Onko pakko sanoa minä rakastan sinua

Joseitunnusiltä

Mieheni on reissussa usein työnsä vuoksi. Iltaisin laitamme hyvän yön viestit ja siinä samalla teksti, minä rakastan sinua. Jos on ollut erimielisyyttä ja mieheni työhön liittyy sellaisia asioita että en koe tunnetta että rakastaisin häntä juuri nyt, niin onko pakko sanoa ne sanat hyvän yön viestissä vain sen tavan vuoksi? Miten mies kokee sen, jos ei sano niitä sanoja?

7

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksiviisiplusviisi

      Niin, tuo taitaa olla aika pitkälti parin keskeinen.Mieti mitä haluat ilmaista sillä että et laita.Osaat ainakin sitten vastata kun mies kysyy asiasta.

    • eläke-ukko

      Sana rakas kärsii inflaation ,jos sitä pitää käyttää jatkuvasti.
      Teot yleensä riittää kertomaan tunteista.
      Jos rakas sana olisi meidän parisuhteen jonkinlainen mittari voisi luulla ettei vaimoni rakasta minua ollenkaan.
      Hänen tekemisensä kuitenkin kertoo asiasta enemmän.
      Itse kuitenkin käytän sanaa joka aamu. Toivotan hänet aamupalalle joka aamu .Halaus ja suukko poskelle.
      Koirat haukkuu siinä vieressä, että annapa sen emännän olla rauhassa.
      Kyllä se niin on että joskus vaan oikeasti ei tee mieli minunkaan sanoa rakastavani häntä.

    • pepepeppe

      Ei ole pakko hokea tai tekstittää. Silloinhan se on tapa, joka menettää merkityksensä. Teot puhuvat enempi, kuin tyhjät sanat.
      Pidän itselläni sen mielessä, että rakasta kumppaniasi silloin eniten, kun hän ansaitsee sitä vähiten.

      Eli en jää riitoja hautomaan, tai mokia kaivelemaan. En ole itsekkään täydellinen puoliso.

    • ihmeissäänoleva

      Ei tietenkään ole pakko sitä päivittäin hokea. Riittää että muistaa sanoa toisinaan, se on tärkeää. MUTTA kyllä aina pitäisi silti rakastaa, vaikka sitä ei aina sano! Huolestuttavalta kuulostaa, että toisinaan koet, ettet rakasta. Miksi? Ja ennen kaikkea miksi olet parisuhteessa ihmisen kanssa, jota et rakasta? Vai ymmärrätkö rakastamisen tarkoittavan jotakin muuta?

      Meillä lapsillekin opetetaan hyvin vahvasti, että äiti ja isä rakastaa aina -silloinkin kun lapsen kiukuttelevat tai heille komennetaan. Silloinkin kun on kiirettä, tai ollaan pahalla tuulella. Silloinkin kun puolin ja toisin tehdään virheitä.

      Samalla tavalla parisuhteessa rakastetaan aina -myötä ja vastamäessä. Rakastan miestäni silloinkin, kun hän on suunnattoman ärsyttävä, tai olemme eri mieltä jostakin. Rakastan häntä jopa riidan keskellä -enhän minä muuten jaksaisi vaivautua hänen kanssaan asiaa sopimaan. Rakastan. Aina.

      En minä sitä päivittäin hoe, eikä miehenikään. Mutta tiedän että hän rakastaa minua joka hetki. Silloinkin kun pureskelen kynsiäni ja unohdan taas vessaan valot päälle.

      Sinuna siis miettisin, miksi sinä et aina rakasta? Välillänne täytyy olla suuri tunnevaje. Vai luuletko että rakastaminen on sitä huumaa, jota tulee hyvillä hetkillä? Tai sitä kiimaa ja ikävää, mitä tulee kun tunteet jyllää? Ei, se on ihailua ja kemiaa. Rakastaminen sen sijaan on toisen hyväksymistä sellaisena kuin hän on, sitoutumista, tukemista ja yhdessä kulkemista. Sitä on rakkaus. Joka päivä.

      • 47834

        Et voi mistään tietää, rakastatko puolisoasi enää huomenna. Emme päätä tunteistamme vaan olemme solukemian armoilla.

        Kysymys on siis, kuuluuko tunne-elämän ailahteluista olla rehellinen. Vastaus ei ole yksinkertainen.


      • edellinen
        47834 kirjoitti:

        Et voi mistään tietää, rakastatko puolisoasi enää huomenna. Emme päätä tunteistamme vaan olemme solukemian armoilla.

        Kysymys on siis, kuuluuko tunne-elämän ailahteluista olla rehellinen. Vastaus ei ole yksinkertainen.

        Sinulle rakkaus on siis vain solukemian tuottama tunne. Aika teinimäinen näkemys... Luitkohan tekstiäni yhtään? Jos luit, niin ymmärrät että todellinen rakkaus on jotakin ihan muuta. Rakkaus on sitä että päättää rakastaa, sitä että sitoutuu, sitä että rakastaa silloinkin kun ei jaksaisi tai haluaisi rakastaa. Ei ihmisen sitoutuminen ja päätökset ole puhtaasti heiluvan tunne-elämän armoilla.

        Ei minun mies mielestäni ole aina ihana. Välillä hän on suorastaan ärsyttävä ja rasittava. Joskus jopa tahtomattaan loukkaa minua, ja suutun hänelle. Joskus olen häneen pettynyt. Mutta silti AINA rakastan häntä, koska hän on se ihminen, jota olen sitoutunut rakastamaan ja kunnioittamaan ihmisenä kuolemaani saakka. En siis voi tietää sitä, onko mies huomenna mielestäni ihana vai ärsyttävä, mutta sen tiedän, että siitäkin huolimatta rakastan.

        Ja kannattaako toiselle sanoa jos hän ärsyttää... Kyllä sen voi sanoa, jos se on rakentavaa. Jos se sen sijaan on turhaa ja liittyy pieneen asiaan johon ei voi vaikuttaa, niin on rakentavampaa olla hiljaa. Mutta kuten sanoin, tämä ei liity rakastamiseen.


      • tahtorakastaa
        edellinen kirjoitti:

        Sinulle rakkaus on siis vain solukemian tuottama tunne. Aika teinimäinen näkemys... Luitkohan tekstiäni yhtään? Jos luit, niin ymmärrät että todellinen rakkaus on jotakin ihan muuta. Rakkaus on sitä että päättää rakastaa, sitä että sitoutuu, sitä että rakastaa silloinkin kun ei jaksaisi tai haluaisi rakastaa. Ei ihmisen sitoutuminen ja päätökset ole puhtaasti heiluvan tunne-elämän armoilla.

        Ei minun mies mielestäni ole aina ihana. Välillä hän on suorastaan ärsyttävä ja rasittava. Joskus jopa tahtomattaan loukkaa minua, ja suutun hänelle. Joskus olen häneen pettynyt. Mutta silti AINA rakastan häntä, koska hän on se ihminen, jota olen sitoutunut rakastamaan ja kunnioittamaan ihmisenä kuolemaani saakka. En siis voi tietää sitä, onko mies huomenna mielestäni ihana vai ärsyttävä, mutta sen tiedän, että siitäkin huolimatta rakastan.

        Ja kannattaako toiselle sanoa jos hän ärsyttää... Kyllä sen voi sanoa, jos se on rakentavaa. Jos se sen sijaan on turhaa ja liittyy pieneen asiaan johon ei voi vaikuttaa, niin on rakentavampaa olla hiljaa. Mutta kuten sanoin, tämä ei liity rakastamiseen.

        Juuri tuossa on pitkän parisuhteen salaisuus - aika mukavalta tuntui lukea tekstiäsi ja huomata, että vielä sentään on jossakin ihminen, joka ajattelee samalla tavalla. Todellinen rakkaus on juuri sitä, että rakastaa toista virheineen ja tahtoo rakastaa, vaikka vastoinkäymisiä tulee ja niitähän pitkissä suhteissa tulee pikkuasioista jalat alta vieviin. Vaatii kypsyyttä ja taitoa selviytyä yhdessä eteenpäin - välillä ihan fyysisistä kampittajistakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe