Miksi minua luullaan ulkomaalaiseksi?

Suomalainenylpeys

Olen siis suomalainen mies jota luullaan joskus ulkomaalaiseksi. Olen syntynyt suomessa. Isäni ja äitini ovat suomessa syntyneitä suomalais. En ole adoptoitu. Olen etniseltä identiteetiltäni valkoinen mutta olen ollut syntymästä asti ruskettuneempi kuin moni muu, ruskeampi iho, ruskeat silmät ja tuuheat ruskeat hiukset. En ole mikään latino ruskettunut tai somali musta vaan tyyliin sellaisen ruskea minkä kalkkilaivan kapteenikin saa aikaiseksi kun käy solariumissa. Isäni on vielä hieman tummempi ja häntä on luultu manneksi, turkkilaiseksi, italialaiseksi ja haukuttu muta kuonoksi. Pappanikin (isän puolelta) on hieman tumma ja mannet aikanaan luuli tanssilavoilla pappaa heikäläisseksi. Molemmat veljeni ovat kanssa aika tummia mutta ei heitäkään nyt millään voi manneiksi sekottaa. Siskoni on sisaruksistani vähiten ruskein mutta silti hieman ruskeampi kuin keskiverto suomalainen. Ensimmäistä kertaa rasistisuutta koin yläasteella 15 vuotiaana kuin pari poikaa haukkui minua itsemurha pommittajaksi ja haukkuivat että olen saastainen kerjäläinen. Sen jälkeen en ole kyllä rasistisuutta kokenut(muistaakseni) mutta aina kuin ihmiset haluavat kysyä minulta jotakin (kellonaikaa, tietä) niin eka kysymys on "anteeksi puhutko suomea?" 11 vuotta sitten toinen lapsi sanoi esikoulussa veljelleni että "ethän sinä voi viettää itsenäisyyspäivää. Sinähän olet ulkomaalainen."Veljeni tivasi silloin pitkän aikaa äidiltä että "mistä maasta me oikein ollaan?" Isäni suvun puolelta siis tulee hieman ruskettuneempia ihmisiä vaikka ketään ei ole adoptoitu, suku ei ole ruotsalainen tai minkään muun maalainen, eikä myöskään kuuluta Lindemaneihin. Silti meitä luullaan heiksi tai joiksikin mamuiksi. Monilta kavereilta olen kysynyt että mitä he ovat mieltä ihonväristäni. Ovat kaikki ihmetelleet että miten joku voi edes luulla minua ulkomaalaiseksi koska heidän mielestään olen selvästi valkoinen joka on käynyt jossain solkussa. Yksi tuntematon nainen tuli yhtenä päivänä tässä ihailemaan rusketustani. Kysyi että käynkö solkussa vai miten minulla on noin mukavasti ruskettunut iho. Vastasin että se on ihan luonnollinen ja samalla kysyin että "näytänkö minä sinun mielestäsi ulkomaalaiselta?" Nainen sanoi että "et näytä. Miksi sinä semmoista kyselet?" Kerroin mitä minä ja perheeni ovat aika-ajoin saaneet kokea ja nainen sanoi: "miten sinua edes voi luulla ulkomaalaiseksi? Minun mielestäni näytät vain siltä että olisit käynyt solariumissa tai muussa rusketuksia." Onneksi nyt rasistisuus on ollut erittäin harvinaista, eikä niin vakavaa ja suurin osa ihmisestä ei ole sokeita mutta silti yksikin tapaus on liikaa varsinkin jos 100% suomalaista perhettä tai ihmistä luullaan ulkomaalasiseksi.

19

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bfgbngfknklbnfgxkbnxgf

      Rasismi perustuu enemmän ns. ilmeisgeneettiseen rodullisuuteen kuin etnisyyteen.

      • Rasismi.on.typeryyttä

        Rasismi perustuu typeryyteen. Ei ole olemassa esim. suomalaista rotua, tälle alueelle on muuttanut eri aikoina ihmisiä eri suunnilta. Rotuteorian kannattajista mm. Hitler oli kaikkea muuta kuin teorioiden mukainen arjalainen, nykyaikainen geneettinen tutkimus onkin paljastanut, että hänen suvussaan on Pohjois-Afrikkalaista geeniperimää. Kertoo paljon koko rotuajattelun typeryydestä.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        Rasismi.on.typeryyttä kirjoitti:

        Rasismi perustuu typeryyteen. Ei ole olemassa esim. suomalaista rotua, tälle alueelle on muuttanut eri aikoina ihmisiä eri suunnilta. Rotuteorian kannattajista mm. Hitler oli kaikkea muuta kuin teorioiden mukainen arjalainen, nykyaikainen geneettinen tutkimus onkin paljastanut, että hänen suvussaan on Pohjois-Afrikkalaista geeniperimää. Kertoo paljon koko rotuajattelun typeryydestä.

        siltikään nykySuomalaisten ei kuulu elättää muualta tulleita alikehittyneitä omillaan.


      • bfgbngfknklbnfgxkbnxgf

        Geenit vaikuttavat paljon ulkonäköön ja ulkonäkö on kuppikuntaisille ihmisille helppo kriteeri jakaa ihmisiä ryhmiin ns. rotuihin. Tällaisten "rodullisten" ominaisuuksien ei pitäisi vaikuttaa siihen voiko ihminen olla jonkun kansan jäsen vai ei. Rotu on vanhanaikainen käsite jolla ei ole mitään relevanssia nykymaailmassa. Ulkonäkö ei myöskään kerro mitään ihmisen älynlahjoista tai muista henkisistä ominaisuuksista. Toisaalta myöskin ihmisten arvottaminen jonkun kansan jäseninä jotenkin paremmiksi tai huonommiksi kuin jonkun toisen kansan jäsenet on sekin kuppikuntaista, joskin ei läheskään yhtä tuhoisaa kuin puhtaasti rasistiset ryhmittelyt.


    • on minultakin kysytty, että olenko suomalainen. Ei vaan kiinnosta pätkääkään, että minkä takia.

    • somalihaiseepaskalle

      Varastatko kaikkea?

      • Suomalainenylpeys

        Ei olla manneja niin ei kuulu tapoihin tuo varastelu. En siis varastele.


    • Supersampo

      Minua luullaan ulkommalaiseksi siksi, koska ihoni on tumma, täyteläiseet huulet, penikseni ei vetäydy vaan jää lerpattamaan aktin jälkeen joten lahkeessa pullottaa, pidän banaaneista ja pähkinöistä. Suomessa syön kuitenkin vain naudanpihvejä koska tarvitsen proteineja punttiharrastusta varten. En pidä työtä tärkeänä koska rahat riittää muutenkin. Elämäni on täällä täydellistä, kiitos itselleni.

    • Vl3

      Onkohan tummuus sittenkin yhteydessä älyyn? Tuossahan itse jo kerroit, että ihonvärisi takia sinua pidetään ulkomaalaisena. Mitä siis vielä ihmettelet? Ikävää tietty, jos kerran eläissäsi olet joutunut kärsimään ulkonäkösi takia. Suorastaan traagista. Onneksi meille kalpeanaamoille ei koskaan käy vastaavaa.

      • Suomalainenylpeys

        Ihmettelen sitä että miten valkoihoista miestä joka näyttää vain ruskettuneemmalta voi luulla mamuksi. Kaikki kaverinikin oikein ihmettelevät että miten minua edes voi luulla mamuksi vaikka hieman ruskeampi iho minulla onkin. Olen kysynyt muutamalta tutultanikin jotka ovat hieman rasistisimpia ihmisiä että näytänkö minä muka mamulta. Hekin ovat sitä mieltä että täytyy silmissä tai päässä jokin heittää jos minua mamuksi luulee. No onneksi tosin naisilta saan kehuja mukavasta rusketuksesta ja eivät silti pidä minua minään ulkomaalaisena. Monesti naiset vielä tykkäävät hieman ruskettuneemista, ruskea silmäisistä ja hiuksisista miehistä. Jotkut kateelliset arjalaiset nyt joskus saattaa jotain valittaa mutta kyllä olen kovin vähän rasistisuutta kokenut mutta kokenut olen kumminkin. Itse en sen takia tuomitse tummaihoisia ihmisiä koska se on väärin. Siellä turvapaikanhakijoittenkin joukossa on rikollisia mutta emme voi vain ihonvärin takia heitä kaikkia tuomita. Suomesta pitäisi karkoittaa kaikki rikoksia tehneet mamut omaan maahansa heti rangaistustensa sovittamisen jälkeen ettei kaikilta menisi maine ja että he eivät uusisi rikoksiaan eivät enään olisi sossunluukulla.


      • Suomalainenylpeys kirjoitti:

        Ihmettelen sitä että miten valkoihoista miestä joka näyttää vain ruskettuneemmalta voi luulla mamuksi. Kaikki kaverinikin oikein ihmettelevät että miten minua edes voi luulla mamuksi vaikka hieman ruskeampi iho minulla onkin. Olen kysynyt muutamalta tutultanikin jotka ovat hieman rasistisimpia ihmisiä että näytänkö minä muka mamulta. Hekin ovat sitä mieltä että täytyy silmissä tai päässä jokin heittää jos minua mamuksi luulee. No onneksi tosin naisilta saan kehuja mukavasta rusketuksesta ja eivät silti pidä minua minään ulkomaalaisena. Monesti naiset vielä tykkäävät hieman ruskettuneemista, ruskea silmäisistä ja hiuksisista miehistä. Jotkut kateelliset arjalaiset nyt joskus saattaa jotain valittaa mutta kyllä olen kovin vähän rasistisuutta kokenut mutta kokenut olen kumminkin. Itse en sen takia tuomitse tummaihoisia ihmisiä koska se on väärin. Siellä turvapaikanhakijoittenkin joukossa on rikollisia mutta emme voi vain ihonvärin takia heitä kaikkia tuomita. Suomesta pitäisi karkoittaa kaikki rikoksia tehneet mamut omaan maahansa heti rangaistustensa sovittamisen jälkeen ettei kaikilta menisi maine ja että he eivät uusisi rikoksiaan eivät enään olisi sossunluukulla.

        nää maahan tunkeutuneet elukat ovat turvallisuusriski, mikä pitää eliminoida, ennen kuin tekevät ensimmäistäkään rikosta.


    • åäääääääääåååa

      Jotta pääsisit varmuuteen omasta itsestäsi niin teetä sukututkimus ja DNA tutkimus isä ja äitilinjastasi ja jos se ei natsaa niin myös kaukaisemmista sukulaisista.
      Suomessa ei ole kuin yksi vähemmstö joka on riittävän tummaa kestääkseen sukupolvien sekoittumisen:romanit.Kasakatkaan eivät ole niin tummia iholtaan.

      • häpeän-sukujuuriani

        Minussa on 1/4 osaa manneverta koska isäni oli puoliksi manne ja kyllä hänellä oli tumma iho kuten manneilla, myös äitini oli harvinaisen tumma, vaikka on ihan suomalainen, mutta ONNEKSI sain vaalean ihon, tosin karvoitus on tummaa ja silmätkin tummat, tosin ei niin tummat kuin vanhemmillani joiden silmät ovat tumman ruskeat, itselläni onneksi vaalean ruskeat ja vihetävällä sekoituksella, mutta ONNEKSI voin pitää vaaleaa peruukiia ja mene ihan suomalaisesta :)


      • PohjoinenIhmisRotu
        häpeän-sukujuuriani kirjoitti:

        Minussa on 1/4 osaa manneverta koska isäni oli puoliksi manne ja kyllä hänellä oli tumma iho kuten manneilla, myös äitini oli harvinaisen tumma, vaikka on ihan suomalainen, mutta ONNEKSI sain vaalean ihon, tosin karvoitus on tummaa ja silmätkin tummat, tosin ei niin tummat kuin vanhemmillani joiden silmät ovat tumman ruskeat, itselläni onneksi vaalean ruskeat ja vihetävällä sekoituksella, mutta ONNEKSI voin pitää vaaleaa peruukiia ja mene ihan suomalaisesta :)

        Maailman ihmisistä 95% on ruskeat silmät. Kyllä siis maailmalla vaaleasilmäinen eli vihreä, sini tai harmaasilmäinen on ihmetystä herättävä erikoisuus.


      • PohjoinenIhmisRotu kirjoitti:

        Maailman ihmisistä 95% on ruskeat silmät. Kyllä siis maailmalla vaaleasilmäinen eli vihreä, sini tai harmaasilmäinen on ihmetystä herättävä erikoisuus.

        minua ei hävetä yhtään vihreät silmäni(!)OK


      • Suomalainenylpeys

        En ole edelleenkään mikään manne. Suvussani ei ole mitään muinaistakaan manne verta. Geeneissä tosin saattaa olla muuten vaan jotain tummentavaa. Ja kyllä ainakin minusta erottaa etten mikään manne ole. Mutta muutamat harvat sokeat ovat minua ulkomaalaiseksi luulleet. Vituttaa kun suvussa ei ole mitään manneja tai mamuja ja silti joku vitun tampio värisokea luulee minua sellaiseksi. Kyllähän suomalaisen ja yleensäkkin valkoihoisen kasvonpiirteetkin on erillaiset kun mamujen ja lindemanien.


    • värijostainpäin

      Teillä on varmaan suvussa sekoittuneena jossain kohtaan tummempi ihoista ihmistä.Se ainoona selittä tummemman ihon värin.Mitäs tosta.Mulla oli paras kaveri tummempi ihonen, ei se mikään muuttaja ollut.Vaan ihan perus suomalinen, oli suvussa heillä tummaa verta muutamia sukupolvia ennen, ja se näky ihon värissä.Heidän suku kuitenkin oli ihan suomesta.

    • Gurido

      Olin tulossa kehumaan ajatuksiasi, mutta luin pari itse antamaasi vastausta. Ajatuksiltasi olet tosiaankin suomalainen, eli tuomitset ihmiset ennemmin alkuperän kuin ominaisuuksien perusteella. Itse en enää identifioidu suomalaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe