Kauppakorkeaan2016

Frenssie

Joko jotku on alottanut pänttäämisen ? :D Ja onko motivaatio korkealla?

53

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abi2016

      Motivaatio on kova, mutta pakko eka lukee kirjotukset läpi! Mut pääsykoekirjat ostin jo:)

      • LL_

        Joo, älä tosiaankaan unohda kirjoituksia. Ihan noin niin kuin matemaattisestikin analysoituna kirjoituksiin kannattaa panostaa, varsinkin jos satut olemaan edes jokseenkin lahjakas lukiolainen. Usko pois, olen itse tutkinut tämän perin pohjin. :)


    • pieni.urakka.edessä.2016

      Motivaatio on kova, varsinki ku on edellinen koulu vielä kesken (mikä ei hirveesti inspiroi) niin on aina palkinto itselle ku vapaa-ajalla SAA lukea jotain mikä oikeesti kiinnostaa :) Eli olen jo aloittanut, mutta lukumäärät ei oo vielä kovin kovia.

    • jeejee1234

      Haen myös ekaa kertaa ja oon hiljalleen alottanut eli lukenut joman kerran läpi :) 8h päiviä alan lukemaan vasta tammi-helmikuussa. Ootteko menossa valmennuskursseille? Itse harkitsen ottavani vain nettikurssin.. onkohan riittävä?

      • KKK2016

        Samaa mietin ,jotku on sitä mieltä ollut että valmennuskurssilla saadut kirjatiivistelmät on korvaamattomia, mut olisivat mielummin lukeneet luennoilla istutut tunnit kotona. En tiiä...Ekaa kertaa kans haen ja vähän vielä hakusessa valmennuskurssi homma :)


      • tehtäviäjatehtäviä
        KKK2016 kirjoitti:

        Samaa mietin ,jotku on sitä mieltä ollut että valmennuskurssilla saadut kirjatiivistelmät on korvaamattomia, mut olisivat mielummin lukeneet luennoilla istutut tunnit kotona. En tiiä...Ekaa kertaa kans haen ja vähän vielä hakusessa valmennuskurssi homma :)

        Kirjatiivistelmät ovat yleensä todella huonoja. Paremmat saat kun teet itse. Tehtäviä kannattaa haalia. Niitä siellä pääsykokeessa kysytään. Harjoittele niillä.


      • kauppiiiis
        tehtäviäjatehtäviä kirjoitti:

        Kirjatiivistelmät ovat yleensä todella huonoja. Paremmat saat kun teet itse. Tehtäviä kannattaa haalia. Niitä siellä pääsykokeessa kysytään. Harjoittele niillä.

        Totta, se on myös itsessään erinomaista kertausta, kun kirjoitat itse tiivistelmät. Sanoisin että harjoittelemalla vanhoja pääsykokeita netistä ja lukemalla tehokkaasti pääsee pitkälle. Nettikurssista ei varmasti haittaa ole.


    • jappo

      Kiinnostais kovasti hakea tuonne Turun kauppakorkeakouluun, mut en tiedä kannattaako edes yrittää... mulla on jo toinen korkeakoulututkinto (ikää 25v) ja nykyisen alan töitä. Taloudellisesti ei oo oikein mahdollista jäädä kotiin -vuosiloman nyt ehkä vois pitää ennen kokeita. En tiedä, et onko mitään mahdollisuutta päästä sisään, jos työn oheen koittaa lukea... Oma tutkinto tekniikan puolelta, eli paljoa ei hyödytä. Matemaattisen puolen omaksuminen ehkä olis helpohkoa.

      • sdsdfa

        Kannattaa yrittää. Matemaattinen lahjakkuus on hirveä etu kauppakorkean pääsykokeessa: talousmatikan osioista saisit varmasti täydet pisteet, kansiksessa tarvitsee osata soveltaa kaavoja ja laskis/rahisosiossa on todennäköisesti ainakin sisäisen korkokannan laskuja. Tuohon päälle kun opettelet vielä JoMa:n kirjan ulkoa (henkilöt, teoriat, johtamissuuntaukset), niin sulla olisi hyvät mahikset päästä sisään.

        Itsekin luin itseni sisään töiden ohella, pidin kahden viikon lukuloman huhtikuussa jolloin oikeasti luin aivan helvetisti. Sitten muuten pari tuntia aina töiden jälkeen, viikonloput kuitenkin pitäen vapaana.


      • jappo

        Kiitos kannustavasta vastauksesta! Joka vielä tuli saman tien. Tässä tuhlaan hieman työaikaa asiaa tutkimalla... Kauppatieteiden yhteisvalinnan sivuilla on vähän huonosti tilastoja, olisi mielenkiintoista tietää miten paljon pisteitä on alin sisäänpäässyt saanut (suhde maksimipistemäärään kiinnostaa).


      • Kylteriksi.com
        jappo kirjoitti:

        Kiitos kannustavasta vastauksesta! Joka vielä tuli saman tien. Tässä tuhlaan hieman työaikaa asiaa tutkimalla... Kauppatieteiden yhteisvalinnan sivuilla on vähän huonosti tilastoja, olisi mielenkiintoista tietää miten paljon pisteitä on alin sisäänpäässyt saanut (suhde maksimipistemäärään kiinnostaa).

        Vuonna 2015 pääsykoerajan vaihteluvälit:

        Maksimi yhteispistevalinta: 65,50 pistettä
        Minimi yhteispistevalinta: 48,25 pistettä
        Maksimi koepistevalinta: 37,25 pistettä
        Minimi koepistevalinta: 28,50 pistettä


      • jappo

        Kiitokset tästä! Koepisteillä mennään varmaan mun tapauksessani, ei tuu kuin 19 lähtöpistettä.

        Vähän oon ruvennut kyllä makustelemaan tällä hakemisella. Onkohan joukossamme muita jo työelämässä olevia hakijoita?


    • Herttaaa

      Toista kertaa haen, tällä hetkellä motivaatio on vielä aika hukassa mutta eiköhän se sieltä viimeistään helmikuun alussa löydy kun lukemisen aloitan kokopäiväisesti (ainakin toivottavasti

    • eienääjaksa
    • ekaakertaahakeva

      Tietääkö joku jotain tosta kylteriksi.comista kun ainakin lupailee paljon?

      • Mainostavaan

        Roskaa, yrittivät mainostaa täällä toimintaansa syksyllä. Kertoivat, että tehtävistä olisi ollut kovasti hyötyä keväällä 2015 vaikka koko sivusto avattiin vasta syksyllä 2015. Siinäpä sitten heidän uskottavuudesta.

        Toisaalta sinäkin kyselijä "ekaakertaahakeva" olet saman sivuston mainostaja.


      • ekaakertaahakeva
        Mainostavaan kirjoitti:

        Roskaa, yrittivät mainostaa täällä toimintaansa syksyllä. Kertoivat, että tehtävistä olisi ollut kovasti hyötyä keväällä 2015 vaikka koko sivusto avattiin vasta syksyllä 2015. Siinäpä sitten heidän uskottavuudesta.

        Toisaalta sinäkin kyselijä "ekaakertaahakeva" olet saman sivuston mainostaja.

        Itse asiassa en ole. Minulle on se ja sama että onko miten asiaa mainostettu jos kuitenkin tarjolla on mahdollisesti hyvää palvelua. Tuijotan kuitenkin omaa napaani tässä tilanteessa ja yritän päästä sisään.

        Ja mitä tulee tähän että kuka vain voi kirjoittaa netissä niin ihan yhtälailla sinäkin voit olla vaikka Hentunen joka sielä kirjoittaa. Minulle se on aivan sama.


      • mietintätä
        ekaakertaahakeva kirjoitti:

        Itse asiassa en ole. Minulle on se ja sama että onko miten asiaa mainostettu jos kuitenkin tarjolla on mahdollisesti hyvää palvelua. Tuijotan kuitenkin omaa napaani tässä tilanteessa ja yritän päästä sisään.

        Ja mitä tulee tähän että kuka vain voi kirjoittaa netissä niin ihan yhtälailla sinäkin voit olla vaikka Hentunen joka sielä kirjoittaa. Minulle se on aivan sama.

        En päässyt viime vuonna sisään. Olen kyllä tykännyt selailla tuota sivua. Mietin kyllä noita tehtäviä, koska en ole millään kurssilla niin jotain materiaalia olisi hyvä olla... Onneksi nyt on vasta tammikuu niin kerkee miettiä.


      • Chekkonen16
        mietintätä kirjoitti:

        En päässyt viime vuonna sisään. Olen kyllä tykännyt selailla tuota sivua. Mietin kyllä noita tehtäviä, koska en ole millään kurssilla niin jotain materiaalia olisi hyvä olla... Onneksi nyt on vasta tammikuu niin kerkee miettiä.

        Ja kilpailuhan on aina hyvästä. Täällä on vaan trollailemassa näitä Kekkosen-ajan valmennuskurssiyrittäjiä jotka huomas liian myöhään, että aika ajo niistä ohi.


    • kauppatieteitä
    • kirja123456

      Voisiko joku kertoa, että minkälaista sisältöä uudessa taloustieteen kirjassa on? Onko paljon samaa kuin vanhassa? Jos joku voisi edes sisällysluettelosta laittaa otsikot, että mitä aiheita käsitellään, niin olisin erittäin kiitollinen.

      • Aaltoon

        Moikka, taloustiede käytännössä sama ku Pohjolassa, asiat selitetty enemmän yrityksen johdon näkökulmasta ainakin alussa. En oo vielä päässy kamalan pitkälle.
        Ekaa kertaa haen tänä vuonna, luin viime vuonna Pohjolan kirjaa jo alustavasti ja uudessa kirjassa mainittiin että Pohjolan kirjaa suositellaan luettavaksi, tai jotain sen tapaista. Sanoisin siis että asiat aikalailla samat!

        :)


    • aaaddd

      Uusi yritysjohdon taloustiede on kyllä melko erilainen kuin Pohjolan kirja. Esim. yksi osa on pelkästään peliteoriaa (osa 3: Strategisen vuorovaikutuksen taloustiede). Muut kolme osaa on Johdanto, Yritysjohdon mikrotaloustiede ja yritysjohdon makrotaloustiede.

      Asiaa on pirullisen paljon. Ite ostin paasykoe.fi palvelun jolla on näppärä vaikka bussissa testailla osaamista ja kertailla. Maksaa vaan parikymppiä ja kulkee aina mukana

      • kirja123456

        Kiitos tiedoista. Jätit tosin yhden jutun mainitsematta; sen että olet tuot sivun ylläpitäjä.


      • Johannes1234235

        Älä Johannes mainosta sivustoasi ;-)


    • pepsmax

      Täällä ilmottautuu myös yksi tuleva hakija. En ole vielä aloittanut lukemista, mutta tänään selailin jo kansiksen kirjaa. Taustastani sen verran, että hain kauppikseen ensimmäistä kertaa 2012. Pisteeni jäivät todella kauas halutusta, sillä kärsin koejännityksestä ja tein kokeessa typeriä virheitä. Laskis oli ainut osio josta sain täydet. Sain kuitenkin opiskelupaikan amk:ista ja olen siitä lähtien opiskellut liiketaloutta, erikoistuen laskentaan ja rahoitukseen. Paljon pohdinkin, että mitenköhän edes jaksan hakea tai onko edes mahdollista. Käyn tosiaan arkisin oman alani töissä 8-16 ja siinä sivussa kirjotan opparia. Ja tähän päälle siis pitäisi rykäistä vielä pääsykoelukemiset..
      Toisaalta olen amkissa käynyt talousmatematiikan kurssin, jossa on täsmälleen samoja asioita kun lukion talousmatemaatikan kurssilla. Eli se auttaa jo omaa oppimistani. Laskennan ja rahoituksen osio on myös todella tuttua, sillä olen ns. erikoistunut opiskelemaan kyseisiä asioita ja viime kokeessakin tämä oli nimenomaan vahvinta aluettani. Kansantaloustiede on myös ennestään tuttua kun aiemmin hain kouluun. Amkissa on myös sivuttu paljon eri teorioita eri kursseilla, joten pohjaa löytyy. Ainut missä olen ns. tyhjän päällä, on markkinointi ja johtaminen.
      No, aion ainakin yrittää. :)

      • Tradenomi16

        Hei, täällä toinen joka on täsmälleen samassa tilanteessa :D Oletko ajatellut suorittaa myös kandivaiheen mikäli pääset sisään? Tämän tutkinnon jälkeenhän voisi hakea suoraan maisterivaiheeseen mutta aaltoon pääseminen sillä tavoin on käytännössä mahdotonta ja aalto minua edelleenkin kaihertaa niin paljon.. Olen suunnitellut hakevani vielä kerran ja mikäli aalto ei tärppää niin sitten haen tradenomina suoraan maisterivaiheeseen johonkin toiseen yliopistoon.. Mietin vain onko jotenkin tyhmää tradenomina mennä suorittamaan kauppatieteissä sekä kandi että maisteri, vaikka kyseessä olisikin aalto :D vaikka nuoriahan tässä vielä ollaan että ei sen puoleen :D


      • pepsmax

        Noniin, mielenkiintoista. :) Olen ollut aika laiska opiskelija, eikä keskiarvoni riittäisi mitenkään hakemaan suoraan maisterivaiheeseen. Amk ei koskaan oikein ollut itselleni vaihtoehto niin motivaatiota opiskelua kohtaakaan ei oikein ollut, heh... joten jälkikäteen kärsitään. Itse koen, että ehdin ihan hyvin vielä. :D Kk päästä täytän 24v, mutta tuskinpa siellä ihan vanhinta kastia vielä olen..


    • mietteliäss
      • verottaja2016

        Toivottavasti Sauli muistaa maksaa verot tuosta toiminnastaan.


      • eitarttemiettiä

        Jos haluat oppia niin tee itse muistiinpanot.


      • Sauli12

        Sauli osaa myös mainostaa täällä


      • veropelle
        verottaja2016 kirjoitti:

        Toivottavasti Sauli muistaa maksaa verot tuosta toiminnastaan.

        Veroahan ei tarvitse maksaa, jos tulot jäävät alle 8500. Vai muistanko väärin? :b Vaikka vähän offtopikkiin meneekin.


      • Perusjututkuntoon

        ARVONLISÄVEROA ei välttämättä tarvitse maksaa alle 8500€ liikevaihdosta. Tuloksesta kuitenkin pitää verot maksaa.


      • Sauli69
        Sauli12 kirjoitti:

        Sauli osaa myös mainostaa täällä

        Miksi en mainostaisi? Ja tietenkin maksan mahdollisista myyntituloista verot!


      • Onnetonta123
        Sauli69 kirjoitti:

        Miksi en mainostaisi? Ja tietenkin maksan mahdollisista myyntituloista verot!

        Aika läpinäkyvää tuo sinun mainostaminen. Mietteliäs nimimerkki kyselee täällä jostain "hämymatskusta", joka on torissa myynnissä.

        Saulille tiedoksi mainostaminen on täällä kiellettyä.


      • niin123
        Perusjututkuntoon kirjoitti:

        ARVONLISÄVEROA ei välttämättä tarvitse maksaa alle 8500€ liikevaihdosta. Tuloksesta kuitenkin pitää verot maksaa.

        Ei toiminimen.


      • Mikäeinstein
        niin123 kirjoitti:

        Ei toiminimen.

        Ja palstan taso taas osoitettu. Kyllä toiminimen täytyy maksaa veroja. Voisitko niin123 nimimerkki poistua täältä ja mennä vaikka ammaripalstalle ku se on sulle sopivamman tasoinen.


      • voi_luoja
        niin123 kirjoitti:

        Ei toiminimen.

        Juu, pari kurssia laskentoimea vois tehdä terää. Toivon että niin123 oli vaan ihan helvetillisessä kännissä kirjoittaessaan kommenttinsa.


      • Sauli699
        Onnetonta123 kirjoitti:

        Aika läpinäkyvää tuo sinun mainostaminen. Mietteliäs nimimerkki kyselee täällä jostain "hämymatskusta", joka on torissa myynnissä.

        Saulille tiedoksi mainostaminen on täällä kiellettyä.

        Selvä, en ollut perillä tuosta säännöstä. Jos viesti on jotenkin sääntöjen vastainen niin se poistettaneen. Ylipäätään ihmeellisen negatiivissävytteistä keskustelu täällä :0

        Tsemppiä kaikille luku-urakkaan joilla pääsykoe keväällä edessä!!


    • tylll

      Aloin tutustumisen kirjoihin. Mitään kuivempaa en ole ennen nähnyt. Ei ole minun juttu tuo. Haen sittenkin oikeustieteelliseen.

      • Kekflrled

        Hyvä, että kuitenkin investoit kirjoihin!


      • hmmhph

        No mutta voihan noihin kirjoihin tutustua kirjakaupassa, kaverilta lainaamalla jne. Tuskinpa tylll on kirjoja ostanut jos ei ole ollut varma, että ala kiinnostaa edes jonkin verran. Tai sitten hällä on ökyrikkaat vanhemmat.


    • uusikirjavanhatasiat

      Joku tuolla jo kyselinkin, että miten paljon uusi kansiksen kirja eroo vanhasta, mutta eipä siitä mitään selvää vastausta saanut. Niin miten paljon? Onko kirjassa samat vanhat perusasiat vai onko ihan uutta asiaa paljonkin?

    • kansispygmi

      Kansantaloustiede on about 250 vuotta vanha tiede, ei perusasiat tietenkään mihinkään muutu. Kirjassa siis on joustot, suhdannevaihtelut ja valuuttakurssit kuten ennenkin.

      MUTTA, kirjan kirjoittajat ovat täysin erit kuin ennen. Pohjolan kirjan vanhalla painoksella pärjäsi kyllä pienellä riskillä pääsykokeessa, koska eri painokset ei oikeasti eronnut toisistaan kovin paljoa.

      Eli: jos aiot hakea tänä keväänä kauppikseen, minun mielestä sinun on täysin välttämätöntä ostaa uusi kansiksen kirja. Tsemppii!

    • ssdfksdkdsl

      Itse tokaa kertaa hakemassa, viime keväänä jäin Aallosta alle pisteen päähän n. 3,5kk lukemisella. Nyt tarkoitus aloittaa vasta maalis-huhtikuussa juurikin sen vuoksi, että kirjat pysyivät samana ja niissä ei enään mitään uutta opittavaa ole, paitsi taloustieteessä. Tsemppiä kaikille pääsykokeen luku-urakkaan!

    • näin

      Oon ite päättänyt sittenkin luopua kauppikseen hakemisesta :) oon kuitenkin maksanut jo kotivalmennuskurssin, ja myynkin Valmennuskeskuksen Kauppatiede takuu, koti 2016 valmennuskurssin pois "huokeaan" hintaan, mikäli joku kiinnostuu!! :)

    • Tuuliaaaaa

      Onko kellään kokemusta korkeakouluun.fistä? Onko hintansa väärti?

      • eisitä

        Ei ole. Itse ostin sen viime vuonna ja vaadin rahat päivän päästä takaisin. Tehtävien laatu oli ihan uskomatonta kuraa.


      • abbbabbaa

        Ite ostin joulun jälkeen ku ne jako snapissa alekoodeja ja siihen hintaan on kyl aika hyvä -b


    • ViimeVinkki

      Ihan vinkkinä vaan, että maistereita on tuollakin alalla töyttömänä enemmän kuin laki saallii, ja parempaa ei ole tulossa.

    • kauppakorkeaan

      Millaisessa vaiheessa luku-urakka?

    • Lahdenpoika

      Itellä joku 150h luettu kaikki kirjat 2 kertaa tavotteena olisi lueskella 4-5

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe