Miten äidin saa pitämään Marsuista?

Guineapig

Heips!!
Tietääkö kukaan miten äidin saisi pitämään marsuista? Kun oon toivonut meille marsuja mutta äitin ainainen vastaus on ei, ja niin on sitten iskänkin.
Äiti aina sanoo että marsujen häkin siivous jäisi sen hommaksi ja äiti ei tietenkään pidä häkin siivoamisesta, meinaan sillä on kokemusta 2 kanista (kun se oli lapsi)
Jos joku tietää miten äidin saisi muttamaan mielensä, kertokaa pliis!

Ja kiitos jo valmiiksi mahdollisille vastaajille:)

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asfgf

      Enpä tiedä. Mulla oli kyllä vastaavanlainen tilanne. Se että kerrot äidille, että oot tosissas ja jos joskus pyydät et se siivoaa häkin niin vastaa sitten ei. Jos sun äiti alkaa vähänkin siivoilemaan niin todennäköisesti huomaamattasi alat luistaa tehtävistä. Siksi n parempi että sanot äidille ennen kuin hankitte marsuja että sanoo ei. Mulla ainakin auttanut. En tosin muutenkaan vois kattoa mun marsuja likaisessa häkissä vaan omatunto alkais soimaa. Jotkut kasvattajat voivat antaa marsuja kokeiluun.

    • marsuja

      Tekstistäsi heräsi kysymyksiä; oletko pohtinut asiaa oikeasti vakavasti? Kuinka pitkään marsuintosi on jatkunut? Ymmärrätkö, että mikäli lupailet hoitavasi marsuja, se on SOPIMUS? Et voi sysätä vastuuta vanhemmillesi, kun kerta olet jotain luvannut. Teet sopimuksen, joka kestää poikkeuksetta suunnilleen kuudesta jopa kymmeneen vuoteen.

      Mutta en epäile, että olisit huono marsunomistajaksi.
      Tässä taitaa olla kyse siitä, että äitisi ei luota sinuun. Osoita siis vaikka kotitöiden muodossa vastuullisuuttasi.
      Kerro, että (toivottavasti) olet perehtynyt aiheeseen paljon. Osaat vastata kysymyksiin marsuista - osoita, että olet tosissasi.

      Toisaalta vastuu kuitenkin on AINA loppupeleissä aikuisella. Lapsi ei pysty ottamaan täyttä vastuuta elävästä olennosta. Mikäli äitisi kieltää marsut, tämä tulee ymmärtää.

      Onnea matkaan c:

      • 12vtyttö

        Mulla oli ollut marsuihin kiinnostusta kolme kuukautta (vain) kun sain kaksi ekaa marsuani. Olin lukenut jonkin verran marsuista, mutta mikään expertti en ollut. En ollut tutustunut hirveästi marsujen ruokintaan, mutta tiesin mistä löytää listan että mitä saa syödä ja mitä ei. Koiria kun on meillä myös niin tajuttiin heti alusta että haetaan eläinkaupasta pelletit ja haettiinkin oxbown kasvatusta. Heti ekasta päivästä lähtien nää on syönneet c-vitamiinia. Ei tartte olla rakettitieteilijä, että tajuaa marsun syövän heinää ja juovan vettä. :) Häkki ostettiin käytettynä 120x60 kaksikerroksinen ja se oli ihan hyvä. Aluksi nämä marsut jaloittelivat joka päivä.

        Sitten huomattiin että näiden kasvattaja ei ollut saannut marsujen veljeä myytyä ja vaikka kolme urosta ei välttis tuu toimeen ostettiin sekin.
        Myöhemmin nämä marsut siirrettiin 230x120 aitaukseen jossa asuvat yhä. Siellä on paljon piilopaikkoja ja jyrsittävää. Enään nämä eivät jaloittele joka päivä. Tällä hetkellä mulla on sekaisin greenwoodsia,altromin kasvatusta ja genesistä.
        Ja kyllä olen leikannut näiden kynnet ja pessyt rasvarauhaset kerran kuussa ja häkki on siisti päivittäin.
        Hassua tässä on varmaan se, että mä olen meidän perheessä se joka päättää näiden marsujen hoidosta. Esim. mitä pellettiä tai heinää ne syövät. Äiti ei ikinä ole uskaltanut silittää marsua. Äiti kävi Tallinnassa ja palasi tänään. Hän toi mulle kolme pakettia siementankoja jotka sisältää hunajaa ja siemensekoitusta joka on täynnä väriaineita,siemeniä ja kiellettyjä ruokia. Koska niissä oli marsun kuva! Oon tutkinut netistä tosi paljon erilaisia pellettivertailuja ja tutkinut mitä tilaan.


    • Käyttö

      Hei! Mun äiti myös ei ole kertaakaan silittänyt meidän marsuja. Minä olen niinku ihan kolme vuotiaasta asti toivonut koiraa ja olen nyt 12.v. Äiti ei suostunut ikinä joten äiti ja isä hankki mulle yllätykseksi marsut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe