Kellertävät silmät pinguecula?

Keltapunasilmät

Oon vasta 18v tyttö, en käytä alkoholii ku hyvin hyvin harvoin joten otsikko asia ei varmaan liity mihkää maksahäikkään mut mistä sitä tosiaan tietää? Mulla siis on ollu yläasteelta asti huono kaukonäkö mut en sillo antanu sen haitata eikä se tavallaan haitannutkaa ku vähän siristeli silmii nii näki. No nyt mulla ois aika hommata lasit ku mulla on jatkuvaa silmäsärkyä ja silmät tuntuu kokoaja väsyneiltä kuin niis ois kalvot eessä, ja nyt on sitten vielä iskeny silmien keltaisuus... ne siis ei oo jatkuvasti ja sit niis keltasempien kohtien kohdilla on punertavii verenpurkaumii. Väriltään vaaleen keltaset varsiki ku alaluomii nostaa mut muut sanoo et ei ne pahasti oo, oon itekki nähny ihan kirkkaan keltasii silmämunii ihmisil D: Mä sit luin nuista silmien keltasuudesta et maksahäiriöt ja kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa ainaki silmien keltasuutta ja myöskin ihon mutta mun iho on ihan perus vaalee. Löysin jonku pinguecula jutun mut siitä ei löytyny oikee suomenkielistä tietoo osaisko joku kertoo tosta jotain?? Kuulemma harmiton, mut mistä se johtuu? kaua se voi olla? kelle se yleensä tulee? Ja meen ensiviikolla optikolle, kait ne lähettää mut silmälääkäriin jos tuo keltaisuus on niistä vakavaa? Silti en vaa uskos että maksas ois vikaa mut eikai sitä tiiä, mulla kyllä on todennäkösesti kilpparin vajaatoimintaa ja sen lisäks jonkinsortin vehnäallergiaa, nää näköhäiriöt vois johtuu siitä? Muitaki oireita on siihen ja testit pitäs teettää mut ei siitä enempää tänne silmä puolelle :) ja se kiinnostaa vielä että jos on huono näkö aiheuttaako se silmien särkyä ja kipua ohimoissa ja hieman ympäri päätäki? Että tiedän onko jotain vakavampaakin niin voin varaa samalla ajan silmälääkäriin optikon lisäks. Kiitän jo valmiiks vastaajii!! :)

1

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlkoholiOnHidas

      Maksa ja munuaiset voivat vaurioitua nopeastikin erilaisista ravintolisistä ja homeopaattisista tai vaihtoehtoisista lääkkeistä. Osa niistä sisältää vaarallisia aineita vaarallisissa määrin. Niitä ei ole tutkittu mitenkään eikä varsinkaan yhteisvaikutuksista ole tutkittua tietoa, kuten ei ole perinteisistäkään lääkkeistä.

      Alkoholi toki turmelee maksan, mutta siihen tarvitaan yleensä vuosien juominen. Vaihtoehtoalääketiede voi tehdä saman viikossa.

      Jos käytät jotain lisäravinteita tai vitamiineja, lopeta ne heti. Vaikutuksen pitäisi näkyä parissa viikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe