Jään yksinhuoltajaksi. Mikä neuvoksi nyt? hukassa!

Yksinhuoltaja

Hei! nyt on sellainen tilanne, että ero tuli :'(

ihan kuin se ei riittäisi niin nyt tulee ahdinko mitä nyt?
mihin mä muutan? millä rahalla? mun vanhempaintuki loppuu tammikuussa 2016.

rupeanko työttömäksi? ja haen työttömyystukea? vai olenko kotiäiti ja haen kotihoidon tukea? kuinka iso se edes on? asun seinäjoella.

minulla on yksi 5kk ikäinen tyttö. tytön isä *(exäni) ei ole edes tunnustanut isyyttä, mutta nyt aion vaatia sitä sitten vaikka käräjien kautta. Tätä ennen en vaatinut koska uhkasi tehdä elämästäni mahdollisimman hankalaa.

miten pärjään taloudellisesti tulevaisuudessa? onko ketään jolla ollut vastaavanlainen tilanne? en todellakaan voi olla ainoa. Kirjoitan nyt OIKEASSA HÄDÄSSÄ!

mitä tukia on olemassa yksinhuoltajille? mitä mun pitäisi tehdä nyt? oon aivan hukassa :'( auttakaa!

t. pelastusta tarvitseva!

3

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinhuoltaja

      eikö ketään? onko neuvoja? oon rikki :(

    • Elatusmaksaja

      Yleensä tuossa tilanteessa kaupungilta/kunnalta saa hyvin nopeasti vuokra-asunnon. Ainakin Helsingissä kaupungin kämppiä pidetään tyhjillään varalla juurikin tuoreita yh-äitejä sekä toisaalta turvapaikan saaneita varten, jotka muuttavat vastaanottokeskuksesta pois. Tämä ei ole salaisuus, vaikka yleisesti vaiettu asia onkin. Eli yhteyttä vaan asuntotoimistoon tai mikä instanssi se sielläpäin onkaan.

      Raha-asioihin saa helposti tietoa Kelan sivuilta. Jos olet tottunut miehesi maksamana jonkinlaiseen elintasoon, niin kannattaa varautua jo sen laskemiseen.

      Jos kovasti ahdistaa, niin kaupungin sosiaalipäivystykseen voi aina soittaa. Siellä kyllä neuvovat myös raha-asioissa. Numero löytynee kaupunkisi sivuilta. Ainakin, jos exäsi saattaa olla väkivaltainen, niin sitä kautta järjestyy välittömästi turva-asunto, kunnes asiat alkaa selkiytyä.

    • hannaLeena__

      Paljon voimia ap:lle, ei todella ole mikään tavaton tilanne missä olet. Kyllä se siitä, vaikka rankkaa tietty alkuun onkin!

      Itse ottaisin ekana yhteyttä sosiaalitoimeen ja varaisin ajan ihan tapaamiseen. Kirjaa vaikka paperille mieltä askarruttavat kysymykset. Kyllä he ovat velvoitettuja auttamaan ja ihan varmasti apua tulee nopeasti, kun on lapsikin mukana kuvioissa.

      Seuraavaksi tosiaan Kelan sivuilta saat tietoa eduista, joihin olet oikeutettu, mutta itse varmaan sinnekin menisin paikan päälle kyselemään.

      Onko sinulla vanhempia/sisaruksia/ystäviä lähellä, joilta saat tukea tässä tilanteessa? Muista aina että myös seurakunnan diakoniatyö auttaa ahdistavissa ja vaikeissa tilanteissa, joten sinnekin voit soittaa ja heiltä saattaa saada pientä taloudellistakin tukea.

      Nyt vain rohkeasti hoitamaan asioita ja puhelin käteen! Siten se ahdistuskin alkaa helpottamaan, kun huomaat, ettei tilanne oo toivoton ja apua saa kun sitä rohkenee hakea!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe