Panan asennustarvikkeet

Artoiivari

Ostin Gigantista Panasonic ilmalämpöpumpun. Itse aion asentaa pumpun, mutta tarvitsen asennustarvikkeet ainakin telineen ja putket. Mistä Seinäjoella saa ostettua ko. tarvikkeet.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikantti

      Gigantista

    • adhrethtsehseths

      Ristuksen toholoo. Ostit lämpöpumpun ja alat sen jälkeen vasta miettimään notta mistä saa tarvikkeet. Olis kannattanu miettiä ne jutut ennen pumpun ostoa. Olisit voinu tulla toisiin aatoksiin, kun niistä tarvikkeista saat maksaa saman verran, mitä olis menny avaimet käteen asennukseen. Ristuksen toholoo. Ja vielä gigantista ostit, ja maksoot ylihintaa. Vituiksi se sun asennus menöö jokatapaukses, ei olisi ensimmäänen kerta kun toholoo amatööri imaasoo vahingos kylmäaineet sinne alipainepumppuun, vaikka ne pitääs saada sinne lämpöpumppuun. Tanan tolofffi!!!

      • artoiivari

        Oon suorittanut luvat Lapualla 4 vuotta sitten. Niin mistä voin ostaa niitä asennustarvikkeita??


      • PoropeukaloAsentamassa
        artoiivari kirjoitti:

        Oon suorittanut luvat Lapualla 4 vuotta sitten. Niin mistä voin ostaa niitä asennustarvikkeita??

        Ettei nyt vaan sattuis mitään.........


    • Ihsdhslaidhio

      Et saa asentaa itse, tuskin olet ammattilainen.

      • Artoiivari

        Haista mälli! Mä oon asentanut kaikki mun talon hehkulamput itse! Seisoin vain jakkaralla ja ruuvasin niitä kiinni? Olen taitava käsistäni ja tiedän miten ilmalämpöpumppu asennetaan lattialle kiinni! Ilmalämpöpumppu säätää veden lämpötilan taloon sopivaksi pakkasellakin!


      • rehareah
        Artoiivari kirjoitti:

        Haista mälli! Mä oon asentanut kaikki mun talon hehkulamput itse! Seisoin vain jakkaralla ja ruuvasin niitä kiinni? Olen taitava käsistäni ja tiedän miten ilmalämpöpumppu asennetaan lattialle kiinni! Ilmalämpöpumppu säätää veden lämpötilan taloon sopivaksi pakkasellakin!

        Ohhoh. Perun puheeni. Siis hehkulamput asentanu itte, jumallauta siihen ei moni pysty. Enpä tienny että täälä on näin kovan luokan ammattilaisia. Suo anteeksi.


    • att2

      Ammattilainen asentaa maksoi mitä maksoi- tuliko selväksi!!!!

      • anttimauri

        Asenna vaan itse, jos osaat. Tarvikkeet löytyy torilta. Mutta ehkä putket kannattaisi asennuttaa ammattilaisella, ei paljoa maksa.


      • alyhoi

        Kukaan täysjärkinen ei pumpun asennuksesta maksa 600. Kotivakuutus korvaa takuut.


      • niinpek
        alyhoi kirjoitti:

        Kukaan täysjärkinen ei pumpun asennuksesta maksa 600. Kotivakuutus korvaa takuut.

        Ei se kotivakuutus korvaa yhtään mitään, jos asennuksen tehnyt siihen pätemätön henkilö. Vakuutusyhtiö vaatii asentajan nimen, ja tarkistaa tukesista oliko pätevä.


      • opeliksii

        Kyllä vakuutus korvaa. Mutta jos talouteen on korvattu vuoden aikana jotain muuta, silloin vaaditaan tarkempia selvityksiä.


      • erarehumanum
        opeliksii kirjoitti:

        Kyllä vakuutus korvaa. Mutta jos talouteen on korvattu vuoden aikana jotain muuta, silloin vaaditaan tarkempia selvityksiä.

        Ei ongelmana ole asennukset, vaan kun ihmiset käyttävät kotivakuutusta väärin. Ilmoittavat rikkoutuneesta ilmalämpöpumpusta, vaikka pumppu on ehjä, tai sitä ei ole olemassakaan. Vakuutusyhtiöiden tulisi aina tarkistaa rikkoutunut pumppu, tai vaatia kirjallinnen korjausselvitys kylmäasentajalta, mitä pumpun korjaus maksaisi.


      • minäjamax

        Ite pumput kannattaa asentaa, jos osaa. Jos pumppu hajoo, niin aina löytyy asentaja, jolta saa todistuksen asennuksesta. Vaikka olisikin teettänyt asennuksen kylmäasentajalla, niin harva enää tulee vikaa edes tutkimaan.


      • artoiivari

        Nyt on pana seinässä, Hyvin lämmitti viime yön. Tuttu kylmäasentaja lupasi vielä käydä tarkistamassa putket ja sähköt. Alle tonnilla selvisin. Naapuri haluaa kans pumpun, lupasin käydä asentamassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe