Kysy 18v näyttelijältä :)

18v.näyttelijätär

Haluatko tietää jotakin näyttelemisestä? Haaveiletko elokuva-alasta ammattina joskus aikuisena tai jo nyt nuorempana? Haluatko tietää muuta elokuvista tai elokuva-alasta yleensä? Varoitan tässä nyt aluksi, että en tiedä kaikkea, mutta yritän vastata mahd. moneen kysymykseen :) Ainoa ehto on, että kysymykset liittyvät jotenkin elokuviin, näyttelemiseen tai elokuva-alaan, ja että niiden kysyjä on ainakin jonkun verran kiinnostunut elokuva-alasta.

Jos en tiedä tarkkaa vastausta johonkin kysymykseen, voin kysyä myös näyttelijäystävältäni. ;)

4

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avatvg

      Miten sä pääsit näytteliäks?
      Ja onks mul mahollisuuksia siihen??

      • 18v.näyttelijätär

        Kysymykseesi on vaikea vastata, koska näyttelijäksi ei varsinaisesti "päästä", kuten yleisimpiin ammatteihin. Elokuviin taas "pääsee" :) Mutta anyway, mottoni on "Never give up on your dreams", eli suomeksi "Älä koskaan anna periksi unelmillesi" tai jotain sinnepäin. Eli kun on unelma, siitä täytyy pitää kiinni eikä koskaan luovuttaa. Vaikka muut sanoisivat "ei sinusta ole näyttelijäksi", "ei se ole oikea ammatti sinulle", "se on liian vaikeaa" tms, ei saa antaa periksi. Parasta on, jos on käynyt ainakin peruskoulun loppuun, ja plussaa tietysti jos myös amiksen tai lukion ja/tai jonkun elokuvakoulun. Itsellä alkoi näytteleminen omien elokuvien kautta, ja olen aina tykännyt näyttelemisestä. Harrastuksesta siis lähti. Inspiraatiota antoi mm. eräs hyvin tuntemani näyttelijä (ulkomaalainen, ei kovin tunnettu Suomessa), useimmiten kuitenkin tietämättään :) Olen aina ollut kiinnostunut elokuvien teosta, ja olenkin katsellut lempileffojeni "making of" -materiaalit, ja lukenut paljon näyttelemisestä ja leffojen teosta muutenkin. Hollywood-tyyppisiin leffoihin harvoin "aloittelijana" pääsee näyttelemään, eli kannattaa aloittaa esim. pilottisarjoista, opiskelija-/harrastajatuotannoista tai muusta vastaavasta, ja edetä siitä sitten isompiin projekteihin kun kokemusta tulee lisää :) Kaiken kaikkiaan leffa-ala on hyvin vaativa, ja vaatii muutakin kuin vain kiinnostuksen alaan. Tulee monia kertoja vastauksia ettei pääse johonkin tiettyyn elokuvaan, tulee "takapakkeja". Tärkeintä on kuitenkin olla antamatta periksi.

        Jos et koskaan anna periksi unelmallesi, jos olet koulun suorittanut loppuun ja näytteleminen kiinnostaa, siitä vain etsimään castingeja :) CastBook Finland on hyvä paikka etsiä näyttelijähaku-ilmoituksia. Googlaa "castbook finland facebook". Myös erilaisia casting-sivustoja on olemassa, mutta useimmissa jäsenyys maksaa vähän. Voit myös ilmoittautua avustajanäyttelijäksi joihinkin elokuvatuotantoyhtiöihin (esim. Solar Films) tai Tuffi Films -sivullakin voi laittaa s-postin kautta tietoja itsestään ja kertoa millaiseen rooliin haluaisi päästä. Kun sopiva projekti osuu kohdalle, useimmiten otetaan yhteyttä :) Young Filmmakers -koulun castingiin voi myös liittyä, mutta se maksaa muutaman kymmenen euroa, sivut ovat osoitteessa www.yf.fi.


        Kysy vaan jos jokin jäi mietityttämään! :)


    • avatvg

      Miten sä pääsit näytteliäks, ja oisko mulla mahollisuuksia siihen?

    • Jassu_tassu

      Missä elokuvissa sä oot näytellyt? Minä olen 11v kohta 12v tyttö helsingistä ja pääsin 9-10v näyttelemään yhteen lyhytelokuvaan mutta sen jälkeen ei ole minun ikäistä haettu. Mitä kautta sinä haet elokuvaan näyttelemään, minä haen castbook finland facebook, mutta onko jokin muu paikka josta voisi hakea?😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe