Mitä tehdään ensimmäisellä kontrollikäynnillä ?

Rasha

Hei kysyisin sellaisesta asiasta, että kun rintasyöpä on leikattu ja hoidot tehty ja sen jälkeen vuoden päästä kutsutaan ensimmäiselle kontrollikäynnille ,niin mitä kaikkea siellä silloin tapahtuu tai tehdään?

Minulta leikattiin hormoniperäinen rintasyöpä jossa tehtiin vain se osapoisto, koska se syöpäkasvain oli niin pieni vielä.Ja sen jälkeen oli ne 5 viikon sädehoidot.Ja nyt on sitten se vuosi leikkauksestani jo kulunut ja nyt pitäisi sitten ensi viikolla mennä sinne ekaan kontrollikäyntiin.Joten kiinnostaisi näin etukäteen jo kuulla, että mitä kaikkea siellä mahtaa tapahtua,joten kertoisiko joku kohtalotoveri siitä minulle, joka on jo sellaisessa ollut? Monet kiitokset jo etukäteen tiedoista !!

13

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eimitäänkamalaatehdä

      ei mitään kummallista .varmaan joudut mammografiaan ja sit lekuri vielä ultraa rinnan alueet.ihan simppelihomma.itse koko rinnan menettänyt 2010,mut kaikki toistaiseksi hyvin.TSEMPPIÄ SINULLE KANSSASISAR.

    • Rasha

      Kiitos paljon vastauksesta ja tsemppauksesta myös!!!!Vai semmoista on sitten tiedossa.Ja kohtahan se sitten minullekin oikein konkreettisesti selviää kun parin päivän päästä kontrolliin menen myös.Mutta mukava oli jo etukäteen kuulla kuitenkin että mitä odotettavissa sitten on.
      Ja todella ihana asia ,että että sinulla on kaikki toistaiseksi sitten hyvin ja toivon sinulle jatkossa yhtä hyvää onnea edlleenkin myös ja oikein paljon kaikkea hyvää sinulle kanssasisar muutenkin myös!!!!!

      • rashalle

        kiitti Rasha.kuinka kontrolli meni? kyselee kanssasisar.


    • Rasha

      Hei vaan jälleen kanssasisar ja kiitos paljon taas!!!

      Ja minulla se kontrollikäynti olikin sitten vieläkin simppelimpi,sillä lääkäri ensin kyseli millainen vointini oli ollut ja oliko se mun Letrozol niminen lääke jota joudun viisi vuotta syömään aiheuttanut niveliini kipuja,joka on kuulema sen lääkkeen yleisin ja hankalempi sivuoire niistä monista sivuoireista joita sillä lääkkeellä on paljon muitakin myös.Ja sen jälkeen hän sitten käsillä tunnusteli rinnat läpi sekä kaulan imusolmukkeet samoin myös.Ja sen jälkeen koputteli selkärangan läpi ylhäältä alas ja takaisin ylös kysyen sattuiko mihinkään.Ja kun ei sattunut, niin totesi vain että kaikki tuntuisi olevan ihan kunnossa ja vuoden päästä seuraavaan kontrolliin sitten jälleen vaan taas.

      Mietin sitä sitten kyllä ,että siinäkö se nyt sitten oli, että eikö edes ultraa tai mammografiaa otettu,joten mahtaako se pelkästään käsillä tunnustelu olla sitten tarpeeksi luotettavaa tietoa antava tutkimus.Mutta täytyy varmaan luottaa siihen vaan sitten, että lääkäri tietää mitä tekee ja osaa asiansa.Ja sen puoleen olin tietysti kyllä tosi iloinen, että sanoivat kaiken olevan ok,joten nyt vaan nautitaan elämästä ja toivotaan että kaikki menisi edelleen jatkossakin hyvin vaan myös.
      Ja sinulla noita hyviä vuosia on ollutkin takana jo tosi monta sen oman leikkauksesi jälkeen ja sitä samaa hyvää ja onnellista elämää ja terveyttä toivon oikein kovasti sinulle kanssasisareni yhä edelleen jatkossakin samoin myös !!!!

      • kanssasisar

        Rasha.minulta aikoinaan poistettiin koko toinen rinta,ehkä siksi mun kontrollikäynnit olivat hieman erilaiset.minullekin määrättiin femarihoito viideksi vuodeksi,mutta en suostunut sitä syömään,koska jotenkin vaistosin ettei ole hyvä hormonaalisessa syövässäni.lääkäri joutui lopulta myöntämään,että mulla kaikki ok vaikken sitä hoitoa aloittanutkaan.missäpäin muuten sait hoitojasi?minä kajaanissa/oulussa.


      • kanssasisar

        Rasha.toivotan sinulle hyvää jatkoa,ja onnea elämääsi.


    • Rasha

      Hei vaan kanssasisar jälleen ja oikein monet kiitokset vastauksistasi sinulle taas myös !!!
      Ja sehän se tosiaan voi kyllä varmaankin aika paljon vaikuttaa siihen mitä siinä kontrollikäynnillä tekevät,kun sinulla tuo leikkaus oli kuitenkin niin paljon isompi kuin minulla,joten siitähän se varmasti sitten johtuu etteivät sen kummpaa mulle sitten tehneetkään.Ja minäkin kyllä mietin sitä samaa juuri myös,että ei kovin hyvältä tuntunut sitä viiden vuoden lääkitystä alkaa ottamaan.Mutta olen sitä pilleriä nyt sitten hyvin vastenmielisesti kuitenkin syönyt, kun ajattelin, että jos se syöpä ilman sitä vaikka alkaisi helposti taas uusia, niin en uskaltanut sitten olla syömättäkään sitä.Ja nyt kun luin että sinä et sitä lääkettä suostunut syömään ja lääkärikin sitten suhtautui päätökseesi noin hyvin kuitenkin lopulta myös,niin tuli mieleen että mahtaisikohan se minullekin olla sitten parempi tehdä niin myös,sillä joku vaisto mullakin jo heti alussa jo sanoi myös että se lääke ei varmastikaan oikein hyvää taida tehdä kun siinä niin tosi paljon niitä huonoja haittavaikutuksiakin on myös,joten pitääpä pannakin minunkin mietintään tuo asia myös,että kannattaako sitä niiden syömistä jatkaa ainakaan niin pitkään kuin käskivät sitä syödä.

      Ja itse ne hoidot mulle tehtiin niin,että se leikkaus tehtiin Mikkelissä ja sädehoidot tuli taas sitten käytyä puolestaan Jyväskylässä.

      Mitä mieltä muuten olet noista luontaishoidoista kuten esimerkiksi siitä pakuriteestä jonka väitetään olevan niin hyvää syöpää vastustamaan?Ja entä sitten se havupuujuoma josta olen kuullut ja lukenut paljon kaikenlaista juttua samoin myös?Lääkärithän aina kyllä yleensä tahtovat vastustaa niitä ja sanovat että ne voivat jotenkin häiritä niitä hoitoja,mutta senhän kyllä tietää,että miksi he niitä vastustavat.Mutta mitä mieltä sinä niistä tosiaan olet ja oletko itse mitään noista sattunut kokeilemaan myös. Itse olen tykännyt aina kyllä käyttää kaikkea luonnosta saatavaa mieluummin kuin noita keinotekoisia tuotteita.Mutta epävarmuus nyt vaan sitten iski päälle sen verran kuitenkin,etten ole kuitenkaan noita edellä mainittuja luonnon tuotteita sitten arvannut ruveta syöpäni kanssa kokeilemaan silti kuitenkaan.

      Ja nyt vaan taas jälleen oikein hyviä vointeja ja paljon terveyttä sinulle jatkossakin edelleen myös!!!

      • kanssasisar

        Rasha moi.en oikein usko noihin luontaishoitoihin,enkä koskaan ole edes kokeillut.lääkäri aikoinaan syövän löydyttyä kysyikin,olenko käyttänyt luontaistuotteita ja kun vastasin kieltävästi sanoi,että hyvä eikä saa enää käyttääkään.henk.koht.en suosittele.


      • kanssasisar

        moi Rasha.tänään kävin 6-vuotis kontrollissa(mammo/ultra) ja kaikki vielä hyvin.toiv.sinulle kuinmyös kaikille syöpään ym sairastuneille hyvää jatkoa ja tsemppiä.tarja ylitalon sanoin;niin kauan on toivoa kuin on elämää.......


    • Rasha

      Kiitos paljon jälleen kanssasisar!!!Ja heti perään sitten oikein todella lämpimästi haluan onnitella sinua,sillä olipa todella ihana uutinen kuulla ,että sait niin hyviä uutisia nyt 6 vuotiskontrollikäynnilläsi edelleen myös!!!!Ja kun näin kauan on sinulla mennyt niin hyvin, niin uskon että sinulla menee yhtä hyvin edelleenkin kyllä myös!!!

      Ja sitten seuraavaksi anteeksi, kun vastaukseni kesti näin kauan,sitä kun välillä on vaan niin paljon kaikenlaista touhua tässä arjessa,ettei meinaa koneelle aina keritä tulemaan.
      Mutta siitä havupuujuomasta ja pakuriteestä josta sinulta kysyin arvelen kyllä itsekin ettei niistä taida liiemmin apua ehkä olla ja en taida ruveta niitä ainakaan näiden lääkehoitojen hoitojen aikana kokeilemaan myöskään.Sillä sitä kun ei tosiaankaan tiedä millaisia yllättäviä yhteisvaikutuksia niillä saattaisi sen lääkityksen kanssa yhdessä ehkä ollakaan tosiaan myös niin parempi varmaan antaa olla kokeilematta niitä.

      Mutta ihanaa todellakin,että sinulla on nyt niin hyvin asiat tosiaan ja toivon sinulle jatkossa samanlaista hyvää vointia ja terveyttä edelleenkin!!!!Ja juuri niinhän se on,että niin kaun kun on elämää on sitä toivoakin myös.
      Ja sitä kun kuulee näitä iloisia uutisia miten monet tästä taudista hyvin ovat selviytyneet niinkuin sinäkin juuri nyt myös,niin sehän se antaa hyvin paljon sitä voimaa ja uskoa siihen omaankin selviytymiseensä silloin myös. Ja nyt vaan sitten toivotaan parasta ja kaikille muillekin kohtalotovereille oikein paljon jaksamista ja luottamusta tervehtymiseensä samoin minultakin lämpimin terveisin myös!!!

      Ja nyt vaan ulos ja lenkille metsään,sillä mitenkäs se tohtori A.Vogel on sanonutkaan ,että happi on syövän vihollinen numero 1 ,joten paljon raitista ilmaa ulos hengittelemään vaan siis.

      • kanssasisaresi

        Rasha.mitä kuuluu,missä oot?


      • kanssasisar

        ei kait? kyyneleet.


    • kanssasisar

      moikka Rasha.mitäs sinulle kuuluu nykyään?mulla kaikki suurinpiirtein ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe