Ulosotto ja joulu?

sdfgfdsdf

Onko kokemusta kenelläkään, onko mahdollista että kun ulosotto vie minulta kahden viikon välein reilu 200e että jos oikein nätisti kysyn ulosottotyypiltä josko viimeisen tilin ennen joulua saisi pitää kokonaan itse? Olen maksellut muutaman kuukauden tuota ja palkan ulosmittaus alkoi omasta pyynnöstäni. Ulosottomies oli tuolloin mielissään kun olin omatoiminen ja lupasi oikein laittaa merkinnän siitä että olin omatoiminen.

17

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5ououuouo

      Sinä olet joulusi jo juhlinut. Maksa nyt kiltisti vain velkojasi.

      • kuspiä

        mitähän mahtoi äitisi juhlia kun piti levittää jalkansa kaiken maailman hosupelleille jotka lorautteli kusta sekaan. jos et osaa vastata kunnolla toisen kysymykseen niin vietä edes hiljainen hetki omalle typeryydellesi.


      • trthdhdh

        Minä olen juhlinut jo monet joulut yltäkylläisesti sen jälkeen kun siirsin varat velkojien ulottumattomiin ulkomaiden pankkitileille josta suomen vouti ei niitä saa ulosmitattua. Oikein porvarin joulu on tulossa tänäkin vuonna ou jee.


      • ujghujhuuy

        Miksi sitten alunperin otit velkaa, jos sinulla kerran on niin runsaasti varoja?


      • tietysti68

        Jotta saisin tyhmiltä lisää rahaa :)


    • MaksaVelkas

      Maksa ne velkas!!!!111

    • topicinaloittaja

      Olisin toivonut edes yhtä asiallista vastausta, kenties sellaisen vielä saan?

      Edelleen, en kaipaa vinkkejä miten kierrellä ulosottoa ja velat aion kyllä maksaa. ainoastaan yhden 2 viikon palkan haluaisin itselleni että jouluna saisi jotain muutakin kuin hernekeittoa :)

      • velallinen.ja.ihminen

        Ulosottohenkilötkin ovat vain ihmisiä - onneksi, mutta yhtä hyvin voi sanoa myös että ovat vain ihmisiä - ikävä kyllä. Joskus tuntuu että heidän kanssaan ei saa minkäänlaista sopimusta tehtyä, tai että he eivät ainakaan pidä sopimuksesta kiinni.
        Mutta jos sinulla on hyvät välit ulosottohenkilön kanssa ja hän luottaa sinuun niin ilman muuta voit kysyä lyhennysvapaata. Olen itse joskus joutunut jättämään lyhennyksen väliin ja maksanut sen sitten myöhemmin, eikä sen takia minua ole vielä teloituksella uhkailtu. Et siis häviä mitään jos kysyt, toivotaan että ulosottoihmisenkin rinnassa sykkii oikea sydän edes joulun alla.
        Muista aina että ulosottovelallinenkin on ihminen eikä mikään orja tai torppari. Meitä on Suomessa hyvin paljon, ja aika harva meistä loppujen lopuksi on tietoisesti hakeutunut ulosottoon. Vaikka olemmekin velkaa perintätoimistoille tai verottajalle, ei se silti vähennä meidän ihmisarvoamme, ja meilläkin on oikeus elämään... ja oikeaan jouluun.


      • yjlylulklklkliuu

        " ja meilläkin on oikeus elämään... ja oikeaan jouluun."

        Yrittäkää nyt tajuta, että olette juhlineet joulunne jo etukäteen velkarahalla, jota ette ole kyenneet maksamaan takaisin.


      • yjlylulklklkliuu kirjoitti:

        " ja meilläkin on oikeus elämään... ja oikeaan jouluun."

        Yrittäkää nyt tajuta, että olette juhlineet joulunne jo etukäteen velkarahalla, jota ette ole kyenneet maksamaan takaisin.

        Yhtä hyvin voi olla kyse vain maksusta, jota et ole itse velkana hankkinut, vaan jota velkoja vain rupeaa kiristämään sinulta kun laki on määritellyt että kiristäminen on sallittua.

        Tällainen laki on ainakin yksityistielaki.
        Tiekunta alkaa kiristämään sinulta vastikkeetonta maksua turhasta rahantuhlauksesta jota virallisesti "tien korjaamiseksi" kutsutaan, ja saa viedä sen suoraan ulosottoon, mutta mistään itse otetusta velasta ei todellakaan ole kyse, vaan siitä että roistomainen laki on laillistanut kiristäjien toiminnan.


      • tulkoonjoulu

        Kysy uo-mieheltä. Ei kukaan tällä palstalla voi tietää.
        Ulosotto on ilmeisesti kestänyt vasta hyvin lyhyen aikaa. Jos olisi kestänyt useampia vuosia, niin varmaan mahdollisuus "helpotukseen" olisi isompi.


    • Velallinenmyos

      Vastaus löytyy kyllä UOn omalta sivulta.
      Eli kun olet yli vuoden kiltisti maksanut voit saada maksuvapaan kuukauden, mutta et vielä

    • kihlakunnanulosottomies

      Hei kihlakunnan ulosottomies täällä. Kyllä sopii, en pidätä palkastasi ennen joulua. Kun itse oma aloittesesti ilmoitit ja aloitimme ulosmittauksen. Pidätän tammikuun palkasta taas normaalisti. Terv Raimo. Ja hyvää joulua

    • sdfgfdsdf

      Kiitokset. Piti soittaa sinulle tänään Raimo. Mutta olitkin vastannut tänne. Joo Tammikuussa normaalisti taas.

    • varmaatietoa

      et saa mitään. kaikki vievät. joka vuosi.

    • satukirjailijaksi

      Ulosottomies oli tuolloin mielissään kun olin omatoiminen ja lupasi oikein laittaa merkinnän siitä että olin omatoiminen.

      Alkuperäinen kertoo ihanasti...

    • eitottaeitotta

      Et voi olla oikeustoimikelpoinen etkä 18-vuotias ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe