Penuela 77

Åenuela

Kokemukseni mukaan tässävmaailmassa ei ole hyvä elää. Tietyssä vaiheessa uskoni oli vahva..monta vuotta minulle ja meille on tapahtunut pelkkää pahaa. Kaikilla tasoilla..ruumiillisesti.5 leikkausta minulle.. miehen keuhkot sairastui..jopa koiramme on nyt vakavasti sairas. Aineellisesti. .Olen työkyvyttömyys eläkkeellä 750€ kuukaudessa. Mies jäi Nokialta työttömäksi kk.ansiot alle500€ kk. Meillä ei ole enää rahaa ruokaan. .pakko miettiä..kuka tarvitsee nyt eniten lääkkeitä. Luovun omista reuma/kipu lääkkeistä. Minä kestän kivun.
Hän tukehtuu ilman omia lääkkeitä. 4 vuotta. Emme ole saaneet mitään apua. Joka päivä..joka yö kun olen uneton.. Olen rukoillut. Tunnen. .itseni hylätyksi. Kuka auttaisi minua/meitä? Korvissani soi.. "En uskonut Sanan voimaan! En uskonut Jeesukseen! Kuka tukisi meitä pakanoita?!

70

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Penuela

      Kukaan ei kuule!kukaan ei auta!

    • osl

      Usko Sanan voimaan, usko Jeesukseen.

      "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
      Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä.
      Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.
      Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne"

    • Brina

      Oletko kokeillut sossun ovea? Se saattaa olla tehokkaampaa kuin huudella tänne bittiavaruuteen!
      Anova "rukoilu" antaa vain sen "tunteen" mukaisesti, mikä on anomisen syy. Jos se on jatkuvasti puute jostakin, rukoileminen vain lisää sitä. Vaan jos alkaisitkin kiittää siitäkin vähästä, mitä on? Kiitollisuus on näet vahvistavaa energiaa, joten se "hyvä" kiitoksen kohde vaan lisääntyy. Ja toisekseen, kun rukoilee jotain vahvasti uskoen sen JO OLEVAN TOTTA (eikä heti ala epäilemään, sillä siten nollaa tuloksen) , niin se vasta toimiikin eli "siirtää vuoria" kuten Jeesus opetti aikoinaan.

      • Penuela

        Selvä.. Kiitos. .avustasi. Laitatko kuitenkin sen ruoskan pois..Pyydän. 5 leikkausta ja 2 hoitovirhettä läpikäyneenä..syöpä..Sen myötä masennus..fibromyalgia. Krooninen kipu oireyhtymä. ... Krooninen unettomuus... en minä näitä keksi päästäni.. Nämä ovat elämääni. Rukoilenko väärin! Rukoiliko Job väärin! Mitä luulet? Miten monta kaavaketta ja anomus täytän joka vuosi! Tiedätkö miltä tuntuu..puoliso on töissä.. ja tulee Pissa hätä.. otan kainalossa sauvat..itken jo kun nousen..itkien konkkaan vessaan.. en pytylle! Vaan suihku altaaseen! Pissaan jalkoja pitkin.. en pysty kuivaamaan. ..konkkaan takasin..kuset nilkoissa!


      • Penuela

        Yritän..Kiitos Herra! Minulla on syöpä ja kipuja..Kiitos että elän. Kiitän myös siitä että vaikka minulla on sairaala laskuja en koe nälkää..sillä mahasyöpä vie nälän. Kiitos että autat minua ymmärtämään kanssa ihmisiä jotka eivät tiedä mitä kipu on. Kiitos myös siitä että ymmärrät etten pilkkaa sinua kun kirjoitan näin. Kiitän että opetat ihmisille myötätuntoa. RUKOILEN TÄMÄN IHMISEN PUOLESTA. AUTA HÄNTÄ YMMÄRTÄMÄÄN ELÄMÄÄ JA IHMISIÄ. AUTA HÄNTÄ OLEMAAN TUOMITSEMATTA...ETTEI HÄNTÄ TUOMITA KUN HÄNEN AIKANSA ON. KIITOS


      • Penuela

        Rakas Taivaan Isä.!Yritän ymmärtää.. Kiitos siitä että olet läsnä kun minulla on kipuja..Kiitän niistä pienistä kivuttomasti hetkistä joita koen. Kiitos että sain tänään syötyä. Kiitos myös siitä että tiedän ettei tämä kestä enää kauan.kiitos myös siitä..että tiedän sen että on ihmisiä jotka puhuvat mistä eivät tiedä. Kiitän myös siitä että sinä opetat heitä..että he oppisivat olemaan tuomitsematta.että hekin oppivat ..mitä kipu on..Jobin tuomitsivat kaikoi hnäen ystävänsä. .Job oli syytön. . . En ole syytön.. mutta voitko sinä heittää "kiven".!


      • Penuela

        Kiitos sinulle! Pyrin vastaamaan aina kaikille.


      • Penuela

        Brina.. Brina.. voi sinua.. Olen ehkä.. kärsimyksen pohjalla.. sinulla se on vielä edessä. . Heti kun kuulin nimesi! Myötä tuntii sinua kohtaan heräsi ! Miten voisin sinua lohduttaa..Kun et edes ymmärrä mikä sinua kohtaa!!Brina..
        Olen niin pahoillani! Minäkään en kestäisi... mitä sinä.. joudut kestämään. Olen niin pahoillani!


      • Penuela

        Todellako!? Rukoilen osalle kaikkea hyvää.. kaikkea hyvää sinulle.. Kiitos. .


    • Mistä syystä teille ei myönnetä toimeentulotukea?

      • Penuela

        Rebekka..=)


      • Penuela

        Tunsin sinut jo ennen kuin synnit!


    • penuela

      Anteeksi että "huutelin" bitti avaruuteen. En minä tiedä.
      Miksi emme saa sossu tukea. Auto on vanha ja välttämätön ( olen liikuntavammainen) asunto on omistus asunto..vielä pankin oma..no sain juuri päätöksen potilas lautakunnasta saan taas (kolmannen kerran )korvausta hoito virheestä. Asumme Salossa.. oisko sillä mitään merkitystä..ehkä kaupungille olisi eduksi aavistaa meidät ulos? Eikä edes tunnu että näillä olisi väliä. Pahimmasta tuntuu se että sielu tai henki tai molemmat puutuvat. .ikään kuin sisin tekisi kuolemaa

    • Crysanteemi

      Sinulla on todella vaikea tilanne. Minullakin on ollut viime aikoina unettomuuteen ja terveyteen liittyviä asioita, joitten puolesta olen rukoillut pitkään, mutta ongelmat eivät ole vielä poistuneet. Näennäisesti siinä, ettei Jumala ole vastannut, ei ole tällä hetkellä mitään hyvää. Uskon kuitenkin, että Raamatun lupauksen mukaisesti kaikki yhdessä koituu niitten parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa. Rukoilen puolestasi. Älä sinäkään lakkaa koskaan rukoilemasta, vaikka tuntuisi vaikealta. Tai kerro Herralle, ettet jaksa enää edes rukoilla, mutta pyydä että Hän auttaisi, koska Hän tietää kaikki tilanteet ja asiat. Muista, että Hän rakastaa sinua ja miestäsi. Muista myös, että vaikka tässä elämässä olisi minkälaisia tilanteita, ainoa todella tärkeä asia on se, että me uskomme Jeesukseen Kristukseen, joka on valmistanut meille tien iankaikkiseen elämään. Taivas on ihmisen päämäärä, ja tämän väliaikaisen lyhyen elämän aikana meitä koetellaan monin tavoin. En tiedä, miksi näyttää siltä, että toisia koetellaan enemmän ja vaikeammin. Kunpa sinun elämäsi helpottuisi! Älä koskaan hylkää uskoasi, vaikka se olisi vain pienen pieni kipinä. Se usko vie sinut perille iankaikkiseen iloon.

      • Penuela

        Kiitos sinulle.. kaikki mitä sanoit tuntui hunajalta haavoihin. Aloitan aina päivän sanan lukemisella. .välillä huomaan ettei sydämmeni ole mukana..rukoile puolestani pyydän.. välillä pelkään että Luovun. . =((


      • Penuela

        Rukoilen myös puolestasi!


      • Panzer

        Ole tarkkana siitä mitä kerrot näillä vesillä. Nettihait polskivat ja taatusti pyrkivät haukkaamaan senkin vähän mitä teillä on. Mutta muuten, olkoon teillekin edes ripaus auringonpaistetta elämäänne!


      • Penuela
        Panzer kirjoitti:

        Ole tarkkana siitä mitä kerrot näillä vesillä. Nettihait polskivat ja taatusti pyrkivät haukkaamaan senkin vähän mitä teillä on. Mutta muuten, olkoon teillekin edes ripaus auringonpaistetta elämäänne!

        ??? Mitä puhut


      • Penuela
        Penuela kirjoitti:

        ??? Mitä puhut

        Oletko itse se mistä puhut!?


      • Penuela
        Panzer kirjoitti:

        Ole tarkkana siitä mitä kerrot näillä vesillä. Nettihait polskivat ja taatusti pyrkivät haukkaamaan senkin vähän mitä teillä on. Mutta muuten, olkoon teillekin edes ripaus auringonpaistetta elämäänne!

        Mitä sanoit?? Mitä pitäisi pelätä!? Kuka minua voisi vahingoittaa!! )
        Raatoa


      • Penuela
        Panzer kirjoitti:

        Ole tarkkana siitä mitä kerrot näillä vesillä. Nettihait polskivat ja taatusti pyrkivät haukkaamaan senkin vähän mitä teillä on. Mutta muuten, olkoon teillekin edes ripaus auringonpaistetta elämäänne!

        MITÄ SINÄ PUHUT!?


      • Penuela
        Panzer kirjoitti:

        Ole tarkkana siitä mitä kerrot näillä vesillä. Nettihait polskivat ja taatusti pyrkivät haukkaamaan senkin vähän mitä teillä on. Mutta muuten, olkoon teillekin edes ripaus auringonpaistetta elämäänne!

        Saatoit olla ainut joka vastasi sydämestään. Kiitos sinulle. Rakkaudella Penuela...


    • Buli.Jonh

      Uskonnot jumalineen ovat pelkkää huuhaata. Yli miljoona lasta kuolee nälkään joka vuosi ja saman verran muihin sairauksiin.

      • Penuela

        Nuo lasten kuolemat kertovat ainoastaan ihmisen itsekkyydestä ja pahuudesta. Maailmassa ei yhdenkään ihmisen tarvitsisi kärsiä nälästä tai muusta vastaavasta. Maailman kärsimykset eivät ole Jumalan työtä.. Maailmassa kärsitään ihmisen tekojen vuoksi.


      • Penuela kirjoitti:

        Nuo lasten kuolemat kertovat ainoastaan ihmisen itsekkyydestä ja pahuudesta. Maailmassa ei yhdenkään ihmisen tarvitsisi kärsiä nälästä tai muusta vastaavasta. Maailman kärsimykset eivät ole Jumalan työtä.. Maailmassa kärsitään ihmisen tekojen vuoksi.

        No, itsekkäät ja pahat ihmiset ovat kuitenkin saaneet planeettamme lasten kuolemat puolittumaan parissa viime vuosikymmenessä ja tilanne paranee koko ajan. Millään jumalalla ei ole mitään osuutta tähän myönteiseen kehitykseen, kuten aivan oikein viittasitkin.


      • Penuela

        Ei Jumala ihmisiä tapa tai näännytä nälkään.. ihminen sen tekee toisille ihmiselle.. Jumala ei ole joulu pukki tai taikuri.. ihminen yksin on syyllinen.. maapallolla olisi kaikki mahdollisuudet että jokaien ihminen olisi kylläinen joka ainoa päivä. Ihminen on paha ja itserakas joka ajattelee vain omia himojaan ..itserakas.ahne.rietas. kostonhimoinen. Siksi maailmassa kärsitään.. ei Jumalan vuoksi.. Tätähän me halusimme! Vapautta... Sitä saa mitä tilaa.


      • Penuela
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No, itsekkäät ja pahat ihmiset ovat kuitenkin saaneet planeettamme lasten kuolemat puolittumaan parissa viime vuosikymmenessä ja tilanne paranee koko ajan. Millään jumalalla ei ole mitään osuutta tähän myönteiseen kehitykseen, kuten aivan oikein viittasitkin.

        Höpö höpö.. Sinunkin Repe /Rebekka luulisi tajuavan että kaikki hyvä tulee Jumalalta. Siinä vaiheessa kun ihminen luulee omasta voimastaan tekevän hyvää. .. Hän on jo pahan puolella! ☺


      • Penuela
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No, itsekkäät ja pahat ihmiset ovat kuitenkin saaneet planeettamme lasten kuolemat puolittumaan parissa viime vuosikymmenessä ja tilanne paranee koko ajan. Millään jumalalla ei ole mitään osuutta tähän myönteiseen kehitykseen, kuten aivan oikein viittasitkin.

        Höpö höpö Rebekka. Jos olisit kuunnellut isäsi opetusta.. ymmärtäisit että juuri ihmisellä olisi ollut voima vaikuttaa..jopa sinulla .."ruuti kallo" ihminen on perus luonnoltaan paha.. niin kuin sinäkin. Pahuus on ihmisessä! Sinussa ja minussa! Ei Jumala ole Joulu pukki.. Jumala on! Hän on! Etkö ymmärrä! @@Hän on me..m Hän on ...elämä. Hän on kaikki mikä on.m......etkö ymmärrä. .??? Rebekka...... Ruutikainen. ..


      • Åenuela
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No, itsekkäät ja pahat ihmiset ovat kuitenkin saaneet planeettamme lasten kuolemat puolittumaan parissa viime vuosikymmenessä ja tilanne paranee koko ajan. Millään jumalalla ei ole mitään osuutta tähän myönteiseen kehitykseen, kuten aivan oikein viittasitkin.

        Kuule.. Rebekka..? Jos ihminen tekee aidosti hyvää..Onko se ihmisen teko..? Vai..Onko se Jumalan vaikutus ihmisessä? Siis.. jos tunnet rakkautta ja myötätuntoa toista ihmistä kohtaan..Ja sen vuoksi teet hyvän teon.. Onko tuo myötätuntoinen teko sinun? Vai Jumalan teko sinussa. Saattaa olla että vastaus jonka annat on sinun elämän ja kuoleman kysymys.


      • Penuela
        Åenuela kirjoitti:

        Kuule.. Rebekka..? Jos ihminen tekee aidosti hyvää..Onko se ihmisen teko..? Vai..Onko se Jumalan vaikutus ihmisessä? Siis.. jos tunnet rakkautta ja myötätuntoa toista ihmistä kohtaan..Ja sen vuoksi teet hyvän teon.. Onko tuo myötätuntoinen teko sinun? Vai Jumalan teko sinussa. Saattaa olla että vastaus jonka annat on sinun elämän ja kuoleman kysymys.

        REPE. RUUTIKAINEN. !Anna olla jo tähkien keräily.. Olet isäsi tytär .


      • Penuela
        Penuela kirjoitti:

        REPE. RUUTIKAINEN. !Anna olla jo tähkien keräily.. Olet isäsi tytär .

        Rebecka


      • Penuela
        Åenuela kirjoitti:

        Kuule.. Rebekka..? Jos ihminen tekee aidosti hyvää..Onko se ihmisen teko..? Vai..Onko se Jumalan vaikutus ihmisessä? Siis.. jos tunnet rakkautta ja myötätuntoa toista ihmistä kohtaan..Ja sen vuoksi teet hyvän teon.. Onko tuo myötätuntoinen teko sinun? Vai Jumalan teko sinussa. Saattaa olla että vastaus jonka annat on sinun elämän ja kuoleman kysymys.

        Fakta.. ihminen on perus luonnoltaan paha.. Tämä Nyky maailma jo sen osoittaa! Voi...sinua.. pikkuista... kuule!! Katso maailmaa!!?? Etkö näe!? Ymmärrän.. näet mielessäsi. .mielelläsi. ihmisessä hyvyyttä. Rebekka. . Se minkä näet...on Jumala. .Ymmärrätkö? Hyvyys on Yksin Jumala. .joka ainoa joka väittää muuta on varas!!!kaikki hyvä maan päällä on Jumalan omaa!


      • Penuela kirjoitti:

        Fakta.. ihminen on perus luonnoltaan paha.. Tämä Nyky maailma jo sen osoittaa! Voi...sinua.. pikkuista... kuule!! Katso maailmaa!!?? Etkö näe!? Ymmärrän.. näet mielessäsi. .mielelläsi. ihmisessä hyvyyttä. Rebekka. . Se minkä näet...on Jumala. .Ymmärrätkö? Hyvyys on Yksin Jumala. .joka ainoa joka väittää muuta on varas!!!kaikki hyvä maan päällä on Jumalan omaa!

        Oletko käynyt viime aikoina psykiatrilla tai keskustelemassa alkoholinkäytöstäsi?


      • Penuela

        Olen käynyt psykiatrilla. . En ole puhunut alkoholin käytöstäni. Koska se ei ole ongelma. Olen puhunut niistä traumoista kyllä..mitä äitini alkoholin käyttö minulle teki. Myönnän että olen ihmisenä vahingoittunut. Myönnän että en ole hyvä ihminen. Yleensä itken itseni uneen. Luen raamattua päivittäin..Etsin siitä lohtua..kuule.. Minulla on puutteeni. .Myönnän sen.. Olen yrittänyt olla parempi ihminen.. paha henki lähti minusta..olin onnellinen..Hän harhaili autiomaassa..löytämättä rauhaa..Hän palasi..löysi sieluni puhdistettuna. .Hän meni ja haki 7 muuta pahempaa kuin itse oli.. nyt olen tässä. . 7 kertaa pahempaa kuin olin alussa. Kuule..kyllä minä tiedän syntini.. ei minua tarvitse niistä muistuttaa. Kannan niistä vastuun..Haluan tai en..


      • Peniel
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Oletko käynyt viime aikoina psykiatrilla tai keskustelemassa alkoholinkäytöstäsi?

        Helluntalaisen lähimmäisen rakkaudessa olis toivomisen varaa.. tosin oikeaa uskoa ei saada syntymä lahjana. .Jokaisen on se itse tehtävä. Sano biologiselle isälle terkkuja.. pekalle siis. Varo ..itseäsi kun tuomitset.. kannat jokaisesta vastuun. Kun sinäkin menet sitä tietä mitä me jokainen aikanaan. Nuorena on niin helppo tuomita muita ja olla aina oikeassa.. sinuakin pitelin. .vielä kun olit pelkkä vauva.


      • Peniel
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Oletko käynyt viime aikoina psykiatrilla tai keskustelemassa alkoholinkäytöstäsi?

        Satutinko sinua puheillani? Iskit puukon psykiatrista ja alkoholismista. Ei osunut. Ohi meni. Katsos..elämässäni on paljon pahempia asioita kuin nuo..vaihtaisin heti..miettimättä..Minä valvon kipujen kanssa. Valvon myös siksi..Tätä on häpeä myöntää.. valvon siksi että lapseni ovat minut hylänneet. Kaipa löydät tästäkin jotain millä syyllistää ja loukata minua. Tee se..Jos se helpottaa oloasi. Jos et olisi niin herkkä nahkainen ..ymmärtäisit etten ole sinua vastaan. Et voi enää satuttaa minua enenpää kuin minuun sattuu jo nyt. Minä en ole sinun vihollisesi..ymmärrä se.


      • Peniel
        Peniel kirjoitti:

        Satutinko sinua puheillani? Iskit puukon psykiatrista ja alkoholismista. Ei osunut. Ohi meni. Katsos..elämässäni on paljon pahempia asioita kuin nuo..vaihtaisin heti..miettimättä..Minä valvon kipujen kanssa. Valvon myös siksi..Tätä on häpeä myöntää.. valvon siksi että lapseni ovat minut hylänneet. Kaipa löydät tästäkin jotain millä syyllistää ja loukata minua. Tee se..Jos se helpottaa oloasi. Jos et olisi niin herkkä nahkainen ..ymmärtäisit etten ole sinua vastaan. Et voi enää satuttaa minua enenpää kuin minuun sattuu jo nyt. Minä en ole sinun vihollisesi..ymmärrä se.

        Jumala on. Hän on Rakkaus. . Unohtakaa :harmaa partainen ukko" miten Luulisitte?miten Rakkaus olisi kertonut itsestään 2000 vuotta sitten.. saati vanhan testamentin aikoina? Jeesus tuli maan päälle siksi että "Jumalan opetuksista " oli tullut sääntöjä jotka menivät lähimmäisen rakkauden edelle. Mitä Jeesus opettaa!? Anteeksi antamista. .sääliä..myötätuntoa.. sitä että kaikki teemme virheitä. Saman tien olemme valmiita nuijimaan toisen "helvettiin" . Astuin Rebecan varpaille. .saman tien..Hän leimasi minut hulluksi (psykiatri) ja alkoholistiksi. Annetaan hänelle anteeksi. Ensinnäkin hän on vielä nuori ja kehittymätön. Astuin itse "Ruutiin" Hän tosin vastaa itse sanomisistaan. Mietin mielessäni.. Kun taas valvon kipujen kanssa..että..hmm..se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. .mihinkä "kalikkani " Kalahti..Haluaisitko avautua meille ? Rebekka Ruutikainen? =)


      • Peniel
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Oletko käynyt viime aikoina psykiatrilla tai keskustelemassa alkoholinkäytöstäsi?

        Taisin osua arkaan paikkaan. Siksi yritit etsiä miten satuttaa minua..sorry.. Olen jo kärsinyt niin paljon..ettei mikään mitä sanot satuta enää. En minä ole sinun vihamiehesi. .en ole.. saattaa olla.. että olen sinun suojelusta enkelisi. Ei hätää.. Minä en enää puhu sinulle ellet itse sitä pyydä. Mutta muista repe (rebecka) ruuti kallo (Ruutikainen ) koko elämäsi. .koko sielusi.. on kiinni siitä mitä päätöksiä teet.


      • Penuela
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Oletko käynyt viime aikoina psykiatrilla tai keskustelemassa alkoholinkäytöstäsi?

        Kiitos sinulle. . Hyökkäys on paras puolustus..v.tosin. .tiedät jo.. Minä Rakastan sinua.. Olen pahoillani. Rebecka. . Korjaa se minkä teit vääri.


      • Penirl
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No, itsekkäät ja pahat ihmiset ovat kuitenkin saaneet planeettamme lasten kuolemat puolittumaan parissa viime vuosikymmenessä ja tilanne paranee koko ajan. Millään jumalalla ei ole mitään osuutta tähän myönteiseen kehitykseen, kuten aivan oikein viittasitkin.

        Ei olekkaan.. millään "Jumalilla" näissä tekemistä.. Rebecka.. tosin sinä olet nyt kyllä eksynyt oikealta polulta. Syvällä sielussa tiedät totuuden. En minä jää kuuntelemaan sinua.. ymmärrät kai..sinun on palattava i"isäsi"kotiin.. odotan sinua..


    • Penuela

      Kukaan ei auta!!

      • äläJÄÄyksin

        Auttaisiko tämän tietäminen: et ole ainoa...Ja jos sinun tilanteesi on sellainen ettet pysty ilman apua käymään edes tarpeillasi,on sinun päästävä laitokseen asumaan tai saatava kotihoitoa..niin se vain on. Täällä itkeminen ei paria myötätuntokommenttia enempää autakkaan,joten se siitä. Hae apua terveydenhuolto puolelta,kanavia kyllä on.


      • Penuela
        äläJÄÄyksin kirjoitti:

        Auttaisiko tämän tietäminen: et ole ainoa...Ja jos sinun tilanteesi on sellainen ettet pysty ilman apua käymään edes tarpeillasi,on sinun päästävä laitokseen asumaan tai saatava kotihoitoa..niin se vain on. Täällä itkeminen ei paria myötätuntokommenttia enempää autakkaan,joten se siitä. Hae apua terveydenhuolto puolelta,kanavia kyllä on.

        Kiitos kommentista. Mutta kuule.. etkö luule et oisimme jo yrittäneet..!@?? Mulla on 100 prosentininvalidideetti. Verotuksessa.eikä sillä ole mitään väliä tässä pii laaksossa.


      • Penuela
        äläJÄÄyksin kirjoitti:

        Auttaisiko tämän tietäminen: et ole ainoa...Ja jos sinun tilanteesi on sellainen ettet pysty ilman apua käymään edes tarpeillasi,on sinun päästävä laitokseen asumaan tai saatava kotihoitoa..niin se vain on. Täällä itkeminen ei paria myötätuntokommenttia enempää autakkaan,joten se siitä. Hae apua terveydenhuolto puolelta,kanavia kyllä on.

        Joo.. Kiitos.
        Tottahan kaipasinkin.. Tiedätkö mitä yksi laitos paikka maksaa yhteiskunnalle kunnalle? Mitä maksaa se et mun mies on työtön.. mulla ei ole niin monta elin vuotta jäljellä. Hän olis valmis hoitamaan minut.. hautaan. Haluaisin olla kotona..niin kauan kuin jaksan..pikkasen inhimillisyyttä pyydän. En tiedä.. väsyttää.
        Eikö oikeasti..Kukaan enää välitä!?


      • Penuela
        äläJÄÄyksin kirjoitti:

        Auttaisiko tämän tietäminen: et ole ainoa...Ja jos sinun tilanteesi on sellainen ettet pysty ilman apua käymään edes tarpeillasi,on sinun päästävä laitokseen asumaan tai saatava kotihoitoa..niin se vain on. Täällä itkeminen ei paria myötätuntokommenttia enempää autakkaan,joten se siitä. Hae apua terveydenhuolto puolelta,kanavia kyllä on.

        Kiitos sinulle! Yritän päästä "laitokseen"


      • Penuela
        äläJÄÄyksin kirjoitti:

        Auttaisiko tämän tietäminen: et ole ainoa...Ja jos sinun tilanteesi on sellainen ettet pysty ilman apua käymään edes tarpeillasi,on sinun päästävä laitokseen asumaan tai saatava kotihoitoa..niin se vain on. Täällä itkeminen ei paria myötätuntokommenttia enempää autakkaan,joten se siitä. Hae apua terveydenhuolto puolelta,kanavia kyllä on.

        Kuule.. "kanavia on" ne kanavat on jo käytetty.."kanava" siivilän läpikäynyt huomaa että sinut siivilöitiin pois. Aina löytyy jokin seikka miksi et ole oikeutettu mihinkään.


    • Jani_86

      Kukaan ei auta suomalaista mutta ota tästä kaveri pyyntö tohon fase pookkiin niin laitan siulle 5€ Itsekki opiskelija ja perheen isä mutta enempää ei ole laittaa nyt. Jos ei näy kaveripyyntö niin laita uudestaan. minulla on aika huona netti yhteys..

      • Penuela

        Yksi hyvä! Joka jakaisi vähästään . Kiitos sinulle.


      • Peniel

        Yy..Kiitos. . Tuli olo.. ehkä tarvitset itse rahasi.. ☺☺☺


      • Penuela

        Ota yhteyttä..Riitta. penni@hot meil.com


    • Penuela

      Jani 86. ♡♡♡ kiitos sinulle.. Kiitos!!! Olet kuin hän .. joka Evankeliumissa antoi viimeisensä ja ne toiset antoivat liiastaan! Kiitos siitä! Ja muille jotka olette lukeneet "valitukseni" mietin ..luettuani kommenttinne. " mitä tällä hain?" No ehkä myötätuntoa.. Rukous apua.. kohtalotovereita.. joskus "bittiavaruudesta" löytää paljon myötätuntoa.. Minä etsin vain "ihmisiä" . Kiitos vielä Jani.. Kiitos muillekin.. =)

    • Penuela

      Oman epätoivoni keskellä ihmettelen monia asioita.. esim.. että niin monille tulee ärsyyntynyt olo kirjoittamastani. Pyydän anteeksi että aiheutan teille kärsimystä. Asun Suomen entisessä "pii laaksossa" puolisoni on "insinööri". Työtön tosin.. Hänellä sattuu olemaan "Karjalan pakolaisuus"peruja pieni tontti . Minä en saa mitään koska hän "omistaa" Hän on nyt työtön.. voin kusta rauhassa kintuille..Miehellä on aikaa ne kuivata. Ja ..Hän kuivaa ne. Hanko sääliä?? Ehkä.. myötätuntoa.. luultavasti.. rukousapua..kyllä! Ja koska hän on työtön hän voi hoitaa minua. Uskon etten ole ainoa suomessa joka joutuu miettimään joka päivä onko varaa lääkkeisiin tai ruokaan .virastoissa kukaan ei kuuntele.. kaavakkeet... Pyydänkö jonkun viemään minut keskelle toria ja kusen nilkkoihini? Todella!!! Niin paha masennus nyt.. et riittää tää paskan jauhanta. Ihmisellä ei ole enää mitään arvoa.minua on nöyryytetty jo tarpeeksi. Kai minullekin voisi suoda jokin ihmisarvo??

      • Peniel

        Minäkin olen tehnyt työtä.. Olen maksanut veroja. 13 v. 17v. Olin lähetin ja metalli liiton jäsen.. koska olin niin nuori ..minulle ei kertynyt eläkettä. Sain 2 lasta..menin naimisiin.. olin perhe päivä hoitaja 4v. Hoidin omien lisäksi. Tein ilta duunia. .Kun mies tuli..Minä menin. Sitten sukupolven vaihdos tilalla.. maksoin vuosia Metlaan. Eläke rahaa.. Fyysinen terveys meni..olin kuntoutuksessa. . Maatila ajettiin alas hammasta purren.. yritimme kaikkemme. Huijari vei rahamme..joutui linnaan.. me konkurssiin. Koulutin itseni uudelleen. Kävin pitkin Suomea. Minä..pelokas.. Sain ammatin... tein työtä olantakaa! Perustin oman yrityksen. Maksoin mieheni velkoja.. menestyin. . Avioliitto itki. Itki koska mies petti minua veljeni vaimon kanssa. Minulla oli ollut vain mieheni suku. Anoppi oli kuin äitini jota ei koskaan ollut. Menin Anoppini luo..itkin.. Ajattelin. . Häh auttaa.. ei auttanut. .Hänen sanoin.
        En voi mitään..
        Epätoivo!!!! Jotain särkyi sisältäni lopullisesti. Sain syövän ja eron. Olen nyt yksin.. Minulla on kaksi lasta..poika ja tytär.
        Minulla on 7 lapsen lasta 17v. 9 kk. En näe heitä koskaan en kuule heistä koskaan. En sen jälkeen kun minusta ei ole ollut enää mitään hyötyä.
        Koska olen rahaton..koti hoito on tosin nyt minullakin.. lotto voitto syntyä suomeen! Jee!!


    • Penuela

      Mietin näitä juttuja.. tilannetta nyt ja ennen.. kärsimystä elämässäni on ollut jo pienestä pitäen. Kärsimysten välissä tein paljon työtä..synnytin 2 lasta ja nyt on 7 lapsenlasta joita en näe koskaan.

    • Penuela

      Tyhjästä syntyisi hyvää.. pahasta ja kärsimyksestä jumalaista ? 13 vuotias!? Valmis omaan elämään!? En ollut valmis.. haloo! Oma asunto.. 12 neliön. .lupa tehdä 6 tuntia päivässä työtä. Kesäksi... (koulun kesäksi) äiti lähetti pikku siskon.. koko kesäksi.. eihän rahat riittäneet edes omaan ruokaan. Olen rikki. .. Kukaan ei ymmärrä.. en pysty nukkumaan..krooniset kivut ovat koko ajan läsnä. Kaikki kaatuu päälle! En hae sääliä.. Haluan ehkä sanoa että..ehkä sinulla ei ole niin paha tilanne kuin näyttää..

    • Penuela

      Ensimmäisenä olen ollut tuomitsemassa äitini.. tavallaan totta. Hän oli ensimmäinen minun tuskan aiheuttaja. .Hänen vuoksi koin nälkää.. ruumiillista ja henkistä..että Sielullistata. Nyt vasta ymmärrän että.. "Äitini söi raakoja rypäleitä. .mutta minun hampaanI heltyivät!" Toisin sanoen. .äitini oli sota lapsena Ruotsissa. Hän ei koskaan toipunut siitä. Jos minä tuomitset äitini.. tuomitset samalla itseni..enkä pysty antamaan äidilleni anteeksi.. Siksi. .. että Hän antoi niiden miesten tehdä minulle mitä he tekivät.. minua raasta!a!!!tietoisuus tästä kaikesta. .

    • Penuela

      Kiva jos psykiatri riittäisi.

    • Penuela

      Tämä on minun elämääni.

    • Penuela

      Tämän teksti rimssun kautta ymmärsin monta asiaa. Ehkä päällimmäisenä sen että monille "hyvä" hoitonI olisi ollut laittaa minut laitokseen.. Harva ymmärsi että minulle ihmisenä..on parempi olla läheisten lähellä.

      • Penuela

        Tämä oli tutkimus. Voin kertoa teille..Olen oikea henkilö.. kroonisesti sairas.. tutkittiin eri yhteisöjen reaktioita vammaisiin ja kuoleman sairaisiin. Sain ..ja myös huomioin itse.. että ainoa myötä tunto tuli uskonnollisista yhteisöltä. .


      • Penuela
        Penuela kirjoitti:

        Tämä oli tutkimus. Voin kertoa teille..Olen oikea henkilö.. kroonisesti sairas.. tutkittiin eri yhteisöjen reaktioita vammaisiin ja kuoleman sairaisiin. Sain ..ja myös huomioin itse.. että ainoa myötä tunto tuli uskonnollisista yhteisöltä. .

        Kiitän kaikkia jotka osallistuivat. Kiitän myös heitä.. jotka aidosti osoittivat myötä tuntoa. Olen edelleen vammainen ja syöpä sairas mutta onneksi!! Minua ei olla laittamassa laitokseen. Pissaan vieläkin suihku altaaseen. . Mieheni kuivaa minut.. Olen niin kiitollinen että minulla on hänet. Tiedättekö!! Naapurinne juuri siinä oven vieressä.. voisi tarvita apua!


    • Penuela

      Hyvänen aika. . Pitäskö teidän katsoa itseenne! . Ihan pikkasen??

    • 16-16

      Kuis pyyhkii nykysin.
      Olisi kiva kuulla onko mikään hoitunut paremmin?
      Osaan ottoni kuitenkin.

    • Penuela

      Kiitos kysymästä. Kaikkeen sopeutuu..elämä on hyvää ja arvostan jokaista päivää jotka on jäljellä.

      • 16-16

        Sitähän minäkin 16-16
        Se on valinta kysymys olenko tyytyväinen vai katkera. Kaikenlaista sattuu kuitenkin olenpa kumpi tahansa. Eikä mitään ole jäljellä, ainakaan minulla, on vain tämä hetki ja unelmat
        Onnellista olemista Sinulle hyvä Penuela


      • Penuela

        Voisinko auttaa sinua 16-16 jotenkin? Haluan todella auttaa..ehkä voin toteuttaa pienen unelman? Kerro minulle. 💕


    • Paras.joululahja

      Tänä vuonnakin noin 40 000 ihmistä on eronnut kirkosta. Eikö se ole mahtava asia. Levittäkää tätä uutista sekä linkkiä:
      http://www.eroakirkosta.fi
      Kirkollisvero on suuri joululahja. Minulle se oli noin 450 euroa vuosi.

      • Penuela7

        Onnea sinulle! Rahahan se on mikä merkitsee.. Kun on aikasi kuolla..kutsut kai hautajaisiin!? Saattaa olla aika ylläri kun tajuat kuoltuasi että kaikki ei ollutkaan tässä. Samalla tajuat..että " olisinpa uskonut" elämä jatkuu..sinunkin.. kiellät nyt Jumalan.. ja Elämän. No..Tämä on sinun valintasi.


      • Penuela7

        Jee!! 450 € vuosi.! Kyllä se nyt tämän elämän voittaa mennen tullen..!! Ei tarvitse muuta kuin katsoa. "Onko vai eikö!? " joka vuosi yksi matka Viroon!! Jee!!menkää te.. Minä en tule.. Tein jo valinnan.


      • Önyel

        Pieni hinta sielusta...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe