Naisten metsästysvaatteet

female35

Metsästäjänaiset! Jos täällä palstalla naisia liikkuu.. Miehetkin saa vastata.
Olen hankkimassa kunnollisia metsästysvaatteita, mutta ongelma on siinä, ettei monissakaan liikkeissä myydä naisten vaatteita tai valikoima on tosi huono.
Kysymys kuuluukin, että mistä löytyy hyviä, sopivan hintaisia metsästysvaatteita? Pohjois-Pohjanmaalla onko kivijalkakauppoja, jotka myy enemmänkin naisten m.vaatteita? Entä verkkokaupat? Löytyykö pienikokoisille(hoikille) naisille minkälaisia vai onko kaikki "isojen naisten" kokoja?

Mietin itse noita Chevalier arizona pro pant housuja... Ovatko hyvät metsästyksessä? Hinta-laatusuhde lienee hyvä?

Kertokaa kaikki kokemukset metsästysvaatteista!

12

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomalainennainen

      Nettisivut on täynnä tuulen r.. vinkuheinien vaatteita. Kyllä luulis löytyvän, isojen naisten vaatteita ei ole olemassakaan.

      • kaminankanssa

        Eikös Karstulassa valmisteta puolijoukkuetelttoja?


    • semmosetkledjut

      Eivät nuo puumatkaan aina ykkösissä kulje...

    • Eräsmies_vaan

      Eikö Retkitukusta, Erätukusta, Eränetistä tai muusta vastaavasta löydy muka naisille mehtäkamppeita?

      • female35

        Valikoima Suomen (verkko)kaupoissa on suoraan sanottuna surkea. Miehille kyllä löytyy kaikenlaista, mutta naisille ei löydy melkein mitään, vaikka metsästävien tms. harrastavien naisten määrä vain kasvaa kokoajan.
        Joitakin hyviä verkkokauppoja löytyy, mutta mukava olisi käsissään tuntea tuote ennen kuin ostaa.


      • suonpolkija
        female35 kirjoitti:

        Valikoima Suomen (verkko)kaupoissa on suoraan sanottuna surkea. Miehille kyllä löytyy kaikenlaista, mutta naisille ei löydy melkein mitään, vaikka metsästävien tms. harrastavien naisten määrä vain kasvaa kokoajan.
        Joitakin hyviä verkkokauppoja löytyy, mutta mukava olisi käsissään tuntea tuote ennen kuin ostaa.

        Laittakaa palautetta kauppoihin, kyllä kai maailmalta naisille löytyy erävaatetusta, kaikenlaisia erävaatteita kylläkin on nettikaupoissa muta vaatteiden oikean koon tilaaminen voi olla hankalaa.

        Itse olen hyvin ahkera maastoasujen kuluttaja sillä metsässä käyn melkeinpä joka päivä vuodessa, metsästämässä/marjastamassa/kalastamassa/luontokuvauksessa ja myös koiralle aktiviteettia luonnosta hyvin paljon ja olen huomannut että se parhaaksi mainostettu vaatetus ei ole aina se kestävin, olen testannut hyvin monia maastoasuja ja kestävin maastokuviollinen on ollut yllätys yllätys, halpakauppaketjun myymälästä ostettu maasto-asu, merkiltään "JOKAMIES", hupullinen ja digikuviollinen maastoasu, vuori saisi olla enemmän hengittävä mutta tuulen ja sadekelin ehdoton suosikki minulle, saumat on kestänyt erittäin hyvin ja samoin vetoketjut, vertailuksi voisin ottaa Intti-Storen myymän M-91 maastoasun joka on aivan surkea vaikka hinnaltaan kalliimpi kun edellä mainittu, ensimmäisen pesun jälkeen ratkesi saumat ja taskujen tarrat jäi kiinni toisiinsa eli niistäkin ratkesi ompeleet.

        Vahvempaa maastokuviollista asua en ole vielä löytänyt kuin mitä on tuo JOKAMIES-asu ja ihan käytännöllinen useine taskuineen ja hihansuutarroineen. Voin vakuuttaa että ko. asua käytän vuodessa ainakin sen 300 päivää ja loput päivät on asu pesussa, nyt sama asu on ollut jo käytössä 4 vuotta, jos ette usko niin kokeilkaa. Mallista on tullut kauppoihin uudella kuviolla ja uudella vuorella oleva asu jonka hinta noin 70 euroa.


    • Hyvä_liike
    • jagdtyttö

      Miksi ihmeessä ne pitäisi olla jotkut metsästysvaatteet? Ulkoiluvaatteita on paljon isommat valikoimat ja laatukin ihan eri tasolla, toisaalta vaikka kirpparilta voi hankkia halvemmalla sellaista jolla pärjää.

      • female35

        No mulla onkin ollut se ongelma, ettei mulla ole minkäänlaisia ulkovaatteita, jotka kävisivät metsästykseen. Vai meinisinkö metsään rypemään vaaleankirjavassa vedenpitämättömässä tuulitakissa metille?? Minä en.
        Ei sillä ole väliä, onko vaate tarkoitettu erityisesti metsästykseen tai onko joku merkkituote. Sillä on väliä ettei kovin erotu luonnosta ja on sään pitävä ja käytännöllinen ja naisen vartalolle istuva vaate.


    • jagdtyttö

      kts Oulun Partioaitta

      • mgftoe

        Hieman kannattaa miettiä naamioituuko kokonaan luontoon vai erottuuko jonkin verran maastosta ja näin turvaa sen että toinen metsästäjä erottaa sinut luonnosta helposti.

        Ainakaan mustaa, ruskeaa tai valkoista päähinettä ei kannata käyttää.


    • Tympääntynyt

      Joo, naisille kyllä löytyy Suomen verkkokaupoista erävaatteita MUTTA jos tilaat S-kokoisen takin (jotka tod. näk. ovat muutenkin jo loppuneet varastosta) niin se vastaa kokoa M tai suurempaa. SX vaatteita ei mistään löydy. Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei voi valmistaa oikein mitoitettuja vaatteita? Ei naiset kaikki lihavia ole. Mutta ehkä pitäisi alkaa lihottaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe