU NETISSA MINUA HERJATEN ERI NIMILLA.

        Lisaa aiheesta Seiska Liven blogissani! Suomi on ilmiselva kiusaajien maa!!!!”


      • määmäämää
        Raivonakit kirjoitti:

        Tunkki kiehui kitkeränä (Fb 4.9.15):

        ”Tassa on esimerkki median valehteluun koskien nyt Henna Kalinainen Seiskan kannessa kohuun, jossa hanta kovasti puolustetaan.

        Hymy lehti vaitti kivenkovaan lehdessaan yksipuolisesti, etta kuvassa oleva Emmanuel Bonilla olisi "tavannut minut Facebookissa", vaikka tassa on totuuksia siita, etta oikeasti tapasimme vuodenvaihteessa HAWAIJILLA ja taysin LUONNOSSA, enka "lahetellyt hanelle vanhoja kuvia itsestani" kuten lehdessa kyseinen mies vaitti.

        Tama liittyy Hennaan silla tavalla, etta media haluaa ottaa kohteen tietysta ihmisesta ja vaaristella asiat paalaelleen, tai sitten vain yksinkertaisesti kiusata.

        On naurettavaa, etta Metropolissa esim. puolustellaan kyseista Seiskan tekoa, koska se on niin TEKOPYHAA!!!! KYSEINEN TUOTANTOYHTIO KIRJOITTI VALHEELLISEN SOLVAUSKIRJAN MINUSTA, JULIASTA JA ISAMMEKIN OLI SOTKETTU SIIHEN, EIKA KORVAUKSIA NAY VIELAKAAN MISSAAN!!!!!

        KAKSI LAKIMIESTA OVAT NOSTANEET SYYTTEET KYSEISTA YRITYSTA SEKA KIRJAN TEKIJOITA KOHTAAN JOISTA YKSI "EX-MANAGARI" NIMELTA MIA OKSANEN VALEHTELEE MINKA EHTII JA KIRJAN KIRJOITTAJA "HELEN" OIKEALTA NIMELTAAN HENKKA, RIEHUU NETISSA MINUA HERJATEN ERI NIMILLA.

        Lisaa aiheesta Seiska Liven blogissani! Suomi on ilmiselva kiusaajien maa!!!!”

        Millä ihmeen oikeudella toi Tuksu voi mun Kotimaasta, ja
        miljoonien muiden Kotimaasta, puhua tommosta pas***.
        Oliskohan mahdollista akka pistää hoitoon? Ai niin sehän onkin
        piilossa nykyisen" miehensä" kanssa jossain ulkomailla?.
        Jos rytiseen rupee, nyt kun itse ihmisiä pelottelet, ei teitä kyllä
        kumpaakaan tarvita. Shopaile ihan rauhassa,et tänne ilmeisesti
        enään olekkaan tulossa. Koirias myäeten olemme koko Suomi hä
        vinneet pallolta, kun olemme sua niin loukanneet, pyöri ny missäs pyörit


      • Vittumainen-Luonne
        määmäämää kirjoitti:

        Millä ihmeen oikeudella toi Tuksu voi mun Kotimaasta, ja
        miljoonien muiden Kotimaasta, puhua tommosta pas***.
        Oliskohan mahdollista akka pistää hoitoon? Ai niin sehän onkin
        piilossa nykyisen" miehensä" kanssa jossain ulkomailla?.
        Jos rytiseen rupee, nyt kun itse ihmisiä pelottelet, ei teitä kyllä
        kumpaakaan tarvita. Shopaile ihan rauhassa,et tänne ilmeisesti
        enään olekkaan tulossa. Koirias myäeten olemme koko Suomi hä
        vinneet pallolta, kun olemme sua niin loukanneet, pyöri ny missäs pyörit

        Tunkki puhuu noin, koska on ITSE varsinainen kiusaajatyyppi.


    • misslienee

      Oudosti sen iphonesta häviää ää ja öö pisteet kun on olevinaan ulkomailla, mutta suutuspäissään kirjoitetut jutut näköjään on ihan ää pilkkujen kanssa, feikkimaailmanmatkaaja.

      • aitofeikki

        Juu, tätähän on ihmetelty jo pitkät ajat, erikoista!


    • Kaikki-ei-Arton-syytä

      Tukiainen väitti Facebookissa:

      ”Hymy tuhosi parisuhteeni, ja on saatanallinen lehti. Hyvin monessa mediassa on saatanallisuus mukana. Etta se siita "kristillisesta" Suomesta!” (Fb 11.9.15)

      • Hymy-vapaamuurailee

        ”Keskustelin asken Shore Clubissa eraan miehen kanssa, joka oli aiemmin kuulunut vapaamuuraihin mutta erosi heista ja tuli uskoon Jeesukseen (kuten mina olen.)

        Han selvitti minulle tarkalleen mita vapaamuurarit ovat ja heita on kymmenia tuhansia joukottain mm. Suomessa: ns. loosseeja joihin kuuluu salattuja ihmisia, jotka mm. Hymy lehti on "paljastanut" vaikka Hymy on itse mukana koko prosessissa!!!!

        Samoin monet lakimiehet jne. He palvovat rahaa Jumalana, kieltavat kaiken mita on olemassa kuoleman jalkeen, he uskovat etta sodilla ja rahalla tama maailmanrauha valloitetaan. Ei ole olemassa sellaista kuin "maailmanrauha." Sota tulee Lahi-Idasta. Lukekaa edelleen Raamattua!” (Fb 11.9.)


      • määmäämää

        Jostain luin et, jos haluat rauhaa, varaudu sotaan. Ihan vaan ton
        Tuksun tähänkin liitän, kun pelkuri kaapintakaakellottajankanssa
        on piilossa jossain päin palloo. Pelkurit aukoo ens turpaansa ja sit
        mennään rapakon taa. Tänne vaan, täällä mekin olemme, en pelkää,
        ainakaan Tuksua, tommosta lälläriä.........................................................


    • Mediapiranha

      Johanna turhaan taistelee tuulimyllyjä vastaan.

    • Ennustaja-Raili

      ”Selvänäkijä Tuksulle: Joudut vankilaan!

      Hymy-lehden selvänäkijä on katsonut julkkisvuoteen 2015. Ennusteita on laadittu kymmenille eri julkkiksille, eivätkä ne ole mitään oraakkelimaista höpinää, vaan suoraa puhetta. Muun muassa kohujulkkis Johanna Tukiaiselle visio kuuluu:

      - Näen vankeusrangaistuksen, jota hän yrittää välttää muuttamalla ulkomaille. Hänet kuitenkin löydetään ja hän joutuu kiven sisään. Vankeusaika ei kuitenkaan ole pitkä, vain pari kuukautta. Johanna löytää myös rakkauden, joka tukee häntä vankila-aikana.

      Oho! Ennustuksia lisää painetussa lehdessä.” Hymy 10.1.2015: http://www.hymy.fi/uutiset/selvanakija-tuksulle-joudut-vankilaan

      • 55-vrk

        Vankeusajan ennustaja näki hyvinkin tarkasti, sillä nyt näyttäisi siltä, että Tukiainen istuu ensikertalaisena rangaistuksestaan puolet eli 55 vrk (koko rangaistus 3kk 20pv).


    • fffffff

      Nosto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe