MIten siirrän windows 7 toiseen koneeseen

apupliis

Miten siirrän windowssin toiseen koneeseen koodin avulla, joka löytyy koneen pohjasta?

20

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oem_ei_siirry

      OEM versiota ei voi siirtää koneesta toiseen. Se koneen pohjasta löytyvä tarra osoittaa version olevan tehdasasennettu eli OEM versio.
      Ettekö vieläkään opi tajuamaan lisenssiehtoja?

      Osta Microsoftilta erillinen versio. Tätä versiota voi siirtää koneesta toiseen lisenssiehtojen puitteissa.

    • Koneen pohjassa oleva koodi on OEM versioissa joita ei siirretä. Siirrettävissä Windowseissa se koodi on siinä pakkauksen sisällä missä Windows on ostettu.

      • siirtelijä

        Mitenkäs minä sitten aikoinaan siirsin win-xp homen OEM version HP-Pavilion ze 5700 koneesta Compaq nx9020 koneeseen ilman rekisteröimis ja päivitysongelmia? Sitten siirsin sen vielä HP pöytäkoneeseenkin?


      • siirtelijä kirjoitti:

        Mitenkäs minä sitten aikoinaan siirsin win-xp homen OEM version HP-Pavilion ze 5700 koneesta Compaq nx9020 koneeseen ilman rekisteröimis ja päivitysongelmia? Sitten siirsin sen vielä HP pöytäkoneeseenkin?

        Rikoit sopimusehtoja ja ehkä käytit jotain temppuilua. Asiaan vaikutti varmasti sekin kun puhuit jostain muinaisesta Windows XP:stä, kun Microsoftilla oli nuo tarkistustavat ja käytön hankaloittamiset aiemmin löperömpiä. Seiskalla tuo on paljon tarkempaa.

        Kannattaa muistaa että Microsoft pystyy, ja tekeekin sitä sitten että mitätöi niitä lisenssejä jos on väärinkäytöksiä. Korjauksena sitten on ostaa uusi lisenssi joka koneeseen. Ei siis kannata pilata omaa Windows lisenssiä kopioimalla sitä sopimuksen vastaisesti.

        Windows 8:lla ja 10:llä sitten on laitevalmistajien asentamissa volyymi OEM:ssa ne lisenssiavaimet emolevyllä olevassa piirissä eikä missään tarrassa. Tuolla saa niitä rötöstelijöiden puuhia rajoitettua tehokkaasti.


      • optiosanktio1

        Olen tähän OEM jutskaan aikaisemminkin kirjoittanut että aktivointi onnistuu myös toiseen koneeseen, ainakin minulla.

        Minulla on tälläkin hetkellä asennettu (3v sitten) ja aktivoitu Windows 7 sellaisella koodiilla mikä on poistettu puretusta koneesta. En tehnyt mitään vippaskonsteja asennuksessa ellei siksi katsota sitä että asennuksen aikana en antanut koodia vaan ohitin sen kohdan. Sen jälkeen kun asennus oli valmis ja päivityksiä jo tallennettu niin Windowsin aktivointi kohtaa klikkasin kohtaa vaihda tuotetunnus ja avautuvaan sivuun sitten annoin ko. tunnuksen. Windows tutki hetken aikaa ja kohta ilmoitti että Windows on aktivoitu.

        Tuossa tarrassa lukee:
        Windows (R) Pro OA
        OEM Software
        viivakoodi Product Key: 7R2.. jne

        lisäksi muita merkintöjä ja monivärinen lanka eli mielestäni ihan aito alkuperäinen tarra ja taatusti nyt eri koneessa kuin missä se on alkujaan ollut.

        Mitäpä tähän keksit selitykseksi M-Kar ja muut jotka väittävät ettei OEM voi asentaa kuin alkuperäiseen koneeseen. NO ehkä muut eivät ole saaneet mutta minä olen enkä voi sille mitään että Microsoft on todennut sen aidoksi ja aktivoinut asennuksen.


      • optiosanktio1 kirjoitti:

        Olen tähän OEM jutskaan aikaisemminkin kirjoittanut että aktivointi onnistuu myös toiseen koneeseen, ainakin minulla.

        Minulla on tälläkin hetkellä asennettu (3v sitten) ja aktivoitu Windows 7 sellaisella koodiilla mikä on poistettu puretusta koneesta. En tehnyt mitään vippaskonsteja asennuksessa ellei siksi katsota sitä että asennuksen aikana en antanut koodia vaan ohitin sen kohdan. Sen jälkeen kun asennus oli valmis ja päivityksiä jo tallennettu niin Windowsin aktivointi kohtaa klikkasin kohtaa vaihda tuotetunnus ja avautuvaan sivuun sitten annoin ko. tunnuksen. Windows tutki hetken aikaa ja kohta ilmoitti että Windows on aktivoitu.

        Tuossa tarrassa lukee:
        Windows (R) Pro OA
        OEM Software
        viivakoodi Product Key: 7R2.. jne

        lisäksi muita merkintöjä ja monivärinen lanka eli mielestäni ihan aito alkuperäinen tarra ja taatusti nyt eri koneessa kuin missä se on alkujaan ollut.

        Mitäpä tähän keksit selitykseksi M-Kar ja muut jotka väittävät ettei OEM voi asentaa kuin alkuperäiseen koneeseen. NO ehkä muut eivät ole saaneet mutta minä olen enkä voi sille mitään että Microsoft on todennut sen aidoksi ja aktivoinut asennuksen.

        "Olen tähän OEM jutskaan aikaisemminkin kirjoittanut että aktivointi onnistuu myös toiseen koneeseen, ainakin minulla."

        Ja sitten mikäli Microsoft mitätöi lisenssin ja se on vaikka kahdessa koneessa tms. niin sitten korjaus on ostaa kaksi lisenssiä ja ehkä asentaa ne uusiksi. Sitäkö tässä haetaan?

        "Mitäpä tähän keksit selitykseksi M-Kar ja muut jotka väittävät ettei OEM voi asentaa kuin alkuperäiseen koneeseen."

        Siis se mitä VOI, on se mitä lukee sopimusehdoissa. Tuo on sopimuksen rikkomus ja olet itse vastuussa sen seurauksista. Olkoot sitten vahingonkorvauksia, uusien lisenssien ostot, uudelleenasennusvaivat jne. Se että onnistuuko jokin teknisesti jossain olosuhteissa on merkityksetöntä. Laittomuuksiin ei saa tällä palstalla opastaa.

        "enkä voi sille mitään että Microsoft on todennut sen aidoksi ja aktivoinut asennuksen."

        Se että jokin aktivointiohjelma sanoo ei tarkoita sitä, että "Microsoft on todennut aidoksi". Siellä ei kukaan ihminen totea yhtään mitään ja kyse on teknisestä kopioinnin rajoitusmekanismista. Kyse on piratismista mikäli se on sopimusehtojen vastaista eikä lainsäädännössä ole jotain ristiriitaa. Tässä tapauksessa ei ole.


      • optiosanktio1
        M-Kar kirjoitti:

        "Olen tähän OEM jutskaan aikaisemminkin kirjoittanut että aktivointi onnistuu myös toiseen koneeseen, ainakin minulla."

        Ja sitten mikäli Microsoft mitätöi lisenssin ja se on vaikka kahdessa koneessa tms. niin sitten korjaus on ostaa kaksi lisenssiä ja ehkä asentaa ne uusiksi. Sitäkö tässä haetaan?

        "Mitäpä tähän keksit selitykseksi M-Kar ja muut jotka väittävät ettei OEM voi asentaa kuin alkuperäiseen koneeseen."

        Siis se mitä VOI, on se mitä lukee sopimusehdoissa. Tuo on sopimuksen rikkomus ja olet itse vastuussa sen seurauksista. Olkoot sitten vahingonkorvauksia, uusien lisenssien ostot, uudelleenasennusvaivat jne. Se että onnistuuko jokin teknisesti jossain olosuhteissa on merkityksetöntä. Laittomuuksiin ei saa tällä palstalla opastaa.

        "enkä voi sille mitään että Microsoft on todennut sen aidoksi ja aktivoinut asennuksen."

        Se että jokin aktivointiohjelma sanoo ei tarkoita sitä, että "Microsoft on todennut aidoksi". Siellä ei kukaan ihminen totea yhtään mitään ja kyse on teknisestä kopioinnin rajoitusmekanismista. Kyse on piratismista mikäli se on sopimusehtojen vastaista eikä lainsäädännössä ole jotain ristiriitaa. Tässä tapauksessa ei ole.

        "Ja sitten mikäli Microsoft mitätöi lisenssin ja se on vaikka kahdessa koneessa tms. niin sitten korjaus on ostaa kaksi lisenssiä ja ehkä asentaa ne uusiksi. Sitäkö tässä haetaan?............"
        ............................................
        En missään maininnut että olisin asentanut samalla lisenssillä kahteen koneeseen..!!
        Se jos joku on aikaisemmin kopioinut koodin itselleen ja asentaa sillä (mikä ei todennäköisesti onnistu koska koodi on jo käytössä) ja jotenkin keplottelemalla onnistuu niin se ei ole minun vastuulla.

        Tuo kaikki muu on sun höpinää. Voihan asian noinkin ajatella.
        En ole kehoittanut enkä kehoita ketään asentamaan koneelle sellaista koodia joka on kerran käytetty ja kone takuuvarmasti hajoitettu, kysehän oli siitä että onnistuuko...!!!!!!
        Jokainen osaa jos viitsii lukea sen pitkän pumaskan sopimusehdon niin voi vetää tuollaisenkin johtopäätöksen, ennakkotapausta ei ole ja tuskin tulee


      • siirtelijä
        M-Kar kirjoitti:

        Rikoit sopimusehtoja ja ehkä käytit jotain temppuilua. Asiaan vaikutti varmasti sekin kun puhuit jostain muinaisesta Windows XP:stä, kun Microsoftilla oli nuo tarkistustavat ja käytön hankaloittamiset aiemmin löperömpiä. Seiskalla tuo on paljon tarkempaa.

        Kannattaa muistaa että Microsoft pystyy, ja tekeekin sitä sitten että mitätöi niitä lisenssejä jos on väärinkäytöksiä. Korjauksena sitten on ostaa uusi lisenssi joka koneeseen. Ei siis kannata pilata omaa Windows lisenssiä kopioimalla sitä sopimuksen vastaisesti.

        Windows 8:lla ja 10:llä sitten on laitevalmistajien asentamissa volyymi OEM:ssa ne lisenssiavaimet emolevyllä olevassa piirissä eikä missään tarrassa. Tuolla saa niitä rötöstelijöiden puuhia rajoitettua tehokkaasti.

        "Rikoit sopimusehtoja ja ehkä käytit jotain temppuilua."
        Ehtoja varmaan rikoin, mutta en käyttänyt minkäänlaisia temppuiluja. XP:ssä varmaan olikin systeemit löperömpiä kuin nykyisin. Asensin sen kummallakin kerralla sen HP-läppärin mukana tulleelta asennus CD:ltä jossa luki vielä, että only for distribution with HP pc. (Se on vieläkin tallessa ja katsoin) Aktivoin sen siinä HP:n läppärin pohjassa olleella koodilla molemmilla kerroilla ja läpi meni. Kummassakin koneessa oli päällä automaattipäivityksetkin ilman mitään ongelmia. Tein sen homman ihan piruuttani, enkä itsekään etukäteen uskonut sen onnistuvan, varsinkaan siihen pöytäkoneeseen. Se Compaq- läppärihän on lähes samanlainen tekniikaltaan, kuin se vanha HP- läppärinikin, tod. näk. sama emolevy, mutta vielä ihan erilaiseen pöytäkoneeseenkin meni ihan noin vain.


      • siirtelijä
        optiosanktio1 kirjoitti:

        Olen tähän OEM jutskaan aikaisemminkin kirjoittanut että aktivointi onnistuu myös toiseen koneeseen, ainakin minulla.

        Minulla on tälläkin hetkellä asennettu (3v sitten) ja aktivoitu Windows 7 sellaisella koodiilla mikä on poistettu puretusta koneesta. En tehnyt mitään vippaskonsteja asennuksessa ellei siksi katsota sitä että asennuksen aikana en antanut koodia vaan ohitin sen kohdan. Sen jälkeen kun asennus oli valmis ja päivityksiä jo tallennettu niin Windowsin aktivointi kohtaa klikkasin kohtaa vaihda tuotetunnus ja avautuvaan sivuun sitten annoin ko. tunnuksen. Windows tutki hetken aikaa ja kohta ilmoitti että Windows on aktivoitu.

        Tuossa tarrassa lukee:
        Windows (R) Pro OA
        OEM Software
        viivakoodi Product Key: 7R2.. jne

        lisäksi muita merkintöjä ja monivärinen lanka eli mielestäni ihan aito alkuperäinen tarra ja taatusti nyt eri koneessa kuin missä se on alkujaan ollut.

        Mitäpä tähän keksit selitykseksi M-Kar ja muut jotka väittävät ettei OEM voi asentaa kuin alkuperäiseen koneeseen. NO ehkä muut eivät ole saaneet mutta minä olen enkä voi sille mitään että Microsoft on todennut sen aidoksi ja aktivoinut asennuksen.

        "Minulla on tälläkin hetkellä asennettu (3v sitten) ja aktivoitu Windows 7 sellaisella koodiilla mikä on poistettu puretusta koneesta."
        Satunpa tietämään, että näin on tehty ainakin kymmeniä kertoja ja myyty koneet eteenpäin. Enpä kerro M-Karille, että missä ja milloin mutta seiska on kyseessä. Itse en tosin ole ollut tämän toiminnan kanssa tekemisissä, mutta tiedän asiasta ja toimija ei ole mikään kellaripaja.


      • optiosanktio1 kirjoitti:

        "Ja sitten mikäli Microsoft mitätöi lisenssin ja se on vaikka kahdessa koneessa tms. niin sitten korjaus on ostaa kaksi lisenssiä ja ehkä asentaa ne uusiksi. Sitäkö tässä haetaan?............"
        ............................................
        En missään maininnut että olisin asentanut samalla lisenssillä kahteen koneeseen..!!
        Se jos joku on aikaisemmin kopioinut koodin itselleen ja asentaa sillä (mikä ei todennäköisesti onnistu koska koodi on jo käytössä) ja jotenkin keplottelemalla onnistuu niin se ei ole minun vastuulla.

        Tuo kaikki muu on sun höpinää. Voihan asian noinkin ajatella.
        En ole kehoittanut enkä kehoita ketään asentamaan koneelle sellaista koodia joka on kerran käytetty ja kone takuuvarmasti hajoitettu, kysehän oli siitä että onnistuuko...!!!!!!
        Jokainen osaa jos viitsii lukea sen pitkän pumaskan sopimusehdon niin voi vetää tuollaisenkin johtopäätöksen, ennakkotapausta ei ole ja tuskin tulee

        "En missään maininnut että olisin asentanut samalla lisenssillä kahteen koneeseen..!!"

        Ei merkitystä kun sopimusehdoissa lukee, että OEM:ia ei saa siirtää toiseen koneeseen ja Microsoft voi mitätöidä lisenssin väärinkäytöksissä.

        "Se jos joku on aikaisemmin kopioinut koodin itselleen ja asentaa sillä (mikä ei todennäköisesti onnistu koska koodi on jo käytössä) ja jotenkin keplottelemalla onnistuu niin se ei ole minun vastuulla."

        Eli kuullostaa siltä, että olet ostanut käytettynä sen tietokoneen sillä OEM Windowsilla. Silloin siitä vastaa myyjä.

        Ja mikäli Microsoft mitätöi siksi, että tietokoneen entinen omistaja on jotain temppuillut niin sehän on sitten petos ja myyjä vastuussa.

        "ennakkotapausta ei ole ja tuskin tulee"

        Kyllä on. Vastahan tälläkin palstalla joku "vapunen" mainosti jotain koodeja.net sivustoa missä myytiin jotain lisenssikoodeja sopimusehtojen vastaisesti. Osa ei toiminut ollenkaan ja osa lakkasi toimimasta kuukauden sisällä, ja myyjää ei tietenkään tavoittanut. On noita muutenkin tullut vastaan kun olen töissä soittanut Microsoftin tukeen ja kysynyt miksi aktivointi ei toiminut niin vastaus ollut että tuo on joskus aikoinaan asennettu luvattomalla lisenssikoodilla ja avain on sitten mitätöity.


        Asiakkaat käytännössä häviävät rahansa, eli tuossahan on vähän sama meininki kuin varastetun tavaran ostamisessa... Niitä voi sitten karhuta siltä myyjältä mutta Microsoftin asia se ei ole. Se painaa nappia tai robotti automaattisesti mitätöi tiettyjen ehtojen puitteissa lisenssit mitätöidyksi. Uudet saa sitten ostettua vaikka kaupasta.


      • siirtelijä kirjoitti:

        "Minulla on tälläkin hetkellä asennettu (3v sitten) ja aktivoitu Windows 7 sellaisella koodiilla mikä on poistettu puretusta koneesta."
        Satunpa tietämään, että näin on tehty ainakin kymmeniä kertoja ja myyty koneet eteenpäin. Enpä kerro M-Karille, että missä ja milloin mutta seiska on kyseessä. Itse en tosin ole ollut tämän toiminnan kanssa tekemisissä, mutta tiedän asiasta ja toimija ei ole mikään kellaripaja.

        Et varmasti kerro kun haluat itse sen vihjepalkkion.


      • oottepellejä

      • oottepellejä kirjoitti:

        Minä vihjepalkkion?
        Kyllä ne tietää tän kuvion muutenki.
        http://venturebeat.com/2015/07/29/pirates-are-successfully-upgrading-to-windows-10-for-free/

        Piraattien narauttamisesta maksetaan vihjepalkiota minkä määrä meni sen mukaan minkälaisia rahasummia on jätetty maksamatta.

        Määrä 10% ohjelmisofirmojen saatavista 25000€ saakka. Eli jos joku firma kusettaa vaikka 20000€ edestä ohjelmia ja sen narauttaa niin siitä kilahtaa 2000€.

        Tai jos on 250000€ edestä saatavia niin siitä saa sitten 25000€.

        Kyllä minä ainakin narautan kaikki rikolliset ja otan ilmaiset rahat.


      • olikosullamuutavielä

        Kerro nyt vielä mihin ilmoitus pitää tehdä.
        No vastavuoroisesti minä ilmoitan verottajalle sun ylimääräisistä tuloista :)
        Kai olet maksanut verot noista tuloista.
        Samaan aikaan josolet saanut asumistukea tai työttömyyskorvausta saat petos syytteen.

        Tänne verovilppiepäilyt:

        http://www.vero.fi/fi-FI/Palaute/Ilmoita_veronkierrosta(35143)

        Voit lähettää vihjeesi nimettömästi ilman, että lähettäjän tietoja selvitetään.

        http://uudistuva.kela.fi/in/internet/liite.nsf/net/031005123238ml/$file/12luku_1.pdf

        http://yle.fi/uutiset/kelalle_ropisee_ilmoituksia_tukien_vaarinkaytosta__naapurit_ja_ex-kumppanit_ilmiantajina/6863936

        Epäiletkö yritystä, joka työllistää henkilön pimeästi, rikoksesta?

        http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/epailetko-harmaata-taloutta-tanne-voi-antaa-vihjeen/3393558

        Poliisille nettivihje.
        https://www.poliisi.fi/nettivinkki


      • olikosullamuutavielä kirjoitti:

        Kerro nyt vielä mihin ilmoitus pitää tehdä.
        No vastavuoroisesti minä ilmoitan verottajalle sun ylimääräisistä tuloista :)
        Kai olet maksanut verot noista tuloista.
        Samaan aikaan josolet saanut asumistukea tai työttömyyskorvausta saat petos syytteen.

        Tänne verovilppiepäilyt:

        http://www.vero.fi/fi-FI/Palaute/Ilmoita_veronkierrosta(35143)

        Voit lähettää vihjeesi nimettömästi ilman, että lähettäjän tietoja selvitetään.

        http://uudistuva.kela.fi/in/internet/liite.nsf/net/031005123238ml/$file/12luku_1.pdf

        http://yle.fi/uutiset/kelalle_ropisee_ilmoituksia_tukien_vaarinkaytosta__naapurit_ja_ex-kumppanit_ilmiantajina/6863936

        Epäiletkö yritystä, joka työllistää henkilön pimeästi, rikoksesta?

        http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/epailetko-harmaata-taloutta-tanne-voi-antaa-vihjeen/3393558

        Poliisille nettivihje.
        https://www.poliisi.fi/nettivinkki

        BSA ottaa vastaan ilmoituksia.

        En ole tehnyt BSA:lle yhtään ilmoitusta kun en ei ole tuollaista kymppitonnien kultakaivosta tullut vastaan.

        Väärä ilmianto on myös rikos.


      • optiosanktio1
        M-Kar kirjoitti:

        "En missään maininnut että olisin asentanut samalla lisenssillä kahteen koneeseen..!!"

        Ei merkitystä kun sopimusehdoissa lukee, että OEM:ia ei saa siirtää toiseen koneeseen ja Microsoft voi mitätöidä lisenssin väärinkäytöksissä.

        "Se jos joku on aikaisemmin kopioinut koodin itselleen ja asentaa sillä (mikä ei todennäköisesti onnistu koska koodi on jo käytössä) ja jotenkin keplottelemalla onnistuu niin se ei ole minun vastuulla."

        Eli kuullostaa siltä, että olet ostanut käytettynä sen tietokoneen sillä OEM Windowsilla. Silloin siitä vastaa myyjä.

        Ja mikäli Microsoft mitätöi siksi, että tietokoneen entinen omistaja on jotain temppuillut niin sehän on sitten petos ja myyjä vastuussa.

        "ennakkotapausta ei ole ja tuskin tulee"

        Kyllä on. Vastahan tälläkin palstalla joku "vapunen" mainosti jotain koodeja.net sivustoa missä myytiin jotain lisenssikoodeja sopimusehtojen vastaisesti. Osa ei toiminut ollenkaan ja osa lakkasi toimimasta kuukauden sisällä, ja myyjää ei tietenkään tavoittanut. On noita muutenkin tullut vastaan kun olen töissä soittanut Microsoftin tukeen ja kysynyt miksi aktivointi ei toiminut niin vastaus ollut että tuo on joskus aikoinaan asennettu luvattomalla lisenssikoodilla ja avain on sitten mitätöity.


        Asiakkaat käytännössä häviävät rahansa, eli tuossahan on vähän sama meininki kuin varastetun tavaran ostamisessa... Niitä voi sitten karhuta siltä myyjältä mutta Microsoftin asia se ei ole. Se painaa nappia tai robotti automaattisesti mitätöi tiettyjen ehtojen puitteissa lisenssit mitätöidyksi. Uudet saa sitten ostettua vaikka kaupasta.

        Kirjoitit:"Eli kuullostaa siltä, että olet ostanut käytettynä sen tietokoneen sillä OEM Windowsilla. Silloin siitä vastaa myyjä."....

        Mistä sait sellaisen käsityksen että ostin käytettynä koneen missä oli ko. OEM lisenssillä asennettu W7........?

        .....asia on niin että minulla oli itselläni kone missä Vista sisällä ja halusin muuttaa sen W7:si
        Olin kysellyt kaveripiiriltä ym. olisko missään vapaana olevaa koodia kun en siinä vaiheessa ollut valmis satsaamaan kaupasta ostettuun ja toinen vaintoehto oli että ostan koneen jossa se on jo valmiina.

        Tarvitsin tietenkin tuohon muutokseen asennustiedoston ja aktivointikoodin, ellet itse asiaa ymmärrä.

        Asennustiedoston sain ladattua netistä ja koodin ostin henkilöltä joka oli purkanut oman koneensa (ymmärrettävän syyn risan koneen purkuun tiedän mutta ei ole tarvetta sinulle sitä kertoa) ja hän antoi koodin minulle pientä korvausta vastaan.
        Tämän stoorin historia oli siinä.


      • optiosanktio1 kirjoitti:

        Kirjoitit:"Eli kuullostaa siltä, että olet ostanut käytettynä sen tietokoneen sillä OEM Windowsilla. Silloin siitä vastaa myyjä."....

        Mistä sait sellaisen käsityksen että ostin käytettynä koneen missä oli ko. OEM lisenssillä asennettu W7........?

        .....asia on niin että minulla oli itselläni kone missä Vista sisällä ja halusin muuttaa sen W7:si
        Olin kysellyt kaveripiiriltä ym. olisko missään vapaana olevaa koodia kun en siinä vaiheessa ollut valmis satsaamaan kaupasta ostettuun ja toinen vaintoehto oli että ostan koneen jossa se on jo valmiina.

        Tarvitsin tietenkin tuohon muutokseen asennustiedoston ja aktivointikoodin, ellet itse asiaa ymmärrä.

        Asennustiedoston sain ladattua netistä ja koodin ostin henkilöltä joka oli purkanut oman koneensa (ymmärrettävän syyn risan koneen purkuun tiedän mutta ei ole tarvetta sinulle sitä kertoa) ja hän antoi koodin minulle pientä korvausta vastaan.
        Tämän stoorin historia oli siinä.

        "Mistä sait sellaisen käsityksen että ostin käytettynä koneen missä oli ko. OEM lisenssillä asennettu W7........?"

        Koska asennettua Windows 7 OEM:ia ei muuten saa myydä.

        Kaverisi rikkoi sopimusehtoja koska sitä ei tuolla tavalla saa myydä, Microsoftin mitätöidessä lisenssin sinulta pilaantuu Windows 7 ja se on sitten sinun tappiosi. Microsoftilla ei sitten ole vastuita tuollaisessa joten saat sitten karhuta rahoja siltä kaveriltasi. Katsos kun Microsoft on myynyt lisenssin laitevalmistajalle, laitevalmistaja jälleenmyyjälle, jälleenmyyjä kaverillesi ja kaverisi möi sopimusehtojen vastaisesti sen sinulle.

        Tappiot menee mitätöidyissä lisensseissä vastaavalla tavalla kuin varastetun tavaran ostamisessa.


    • kasvainjasekasvoivain

      Mikrosoft ei ole kiinnostunut käyttöjärjestelmästä jonka tuki on jo loppunut.
      Oli OEM tai ei niin sen voi siirtää toiseen koneeseen.

      Sen ku lataa netistä sen version minkä haluaa ja asentaa n 200 päivitystä (jos haluaa)
      Sitten aktivoi parin viikon päästä kyseisellä key:llä ja jos ei toimi niin sitten aktivoi miten haluaa. Sitten päivittää kymppiin ku nhaluaa. Mkärsäpään ÖMMP höpötykset voi jättää omaan arvoonsa. (Ö=ömpä/M=mun/M=mulkku/P=pieni)
      (OEM=OnErektioMkarilla)

      Noissa postauksissa (Mkarpaasi) ei ole mitään järkeä.
      Eikä ne hyödytä ketään.

      • "Mikrosoft ei ole kiinnostunut käyttöjärjestelmästä jonka tuki on jo loppunut."

        Kyllä kiinnostaa. Piratisointi kun on pois Microsoftin tuloista.


      • captaincok

        Mitä noita ilmoituksia suremaan, XP-aikaan olivat yleisiä, sitten vaan uutta suoleen kun vanha kuolee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe