Hampaitten valkaisu!?!?!?!? :(

Hampaat

Eli siis, oon 15v blondi tyttö ja muun ongelma on kiiltävähkön keltaiset hampaat.. Tuntuu että ku oon blondi nii hampaiden keltaisuus oikeen korostuu toisin ku tummilla ihmisillä. Mitä ihmettä voin tehdä että saisin valkoiset hampaat? Muuten olisin jo aikoja sitten valkaissut hampaani mutta alaikäisille ei tietääkseni aleta valkaisemaan? :( minkäköhän hiton takia... Mutta niin, kertokaa miten saada kotona PUHTAAN VALKOISET HAMPAAT!
Olen tehnyt jo sitä että sitrushedelmää ja ruokasooda mössöä, mutta se ei auta kauaksi aikaa.. Viikoksi vain ehkä ja sitä ei sais liikaa tehdä jos hampaiden hyvinvointi on tärkeetä.. :( mitä mää teen?

10

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 145879854

      Lopeta tupakointi! Se ainakin tummentaa hampaat!
      Kun menet seuraavan kerran hammashoitoon, niin juttelepa siellä asiasta. Ainakin he osaavat sanoa ammattilaisen näkökannan asiaan.
      Ps. Luonnottoman valkoiset hampaat on rumat = luonnottomat.

    • samaap

      Mää en polta, enkä juo kahvia

      • 5656565656

        Et polta! Tuo oli suoranainen ilouutinen. Hyvä sinä! Oikeesti!
        Mua harmittaa, kun joskus olen polttanut!

        Huomasin äsken kotiin tullessani, että mun vitivalkoinen, siis semmoinen oikein loistavan valkoinen tuubikaulurini saa hampaani näyttämään keltaisilta. Muutenkin hampaani ovat keltaisemmat kun katson eteisen peilistä mutta vessan peilissä ne on aika valkoiset. Valaistus ja ympäristö vaikuttavat. Eli kokeilepa mikä väri tai sinulle muutenkin sopiva vaatteen/asusteen sävy ei ainakaan lisäisi "keltaisuutta". Mistä sen tietää vai se olis just kellertävän sävyinen vaate kaulanalueella joka antaisi vaikutelman kuin hampaasi olisivat säihkyvän valkoiset. Joku värinero vois nyt auttaa tuossa asiassa. Kokeile vaik erivärisillä/eri sävyisillä pyyhkeillä ja sen semmoisilla vaikutusta. Pistä se kaulalle ja katso vain hampaitasi ja kasvojasi, älä katso sitä kangasta. Mene eri valoon... ikkunan ääreen jne...

        Pari kuukautta sitten kävin hammashoidossa ja kysyin hoitsulta onko mun hampaat keltaiset. Hän otti semmoisen sapluunan jossa oli skaala eri hammassävyjä. Mulla oli sieltä aivan alkupäästä kolmanneksi valkeimmat. Eli ei todellakaan keltaiset, ruskehtavat tai harmaat. Luulottelin vaan! Ymmärrän hyvin asiasi. En ole koskaan ajatellutkaan että blondilla voisi olla tuommoinen ongelma. Totta! Ymmärrän.

        Joskus kun olin kakara yks hammaslääkäri väitti, että niinkin hohtavan valkoiset hampaat kuin mulla silloin oli viittaa myös siihen että hammasluu ei ole kovin vahvaa. Pitäneekö paikkaansa. Omat hampaat mulla ja vieläpä suht paikattomat on vielä suussani.
        Älä ihminen hyvä käytä mitään sitrus-ruokasooda mössöjä. Hampaasta lähtee suojaava kiille ja sitten et niitä ainakaan enää valkoisina pidä. Saman tekee ne lukemattomat valkaisevat hammastahnat. Olehan tarkkana mitä suuhusi pistät.


      • 5656565656

        Jäi tuohon äskeiseen kirjoittamatta: Kun sinulla on (mielestäsi) keltaiset hampaat, se on hammasluusi luonnollinen syntymässä saatu sävy. Kyse ei siis ole värjäymistä??? Et sinä millään voi niitä kauhealla harjaamisella valkoisemmiksi loihtia.
        Entäs meikkaatko? Kokeilepa astetta tummempaa huulikiiltoa. Vaik kyllähän nuoren tytön suu on kaunis ilman meikkiäkin. En mä oikeesti osaa neuvoa. Kiinnostaa vaan. Koita kuitenkin sitä asustesävyjuttua, jospa se saisi sinulle avun ja paremman olon. Äläkä ole liian kriittinen itsesi kanssa.


    • olkaamitäootte

      Eräs hammasklääkäri joskus sanoi,ettei hampaiden kuulukkaan olla ihan valkoiset eli luonnollista se pikkukeltaisuus.

    • Aloiittaja

      Hei kiitos paljon sulle ytimekkäästä vastauksesta :-) ja jep, itekki oon ilonen etten polta enkä ole koskaan polttanutkaan :) Juu oon huomannu että jos käytän vaikka tummanpunaista huulirasvaa niin hampaat näyttää oikeesti paljon vaaleemmilta, se auttaa, mutta mun huulet taas ei tykkää että niihin laitetaan mitään missä on väri/lisäaineita :o huulenpielet repeää niistä :( mutta joo, tässä nyt on enään alle 3 vuotta nii pääsee sit valkasijalle valkaisematonta hampaat /: täytynee kai sit ootella

    • Hammppua17v

      Mulla oli pienenä valkoiset hampaat, mutta sitten kun muutettiin ulkomaille asumaan 6-vuotiaana, olin jatkuvasti kipeä (ehkä johtuen huonosta vedenlaadusta) ja jouduin syömään antibiootteja jatkuvasti noin 2 vuotta. Sen jälkeen mun hampaat on ollu keltaiset :( En voi olla edes oma itseni kun ei voi hymyillä silloin kun tuntuisi siltä.

      Kaipa sitä täytyy käydä jatkuvasti valkaisemassa jos haluu pärjätä työ- ja sosiaalielämässä. Toiset ei tiedä kuinka helppoa niitten on sosialisoida ja hymyillä :(

    • H.B.W

      Helpoin konsti on ostaa oikeasti valkaisevaa hammastahnaa. Mikään Suomessa marketeissa myytävä ei valkaise, vaikka mainos lupaisikin. Eräs hammaslääkäri suositteli minulle Opalescencea, ilmeisesti tehokkuutensa tai minkälie takia sääntö-Suomessa ei tätä hyllyistä löydy, mutta netistä saa. Pari suomalaista nettikauppaa myy, mutta hinta on törkeä, lähes 40 euroa. Itse tilasin Saksan Amazonista (amazon.de), postikuluineen alle 10 euroa iso tuubi. Oon käyttänyt kuukauden ajan ja on oikeasti vaalentanut hampaita niin että eron huomaa.

    • ttbb

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe