Kakaralauma pahanteossa

Kauhiaa

Ohikulkijana näin kuinka kymmenkunta n. 10-14 vuotiasta kakaraa olivat tihutöissä Paloheimonkadulla. Lukittuun roskakatokseen pienin meni oven alta ja aukaisi lukon.
Sitten piti hajottaa pulloja roskakatoksen sisällä asfalttiin ja karkuun kohti uutta urotyötä.

Sama terroristilauma pyörii keskustassa. Joukossa sattui olemaan muutama tutun kersa. Älkää sitten kotoväki ihmetelkö kun poliisi ja sossu piipahtavat vähän haastattelemaan niin "kilttiä ja ihanaa" kakaraanne.

Loppuu pahanteko kun kohta yksi jos toinen kertoo: en minä mutta se ja se teki sitä.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökjfögkjök

      poliisille et kuitenkaan viittiny soittaa?

      • Kauhiaa

        Soitinpa hyvinkin. Arvaas vaan kuinka kauan partion tulo kestää?

        Enpä jääny vartoomaan, minullakin on jo ikäni puolesta kehittynyt itsesuojeluvaisto.

        Niinkus kirjotin, muutaman tutun kersan vanhemmat kyllä saavat asiasta tiedon.


      • 7giggkgkc

        Siis soitit poliisit, mutta et jäänyt odottamaan? Juuri tuollaiset turhasta vouhottavat höperöt vievät poliisin kallista aikaa todellisten rikosten selvittämiseltä.


      • Kyllästynytasukas

        Etkö taas parempaan pysty. Aloittajan kirjoitukset ovat asiallisia kuten äimistyneen ja sanonvaan.

        Tästä parvekkeelta näkyy oikein hyvin mitä vanhan torin ympärillä tapahtuu. Näkyy usein naama harmaana kessua parvekkeella vetävä, iäkäs nainen, kolmen kopla muuttuu usein duoksi. Huutoa ja meteliä riittää enemmän kun lääkäri määrää. Istuupa tuossa torilla joskus muutama rouvashenkilökin ja pari laitapuolenkulkijaa. Heistä ei häiriöksi ole.

        Poliisit kyllä varmaan mielellään tutkivat mopopoikien ruopaisuja hiekalla, sitäkö se todellinen rikostutkinta on?


      • Avtomobilnyizavod

        Kyllästynytasukas käyppä sanomassa niille ketkä siinä metelöivät,vai oletko sinä sellainen mikä kitisee netissä kun mitään muuta ei uskalla tehdä?Ja taidan tietää keitä tarkoitat ;) ;) Ja näkyypä varmasti koiranulkoiluttajia myöskin....


    • Äimistynyt

      Samoilla seuduilla liikkuu "kolmen kopla" myös pahanteossa ja varastelemassa esim. pihoista polkupyöriä. Ainakin yksi pojista asuu vanhan torin laitamilla!!!! Nyt kaikki selväjärkiset valppaana.........

      • Avtomobilnyizavod

        Ketjun aloittaja ei sitten viitsi mennä sanomaan niille "muutamien tuttujesi" luokse niistä lapsista? Tuskin he tekevät sinulle mitään kerta tuttujasi on.On tämä yhteiskunta outo kun ei suoraan uskalleta mennä sanomaan,vaan naama harmaana vedetään tupakkaa tai muuten vaan kyräillään asunnossa


      • HKKHH

        Tuntuu että itselläsi ei ole lapsia.Onko näin?Vai oletko unohtanut millaisia omat lapsesi ovat olleet!!!!Kaikista ei katsos aina puhuta,ääneen


      • Kauhiaa
        Avtomobilnyizavod kirjoitti:

        Ketjun aloittaja ei sitten viitsi mennä sanomaan niille "muutamien tuttujesi" luokse niistä lapsista? Tuskin he tekevät sinulle mitään kerta tuttujasi on.On tämä yhteiskunta outo kun ei suoraan uskalleta mennä sanomaan,vaan naama harmaana vedetään tupakkaa tai muuten vaan kyräillään asunnossa

        Voi,voi sinua. Olen kyllä jutellut tuttujen vanhempien kanssa asiasta. Enkä valitettavasti ole vielä opetellut tupakoimaankaan saatikka kyräilisin asunnossa. Ammut nyt ohi. Eikä minua valitettavasti ole siunattu omilla lapsilla mutta ystävien lapsia ja lapsenlapsia olen kyllä hoitanut mielelläni.


      • Kurskminsk

        Minkäslainen kopla se on? Ja oletkos varma siitä että varastelevat pyöriä?Vai perus oletus taas kun ei naama miellytä?Vai onko tämä sellaista niinsanottua mustamaalaamista


      • Kauhiaa

        No voi, voi edelleen. En ole ketjun aloittajana kirjoittanut mistään koplasta enkä pyörävarkauksista. Auttaisiko sinua nyt käynti optikolla, jotta näkisit mistä kirjoitin.


      • Ladamosses

        Kyllä minä näen ihan hyvin.Kysymys olikin tuolle yhdelle tässä ketjussa.Anteeksi kun putkahti väärään kohtaan ja mieli pahoittui.Pitäähän tässä selvää ottaa jos joku kopla pyöriä syyhkii.Jos syyhkii


      • TTTFFF

        Kyllä olen kuullut, on kuulemma jo yläasteella oleva,näin olen kuullut asukkailta vanhantorin laitamilla,kun olen istunut kesäillasta nauttimassa torinpenkillä,tekee kuulemma kaikenlaisia hölmöläisen pahuudet kun huoltaja ei ole paikalla.On nähty myös palolaitoksella joka puretaan sytkärit kanssa heilumassa,S- marketin ovista ajanut toisesta sisään ja toisesta ulos pyörällä.On kuulemma saanut nimen "kemisti"kun tekee kokeita.mm.putkireiskasta,leivinjauheesta ja paukuttelee vanhoja raketteja ihmisten kotien lähellä.Nyt asukkaat tarkkoina,ennen kuin tapahtuu vakavampaa.Puuttukaa jos näette !!!! Ennen kuin joltain menee näkö silmistä !!!!


      • Pöyristyneenäseurannut

        Johan oli meteli eilen torilla! Kuului todella pitkälle huutaminen ja mellastus!!! Eikä ole ainoa kerta...onneksi en asu kyseisessä talossa!
        Lauma nuoria n.14-15- vuotiaita sekä yksi nuorempi kaveri..
        Tämä nuorempi kaveri aiheuttaa jatkuvaa hämmennystä keskustan alueella, tehden tihutöitään!
        Kumma ettei saada lasta kuriin! Vai eikö ole kykyä/halua???


      • Kyr
        Pöyristyneenäseurannut kirjoitti:

        Johan oli meteli eilen torilla! Kuului todella pitkälle huutaminen ja mellastus!!! Eikä ole ainoa kerta...onneksi en asu kyseisessä talossa!
        Lauma nuoria n.14-15- vuotiaita sekä yksi nuorempi kaveri..
        Tämä nuorempi kaveri aiheuttaa jatkuvaa hämmennystä keskustan alueella, tehden tihutöitään!
        Kumma ettei saada lasta kuriin! Vai eikö ole kykyä/halua???

        Tiedän kyllä ketä luultavammin tarkoita.Itse kyseinen kaveri ei ollut paikalla kun huuto oli kova.Lopeta se mustamaalaaminen ja pask..jauhamineen.Sillä et voita mitään.Saat vai huononmaineen itse. Eikö sinua jo hävetä.Tule eteeni niin keskustellaan hiukan kasvotusten,jos on kanttia.


      • HKKHH
        Kyr kirjoitti:

        Tiedän kyllä ketä luultavammin tarkoita.Itse kyseinen kaveri ei ollut paikalla kun huuto oli kova.Lopeta se mustamaalaaminen ja pask..jauhamineen.Sillä et voita mitään.Saat vai huononmaineen itse. Eikö sinua jo hävetä.Tule eteeni niin keskustellaan hiukan kasvotusten,jos on kanttia.

        Onneksi rohkea mies henkilö puuttui tilanteeseen ja hääteli 14-16 vuotiaan pois häiriköimästä Torikujalta luultavammin talon asukas oli hän.Minäkin näin tapahtuman.Kaikki pojat olivat iältään yläasteelaisikäisiä.Joukossa ei ollut nuorempia poikia.Niin kuin väitetään.Mistä pahan suopaisuus johtuu eräällä kirjoittajalla?Sen huomaa kun lukee näitä ketju kirjoituksia.Inhoatko?jotenkin nykynuorisoa.Ymmärrän kyllä itsekin häiriköinin mutta sitä en että aina syytetään syytöntä lasta!Silmin näkijöitä oli kyllä muitakin,ikkunoissa ja parvekkeilla.


      • Pöyristyneenäseurannut

        Taidan olla sitten sokea!
        Minulla ei hävettävää ole, jonkun mun pitäisi hävetä..vaan ei kykene!:)


      • HKKHH
        Pöyristyneenäseurannut kirjoitti:

        Taidan olla sitten sokea!
        Minulla ei hävettävää ole, jonkun mun pitäisi hävetä..vaan ei kykene!:)

        Samat voin sanoa sinulle,ei minulla hävettävää ole,kyllä häpeäisin jos olisi hävettävää.Kun ei ole, niin ei ole.En ainakaan pistä perättömiä juttuja "liikkeelle".Ja toiseksi kykenen jos on aihetta.Ja sokea olet jos saan huomauttaa.Luuletko sanovasi viimeisen sanan tässäkin asiassa.Kiitän samalla kyseistä Herraa tässä kun toimi ripeästi ja hääteli nuorison nurkista matkoihin.Rohkeutta löytyi häneltä.


      • HKKHH
        Pöyristyneenäseurannut kirjoitti:

        Taidan olla sitten sokea!
        Minulla ei hävettävää ole, jonkun mun pitäisi hävetä..vaan ei kykene!:)

        Niin oletkin sokea etkö ole huomannut.Vai Näetkö pikkuuk...!Kyllä kykenen, vaan ei ole aihetta,hävetä.


      • Kauhiaa

        Aloittjana kerroin, mitä ilkivaltaa olen lenkilläni nähnyt ja puuttunut siihen omasta mielestäni asiallisesti.

        Onko keskustelu muuttunut ns. Reviiritaisteluksi, kommenteista päätellen. Tuntevatko kirjoittajat toisensa?

        Puhutaan vanhasta torista ja jopa Torikujasta, mitä on tapahtunut?????


      • huvittunut

        Haiskahtaa pahasti!
        Näyttää täällä eräs kirjoittavan enemmän kuin yhdellä nimimerkillä....


      • kakskaksnollayks

        Tää juttu on tällä hetkellä kun juoru, muuttuu koko ajan, eikä ole enää edes sama asia, kun alkaessa, on tainnu mennä kahden ihmisen kaksintaisteluksi, jännä seurata, kumpi voittaa !!


      • HKKHH
        kakskaksnollayks kirjoitti:

        Tää juttu on tällä hetkellä kun juoru, muuttuu koko ajan, eikä ole enää edes sama asia, kun alkaessa, on tainnu mennä kahden ihmisen kaksintaisteluksi, jännä seurata, kumpi voittaa !!

        Saas nähdä! Kumpi voittaa Karhu vai Leijona,Jännä seurata No voi voi


      • Kyr
        Kauhiaa kirjoitti:

        Aloittjana kerroin, mitä ilkivaltaa olen lenkilläni nähnyt ja puuttunut siihen omasta mielestäni asiallisesti.

        Onko keskustelu muuttunut ns. Reviiritaisteluksi, kommenteista päätellen. Tuntevatko kirjoittajat toisensa?

        Puhutaan vanhasta torista ja jopa Torikujasta, mitä on tapahtunut?????

        Mene ja kysele,kyllä joku kertoo asian niin kuin se on.Mikä totta mikä ei.


      • Kauhiaa
        Kyr kirjoitti:

        Mene ja kysele,kyllä joku kertoo asian niin kuin se on.Mikä totta mikä ei.

        No voi helvetti, nyt olen ulkona kun lumiukko. Miksi minulle kiukuttelet? En ole nähnyt en kuullut kyseistä tapausta, siksi sitä ihmettelen.


    • sanonvaan

      Jotenkin taas ihmeesti tää juttu luiskahti ketjun aloittajan haukkumiseksi, mikä mun mielestä oli ihan asiallinen.

    • HKKHH

      "Niinpä niin"
      Olen itsekin nähnyt kaksi jätkää häärivän heille kuulumattoman pyörän kimpussa.Pyörä päätyi loppu pelissä,omakotitalon pihalle,lähistölle.Nämä jätkät ovat iältään 14-15 vuotiaita.Missä vanhemmat,kun eivät ohjeista lapsiaan.Kyllä se kulta poikakin muuttuu, kun vanhemmat eivät ole paikan päällä näkemässä.Tämäkin tapaus sattui juuri kyseisen torin laitamilla.Josta aikaisempi kirjoittaja mainitsi.

      • pilettämässä

        ovat ulkoistaneet kasvatuksen sossulle kun eivät itse osaa


      • ljoo

        Pojat on poikia , kyllä ne siitä rauhottuu aikanaan.


      • HKKHH
        ljoo kirjoitti:

        Pojat on poikia , kyllä ne siitä rauhottuu aikanaan.

        Kyllä ne rauhoittuu olen samaa mieltä.


      • kakskaksnollayks

        Kyllä pojat rauhottuu, kun ikää tulee, mutta kun nää aikuiset ovat tehneet tästä keskenäisen riidan, niin soppa on valmis, huutoa ja kirjoituksia täällä riittää, voisvat siirtyä lähikontaktiin, kun kuitenkin tuntevat toisensa.


    • höpöt

      Miksi paikallinen seurakunta ei häädä lappaista pahojahenkiä? Diakonit kadulle töihin istuskelemasta kirkkoherran virastoista. Sossu eikatunuoria auta, koska sijaiskodeista on huutava pula. Lastensuojeluviranomaisten ja koulukurattorin asioihin puuttuminen tietää, vain vanhemmille sossubonuksia.

    • Avtomobilnyizavod

      Kun lähtee sutta karkuun tulee karhu vastaan.Riihimäki on semmoinen "lintukoto"että saattaapi moni hämmästyä kuinka paljon tässä kylässä peitellään asioita,ja varmasti monissa muissakin.Mutta kuten sanottu syntymästä asti meidät jaetaan eri luokkiin.

      • kakskaksnollayks

        Miten tää nyt tähän liittyy?


      • kakskaksnollayks
        kakskaksnollayks kirjoitti:

        Miten tää nyt tähän liittyy?

        Lapset on rauhoittuneet, nyt huutaa ja tappelee naapurit, kohta varmaan taas tulee poliisit, jos tapahtuu jotain pahempaa, huuto ei vielä tee pahaa.


      • Kyr

        Ei pidä paikkaansa!Kaikki ollaan samalla lähtölinjalla samaa syödään ja samaa Pask ......!Toinen ei ole toistaan parempi,se on vain oma luulo toisilla ihmisroduilla.8


      • ihmisarvo.kaikilla

        joo, mutta toiset on saanut paremmt eväät ja lähtökohdat jo syntyessään. mutta kysy uskovaisilta, ne osaa jaotelal ihmiset


      • kakskaksnollayks

        Nyt ollaan taas kaukana alkuperäisestä asiasta


      • Kyr
        ihmisarvo.kaikilla kirjoitti:

        joo, mutta toiset on saanut paremmt eväät ja lähtökohdat jo syntyessään. mutta kysy uskovaisilta, ne osaa jaotelal ihmiset

        Kaikilla on syntyessään samat lähtökohdat.Itse päätämme millaisen siitä teemme.Rikkaus ja mammonaa ei sitä muuta.Kaikilla on siihen mahdollisuus,jos sitä haluaa.Kukaan ei synny kulta lusikka suussa.Jokainen vanhempi sen tietää,varmasti.Jos tätä tavoittelee se vaatii kovaa työtä ja uuden oppimista,sitähän elämä on.Itse olen saanut hyvän elämän,toki on ollut yli ja alamäkeä matkan varrella.Mutta koettelemukset kasvattaa ihmistä.


      • Kyr
        ihmisarvo.kaikilla kirjoitti:

        joo, mutta toiset on saanut paremmt eväät ja lähtökohdat jo syntyessään. mutta kysy uskovaisilta, ne osaa jaotelal ihmiset

        AIVAN tyhmää uskovaisia tähän sotkea.Jokainen meistä uskoo johonkin.


      • siivoasuusi
        Kyr kirjoitti:

        Kaikilla on syntyessään samat lähtökohdat.Itse päätämme millaisen siitä teemme.Rikkaus ja mammonaa ei sitä muuta.Kaikilla on siihen mahdollisuus,jos sitä haluaa.Kukaan ei synny kulta lusikka suussa.Jokainen vanhempi sen tietää,varmasti.Jos tätä tavoittelee se vaatii kovaa työtä ja uuden oppimista,sitähän elämä on.Itse olen saanut hyvän elämän,toki on ollut yli ja alamäkeä matkan varrella.Mutta koettelemukset kasvattaa ihmistä.

        Kuuleppa ei taida olla edes lähtökohdat kaikilla samat, jotainhan voi päättää itsekkin, mutta ei rahaksi kukaan muutu, eikä kympillä makseta kahdenkympin velkaa. Täytyy vain toivoa että pysyisi terveenä .Ei tarttisi lääkäreitä eikä lääkkeitä.

        Noilta jotain omistavilta myydään pian talot ja tavarat kun joutuvat hoitolaitoksiin, sittempä näet mitä kakarasi elämällään tekee. Vai samat lähtökohdat?


      • Kyr
        siivoasuusi kirjoitti:

        Kuuleppa ei taida olla edes lähtökohdat kaikilla samat, jotainhan voi päättää itsekkin, mutta ei rahaksi kukaan muutu, eikä kympillä makseta kahdenkympin velkaa. Täytyy vain toivoa että pysyisi terveenä .Ei tarttisi lääkäreitä eikä lääkkeitä.

        Noilta jotain omistavilta myydään pian talot ja tavarat kun joutuvat hoitolaitoksiin, sittempä näet mitä kakarasi elämällään tekee. Vai samat lähtökohdat?

        Ei kaikki lapset ole samanlaisia.Että laittavat vanhempansa hoitolaitokseen. Ja että omaisuus myyntiin.Ja kyllä itsekin olen sairastellut,sitä sinä et voi tietää. Älä siis ole elämälle katkera! Jokainen ihminen sairastaa jossain elämän vaiheessa,kukaan ei terveenä täällä selviä.Elämä on siitä kummallinen.En puhunut veloista vaan miten täällä korttisi pelaat pärjäät tai et pärjää.Kaikki on omissa käsissä.Kirjoitukseni oli mielestäni hyvä ei ollut loukkaava.Valtti kortit ovat kuitenkin itsellemme.,kaikesta huolimatta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe