Tallinan hintataso?

mauriizios

Hei! Olen lähdössä viikonloppuna tallinaan hotellimatkalle (maksettu jo). Kuinka paljon ottaisitte rahaa mukaan, jos ajatteli syödä ja juoda hyvin? Shoppailua tuskin kauheasti tulee harrastettua tälläkertaa. Ja suositelkaa jotain hyviä illanvietto paikkoja, ei mielellään mitään clubeja. Kiitos jo etukäteen!

21

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en.todella.mene

      Ei latin latia kun siellä kumminkin rosvot vie kaiken, siis kaiken ja hakkaa henkihieveriin. Parempi kun ei mene ollenkaan, minä en ainakaan menisi vaikka ilmaseks pääsisin.

      • mauriizios

        Harmi jos sinulla noin huonoja kokemuksia.


      • en.todella.mene
        mauriizios kirjoitti:

        Harmi jos sinulla noin huonoja kokemuksia.

        Se nyt vaan on silleen ettei tuonne rosvolandiaan kukaan normaali-ihminen kyllä mene, en silloin minäkään.


      • JohanOnEnnakkoluulot
        en.todella.mene kirjoitti:

        Se nyt vaan on silleen ettei tuonne rosvolandiaan kukaan normaali-ihminen kyllä mene, en silloin minäkään.

        Et ole tainnut kertaakaan oikeasti edes käydä Tallinnassa. Ei minulla ainakaan ole tuollaisia kokemuksia.


      • Normalna
        en.todella.mene kirjoitti:

        Se nyt vaan on silleen ettei tuonne rosvolandiaan kukaan normaali-ihminen kyllä mene, en silloin minäkään.

        Etkö edes itse pidä itseäsi normaali-ihmisenä? No, pessimisti ei pety koskaan.


      • huomenna_lounaalle

      • kummi_jalka
        huomenna_lounaalle kirjoitti:

        Pankkitautomaatteja on ja hiukka käteistä. Ruoka kortilla , nykyisin nk kannettavia "höyliä" jo ennen Suomea.
        Ruokailu edullista, muu hintaso hipoo Suomea.
        http://visittallinn.ee/fin/matkailija/nae-koe/yoelama
        http://www.musicbar.ee/bar
        http://www.inyourpocket.com/tallinn/Nightlife-in-Tallinn-Bars-Pubs-Clubs/livemusic?
        Noissa en käy. Vain Estonia opera ja consert kiinnostaa. Ja
        http://www.piletilevi.ee/est/piletid/festival/

        http://taxify.eu/ eli kumijalka alle


    • mauriizios

      Kiitos hyvistä vastauksista....

    • olettehan.sikoja
      • ja.ruttoa.päälle

        Näkyyhän noitä pöljiä riittävän kun vapaaehtoisesti menee ryöstettäviksi.


      • JohanOnEnnakkoluulot
        ja.ruttoa.päälle kirjoitti:

        Näkyyhän noitä pöljiä riittävän kun vapaaehtoisesti menee ryöstettäviksi.

        Lopeta trollaus täällä kun et selvästikään ole koskaan itse käynyt Virossa!


    • ruskean_puolen_poika

      Vanha tuttu "en.todella.mene" ja "olettehan.sikoja" on mummojen potkinnan sivussa taas julkaissut osaamistaan. Joko muuten Keravan nuorisovankilan kakku on tullut lusittua? Poikaparka ei ole uskaltanut sentään ulkomaille. Hyvä!!

    • kaikki_tyylillään

      Minä olen ottanut aina Tallinnan reissulle reilusti käteistä mukaan. Olen nostanut pankista viiden, kymmenen ja kahden kymmenen euron seteleitä useamman sadan euron arvosta. On mielestäni turvallisempaa maksaa ostokset pikkurahoilla, kun kaivaa sadan euron seteleitä esiin.

      Rahat olen jakanut ja piilottanut sitten vähintään kolmeen paikkaan (matkalaukku, olkalaukku, lompakko).

      Jostain syystä vierastan ajatusta vinguttaa/höyläyttää visaa tai muuta maksukorttia Tallinnassa. Enkä halua nostaa paikallisista pankkiautomaateistakaan rahaa, ainakin joskus ulkomailla rahan nostaminen oli kallista.

      Tallinnassa turisti "putsataan" muutoinkin ihan rehellisin keinoin, joten yllätyslaskuja kopioidusta maksukorttiveloituksista en halua.

      Hintataso Tallinnan turistirysissä on aika korkea, mutta itse olen maksanut kiltisti ylihintaa esimerkiksi ruokaillessani ja juodessani vanhassa kaupungissa. Jos joku haluaa säästää ja matkustaa vaikka bussilla jonnekin sikahalpaan nakkikioskiin Tallinnan laitamille, niin siitä vaan.

    • taaplataan_vaan

      Tallinnan pankkiautomaatista rahaa nostettaessa kulut ovat debet-nostossa 0,70 €/nosto, ei siis erittäin paljon. Korttimaksaminen on aivan samaa kuin Suomessa. Jossain tilanteessa on parempi maksaa seteleillä. Esim. jos on yöllä juovuksissa jossain epämääräisessä yökerhossa, voi sattua että kuittaa ylimääräistä. Tallinnan "ylihinnat" on pienempiä kuin Suomen normaalihinnat. En suosittele pitämään satoja euroja käteistä mukana missään maassa.
      Kuulostaa siltä että "kaikki_tyylillään" ei ole itse käynyt Tallinnassa, taitaa olla toisten kertomuksia.

    • ksusha

      Noin 250 kertaa Tallinnassa käyneenä voin sanoa että jotka ryöstämistä pelkää, pelkää omaa peilikuvaansakin.
      Järki käteen, senverran rahaa mukaan mitä tarvii, taskuun, loput ja passit ym. hotellille.
      Jos haluu vetää kännit niin baariin ja sanoo taksille että tulet esim. tunnin päästä. Ne ei paljon maksa.
      Ja sitten seuraavaan baariin.
      Peräkammarinpojat ei nyt yhtään minnekään uskallakaan lähtee äidin helmoista.

      • punainenpilvi_

        Olen käynyt 5000 kertaa tallinnassa.


      • sukmidik

        Ja minä 50000.


      • kivapaikka

        Ja minä 50001 kertaa


      • mooliii

        500002 kertaa jos päiväreissuja ei lasketa.


    • lahden_yli

      Kattelin just Hesan kulmillani kampaamon hintasoa . Lyhyet hiukset leikkauspaketti 65 ja
      lyhyet hiukset lpermispaketti i 135 . huh
      Tallinnassa hoituu 12 e ja 35 e ja samalla reissulla puvun pesetys ja turkin entraukseen jättö.

    • JoulukuussaTallinnaan

      Kyllä ne rahat nostetaan Suomessa, otetaan kaupungille hillitysti mukaan, osa rahoista vaikka kaulapussiin, pieni määrä lompakkoon, isommat rahat ja passi huoneen tallelokeroon. Kun on viikonloppureissulla on turvallista yöpyä Virussa tai Estoriassa, niin ovat iltamenot samassa rakennuksessa. Näin ainakin minä teen kaverin kanssa, lauantaina käytämme Uhis-korttia matkustamiseen yleisillä vaikka Rocca ala Mareen. ( no menee sinne ilmainen bussi myöskin ja tulee).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe