Voiko ihmiset syödä linnunsiemeniä?

opjiuygtgujio

Löysin ulkomaalaisen reseptin jossa niistä tehdään teetä. Voiko niiden syömisestä olla jotain haittaa? Onko joku syönyt?

10

5733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nohyvääpäiväätaas

      ..jaa, millainenhan se resepti mahtaa olla? Linnut lisääntyy munista - ei siemenistä.
      Jos taas on kyse lintujen ruokintaan käytetyistä siemenistä niitä on monenlaisia, auringonkukka, kaura, hirssi, jne.
      Suoraan linnunruoaksi myytyjen siementen puhtaus ei ole sama kuin ihmisille tarkoitettujen, siis miksi syödä "linnunsiemeniä", ja mitä ihmeen "teetä" niistä voisi tehdä?

      • Anonyymi

        Onhan uroslinnulla siemeniä.


    • opkijyug
    • Laboratorionnäyteikkuna

      Jos ne on siis jotain lintujen auringonkukansiemen tuotteisiin verrattavia siemeniä, niin en kyllä söisi. Tuskin niille on samoja laatuvaatimuksia, kuin ihmisravinnoksi tarkoitetuilla. Varmaan enemmän mm. homeita/homemyrkkyjä.

      • xXGopnik666Xx

        En tiedä mutta luulen että voi liottaa ennen syömistä jolloin ehkä baiteerit menevät pois?


      • rakkirokka

        kosteus, siis liotus vain yllyttää bakteerien kasvua! keittäminen , kuumennus yli 60 astetta 10 min, tuhoaa. uutoin, eläinruoka on yleensä tarkemmin tutkittua ja normitettua kuin ihmisruoka. Esin koirien nappulat on erittäin täyspainoinen välipala


    • Linkin ohjeessakin tähdennetään, että tee pitää tehdä ihmisravinnoksi tarkoitetuista linnunsiemenistä, mitä ne taas sitten ovatkaan. Kysy luontaistuotekaupasta, kun itse en tiedä kuin auringonkukansiemenet.

      • simppelisimon

        Ja todennäköisesti myyvät luontaistuotekaupassa samaa linnunsiementä luomuna tuplahintaan hörhöille.

        Itse kyllä jättäisin nämä virhe-hörhöjen ohjeet omaan arvoonsa ja käyttäisin omaa harkintaa siinä, mikä on hyvää ja mikä on edes ihmisravinnoksi kelpaavaa.

        Kinkki-luomu on esim. mielestäni täysin mahdoton sanapari, sillä kinkithän nyt myyvät mitä tahansa vain saadakseen fyffee himaan kuten melamiini-skandaali jo osoitti ja minähän olenkin valmis puremaan kaatopaikan kyljessä kasvanutta huitsinhjuvaa-marjaa vain sen väitettejyen terveysvaikutusten vuoksi - siis järki käteen ja suosimaan kotimaista marjaa vaikka cesiumit tsernobylista huolestuttaakin.


    • Anonyymi

      Linnuille tarkoitetut kuoritut auringonkukansiemenet eivät poikkea ihmisille tarkoiteuista muutoin kuin, että linnulle tarkoitetut on käsitelty ja varastoitu vähän "huonommin" ja niissä silloin saattaa olla muita epäpuhtauksia, jota esim. tulee varastotilojen lattioilta ja vaikkapa kauhakuormaajista.
      Siemenet voi pestä siivilässä perusteellisesti ja sitten laittaa ne leivinpaprin päälle uuniin pahtumaan.
      Linnuille tarkoitettuja 10kg maapähkinäpusseja ja 10kg auringonkukansimenpusseja olen ostanut ja pessyt ja paahtanut ne aina huolella ennen käyttöä. Hengissä ollaan ja hyvinvoimaisina.

      • Anonyymi

        Etin just tietoa,et Osku-auringonkukansiemen linnuille Lidlistä 2 kg...Voiskohan koklata?? Taksikuski haki pussin ja ite oon ostanut niitä pieniä pusseja. Silmälle eivät eroa toisistaan. Oon heittänyt esim.salaatin sekaan. Palautus hankalaa,kun oon lonkasta operoitu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe