Näkökyvyn paranemista itsestään ?!

Eikysyvätieltäeksy

Olen tässä pari /kolme viikkoa ihmetellyt silmälasejani! Minulla on moniteholasit ja olen tällainen 71 v mummeli.
Aloin huomaamaan etten näe ajaessani enää lukea niin hyvin merkkejä (nimiä) mutta paremmin näen kun lasken lasit alas nenän vartta ja katselen kauas niiden yli, sama on telkkaria katsellessa näen nyt paremmin kuin lasieni kanssa, olen saanut ne 14.5.2014 (vahvuudet oikea 1.00 vasen 2.25 Cyl O. -025 ja V. -075).
Kuinka tällainen ihme että näkökyky paranee yhtäkkiä?!
Olen kylä menossa optikolle puhumaan asiasta mutta eksyin tänne ja ajattelin kertoa tämän tarinan jos vaikka joku osaa kertoa vastaavasta!?

3

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoit_su

      Ainakin likinäkö " paranee" iän mukana, niin ehkä myös kaukonäkö. Hyvähän se on, optikko osaa kertoa tieteellisemmän syyn asiaan, tämä oli vaan tällaista mutu-tietoa.

    • höpöhöpöhöpö

      Harmaakaihi, se vie näköä miinuksen suuntaan. Joten siksi näet kauas paremmin ilman lasejasi.

      • Kiitänvastauksestasi

        Sitä minä itsekin ajattelin että harmaakaihin syytä se voi olla ja kun silmälääkäri silloin 2014 kertoi että minullakin sitä harmaakaihia kuulemma on mutta sanoi ettei sen pahenemisennustetta voi ennustaa etukäteen, voi olla kuulemma ettei edes pahene. No näillä mennään ja jatketaan mummoilua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe