Miksi näen unta tappamisesta?

Satu-Tuulikki

Olen nähnyt kolme kertaa unta, jossa tapan tai olen tappanut ihmisen. Viime yön unessa minun oli pakko tappaa kaksi ihmistä, joista toinen oli lapsi ja toinen nuori mies. Ammuin heitä pistoolilla päähän. Miestä piti ampua kaksi kertaa, ennenkuin hän kuoli. Minulla oli kova huoli siitä, mitä teen ruumiille, miten piilotan ne. Laitoin lapsen ruumiin matkalaukkuun. Unessa ei tullut mitenkään esiin, miksi heidät piti tappaa, minun vain oli jostain syystä tehtävä se. Aikaisemmassa unessa tiesin, että minulla on komerossa tappamani ihmisen ruumis, ja pelkäsin että joku löytää sen. Kolmannessa unessa iskin metsässä päähän kaurista. Se makasi verisenä maassa ja sitten huomasin, ettei se ollutkaan kauris vaan ihminen. En ymmärrä mistä nämä kammottavat unet tulevat! En ole mikään sekopää, vaan elän tavallista rauhallista elämää enkä ole koskaan kokenut väkivaltaa tai ollut itse väkivaltainen. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Mistä nämä kumpuavat?

1

7682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa

      Hei, enpä näkisi ainakaan syytä huoleen, sillä

      yleensä ottaen fiksun mallikkaasti käyttäytyvät ja syvästi empaattiset ihmiset juurikin uneksuvat hirmutekounia, syystä että valve-elämässä he eivät mistään hinnasta hennoisi loukata ketään ellei ihan välttämättömän pakon edessä. Hillitsevät itsensä siis vaikka mieli tekisi konfliktitilanteissa "antaa samalla mitalla" takaisin.

      Tulkintani mukaan tämän sisältöisissä unissa on kysymys siitä, että unennäkijä on (esimerkiksi) vaativassa elämäntilanteessa jossa kysytään hermoja ja hän on usein miltei "menettämässä malttinsa" tai itsekontrollinsa joissakin tilanteissa, on venyttävä ja pidettävä pokkanaama vaikka sisällä kiehuu. Viisaintahan se (asiallinen käytös) useimmiten onkin, sillä raivoamisellahan harvoin tunnetusti saa mitään rakentavaa aikaan.

      Kyse siis piiloaggressiotunteista joita alitajunta "tuulettaa" unien kautta pois usein hyvin kiltin unennäkijän mielen kovalevyltä. Unissa saamme riehua ja raivota niin paljon kuin lystää. Siellä (unimaailmassa) sitä sitten tasataan tilejä oikein korkojen kanssa, niin sodassa kuin rakkaudessakin.

      Yleisin merkitys tappamisunille lienee kuitenkin, se että unennäkijä on luopumassa tosissaan jostain pitkäaikaisesta pahasta tavastaan kuten tupakanpoltto, ylensyönti, kohtuuton viinin hörppiminen, salaihastus, ylivarojen eläminen esim överishoppailu, tai muu vastaava josta haluaa "ei-yleisesti-hyväksyttävänä asiana" kokonaan eroon.

      Se, että unessa on kohta jota unennäkijä kuvailee seuraavasti
      "tiesin, että minulla on komerossa tappamani ihmisen ruumis, ja pelkäsin että joku löytää sen"
      viestii sitä, että tahto ja tunteet eivät ole sovussa tekojen kanssa.
      Hänellä on "luuranko komerossa" elikkä ulospäin unennäkijä saattaa fuulata että esimerkiksi on pitänyt lupauksensa jossain päätöksessä-- mutta--
      hän onkin saattanut hieman luistella asiasta ja salaa harrastanut esimerkiksi jotain edellä mainitsemistani paheista ja nyt alitajunta viestii unessa että hän on huolissaan josko joku äkkää hänen narraavan elämänmuutoksellaan vaikka jatkaa ihan samaan mallin kuin ennenkin.

      Kauris unessa edustaa hellyyttä ja haavoittuvuutta, herkkyyttä siis -- sekä suurta myötätuntoa ja empatiaa muita kohtaan. Kauriin tappamisen unessa tulkitaan kuvaavan tilannetta jossa unennäkijä valve-elämässä yrittää/katsoo parhaimmaksi koettaa tukahduttaa feminiinisen puolen itsestään ja olla "kovanaama" pärjätäkseen paremmin.

      Ja tämä seuraava kohta unessa on henkeäsalpaavan kaunis ja viisas:
      Kauris muuttuu ihmiseksi.
      Unennäkijä hoksaa että näin tekemällä (tappamalla herkimmän puolensa) on vaarassa menettää "ihmisyytensä ja inhimillisyytensä".
      Nuo piirteethän ovat hienointa mitä ihmisluonteessa voi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe