Joulu lähestyy, mitä aiot syödä jouluna

työtönpummi

Millainen on köyhien joulu menyy?

45

1063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sossumies

      Syön maksalaatikkoo.

    • Voieicäccäcäccc

      Voi eicääääcccäc! Eihän kukaan voi olla köyhä eihän? :DD:D

      Tois nolo juttu!111 :Dddd

    • joulu_tulee_joka_vuosi

      Itse hyvissä ajoin halvoista raaka-aineista tehtyjä laatikoita. Ei todellakaan maksa paljoa tehdä niitä.

      Kinkun saa myös halvalla. Riittää melkein viikoksi. Teen myös itse joulusinapin. Pari pientä sillipurkkia kuluu.

      Rosolli on myös halpaa. Teen parin päivän satsit kerrallaan, ja kolmeen otteeseen. Siihen omatekoinen piparjuurikastike.

      Riisipuuroa syödään aattona lounaalla ja sen kanssa luumukiisseliä. Makeita jouluruokia en tee. Suklaata parilla kympillä tulee ostettua. Se taitaakin olla se kallein jouluruokamme.

      En ymmärrä touhotusta, että rahat ei muka riittäisi jouluruokiin. Jouluruuat on halpoja ja ne kannattaa tehdä itse, niin saa laadukkaampaa tavaraa.

      • loisethevonkuuseen

        Jättäisit kerrankin käyttämättä työläisten kovalla vaivalla ja hiellä sinulle tienaamat elättirahat ja viettäisit Joulun onilla rahoillasi vai ei taida olla imaa rahaa vai mitä ?

        Helppoa se on maata kotona kun toiset hankkii sulle pötyä pöytään lurjus.

        HÄPEÄISIT EDES.


      • Villasukkailta

        Hei, missä joulumieli?
        Jos on oikeutettu tukiin, niin ei ole väärin käyttää oikeuttaan. Jos tuntuu että tukia maksetaan liikaa, niin valita Arkadianmäen porukoille, sillä lait säädetään eduskunnassa.
        Sitä paitsi jouluruoka ei maksa itse tehtynä paljoa. Jos jättää kalliit jälkiruuat, juustot, viinit ja konjakit pois, niin ne perinteiset perus jouluruuat - kinkun, rosollin ja laatikot - saa tosi edullisesti.


      • kinkkujalaatikot
        loisethevonkuuseen kirjoitti:

        Jättäisit kerrankin käyttämättä työläisten kovalla vaivalla ja hiellä sinulle tienaamat elättirahat ja viettäisit Joulun onilla rahoillasi vai ei taida olla imaa rahaa vai mitä ?

        Helppoa se on maata kotona kun toiset hankkii sulle pötyä pöytään lurjus.

        HÄPEÄISIT EDES.

        Puhutko itsestäs?Kyllä mulla on ihan omat vaikkakin vähät rahat,ja jouluna syödään lihottavasti,ei kuitenkaan alkoholia.


    • joulukerranvuodessa

      Jouluruuat ei todella ole kalliita. Jos ei osaa itse tehdä, voi hyvin ostaa valmiit. Laatikot maksaa pari euroa kpl. KInkun voi ostaa pienen, maksaa 15-20e. Rosolli pari egee pakkaus. Riisipuuron saa melko halvalla, riisit ja maito ostettava. Luumukeittoa saa valmiina, sekin pari euroa. Kuka jouluruokaa kuitenkaan haluaa monena pvnä peräkkäin. Kahtena rittää, sitten tekee mieli taas sitä hernekeittoa tai maksalaatikkoa. Joten, jouluna perinteiset, ja paluu arkeen melko pian.

    • niinkuinrussianväki

      Mitä jos Joulua siirretään parilla viikolla, siis tammikuulle niin alet alkaneet !

    • määitte

      Jouluruoka ei todella ole kalliimasta päästä. Poroteiinin saanti pitää ihan tarkastaa http://www.fineli.fi/food.php?foodid=775&lang=fi joulukinkkua ei jaksa syödä niin paljon että se riitäisi.... Jos maitotuoteet eivät käy.
      Proteiinin tarve teoriassa
      Proteiinia suositellaan saatavaksi 10 - 20 % päivän energiasta. Painokiloa kohti proteiinien tarve on 1,1-1,3 grammaa.
      Esimerkiksi 8,5 dl maitoa, 250 g broileria tai 300 g kalaa sisältää noin 60 g proteiinia, joka riittää päivän tarpeeksi noin 50-kiloiselle.
      Suomessa proteiinin saanti on yleensä runsasta: proteiinia saadaan noin 100 g päivässä.
      Proteiinin tarve käytännössä
      Terveen ihmisen on turha laskea grammoja ravintoaineiden saannissa. Saat sopivasti proteiinia kun huomioit seuraavat seikat:
      Syöt monipuolisesti lautasmallin mukaan
      Jos et syö lihaa, syö monipuolisesti palkokasveja, pähkinöitä, siemeniä ja täysjyväviljaa.
      Maidosta ja maitotuotteista saa koostumukseltaan hyvää proteiinia.
      Urheilun harrastaminen kasvattaa hieman proteiinin tarvetta.

      75kg ihminen tarvitsee 97.7 g proteiinia selvitä elintarvikeiden sisältämä proteiini ..
      http://www.fineli.fi/foodlist.php?lang=fi ihan itse

    • mummuuuni

      Meillä on jouluna tarjolla ainakin riisipuuroa ja sekahedelmäkeittoa. Kahvin kanssa pipareita ja luumutorttuja sekä joulupullaa. Ruoaksi on perinteinen harmaasuolattu kinkku, joka paistetaan yöllä niin, että se on valmista aattoaamuna. Kinkun kanssa on imellettyä perunalaatikkoa, porkkana- ja lanttulaatikkoa sekä rosollia. Laatikot tehdään itse, pakastetaan paistamista vaille valmiina ja otetaan sulamaan niin, että aattona saadaan pöytään paistetut laatikot. Rosolli tehdään itse. Jotakin joulukalaa ostetaan myös. Hehkuviiniä 1-2 pulloa 2-3 tölkkiä glögimehua.

      Jouluruoat ovat edullisia, kun hintoja vertailee ja on valmis tekemään itse ruokaa. Meitä viettää jouluna yhdessä 3 perhettä ja jokaisella on omat erikoisuudet, joita kukakin tekee esim. yksi osaa tehdä hyvin laatikot, toinen taas on mestari leipomaan pullaa jne. Toki tekemistä on kaikille, mutta tällä tavalla ei tule tehtyä liian isoja määriä ruokaa ja saa kerrankin viettää aikaa yhdessä rauhassa. Kinkusta riittää ruisleivän päälle laitettavaksi lihaa ja loput päätyvät hernekeittoon.

      Ruokiin ei mene monta kymppiä per perhe varsinkin kun huomioi, että joka tapauksessahan on syötävä oli sitten arki tai joulu. Jouluruoat voi tuntua kalliilta kertahankintana, mutta niistä riittää syötävää lähes viikoksi (yli viikoksikin, jos kinkun hyödyntää hernekeittoon). Meillä jouluruokailun hintaa laskee se, että leivät ja pullat yms. leivotaan itse.

      Kalliiksi joulu tulee, jos ostaa paljon konvehteja, erikoiskahvia tai teetä, alkoholijuomia, leikkeleitä, kalliimpia kalafileitä, erikoisempaa leipää tms. Myös valmiit joulutortut ym. maksavat huomattavasti enemmän kuin itse tehdyt.

      • millävuosisadallaelät

        Ai Jouluruuat halpoja?!
        Tarkoitat varmaan niitä perinteisiä laatikoita, kinkkua ja riisipuuroa.Joita juuri kukaan ei nykyisin syö Jouluna.
        Jouluruuat maksavat, joilla on varaa.Googlaapa Joulumenuja, niitä on monenlaisia.Vain harva perhe tyytyy enää nykyään perinteisiin laatikoihin ja kinkkuun! Edes pikkujouluissa ne eivät enää kelpaa.Seuraapa aikaasi sinäkin!


      • köyhänjouluherkut
        millävuosisadallaelät kirjoitti:

        Ai Jouluruuat halpoja?!
        Tarkoitat varmaan niitä perinteisiä laatikoita, kinkkua ja riisipuuroa.Joita juuri kukaan ei nykyisin syö Jouluna.
        Jouluruuat maksavat, joilla on varaa.Googlaapa Joulumenuja, niitä on monenlaisia.Vain harva perhe tyytyy enää nykyään perinteisiin laatikoihin ja kinkkuun! Edes pikkujouluissa ne eivät enää kelpaa.Seuraapa aikaasi sinäkin!

        Ei ole jouluruuat kalliita, vaikka söisi jouluna mitä hyvänsä. Perinteiset jouluruuat laatikoinen sun muine lisukkeineen on halpoja. Eikä nämä uudemmatkaan jouluruuat maksa.
        Kaikki on nykyään niin halpaa kaupoissakin ja ruokaa pystyy ostamaan muutenkin halvalla monesta muustakin paikasta kuin perinteisistä kaupoista. Ja mitä tulee konvehteihin, niitäkin saa ihan muovipussissa halvalla ns. vaihtokonvehteja, joiden sisältö ei ole ihan sitä mitä kaupassa myytävissä konvehdeissa on, kelpaa hyvin köyhälle. http://aijaa.com/ExbDtT
        Köyhä saa olla, mutta ei tyhmä!


      • mummokin
        millävuosisadallaelät kirjoitti:

        Ai Jouluruuat halpoja?!
        Tarkoitat varmaan niitä perinteisiä laatikoita, kinkkua ja riisipuuroa.Joita juuri kukaan ei nykyisin syö Jouluna.
        Jouluruuat maksavat, joilla on varaa.Googlaapa Joulumenuja, niitä on monenlaisia.Vain harva perhe tyytyy enää nykyään perinteisiin laatikoihin ja kinkkuun! Edes pikkujouluissa ne eivät enää kelpaa.Seuraapa aikaasi sinäkin!

        Meillä nuoret nimenomaan haluaa niitä laatikoita, varsinkin mummolassa kun kotona ei ole. joulunakaan. Ja haluavat luumukiisseliä.


      • syököönetanoitasimpukoi
        millävuosisadallaelät kirjoitti:

        Ai Jouluruuat halpoja?!
        Tarkoitat varmaan niitä perinteisiä laatikoita, kinkkua ja riisipuuroa.Joita juuri kukaan ei nykyisin syö Jouluna.
        Jouluruuat maksavat, joilla on varaa.Googlaapa Joulumenuja, niitä on monenlaisia.Vain harva perhe tyytyy enää nykyään perinteisiin laatikoihin ja kinkkuun! Edes pikkujouluissa ne eivät enää kelpaa.Seuraapa aikaasi sinäkin!

        Mulle kelpaa se pokkanalaatikkoa lanttulaatikkoa perunamuusilaatikkoa kinkku itse paistettu punajuuria suolakurkkua sinappia kotikaljaa joulutortut,piparit ja kuusi nykyään muovinen koska käytännöllisempi eikä huvita lähtee vanhenpana sinne metsäkaatoon.


    • roletaari

      Proteiinin tarve / painokilo? Tarkoitatko vaakanäyttöä laardeineen? Jos, niin vaikuttaako roima laardiosuus tuohon laskentaan 1,1 - 1,3g/vaakanäytön kilo?
      Vai onko kyse kehon koostumusanalyysin antamasta rasvattomasta painosta?
      Entä kuivapaino?

      Itse olen laskenut tarpeeni InBody720:n antamasta rasvattomasta painosta. Puntti- ja salitreeniä 10h/viikko ja protskua 2g/rasvaton painokilo.

    • roletaari

      Joulupöydässä on sitä mitä järjestäjä siihen kattaa.

    • joulunaeistressiä

      Uunikalaa, rosollia, paistia. Pääasia että jotain syö.

    • työtön_jamppa

      Pitsaa.

    • Sossupummi-

      Syön varmaan jotain perunamuusia ja lihapullia tai kanasuikaleita, vihanneksia

    • igvjhgv

      Vain laatikoita. En uhraa porsaita enkä joulukuusta. Parempi mieli.

      • maremamma

        Köyhäksi en itseäni koe, vaikka pieni palkkainen olenkin. Rahat riittää, kun ei polta eikä juo eikä omista autoa. Minä myös ajattelin olla kinkutta, mitä sitä sikaa kiusaamaan.


    • Niinseonainatullut

      Ihan samaa ruokaa kuin normaalisti. En ymmärrä tätä ihme joulu voohotusta.

      En tarvitse mitään erikois budjettia joulun viettoon kuten en juhannuksenkaan viettoon.

      Kauppiaittenhan juhlaa se joulu vaan on kun ihmiset sekoo jostain muutamasta pyhäpäivästä loppuvuodesta.

    • Savulihoja

      Katselen TV:stä kun maahantunkeutujat syövät katetulta pöydältä.

      • taihernekeittoa

        Sianpaskakukkua härmäläisen soosin kera ja jälkiruuaksi velttohyppelyä,kukikkaalta lautaselta.Tietenkin.


    • kaviaariakiitos

      kaviaari kuuluu meillä ainakin yhtenä joulupöydän antimiin...

      • Ihmeittenihme

        Palstan aiheena on elämä köyhyysrajan alapuolella. Oletko oikeasti köyhä, joka syö kaviaaria jouluna? Vai oletko rikas ja tulit tänne kerskumaan kaviaarillasi?


      • köyhämatkustaa
        Ihmeittenihme kirjoitti:

        Palstan aiheena on elämä köyhyysrajan alapuolella. Oletko oikeasti köyhä, joka syö kaviaaria jouluna? Vai oletko rikas ja tulit tänne kerskumaan kaviaarillasi?

        Itse olen syönnyt kaviaaria monena jouluna, vaikka olenkin köyhä. Eihän sitä mahdottomasti tarvitse joulupöydässä olla ja pieni purkki kaviaaria ei maksa mahdottomia Venäjältä tuotuna.
        Köyhän kannattaa tuoda ulkomailta matkoiltaan tälläisiä "ylellisyys" ruokia, jos siihen on vain mahdollisuus. En kirjoita tätä v##tuillakseni, vaan vinkkinä. Matkailu on monen mielestä kallista, mutta ei silloin, jos osaa hyödyntää halvat/ilmaiset matkat ja tuo matkoilta sopivasti tuliaisia.
        Köyhäkin voi tuoda hyviä viinejä omaan käyttöön ulkomailta. Usein lentoasemilla on tarjouksia jopa ilmaiseksi, mm makeisia saa joskus ilmaiseksi. Ei ole kallista köyhälle. Paikallisista ruokakaupoista voi ostaa monenlaista herkkua joulupöytään säilykkeenä, mm. rapusäilykeet on tosi hyviä ja on tosi herkkua joulupöydässä.
        Voi köyhäkin jotain herkkuja hankkia joulupöytään, eikä se välttämättä tule kalliiksi.


      • samasimpukat

        Kaviaari eihän sitä pysty syömään en koskisi.


    • perheperinteet

      Ruokaa voi hyvin käyttää n. 8 euroa/vrk.
      Omat jouluperinteeni ovat yksinkertaiset, en syö viikoja samoja ruokia.
      Uuniperunaa jolle teen tuorrejuustokastikeen, uunikalaa ja Kalkunaa jota ostan valmiina kypsennettynä. Lanttu- ja pataattilaatikkoa ja Rosollia, kaikkia ei ole jo Jouluna osan laitan vasta Uudeksi vuodeksi. Väli päivinä syön Riisipuuroa rusina tai luumukiisselillä. Leivonnaisista en tee kuin torttuja ja täytekakun. Juomana on lögi.

    • 1347

      kylmäsavulohi on ehdoton,joko burgundinpata tai karjalanpaisti...siis paistilihoista tehtynä, eikä mistään kaupan valmis 'karjalanpaisti'-pakkauksista.
      Hiukka savustettua kalkkunanfilettä on myös paikallaan, lanttuloota tietysti, se on kaupasta, kun meitä on vain 2 niin eipä vastaa tarkoitusta alkaa itse sitä tekee, mutta voi toki parannella sitä kaupan looraa.
      Ym...mitä haluta voi.Kinkku ei ole kuulunut vuosiin asiaan, joskus tosin porsaan filettä savustettuna.Sitä tulee tehtyä pitkin vuotta sillointällöin, kuin myöskin sitä kylmäsavulohta.Kerralla paljon jottei vähänväliä tarvi.Lämminsavua sitten tiheämmin. Eikä maksa paljon....kun hyvistä raaka-aineista tekee niin ei mene mitään hukkaan.

      • Haaveileejojoulua

        Ei rahan takia kannatakaan lanttulaatikkoa alkaa tekemään, mutta on se vaan niin paljon parempaa kun on itse tehtyä, ero on kuin yöllä ja päivällä. Ja tulee ihan lanttulaatikon tuoksukin.

        Kuorii ja paloittelee lantun tai pari, laittaa ne kattilaan kiehumaan, parikymmentä minuuttia, kaataa enimmät vedet pois, lisää vähän voita ja kermaa, sauvasekoittimella muusiksi, ja maustaa mieleisekseen, vähän suolaa, muskottipähkinää ... ripaus piparkakkumaustetta. Sittenkun maistuu oikein hyvältä, niin kaataa pieneen uunivuokaan, painelee lusikalla pinnan laineille ja ripottelee päälle korppujauhoja ja pieniä voinokareita. Paistaa kullankeltaiseksi ja rapeaksi. On se vaan niin hyvää :-)


    • työtönmies

      Lähes sama menu kuin muulloinkin, työtömyys ei anna valinnan varaa.

      • köyhänjouluherkut

        Tuskin vaikuttaa työttömyys tuohon valinnan varaan, eiköhän siinä ole muutakin, esim. näköalan puute ja sen myötä rajoittuneisuus.
        Eihän hyvät joulun safkat maksa mahdottomia, koska joulusafkat on loppujen lopuksi aika halpoja.
        Ei ole joululaatikot rahasta kiinni tai rosollit, kalaa on tarjouksissa kaupassa, jos ei itse työttömänä osaa kalastaa. Muutamalla eurolla saa jouluherkut pöytään!


    • sossuköyhä-

      Ei sitä oikein joulumieltä ole edes koska yksin olen jouluna. Ei mulla ole edes jääkaappia koska se hajosi aikaa sitten enkä ole uutta saanut joten en voi edes ostaa mitään jouluruokia.

    • KöyhäErkki

      Jotain kinkkua mikä on jouluhenkistä ostan sinapin kaveriksi ja kermaperunoita. Kalaa ostan ehdottomasti. Ostan silliä ja mätiä ja savustettua lohta sekä jotain muuta joulun ja uudenvuoden alla. Lanttua voisin ostaa myös ja tehdä lihattoman lanttu painotteisen keiton mikä on usein perusta useille keitoilla ja syödä siitä vaikka yksi päivä jauhelihan kanssa ja toinen päivä kanansuikaleiden kanssa. Minä olen todella köyhä. Kiitos kysymästä. Oli hauska vastata köyhänä. Näin en kumminkaan ihan ajatellut syödä jos stalkkaamisen himo sattui tulemaan provosoimana vittu pää trollina.

    • Joulumenyyyyyyy

      Meillä on kesällä ostettu kolme kinkkua, punajuuria, kurkkua, lanttulaatikkoa lipeäkalaa, piimää, maitoa, kotikaljaa, glögiä, kurkkua tomaattia, salaattia, hillosipuleita, rosollia, kyljyksiä, silakkapihvejä, perunamuusseja, lohta, sekahetelmäsoppaa, riisipuuroa, joulutorttuja, pipareita, täytekakku, kääretorttu, joulupullaa, kinuskikastiketta, peipä, sulatejuustoa, tomaattikeittoa, perunoita, makkarakeittoa, kesäkeittoa, sipsejä, karkkia, jäätelöä, kaalilattikkoja, kaalilaatikkoa, makaroonilaatikkoa, sipuleita, ananasta, omppoja, popkornia, joulusuklaata, voileipäkakkua, uunimakkaraa, hampurilaisia, pitsaa, metvurstia. jkurttia, viiliä, suolakurkkua purjoa ja parsakaalia, sekä koroisantteja, mannapuuroa, kauratorttuja, hanhenmaksaa, porkkanaraastetta ja rahkaa sekä kermavaahtoa ja kanankoipia..
      Luulen että kolme päivää me pärjätään.

    • että.köyhäksi.on.mennyt

      Senverran on köyhyys iskeny että jouluksi on vaan 12kg:n juhlakinkku, luuton, aitoa suolamerilohhta, kaviaareista en silleen välitä, mutta kaikki sillit ja rosollit sekä laatikot, konjamiinia sitten kahvin kanssa meinasin tujauttaa muutaman pullon, mitä hennesyytä se on. Niin ruokajuomaksi aion ihan vaan kotikaljaa tehdä ison tonkallisen.

      • köyhääontosiaan

        Vaikka olisi suurempikin kattaus jouluksi, ei se paljoa maksa, jos on varautunut siihen hiemankin. Perinteiset jouluherkut on halpoja tehdä itse ja joulukalat suolailee hyvissä ajoin. Ilmaiset Tallinnan risteilyt kannattaa hyödyntää ja tuo sieltä niitä halpoja juomia ruokapöytään, ei ole kallista.


    • Mitensuunnittelee

      Se mitä syödään muulloin vuoden aikana on kyllä on kyllä itse tehtyä edullista ruokaa.
      mutta mutta jouluna syödään hyvin koska siihen säästetty pitkin vuotta pikkuhiljaa eikä joululahjatkaan jää ostamatta.
      Menyy meillä se perinteinen.
      - Uunissa paistettu 6,5-7 kiloinen kinkku. Saa olla tanskalainenkin.
      - Pakaste soseista itse maustettuja laatikoita. Imelletty perunalaatikko, lanttulaatikko ja porkkanalaatikko.
      -Kastike ja kunnon sinappi
      -Rosolli (itsetehtynä) ja punaiseksi värjättyä kermavaahtoa.
      - Lisukkeeksi tölkistä lämmitettyjä herneitä
      Alkuruuiksi.
      -Graavilohi ja kylmäsavulohi siivuja.
      - Pari eri purkissa olevaa maustettua viipaloitua silliä. Toinen aina kermaviili kastikkeessa
      - Suikaleita venäläistä suolakurkkua.
      - Metsäsieni salaattia.
      - Maksa pateeta.
      - Lihahyytelöä.
      - Suolaliha siivuja.
      - Brie, sinihome ja jokin muu juusto.
      - Katkarapusalaatti.
      Alkujuomaksi ennen ruokailua.
      - Marlin terästetty glögi.
      Ruokajuomaksi.
      - Punaviiniä
      Jälkiruokajuoma kahvin ja jäätelön kanssa.
      - Lakkalikööriä tai kermalikööriä.

      Loppujen lopuksi menyyn loppukustannukset eivät maksa maltaita mutta jos ei ole ennakkoon säästänyt mitään niin ei siihen ole varaa. Joulu aina onnistunut eikä mistään ruokailusta tingitty vaan nautittu jouluna.....

      • mietnsuunnittelee

        Unohtui pari tärkeätä ainesosaa alku ruokiin.
        Eli peruna ja siianmäti sekoitettuna smetanaan ja sipulihakkeeseen.


    • varsinyksinkertainen

      Yksinkertainen menyy...
      https://www.youtube.com/watch?v=asoiJFmTXOs

    • elkeekatkeroituko

      Äidin tekemää 12 kilon kinkkua, perunaa, porkana ja lanttukaatikkoa, tuoreita karjalanpiirakoita, karjalanpaistia... ei sitä yksin tulisi sellaisia syötyä, onneksi on perhe vaikka kaukana asuvatkin.

    • suosittelenlämpimästi

      Syökää lunta köyhät kaakattajat.

    • Maija__
    • kaikkiruokainen78

      Syömme ja juomme hyvin: Listaan kuuluu mm: iso kinkku, erilaisia laatikoita, kaviaaria ja kaikkea muuta jouluun liittyvää tilpehööriä. Juomana laadukasta viiniä & glögiä. Budjettia en tiedä, enkä kiinnitä siihen jouluna huomiota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe