ei enää käsitä

kohtaannanperiksi

oon aika loppu tähän. yrittänyt kaikkeni. en ole herkutellut yli 20 päivään. eli en syönyt karkkia, suklaata, limpparia, sipsiä, jäätelöä yms. syön enemmän salaatteja kuin aiemmin. teen suhteellisen hektistä työtä eli ruokataukoa ei ole. syön käytännössä kurkkua, tomaattia, viinirypäleitä yms. mitä ehdin syödä nopeasti ja huomaamattomasti. aamulla ennen töihin lähtöä syön puuron. töissä tosiaan sen mitä ehdin. töistä pääsen klo 22 jälkeen. sit syön enemmän jotain jos raaskin. ei mun ymmärrys enää riitä. missä vika? istunko kotona liikaa? kävelyilläkin käyn toisin kuin ennen. mut puntari päättää että tässä 105kg molemmin puolin on hyvä. EI OLE! pituus 166cm. paino pahimmillaan oli 108,9kg (vaatteet päällä tosin). hoitaja huolestui ja sanoi että kannattaisi pudottaa. ei vaan onnistu. vihaan tätä. teen mielestäni kaiken oikein mut paino ei vaan tipu. kerran kävi (reilu viikko sitten) 104,7kg mut tänään taas 105,7kg. peilistä kun katson niin oon laihtunu mutta painossa se ei näy. ja kilpirauhasetkin tarkistettiin syksyllä 2013. kaikki oli ok.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SugarBabe798

      Olet siis onnistunut herkkuja vähentämällä ja kasviksia lisäämällä pudottamaan n. 3 kiloa parissa viikossa, ymmärsinkö oikein?

      Sehän on huikea tulos!

      3-4 kiloa muutenkin on jo erittäin hyvä alku sinun painoisellesi. Jatka ihmeessä pudottamista. Ota avuksi netistä löytyvä kalorilaskuri, jolla lasket päivisin syömiesi ruoka-aineiden kalorimäärän ja kulutuksesi. Kun ihminen syö pitemmän aikaa yhtäperää vähemmän energiaa kuin kuluttaa, hän laihtuu. Tähän ei ole yhtäkään poikkeusta, vaikka nykyään kaupataan kaiken maailman ihmedieettejä. Laihduttaminen on lopulta yksinkertaista ja tieteellistä.

      Pidä muu kuin hedelmien oma sokeri alhaisena. Ei myöskään rasvaisia ja suolaisia naposteltavia. Paljon kasviksia, marjoja yms. Vähärasvaista lihaa. Rasvaista kalaa. Ainoastaan täysjyväviljaa. Vähärasvaisia maitotuotteita. Juo vettä runsaasti, varsinkin ennen liikuntaa. Käy reippailla kävelylenkeillä joka päivä.

      • kohtaannanperiksi

        nämä muutamat kilot on lähteneet kesäkuun puolesta välistä asti. tai siis silloin painoin n. 109kg. aloitin tämän tosisissani vajaa kuukausi sitten eli heinäkuun lopulla. no, täytyy yrittää vielä. jospa se paino nyt tippuisi alle tuon 105kg. pysyvästi. kiitos muuten viestistäsi! se kannusti


    • kdmjfioöa

      hirveen hyvin oot saanu pudotettua! saat olla tyytyväinen. mulla on itselläni samanmoinen projekti, mutta on se kilpirauhasen vajaatoiminta kiloja lähtee tai siis grammoja alle 500 viikkoa kohden. alle kaks kiloa kuussa, mutta oon vuoden jo yrittänyt jaksaa vaan tätä. tsemppistä sulle jatkoon, onnistut kyllä!

    • marjakristiina

      Yritä syödä säännöllisesti. Muuta neuvoa en sinulle anna. Liian vähäinen syöminenkään ei ole hyvästä. Itse kamppailen myös läskieni kanssa, mutta nyt ainakin syön säännöllisesti . Ennen en syönyt. Sain tiputettua -35 kg nelisen vuotta sitten mutta nyt on paino noussut kun suruuni olen hyvä syömään. Jotain on täälläkin pakko tehdä.

      • vähemmän-parempi

        Ei se paino putoa jos kaloreita tulee liikaa. Aina on oltava vähemmän kaloreita jos meinaa laihtua. Tietenkin jos siihen säännölliseen syömiseen kuuluu vain salaatteja niin ehkä sitten voi laihtua.


      • marjakristiina

        "Aina on oltava vähemmän kaloreita jos meinaa laihtua. Tietenkin jos siihen säännölliseen syömiseen kuuluu vain salaatteja niin ehkä sitten voi laihtua."

        Säännöllinen syöminen takaa ainakin minulla sen että ei tule ahmittua liikaa. ELi ei tule niin kova nälkä, että syödään mitä vaan. Kyllä säännölliseen syömiseen kuuluu muutakin kuin salaatin syömistä. Ihan normi-ruokaa saa syödä kunhan muistaa annosmäärät pitää kohtuullisena. Ja annosmäärät kohtuullistuu kun syö säännöllisesti.


    • pikkuakkka

      Kannattaa googlettaa ja etsiä syitä, mikä voi auheuttaa lihomista, esimerkiksi stressi, myöhään valvominen tai vaikka masennut voivat lihottaa. Myös on hyvä pitää ruokavalio terveellisenä, mutta muista että saat kuitenkin ruoasta tarpeeksi energiaa, silloin voisit keskittyä esimerkiksi urheiluun paremmin:)

    • niiksu

      Laita ylös kaikki syömiset ja juomiset, niin pystyt analysoimaan itse mikä menee vikaan. Nyt vain listasit epämääräisesti kaikkea ja varmasti jäi osa mainitsematta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe