Valinnanvaikeus - mikä versio paras?

SatusetäJS

Olen aloitteleva "karaokelaulaja", ja mua mietityttää, että minkä brändin karaokelevyjä pidetään yleisesti ottaen parhaina? Koti-karaoke ei mua hirveästi kiinnosta, mutta jos esimerkiksi baarissa on tarjolla Jari Sillanpään Satulinnaa melkein kymmenen eri versiota, niin mistä tietää, mikä niistä on laadukkain? Viimeeksi taisin vetäistä oliko Finnkaraoken version, ja se oli aika hirveä.

8

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uteliaseräs
    • E.B.T

      Minä lauloin Satulinnasta Magnumin version kun karaokejuontaja sitä puffasi, ja löytyi se versio mitä jatkossa laulan! Finnkaraoken versiota minäkin oon laulanut aiemmin, mutta tää on kyllä jotenkin niin paljon parempi.

    • voielämätaas

      Siinä sen taas näkee karaokekansan; valitusta ja panikointia versioista! Jos kyseessä olisi oikeat, elävää musiikkia laulavat bändilaulajat, niin eipä valitettaisi ja pähkäiltäisi typeriä asioita, koska rytmiryhmä voi välillä vaihtua ja kaikki bändit soittaa eri tavalla! Silti homma pelaa ilman, että laulaja jännittää jotain versiota!
      Sävellaji on kaikissa karaokeversioissa sama, niin sen pitäisi riittää!

    • Esteri_F

      Ei todellakaan ole sama sävellaji karaokeversioissa. Itse pidän parhaimpina Finnkaraoken ja Magnumin tuotantoja.

      • BenJohnsson

        No kerroppa ny sitte että jos ne menevät eri sävellajissa niin mikä menee ja missä. Miks hitos ne menis eri sävellajissa? Haloo?!


      • 20vkaraokehommissa

        Finnkaraoke on tehnyt useimmista lauluista alkuperäisestä sävellajista poikkeavia versioita, ns. helpommin laulettaviksi useimmille laulajille. Jos kappaleita mainitakseni esim. Kirje tai Joutsenlaulu on matalammassa sävellajissa kuin alkuperäinen.
        Melplaylla on yleensä noudatettu alkuperäisen artistin laulaman version sävellajia, Melplaylla myös melkein kaikissa kappaleissa alussa mainittu myös sävellaji.
        Magnumista minulla ei tietoa, luultavasti myös alkuperäiset sävellajit.

        Ikävä, että on kirjava tarjonta, mutta hei... eikö se ole rikkaus?
        Täytyy kyllä myöntää, että laadussa on suuriakin eroja... aina ei onnistuneita vetoja.

        Kyllä ne omat suosikkitaustat kokeilemalla löytyy ja kannattaa aina itselleen laittaa ylös ne... samoin sävellajien laskeminen tai nostaminen, on paljon helpompaa seuraavalla kerralla lauleskella :)

        Mukavia lauluhetkiä kaikille! <3


      • antaamennävaan
        BenJohnsson kirjoitti:

        No kerroppa ny sitte että jos ne menevät eri sävellajissa niin mikä menee ja missä. Miks hitos ne menis eri sävellajissa? Haloo?!

        Kyllä se karaoken mölisijöille välttää tausta ku tausta, ei se lopputulos ole yhtään sen kummempi!


      • Ihmettelijäkö
        antaamennävaan kirjoitti:

        Kyllä se karaoken mölisijöille välttää tausta ku tausta, ei se lopputulos ole yhtään sen kummempi!

        Miksi ihmeessä menet sinne mölisemään, etkö osaa laulaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe