Kun kumppanuus ei riitä?

Tunteidenkokokirjo

Olen ihan loppu. Mies ei ole halunnut vuosiin seksiä. Kyse ei ole erektio-ongelmista tms. Mies ei vain pidä koko touhusta. Lapsia meillä ei ole.

Kärsin tilanteesta kovin ja kehoni huutaa kosketusta. Mies suostuu seksiin 2-3 kertaa vuodessa, mutta selkeästi vain suorittaa, kun "on pakko". En jaksa enää. Harkitsen eroa, mutta en haluaisi kuitenkaan loukata toista. Miten tästä pääsee eteenpäin?

77

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nytsitäsaa

      Eiköhän miehesi loukkaa sinua jo ihan tarpeeksi naisena evätessään kosketuksen, rakastelun, tunteen siitä että on haluttu. Minulla oli sama tilanne vielä joskus. Vaihtamalla parani.

      • Tunteidenkokokirjo

        Olen vuosia toivonut muutosta, pitkään asiasta kyettiin puhumaankin ja terapiassakin käytiin. Nyt mies on vain hiljaa, vaikenee. Jotenkin tuntuu että loukkaan miestä, kun syy eroajatuksiin on seksittömyys. Se on kuitenkin arka ja hyvin henkilökohtainen alue.

        Tosin seksittömyys on hirveää alistamista.


      • Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Olen vuosia toivonut muutosta, pitkään asiasta kyettiin puhumaankin ja terapiassakin käytiin. Nyt mies on vain hiljaa, vaikenee. Jotenkin tuntuu että loukkaan miestä, kun syy eroajatuksiin on seksittömyys. Se on kuitenkin arka ja hyvin henkilökohtainen alue.

        Tosin seksittömyys on hirveää alistamista.

        Sanon tämän. On pakkoero, sillä kukaan ei muutu toiseksi.

        Ei kannata lyödä päätä seinään lopun elämäänsä. Elämä helpottuu, kun löytää sielunkumppaninsa. Ja seksistä ei tarvi tapella.


    • 2354234

      Kenelläkään ei ole seksipakkoa. Halua ei pysty taikomaan, jos sitä ei ole.

      Koska lapsia ei ole kuvioissa, asia on harvinaisen ongelmaton: ystävällinen ero. Ymmärrän, ettei halua loukata, mutta seksi on niin iso asia, että sen pitäisi olla suhteessa kunnossa. Puolisosikin pitäisi se ymmärtää.

      • Tunteidenkokokirjo

        Kiitos, olipa kiva lukea tämä vastaus. On niin totta tuo että halua ei pysty taikomaan. Silti seksittömyys saa minutepätoivon valtaan. Joskus ajattelen - ja sanon- että jos minä joustan seksittömyydestä, niin mieskin voisi joustaa osaltaan ja hyväillä minua. Mutta ei. Ärsyttäsää ja väärin, että haluttoman oikeudet ovat suuremmat kuin toisen. Paska juttu.

        Uskon, että mieskin ymmärtää kokonaisuuden. Tai ainakin pitäisi. Toisaaalta jos itse ei halua seksiä niin voiko ymmärtää toisen kärsimystä? Rakennan kuitenkin tässä eropäätöstäni ja olen siinä jo vahvoilla. En jaksa enää rikkoa itseäni enempää.


      • onkotullutmieleenettä
        Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Kiitos, olipa kiva lukea tämä vastaus. On niin totta tuo että halua ei pysty taikomaan. Silti seksittömyys saa minutepätoivon valtaan. Joskus ajattelen - ja sanon- että jos minä joustan seksittömyydestä, niin mieskin voisi joustaa osaltaan ja hyväillä minua. Mutta ei. Ärsyttäsää ja väärin, että haluttoman oikeudet ovat suuremmat kuin toisen. Paska juttu.

        Uskon, että mieskin ymmärtää kokonaisuuden. Tai ainakin pitäisi. Toisaaalta jos itse ei halua seksiä niin voiko ymmärtää toisen kärsimystä? Rakennan kuitenkin tässä eropäätöstäni ja olen siinä jo vahvoilla. En jaksa enää rikkoa itseäni enempää.

        Kukkokaan ei käskien laula eli ruinaamalla ja käskemällä et varmasti saa seksiä. Oletko muuten miettinyt, että hänellä saattaa olla toinen nainen, jonka kanssa harrastaa seksiä?


      • Tunteidenkokokirjo
        onkotullutmieleenettä kirjoitti:

        Kukkokaan ei käskien laula eli ruinaamalla ja käskemällä et varmasti saa seksiä. Oletko muuten miettinyt, että hänellä saattaa olla toinen nainen, jonka kanssa harrastaa seksiä?

        Tuo on totta, ei kukko käskien laula. Eikä mieheni halua seksiä. Ei lähestymälä, ei pyytämällä, ei odottamalla. Ei vaan halua seksiä (ainakaan minun kanssani). Tietysti olen miettinyt kaikki vaihtoehdot.
        Toisen suhteen, seksuaalisen suuntautumisen jne. Syytä en voi tietää, mutta fakta on se, ettei seksiä ole ja se on syy miksi tulen hakemaan eroa.


      • mekkk

        EI ole sksipakkoa mutta jos aprisuteessa ollaan niin sitä sekiä on harrastettava koska se kuuluu siihen parisuhteeseen ja se erottaa kaverisuhteen parisuhteesta. Milsi mies on naisen hommannut jos ei siihen seksiin pysty tai onko kasvatettu lapsuuden kodissa jotenkin väärin ja ei osaa tai halua ajatella omilla aivoillaan ja se siitä.


      • mamukooot

        "seki, milsi" aprisuteessa ym" se siitä, mikä kirjoitustaito...huh, huh


      • mekkk

        Ne ei ole kirjotusvirheitä vaan näppäilyvirheitä koska tekevälle sattuu.


    • Hei Tunteidenkokokirjo,
      Olen mies ja minulla on sama tilanne! Vaimoni ei halua enää seksiä kanssani ja viimeksi meillä oli seksiä noin 6kk sitten. Vaimoni on kuitenkin minulle iloinen ja auttavainen, mutta kipinä on vain jotenkin häneltä kadonnut. Syytä siihen on varmasti minussa. Mutta voi harmi, otan osaa.

      • Tunteidenkokokirjo

        Olet kuitenkin jotenkin sopeutunut tilanteeseen? Miten olet selvinnyt tähän saakka?


    • Hei Tunteidenkokokirjo.

      Nimimerkiksesi valitsit kattavan yhdyssanan, jolla kuvailet, että parisuhteessa ihminen on kokonainen. Seksuaalisuus on parisuhteen eräs keskeinen elementti luottamuksen, kumppanuuden yms ohella.
      Seksuaalisuus ei koskaan ole ihmisestä irrallinen pelkkä suoritus. Seksuaalisuuden alueella olevat ongelmat toisaalta kertovat usein muistakin parisuhteen vuorovaikutuksen vaikeuksista, toisaalta satuttavat syvästi. Kuvailetkin sitä tunnetta, kun et saa kokea itseäsi halutuksi. Tunne olla haluttu on kuitenkin inhimillinen perustarve.
      Emme voi tässä arvella, mikä miehelläsi on seksuaalisen läheisyyden esteeksi tullut. Syitä voi olla lukemattomia, esim. ennen sinua olevat traumaattiset kokemukset vaikkapa lapsuudessa yms. Miehesi ei ehkä vielä tiedä itsekään mikä tässä on niin vaikeaa. Mutta toisaalta tiedämme, että vaatimalla ja syyllistämällä syntyy vain negatiivinen kierre.

      Eropäätöstä ennen kannattaa ilman muuta hakeutua pariterapiaan. Sitä saa joko yksityisesti nopeastikin (maksullisesti) tai kirkon perheasiain neuvottelukeskuksista (maksuttomasti), mutta näissä maksuttomissa on usein jonoa.
      Terapia ei välttämättä ole helppo tie. Miehesi ja sinä joudutte kohtaamaan sisällänne asioita, joita ehkä olette välttäneeet. Joudutte avautumaan omista peloistanne, tunteistanne, tarpeistanne. Tie kuitenkin kannattaa kulkea, vaikka päätyisittekin eroon. Itsetuntemuksenne ja ymmärryksenne toisen reaktioista ja tunteista kasvaa.

      Toivon, että voitte vielä löytää läheisyyden ja tien toistenne luokse

      Merja, diakoni.

      • Tunteidenkokokirjo

        Kiitos kivasta vuiestistä. Taisin tuolla aiemmin jossain kohdin sivutakin sitä, että olemme käyneet pariterapiassa, seksuaaliterapiassa ym. yksin ja yhdessä. >Ei muutosta tms. Saimme myös kaikkia kotitehtäviä, joita voisimme kokeilla. Mies ei kuitenkaan halua niitä kokeilla.

        Eli sinänsä olen onnekas, että mies lähti mielellään mukaan. Olemme myös joskus vuosia sitten olleet parisuhdeviikonlopussa, mutta sekin oli jotenkin teennäinen tapahtuma.

        En enää usko läheisyyden saamiseen tässä suhteessa. Riittävän kauan on riittävän kauan. Tosin tällaiset "yritä vielä sitä ja tätä"-kommentit ovat aika raadollisia, koska syyllistyn ja mietin mitä vielä voisin tehdä. Koen kuitenkin tehneeni kaiken mitä osaan, mitä on ohjeistettu jne. Kertonut tunteistani ja toisaalta taas ollut hiljaa ja vaatimatta antaen toiselle tilaa. Odottanut ja tehnyt aloitteita tullen tietysti torjutuksi. Mikän ei auta.

        Vaikka olemme hyviä kavereita, parisuhdetta tästä ei saa tekemälläkään. Kaikki tunteet on läpikäyty ja pettymys on valtava.


      • Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Kiitos kivasta vuiestistä. Taisin tuolla aiemmin jossain kohdin sivutakin sitä, että olemme käyneet pariterapiassa, seksuaaliterapiassa ym. yksin ja yhdessä. >Ei muutosta tms. Saimme myös kaikkia kotitehtäviä, joita voisimme kokeilla. Mies ei kuitenkaan halua niitä kokeilla.

        Eli sinänsä olen onnekas, että mies lähti mielellään mukaan. Olemme myös joskus vuosia sitten olleet parisuhdeviikonlopussa, mutta sekin oli jotenkin teennäinen tapahtuma.

        En enää usko läheisyyden saamiseen tässä suhteessa. Riittävän kauan on riittävän kauan. Tosin tällaiset "yritä vielä sitä ja tätä"-kommentit ovat aika raadollisia, koska syyllistyn ja mietin mitä vielä voisin tehdä. Koen kuitenkin tehneeni kaiken mitä osaan, mitä on ohjeistettu jne. Kertonut tunteistani ja toisaalta taas ollut hiljaa ja vaatimatta antaen toiselle tilaa. Odottanut ja tehnyt aloitteita tullen tietysti torjutuksi. Mikän ei auta.

        Vaikka olemme hyviä kavereita, parisuhdetta tästä ei saa tekemälläkään. Kaikki tunteet on läpikäyty ja pettymys on valtava.

        Pidin kirkon diakonin sanoista. Se tie käytiin, mutta mahdoton mikä mahdoton.

        Jos seksit ovat ääripäitä, niin se ei muuksi muutu. Ero on paras mahdollinen.


      • eiolekivaaei

        Meillä seksi loppui mieliala-lääkityksen seurauksena. Miehen halut meni saman tien kun lääkitys aloitettiin. Siinä on kolikon kääntöpuoli, haluaako seksiä vai haluaako muuten terveemmän miehen? Teen niin tai näin niin jostain on luovuttava. ei ole tilanne miehellenikään kaikista miellyttävin.
        Erilaisia lääkkeitä on kokeiltu mutta halut ne vaan loistavat poissaolollaan. Onneksi meillä on vahva parisuhde ja hellyyttää saan pyytämättä.
        Myötä-ja VASTOINkäymisissä, näin se menee.


    • mekkk

      Ei riitä pelkkä kumppanuus ja miehnä olen parisuhteessa seksin takia ja ei tartte sitä ,uulata hakea ja sitä sikkuelämää on tullut nuoruudessa ihan tarpeeksi vietettyä. Ihme mies sinulla jos pystyy noin kauan olemaan ilan sksia tai sitten käy runkkaamassa kun on varmaan lapsuuden kodissa lasvatettu että seksissä on jotain mätää tai syntistä eikä osaa ajatella omilla aivoillaan . Mihen näkökulmasta seksiä pitää olla viikottai niin hyvä tulee. Sanot miehellesi ihan suoraan kuinka paljon seksiä haluat ja hän ryhtyy toimeen tai sitten eroat kun miehestäsi ei ole sinun puolisoksi ja se siitä.

      • äidinkieli

        Opettele kirjoittamaan.


    • Tunteidenkokokirjo

      Miehellä täytyy olla taustalla jokin juttu, mikä on laittanut lukon päälle. Tai sitten hän on aseksuaali. Jos on jokin lukko, sitää en voi hänen puolestaan työstää.
      Toivottavasti löytää oman seksuaalisuutensa eron jälkeen. Tämä tilanne on jatkunut vuosia, joten ei tilanne meidän välillä enää muutu. Ikävää, koska muuten ihan ok ihminen.

      Haluni ovat miehen tiedossa ja olen asiasta hänelle suoraan puhunut. Mutta kun ei, niin ei. Tämä on nyt katsottu loppuun.

      • kylmekinnuorena

        Paljos teillä on ikää?nääs kun ikä vie haluja monelta.


      • Tunteidenkokokirjo

        Olemme kumpikin 45v. Miehen seksujutut on aina ollut hakusessa, lopullinen stoppi tuli 36 v.

        Onko minun turha siis toivoa sekisä nelivitosena? Olinko kohtuuton myös 36 vuotiaana toivoessani seksiä? Hmmm,,, Minun on vaikea hyväksyä tätä. no, päätökseni on nyt kuitekin tämän ketjun aikana vahvistunut. MIes saa jäädä. Liika pettymystä ja loukkauksia.

        JOs tulee niin vanaksi ettei haluta, nin sillooinkin uskon kaipaavani läheisyyttä. Edes vähän.


      • Tunteidenkokokirjo

        Kerrottakoon vielä... Jos lähestyn miestä, otan hänet suuhun tms., niin erektiossa ei todellakaan ole vaikeutta tai vikaa, mutta.. mies irrottautuu, kääntää selän torjuen ja sanoo ettei nyt... Ja AINA on se "EI NYT"... Kyllä v....taaa!


      • Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Kerrottakoon vielä... Jos lähestyn miestä, otan hänet suuhun tms., niin erektiossa ei todellakaan ole vaikeutta tai vikaa, mutta.. mies irrottautuu, kääntää selän torjuen ja sanoo ettei nyt... Ja AINA on se "EI NYT"... Kyllä v....taaa!

        On siis paha esto. Ollut varmaan aina? Itse en usko asian muuttuvan. Sääli kaikkea, mutta varmasti ansaitset jotain sellaista, että kokisit olevasi mieluinen. Uskon sinun sellainen olevan. Hyvin mieluinen.


      • Kokenutsaman

        Kunnioitettavan kauan Sinä olet jaksanut! Arvostan. Toisaalta hyvin surullista.
        Seksuaalisuus kun on paljon muutakin kuin yhdyntä. Monelle se on suuri voimavara ja yleisen terveyden kannaltakin hyvin tärkeä.

        Seksihän usein loppuu lasten myötä "normaalisti" naisen tahdosta ja miehen kuuluu siihen vain mukautua, tässä meidän yhteiskunnassa. Joskus ehkä oikeasti ne halut ovat olleet olemassa alussa mutta usein on ollut naisella "helpointa esittää haluavansa" saadakseen perheen jne. :/ Silloin kun tavoitteet on saavutettu niin seksi ei enää ole ns.vaivan arvoista.
        On myös aseksuaaleja miehiä, jotka voivat alussa parhaansa mukaan harrastaa seksiä koska haluavat platonisen parisuhteen. (en ymmärrä sitä mutta en olekaan aseksuaali, heh)
        Moni haluton kumppani siis on aseksuaali tai ei vain anna mahdollisuutta itselleen nauttia seksistä.
        Seksittömyydenkin kestää parisuhde paremmin jos muuten on sitä läheisyyttä.

        Teillä ei sitä läheisyyttäkään ilmeisimmin ole oikeastaan? Se onkin jo pahempi juttu kuin seksittömyys, kun ei saa mistään hellyyttä eikä ilman läheisyyttä kaksi ihmistä enää ole "me".

        Itse aikoinaan tapasin ns.sielunkumppanini ja taloudellisestikin takasi turvatun elämän. Kaikki oli liiankin täydellistä, paitsi seksi ja läheisyys sen jälkeen kun päädyimme yhteen saman katon alle.
        Aikani yritin kaikkeni ja ihmettelin, koska mies ei kokenut edes tarvetta r*nkata ikinä. Pettäminenkin olisi ollut ymmärrettävämpi syy haluttomuuten.. Jokin fyysinen sairauskin olisi ollut helpotus sillä eihän kyvyttömyys olisi vienyt läheisyyttä.
        Lopulta mies tunnusti ettei ole koskaan välittänyt seksistä, läheisyydestä. Missään muodossa. Kykeni kyllä kiihottumaan ja fyysisesti oli erittäin toimintakykyinen. Miehen mielestä ne lihalliset tarpeet olivat turhia ja henkiset arvot tärkeämpiä ym soopaa (minun mielestäni siis).
        Alussa alkuhuuman aikoihin oli hän hyvin uskottava ja hyvää seksiä olikin kaiken muun hyvän lisäksi. Enhän ikinä muuten olisi päätynyt hänen kanssaan sitoutumaan. :) Hän ei vain jaksanut esittää kun tavoitteet oli saavutettu ja oli kuulemma erittäin onnellinen muuten yhdessä ollessa.

        Minä en kestänyt lopulta. Tunsin nääntyväni pikku hiljaa ja itsetuntoni lisäksi aloin masentumaan. Kun olen fyysinen olento. Kaikki eivät toki ole.
        Luovuin mielummin kirjaimellisesti sanottuna miljoonista ja helposta elämästä. Läheisyyden puutteen vuoksi. En ole katunut köyhimpänä aikoinakaan sitä ratkaisua!

        Mieti tarkkaan oletko fyysinen olento vai olisiko elämä ilman läheisyyttä sen miehesi kanssa kuitenkin lopulta sen arvoista? Vain Sinä tiedät sen ja tee ratkaisusi sen mukaan. :)


      • Tunteidenkokokirjo
        Kokenutsaman kirjoitti:

        Kunnioitettavan kauan Sinä olet jaksanut! Arvostan. Toisaalta hyvin surullista.
        Seksuaalisuus kun on paljon muutakin kuin yhdyntä. Monelle se on suuri voimavara ja yleisen terveyden kannaltakin hyvin tärkeä.

        Seksihän usein loppuu lasten myötä "normaalisti" naisen tahdosta ja miehen kuuluu siihen vain mukautua, tässä meidän yhteiskunnassa. Joskus ehkä oikeasti ne halut ovat olleet olemassa alussa mutta usein on ollut naisella "helpointa esittää haluavansa" saadakseen perheen jne. :/ Silloin kun tavoitteet on saavutettu niin seksi ei enää ole ns.vaivan arvoista.
        On myös aseksuaaleja miehiä, jotka voivat alussa parhaansa mukaan harrastaa seksiä koska haluavat platonisen parisuhteen. (en ymmärrä sitä mutta en olekaan aseksuaali, heh)
        Moni haluton kumppani siis on aseksuaali tai ei vain anna mahdollisuutta itselleen nauttia seksistä.
        Seksittömyydenkin kestää parisuhde paremmin jos muuten on sitä läheisyyttä.

        Teillä ei sitä läheisyyttäkään ilmeisimmin ole oikeastaan? Se onkin jo pahempi juttu kuin seksittömyys, kun ei saa mistään hellyyttä eikä ilman läheisyyttä kaksi ihmistä enää ole "me".

        Itse aikoinaan tapasin ns.sielunkumppanini ja taloudellisestikin takasi turvatun elämän. Kaikki oli liiankin täydellistä, paitsi seksi ja läheisyys sen jälkeen kun päädyimme yhteen saman katon alle.
        Aikani yritin kaikkeni ja ihmettelin, koska mies ei kokenut edes tarvetta r*nkata ikinä. Pettäminenkin olisi ollut ymmärrettävämpi syy haluttomuuten.. Jokin fyysinen sairauskin olisi ollut helpotus sillä eihän kyvyttömyys olisi vienyt läheisyyttä.
        Lopulta mies tunnusti ettei ole koskaan välittänyt seksistä, läheisyydestä. Missään muodossa. Kykeni kyllä kiihottumaan ja fyysisesti oli erittäin toimintakykyinen. Miehen mielestä ne lihalliset tarpeet olivat turhia ja henkiset arvot tärkeämpiä ym soopaa (minun mielestäni siis).
        Alussa alkuhuuman aikoihin oli hän hyvin uskottava ja hyvää seksiä olikin kaiken muun hyvän lisäksi. Enhän ikinä muuten olisi päätynyt hänen kanssaan sitoutumaan. :) Hän ei vain jaksanut esittää kun tavoitteet oli saavutettu ja oli kuulemma erittäin onnellinen muuten yhdessä ollessa.

        Minä en kestänyt lopulta. Tunsin nääntyväni pikku hiljaa ja itsetuntoni lisäksi aloin masentumaan. Kun olen fyysinen olento. Kaikki eivät toki ole.
        Luovuin mielummin kirjaimellisesti sanottuna miljoonista ja helposta elämästä. Läheisyyden puutteen vuoksi. En ole katunut köyhimpänä aikoinakaan sitä ratkaisua!

        Mieti tarkkaan oletko fyysinen olento vai olisiko elämä ilman läheisyyttä sen miehesi kanssa kuitenkin lopulta sen arvoista? Vain Sinä tiedät sen ja tee ratkaisusi sen mukaan. :)

        Kylläpä kuulostaa tutulta. Jälkeenpäin kun olen ajatellut, niin alun "normaalissa" seksi-innossakin mies tavallaan tarkkaili minua. Jotenkin jo silloin olisi pitänyt kellojen soida, kun mies tavallaan suoritti seksiä, mutta ei heittäytynyt siihen. Eikä myöskään tehnyt aloitteita.

        Tuolloin en ollut kuullutkaan miesten haluttomuudesta, ei siis tullut mieleenkään että näin voisi käydä.

        Nyt olen yrittänyt niin kauan ja niin monella eri tavala, että tiedän ettei tämä muutu. Kieltämättä yksin jääminen hieman jännittää. Taloudellisesti selviän kyllä hyvin, mutta muu yksinäisyys jäännittää. Silti sen riskin olen valmis ottamaan, koska nyt on koko ajan paha olla. Uppoudun työhön ja yritän unohtaa, mutta jos vähänkin pysähtyy, olo on tosi raskas.


    • Saunapuhdasta

      Taitavat juosta "ottamassa SYRJÄST",kun ei oma kumppani kelpaa.Horoskoopit pitää olla puhtaat,eikä saa haista risaiset hampaatkaan,ja
      jalkahiki on niitä pahimpia poistyöntäjiä.Moni ei edes ajattele minkälaista
      haisulia yrittää tarjota toiselle.Tietenkin se vanha "syntymäpäivä-lahja" saattaa käydä tylsäksi.Meillä kaikilla on aikoja määrätyssä iässä milloin
      mieli palaa nuorempaan unelmaan.

    • Jokinvuotaa

      Jokin asia syyttelee miestäsi,joko syrjähyppy,taikka uusi ihastus kylällä.Siihen
      ei ole lääkettä.Jos imukaan ei onnistu,niin se laiva on karilla.

    • ghjkasdf

      Kyllähän tuo alhaiselta libidolta kuulostaisi. Varmaankin masturboi toisinaan itsekseen jostain fantasioiden, mutta sitäkin vain harvoin, kun libido on mitä on. Varmaan jotain hormonaalista ongelmaa. Toki, jos hänellä on jotain fantasioita, kannattaisi udella lisäinformaatiota, josko voisit myös itse jotenkin pystyä olemaan osa sitä, edes joskus.

      Jos suhde on muuten hyvä, niin eikö sitä voisi sopia keskenään, että voisit hakea tyydytystä muualta? Jos taas ei hyvä, eikä lapsiakaan, niin eiköhän se ole sitten helppo ratkaisu.

      • rotiyuhjgkfl

        Tietenkin voi olla raskauspelkoja, mutta kai sellainenkin olisi tullut esiin, kerta asioita on koetettu selvitellä.


      • Tunteidenkokokirjo

        Mieds on ehdottanut, että voisin hakea seksin muualta. MInulle se ei ole noin yksinkertaista. Mies masturboi harvoin, hänen fantasioistaan en tiedä (ei kerro, on hiljaa). Mies ei vain kertakaikkiaan halua seksiä kanssani, vaikka kumppanuussuhteemme on hyvä. Uskon, että ero mahdollistaa meille molemmille seksuaalisen elämän tämän suhteen ulkopuolella.

        Silti ottaa päähän ihan sadalla. MIkisi tämä muuten ok mies ei voinut haluat seksiä kanssani..... Hukkaan meni nämäkin vuodet.....


      • Kohta5kymppinen
        Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Mieds on ehdottanut, että voisin hakea seksin muualta. MInulle se ei ole noin yksinkertaista. Mies masturboi harvoin, hänen fantasioistaan en tiedä (ei kerro, on hiljaa). Mies ei vain kertakaikkiaan halua seksiä kanssani, vaikka kumppanuussuhteemme on hyvä. Uskon, että ero mahdollistaa meille molemmille seksuaalisen elämän tämän suhteen ulkopuolella.

        Silti ottaa päähän ihan sadalla. MIkisi tämä muuten ok mies ei voinut haluat seksiä kanssani..... Hukkaan meni nämäkin vuodet.....

        On omituista lukea kertomaasi, kun se on melkein suora kuvaus omastani, paitsi että olen mies ja meillä vaimoni on se haluton "kieltäjä".
        Silloin harvoin kun hän suostuu seksiin, hän saa aina orgasmin tai useampia, mutta silti seksin jälkeen saattaa todeta sen olevan täysin yliarvostettu juttu.
        Myöskään tavallinen läheisyys ei tunnu olevan hänelle tarpeellista
        Jatkan myöhemmin...


      • Hormonihörhöilyä

        Kohta samassa tilanteessa, viime kerrasta vuosi. Suhteemme aikana milloin mitäkin syitä. Miten paljon tämä asia voikaan hiertää. Jos asiasta yrittää puhua, niin mies hermostuu ja ottaa nokkiinsa. Olen yrittänyt ottaa uuden asenteen elämään ja harrastaa uusia asioita ja huolehtia omasta hyvinvoinnistani enemmän (Mikä ei tarkoita suhteen ulkopuolista seksiä). Sooloseksi tympii ja koko kroppa kaipaa hellyyttä ja kosketusta. Surullisen yleistä tämä tuntuu olevan.


      • Kohta5kymppinen
        Kohta5kymppinen kirjoitti:

        On omituista lukea kertomaasi, kun se on melkein suora kuvaus omastani, paitsi että olen mies ja meillä vaimoni on se haluton "kieltäjä".
        Silloin harvoin kun hän suostuu seksiin, hän saa aina orgasmin tai useampia, mutta silti seksin jälkeen saattaa todeta sen olevan täysin yliarvostettu juttu.
        Myöskään tavallinen läheisyys ei tunnu olevan hänelle tarpeellista
        Jatkan myöhemmin...

        Jatkoa...
        Etenkin tuo miehesi kehoitus, hae seksiä muualta, tuntui tutulta.
        Vaimoni on ehdottanut samaa.
        Minulle tuli siihen tilaisuus, mutta en voinut tehdä sitä.
        Kaipaan tunnetta olla haluttu , hyväksytty, rakastettu yms. Niitä ei satunnainen seksi voi antaa.
        Seksin hakeminen muualta olisi helppoa, mutta kun kyse ei olekaan pelkästä seksistä.

        Mutta aloittajalle kysymys.
        Oletko muuttunut paljon viime vuosina ulkoisesti?
        Lihonut, laihtunut tms. joka voisi olla jonkinlainen syy?


      • Tunteidenkokokirjo
        Kohta5kymppinen kirjoitti:

        Jatkoa...
        Etenkin tuo miehesi kehoitus, hae seksiä muualta, tuntui tutulta.
        Vaimoni on ehdottanut samaa.
        Minulle tuli siihen tilaisuus, mutta en voinut tehdä sitä.
        Kaipaan tunnetta olla haluttu , hyväksytty, rakastettu yms. Niitä ei satunnainen seksi voi antaa.
        Seksin hakeminen muualta olisi helppoa, mutta kun kyse ei olekaan pelkästä seksistä.

        Mutta aloittajalle kysymys.
        Oletko muuttunut paljon viime vuosina ulkoisesti?
        Lihonut, laihtunut tms. joka voisi olla jonkinlainen syy?

        En ole lihonnut enkä laihtunut. Ikää tietysti tullut. Tosin suhdetta oli takana vuosi kun miehen haluttomuus tuli esiin, joten siinä vaiheessa tuo ikääntyminenkään oikein käy selitykseksi.

        Pitkään syytinkin itseäni ja etsin vikaa itsestäni. Ostin hepeneitä, tein illallisia ja kaikkea mahdollista mitä vinkkejä sain. Mutta ei. Kun ei niin ei. Koen itseni vedätettiin parisuhteeseen.

        Nyt jopa olen alkanut miettimään, että feikkasiko mies koko suhteemme alun seksissä vain saadakseen minut tunnekoukkuun.


      • mekkk
        Kohta5kymppinen kirjoitti:

        Jatkoa...
        Etenkin tuo miehesi kehoitus, hae seksiä muualta, tuntui tutulta.
        Vaimoni on ehdottanut samaa.
        Minulle tuli siihen tilaisuus, mutta en voinut tehdä sitä.
        Kaipaan tunnetta olla haluttu , hyväksytty, rakastettu yms. Niitä ei satunnainen seksi voi antaa.
        Seksin hakeminen muualta olisi helppoa, mutta kun kyse ei olekaan pelkästä seksistä.

        Mutta aloittajalle kysymys.
        Oletko muuttunut paljon viime vuosina ulkoisesti?
        Lihonut, laihtunut tms. joka voisi olla jonkinlainen syy?

        Tuollaisen kun puoliso suutaan päästään niin eihän silloin tartte olla hänen kanssaan parisuhteessa vaan eeroaa kun ei sitä parisuhdetta ole. En ymmärrä miehiä tai naisia jotka haluvat parisuhdetta mutta eivät ýmmärrä mitä siihen sisältyy. Nuorempana yksi nainen laittoin jalat ristiin ja lopetti seksin ja rakastuneena en heti lahtenyt mutta aikan nopeasti suhde kariutui ja silloin päätin että jos seksi alkaa tökkimäänn niin vaihdan maisemaan mutta aikanaan hyvä nainen sattui kohdalla ja se siitä . 2-5 kertaa viikossa on hyvä määrä seksiä niin ei tule puutostiloja.


    • Tunteidenkokokirjo

      Tuo on oikeasti kamalaa lukea, miten yleistä haluttomuus on. Mieluimmin kuitenkin yksin kuin kituen miehen vierellä, joka ei anna.

      • Kohta5kymppinen

        Ei kamalaa ole haluttomuuden yleisyys, vaan se että eri haluilla ja tarpeilla varustetut ihmiset rakastuvat ja päätyvät yhteen.

        Tiedän miltä tuntuu, kun joka ilta sänkyyn mennessä toivoo ihmeen tapahtuvan; puolisoni huomaisi minut, tulisi lähelle, halaisi, suutelisi, hyväilisi, haluaisi....
        Mutta ilta toisensa jälkeen, hän kääntää selkänsä, kieltää koskemasta, nukahtaa.
        Joka ilta joutuu pettymään, jotain pientä kuolee sisällä joka kerta.
        Kuitenkin sitä ihmettä edelleen toivoo ja jaksaa odottaa.


      • Tunteidenkokokirjo
        Kohta5kymppinen kirjoitti:

        Ei kamalaa ole haluttomuuden yleisyys, vaan se että eri haluilla ja tarpeilla varustetut ihmiset rakastuvat ja päätyvät yhteen.

        Tiedän miltä tuntuu, kun joka ilta sänkyyn mennessä toivoo ihmeen tapahtuvan; puolisoni huomaisi minut, tulisi lähelle, halaisi, suutelisi, hyväilisi, haluaisi....
        Mutta ilta toisensa jälkeen, hän kääntää selkänsä, kieltää koskemasta, nukahtaa.
        Joka ilta joutuu pettymään, jotain pientä kuolee sisällä joka kerta.
        Kuitenkin sitä ihmettä edelleen toivoo ja jaksaa odottaa.

        Juuri noin, olisin voinut kirjoittaa saman. Mutta minä en enää usko.... Toisaalta kuitenkin toivon sitä muutosta, mutta ei sitä tule. On tämä niin väärin.


      • Kohta5kymppinen
        Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Juuri noin, olisin voinut kirjoittaa saman. Mutta minä en enää usko.... Toisaalta kuitenkin toivon sitä muutosta, mutta ei sitä tule. On tämä niin väärin.

        Onko teidän elämänne muuten kunnossa, kun et ole siitä paljonkaan kertonut.
        Taloudellinen tilanne, harrastukset, terveys, yms.?
        Minkälainen suhteenne on arkisin, mitä teette, teettekö yhdessä asioita?
        Ymmärsin että olette olleet noin 10 v yhdessä? Mitä tapahtui aikaisemmissa suhteissanne?


      • Tunteidenkokokirjo
        Kohta5kymppinen kirjoitti:

        Onko teidän elämänne muuten kunnossa, kun et ole siitä paljonkaan kertonut.
        Taloudellinen tilanne, harrastukset, terveys, yms.?
        Minkälainen suhteenne on arkisin, mitä teette, teettekö yhdessä asioita?
        Ymmärsin että olette olleet noin 10 v yhdessä? Mitä tapahtui aikaisemmissa suhteissanne?

        Suhteemme perusta on tuo otsikossa mainittu kumppanuus. Mutkatonta kaveruutta. Ei siis kliseisiä ongelmia muuta kuin tuo seksittömyys, mikä tietysti on hävittänyt rakkauden tunteen, mutta ei kaveruuden tunnetta.

        Olemme terveitä eikä ole taloudellisesti haasteita. Teemme arjen asioita myös yhdessä, mutta nykyään oikeastaan haluan välttää niitä, koska seksittömyys kuvottaa minua ja saa aikaan antipatiaa. Varsinkin kiihkeimmilläni olen oppinut poistumaan lenkille tms. koska muuten hermostusn ja alan tuiskimaan miehelle. Eikä minun himoni tietenkään ole hänen vikansa. Jos mies huomaa minun haluavan erityisesti seksiä tai jos sanon siitä, mies on erittäin vaivaantunut. Hän ei halua kohdata naiseuttani.

        Meillä kummallakin on aiemmat suhteet. Minun suhteeni lasteni isään kesti n. 20v. Suhde päättyi perinteisesti erilleen kasvamiseen ja miehen jatkuvaan uskottomuuteen. Eromme ei kuitenkaan sisältänyt dramatiikkaa. Miehen ensimmäinen suhde lastensa äitiin kesti n. 12-13 vuotta. Heidän eroonsa vaikutti puolisoni silloinen reissutyö ja arjen jääminen puolison hoidettavaksi. Kummankin exän kanssa välit ovat erittäin hyvät.


      • malanie

        Aika ikävä tilanne teillä, kiinnostus kyllä heräsi, mikä miestäsi vaivaa. Veikkaukseni on että hän on homo, eikä halua sitä tunnustaa edes itselle. Mutta tsemppiä kovasti elämääsi ja vaikeisiin ratkaisuihin.


      • Tunteidenkokokirjo
        malanie kirjoitti:

        Aika ikävä tilanne teillä, kiinnostus kyllä heräsi, mikä miestäsi vaivaa. Veikkaukseni on että hän on homo, eikä halua sitä tunnustaa edes itselle. Mutta tsemppiä kovasti elämääsi ja vaikeisiin ratkaisuihin.

        Kiitos vastauksesta Malanie. Ihan naurataa, koska jossain välissä ajattelin samaa. Siis että jos mies onkin homoseksuaali eikä jostain syystä ole tunnistanut sitä itsessään. Vuosien myötä sekin on kyllä pois suljettu vaihtoehto.

        Tilanne on sinänsä kinkkinen, että tekii kovasti mieli löytää jokin oikea syy, mutta syy kyllä näyttää pysyvän mysteerinä niin minulle kuin miehelle. Toisaalta asia on kovin kipeä ja sen vatvominenkaan ei tee hyvää seksuaaliselle itsetunnolle. Varmaan kummankaan meidän osalta.

        Mies lupailee aina kaikkea mitä hän kokeilisi ja mitä tekisi seuraavaksi, mutta katteettomia toiveunelmia kaikki tyynni. Kaikkein eniten on kallistunut siihen ajatukseen, että minussa naisena on jotain mikä alitajuisesti muistuttaa häntä "jostain" (ihmisestä, tapahtumasta, kokemuksesta tms.), joka ei saa aikaan seksuaalista kiihottumista. Olen vain niin rikki tämän asian kanssa etten vain jaksa enää odottaa ja toivoa muutosta. Omalta osaltani olen kaiken tehnyt minkä voin, mutta miehen pään sisään en voi mennä.


    • Hei,

      onpa ikävä kuulla tuosta tilanteestanne. Onko puolisosi pystynyt kertomaan mistä hänen haluttomuutensa johtuu? Pääsisittekö yhdessä tai erikseen puhumaan asiasta jollekin ammattilaiselle?

      Kaisa-pappi

      • Tunteidenkokokirjo

        Hei, kuten varmasti tekstit luettuani huomasit, niin puoliso ei tiedä sille syytä. Tai ainakin sanoo ettei tiedä. Tekstini luettuani huomaat myös että ulkopuolista apua on haettu yhdessä ja erikseen. Kiitos kuitenkin hyvää tarkoittavasta viestistä.


      • Elämän.arvoituksia
        Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Hei, kuten varmasti tekstit luettuani huomasit, niin puoliso ei tiedä sille syytä. Tai ainakin sanoo ettei tiedä. Tekstini luettuani huomaat myös että ulkopuolista apua on haettu yhdessä ja erikseen. Kiitos kuitenkin hyvää tarkoittavasta viestistä.

        Miksi ei halua seksiä? Miksi ei pidä punajuurista? Miksi golf ei hurmaa? Miksi KalPa ei kiinnosta kuopiolaisia?


      • Tunteidenkokokirjo
        Elämän.arvoituksia kirjoitti:

        Miksi ei halua seksiä? Miksi ei pidä punajuurista? Miksi golf ei hurmaa? Miksi KalPa ei kiinnosta kuopiolaisia?

        Niinpä, taidat olla asian ytimessä. Ei kai se mikään vika ole jos haluaa tai ei halua. Tuossa aiemmin tuli hyvä homio siitä, että ongelma asia on siinävaiheessa, jos halut ovat kovin erilaiset.

        Eli meillä on varmaan niin että mies kärsii haluistani ja minä puolestani miehen haluttomuudesta. Ilkeänä pidän kuitenkin sitä, että mies on sanonut ja antanut ymmärtää, että tulee minua vastaan. Mutta ei tule. Luulen, että hän vain odottaa, että haluni loppuisivat,

        No, me emme vain sovi parisuhteeseen keskenämme. Olisi tämänkin voinut huomata/kohdata aiemmin.


      • Kohta5kymppinen
        Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Niinpä, taidat olla asian ytimessä. Ei kai se mikään vika ole jos haluaa tai ei halua. Tuossa aiemmin tuli hyvä homio siitä, että ongelma asia on siinävaiheessa, jos halut ovat kovin erilaiset.

        Eli meillä on varmaan niin että mies kärsii haluistani ja minä puolestani miehen haluttomuudesta. Ilkeänä pidän kuitenkin sitä, että mies on sanonut ja antanut ymmärtää, että tulee minua vastaan. Mutta ei tule. Luulen, että hän vain odottaa, että haluni loppuisivat,

        No, me emme vain sovi parisuhteeseen keskenämme. Olisi tämänkin voinut huomata/kohdata aiemmin.

        Tuntuuko sinusta siltä, että miehesi kärsii tilanteestanne?

        Koska mulla on tunne, ettei oma vaimoni kärsi haluttomuudestaan tai mun haluistani. Hänen suhtautumisestaan saan kuvan, että hänen mielestään koko asia on vain mun ongelma. Ei hänellä ole ongelmaa. Hän ei halua seksiä, eikä ilmeisesti muutakaan läheisyyttä, nythän asiat on juuri kuten hän tahtoo.
        Vain mulla on ongelma.
        Näin siis meillä.


      • 23452
        Kohta5kymppinen kirjoitti:

        Tuntuuko sinusta siltä, että miehesi kärsii tilanteestanne?

        Koska mulla on tunne, ettei oma vaimoni kärsi haluttomuudestaan tai mun haluistani. Hänen suhtautumisestaan saan kuvan, että hänen mielestään koko asia on vain mun ongelma. Ei hänellä ole ongelmaa. Hän ei halua seksiä, eikä ilmeisesti muutakaan läheisyyttä, nythän asiat on juuri kuten hän tahtoo.
        Vain mulla on ongelma.
        Näin siis meillä.

        Minulla ei ole aavistustakaan, kärsiikö vaimoni seksittömyydestä. En tiedä edes, onko hän pannut merkille, että meillä ei ole ollut seksiä pariinkymmeneen vuoteen.

        Arvaan, että vaimoni elämässä on muita mielekkäitä asioita niin paljon, että seksittömyys ei kaiherra mieltä. Arvaan myös, että eniten häntä masentaa, etten koskaan järjestä meille lomamatkoja ulkomaille.

        Minä puolestani en kärsi lainkaan siitä, ettemme tee lomamatkoja ulkomaille.


      • Tunteidenkokokirjo
        23452 kirjoitti:

        Minulla ei ole aavistustakaan, kärsiikö vaimoni seksittömyydestä. En tiedä edes, onko hän pannut merkille, että meillä ei ole ollut seksiä pariinkymmeneen vuoteen.

        Arvaan, että vaimoni elämässä on muita mielekkäitä asioita niin paljon, että seksittömyys ei kaiherra mieltä. Arvaan myös, että eniten häntä masentaa, etten koskaan järjestä meille lomamatkoja ulkomaille.

        Minä puolestani en kärsi lainkaan siitä, ettemme tee lomamatkoja ulkomaille.

        Kuulostaa kyllä hyvin tutulta. Mies kärsii tilanteesta kun lähestyn häntä tai puhun asiasta. Ennen hän vielä keskusteli, nykyään keskustelua on turha virittää, koska mies ei sano mitään. On vaivaantunut ja hiljaa.

        Eli kaikki on hänen maailmassaan aivan hienosti, kun pyyhitään tuo asia matonm alle.


      • Saamatonvaiei
        23452 kirjoitti:

        Minulla ei ole aavistustakaan, kärsiikö vaimoni seksittömyydestä. En tiedä edes, onko hän pannut merkille, että meillä ei ole ollut seksiä pariinkymmeneen vuoteen.

        Arvaan, että vaimoni elämässä on muita mielekkäitä asioita niin paljon, että seksittömyys ei kaiherra mieltä. Arvaan myös, että eniten häntä masentaa, etten koskaan järjestä meille lomamatkoja ulkomaille.

        Minä puolestani en kärsi lainkaan siitä, ettemme tee lomamatkoja ulkomaille.

        On kuin meikän kirjoittamaa...
        Parikymmentä vuotta sitten seksi loppui käytännössä lähes kokonaan. Muutama kerta tuona aikana ollut seksiä, lähinnä kun ollaan oltu jossain reissussa. Vain kerran kotioloissa viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana, n. 5 vuotta sitten.
        Asiasta puhuttaessa vaimo ei ole kiinnittänyt huomiota ettei seksiä ollut lainkaan pisimmillään yli viiteen vuoteen? Ai, mistä sinä sen niin tarkasti muistat oli vastaus! Sanoin ettei meillä ole ollut kahdessa viimeisessä asuinpaikassamme kertaakaan seksiä kotona ja ollaan näissä asunnoissa asuttu yli 10v?
        Meillä on läheiset välit ja tehdään kaikkea muuta keskenämme ja erikseen. On harrastuksia ja ystäviä, matkoja jne.
        Aikanaan huomasin että hän suorastaan inhosi sitä että tulin lähelle. Ajattelin että johtuu hengityksestä/hajusta muttei siinä ollut vikaa. Koskettelu ja lähelle pyrkiminen oli hänestä jotenkin vastenmielistä. En ole koskaan saanut vastausta siihen mikä läheisyydessämme mättää. Tunnen että jotain vikaa minussa on, mutta en tajua mikä?
        Olen suht hyvässä kuosissa päällisin puolin, en polta enkä kaljoittele. Tosin joskus hyvässä seurassa otan lasillisen tai kaksi mutten kännejä.
        Vuosi vuodelta asia ajautui vain syvemmälle. Lopulta läheisin asia oli ilta- ja aamusuukko ja täts it.
        Lapset on kaikki jo muuttaneet omiin koteihinsa ja heillä on omat perheensä.
        Yhdessä vietetään perhejuhlia ja ollaan muutenkin paljon tekemisissä.
        Viime aikoina on oman työni kautta tullut läheinen suhde toiseen naiseen joka on n. 10v nuorempi ja eronnut. Jutellaan avoimesti kaikista asioista kuten ennen puolisonikin kanssa. Nykyään puolison kanssa ei kahdenvälisiä mm. seksiasioita juuri enää käsitellä. Olen antanut periksi enkä enää pyri läheisyyteen kuten vuosikymmenet ole pyrkinyt.
        Työni vuoksi asioin aika paljon erilaisten ihmisten kanssa ja vuosien mittaan on tullut jos jonkinlaista ehdostusta naispuolisilta. Olen kuitenkin kohteliaasti kieltäytynyt läheisemmästä kontaktista, mikä on ollut joskus aika ihme ehdotuksen tekijälle.
        Pikku hiljaa on ajatukset alkaneet kuitenkin viemään mukanaan ja mielelläni jään joskus ylitöihin tai muihin "työ" asioihin vapaaehtoisesti jos tuo läheiseksi tullut nainenkin osallistuu. Hän on ollut aktiivisempi asiassa ja ehdottelee kaikenlaista mutta ei halua että kärsin puolisoni vuoksi.
        Olen kertonut puolisolleni että työssäni olen tavannut ihmisen joka haluaisi läheisempää tuttavuutta. Puolisoni reaktio on että jos siltä tuntuu niin ei aikuista voi estää tekemästä mitä oikeasti haluaa?
        Ja nyt on pikku hiljaa yhä enemmän itseänikin alkanut kiinnostaan mitä ihminen elämältään oikein haluaa...


    • selkeääminusta

      Sinulla ei oikein ap ole kuin kaksi vaihtoehtoa joko pettäminen tai ero. Sinun täytyy miettiä asiaa myös itsesi kannalta. Pystykö pettämään? vai olisiko ero sinulle parempi ratkaisu? Ei ihminen voi seksuaalisuuttaan kieltää, jos toista ei huvita lainkaan.

    • Olinhan-siellä-minäkin

      Hei ap, olen vähän eri mieltä esimerkiksi "selkeääminusta" kanssa. Minusta sinun tulee miettiä aiheesi kysymystä: Kun kumppanuus ei riitä? Mieti, minkäarvoista kumppanuus on, sillä sen menetät lähtiessäsi etsimään puuttuvaa seksuaalisuutta. Hyvä kumppanuus on mielettömän hieno asia, ei mikään itsestäänselvyys. Joskus on vain niin, että kaikkea ei voi saada.

      Jos olet edelleen sitä mieltä, että kumppanuus ei riitä, erotkaa ystävinä - säilytätte hyvän suhteenne ja sinulla on vapaus hakea kaipaamaasi seuraa avoimin kortein. Jos löydät uuden kumppanin, jolta saat myös seksiä: Hienoa!

      Minäkin ajattelin ensin, että miehelläsi on toinen nainen, mutta kun minulle selvisi, kuinka kauan tilanne on jatkunut, tuntuu kummallisen pitkältä ja turhalta kaksoiselämältä. Jos miehelläsi on toinen nainen, tämäkään ei luultavasti kaipaa seksiä. Miksiköhän pettäminen yhdistetään aina seksiin tai sen puutteeseen?

      • selkeääminusta

        Korjaisin vähän kirjoitustani, kun se ei sinulle auennut Olinhan-siellä-minäkin. Ensiksikin jos luit ap:n aloituksen niin siellä oli maininta ihan kosketuksistakin. Kyllä jonkinlainen hellyys ja seksi kuuluu mielestäni liittoon. Jos ei itse aktiin pysty niin onhan niitä muitakin toimintatapoja, näin ainakin itse kuvittelisin. Kumppanuudenkin voi ymmärtää monella tavalla, samoin kuin ystävyyssuhteet, työsuhteet tms.


      • Tunteidenkokokirjo

        Kiitos hyvästä pohdinnasta. Kuten arvaat niin olen puntaroinut asiaa suuntaan ja toiseen. Lopputulos on se, että pelkkä kumppanuus ei riitä. Kaveruus ja ystävyys on minulle eri asia kuin parisuhde. Kumppanuus ei korvaa sitä kipua ja tuskaa, minkä seksuaalinen torjunta saa aikaan.

        Tuntuu jotenkin turhauttavalta. Toivoin niin kovasti mieheltäni myös seksiä. Mutta enempää en voi enää itseäni tässä suhteessa satuttaa.


    • Vettynytonturkki

      Pahinta ei ole seksin puute vaan kun tuntee itsensä "tyhjäksi",ei oikein annettavaa toiselle ja toinen kaipaa juurikin sitä..Vaikka pinnistää kuinka,on kylmä kuin kivi.Ei haluaisi,muttei vaan voi mitään.

    • Tunteidenkokokirjo

      Epäröin aluksi avata tästä aiheesta keskustelua, mutta on pakko sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt tämän keskustelun sisällöstä. Kertakaikkiaan tämä on helpottanut oloani. Lisäksi olen pohtinut asiaa entistäkin laajemmin. Sen pohjalta on selvää, että eropäätös on se oikea. Tähän saakka esteenä on ollut se, että mies loukkaantuu siitä ja jää osin tyhjän päälle. Mutta en ole valmis elämään näin.

      Niin kuin joku kirjoitti, kumppanuus/kaveruus suhde ei edellytä avioliittoa.

      • uuteen.elämään

        Niin, ethän voi elää onnettomana, kun olette niin erilaiset halujen suhteen. Toivottavasti uusi onni löytyy sinulle!


      • mekkkk

        Miehellesi on jotain taphtunut lapsuudessa ta sitten on kasvatettu seksuaalikielteiseks tai sitten on piilohomo ja vain muodon vuoksi on naisen kasnssa ettei homoksi leimata.


    • Neuvoton

      Samankaltaista ongelmaa on alkanut olemaan myös meillä.
      Kolme vuotta sitten mies petti minua tuttavamme kanssa. Olin jo tuolloin sairastunut ja tapahtumat koskettivat minua todella paljon.
      Sairaudessani on sekä parempia, että huonompia jaksoja.
      Kesästä lähtien mies on "keksinyt" kaikenlaista tekemistä itselleen. On ollut remontteja sekä pihalla, että sisällä. Yleensä rauhoittuu kymmenen maissa illalla.
      Otin puheeksi tämän "kuivan" kauden seksissä ja vastaus oli, että HÄN kaipaa intohimoa suhteeseemme. Ja, ettei hän pysty seksiin, kun muuta ei TEHDÄ yhdessä. Siis, mitä muuta??? Tähän mennessä hänelle ovat riittäneet omat tekemisensä ja kyllä me arkipäivässä keskustelemme paljon asioista. Harrastamme myös lenkkeilyä, kun tilanne sen sallii.
      Minun käsitykseni on se, että hän itse järjestää paljon hommia itselleen, jotta ei tarvitsisi minua kohdata.
      Jotenkin tuntui niin oudoilta nuo hänen puheensa myös menneisyyttämme ajatellen: hän on aina ollut työnarkomaani ja minulle on jäänyt rippeet hänen ajastaan.
      Ja nykyäänkin: täällähän minä olen saapuvilla koko ajan.
      Tulee pakosta mieleen, että hän karttaa sairauttani, vaikkei se päällepäin näy. Olen hoikka, ok-näköinen ja pidän huolta ulkonäöstäni. Miehestä ei voi sanoa samoin.
      Olin lähinnä tyrmistynyt tuosta intohimon puutteesta.
      Varsinkin, kun hän sanoi, ettei seksi edes ajatuksena kenenkään kanssa harrastettuna kiinnosta häntä.
      Mietinkin, että mitä ihmettä minä tässä enää roikun?
      Meillä on ollut seksiä sairastumiseni jälkeen kuitenkin...

    • Miesalle50

      Meillä avioliittoa takana 12 vuotta.Läheisyyttä ei ole ollut vuosiin.Seksiä silloin,kun olen pyytänyt.En jaksa olla aina se aloitteentekijä.Hän ei ole kertaakaan sitä tehnyt.Meillä on lapsia.Ehkä kiireinen arki ja lapset vieneet meidät erillemme.Olen ihastunut muutamaan naiseen vuosien varrella. Se on merkki,ettei kaikki ole kunnossa.Olemme seksihalujen suhteen niin erilaisia,että vaikeaa on.Ero varmaan edessä.

    • ihanaaseon

      Ei ole normaalia ettei ole seksiä ja läheisyyttä tuon enempää. Joko miehesi on kaapissa oleva homoseksuaali tai sitten kaikki ei ole kohdallaan.
      Ei läheisyys ja seksi häviä parisuhteesta vuosien varrella. Se paremminkin lisääntyy kun vuodet ja ikä tuo vapautumisen. Iän myötä miehillä seksuaaliset tarpeet lisääntyy verrattuna naisiin.
      Keskustelkaa. Kysykää suoraan onko asia niin että naiset ei kiinnosta. Ja jos ei niin varatkaa aika terapiaan ja käykää juttelemassa.

      • Kaalimatokaveri

        Pakko olla eri mieltä. Aloitimme seurustelun 15-vuotiana ja nyt olemme 50-vuotiaita. Olen hyvässä kuosissa oleva 50-vuotias, mutta aika on tehnyt tehtävänsä: kolme raskautta ja synnytystä, rintasyöpä jne. Kun katson itseäni peilistä, en yhtään ihmettele, ettei miestäni innosta. Mies katselee innostuneena nuoria naisia eikä mummoa tee mieli.

        Mieskään ei ole entisellään, mutta minulle silti rakas ja haluttava. Ikävä kyllä en kelpaa ja siksipä olen jo neljä vuotta ollut kroonisesti sekä läheisyyden että kosketuksen puutteessa.


      • 23552
        Kaalimatokaveri kirjoitti:

        Pakko olla eri mieltä. Aloitimme seurustelun 15-vuotiana ja nyt olemme 50-vuotiaita. Olen hyvässä kuosissa oleva 50-vuotias, mutta aika on tehnyt tehtävänsä: kolme raskautta ja synnytystä, rintasyöpä jne. Kun katson itseäni peilistä, en yhtään ihmettele, ettei miestäni innosta. Mies katselee innostuneena nuoria naisia eikä mummoa tee mieli.

        Mieskään ei ole entisellään, mutta minulle silti rakas ja haluttava. Ikävä kyllä en kelpaa ja siksipä olen jo neljä vuotta ollut kroonisesti sekä läheisyyden että kosketuksen puutteessa.

        Elämä nyt vaan menee näin. Ota tai jätä.


      • Kaalimatokaveri
        23552 kirjoitti:

        Elämä nyt vaan menee näin. Ota tai jätä.

        Niinpä, olen valinnut seksittömän elämän.


    • Tunteidenkokokirjo

      Tämän aloituksen jälkeen ollaan yhdessä tuumin haettu eroa. Mutta.... Nyt mies on vakuuttunut, että nyt hän aloittaa haluamisen ja seksiä tulee olemaan. Huoah! En jaksa uskoa, en. Ja kun tilanne on ohi, niin paluuta ei ole. Miten ihmeessä juuri nyt katkeaisi vuosien eritahtisuus, kun niin ei ole ennenkään tapahtunut?

      Arvoisat haluttomat, älkää tehkö itsestänne narreja. Miksi sanoa tarjoavansa seksiä, jos siitä ei kerran pidä? Parisuhteen seksin tulee olla kahden kauppa, halujen kohtaamista, ei suorittamista voidakseen kahlita/omistaa toisen.

    • Oletko idiootti? Miksi olet moisessa suhteessa. Koska et halua loukata, häh, ihan oikeesti.
      Itse olen vähään tyytyväinen mies noin seksuaalisesti. Aina törmään kuitenkin naisiin joiden vakaa usko on että KAIKKI miehet haluaa kokoajan seksiä ja valmiita panemaan 24 kertaa vuorokaudessa.

      • Tunteidenkokokirjo

        Pakko tunnustaa, ettei minulle ollut tullut mieleenkään ettei joku haluaisi seksiä. Tätä ennen en ole ajatellut asiaa. Tietysti myös se, että haluton on mies, tuntui oerin juurin oudolta. Hain vuosia vikaa itsestäni. Tein kaikki mahdolliset temput joita mieleen tuli, mutta ei. Nyt ajattelen, että mies olisi kyllä voinut olla näiden vuosien aikana rehellinen ja tunnustaa ettei seksi kiinnosta häntä. Silloin olisi voinut pohtia parisuhdetta tuon tiedon varassa ja keskittyä siihen mitä on, eikä ainoastaan loukata itseään.

        No, mutta nyt se päättyy.


    • Ukko_Suomesta

      Minulla oli aikoinaan vaimo, joka oli erittäin toraisa luonteeltaan ja useita kertoja päivässä saatoi, ei välttämättä suoraan, vaan epäsuorasti heitti tikareja, niinkuin veitsen heittäjä konsanaan.
      Kyllä siinä meikäläisen seksihalutkin karisivat, ja ei seksi olekkaan ainoastaa suoritusta, vaan kyllä paras seksi on rakastavan vaimon vierellä.

    • 7267

      Et mainitse minkä ikäisiä olette, etkä sitä miten pitkään olette olleet yhdessä. Jos yhteiselämänne on kuvaamasi kaltaista niin kuinka voit tietää, ettei kyse ole erektio-ongelmasta?
      Jos jutussasi on toden tynkääkään niin voin vain toistaa tiedossa olevan asian, että ratkaisu on aivoissa.
      Nuorena riittää kunhan tavoitettavissa on joku haaroista halki henkilö mutta pitemmässä parisuhteessa alkaa henkinen puoli ja kiintymys merkitsemään seksin luonnistumisen kannalta enemmän.
      Vaimon aktiivisuudella ja aktiivisuuden muodoillakin on merkityksensä.
      Jos meillä ei molemminpuolinen kiintymys olisi kunnossa niin tuskin 67v mummeli saisi tälläisen, pian 72 vuotisen ukon innostumaan syvällisemmästä seurustelusta edes paria kertaa viikossa!

      Siis peilin eteen harrastamaan itsetutkiskelua!

      • Tunteidenkokokirjo

        Aloituksessa ei tosiaankaan tule esiin ikämme eikä kokonaisuuden laatu. Myöhemissä veisteissä kyllä. Eli olemme 45 vuotiaita, olemme olleet yhdessä yli 10 vv ja seksi loppui 9,5 vuotta sitten eli vaaa vuosi tapaamisemme jälkeen ollessamme kumpikin 36 v..

        Miehellä ei ole erektiohäiriöitä. Mistä tiedän? Silloin tällöin näen/tunnen erektion, vaikka mies peittelee sen. Voin myös yrittää innostaa miestä ottamalla esim suihin, mutta jonkin ajan kuluttua mies työntää pois tai kääntää selkänsä ja sanoo "ei nyt". No, aivan sama, eroa on nyt haettu ja jatkan eteenpäin.

        Ps. motivoivia nämä vastaukset, joissa ei ole mitenkään tutustuttu viestiketjuun vaan kommentoidaan sinne tänne... Huoah....


      • Kohta5kymppinen
        Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Aloituksessa ei tosiaankaan tule esiin ikämme eikä kokonaisuuden laatu. Myöhemissä veisteissä kyllä. Eli olemme 45 vuotiaita, olemme olleet yhdessä yli 10 vv ja seksi loppui 9,5 vuotta sitten eli vaaa vuosi tapaamisemme jälkeen ollessamme kumpikin 36 v..

        Miehellä ei ole erektiohäiriöitä. Mistä tiedän? Silloin tällöin näen/tunnen erektion, vaikka mies peittelee sen. Voin myös yrittää innostaa miestä ottamalla esim suihin, mutta jonkin ajan kuluttua mies työntää pois tai kääntää selkänsä ja sanoo "ei nyt". No, aivan sama, eroa on nyt haettu ja jatkan eteenpäin.

        Ps. motivoivia nämä vastaukset, joissa ei ole mitenkään tutustuttu viestiketjuun vaan kommentoidaan sinne tänne... Huoah....

        On omituista, kuinka mies voi kieltäytyä oman puolisonsa suihinotosta. Minä voin vain haaveilla sellaisesta ylellisyydestä. Oma vaimoni ei ole koskaan ottanut suihin, eikä muutenkaan koskenut kaluuni edes kädellään.

        Hänelle minä olen nuollut kymmeniä orgasmeja, mutta siitäkin hän nykyään kieltäytyy.
        Olisin ikionnellinen, jos vaimoni olisi kuin sinä.


      • Tunteidenkokokirjo
        Kohta5kymppinen kirjoitti:

        On omituista, kuinka mies voi kieltäytyä oman puolisonsa suihinotosta. Minä voin vain haaveilla sellaisesta ylellisyydestä. Oma vaimoni ei ole koskaan ottanut suihin, eikä muutenkaan koskenut kaluuni edes kädellään.

        Hänelle minä olen nuollut kymmeniä orgasmeja, mutta siitäkin hän nykyään kieltäytyy.
        Olisin ikionnellinen, jos vaimoni olisi kuin sinä.

        Oikeasti harmittaa, kun alussa ei välttämättä tule esiin seksuaalinen yhteensopivuus pitkällä aikavälillä. Syy miehen haluttomuuteenkin on selvinnyt - olin alussa liian innokas ja aloitteellinen. Eli miehen halut tyrehtyi siihen.

        Minäkin kyllä ottaisin mieluusti miehen jonka kanssa suuseksi pelaisi suuntaan ja toiseen. Mieheni vihasi myös sitä. Mrrr


      • kohta5kymppinen
        Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Oikeasti harmittaa, kun alussa ei välttämättä tule esiin seksuaalinen yhteensopivuus pitkällä aikavälillä. Syy miehen haluttomuuteenkin on selvinnyt - olin alussa liian innokas ja aloitteellinen. Eli miehen halut tyrehtyi siihen.

        Minäkin kyllä ottaisin mieluusti miehen jonka kanssa suuseksi pelaisi suuntaan ja toiseen. Mieheni vihasi myös sitä. Mrrr

        Meillä homma toimi ensimmäisen lapsen syntymään saakka, siihen se sitten loppui. Seksittömiä jaksoja ei mitata viikoissa tai kuukausissa, vaan vuosissa!

        En voi ymmärtää, kuinka sinun innokkuutesi ja halujesi osoittaminen voi tyrehdyttää toisen halut.
        Itse olisin ikionnelinen, jos puolisoni osoittaisi haluavansa minua. Eihän sen suurempaa kiintymyksen osoitusta ole olemassa.

        Suuseksissä parasta on se, kun saa huomata kuinka suuren nautinnon saa toiselle antaa. Silloin pystyy tuntemaan ja kuulemaan jokaisen huokauksen, äännähdyksen, lantion liikkeen, sykähtelyn ja kaikkein hienointa on kun tuntee, kuinka orgasmi alkaa kasvamaan. Pikkuhiljaa lihas toisensa jälkeen alkaa tekemään tahdikasta työtä, liike kasvaa ja muuttuu määrätietoisemmaksi, huohotus voimistuu, ynähdykset tihenevät, tahti kiihtyy, kädet vetävät päätä lähemmäs, lantio nousee ylös, ylemmäksi ja sitten se tuleeee....
        Voi kuinka kaipaan sen tuottamista naiselle.
        Saan siitä itsekin suuren nautinnon.
        No ehkä vielä joskus saan sen kokea.


      • Tunteidenkokokirjo

        Kumppanuus ei riitä. Läheisyys, kosketus ja seksuaalisuus ylläpitää ja ravitsee rakkautta - yhteenkuuluvuutta. No, tietysti kaikille seksi ei ole mielenkiinnonkohde.

        Oikeastaan olen ajatellut viime aikoina, että alhaisen libidon omaavien pitäisi tulla ulos kaapista ja antaa tälle asialle kasvot. Se helpottaisi ymmärtämistä ja hyväksymistä. Lisäisi tietoisuutta.

        Jos olisin tiennyt tämän 10 v sitten, olisimme rakentaneet ystävyyssuhteen, enkä olisi odottanut seksiä, Tuntuu turhauttavalta että olen kärsinyt täst niin kauan ja tehnyt kaikki temput jotta seksi palautuisi. Nyt ajattelen, että mies suoritti aussa seksiä kanssani vain sosiaalisen paineen ja yleisten standarien vuoksi. Jotenkin kamala ajatella, että seksuaalisesti haluttomat ovat joutuneet vuosisatoja osallistumaan seksiin, joka on heille vastenmielistä. Kamalaa.

        Jos näissä haluissa olisi mahdollisuus olla oikeasti rehellinen, niin ainakin kukin tietäisi mihin sitoutuu, jos sitoutuu.

        Meillä miehen ongelma ei ollut erektio, vaan haluttomuus. Hänen erektiotaan saa moni kadehtia. Mutta vaikka mies kiihottui fysiologisesti, hän ei halunnut itse seksiä tai mitään fyysistä.

        Nyt on kaksijakoinen olo, Olen helpponut että asia on nyt loppuun käsitelty. Toisaalta olen äärettömän rikki parisuhteeb päättymisestä. Tiedän kuitenkin ettei tarpeemme kohtaisi koskaan.


      • kohta5kymppinen

        Ei varmaan helpota oloasi, mutta itse painin saman tilanteen kanssa, jossa sinä olit.
        Oma tilanteeni on vaan ehkä vieläkin hankakampi, kun olemme olleet yhdessä yli 25 vuotta ja omaisuuttakin olen kartuttanut jonkin verran.
        Eikä asiaa yhtään helpota, että tulen vaimoni kanssa muuten hienosti toimeen.
        Vain läheisyys ja seksi puuttuu.
        Miks elämän pitää olla näin pirun hankalaa?


      • Eiikävääole1224
        Tunteidenkokokirjo kirjoitti:

        Kumppanuus ei riitä. Läheisyys, kosketus ja seksuaalisuus ylläpitää ja ravitsee rakkautta - yhteenkuuluvuutta. No, tietysti kaikille seksi ei ole mielenkiinnonkohde.

        Oikeastaan olen ajatellut viime aikoina, että alhaisen libidon omaavien pitäisi tulla ulos kaapista ja antaa tälle asialle kasvot. Se helpottaisi ymmärtämistä ja hyväksymistä. Lisäisi tietoisuutta.

        Jos olisin tiennyt tämän 10 v sitten, olisimme rakentaneet ystävyyssuhteen, enkä olisi odottanut seksiä, Tuntuu turhauttavalta että olen kärsinyt täst niin kauan ja tehnyt kaikki temput jotta seksi palautuisi. Nyt ajattelen, että mies suoritti aussa seksiä kanssani vain sosiaalisen paineen ja yleisten standarien vuoksi. Jotenkin kamala ajatella, että seksuaalisesti haluttomat ovat joutuneet vuosisatoja osallistumaan seksiin, joka on heille vastenmielistä. Kamalaa.

        Jos näissä haluissa olisi mahdollisuus olla oikeasti rehellinen, niin ainakin kukin tietäisi mihin sitoutuu, jos sitoutuu.

        Meillä miehen ongelma ei ollut erektio, vaan haluttomuus. Hänen erektiotaan saa moni kadehtia. Mutta vaikka mies kiihottui fysiologisesti, hän ei halunnut itse seksiä tai mitään fyysistä.

        Nyt on kaksijakoinen olo, Olen helpponut että asia on nyt loppuun käsitelty. Toisaalta olen äärettömän rikki parisuhteeb päättymisestä. Tiedän kuitenkin ettei tarpeemme kohtaisi koskaan.

        Ansiaitset kyllä jonkin tunnustusmerkin kun vieläkin jaksat ymmärtää toista joka on niin itsekäs että ei täytä sinun toiveitasi. Onneksi elämä maksaa takaisinmeille jokaiselle ja uskon että löydät miehen joka elää kosketuksesta seksistä kanssasi. Sen olet ansainnut niin kuin moni muukin joka jaksaa katsella näitä kaappi bi ihmisiä. Tunnistan meinaan miehessäsi exäni. todellisuudessa oli homo mies mutta vaimo oli kulissin vuoksi hankittava. MINÄ HUKKASIN lapsi vuodet uravuodet parhaimmat vuodet siis naisen elämässä tämän kaappi bi-homo takia.


      • Tunteidenkokokirjo
        Eiikävääole1224 kirjoitti:

        Ansiaitset kyllä jonkin tunnustusmerkin kun vieläkin jaksat ymmärtää toista joka on niin itsekäs että ei täytä sinun toiveitasi. Onneksi elämä maksaa takaisinmeille jokaiselle ja uskon että löydät miehen joka elää kosketuksesta seksistä kanssasi. Sen olet ansainnut niin kuin moni muukin joka jaksaa katsella näitä kaappi bi ihmisiä. Tunnistan meinaan miehessäsi exäni. todellisuudessa oli homo mies mutta vaimo oli kulissin vuoksi hankittava. MINÄ HUKKASIN lapsi vuodet uravuodet parhaimmat vuodet siis naisen elämässä tämän kaappi bi-homo takia.

        En ajattele että puolisoni olisi ollut itsekäs. Ei hän itselleen mitään voi. Oikeastaan nyt kun ymmärrän kokonaisuuden, ajttelen että hänellä on ollut aikamoinen painolasti, kun tietää että seksiä pitäisi olla, muta ei vähempää kiinnostaa henkisellä tasolla. Tavallaan jokainen harva seksikertamme on ollut hänelle kuin raiskaus. Enkä minä ole tätä ymmärtänyt, koska se ei ole tullut mieleenkään että jollakulle seksuaalisuus ei ole mielekästä.

        Siksi toivoisin, että tällaisia julkkiksia ym. tulisi kaapista ulos samoin kuin homoseksulaaleja, bi-seksuaaleja tai mitä tahansa. Se auttaisi ihmisiä ymmärtämään itseään sekä mahdollista kumppania. On asioita joita ei voi muuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe