Iso vai tosi iso custom

Kuutiohulluko

Tippunut Pyörien hinnat niin mukavalle tasolle et miettinyt ostamistakin. omistanut 90luvulla viimeksi gs500 suzukin.
Harkinnassa customit(ei teho custom)
Vajaa litraset vastaan puoltoista litraset

Hinnoissa ei enään kuin parin tonnin ero mut onko tuollasen iso ostamien omistaminen järkevää kun pienemmälläkin pääsee ihan ok. Vai pääseekö.
Yksikseen ajelisin ja ihan normimitoissa olen.
Kokeillut paria pyörää mut eihän pienellä 10minuutin lenkillä saa mitään käsitystä mistä oikeasti tykkää...
Lompakossa max 7000euroa rahaa sijoittaa.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 09areacustom

      Tietenkin isompi! Ajelin ennen 600shadow:lla ja nyt alla reilusti isompi ja mukavampi letkeämpi tukevampi nautinnollisempi yamaha drag star 1100.
      En ikinä ostais enään pienempää.

    • Mika2222222222

      Mun mielestä se sillä vajaalla litraisella pääsee ihan komeasti, mutta puolitoistalitraisessa on toki sitä voimaa enemmän ja jos olet itse iso ihminen tai ajat kaksipäällä niin kyllä se meno puolitoistalitraisella on paljon vaivattomampaa kun ei tarvitse kierrättää konetta ja se voima on koko ajan läsnä.
      Pienemmässä customissa on kuitenkin puolellaan ketteryys ja jos olet itse pieni ihminen niin pikkukustomia on toki kevyempi käsitellä. Toisin sanoen joudut ihan itse päättämään minkä otat. Itse olen iso niin valitsin ison pyörän ja viihdyn sen kanssa hyvin, mutta mutta....

    • 1700royal

      Niiiii onhan sitä varaa valita kun ajattelee et paljon aikanaan myyty 535 viragoo ja jonkin verran kai 650 savagee jotka enään ei piisaa kellekkään??
      Miten niillä onkin ajettu vaan?

    • OskarDirlewanger

      Käy kokeilemassa eri pyöriä, ja päätä itse!

      Voit kysellä asiaa mielenhäiriöön saakka, eikä sen selvempää tule,

      Ajele ja mieti. Kokeile ja mieti. Kyllä se löytyy ajan mittaan. On turha kysellä muilta.

    • Niipa

      Onko kukaan ajanut oikeasti monta vuotta vaikka tuolla 535 viragolla? Ei ole kyllä sellaset on vaihdettu pois.

      • Mika2222222222

        Kyllä minä tunnen ihmisiä jotka ovet ajaneet Viragolla vuosikausia kun se pyörä on ollut heille sopiva. Ei se pelkästään mikään ensipyörä ole, mutta onhan se aika "tyttöjen" pyörä ja iso mies joutuu kyllä siirtymään vähän tanakampaan kalustoon viihtyäkseen, niin se vaan on. Pienelle miehelle tai naiselle se on aivan oivallinen pyörä ihan pidempäänkin käyttöön.

        Kuten jo tuolla aikaisemmin sanoin, niin omat fyysiset mitat ratkaisevat aika paljon pyörän valinnassa. Ja siksi sitä ei voi oikein muut sanoa mikä kellekin on hyvä. Niin ja sitten on vielä se haluttu ajoasento ja vaikka pyörätyypeissä onkin yhtäläisyyksiä, niin kyllähän kustomeissa tosi paljon vaihtelee se minkälaiseksi se ajoasento voidaan virittää jalkatappien siirtosarjoilla ja stonga voi olla apinakiikusta matalaan leveään tankoon ja kaikkea siltä väliltä ja koko keulakin voidaan uusia.

        Oikeastaanhan se menee niin että kun mieleinen pyörä löytyy niin siitähän sitä vasta aloitetaan tuunaamaan itselle mieluisaksi ajoasennon ja muiden mieltymysten osalta. Pyörän vaihdon kynnys nousee mitä enemmän on nähnyt vaivaa sen prätkään saamiseksi juuri itselle sopivaksi kun tietää, että koko rulianssi alkaa alusta sen uuden pyörän kanssa.


    • pienelläpärjää

      Pyörä kuskin mukaan , alkaa olee valtaosalla jo liiankin suuria pyöriä joita ei hallita kiperissä tilanteissa sitten , itsekin vuoskymmeniä ajellu isoilla vaan kuinkas kävikään kun vaihtoi pienempään,istuu ku hanska käteen ja on mukavan kevyt ja mukava ajaa,kyykyt on sitten eri asia , niissä tuo tehoalenema voi olla liian tuntuva.Kaikkea pitää kokeilla ennekuin sen oman hoksaa , isoa ei kannata hankkia pelkästään näyttävyyden vuoksi.

    • tinkimaster

      Huomioi että 7000 pyyntisestä kannattaa maksaa korkeintaa 5000. Monet makuuttaa myynnissä noita vuosia.

      • Suzukimies

        Jos noin isoa hinnanalennusta lähtee etsimään, jää valinnanvara kyllä varsin pieneksi.
        Hatusta vetäen noin suuren tinkauksen hyväksyy alle 5 % myyjistä. Sellainen 15 % pois hinnasta alkaa olla kyllä maksimi yleensä.
        Mutta saahan sitä yrittää. Mielestäni vaan muutama satanen ei merkitse mitään, jos pyörä on muuten sopiva.
        Ostamassa olen itsekin, jos passeli on tarjolla sopivalla hinnalla. Ylihintaisia en viitsi katsella.


    • tinkitinki

      Hinnoista on nykysin löysät otettu pois eikä yleensä tinkivaraa ole kuin nimellisesti jotta yleensä saadaan joku kiinnostumaan ja kts. pyörää , nuo tinkijät yleensä jää ilman
      hyvää pyörää ja huonosta voi tulla kovinkin kallis loppupeleissä,hakee purkupyörän niin oppii kantapään kautta.no ku halvalla sain,heh....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe