Kaikki tarinat menee läpi...

JuupaJuu2

Miksi te ykköset uskotte. puolisoitanne heidän jäätyään kiinni salasuhteesta,että mitään vakavampaa ei tietenkään ole ollut?Tarinat pelkällä kahvilla käynnillä yms.menee läpi vaikka todisteitakin muusta saitte?Puhelimesta löytyy suuren suuri määrä viestejä ja valokuvia(ei mitään likaisia) lähetelty puolin ja toisin sekä sekin viesteistä paljastui et monen monta kertaa viikossa nähty ja hyvin pitkän aikaa.Ymmärrän että tahto uskoa jotakin muuta on kova,mutta silti...

62

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämääparisuhteessa

      Helppoa, sillä parisuhteeseen kuuluu ehkä tärkeinpänä osana luottamus. Kuka haluaisi epäilijän ja ahdistuneen kanssa olla? Tiedän, että on oikein himokasta seksiä ollut ja kakkonen kiristi vielä jäämään kahville sen jälkeen. Koskaan ei itse ole tarvinnut millään vastaavalla kiristää, ihan itse on erittäin halukas ollut hommiin aina. Usein uudestaankin. Helppo uskoa, koska sanoin, että lähde vaan, jos haluttaa. Aina on saanut mennä ja tulla ilman selityksen vaatimista, myös lähteä jos en riitä.

      • näinmeilläpäin

        Ei se mitään ole kiristänyt. Kirjoittamaton sääntö on, että ensin pannaan ja sen jälkeen juodaan kahvit.


      • hihihihihhhhiiiihihi

        Et voi kuitenkaan tietää, jos teilläpäin panon jälkeen juodaan aina kahvit, vaikka kuinka kahvi korventaisi, niin se on teilläpäin. Meilläpäin on taas kuuluisat lähiöt, joissa harrastetaan ns. päiväkahvittelua ja kahvia siellä ei todellakaan juoda.


    • Ehkämeneeehkäei

      Mistä joku toinen voi tietää, uskooko puoliso vai ei? Se voi olla tietoinen valinta, että uskottelee itsellensä uskovansa, vaikka tietää asian olevan toisin. Vaa'assa on kuitenkin koko elämä, ja niin raskasta ja loukkkaavaa kuin uskottomuus onkin, ihan koko elämä ei kuitenkaan pyöri sen ympärillä, vehtaako mies jonkun muun kanssa vai ei. Toisten naisten tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, kun salasuhde täyttää heidän elämänsä ja ajatuksensa kokonaan.

    • uskotaankukamihinkin

      Johonki ne salasuhteeseen ukkomiehen kanssa lähteneet naisetkin uskoo. Osa haaveilee yhteiselämästä löytämänsä varatun superuroksen kanssa. Uskoo miehen lorut huonosta liitosta. Jos luottaa toiseen ja toinen vetää kotona hyvän miehen ja isän roolia, on pettämisen tajuaminen tuskallista. On vaikea uskoa pahaa ihmisestä johon on sitoutunut ja joka hoitaa kotitonttinsa.

    • laskuvirhe

      Ja mitkä ykköset? Sijoitus on tuossa tilanteessa jo joku aivan toinen.........

      • eiykköneneikäkakkonen

        Eipä vättämättä ole. Mies saattaa pitää useampaa naista ja syöttää niin vihitylle kuin tyttöystävilleen skeidaa. Tosin useimmiten vain yhden naisistaan on esitellyt vanhemmilleen, kavereilleen jne.. Se joka pidetään salassa ja salaa nautitaan on vain extraa ei mikään ykkönen sydämesä millään tavoin muuta kuin salanaisen unelmissa sekä niissä valheen koukeroissa joilla suhteeseen toinen kiedotaan.


      • vakautta
        eiykköneneikäkakkonen kirjoitti:

        Eipä vättämättä ole. Mies saattaa pitää useampaa naista ja syöttää niin vihitylle kuin tyttöystävilleen skeidaa. Tosin useimmiten vain yhden naisistaan on esitellyt vanhemmilleen, kavereilleen jne.. Se joka pidetään salassa ja salaa nautitaan on vain extraa ei mikään ykkönen sydämesä millään tavoin muuta kuin salanaisen unelmissa sekä niissä valheen koukeroissa joilla suhteeseen toinen kiedotaan.

        Kell' onni on se onnen kätkeköön.
        Kahden henkilön keskinäinen rakkaus ja yhdessäolo, siinä se on perusta.


      • eiykköneneikäkakkonen

        Salasuhteessa ei ole rakkautta ei ainakaan kumppaniaan pettävän osalta. kyse on intohimosta, jännityksestä, salaseksin suloudesta. Nainen luulee rakkaudeksi, mies tietää kulutushyödykkeeksi salanaisensa.


      • näinhänseon
        eiykköneneikäkakkonen kirjoitti:

        Salasuhteessa ei ole rakkautta ei ainakaan kumppaniaan pettävän osalta. kyse on intohimosta, jännityksestä, salaseksin suloudesta. Nainen luulee rakkaudeksi, mies tietää kulutushyödykkeeksi salanaisensa.

        Näinhän se on. Itse mietin, rakastaako pettäjä ketään muuta kuin itseään? Rakastaako edes puolisoaan? Mun mielestä ei ainakaan kunnioita eikä arvosta.


      • eiykköneneikäkakonen

        Ei ehkä rakasta puolisoaan, mutta rakastaako edes itseään? Ryntääkö vaan tyydyttämään tarpeitaan. Viekö vietti, nautinnon halu? Ainakin vihityn puolison hän on ottanut virallisesti rinnalleen. Epäkypsää ja moniongelmaisen ihmisen käytöstä on pettäminen. Salanainen taas on sinisilmäinen haaveissa eläjä. Voi myös salanainen olla pelkkä nautinnon hakija ja osahan saa kiksejä varattujen paneskelusta. Kaikenkaikkiaan koko kuvio on tuskallinen kaikille osapuolille. Tosin jollakin sen tuskan huomaamiseen kuluu vuosia.


      • Rakkaus.yllättää
        eiykköneneikäkakkonen kirjoitti:

        Salasuhteessa ei ole rakkautta ei ainakaan kumppaniaan pettävän osalta. kyse on intohimosta, jännityksestä, salaseksin suloudesta. Nainen luulee rakkaudeksi, mies tietää kulutushyödykkeeksi salanaisensa.

        "Salasuhteessa ei ole rakkautta ei ainakaan kumppaniaan pettävän osalta. kyse on intohimosta, jännityksestä, salaseksin suloudesta"

        Mitä ihmettä jauhat? Jatkuvasti lehdistäkin sa lukea miten kakkosesta tuli ykkönen? En väitä että se olisi mitenkään yleistä mutta täysin mahdollista jos mies ja nainen rakastuvat - olivat he sitten ketä tahansa.


    • oikearakkauskestaa

      Sinä katkera kakkonen et taida tajuta mitä on rakkaus. Sinä et tiedä kuin katuva mies voi olla kotona jäätyään kiinni ja vannoa lopettavansa itku kurkussa. Sinä kakkonen et tiedä kuin v mäisesti sinusta puhuu kotona jne...lista on loputon kos minä nainen rakastan miestäni en anna sinun kakkosen sitä monen vuoden rakkautta pilata yhen illan panolla. Oppia ikä kaikki jos tavat ei muutu kerrasta niin sitten saa mennä silloin mies on liian heikko kulkeakseni vierelläni.

      • varoituksensanasinulle

        Uskotko sä kaiken, mitä pettävä mies sulle kakkosestaan kertoo? Kai sä tajuat, että hädissään puhuu juuri sitä mitä tietää sun haluavan kuulla. Sä rakastat miestäsi mutta rakastaako mies sua aidosti? Jos rakastaa, miksi pettää? Entä jos ei ole kysymys yhden illan panosta? Huvikseenko mies aina ja aina saman kakkosen kanssa panee? Onko se niin laiska, ettei jaksa yhden illan panoja hankkia?
        Tiesitkö sä, että myös miehillä on tunteet? Ne saattaa ihan oikeasti tykätä siitä kakkosesta. Mun mielestä pettävä mies ei tiedä rakkaudesta yhtään mitään. Tai ei ainakaan koe sitä samalla lailla kuin sä joka rakastat vain miestäsi. Ihminen voi rakastaa monta inhmistä yhtä aikaa. Eri lailla jokaista tai sitten yhtä paljon ja samalla tavalla kaikkia. Miten lienee sun miehesi laita?

        Mä vehtasin ukkomiehen kanssa. Suhteen alkaessa mä en tiennyt miehen olevan varattu, koska kertoi mulle olevansa eronnut. Juu, olisi pitänyt kaivaa kivet ja kannot hänen siviilisäätynsä selvittämiseksi. Mutta eipä tullut mieleenkään kun lähtökohtaisesti mä luotan ihmisiin. Aikanaan hän paljastui varatuksi. Aikanaan sai myös puoliso tietää.

        Arvaas miten sitten kävi? Sen sä tiedät jo. Meni jonkun aikaa, mies otti minuun yhteyttä vaikka luulin, että se oli siinä. Kyselin, että miksi pitkän ajan kuluttua mua lähestyi. Kertoi, että olisi halunnut ottaa yhteyttä jo aikaisemmin, mutta piti antaa pölyn laskeutua. Eli saada puoliso taas luottamaan häneen. Toivon ettei sun miehesi ole samanlainen pöljä vaan oppii kerrasta.


      • ressukkasua

        Ja sää annoit pesää ukkomiehelle etkö yhtään ihmetellyt mikset voi ottaa yhteyttä aina kun haluat kukahan se pöljä on ollut??? Kaikille ukkomiehille ei panot oo rakkautta vaan ihan muuta sua kusetettiin pesän toivossa. Kuin monta miestä tiedät eronneen kakkosen takia? Lopulta katuvat ja itkevät vaimojensa perään. Heikkoja ne todellakin on ja toivon et mieheni uskoi kerasta ei oo ainakaan sun panokaveris ollu.


      • varoituksensanasinulle
        ressukkasua kirjoitti:

        Ja sää annoit pesää ukkomiehelle etkö yhtään ihmetellyt mikset voi ottaa yhteyttä aina kun haluat kukahan se pöljä on ollut??? Kaikille ukkomiehille ei panot oo rakkautta vaan ihan muuta sua kusetettiin pesän toivossa. Kuin monta miestä tiedät eronneen kakkosen takia? Lopulta katuvat ja itkevät vaimojensa perään. Heikkoja ne todellakin on ja toivon et mieheni uskoi kerasta ei oo ainakaan sun panokaveris ollu.

        No kylläpä sä nyt kiihdyit. Miksi? Mä kerroin vain omasta kokemuksestani. Kävikö sua pelottamaan, että sunkin mies on pöljä? Jos sun mies panonsa sulle haukkui niin olisko niin, että ihan omaa tasoaan olevaa painoi? Ei parempaa saanut. Kerro mulle uskotko sä mitä miehesi sulle tarinoi?

        Mulla ei silloin, niinkuin ei ole vieläkään, ollut mitään tarvetta soitella miehen perään vaikkapa keskellä yötä. Yhteyttä otin vain päivisin tai iltaisin ja aina vastasi. Tavattiin silloin, kun mä pääsin arjestani irtaantumaan eli vain kun lapset oli isällään. Sellainen suhde sopi mulle täydellisesti. Ja koska miehellekin kävi niin mistä mun olisi pitänyt arvata, ettei hän ollut vapaa?

        Yhtenä päivänä mä sain puhelinsoiton. Puolisonsa siellä soitteli ja totuus paljastui mulle. Tunsin itseni todella pöljäksi. Nykyisin vaihdetaan miehen kanssa säännöllisesti kuulumiset. Mä keitän hänelle pullakahvit ja jutellaan siitä, miten menee. En mä häntä vihaa. Mukava mies. Toivon että ystävyytemme säilyy hautaan asti. Puolisonsa saa vihata mua niin paljon kuin haluaa. Pöljäilyään mies ei näköjään lopeta mutta seksinsä saa hakea muualta kuin mun luota.


      • JuupaJuu2

        Oikearakkauskestää.....minä kakkosena tiedän mitä rakkaus on,olen sen kokenut ennenkin pitkissä suhteissani(nyt ensimmäistä kertaa varatun kanssa) ja koen sen nytkin vaikkakin erilailla,kun rakkauden kohde on varattu.Mun kohdalla ei todellakaan ole kyse yhden illan panosta vaan suhde on kestänyt pitkälti toista vuotta.Tehdään paljon asioita myös ilman seksiä ja ollaan koettu yhdessä paljon uusia asioita, vaikka te luulette että kakkosen kanssa vain pikaisesti pannaan ja sitten menoksi.Totuus on jälleen ihan jotakin muuta.Voin ottaa yhteyttä milloin haluan ja aina saan vastauksen.Näemme useasti viikossa,soitamme toisillemme joka päivä ja hyvät yöt toivotamme aina ennen nukkumaan menoa.Ehkä teidän mielestä säälittävää,mutta oikeastaan se on mulle aivan sama.Yhä edelleenkään en ole rikkomassa heidän perhettään,mutta jos näin käy en minä ole mennyt kenenkään väliin,kyllä ongelmat on alkujaan ihan sieltä ap.parisuhteesta.Rakkaus on ihana asia koki sen ns oikean tai väärän kanssa.ps.en ole katkera


      • ajatelkaaedes

        Kuinkahan pahasti hajoaa vaimo ja kenties lapset kun tulee ilmi jossain vaiheessa toivottavasti ootta molemmat valmiita siihen mitä saatte aikaseksi ja kantamaan vastuun myös siitä miten toisten elämä hajoaa sirpaleiksi. Lapset rupeaa vihamaan isäänsä ja vielä enemmän sua. Äitistä ei vältämättä ole huolehtimaan heistä jos mieli hajoaa jne....harmillista ettei voida tehdä ensin välejä selväksi entisen kanssa ennen ku uutta kukkaa vikitittää. Sairasta


      • pettäjäonpäästäänpipi

        On päässä vinksahtanut jokin, jos salassa pitää kokoajan toista naista. Eipä taida omaatuntoa olla laisinkaan, vaan kylmää ihmisillä leikkimistä. Pelkkää elämän ilojen hakemista ja oikeana miehenä roimimisen laistamista. Tosimies seisoo vaimonsa rinnalla. Tosimies antaa kaiken sen huomion vaimolleen ja lapsilleen, jonka pölvästi jakaa perheeltään varastamastaan ajasta ulkopuoliselle. Tutkimusten mukaan pettäjissä on paljon persoonallisuushäiriöisiä, seksiaddikteja ja muita psyykkisiä sairauksista kärsiviä. Näin on laita myös vapaiden salasuhteeseen ryhtyvien kohdalla.


      • Onnähty
        varoituksensanasinulle kirjoitti:

        No kylläpä sä nyt kiihdyit. Miksi? Mä kerroin vain omasta kokemuksestani. Kävikö sua pelottamaan, että sunkin mies on pöljä? Jos sun mies panonsa sulle haukkui niin olisko niin, että ihan omaa tasoaan olevaa painoi? Ei parempaa saanut. Kerro mulle uskotko sä mitä miehesi sulle tarinoi?

        Mulla ei silloin, niinkuin ei ole vieläkään, ollut mitään tarvetta soitella miehen perään vaikkapa keskellä yötä. Yhteyttä otin vain päivisin tai iltaisin ja aina vastasi. Tavattiin silloin, kun mä pääsin arjestani irtaantumaan eli vain kun lapset oli isällään. Sellainen suhde sopi mulle täydellisesti. Ja koska miehellekin kävi niin mistä mun olisi pitänyt arvata, ettei hän ollut vapaa?

        Yhtenä päivänä mä sain puhelinsoiton. Puolisonsa siellä soitteli ja totuus paljastui mulle. Tunsin itseni todella pöljäksi. Nykyisin vaihdetaan miehen kanssa säännöllisesti kuulumiset. Mä keitän hänelle pullakahvit ja jutellaan siitä, miten menee. En mä häntä vihaa. Mukava mies. Toivon että ystävyytemme säilyy hautaan asti. Puolisonsa saa vihata mua niin paljon kuin haluaa. Pöljäilyään mies ei näköjään lopeta mutta seksinsä saa hakea muualta kuin mun luota.

        Osa miehistä osaa vetää proseduurin vielä vaimon vaatiman parisuhdeterapian kautta läpi. Sitä pölyn laskeutumista odotellessa. Varsinainen käytös ei muutu, vaan siitä halutaan rauhassa jatkaa, mihin jäätiin. Jälkiä yritetään vain peittää huolellisemmin vahingosta viisastuneena. Ykkönen uskoo, vaan rahaa paloi turhaan.

        Oli aikoinaan sopiva rako nähdä tätä massiivisen kusetuksen ja kulisseiden huolellisen pystytyksen määrää. Kyllä ne niitä kakkosia usein ihan oikeasti rakastavat. Eri tavalla ehkä kuin vaimoa, mutta kuitenkin.

        Kun sormusta tarjottiin edellisen painoksen vanhetessa, en halunnut sen sortin häntäheikkiä toimintaansa muiden kanssa ihan samaan malliin jatkamaan. Tuli opittua se läksy nuorena ja silloin vielä vastuuntunnottomampana vailla Siperian opetusta. En ole asiasta ja sen kauaskantoisemmista seuraamuksista todellakaan ylpeä, kaukana siitä. Avasi silmiä raadollisempaan maailmaan.


    • Elämä_on_pitkä_matka

      Pitkässä juoksussa sivusuhteet ovat kuitenkin merkityksettömiä, niin pettöjälle kuin petetyllekin

      • höpsöttelyäomankanssa

        Pitkässä juoksussa ne salasuhteet alkaa hymyilyttämään ja jälkeenpäin kaikelle voi jo yhdessä nauraakin. Oikeastaan nauraa sille, miten se ns. karma sitä uskotonta aina välillä muistuttelee matkan varrella ja tulee lisää varmuutta siihen, että yhdessä on hyvä jatkaa oppien virheistään. Huumorikin kukkii ja elämän edetessä uskaltaa jo kiinnijäämisestäänkin humoristisesti puhua, sillä sekin on yksi tapa käsitellä asioita.

        Kerron elävästä elämästä yhden sattumuksen, joka yhä nostaa suupieliä enemmän ylös kuin alaspäin. Menimme erääseen paikkaan viettämään iltaa muiden mukana, jossa uskoton oli kännipäissään toisen naisen aikoinaan tavannut ja hänen kanssaan tanssinut, saatellut kotiinsa ja kuunnellut hänen elämän ongelmiaan jne, josta suhde liikkeelle lähti.
        Ja takaisin sinne paikkaan pöytään, jonka äärellä istuimme. Aivan sattumalta tuttava pariskunta huomasi viereisessä pöydässä naisen, jonka nimeä siinä toistettiin. Ensin ajattelin, että taas se karma iskee ja katsoin puolisoani. Hei katso tuohan on x, katso nyt, eikö olekin, on se x, pariskunnan naispuolinen innostui ja jatkoi yhä mene nyt hakemaan tanssimaan x:ää, tietysti menet toistellen miehelleen. Mene nyt ja niin me katselimme, kun he tanssivat. Ihmeellinen nainen x oli sattumalta saman niminen kuin uskottoman puolisoni salasuhde.
        Ajattelin, että niin se karma järjesti taas meille testin ja tehtävämme oli selviytyä siitä yhdessä eteenpäin. Niin selviydyimmekin, katsoimme toisiamme ja hymyilimme hymyä, jonka vain me kaksi ymmärsimme ja jatkoimme iltaamme nauttien sen tuomasta seurasta ja musiikista.

        Tarinat on tarinoita, mutta teot siinä pitkässä juoksussa ratkaisee.


      • Seolisiollutihanaa

        Syntyikö salaperäiselle nainen x:lle ja miehelle tuosta illasta panosuhde?


    • seelaa

      Ei varmaankaan kovinkaan moni "ykkönen" usko miehensä valheita, mutta kun yhteistä historiaa on takana vuosia, on lapsia ja omaisuutta, niin ei sitä kannata yhden syrjähypyn takia heittää pois. Sitä ei vaan halua kuulla yksityiskohtia , jonkinlainen itsesuojeluvaisto täytyy olla.
      Kun aloin puhua erosta ja pois muuttaamisesta lasten kanssa, niin siinä vaiheessa miehelle tuli hätä; missään tapauksessa hän ei sitä halunnut. Itkien ja katuen pyysi jäämään, eli tarjosin hänelle mahdollisuuden aloittaa elämä "kakkosen" kanssa, mutta eipä hän sitä halunnut. Eli kun salasuhde ei enää ole salainen, sillä ei ole enää mitään merkitystä. Petetyksi tulemisesta jää ikuiset arvet, ei sille mitään voi. Kakkonen varmaan kuvittelee minun olevan voitonriemuinen, ikäänkuin olisin voittanut jonkun taistelun, tosiasiassa yritän vain saada arjen kulkemaan ja luottamukseni mieheeni palautumaan. Tästä on juhlat kaukana.

    • Siksneykköset

      No jos se olisi jotain vakavampaa, kai ukko ottaisi eron? Paljon suurempi ihmetyksen aihe on kakkosten usko siihen, että he todella merkitsisivät jotain - ei helkkari, miksi ihmeessä se ukko ei eroa vaimostaan jos se salasuhde on sitä "mitä on aina halunnut"

      • KakkosetEiHäviäAina

        Olkaa te ykköset onnellisia kotona ja me ollaan onnellisia ja pidetään teidän miehetkin onnellisina,ei siinä mitään.Teille se on kova pala et kakkoset on tosiaan muutakin kuin panokavereita.Jaetaan paljon enemmän yhdessä kuin te voitte/haluatte tietää.


      • näinmeillä

        Kaikilla kakkosilla ei todellakaan ole tavoitteena saada pettävää miestä parisuhteeseen kanssaan. He ottavat seksin seksinä, nauttivat mukavasta seurasta ja hyvistä keskusteluista. Eivät painosta miestä eroamaan. Toki tykkäävät miehestä mutta parisuhdetta eivät halua kenenkään kanssa.
        Ottakaa vaan puolisot ihan rauhallisesti. Järvi ei soutamalla kulu, eikä mela.


      • eimieleenkään

        Mä niin ihmettelen vapaita naisia jotka haluaa seksiä vaimoaan pettävältä ukkomieheltä? Ei tulisi pieneen mieleenkään koska mulla naisena on ainakin vapaus valita se kenen kanssa sitä seksiä harrastan. Mä haluan tasavertaisen asetelman sinne sänkyynkin eikä joku pettävä ukkomies ole sitä. On miesten aliarvioimista kuvitella että vapaat yhtä lailla vain seksiä haluavat miehet alkaisi riippakiviksi ja soittelisi perään ja on itsensä yliarvioimista kuvitella että kaikki vapaat miehet sitten haluaisi muuttaa mun kanssa saman katon alle kun on päässyt petiini. Kyllä mä oon pystynyt tekemään tarpeeni selviksi näille vapaille miehille ilman mitään ongelmia. Sitäpaitsi jos haluan vaikka käydä petikumppanini kanssa kahvilla ulkona on sata kertaa helpompaa tehdä sekin asia vapaan miehen kanssa ilman tyhmiä riskien ottamisia että joku näkee. Ei mulla ole mitään intressejä ottaa elämääni mukaan mahdollisesti jonkun ukkomiehen kiukkuista vaimoa. Voishan sellainenkin tulla oven taakse kirveen kanssa? Mikä ihmeen hinku joillakin naisilla on ruveta sotkeen itseensä jokun parisuhteeseen mukaan ja vielä mahdollisiin lapsiinkin? Musta vaimoa pettävissä miehissä ei voi edes olla mitään niin seksikästä. Eihän mies osaa edes hoitaa omaa tonttiaan kunnolla mikä mies sellainen on?


      • uskomatontamuttatotta
        KakkosetEiHäviäAina kirjoitti:

        Olkaa te ykköset onnellisia kotona ja me ollaan onnellisia ja pidetään teidän miehetkin onnellisina,ei siinä mitään.Teille se on kova pala et kakkoset on tosiaan muutakin kuin panokavereita.Jaetaan paljon enemmän yhdessä kuin te voitte/haluatte tietää.

        Aivan uskomatonta skeidaa täällä kakkoset kirjoittelee ja vielä polla kirkkaana ja rintaa röyhistellen; mikä helkkarin tauti tuollaisia naisia vaivaa?


      • ehkäsemeneeniin
        uskomatontamuttatotta kirjoitti:

        Aivan uskomatonta skeidaa täällä kakkoset kirjoittelee ja vielä polla kirkkaana ja rintaa röyhistellen; mikä helkkarin tauti tuollaisia naisia vaivaa?

        Puute?


      • Onnnellisettt

        Miehelläni oli toinen nainen. Hän päätti lopettaa suhteen ja kertoi, koska nainen oli uhkaillut kertoa minulle. Mies teki aivan itse päätöksensä, mutta ei ollut puhettakaan lähtemisestä. Olisi ollut aivan vapaa lähtemään. Hän on sanonut monta kertaa, kuinka nyt jälkikäteen hänestä itsestäänkin tuntuu niin uskomattomalta oma toimintansa. Tulimme siihen tulokseen, että se oli jännityksen hakua ja oman viehätysvoiman testausta. Kakkonen jäi ruikuttamaan ja viestittelemään meille molemmille. Kertoi, että mieheni "vapautui" suhteessa ym. muita höpinöitä. Hän ei tuntunut ymmärtävän, että pysymme yhdessä, vaan jäi syli avoinna odottamaan ukkomiestä. Muistakaa, että varatun ihmisen kanssa oleminen ei takaa mitään suhdetta. Usein se loppuu kyyneliin. Niin kuin tässäkin tapauksessa. Oikeastan säälin, kuinka lapsellinen ja naiivi kakkonen oli! Uskotteli itselleen saavansa mieheni. Toisin kävi.


    • kannattaamiettia

      Mielenkiintoisia kommentteja kakkosilta yrittävät jotenkin puolustella tekojaan joka on kaiken puolin väärin ihmisten tunteilla leikkimistä jolla voi olla kauaskantoiset ja vakavat seuraukset. Eikä pelkästään kakkoset ole syypäitä vaan toki syytä on pettäjässäkin. Ajatelkaapa asiaa omallekohdallenne kuin se sattuisi miten itse kestäisitte sen. Tunnetteko puolisoa ja lapsia kuin herkkiä ihmisiä mahtavat olla jne...itseäni on petetty ja ikuiset arvet on jättänyt ja vaikuttaa 10 v päästäkin elämääni edelleen. Enkä ole edes heikommasta päästä

      • Naidaankutavataan

        Itselläni on ollut suhde samaan mieheen jo yli 30-vuotta, jona aikana hän on mennyt kahdesti naimisissa, on edelleenkin. Itsellänikin on ollut välillä muita, mutta aina vaan palataan yhteen. Kyllä noihin vuosiin jonkin asteinen molemminpuolinen kiintymys kuuluu, ei pelkkä paneminen.


      • gshdkj
        Naidaankutavataan kirjoitti:

        Itselläni on ollut suhde samaan mieheen jo yli 30-vuotta, jona aikana hän on mennyt kahdesti naimisissa, on edelleenkin. Itsellänikin on ollut välillä muita, mutta aina vaan palataan yhteen. Kyllä noihin vuosiin jonkin asteinen molemminpuolinen kiintymys kuuluu, ei pelkkä paneminen.

        Olet siis vähän samassa asemassa kuin jalkavaimo.


      • ruohonvihreä
        Naidaankutavataan kirjoitti:

        Itselläni on ollut suhde samaan mieheen jo yli 30-vuotta, jona aikana hän on mennyt kahdesti naimisissa, on edelleenkin. Itsellänikin on ollut välillä muita, mutta aina vaan palataan yhteen. Kyllä noihin vuosiin jonkin asteinen molemminpuolinen kiintymys kuuluu, ei pelkkä paneminen.

        Luulin, että yli kahdeksan vuottakin on jo pitkä aika...


    • pettäjäpettynyt

      Seurustelin miehen kanssa, joka oli naimisissa. Itse olin sinkku. Halusin jättää miehen muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, mutta hän ei voinut kuvitella eroa minusta ja jätti vaimonsa (hänen lastensa kanssa olen edelleen tekemisissä, vaikka tästä on vuosikymmeniä). Menimme myöhemmin naimisiin, rakensimme talon, mutta miehellä oli niitä "salarakkaita" edelleen. Lopulta ero oli minulle helpotus.

      Tuostakaan en oppinut mitään. Aloitin taas seurustelun varatun miehen kanssa. Ja kävi niin kuin edellisen kanssa. Olisin hänet jättänyt, mutta "juoksi" perässäni niin kauan että annoin periksi. Mies erosi. Meni monta mukavaa vuotta, mutta koen että virhe hänkin. Mietin päivästä toiseen, mikä olisi se paras ajankohta erota miehestä joka pettää joka välissä.

      Eli, ei se toinen nainen, eikä se oleva vaimo ole niitä pahoja ja ilkeitä. Petturi ja katala on vain se mies joka näihin suhteisiin lähtee. Hyviä miehiä on harvassa. Älkää "ykköset" puolustelko ja suojelko niitä miehiänne. Itse he pettävät. Jos elämää on pakko jatkaa jostain syystä yhdessä, on elämä silti pirstaleina. Mieheen ei voi luottaa, yhteisiä unelmia ei voi rakentaa. Elämä on vain päivä kerrallaan ja ilon aiheita on haettava muualta kuin miehen kautta. Voi iloita työstään, lapsistaan... Mies ei ole se tärkeysjärjestys 1.

      Samoin "kakkoset". Kun jatkat pitemmälle varatun miehen kanssa, muista että joka kerran pettää, se pettää myös sitä kakkosta - aikanaan. Tällaiset miehet elävät ilman vastuuta. Naisista ei varmaan olisi sellaiseen kataluuteen?

      • kerrohanmulle

        Mikä sut sitten sai luottamaan miehiin, joiden tiesit pystyvän pettämään surutta puolisoitaan? Uskoitko, ettei sua petetä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun en koskaan ole tuota kuviota tajunnut. Ensin vehdataan surutta varatun kanssa, hän eroaa, aloitetaan oikea parisuhde hänen kanssaan. Sitten kun hän taas pettää niin kakkosesta vaimoksi päässyt vetää herneet nenään. Miksi ihmeessä? Onko sullakin sellainen ajatus, että mä saan suhteilla varatun kanssa mutta mua ei saa pettää?

        Monesti myös mietin sitä, että vaikka pettäjä pettää puolisoaan, tulee ero, menee yhteen kakkosensa kanssa niin arvostaako mies loppujen lopuksi naista, jolle ei miehen siviilisääty merkitse mitään?


      • askelmerkki
        kerrohanmulle kirjoitti:

        Mikä sut sitten sai luottamaan miehiin, joiden tiesit pystyvän pettämään surutta puolisoitaan? Uskoitko, ettei sua petetä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun en koskaan ole tuota kuviota tajunnut. Ensin vehdataan surutta varatun kanssa, hän eroaa, aloitetaan oikea parisuhde hänen kanssaan. Sitten kun hän taas pettää niin kakkosesta vaimoksi päässyt vetää herneet nenään. Miksi ihmeessä? Onko sullakin sellainen ajatus, että mä saan suhteilla varatun kanssa mutta mua ei saa pettää?

        Monesti myös mietin sitä, että vaikka pettäjä pettää puolisoaan, tulee ero, menee yhteen kakkosensa kanssa niin arvostaako mies loppujen lopuksi naista, jolle ei miehen siviilisääty merkitse mitään?

        Ei se silti läheskään aina mene niin, että jos kerran pettää niin pettää toistekin. Ihmiset ja suhteet on niin erilaisia. Tapapettäjiä on aina ja heille ei mikään riitä, mutta eipähän se "alkuperäinenkään" sitä tunnistanut. Voi olla niin kunnollinen mies, mutta papin aamenen jälkeen saalistusvietti herää jälleen.

        Jos uusi suhde on molemminpuolin aitoa tosi rakkautta, pitäähän siinä kunnioitustakin olla. Tiedän tosielämästä viisi pariskuntaa jotka aloittaneet suhteen joko molemmat varattuina tai toinen. Kaikkien suhteet on kestäneet jo vähintään 15 vuotta.

        Yleistyksiä on niin helppo tehdä. Silti kenestäkään ei voi tietää, eikä takuuta voi antaa.


    • riikkka73

      Olen ollut ns. "ykkönen", avovaimo, joka oli viime vuodet puolison elämässä ihan selkeästi sijalla 2, vaikka yhdessä elettiinkin. Uskoin tietty kaikki löpinät harrastuksista kaverien kanssa, vaikka mies kävi hoitelemassa toista naista. Katkera olen siitä, että aina kun oli suruja, ongelmia tai avun tarvetta mies turvautui minuun. Kun oli kivoja ja stressittömiä päivä, mies meni viettämään niitä "kavereiden", ts., kakkosen kanssa. Tästähän syntyi mukavasti mielikuva, että minun kanssani on vain suruja ja murheita, kakkosen kanssa pelkkää kivaa. Mies halusi eron koska sen kakkosen" kanssa elämä oli kuulemma aina hauskempaa. No, rakastunut mies on tunnetusti erittäin tyhmä. Ovat yhdessä vieläkin, joten voisi ajatella että mies teki mieleisensä siirron, kakkonen oli parempi. Tosin tiedän että mies on nykyisin erittäin paljon "työmatkoilla". Juu varmaan näin on.

      Sinkkuna minusta tuli yllättäin kakkonen. Vuoden etsiminen ei tuottanut tulosta ja sitten tutustuin mukavaan varattuun miehen. Hän kertoi aika pian että heti on naimisissä mutta kaipaa elämäänsä jännitystä, romantiikka ja seksiä. Arki vaimon kanssa on kuulemma kuivaa ja tylsää kuin näkkileipä. Päätimme olla toisillemme fuckbuddyjä. Mies ei valehtele minulle kuuta taivaalta, vaan on kertonut että on onnellinen vaimonsa kanssa (romantiikan ja sekin puuttetta lukuunottamatta) eikä missään nimessä halua erota. Kertoilee jopa välillä miten mukavaa heillä olis lomalla tai koti-iltana. Minä puolesani kerron millaisilla treffeillä olen käynyt elämäntoveria etsiessä. Hän teitää että heti kun sellainen löytyy, niin tämä fb-suhde loppuu. Olemme sopineet että yksi ilmoitus riittää. Meillä on tosi kivaa yhdessä ja välillä molempia harmittaa me kaksi emme voi tehdä juttuja yhdessä pariskuntana. Hänellä on kuitenkin vaimo sitä varten, minulle jää vain se osa miehestä mitä vaimo ei käytä. Minusta on hyvä että mies viettää myös hyviä hetkiä vaimonsa kanssa, toisin kuin oma mieheni, joka ei antanut suhteellemme edes mahdollisuutta onnistua,

      Minusta tuntuu että miehille on jotenkin hirveän loogista ja itsestään selvää ulkoistaa seksi parisuhteesta, jos se ei toimi tai ole riittävää tai oikeanlaista. En itse pettäisi ikinä puolisoani jo olisin parisuhteessa. MIehen valinnoista en vastuut ota. Hän on aikuinen joka päättää ratkaisuistaan itse.

      • satuakaikkivaan

        Mies tietää, että silmissäsi loistetaan vaimoa kehumalla. Pettävä mies puhuu naisilleen aina sitä mikä heistä kuhunkin tepsii eli toiselle on vaimoa kehuttava ja taas toiselle haukuttava.Se ei kuitenkaan muuta tosiasiaa, että mies varastaa aikaa perheeltään ollakseen sinun ja muiden salapanojensa kanssa. Käy tietysti jos haluaa elää kuplassa ja nauttii toisten satuttamisesta. Kostatko ex-miehesi tekoja nyt toisen miehen vaimolle?


      • riikkka73

        Ei, et nyt päässyt kärryille lainkaan. Viittaus "puhuu sitä mikä tepsii" on ihan väärä lähtökohta. Ihan kuin tyypin olisi kerjättävä suosiotani ja huomiotani ja puhuttava johonkin ympäri. Ei se mene lainkaan näin. Tämä on kahden aikuisen ihmisen sopimus että harrastamme seksiä yhdessä, ei mitään muuta suhteilua. Jos aikataulut osuu kohdalleen niin tavataan. Jos ei onnistu niin kumpikaan ei kerjää lisäaikaa tai huomiota. Ja todellakin: emme me aikaamme käytä vaimosta puhumiseen! Mies ei ole kertonut minulle mitään vaimostaan, ei siis kehu eikä hauku. Lomamatkoistaan ja koti-illoistaan hän kertoo mitä hän nillä tekee, mutta me-muoto (ollaan rannalla/katsotaan leffaa/vietimme kivan päivän huvipuistossa jne.) viittaa siihen että on viettänyt niitä perheensä kanssa. Tai toisen rakastajan. Tai jonkun muun. Whatever.
        Miehellä on oman kertoman mukaan ollut ja varmaa on myös nyt muita naisia. Ei se minua oikeastaan kiinnosta, sillä olen lähtenyt suhteeseen varmistaakseni että saan edes pari kertaa kuussa kivaa seuraa ja hyvää seksiä. Olen sen ikäinen että naisuden kello käntyy vaihdevuosien puolelle tod. näk 5 vuoden sisällä, enkä halua hukata tuosta nautintoajasta enää kuukauttakaan. Jos tyyppi on jakolinko niin se on hänen asiansa. Minua kiinnostaa vain meidän hetkemme.

        Ja ketä minä satutan? Miestä? Hän on tässä ollut se aloitteen tekijä. Vaimoa? Minun seksielämäni ei voi koskea täysin tuntematonta ihmistä josta tiedän vain sukunimen (ehkä?). Jos pettäminen paljastuu ja kiputiloja tulee, niin tuskin hän kyynelehtii siksi että minulla on ollut suhde vaan siksi että hänen MIEHELLÄÄN on ollut suhde. Minä olen koko kuviossa pelkkä statisti, tilallani voisi olla (ja varmaan onkin myös) joku toinen.

        Myönnän että olin katkera aluksi oman mieheni nuorelle typylle, mutta loppupeleissä tajuan että sinkkunainen vain etsi nopeasti siittäjää ja hyvätuloista elättäjää ja mieheni tarjoutui vapaaehtoiseksi. Hän teki pettämispäätöksen, ei nainen. Jos haluaisin kostaa, niin kaitpa näyttäisin sille tyttöselle viestejä, joita ex lähettelee vielä minulle. Olisi ehkä syytä olla mustasukkainen. Mutta löytjä saa pitää, en halua hämmentää soppaa sillä se ei menneitä kyyneleitä saa itkemättömäksi.


      • satuakaivataan

        En ymmärrä sinua lainkaan. Valintasi on itsekäs ja kummallinen kuten seksikumppanisikin valinta on outo ja sairas.


      • rikkka73

        Ei kummallinen, vaan looginen. Seurustelisin toki mieluimmin, mutta kun kumppania ei ole löytynyt (koska kaikki ikäiseni miehet tuntuvat puuhailevan 20-30 vuotiaiden naisten kanssa), niin hoidan seksuaalisia tarpeitani siihen vapaaehtoiseksi ilmoittatuneen kanssa. Miehei petti minua ja lähti nuoren naisen matkaan, pitäisikö minun tässä viidakossa ristiä jalkani ja olla loppu elämäni selibaatissa vielä lisärangaistukseksi?

        Itsekästä, kyllä. Hoidan tällä tavoin omaa(!) puutostilaani. Ketä minun pitäisi ajatella elämässäni etusijalla? Tuntemattonta naista? Olla hänen kulissionnensa takia loppuelämä selibaatissa? Mitä se muuttaisi? Ei ainakaan tämän miehen parisuhdetta, sillä mies nai takuu varmasti myös muita.

        Miksi sanot seksikumppaniani sairaaksi? Mies toteuttaa itseään niin kuin ihmislajille on tyypillistä. Avioliitto ja yhteen kumppaniin sitoutuminen (näennäisesti) on aika uusi keksintö. En pidä entistä miestänikään outona ja sairaana. Hän vain keksi kikkelilleen monipuolisempaa käyttöä ja prioriosoi ideansa meidän molempien elämässä. Sairasta oli tapa jolla hän eroa pitkitti. Paneskelun olisin antanut anteeksi.


      • etusijallapuoliso
        rikkka73 kirjoitti:

        Ei kummallinen, vaan looginen. Seurustelisin toki mieluimmin, mutta kun kumppania ei ole löytynyt (koska kaikki ikäiseni miehet tuntuvat puuhailevan 20-30 vuotiaiden naisten kanssa), niin hoidan seksuaalisia tarpeitani siihen vapaaehtoiseksi ilmoittatuneen kanssa. Miehei petti minua ja lähti nuoren naisen matkaan, pitäisikö minun tässä viidakossa ristiä jalkani ja olla loppu elämäni selibaatissa vielä lisärangaistukseksi?

        Itsekästä, kyllä. Hoidan tällä tavoin omaa(!) puutostilaani. Ketä minun pitäisi ajatella elämässäni etusijalla? Tuntemattonta naista? Olla hänen kulissionnensa takia loppuelämä selibaatissa? Mitä se muuttaisi? Ei ainakaan tämän miehen parisuhdetta, sillä mies nai takuu varmasti myös muita.

        Miksi sanot seksikumppaniani sairaaksi? Mies toteuttaa itseään niin kuin ihmislajille on tyypillistä. Avioliitto ja yhteen kumppaniin sitoutuminen (näennäisesti) on aika uusi keksintö. En pidä entistä miestänikään outona ja sairaana. Hän vain keksi kikkelilleen monipuolisempaa käyttöä ja prioriosoi ideansa meidän molempien elämässä. Sairasta oli tapa jolla hän eroa pitkitti. Paneskelun olisin antanut anteeksi.

        Luettuani tekstisi ymmärrän kyllä, miksi sinun täytyy oman egosi vuoksi noin tehdä. Ei tunnu ollenkaan roskalta naisena, kun on valinnut tuon tavan toteuttaa omaa libidoaan. Tulee sellainen olo, että nostaa itsensä jalustalle ja jalustan edustassa lukee seksi/yhä haluttava. Seksistä ja siihen pystymisestä tulee vaihdevuosi-iässä oleville ihmisille raskas taakka, kun jossain elämän vaiheessa on satutettu sitä herkintä sisintä ja sieltä on jotakin mennyt pysyvästi rikki. Olen äärettömän pahoillani, että naiseutesi on kokenut kaikista suurimman kolauksen - pettämisen ja pystyn ymmärtämään tavan, jolla hoidat puutostasi. Ja niin kauanhan se onnistuu, kun se pysyy salassa miehen perheeltä. Paneskelkaa kun panettaa - molemmat lienevät tekevät se rikkirevittyinä ihmisinä ja he kaksi ovat todellisuudessa kulississa elävät ja teatteria pitävät henkilöt. Oikaisen virheellisen käsityksen kulissionnesta - sellainen on vain toisen naisen kateellisissa puheissa, sillä usein on niin, että siellä perheessä eletään elämää, josta kulissit ovat kaukana, se paljon mainostettu irl ( in real life).


      • satuakaivataan

        Moraaliset arvot kantavat loppupeleissä elämässä pitemmälle kuin lyhytaikainen hekuma. Petettynä sinkkunaisena en ymmärrä valintaasi. Ukkomiehet jotka juoksevat muiden akkojen hameenhelmoissa tyrkyllä ovat iljettäviä valehtelijoita. Heidän kanssaan jos kenen kanssa voi seksitaudin saada itselleen. Ex aviomieheni oli taitavasti valehteleva sika. En todellakaan käytä aikaani vastaavanlaisiin ukonturjakkesiin. Nimimerkistä päätellen olemme samaa ikäluokkaa. Olen hyvässä kunnossa. Miehet kattelee perääni edelleen kadulla ja vislaavat. Saan vapaita miehiä. Luonollisetikaan varatut ukot saavat pakit. Olen elänyt täyttä elemää. Seksi ei ole ainut elämänsisältö. Tulet näkemään valintasi hinnan. Todennäköisesti kadut vielä sinisilmäisyyttäsi karusti.


      • Rikka73lle
        rikkka73 kirjoitti:

        Ei kummallinen, vaan looginen. Seurustelisin toki mieluimmin, mutta kun kumppania ei ole löytynyt (koska kaikki ikäiseni miehet tuntuvat puuhailevan 20-30 vuotiaiden naisten kanssa), niin hoidan seksuaalisia tarpeitani siihen vapaaehtoiseksi ilmoittatuneen kanssa. Miehei petti minua ja lähti nuoren naisen matkaan, pitäisikö minun tässä viidakossa ristiä jalkani ja olla loppu elämäni selibaatissa vielä lisärangaistukseksi?

        Itsekästä, kyllä. Hoidan tällä tavoin omaa(!) puutostilaani. Ketä minun pitäisi ajatella elämässäni etusijalla? Tuntemattonta naista? Olla hänen kulissionnensa takia loppuelämä selibaatissa? Mitä se muuttaisi? Ei ainakaan tämän miehen parisuhdetta, sillä mies nai takuu varmasti myös muita.

        Miksi sanot seksikumppaniani sairaaksi? Mies toteuttaa itseään niin kuin ihmislajille on tyypillistä. Avioliitto ja yhteen kumppaniin sitoutuminen (näennäisesti) on aika uusi keksintö. En pidä entistä miestänikään outona ja sairaana. Hän vain keksi kikkelilleen monipuolisempaa käyttöä ja prioriosoi ideansa meidän molempien elämässä. Sairasta oli tapa jolla hän eroa pitkitti. Paneskelun olisin antanut anteeksi.

        Taidat provosoida, mutta vastaan kuitenkin asiallisesti.

        Sanot tässä ketjussa, että seuraa on tarjolla, et siis joutuisi elämään selibaatissa, vaikket valitsisikaan seksikumppaniksesi varattua miestä.

        Ajattelutapasi on eettistä egoismia: toimintasi on oikeaa, koska siitä on sinulle itsellesi hyötyä. Mielestäsi vaimo kokee vääryyttä vain miehen puolelta ja sinun ei tarvitse miettiä vieraan ihmisen tunteita.

        Yleensä ihminen pystyy tuntemaan empatiaa myös tuntematonta kohtaan. Tunnemme huonoa omaatuntoa, jos jossain päin maailmaa ihminen kärsii meidän valinnoistamme.

        Taidat olla kovasti tunnevammainen ihminen ja terapian tarpeessa. Löytyisikö siitä syy ex-puolisosi käytökseen vai otitko tietämättäsi niin pahasti siipeesi, että menit piiloon kovan kuoren alle, jossa nyt hoet mantraasi: minä, minä,minä,minä...


      • satuakaivataan
        Rikka73lle kirjoitti:

        Taidat provosoida, mutta vastaan kuitenkin asiallisesti.

        Sanot tässä ketjussa, että seuraa on tarjolla, et siis joutuisi elämään selibaatissa, vaikket valitsisikaan seksikumppaniksesi varattua miestä.

        Ajattelutapasi on eettistä egoismia: toimintasi on oikeaa, koska siitä on sinulle itsellesi hyötyä. Mielestäsi vaimo kokee vääryyttä vain miehen puolelta ja sinun ei tarvitse miettiä vieraan ihmisen tunteita.

        Yleensä ihminen pystyy tuntemaan empatiaa myös tuntematonta kohtaan. Tunnemme huonoa omaatuntoa, jos jossain päin maailmaa ihminen kärsii meidän valinnoistamme.

        Taidat olla kovasti tunnevammainen ihminen ja terapian tarpeessa. Löytyisikö siitä syy ex-puolisosi käytökseen vai otitko tietämättäsi niin pahasti siipeesi, että menit piiloon kovan kuoren alle, jossa nyt hoet mantraasi: minä, minä,minä,minä...

        Minusta pettäjä lähtee pettämään aina omista syistään, omista tavoistaan käsitellä vastoinkäymisiä jne... Tasapainoinen ihminen ei lähde petokseen edes tunnevammaisen puolisoksi jouduttuaan. Hän yrittää saada puolisonsa avun piiriin ja eroaa ellei saa asioita parisuhteessa kuntoon.

        Petetty, joka ehkä uskonut puolisonsa parantavan tapansa, mutta joutunut pettymään on ehkä itse rikki. Hän ehkä luulee suojevansa itseään lähtemällä seksisuhteeseen varatun kanssa. Hän ehkä uskottelee itselleen se on vaan seksiä eikä muuksi muutu. Usein kuitenkin elämässä tunteet tulevat jossain vaiheessa peliin ellei ihminen ole sisältä jäätä. Loppujen lopuksi sillätavoin satuttaa vain itseään lisää. Luonnollisestikin tasapainoinen ihminen on empaattinen myös tuntemattomia kohtaan ja hän ei tuota tietentahtoen mielipahaa toiselle. Tasapainoinen ihminen ei osallistu petokseen. Salasuhteeseen lähtevä on mukana petoksessa.


      • elämänvalssi

        Rikkka73 kirjoittaa oman, suoran mielipiteensä tilanteestaan jossa hoitaa seksuaaliset tarpeensa varatun kanssa. Suhteesta ei rakenneta sen enempää ja mielestäni Rikkka ei elä missään haavemaailmassa.
        Pitäisikö kakkosen sitten tuntea empatiaa varatun puolisoa kohtaan. Minusta isompi ongelma on se, että miksi ei varattu tunne sitä puolisoaan kohtaan.

        Lähtökohtahan on se, että varatun pitäisi pysyä omalla tontillaan. Silloin kaikki pääsisivät paljon helpommalla ja happy end olisi mahdollista. No, elämässä ei kaikki mene kuin elokuvissa.

        Eihän Rikkka73 kerro, että hän tätä suhdetta ykkösvaihtoehtona pitää, mutta kun seurustelukumppaniakaan ei ole löytynyt niin nyt näin.
        Terapian tarpeessa silti olisi lähinnä varattu mies ja ehkä hänen vaimonsa. Sillä jossain on ongelmaa, varatussa miehessä tai avioparin keskinäisessä suhteessa.
        Vai onko sitten niin, että jotkut vain tarvitsevat sen vakisuhteen ja ihan "ikioman" suhteensa.


      • Rasittavaa
        elämänvalssi kirjoitti:

        Rikkka73 kirjoittaa oman, suoran mielipiteensä tilanteestaan jossa hoitaa seksuaaliset tarpeensa varatun kanssa. Suhteesta ei rakenneta sen enempää ja mielestäni Rikkka ei elä missään haavemaailmassa.
        Pitäisikö kakkosen sitten tuntea empatiaa varatun puolisoa kohtaan. Minusta isompi ongelma on se, että miksi ei varattu tunne sitä puolisoaan kohtaan.

        Lähtökohtahan on se, että varatun pitäisi pysyä omalla tontillaan. Silloin kaikki pääsisivät paljon helpommalla ja happy end olisi mahdollista. No, elämässä ei kaikki mene kuin elokuvissa.

        Eihän Rikkka73 kerro, että hän tätä suhdetta ykkösvaihtoehtona pitää, mutta kun seurustelukumppaniakaan ei ole löytynyt niin nyt näin.
        Terapian tarpeessa silti olisi lähinnä varattu mies ja ehkä hänen vaimonsa. Sillä jossain on ongelmaa, varatussa miehessä tai avioparin keskinäisessä suhteessa.
        Vai onko sitten niin, että jotkut vain tarvitsevat sen vakisuhteen ja ihan "ikioman" suhteensa.

        Vaikka mies tekee enemmän väärin, vaikka miehen pitäisi tuntea enemmän empatiaa vaimoaan kohtaan kuin nimim. Riikkka73:n, se ei muuta sitä yksinkertaista tosiasiaa, että Riikkka73 on osallisena moraalittomassa toiminnassa, pettämisessä. Avoin suhde olisi toinen juttu. Jos Riikkka73:a ei olisi, mies ehkä pettäisi jonkun muun kanssa. Se ei silti tee Riikka73:n toimintaa oikeaksi. Inhimillistä heikkoutta joka tapauksessa.


    • itsepetoksenhurmassa

      Ei kukaan usko... sellainen henkilö haluaa uskoa... erota ne asiat toisistaan!

    • rikkka73

      Sinisilmäisyys? Minkä suhteen? Älkää hokeko kliseitä kun ne eivät sovi caseen lainkaan. Kuten sanoin, olemme fuckbuddyjä. Ei muuta. Ei tulevaisuuden suunnitelmia, ei halua muttaa tilannetta. Minulle on ihan sama millaisia suhteita tai kotielämää miehellä on. Onnellista, onnetonta, kulissia tai aitoa tunnetta. Tässä keskustelussa on osaltani vain faktat pöydässä: henkilö A ja B harrastavat seksiä keskenään, koska syystä tai toisesta haluavat niin keskenään tehdä. A on naimisissa, B ei. That's it. Olen ihan jalat maassa realisti. Jos tiemme eroavat veitsellä leikaten niin ihan ok. Näinhän on sovittukin.

      Ja jos jäi sellainen mielikuva että olen joku jämähyllyn tankki niin ei. Olen oikein hyvässä kuosissa ja minulle tulee työpäivän tai edustustilaisuuksien jälkeen ehdotuksia kahville tai drinkille. Liikun sellsiessa sosiaalisessa kontekstissa että tuollainen kadulla viheltely ei ehkä kuulu niiden miesten tapoihin jotka minusta ovat kiinnostuneita. Mutta huom, nuokin miehet ovat useimmiten naimisissa tai sitten tulee aika nopeasti selväksi että pitkän liiton jälkeen on tarkoitus mennä tosi rennosti ja "katsella" mitä on tarjolla. Eli harrastaa seksiä mahdollisimman monen kanssa. Ei kiitos.

      Mitä katuisin? Jos löydän rinnalleni kumppanin, jota koko ajan etsin, niin mitä tämä nykyinen välivaihe siitä pois vie? Jos en löydä, niin olen kuitenkin nauttia seksualisuudesta eron jälkeen. Ei tämä tavoitetila ole, mutta plan C:ksi ihan kelvollinen.

      • luejatotea

        Olet väärällä osastolla. Uskottomuus paltsussa enemmistönä k55 jätetyt,petetyt,itse eron alullepanneet, kelottuneet käppyrät... On on.


      • itsepetoksenhurmassa

        Hehheh sulle ei siis kelpaa työssäsi tapaamasi ukot, jotka haluaa panna mahdollisimman montaa daamia. Haluat yhtä ja samaa ukkomiestä, joka panee samalla lailla kuin työssäsi tapaamasi miehet mahdollisimman montaa daamia. Hän vain ei kerro sulle yhtä avoimesti missä mennään. Kuule voit hyvinkin vielä ajautua tilanteeseen, jossa kadut syvästi nykyistä elämänvaihettasi. Paha kun saa pahaa ennenpitkään niskaansa.

        Taidat olla kaupallisella alalla tai insinööri ym työ kuvioissa. Kuvauksesi sopii hyvin siihen maailmaan. Se onkin sitten yksipuolinen näkemys elämästä. Kaikki ei elä samassa kuplassa.


    • riikkka73

      Ei tästä keskustelusta tulee mitään kun vääriä olettamuksia sataa. En ole kaupallisella tai teknisellä alalla, päinvastaisella oikeastaan. Ei tämä suhde tule koskaan esiin joten voin jättää sen taakseni kun oikea parisuhde alkaa.

      Palatan siis alkuperäiseen aiheeseen ja kysymykseen. Itse uskoin lähes kaikki mieheni valheet, sillä en halunnut uskoa häestä pahaaa, että hän valehtelisi minulle. Ihan itse siis aktiivisesti kielsin mahdollisuuden mieheni epärehellisyyteen. Mieheni vahvisti tätä hakkumalla luulosairaaksi kun vähän epäilin kummallisia menoja.

      Sitten kun alkoi olla ihan selvää että miehellä oli toinen nainen, valheet eivät menneet läpi, mutta annoin miehen valehdella säälittävät, epäuskottavat löpinänsä, koska halusin uskoa että kyseessä on ohimenevä keski-iän kriisi ja mies tulee seikkailujen jälkeen kotiin. Ei tullut. Aloittajan kysymykseen siis vastaus: minä en uskonut valheita, vaan hyväksyin ne, koska rakastin valehtelijaa. Valehtelija ikäväkseni rakasti vain itseään. Uskoakseni tämä on aika yleinen kuvio.

      • itsepetoksenhurmassa

        Moni suhde tulee esiin ja niille joiden korviin sitä ei missään nimessä halunnut. Aina silloin, kun suhteella astutaan joidenkin varpaille niin voi käydä. Suhteita ilmiantaa myös kateelliset kaverit, tyäkaverit ym jotka hyötyvät toisen näpäyttämisestä. Miehesi petoksesta et nähtävästi mitään ole oppinut. Pistit pahan kiertämään ukkomiehen kanssa vähän hurvitellen ja ajatellen eläköön muuten miten tahansa. Satua syötät taas itsellesi. Et vaan ole kuplastasi todellisuuteen vieläkään herännyt. Saat touhussa vielä korvilleen, elämä menee niin..


      • voiriikkaraukkaa

        Sä toteutat elämässäsi sellaista kuviota, jota mä en ole koskaan ymmärtänyt. Sä erosit sen vuoksi, että miehesi petti sua. Nostit metelin, kun mies ei lupauksistaan huolimatta muuttunut uskolliseksi. Nyt kun sä olet vapaa, niin vehtaat varatun miehen kanssa surutta. Mihin se unohtui, ettet hyväksy pettämistä? Suako ei saa pettää mutta sä voit osallistua petokseen mielin määrin?
        Ihanko tosissasi sä väität, että se mitä teet on oikein ja sallittua? Selittelet itsellesi, että en mä ketään petä, mähän olen vapaa ja se varattu vaan on vastuussa tekemisistään. Niin se sun eks miehesi kakkonenkin on selitellyt itselleen. Eikö susta tunnu pahalta, kun mietit, miltä miehen puolisosta tuntuu, jos teidän juttu tulee ilmi?
        Säälittävää touhua. Mun mies petti mua ja vielä ei ole tullut niin ihanaa varattua vastaan, että mun moraali antaisi toimia noin kuin sinä teet. Mä muistan lopun ikääni, miltä tuntui kun lopulta meni tajuntaan, että mä elin pettäjän kanssa. Ihan varmasti sullekin löytyisi joku vapaa, joka ei parisuhdetta halua vaan seksisuhteen. Olen ihan varma, että sulla olisi parempi olo itselläsi kun ei tarvitsisi salailla mitään. Vai siinäkö tuollaisen seksisuhteen viehätys on, salailussa? Ei seksi puolisoaan pettävän äijän kanssa voi olla niin mahtavaa, ettei joku vapaa pystyisi parempaan.


    • Riikkka73

      Luetteko edellisiä viestejä lainkaan?
      A: En jättänyt miestäni koska hän petti. Minä olin valmis jatkamaan syrjähypystä huolimatta. Mies oli se joka suhteen päätti. Mielestäni siis pettämisen voi antaa anteeksi.
      B: Minusta parisuhteessa pitäisi ensisijaisesti harrastaa seksiä vain kumppaninsa kanssa. Joskus on kuitenkin tilanteita, joissa syrjähyppy tai salasuhde voi olla perusteltu.
      C: Totta kai haluaisin elää ihan normaalissa parisuhteessa. Valitettavasti vain kaikki treffeille saamani ikäiseni "kakkoskierroksen" miehet ovat poikkeuksetta sanoneet etteivät halua mitään vakavaa ja valitsevatkin tarjolla olevat kolmekymppiset huveikseen. Uskokaa nyt jo että tämä on hätäratkaisu paremman puutteessa
      D: Mitenhän tästä touhusta saa korvilleen? Mies lopettaa suhteen? No niin oletankin tapahtuva. Tai sitten minä lopetan kun löydän oikean k umppanin. Suhteemme paljastuu? Tuskin, emme ole koskaan ihmisten ilmoilla ja sähköpostistani ei nimeäni voi päätellä. Mies vain nai eikä anna tunnetasolla mitään? Niin oletankin, en tunne mitään erityistä myöskään häntä kohtaan.

      Mutta tämä alkuperäinen aihe, miksi valheet menevät läpi? Luulen että aika moni petetty haluaa joko uskoa puolisostaan parasta tai tietää pettämisestä mutta uskoo että kyseessä on ohimenenvä juttu, jota ei pidä kovin vakavana.

      Aloittajan ei kannattais pitää puolisoaan tyhmänä ämmänä vaan päin vastoin armeliaana hyväsydämmisenä ihmisenä, joka on valmis katsomaan sormien läpi törttöilyjä. Itse ajattelin että keski-iän kriisistä kipuileva mieheni halusi ehkä osoittaa itselleen olevansa vielä iskukykyinen saalistaja. Ehkä olis parempi että hän sai kokeilla metsästäjän taitojaan ja palata sitten takaisin hyvään parisuhteeseemme. Pieleen meni. Mieheni siirtyikin parisuhteeseen rakstajattarensa kanssa. En tiedä mitä muuttaisin mennessä, lopputulos olisi ehkä sama. Ei aikuista voi estää tekemästä omia valintoja. Mieheni teki vaihdon "miesmäiseen" tyyliin varman päälle: toista kokeillen, kun kotona oli joka tapauksessa joku joka odottaa. (Ja huom, tämä on nykyisessä tilanteessani poikkeavaa. Minusta ja miehestä jota tapailen ei KOSKAAN tule paria, se ei ole tavoite.)

      Nimimerkille "elämänvalssi", kiitos kommentista.

      • itsepetoksenhurmassa

        Mielestäni taas syrjähypyt ja varattuun sekaantumiset eivät ole perusteltuja. Ehkä ymmärrettäviä ihmisluonnon heikkouksia, mutta ei oikeutettuja tai arvostettuja tekoja. Et ymmärrä vielä asian kaikkia puolia. Elämä ne ennenpitkään näyttää ne ikävät tosiasiat myös Riikalle.


      • Riikkka73

        Tarkennatko että miten "elämä näyttää ikävät tosiasiat"? Äläkä vastaa että tulet itse petetyksi, se on jo koettu ja varmaan koen vielä muutamia kertoja elämäni aikana. Ei siihen kuole. En minä eikä muutkaan.


      • itsepetoksenhurmassa

        Kuule petyksi tuleminen ei todellakaan ole ainoa eikä edes isoin asia tuossa sun kuviossasi. Et näytä ymmärtävän asiaa, opettele se siis kantapään kautta.


    • vxzxzczx

      Miä nautin enemmän ilmasista Aku Ankoista. Nyt niitä saa neljä kappaletta ilmaiseksi. Neljä näytenumeroa ja ne voi lukemisen jälkeen myydä vaikka 20 sentillä divariin. Siinähän tekee voittoa! Täältä: http://tinyurl.com/4akuankkaa

    • Miumaumoumöi

      Ei me uskotakaan niitä selityksiä, mutta kun miehet anelee ja rukoilee, että ei heitetä pihalle niitä. Ei olla naiiveja, mutta eipä tuo mies lainassa pilalle mennyt. Rakastavat meitä ykkösiä, mutta muita naikkosia käyttävät. Eli varattu on aina varattu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe