Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste

Hece

Ef. 4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

Tarkoitus on keskitttyä käsittelemään jaetta 5 ”yksi Herra, yksi usko, yksi kaste” mutta otan kuitenkin esille hieman laajemman kokonaisuuden.

Yksi Herra tarkoittaa tietysti Jeesusta Kristusta, yksi usko tarkoittaa samaa uskoa, joka Jeesuksella oli ja yksi kaste tarkoittaa kastetta Jeesukseen Kristukseen.

Otetaan avuksi vielä pari kohtaa Raamatusta.

Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

Joh. 17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Jeesus puhuu ykseydestä itsensä ja Isän välillä ja hän toivoo, että myös opetuslasten kesken vallitsisi ykseys. Tämä voitaisiin sanoa myös niin, että sama Henki vallitsee kaikissa opetuslapsissa ja niin opetuslasten kesken syntyy hengen yhteys.

Kun Raamatussa (Vanhassa Testamentissa) sanotaan, että Jumala on yksi, se tarkoittaa samaa kuin tuo Joh. 10:30..

”Ykseys” tai ”olemalla yhtä” ovat laatusanoja eivät numeroarvoja. Kysymys ei ole ykkösestä vaan kysymys on ykseydestä. Ymmärrätköhän sinä tämän. Isällä ja Pojalla on sama laatu, Jumalallinen laatu, vaikka he eivät olekaan yksi persoona.

Sitten palataan tähän jakeeseen:
Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Tämäkin pitää käsittää siten, että tuossa puhutaan laatuasioista, ei määrällisistä asioista.
On olemassa opillisesti vain yksi oikea Herra, on olemassa opillisesti vain yksi oikea usko, on olemassa opillisesti vain yksi oikea kaste.
Tuossa ei kielletä kastamasta kahta kertaa vaan tuossa painotetaan, että pitää kastaa opillisesti oikealla kasteella.

Mutta millä tavalla nykyiset vauvakastelijat sitten soveltavat tuota jaetta.
Luther on heille ainoa sopiva herra.
Heidän itsensä kehittämä mielikuvitususko on ainoa oikea usko.
Vauvakastelu on heidän ainoa oikea kasteensa, joka perustuu revittyyn Raamattuun, josta on kiusalliset kohdat otettu pois. (Onkohan siinä Raamatussa enää kymmentä sivua jäljellä?).
Kaiken lisäksi nuo harhaoppisella kasteella kastavat ihmiset kieltävät muita kastamasta oikeaoppisella kasteella.

136

1462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahkolaiselle

      "Tuossa ei kielletä kastamasta kahta kertaa vaan tuossa painotetaan, että pitää kastaa opillisesti oikealla kasteella"

      Tuossa imenomaan on numeraali "yksi", joten yksi kerta on se ainoa oikea. Ei voi kastaa opillisesti väärin, jos kastaa vedellä Jumalan nimeen. Kasteessa tapahtuva työ on Jumalan työtä.

      Vauvojen kastaminen perustuu Jeesuksen käskyyn, jonka uudestikastajat ovat repineet Raamatusta pois. Mitähän sinne enä jää jos kaikki hylätään?

      "Heidän itsensä kehittämä mielikuvitususko on ainoa oikea usko."

      Eli tämän lahkolaisen mielestä tämä, johon luterilaisuus perustuu, on mielikuvitusta:

      Me uskomme yhteen Jumalaan,
      Kaikkivaltiaaseen Isään,
      taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.

      Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
      Jumalan ainoaan Poikaan,
      joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
      Jumala Jumalasta,
      valo valosta,
      tosi Jumala tosi Jumalasta,
      syntynyt, ei luotu,
      joka on samaa olemusta kuin Isä
      ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
      joka meidän ihmisten
      ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
      tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
      ja syntyi ihmiseksi,
      ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
      kärsi kuoleman ja haudattiin,
      nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
      astui ylös taivaisiin,
      istuu Isän oikealla puolella
      ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

      Me uskomme Pyhään Henkeen,
      Herraan ja eläväksi tekijään,
      joka lähtee Isästä ja Pojasta,
      jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan
      ja joka on puhunut profeettojen kautta.
      Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen kirkon.
      Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
      odotamme kuolleiden ylösnousemusta
      ja tulevan maailman elämää.

      "Kaiken lisäksi nuo harhaoppisella kasteella kastavat ihmiset kieltävät muita kastamasta oikeaoppisella kasteella."

      Hyvä jos myönnät että tämä usko on sitä mielikuvitususkoa. Sinun uskosi on jotain muuta kuin tätä. Tämä on kristillsitä uskoa joka yhdistää kristittyjä kirkkokunnasta riippumatta.

      "Kaiken lisäksi nuo harhaoppisella kasteella kastavat ihmiset kieltävät muita kastamasta oikeaoppisella kasteella."

      Saatte kastaa minun puolstani uudesti tai vaikka kuudesti Minulle aivan yksi ja sama. Mutta kristillistä kastetta me kristityt emme uusi. Piste.

      • totuusontää

        Hyvä krjoitus, veli-lahkolaiselle! Jos tälle Hencelle ei käy tämä Nikean uskontunnustus, joka Raamatun ydinsanoman kokoaa, niin ei se ole meidän vikamme. Hän voi sanoa sitä mielikuvitukseksi jos haluaa; ateistitkin tekevät niin.


    • Hece

      Ei tuommosella ole mitään merkitystä. Jumala ei ole sitoutunut Nikean uskontunnustukseen. Jumala on sitoutunut omaan Sanaansa mutta Jumalan Sana teille ei kelpaa.

      Mark. 7:9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.

      • jeesusvalehteli

      • dence

        Jumala on sitoutunut Raamattuun, jonka sanoman Nikean tunnustus tiivistää. Sillä on PALJON merkitystä; nimittäin se sekä yhdistää eri kirkkokunnissa olevat kristityt ja heidän YHTEISEN uskonsa että osoittaa mitkä lahkot ovat kristillisyyden ulkopuolella. Jumalan sana ei kelpaa lahkolaisille, jotka eivät edes Jeesuksen lähetyskäskyä suostu uskomaan


      • varokaalahkolaisia
        dence kirjoitti:

        Jumala on sitoutunut Raamattuun, jonka sanoman Nikean tunnustus tiivistää. Sillä on PALJON merkitystä; nimittäin se sekä yhdistää eri kirkkokunnissa olevat kristityt ja heidän YHTEISEN uskonsa että osoittaa mitkä lahkot ovat kristillisyyden ulkopuolella. Jumalan sana ei kelpaa lahkolaisille, jotka eivät edes Jeesuksen lähetyskäskyä suostu uskomaan

        Se on juuri niin kuin veli-dence sanoo. Todellakin tuo uskontunnustus on tarpeellinen ja sillä on suuri arvo. Nämä jotkin uudestikastajaryhmät menevät niin hulluihin oppeihin että uskon sisältöä on pakko rajata. Osa näistä opettaa nimittäin, että Jeesus ei ole Jumala ollenkaan, ja että taivaaseen pääsee vain 144000 ihmistä. Osa taas opettaa että pelastuakseen ihmisen on suoritettava temppelirituaaleja ja solmittava ikuinen aviolliitto temppelissä. Tällaiset opit on täysin Jumalan Sanan vastaisia ja tyystin epäkristillisiä ja ne oon syytäkin rajata kristikunnan ulkopuoelle.

        Tämä lahkolainen Hece taas tunnustaa tällaisen ylläolevan Kristus-tunnuktukset olevan merkityksetön. Se kertoo ihan kaiken.


      • hushiiteen
        varokaalahkolaisia kirjoitti:

        Se on juuri niin kuin veli-dence sanoo. Todellakin tuo uskontunnustus on tarpeellinen ja sillä on suuri arvo. Nämä jotkin uudestikastajaryhmät menevät niin hulluihin oppeihin että uskon sisältöä on pakko rajata. Osa näistä opettaa nimittäin, että Jeesus ei ole Jumala ollenkaan, ja että taivaaseen pääsee vain 144000 ihmistä. Osa taas opettaa että pelastuakseen ihmisen on suoritettava temppelirituaaleja ja solmittava ikuinen aviolliitto temppelissä. Tällaiset opit on täysin Jumalan Sanan vastaisia ja tyystin epäkristillisiä ja ne oon syytäkin rajata kristikunnan ulkopuoelle.

        Tämä lahkolainen Hece taas tunnustaa tällaisen ylläolevan Kristus-tunnuktukset olevan merkityksetön. Se kertoo ihan kaiken.

        Älä viitsi tuolaista lapsellista roskaa jaella ympäriinsä, missä n eovat nuo sinun -osasitäjaosatätä- lahkolaisesi häh...sinun pään sisuksissa ne ovat ei muualla!

        kaikkea sitä aikaihmiset kirjottaakin.


      • papalle
        hushiiteen kirjoitti:

        Älä viitsi tuolaista lapsellista roskaa jaella ympäriinsä, missä n eovat nuo sinun -osasitäjaosatätä- lahkolaisesi häh...sinun pään sisuksissa ne ovat ei muualla!

        kaikkea sitä aikaihmiset kirjottaakin.

        Ihan rauhassa pappa, muista verenpaineesi, katkera uudestikastaja-lahkolais-pappa!


      • lvlflvld
        dence kirjoitti:

        Jumala on sitoutunut Raamattuun, jonka sanoman Nikean tunnustus tiivistää. Sillä on PALJON merkitystä; nimittäin se sekä yhdistää eri kirkkokunnissa olevat kristityt ja heidän YHTEISEN uskonsa että osoittaa mitkä lahkot ovat kristillisyyden ulkopuolella. Jumalan sana ei kelpaa lahkolaisille, jotka eivät edes Jeesuksen lähetyskäskyä suostu uskomaan

        MIKSI VALEHTELET???
        JA OIKEIN JUMALAN VASTUSTAJANA!!!

        Nykyinen raamattun sisällöstä voi poistaa kaikki Jeesuksen evankeliumit kun esimerkiksi uskontunnustuksen kaltaiset ja pappislupauksen herra jumalalle antaneet papitkaan eivät saa väärennettyäkään Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa.

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

        JEESUS TIESI ENNAKKOON MITÄ TULEMAN PITÄÄ, RIKOLLISEN KRISTINUSKONKIN TOIMESTA...
        JA

        SEN VUOKSI JEESUS LÄHETTI OMILLEEN TUEKSI PYHÄN HENGEN ETTEI TOTUUS KOKONAAN KATOA MAAILMASTA!
        Sitä tukea ei rikollisuuden kristityllä ole.
        olette Jumalallisuudestanne luopuneita!!!

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        KUTEN HUOMAATTE, NIIN kristitty EI OLE JUMALAA JA JEESUSTA PALVLEVA VAAN saatanaa jumalanaan palvelevaa rikollisuutta!
        ===OMAN USKUNTUNUSTUKSENNE TIETO!!!===

        Se, että kristitty on elämänsä loppuun asti syntinen (kristittyjen perisyntiin kastettu puolustus kyvyttömänä lapsenakin) ei tarkoita, että IHMISYYDESTÄÄN luopumaton olisi heidän kaltainen.

        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä, Jeesuksen seuraajat olivat/ovat kristillisiä ja paavalilais-luterilaisuuden uskovaiset kristittyjä:

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
        -----------------------------

        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


      • kimimuhytv
        lvlflvld kirjoitti:

        MIKSI VALEHTELET???
        JA OIKEIN JUMALAN VASTUSTAJANA!!!

        Nykyinen raamattun sisällöstä voi poistaa kaikki Jeesuksen evankeliumit kun esimerkiksi uskontunnustuksen kaltaiset ja pappislupauksen herra jumalalle antaneet papitkaan eivät saa väärennettyäkään Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa.

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

        JEESUS TIESI ENNAKKOON MITÄ TULEMAN PITÄÄ, RIKOLLISEN KRISTINUSKONKIN TOIMESTA...
        JA

        SEN VUOKSI JEESUS LÄHETTI OMILLEEN TUEKSI PYHÄN HENGEN ETTEI TOTUUS KOKONAAN KATOA MAAILMASTA!
        Sitä tukea ei rikollisuuden kristityllä ole.
        olette Jumalallisuudestanne luopuneita!!!

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        KUTEN HUOMAATTE, NIIN kristitty EI OLE JUMALAA JA JEESUSTA PALVLEVA VAAN saatanaa jumalanaan palvelevaa rikollisuutta!
        ===OMAN USKUNTUNUSTUKSENNE TIETO!!!===

        Se, että kristitty on elämänsä loppuun asti syntinen (kristittyjen perisyntiin kastettu puolustus kyvyttömänä lapsenakin) ei tarkoita, että IHMISYYDESTÄÄN luopumaton olisi heidän kaltainen.

        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä, Jeesuksen seuraajat olivat/ovat kristillisiä ja paavalilais-luterilaisuuden uskovaiset kristittyjä:

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
        -----------------------------

        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä, Jeesuksen seuraajat olivat/ovat kristillisiä ja paavalilais-luterilaisuuden uskovaiset kristittyjä:

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

        Ilm. 2:1-29
        Näistä, Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ------
        HUOM!
        Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.


    • Hece

      Nikean uskontunnustus on 300-luvulta peräisin, katolinen kirkko on 600-luvulta peräisin, luterilainen kirkko on 1500-luvulta peräisin. 1930-luvulla professori Aapeli Saarisalo arvosteli luterilaista kirkkoa maallistumisesta ja sai kenkää sen seurauksena. Luterilainen kirkko on mennyt senkin jälkeen kovasti alaspäin hengellisessä mielessä. Homot hilluvat pappeina, patologiset valehtelijat muokkaavat luterilaista teologiaa nykyaikana, ihmisille tarjotaan mielikuvitususkontoa. Näin ulkopuolisesta näyttää siltä, että luterilainen kirkko haluaa tasavertaisesti houkutella kaikki ijhmiset helvettiin eikä se suvaitse mitään muuta ratkaisua.

      Kirkko kerää keskimäärin 12000 euroa kirkollisveroja jokaiselta jäseneltään, lisäksi tulevat, kastemaksut, häämaksut, hautajaismaksut yms.. Mitä nuo jäsenet saavat vastavuoroisesti. Valheita valheiden perään.

      Nikean kirkolliskokous ei tunnustaisi Suomen luterilaista kirkkoa omakseen, luultavasti Nikean kirkolliskokous järkyttyisi syvästi, jos se näkisi, kuinka sen julistusta käytetään hyväksi luterilaisessa kirkossa. Nikean uskontunnustus oli ehkä jollain tavalla perusteltavissa 300-luvulla ja ne ihmiset siihen aikaan ehkä jopa noudattivat sitä mutta nykyään, kun kaikilla on mahdollista lukea Raamattua, mitään tuollaista julistusta ei tarvita. Kirjapainotaito keksittiin vaasta 1500-luvulla, sitä ennen tarvittiin jonkinlaisia lyhennelmiä, jotka eivät silti ole mitään Jumalan Sanaa.

      • varkokaalahkolaisia

        Luterilainen kirkko on maallistunut kovasti ja menoss väärään suuntaan, mutta se tunnutstaa yhä apostolista uskoa Nikea tunnustuksen muodossa. Tämä tunnustus on tärkeä ja tarpeellinen, sanokoon lahkolaiset mitä vaan.


      • ggccvveew

        Ei sillä ole mitään merkitystä mitä joku kirkkolaitos tunnustaa tai väittää tunnustavansa. Jumala pelastaa ihmisiä eikä kirkkolaitoksia.


      • eedddee

        Ihmisen on itse tunnustettava uskonsa, ei kukaan voi piiloutua kirkkolaitoksen tunnustuksen taakse. Tämäkin on yksi harha, jota kirkko on sinnikkäästi kaupitellut ihmisille.


      • ggwgw
        ggccvveew kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä mitä joku kirkkolaitos tunnustaa tai väittää tunnustavansa. Jumala pelastaa ihmisiä eikä kirkkolaitoksia.

        Kyllä sill on merkitystä. Tämä on juuri sitä oikeaa usko mitä luterilainen kirkko tunustaa, verrattuna esim. moniin uudestikastjaalahkoihin, joissa opetetaan Kristuksen olevan vain ihminen ja pelastuksen ehtona tempplirituaalit. Jumala pelastaa ihmisiä, jotka ovat monissa eri liikkeissä. Jos liikkeissä ei opeteta Raamatun touutta, ei niide opetuksella myöskään voi pelastua.


    • viimeisenpäivånpuhe

      Noniin syytä olisi mennäkin raamattukouluun ... Jeesuksesta alkoi kristittyjen ylöstempaus . Olihan roomalaiset paikalla kun Jeesus ristiinaulittiin . Myös roomanjuutalaisetkin koska koko alue oli Rooman vallan alla . Sellainen katolinen kirkko roomalainen mikä roomalainen . Taisi se roomalainen paavalikin siellä liikkua samoihin aikoihin . Taisipa ristinpuussakin lukea ihan latinankielellä Jeesus Nasaretilainen juutalaisten kuningas . Kaikkea se roomalaisten kirkko keksiikin niin. Voihan Pontius Pilatus kerrassaan . Kun Jeesus tuli ristiinnaulittavaksi sinunkin syntiesi tähden niin silloin oli viimeiset päivät lopunaika herran päivä. Se oli siinä. Viimeisinä päivinä jumala on puhunut poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Nämä on ne viimeiset päivät . Se on niinkuin niin että Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu joka ei usko se.... Ikävää . Kyllä vauvakasteessa jotain tapahtuu kun he pysyvät Kristuksen uskossa koko elämänsä vaikka kuinka eksytetään. Viinipuussa kun pysyy pelastuu. Golgatan keskimmäisellä . Oikea puittenpuu ristinpuu. Epäusko onkin synti. Kadottava synti.

      • silmätaukijo

        Näitä vauvakastettuja seurakuntalaisia ovat juottolat ja tanssipaikat pullollaan , heillä on Jumalisuuden muoto mutta uskoa Jeesuksen veren voimaan ei ole! Kyllä se ihmisen on edelleen itse valittava kulkeeko kaitaa tai laveaa tietä.


    • voittosaatossa

      YHTEYS . Lukihäiriösi vaikuttaa . Yhteys. Roomankatoliset oli paikalla kun Jeesus ristiinaulittiin . Oltiin mekin kun syntimme sovitettiin. Sielläpä oltiin . Uskon yhteen Kristukseen . Luterilaiset oli vähän villejä mutta korostivat armoa eikä almuja. Almuja tarvitaan mutta almut ei pelasta . Mikähän sua vaivaa . Luther halusi latinankielen lisäksi kääntää raamatut saksaksi suomeksi ruotsiksi ... Pieniä oppiriitoja katolisten kanssa molemmat kirosivat toisiaan mutta perusasia pysyi . Evankeliumi. Siitä on kysymys. Olethan polttanut noitakirjasi. Myös amuletit. Niitä Jeesus ei suvaitse. Armosta pelastumme uskon kautta. Yksi usko yksi kaste . Kysymys on Jeesuksesta joka tekee kaiken puolestasi . Yrität itse pelastaa itseäsi eikä se voi onnistua. Jeesus on tehnyt jo kaiken . Mitä sätkyttelet . ( kukaan ei palvo lutteria tai ihmisiä vaan Jeesusta ).

      • hyväsiitävoitulla

        No mutta mikäs siihen nyt pölähti!!

        joku uusi sarjakuvateksti yhteen liimattunako!?


      • näin

        Tämän joka mainitsee nämä juottolat ym,sinun pitää mennä niiden omaatuntoja herättelemään,mutta kun olet herätellyt ei ne silti uutta kastetta tarvitse,yksi riittää.Eihän joku helluntailainenkaan uusi kastetta kolmatta kertaa kun tekee jotain syntiä tietoisesti.


      • näinkin
        näin kirjoitti:

        Tämän joka mainitsee nämä juottolat ym,sinun pitää mennä niiden omaatuntoja herättelemään,mutta kun olet herätellyt ei ne silti uutta kastetta tarvitse,yksi riittää.Eihän joku helluntailainenkaan uusi kastetta kolmatta kertaa kun tekee jotain syntiä tietoisesti.

        Mutta kun nämä poloiset luottavat "kasteen armoon" eivätkä halua tehdä parannusta. He luottavat siihen, että pappi sitten kerran haudalla kertoo, miten tämä edesmennyt oli kastettu ja sillä perusteella oli taivaskelpoinen. Tällaisia tilanteita olen nähnyt useita.

        Että sellaista valhetta!!!! Kenellä on vastuu siitä, että heitä oli johdettu harhaan?


      • trollille
        näinkin kirjoitti:

        Mutta kun nämä poloiset luottavat "kasteen armoon" eivätkä halua tehdä parannusta. He luottavat siihen, että pappi sitten kerran haudalla kertoo, miten tämä edesmennyt oli kastettu ja sillä perusteella oli taivaskelpoinen. Tällaisia tilanteita olen nähnyt useita.

        Että sellaista valhetta!!!! Kenellä on vastuu siitä, että heitä oli johdettu harhaan?

        Paranuksen teko on nimenomaan kasteen armoon eli Kristukseen luottamista.

        Luterilainen kirkko ei ainakaan opeta, että kaste ilman parannusta pelastaa. Se on ihmisten omaa keksintöä.


      • totuusontää
        trollille kirjoitti:

        Paranuksen teko on nimenomaan kasteen armoon eli Kristukseen luottamista.

        Luterilainen kirkko ei ainakaan opeta, että kaste ilman parannusta pelastaa. Se on ihmisten omaa keksintöä.

        Puhut täyttä asiaa, veli-trollille! Ristiriitaista on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin teksti. " nämä poloiset luottavat "kasteen armoon" eivätkä halua tehdä parannusta" Miten kukaan voi luottaa kasteen armoon tekemättä parannusta??? Nehän ovat sama asia! Parannus on Kristukseen, kasteen armoon, luottamista. Inttäjä-eksyttäjän ongelma on se, ettei hän näe kasteessa Kristusta ja armoa. Hän näkee vain veden ja oman kuuliaisuuden teon.

        Kasta pelastaa ja jokainen joka Kristuksen turvautuu pelastuu. Sitähän ei kukaan tiedä onko vainaja näin tehnyt. Onneksi minä ja veli-trollille olemme, kuten monet muutkin tämän palstan kristityistä. Taivasta odotellessa, Hozaaa!!! !


      • näinseonkin
        totuusontää kirjoitti:

        Puhut täyttä asiaa, veli-trollille! Ristiriitaista on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin teksti. " nämä poloiset luottavat "kasteen armoon" eivätkä halua tehdä parannusta" Miten kukaan voi luottaa kasteen armoon tekemättä parannusta??? Nehän ovat sama asia! Parannus on Kristukseen, kasteen armoon, luottamista. Inttäjä-eksyttäjän ongelma on se, ettei hän näe kasteessa Kristusta ja armoa. Hän näkee vain veden ja oman kuuliaisuuden teon.

        Kasta pelastaa ja jokainen joka Kristuksen turvautuu pelastuu. Sitähän ei kukaan tiedä onko vainaja näin tehnyt. Onneksi minä ja veli-trollille olemme, kuten monet muutkin tämän palstan kristityistä. Taivasta odotellessa, Hozaaa!!! !

        Minun mielestäni näillä "vesifanaatikoilla" on myös suuri vastuu siitä, että ihmisiä johdetaan harhaan. Mutta he joutuvat kerran vastaamaan Jumalan edessä ihmisten hrahaanjohtamisesta.
        Kun nämä poloiset eivät näe muuta kuin kasteen, niin joutuu kysymään, että mihin he tarvitsevat Jeesusta ja Pyhää Henkeä? Kristuskin on heille vain vettä.
        Vesi on heidän jumalansa.

        Mitenhän se vauva tekee parannuksen?

        Jos kukaan ei tiedä vainajan kohtaloa, niin MIKSI PAPPI SIUNAA HÄNET TAIVAASEEN, vaikka vainaja ei ole koko elämänsä aikana uskonut Jeesukseen?????
        Tuohan on PETOSTA!

        Totuussontaakin joutuu huutelemaan vain tuota "hozaansa", kun uskottelee olevansa pelastettu, eikä hänen sydämessään ole Pyhän Hengen todistusta Jumalan lapseudesta! Hozaa!!!!
        Vanhempien kuuliasuuden teoilla ei mennä taivaaseen.
        Uskottelu on eri asia kuin Jumalan antama usko.

        Jumalan oma huutaa "Abba rakas Isä."!!! Tekopyhä huutaa "hozaa"!!!


      • trollille
        näinseonkin kirjoitti:

        Minun mielestäni näillä "vesifanaatikoilla" on myös suuri vastuu siitä, että ihmisiä johdetaan harhaan. Mutta he joutuvat kerran vastaamaan Jumalan edessä ihmisten hrahaanjohtamisesta.
        Kun nämä poloiset eivät näe muuta kuin kasteen, niin joutuu kysymään, että mihin he tarvitsevat Jeesusta ja Pyhää Henkeä? Kristuskin on heille vain vettä.
        Vesi on heidän jumalansa.

        Mitenhän se vauva tekee parannuksen?

        Jos kukaan ei tiedä vainajan kohtaloa, niin MIKSI PAPPI SIUNAA HÄNET TAIVAASEEN, vaikka vainaja ei ole koko elämänsä aikana uskonut Jeesukseen?????
        Tuohan on PETOSTA!

        Totuussontaakin joutuu huutelemaan vain tuota "hozaansa", kun uskottelee olevansa pelastettu, eikä hänen sydämessään ole Pyhän Hengen todistusta Jumalan lapseudesta! Hozaa!!!!
        Vanhempien kuuliasuuden teoilla ei mennä taivaaseen.
        Uskottelu on eri asia kuin Jumalan antama usko.

        Jumalan oma huutaa "Abba rakas Isä."!!! Tekopyhä huutaa "hozaa"!!!

        Minun mielestäni uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joutuu kerran vastaamaan siitä, että hylkää Kristuksen asettamat sakramentit ja niiden armon. Tämä poloinen ei nää muuta kuin uskon, vaikka uskolla pitää olla myös kohde. Mihin sitä armoa tarvii jos kerta pelkkä usko pelastaa?

        Kaste ja usko kuuluvat erotttamattomasti yhteen. Kasteen sisältö on Kristus, mikä tulee hyvin esille Raamatun kasteoptuksessa. Inttäjä-eksyttäjä näkee kasteessa vain veden. Uskolla otetaan vastaan se mitä kasteessa saadaan. Siksipä Jeesus sanoi:

        "Joka sen uskoo JA saa kasteen, on pelastuva" Molemmat sis kuuluvat pelastumiseen.

        "MIKSI PAPPI SIUNAA HÄNET TAIVAASEEN, vaikka vainaja ei ole koko elämänsä aikana uskonut Jeesukseen?????"

        Täh? Mistä pappi tietää mikä oli vainajan uskon tila tästä maailmasta poistuttaessa?? Sen näkee vain Jumala. Kaikki vainajat siunataan.

        Veli-tutusontämän, kuten muidenkin kristittyjen sydämessä on Pyhä Henki ja usko Kristukseen. Vanhempien teoilla ei taivaaseen mene kukaan, vain Jumalan teot merkkaavat. Jumalan omat huutavat hozaa! Tekopyhät huutavat "alias erroooorrr"


      • totuusontää
        trollille kirjoitti:

        Minun mielestäni uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joutuu kerran vastaamaan siitä, että hylkää Kristuksen asettamat sakramentit ja niiden armon. Tämä poloinen ei nää muuta kuin uskon, vaikka uskolla pitää olla myös kohde. Mihin sitä armoa tarvii jos kerta pelkkä usko pelastaa?

        Kaste ja usko kuuluvat erotttamattomasti yhteen. Kasteen sisältö on Kristus, mikä tulee hyvin esille Raamatun kasteoptuksessa. Inttäjä-eksyttäjä näkee kasteessa vain veden. Uskolla otetaan vastaan se mitä kasteessa saadaan. Siksipä Jeesus sanoi:

        "Joka sen uskoo JA saa kasteen, on pelastuva" Molemmat sis kuuluvat pelastumiseen.

        "MIKSI PAPPI SIUNAA HÄNET TAIVAASEEN, vaikka vainaja ei ole koko elämänsä aikana uskonut Jeesukseen?????"

        Täh? Mistä pappi tietää mikä oli vainajan uskon tila tästä maailmasta poistuttaessa?? Sen näkee vain Jumala. Kaikki vainajat siunataan.

        Veli-tutusontämän, kuten muidenkin kristittyjen sydämessä on Pyhä Henki ja usko Kristukseen. Vanhempien teoilla ei taivaaseen mene kukaan, vain Jumalan teot merkkaavat. Jumalan omat huutavat hozaa! Tekopyhät huutavat "alias erroooorrr"

        Olet aivan oikeassa, veli-trollille! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei ymmärrä ollenkaan kasteen sisältöä! Sisältö on nimenomaan Kristus ja Pyhä Henki, joten turhaa trolli kyselee että mihin niitä tarvitaan. Hän ei usko sitä että kasteessa on Pyhä Heni ja että siitä Jumala pesee meidät Sanallaan puhtaaksi antaen synnit anteeksi ja liittäin Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.

        Nytkö usko onkin inttäjä-eksyttäjälle Jumalan antamaa? Eikös se ollutkaan se ihmisen ratkaisu? Oppi on näköjään taas muuttunut. Se on varma että tuo vedenpalvontausko, mikä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla on, ei ole Jumalan antamaa. Toisin kuin meidän Kristittyjen pelastava usko. Hozaaaa!!!


      • kauheaaomavanhurskautta
        totuusontää kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, veli-trollille! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei ymmärrä ollenkaan kasteen sisältöä! Sisältö on nimenomaan Kristus ja Pyhä Henki, joten turhaa trolli kyselee että mihin niitä tarvitaan. Hän ei usko sitä että kasteessa on Pyhä Heni ja että siitä Jumala pesee meidät Sanallaan puhtaaksi antaen synnit anteeksi ja liittäin Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.

        Nytkö usko onkin inttäjä-eksyttäjälle Jumalan antamaa? Eikös se ollutkaan se ihmisen ratkaisu? Oppi on näköjään taas muuttunut. Se on varma että tuo vedenpalvontausko, mikä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla on, ei ole Jumalan antamaa. Toisin kuin meidän Kristittyjen pelastava usko. Hozaaaa!!!

        Etkö puupää tajua että mailmassa ei ole mitään joka ei ole Jumalan antamaa, jopa sielunvihollinen on Jumalan luvalla töissä aikansa!

        Älä siis enempää tuota yksinkertaista fraasia viljele kuin tuossa yllä Jumalan antamasta uskosta ja ihmisen ratkaisuista.

        eikö mieleesi siihen pieneen ja kaposeen ole koskaan pilkanhtanut että Jumala ei ketään pelasta väkisin, miekkalähetys oli kirkkonne hulluutta, siis mitä jää jälelle?
        Jälelle jää se, kuinka ihminen suhtautuu siihen JUMALAN jo valmiiseen pelastukseen omalta osaltaan.

        minulle ei ole koskaan mitään ilmaantunut jääkaappiini vaikka vieressä on iso marketti täynnä tavaraa ja ruokaakin!

        miten se on sinun kohdalla, joudutko ihan itse hakemaan leipäsi sieltä ja voita päälle?


      • äläoleomavanhurskas
        kauheaaomavanhurskautta kirjoitti:

        Etkö puupää tajua että mailmassa ei ole mitään joka ei ole Jumalan antamaa, jopa sielunvihollinen on Jumalan luvalla töissä aikansa!

        Älä siis enempää tuota yksinkertaista fraasia viljele kuin tuossa yllä Jumalan antamasta uskosta ja ihmisen ratkaisuista.

        eikö mieleesi siihen pieneen ja kaposeen ole koskaan pilkanhtanut että Jumala ei ketään pelasta väkisin, miekkalähetys oli kirkkonne hulluutta, siis mitä jää jälelle?
        Jälelle jää se, kuinka ihminen suhtautuu siihen JUMALAN jo valmiiseen pelastukseen omalta osaltaan.

        minulle ei ole koskaan mitään ilmaantunut jääkaappiini vaikka vieressä on iso marketti täynnä tavaraa ja ruokaakin!

        miten se on sinun kohdalla, joudutko ihan itse hakemaan leipäsi sieltä ja voita päälle?

        Kaikki on armoa, usko, kaste ehtoollinen, Jumalan Sana,pelastus. Ihmisen ratkaisua ei ole olemassakaan, ihmienen voi omistaa uskon jos ei vastustele Jumalan antamaa alahjaa


      • näinseonkin
        trollille kirjoitti:

        Minun mielestäni uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joutuu kerran vastaamaan siitä, että hylkää Kristuksen asettamat sakramentit ja niiden armon. Tämä poloinen ei nää muuta kuin uskon, vaikka uskolla pitää olla myös kohde. Mihin sitä armoa tarvii jos kerta pelkkä usko pelastaa?

        Kaste ja usko kuuluvat erotttamattomasti yhteen. Kasteen sisältö on Kristus, mikä tulee hyvin esille Raamatun kasteoptuksessa. Inttäjä-eksyttäjä näkee kasteessa vain veden. Uskolla otetaan vastaan se mitä kasteessa saadaan. Siksipä Jeesus sanoi:

        "Joka sen uskoo JA saa kasteen, on pelastuva" Molemmat sis kuuluvat pelastumiseen.

        "MIKSI PAPPI SIUNAA HÄNET TAIVAASEEN, vaikka vainaja ei ole koko elämänsä aikana uskonut Jeesukseen?????"

        Täh? Mistä pappi tietää mikä oli vainajan uskon tila tästä maailmasta poistuttaessa?? Sen näkee vain Jumala. Kaikki vainajat siunataan.

        Veli-tutusontämän, kuten muidenkin kristittyjen sydämessä on Pyhä Henki ja usko Kristukseen. Vanhempien teoilla ei taivaaseen mene kukaan, vain Jumalan teot merkkaavat. Jumalan omat huutavat hozaa! Tekopyhät huutavat "alias erroooorrr"

        Huh huh!!!
        "Tämä poloinen ei nää muuta kuin uskon, vaikka uskolla pitää olla myös kohde."???

        Eivätkö nuo sokeat vedenpalvojat tajua, että USKON KOHDE ON JEESUS KRISTUS!!!
        Ei mikää vesi tai muu materia!!!
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin sinun perhekuntasi"!!

        Huh huh???
        " Mihin sitä armoa tarvii jos kerta pelkkä usko pelastaa?"???

        Voi pyhä yksinkertaisuus!!! Sehän on juuri armoa, että ei tarvita mitään vanhempien tai kummien tekoja, vaan yksinkertainen usko riittää:
        "Luuk 7
        "50. Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".

        Miksihän nämä veden taikavoimaan uskovat eivät luota Jumalan Sanaan, vaan tarvitsevat vettä voidakseen pelastua? Tyypillistä pakanuskonnoille.
        Tuollainen vanhempien ratkaisuihin perustuva oppi on armottomuutta!!! Se on uskottelua eikä uskoa. Siksi heidän pitää huudella tuota hozaa, kun eivät tunne, että Jeesus asuu sydämessä.


      • trollille
        näinseonkin kirjoitti:

        Huh huh!!!
        "Tämä poloinen ei nää muuta kuin uskon, vaikka uskolla pitää olla myös kohde."???

        Eivätkö nuo sokeat vedenpalvojat tajua, että USKON KOHDE ON JEESUS KRISTUS!!!
        Ei mikää vesi tai muu materia!!!
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin sinun perhekuntasi"!!

        Huh huh???
        " Mihin sitä armoa tarvii jos kerta pelkkä usko pelastaa?"???

        Voi pyhä yksinkertaisuus!!! Sehän on juuri armoa, että ei tarvita mitään vanhempien tai kummien tekoja, vaan yksinkertainen usko riittää:
        "Luuk 7
        "50. Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".

        Miksihän nämä veden taikavoimaan uskovat eivät luota Jumalan Sanaan, vaan tarvitsevat vettä voidakseen pelastua? Tyypillistä pakanuskonnoille.
        Tuollainen vanhempien ratkaisuihin perustuva oppi on armottomuutta!!! Se on uskottelua eikä uskoa. Siksi heidän pitää huudella tuota hozaa, kun eivät tunne, että Jeesus asuu sydämessä.

        Huh huh!

        Eikö tuo sokea vedenpalvoja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ymmärrä, että uskon kohde on Jeesus, joka annetaan kasteessa?? Se on juuri armoa että yksinkertaisesti kaste ja usko riittävät. Vanhempien tekoja siihen ei tarvita. Juuri näin!

        Tarvitsemme kasteen pelastukseen, koska Jeesus itse asetti kasteen pelastumista varten, kuten Raamatusta näemme. Kaste ei perustu kenenkään ratkaisuihin, vaan Jeeuksen kuolemaan. Inttäjä-eksyttäjä ei ymärrä ollenkaan mitä kaste on. Hänen oppinsa perusta on vanhempien teot ja oma ratkaisu, se ON armottomuutta. Ja vettä palvomalla se koittaa uskotella olevansa kristitty. Ei onnistu!

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei usko Jeesusta joka sanoo: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan" ja "Joka sen uskoo JA saa kasteen, on pelastuva".

        Mikseivät nämä Jeesuksen sanat kelpaa vettä palvovalle uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollille?


      • totuusontää
        trollille kirjoitti:

        Huh huh!

        Eikö tuo sokea vedenpalvoja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ymmärrä, että uskon kohde on Jeesus, joka annetaan kasteessa?? Se on juuri armoa että yksinkertaisesti kaste ja usko riittävät. Vanhempien tekoja siihen ei tarvita. Juuri näin!

        Tarvitsemme kasteen pelastukseen, koska Jeesus itse asetti kasteen pelastumista varten, kuten Raamatusta näemme. Kaste ei perustu kenenkään ratkaisuihin, vaan Jeeuksen kuolemaan. Inttäjä-eksyttäjä ei ymärrä ollenkaan mitä kaste on. Hänen oppinsa perusta on vanhempien teot ja oma ratkaisu, se ON armottomuutta. Ja vettä palvomalla se koittaa uskotella olevansa kristitty. Ei onnistu!

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei usko Jeesusta joka sanoo: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan" ja "Joka sen uskoo JA saa kasteen, on pelastuva".

        Mikseivät nämä Jeesuksen sanat kelpaa vettä palvovalle uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollille?

        Puhut asiaa, veli-trollille! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sekoittaa ihmisen teot ja Jumalan tekot ja armon ihmisten tekoihin. Armoa on se, että kasteessa liitytään Kristukseen ja uskolla Hänet otetaan vstaan. Molemmat ovat Jumalan tekoja. Vettä tarvitaan pelastumiseen, kuten sekä Pietari, Jeesus että Paavali asian meille kertovat.

        Ihmisen tekoja siihen ei tarvita. Armosta matkalla taivaaseen, Hozaaa!


      • lut
        totuusontää kirjoitti:

        Puhut asiaa, veli-trollille! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sekoittaa ihmisen teot ja Jumalan tekot ja armon ihmisten tekoihin. Armoa on se, että kasteessa liitytään Kristukseen ja uskolla Hänet otetaan vstaan. Molemmat ovat Jumalan tekoja. Vettä tarvitaan pelastumiseen, kuten sekä Pietari, Jeesus että Paavali asian meille kertovat.

        Ihmisen tekoja siihen ei tarvita. Armosta matkalla taivaaseen, Hozaaa!

        Armostapa hyvinkin! Ei kannata inttää tuon uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän kanssa. Hänen oppinsa on todistettu vääräksi jo monta kertaa. Sanalla "kaste" hän tarkoittaa aivan jotain muuta kuin mitä kristityt ja Raamattu. Hän erottaa kasteesta pois Jumalan Sanan ja Jeesuksen, jolloin kaste ei ole enää kaste.

        Ja tuskin kukaan ottaa vakavasti ihmistä, jonka nimi on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Nimi kertoo hänestä kaiken.


      • totuusontää
        lut kirjoitti:

        Armostapa hyvinkin! Ei kannata inttää tuon uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän kanssa. Hänen oppinsa on todistettu vääräksi jo monta kertaa. Sanalla "kaste" hän tarkoittaa aivan jotain muuta kuin mitä kristityt ja Raamattu. Hän erottaa kasteesta pois Jumalan Sanan ja Jeesuksen, jolloin kaste ei ole enää kaste.

        Ja tuskin kukaan ottaa vakavasti ihmistä, jonka nimi on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Nimi kertoo hänestä kaiken.

        Olet oikeassa, veli-lut! Veljet veli-arton ja veli-doordoorin johdolla ovat osoittanneet uudestikasteen harhaopiksi. Me kristityt saamme uskoa sihen kasteeseen, jonka Jeesus itse on syntien anteeksiantamiseksi asettanut.

        Hozaaaa!


      • trolleille
        totuusontää kirjoitti:

        Olet oikeassa, veli-lut! Veljet veli-arton ja veli-doordoorin johdolla ovat osoittanneet uudestikasteen harhaopiksi. Me kristityt saamme uskoa sihen kasteeseen, jonka Jeesus itse on syntien anteeksiantamiseksi asettanut.

        Hozaaaa!

        On se huvittavaa näiden vedenpalvojien järjenjuoksu.
        Trolli kirjoittaa:
        ". Kaikki vainajat siunataan."

        Missä kohtaa Raamatussa käsketään siunaamaan kaikki vainajat???

        Mutta kun me uskovat siunaamme lapsemme, niin nämä veden taikavoimaan uskovat nostavat kovan äläkän ja väittävät sellaista Raamatun vastaiseksi.

        Tuollainen armoton seremonia, jossa vanhemmat ratkaisevat vauvan pelastumisen, on ARMOTTOMUUTTA!!! Ja jumalanpilkkaa on väittää, että se olisi Jumalan teko!!!
        Jumala ei ole ihmisten komennettavissa.

        Totuussontaakaan ei osaa huutaa muuta kuin tuota hozaataan, sillä uskotteluhan ei tuo Jumalan antamaa rauhaa. Usko kasteeseen ei tuo rauhaa. Me uskovat sen sijaan huudamme hallelujaa!!!!


    • rrrjjasssssaa

      Jokainen kirkon jäsen on kirkolle noin 20 000 euron arvoinen verojen ja muiden maksujen muodossa. Kyllä sillä hinnalla kannattaa jo valehdella silmät ja suut täyteen, jotta ihmiset eivät pakenisi hengellisesti kuolleesta kirkosta. Usein nuo ihmiset eivät edes tiedä, paljonko kirkon jäsenyys maksaa.

    • FAKTAA

      Kaikki on syntisiä syntiinlankeemuksen takia.room.5,12. Minä olen synnissä syntynyt ps.51,7.Moni ei ymmärrä että ihmisen pelastaa lopulta ansaitematon armo,pitää yrittää ja näyttää sitä ja tätä.

      • huhhuijaatätäpimeyttä

        Miksi sanot faktaa vaikak et ymmärrä yhtään mistä on kyse noissakin Raamatun kohdissa!

        kukaan EI OLE SYNTINEN ennekuin on tehnyt syntiä!!

        mikä tuossa on niin vaikeaa tajuttavaa, eikä Raamattu sano ketään syntiseksi ellei sitä ole omakohtasesti tehtynä.

        Kumpikahan siinäkin asiassa on se synnintekijä, lääkärikö joka abortoi vauvaa palasina ulos paikastaan, vaiko se paloiteltava, ...mieti!!


      • papalle
        huhhuijaatätäpimeyttä kirjoitti:

        Miksi sanot faktaa vaikak et ymmärrä yhtään mistä on kyse noissakin Raamatun kohdissa!

        kukaan EI OLE SYNTINEN ennekuin on tehnyt syntiä!!

        mikä tuossa on niin vaikeaa tajuttavaa, eikä Raamattu sano ketään syntiseksi ellei sitä ole omakohtasesti tehtynä.

        Kumpikahan siinäkin asiassa on se synnintekijä, lääkärikö joka abortoi vauvaa palasina ulos paikastaan, vaiko se paloiteltava, ...mieti!!

        Ihminen ei ole syntinen siksi, että on tehnyt syntiä, vaan ihminen tekee syntiä koska on syntinen. Synti = tila, jossa kaikki ovat. Se on osa ihmisluontoa kaikilla ja vain Kristuksessa on vapautus siitä.


    • nnnvbddgdgg

      Ps.51:7 ”Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.”
      Tuo jae pitää paikkansa Daavidiin mutta ei pidä paikkaansa yleensä.
      Tuossa jakeessa on hyvin omituista, että siinä sanotaan, että äiti on hänet siittänyt, vaikka yleensä on isän tehtävä hoitaa siittäminen. Tälle on olemassa selitys. Daavid ei kuitenkaan sano, että hän olisi vauvana tehnyt syntiä, vaan hän viittaa äitinsä tekemään syntiin. Daavid syntyi avioliiton ulkopuolisena lapsena ja hän syyttää siitä äitiään.
      Lastenkastelijat käyttävät tuota jaetta oppinsa tukijalkana, vaikka he eivät edes ymmärrä tuota jaetta.
      Tuo jae on VT:ssa. Kyllä oikeaoppisen kasteen perusteeet täytyy löytyä UT:sta.
      Tässä yhteydessä on jälleen muistettava se periaate, että jokainen asia on todistettava vähintäin kahden tai kolmen todistajan suulla. Vauvasta syntisiksi tekeviä jakeita ei ole Raamatussa muita eikä tuokaan jae siitä asiasta puhu.

      • näin

        Älä vääristele selvää Sanaa,ihminen on syntiinlankeemuksen mukaan syntinen ikään katsomatta,sanotaan sanalla perisynti,voidaan käyttää muutakin muotoa.Voit kysyä asiaa kaikilta jumaluusoppineilta,synnissä siis syntynyt,helluntaipappi varmaan vänkää selvää sanaa vastaan.


      • uuuhjjhhuu

        Miksi vauvakastelijat jahtaavat kiihkomielisesti vauvan olemattomia syntejä ja aikuiset saavat sitten tehdä syntiä sydämen kyllyydestä. Jatkuva valehteleminen ja Raamatun vääristäminen on yksi pahimmista synneistä ja siihen vauvakastelijat syyllistyvät koko ajan. Ovatko ne vauvojen olemattomat synnit pahempia kuin tällä palstalla valehtelevien vauvakastgelijoiden synnit.


      • prgbgrb
        uuuhjjhhuu kirjoitti:

        Miksi vauvakastelijat jahtaavat kiihkomielisesti vauvan olemattomia syntejä ja aikuiset saavat sitten tehdä syntiä sydämen kyllyydestä. Jatkuva valehteleminen ja Raamatun vääristäminen on yksi pahimmista synneistä ja siihen vauvakastelijat syyllistyvät koko ajan. Ovatko ne vauvojen olemattomat synnit pahempia kuin tällä palstalla valehtelevien vauvakastgelijoiden synnit.

        Tuota Raamatun vääristelemistä harrastavat uudestikastajat, tämän lahkolaisen johdolla. Osa Raamatusta on heidän mielestään väärennöstä, eikä niistä kohdista tarvitse välittää. Vauva ei ole tehnyt syntiä, vaan hän on syntinen. Synnin määritelmä on "ero Jumalasta" ja kaikki ovat siinä tilassa tänne synnyttyään. Siksi kaikkien pitää syntyä uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä Jumalan Sanan kautta.

        Mikähän tuo vauvakastgelijoiden on? Ovatkohan ne niitä lahkolaisen uudestikastajalahkolaistovereita???


      • ddmmmjmuhhnbdg

        Vauvakastelija- kusipää-mielikuvitususkovaiset ovat erossa Jumalasta kyllä vielä kasteensa jälkeenkin minun kokemusteni perusteella.

        Vedestä ja Hengestä syntyminen ei tarkoita kasteesta ja Hengestä syntymistä, se on selitetty täällä jo monta kertaa.

        Vauvakastelijat repivät kiukuspäissään Raamatusta Apostolien teot pois, koska se todistaa vauvakasteen vääräksi. Lapsellista toimintaa vauvakastelija-kusipää-mielikuvitususkovaisilta.


      • turpakiilahkolainen
        ddmmmjmuhhnbdg kirjoitti:

        Vauvakastelija- kusipää-mielikuvitususkovaiset ovat erossa Jumalasta kyllä vielä kasteensa jälkeenkin minun kokemusteni perusteella.

        Vedestä ja Hengestä syntyminen ei tarkoita kasteesta ja Hengestä syntymistä, se on selitetty täällä jo monta kertaa.

        Vauvakastelijat repivät kiukuspäissään Raamatusta Apostolien teot pois, koska se todistaa vauvakasteen vääräksi. Lapsellista toimintaa vauvakastelija-kusipää-mielikuvitususkovaisilta.

        Sinun kokemuksesi ei sitä ratkaise, vaan Jumalan Sana. Vedestä ja Hengestä syntyminen tarkoittaa kastetta, se on täällä todistettu jo monesti ja sen voi alkukirkon kirjoitusistakin tarkistaa.

        Apostolien teot todistaa vauvakasteen oikeaksi. Uudestikastajat repivät Raamatusta Jeeuksen lähetyskäskyn pois, koska se ei sovi heidän oppiinsa. Lapsellista toimintaa tuolta lahkolaiskusipää ateistipelle-Heceltä.


      • JohnnywtheWise
        turpakiilahkolainen kirjoitti:

        Sinun kokemuksesi ei sitä ratkaise, vaan Jumalan Sana. Vedestä ja Hengestä syntyminen tarkoittaa kastetta, se on täällä todistettu jo monesti ja sen voi alkukirkon kirjoitusistakin tarkistaa.

        Apostolien teot todistaa vauvakasteen oikeaksi. Uudestikastajat repivät Raamatusta Jeeuksen lähetyskäskyn pois, koska se ei sovi heidän oppiinsa. Lapsellista toimintaa tuolta lahkolaiskusipää ateistipelle-Heceltä.

        Joo sais mennä tuo lahkolainen muualle uudestikasteineen! Tämä on kristinuskon palsta.


      • gbggggse

        Ketjussa "Ensin usko, sitten kaste" on ensimmäisessä viestissä todistettu, että vauvakaste ei uudestisynnytä ketään eikä mikään vesikaste uudestisynnytä. Myöhemmin samassa ketjussa vauvakastelija-kusipää-mielikuvitususkovainen, joka on sama kuin tuo nimimerkki "turpakii", sanoi nimenomaan, että Apostolien tekoja ei hyväksytä vauvakastelija-kusipää-mielikuvitususkovaisten piireissä Jumalan Sanaksi eikä opin perustaksi. No, se on tietysti heidän oma asiansa, millaisen opin he muokkaavat, kunhan muistetaan, että sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun tai Jumalan Sanan kanssa.

        Kehoitan lukijaa itse tarkistamaan nämä asiat täällä ketjuissa ja Raamatusta sillä täällä on paljon patologisia valehtelijoita, jotka vääristävät Raamatun tekstiä ja minunkin tekstejä härskisti ja häpeilemättä.


      • lahkolaiselle
        gbggggse kirjoitti:

        Ketjussa "Ensin usko, sitten kaste" on ensimmäisessä viestissä todistettu, että vauvakaste ei uudestisynnytä ketään eikä mikään vesikaste uudestisynnytä. Myöhemmin samassa ketjussa vauvakastelija-kusipää-mielikuvitususkovainen, joka on sama kuin tuo nimimerkki "turpakii", sanoi nimenomaan, että Apostolien tekoja ei hyväksytä vauvakastelija-kusipää-mielikuvitususkovaisten piireissä Jumalan Sanaksi eikä opin perustaksi. No, se on tietysti heidän oma asiansa, millaisen opin he muokkaavat, kunhan muistetaan, että sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun tai Jumalan Sanan kanssa.

        Kehoitan lukijaa itse tarkistamaan nämä asiat täällä ketjuissa ja Raamatusta sillä täällä on paljon patologisia valehtelijoita, jotka vääristävät Raamatun tekstiä ja minunkin tekstejä härskisti ja häpeilemättä.

        Jälleen näemme miten härsiksiti tuo katkera kusipää-lahkolainen valehtelee. "ei hyväksytä opin perusteksi että Jumalan sanaksi" Tuollaista ei ole kukaan sanonut.

        Yllämainitussa keskustelussa osoitetaan, että kaste uudestisynnyttää. Näin myös apostolien teoissa. Tällä lahkolaisella on suuria vaikeuksia erottaa toisistaan opillista kohtaa ja kerronnalista kohtaa. Apostolien teoissa ne kohdat, jotka ovat jäimmäistä, ei voi muodostaa oppia. Esim Ap.t. 2:45 ei voi tehdä sellaista oppia, että kristittyjen pitää myydä talonsa. Kun taas vaikkapa Ap.t. 2:38 on selvä opillinen kohta, jossa Pietari julistaa kasteen antavvan synnit anteeksi ja Pyhän Hengen, siis uudestisynnytävän. Kerronnallisa kohtia (mm. apostolien tekojen ja evankeliumien kerronnalliset kohda) selitetään aina opillisten kohtien (kuten Jeesuksen opetukset, Pietarin ja Paavalin saarnat, opetuskirjeet jne.) kautta.

        Tämä lahkolais-kusipää julisti täällä, ettei kaikki Raamatun kohdat kuulu sinne, vaan hän valikoi Jumalan Sanaksi vain sen mikä itse miellyttää. Tällä lahkolaisella on täysi oikeus toimia näin. Mutta hyvä että myöntää suoraan ettei usko että Raamattu on erehtymätön Jumalan Sana, kuten koko kristikunta uskoo. Hän ei toden totta ole kristitty.

        Jokaisen lukijan kannattaa itse lukea tuo keskustelu ja tehdä siitä johtopäätöksen uudestinnyttääkö kaste vai ei. Lisäksi kannattaa perehtyä alkukirkon oppiin uudestisyntymisestä. Siihen kuului kaste ja kuuluu edelleen.


      • simppavaa
        lahkolaiselle kirjoitti:

        Jälleen näemme miten härsiksiti tuo katkera kusipää-lahkolainen valehtelee. "ei hyväksytä opin perusteksi että Jumalan sanaksi" Tuollaista ei ole kukaan sanonut.

        Yllämainitussa keskustelussa osoitetaan, että kaste uudestisynnyttää. Näin myös apostolien teoissa. Tällä lahkolaisella on suuria vaikeuksia erottaa toisistaan opillista kohtaa ja kerronnalista kohtaa. Apostolien teoissa ne kohdat, jotka ovat jäimmäistä, ei voi muodostaa oppia. Esim Ap.t. 2:45 ei voi tehdä sellaista oppia, että kristittyjen pitää myydä talonsa. Kun taas vaikkapa Ap.t. 2:38 on selvä opillinen kohta, jossa Pietari julistaa kasteen antavvan synnit anteeksi ja Pyhän Hengen, siis uudestisynnytävän. Kerronnallisa kohtia (mm. apostolien tekojen ja evankeliumien kerronnalliset kohda) selitetään aina opillisten kohtien (kuten Jeesuksen opetukset, Pietarin ja Paavalin saarnat, opetuskirjeet jne.) kautta.

        Tämä lahkolais-kusipää julisti täällä, ettei kaikki Raamatun kohdat kuulu sinne, vaan hän valikoi Jumalan Sanaksi vain sen mikä itse miellyttää. Tällä lahkolaisella on täysi oikeus toimia näin. Mutta hyvä että myöntää suoraan ettei usko että Raamattu on erehtymätön Jumalan Sana, kuten koko kristikunta uskoo. Hän ei toden totta ole kristitty.

        Jokaisen lukijan kannattaa itse lukea tuo keskustelu ja tehdä siitä johtopäätöksen uudestinnyttääkö kaste vai ei. Lisäksi kannattaa perehtyä alkukirkon oppiin uudestisyntymisestä. Siihen kuului kaste ja kuuluu edelleen.

        On se kyl surullista miten nää uudestikastajat tulee tänne haukkumaan Jeesuksen omia. Jotekin tuntuu et kaikki tän palstan uudestikastajat on hirveen katkeria siitä että kristityt on pysyny apostolises kastees eikä ole lähteny kastamaan uudestaan.

        Toi keskustelu mistä oli puhetta ei todellakaan todista et kaste ei uudestisynnytä. Siinä luetaan Apostolien tekoja aivan väärin, ja luetaan sellasta mitä tekstissä ei ole. Jos haluaa tutkia kasteen, uskon ja uudestisyntymisen suhdetta, täs on pari hyvää linkkii:

        http://sley.fi/luennot/ESITYS/UudestisynEK.htm
        http://www.luterilainen.com/fi/lue/lyhyita-teksteja-kristityn-elamasta/kaste-pelastaa

        Mielenkiintosta, että "Raamattu" ja "Jumalan Sana" ei ole ylläolevalle uudestikastajalle sama asia kun se sanoo, et "että sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun tai Jumalan Sanan kanssa." Selvästi siis Raamattu ei ole sama kuin Jumalan Sana uudestikastajil. Meille Jeesukseen uskoville ne ovat yksi ja sama asia. Ehkä toi et ne ovat eri asioita tälle tyypille, kertoo kaiken.


      • puuttuutunteminen
        simppavaa kirjoitti:

        On se kyl surullista miten nää uudestikastajat tulee tänne haukkumaan Jeesuksen omia. Jotekin tuntuu et kaikki tän palstan uudestikastajat on hirveen katkeria siitä että kristityt on pysyny apostolises kastees eikä ole lähteny kastamaan uudestaan.

        Toi keskustelu mistä oli puhetta ei todellakaan todista et kaste ei uudestisynnytä. Siinä luetaan Apostolien tekoja aivan väärin, ja luetaan sellasta mitä tekstissä ei ole. Jos haluaa tutkia kasteen, uskon ja uudestisyntymisen suhdetta, täs on pari hyvää linkkii:

        http://sley.fi/luennot/ESITYS/UudestisynEK.htm
        http://www.luterilainen.com/fi/lue/lyhyita-teksteja-kristityn-elamasta/kaste-pelastaa

        Mielenkiintosta, että "Raamattu" ja "Jumalan Sana" ei ole ylläolevalle uudestikastajalle sama asia kun se sanoo, et "että sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun tai Jumalan Sanan kanssa." Selvästi siis Raamattu ei ole sama kuin Jumalan Sana uudestikastajil. Meille Jeesukseen uskoville ne ovat yksi ja sama asia. Ehkä toi et ne ovat eri asioita tälle tyypille, kertoo kaiken.

        Ja taas uusi satuilija !
        et sinä tajua asiasta mitään, kas kun et tunne Vapahtajaasi muuten kuin kolmannen käden tietona, eli tautisi on sam a kuin seppähögmanin potilaalla aikanaan.


      • surullista
        simppavaa kirjoitti:

        On se kyl surullista miten nää uudestikastajat tulee tänne haukkumaan Jeesuksen omia. Jotekin tuntuu et kaikki tän palstan uudestikastajat on hirveen katkeria siitä että kristityt on pysyny apostolises kastees eikä ole lähteny kastamaan uudestaan.

        Toi keskustelu mistä oli puhetta ei todellakaan todista et kaste ei uudestisynnytä. Siinä luetaan Apostolien tekoja aivan väärin, ja luetaan sellasta mitä tekstissä ei ole. Jos haluaa tutkia kasteen, uskon ja uudestisyntymisen suhdetta, täs on pari hyvää linkkii:

        http://sley.fi/luennot/ESITYS/UudestisynEK.htm
        http://www.luterilainen.com/fi/lue/lyhyita-teksteja-kristityn-elamasta/kaste-pelastaa

        Mielenkiintosta, että "Raamattu" ja "Jumalan Sana" ei ole ylläolevalle uudestikastajalle sama asia kun se sanoo, et "että sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun tai Jumalan Sanan kanssa." Selvästi siis Raamattu ei ole sama kuin Jumalan Sana uudestikastajil. Meille Jeesukseen uskoville ne ovat yksi ja sama asia. Ehkä toi et ne ovat eri asioita tälle tyypille, kertoo kaiken.

        Simppavaa kirjoittaa:
        "On se kyl surullista miten nää uudestikastajat tulee tänne haukkumaan Jeesuksen omia"

        Totta. Nuo vedenpalvojat haukkuvat Jeesuksen sylissä olevia Jeesuksen omia vauvoja ja väittävät heitä syntisiksi ja perkeleen omiksi.
        Tuollainen sadistinen ajattelu on perua kirkko-isien opetuksista, kun heidän piti keksiä jokunlaisia perusteita pakolliselle vauvakasteelle.

        Todella surullista tuollainen julma oppi.


      • uijhkhoihbh
        uuuhjjhhuu kirjoitti:

        Miksi vauvakastelijat jahtaavat kiihkomielisesti vauvan olemattomia syntejä ja aikuiset saavat sitten tehdä syntiä sydämen kyllyydestä. Jatkuva valehteleminen ja Raamatun vääristäminen on yksi pahimmista synneistä ja siihen vauvakastelijat syyllistyvät koko ajan. Ovatko ne vauvojen olemattomat synnit pahempia kuin tällä palstalla valehtelevien vauvakastgelijoiden synnit.

        erdfeterereeee


    • näinsennäinvalitan

      Se tutin asento jo kertoo että syntinen on vaaviparka, ja toisekseen jos ei olisi niin kauhean syntinen ei pascantaisi vaippoihinsakaan ollenkaan vaan menisi reippasti heti pytyn nokkaan ja täräyttäisi työtä jäteputsaukseen!
      selvästihän tämäkin käy ilmi lutterin postillasta ja katkismuksen takakannen takaosasta jota ei vain ole käännetty millekkään kielelle.

      näin valitan selvästi ja kuuluvasti oikean kirkkosysteemin harhaopin puolesta.

    • lllthhhsr

      Otan tähän pari lainausta nimimerkki "lahkolaiselle" kirjoituksista, jotka osoittavat, että hän valehtelee paitsi suhteessa Raamattuun myös suhteessa omiin kirjoituksiinsa. Härski valehtelija toisin sanoen.

      ”lahkolaiselle” kirjoitti 24.1.2016 18:58 ketjussa "Ensin usko, sitten kaste" näin:
      ”Apostolin teot ei ole opillinen vaan kerronnallinen kokonaisuus. Opetus uudestisyntymisestä on opetuskirjeissä. Noissa apostolien tekojen kohdissa ihmset antoivat kastaa itsensä, koska olvat tulleet uskoon ja tiesivät että kasteessa syntyisivät uudesti ja saisivat Jumalan lapseuden.”

      ”lahkolaiselle” kirjoitti 28.1.2016 22:53 tässä ketjussa näin:
      ”Jälleen näemme miten härsiksiti tuo katkera kusipää-lahkolainen valehtelee. "ei hyväksytä opin perusteksi että Jumalan sanaksi" Tuollaista ei ole kukaan sanonut.”

      Hän kiistää sanoneensa. että Apostolin tekoja ei hyväksytä opilliseksi pohjaksi vaikka hän selvästi niin sanoi. Muutenkin nu7o hänen tekstinsä ovat käsittämättömän sekavia. "Uskoon tulleet muka tiesivät, että he uudestisyntyisivät". Kuinka he voivat sellaista tietää, mikä on mahdotonta. Jos ihminen on tullut uskoon, hän on silloin uudestisyntynyt, kuinka hän voi sitten vielä toisen kerran uudestisyntyä.

      Patologinen, tahallinen ja härski valehtelija on tuo nomimerkki "lahkolaiselle".

      Kun otetaan huomioon ne Apostolien tekojen jakeet, jotka on mainittu ensimmäisessä viestissä ketjussa "Ensin usko, sitten kaste", käy aivan selvästi ilmi, että kasteeseen ei sisälly mitään uudestisyntymistä, ja silloin vauvakasteen teoriat luhistuvat.

      • lahkolainenonväärässä

        Tuota sairasta kusipää-lahkolaista joka täällä yrittää epotoivoisesti saada lisää jäseniä lahkoonsa uudestikasteen kautta, ei kannata uskoa pätkän vertaa.

        Ilmeisesti tällä kusipää-lahkolaisella on todella vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Apostolien teot EI OLE OPILLINEN KOKONAISUUS, muta se ei tarkoita sitä, ettei siellä ole opillisia kohtia! Lahkolainen ei ymmärrä ollenkaan mistä koko opillisessa kohdassa on kysymys. Eli näemme tässä miten tuo onneton ja katkera lahkolainen levittää valheita Kristukseen uskovista Jeesuksen omista, kun yrittää puolustella omaa harhaoppiaan, uudestikastetta.

        Uskoontulo ei ole sama asia kuin uudestisyntyminen. Ihminen voi tulla uskoon Sanan kautta, mutta tarvitsee kasteen uudestisyntyäkseen. Sitähän uskoontulleet kyseivät Pietarilta että mitä pitää tehdä. Pietari ksäki tehä parannuksen ja tulla kastetuksi.

        Kun otetaan huomioon apotolin teot, nähdään selvästi, ettei mitään järjestystä määrätä. Kaste ei perustu uskoon, vaan usk perusuu kasteessa saatuu Kristukseen. Koska kasteeseen sisältyy uudestisyntyminen, lyhistyy koko uudestikaste armotta. Siltä putoaa pohja pois.

        Tästä näemme jälleen miten tahallinen, pilkallinen ja härsi valehtelija tämä kusipää-lahkolainen on. Varotaa tuota eksyttäjää, joka yrittää hajottaa Kristuksen ruumista ja Kristuksen seurakuntaa ja koko apostolista uskoa omistavaa kristikuntaa!!!


      • ksäkksäk
        lahkolainenonväärässä kirjoitti:

        Tuota sairasta kusipää-lahkolaista joka täällä yrittää epotoivoisesti saada lisää jäseniä lahkoonsa uudestikasteen kautta, ei kannata uskoa pätkän vertaa.

        Ilmeisesti tällä kusipää-lahkolaisella on todella vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Apostolien teot EI OLE OPILLINEN KOKONAISUUS, muta se ei tarkoita sitä, ettei siellä ole opillisia kohtia! Lahkolainen ei ymmärrä ollenkaan mistä koko opillisessa kohdassa on kysymys. Eli näemme tässä miten tuo onneton ja katkera lahkolainen levittää valheita Kristukseen uskovista Jeesuksen omista, kun yrittää puolustella omaa harhaoppiaan, uudestikastetta.

        Uskoontulo ei ole sama asia kuin uudestisyntyminen. Ihminen voi tulla uskoon Sanan kautta, mutta tarvitsee kasteen uudestisyntyäkseen. Sitähän uskoontulleet kyseivät Pietarilta että mitä pitää tehdä. Pietari ksäki tehä parannuksen ja tulla kastetuksi.

        Kun otetaan huomioon apotolin teot, nähdään selvästi, ettei mitään järjestystä määrätä. Kaste ei perustu uskoon, vaan usk perusuu kasteessa saatuu Kristukseen. Koska kasteeseen sisältyy uudestisyntyminen, lyhistyy koko uudestikaste armotta. Siltä putoaa pohja pois.

        Tästä näemme jälleen miten tahallinen, pilkallinen ja härsi valehtelija tämä kusipää-lahkolainen on. Varotaa tuota eksyttäjää, joka yrittää hajottaa Kristuksen ruumista ja Kristuksen seurakuntaa ja koko apostolista uskoa omistavaa kristikuntaa!!!

        Kun kirjoitustaito on tuota luokkkaa, niin sen arvaa, että ymmärryskykykin on samaa tasoa:

        " ksäk"
        "n usk perusuu"


      • änkyttäjällevaloa
        ksäkksäk kirjoitti:

        Kun kirjoitustaito on tuota luokkkaa, niin sen arvaa, että ymmärryskykykin on samaa tasoa:

        " ksäk"
        "n usk perusuu"

        noin!, nyt pääsit asian ytimeen vihdoin, eli pianistin ampuminen onkin todellista lähimmäistyötä, hienoa, jatka vaan siitä se isompien armoituksien ura urkeentuu!


      • eerteere
        ksäkksäk kirjoitti:

        Kun kirjoitustaito on tuota luokkkaa, niin sen arvaa, että ymmärryskykykin on samaa tasoa:

        " ksäk"
        "n usk perusuu"

        juuhsg ksjjus suhsysg


      • eeeuuuuu
        ksäkksäk kirjoitti:

        Kun kirjoitustaito on tuota luokkkaa, niin sen arvaa, että ymmärryskykykin on samaa tasoa:

        " ksäk"
        "n usk perusuu"

        ffhuuu jsuuusju shuuhtee


    • ddhhbbv

      Apostolinen usko on yjtä kaukana luterilaisesta kirkosta kuin yö on päivästä.
      Sairas on luterilainen tai lestadiolainen seurakunta, jolla ei ole muuta tekemistä kuin vahdata, mitä syntiä se vauva on nyt tehnyt. Sitten tuomitaan vauvaparka helvettiin, vaikka tuomareilla itselläänkään ei ole puhtaat jauhot pussissa ja vaikka heillä ei ole mitään tuomarin virkaakaan. Itse ovat itsensä tuomareiksi korottaneet, kusipäät.

      Heillä ei ole muuta sanomaa ihmisille kuin pelottelun ja tuomion sanoma, heidän mielensä on suuntautunut alaspäin ei ylöspäin, he näkevät vain Saatanan työt mutta eivät näe Jumalan mahdollisuuksia.

      Matt. 7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi

      1 Kor. 11:31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;

      • lahkolaiselle

        Ei vauva ole mitään syntiä tehnyt, vaan vauva on syntinen. Kukaan kristitty ei tuomitse ketään minnekään, vaan tiedämme sen, että uskova kastettu pelastuu. Siksi kastamme ja opetamme ihmisiä ja viemme evankeliumia eteenpäin. Tällä lahkolaisella näköjään taas valheita riittää.

        Ainakin luterilaisilla ei ole muuta kuin hyvä sanoma Kristuksessa. Ei sitä lain sanomaa mikä uudestikastajilla on, tyyliin "jollet tule meidän lahkoomme ja uudestikasteelle, olet kadotettu". Kristityt julistavat armoa, uudestikastajat jotain ihan muuta.

        Uudestikastajat kieltävät tietyilstä ihmisryhmiltä uskon, eli HE ovat silloin niitä jotka ovat viemässä näitä ihmisiä kadotukseen, sillä ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle (Hapr. 11:6) ja ilman uskoa ei voi pelastua (Mark. 16:16). Eli tämä kusipää-lahkolainen on korottanut itsensä Kristuksen asemaan.

        Jälleen näimme sen miten tämä epätoivoinen lahkolainen valehtelee saadankseen ihmisiä uudestikasteelle.


      • hoksaatteko
        lahkolaiselle kirjoitti:

        Ei vauva ole mitään syntiä tehnyt, vaan vauva on syntinen. Kukaan kristitty ei tuomitse ketään minnekään, vaan tiedämme sen, että uskova kastettu pelastuu. Siksi kastamme ja opetamme ihmisiä ja viemme evankeliumia eteenpäin. Tällä lahkolaisella näköjään taas valheita riittää.

        Ainakin luterilaisilla ei ole muuta kuin hyvä sanoma Kristuksessa. Ei sitä lain sanomaa mikä uudestikastajilla on, tyyliin "jollet tule meidän lahkoomme ja uudestikasteelle, olet kadotettu". Kristityt julistavat armoa, uudestikastajat jotain ihan muuta.

        Uudestikastajat kieltävät tietyilstä ihmisryhmiltä uskon, eli HE ovat silloin niitä jotka ovat viemässä näitä ihmisiä kadotukseen, sillä ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle (Hapr. 11:6) ja ilman uskoa ei voi pelastua (Mark. 16:16). Eli tämä kusipää-lahkolainen on korottanut itsensä Kristuksen asemaan.

        Jälleen näimme sen miten tämä epätoivoinen lahkolainen valehtelee saadankseen ihmisiä uudestikasteelle.

        Kun lahkolaisen kirjoitustaito on tuota luokkaa: " yjtä kaukana", niin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin mukaan ymmärrys on samaa tasoa. :D


    • yyrrhhkkj

      Luterilaisuus on mielikuvitususkonto, se ei perustu Raamattuun. Itsensä tuomariksi korottaneet ihmiset tuomitsevat vauvan syntiseksi, sitten he "pelastavat" tuon vauvan itse keksimällään vauvakasteella ja saavat samalla seurakuntaansa jäsenen, joka elämänsä aikana maksaa 20 000 euroa kirkolle usein itsekään tietämättä, kuinka kalliksi luterilaisen kirkon jäsenyys tulee. Luterilaisuus on uusi versio "kun raha kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa"- uskonnosta.̈́

      Roomalaiskirje:
      5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;

      Mahdotonta on tehdä pienestä vauvasta syntistä, sillä vauvalla ei ole lakia eikä sille silloin voida syntiäkään lukea.

      • lahkolaiselle

        Luterilauuden teema on nimenoaan paluu Raamattuun ja koko usko perustuu siihen. Toisin kuin uudestikastajilla, joille Raamattu on vain osittain Jumalan ilmoitusta, ja siitä voidaan jättää ikäviä kohtia pois. Sellainen on naurettavaa pelleilyö. Ketään ei pelasteta vauvakasteella, vaan kasteella. jonka Jeesus asetti pelastusta tuomaan. Sitä käyttää koko kristikunta ja on käyttänyt aina.

        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Room. 3:12

        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla Room. 3:23

        Mahdotonta on tehdä pienestä vauvasta synnitöntä


      • sinneonnetonkurjameni
        lahkolaiselle kirjoitti:

        Luterilauuden teema on nimenoaan paluu Raamattuun ja koko usko perustuu siihen. Toisin kuin uudestikastajilla, joille Raamattu on vain osittain Jumalan ilmoitusta, ja siitä voidaan jättää ikäviä kohtia pois. Sellainen on naurettavaa pelleilyö. Ketään ei pelasteta vauvakasteella, vaan kasteella. jonka Jeesus asetti pelastusta tuomaan. Sitä käyttää koko kristikunta ja on käyttänyt aina.

        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Room. 3:12

        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla Room. 3:23

        Mahdotonta on tehdä pienestä vauvasta synnitöntä

        Mutta huomasitko kuinka se vauva poikkesi pois?

        mihinkä meni kun poikkesi, menikä vaunujen alle pipo päässä?

        kauheen edistynet vauvelit sielläpäin!!


      • ggdssssa
        lahkolaiselle kirjoitti:

        Luterilauuden teema on nimenoaan paluu Raamattuun ja koko usko perustuu siihen. Toisin kuin uudestikastajilla, joille Raamattu on vain osittain Jumalan ilmoitusta, ja siitä voidaan jättää ikäviä kohtia pois. Sellainen on naurettavaa pelleilyö. Ketään ei pelasteta vauvakasteella, vaan kasteella. jonka Jeesus asetti pelastusta tuomaan. Sitä käyttää koko kristikunta ja on käyttänyt aina.

        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Room. 3:12

        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla Room. 3:23

        Mahdotonta on tehdä pienestä vauvasta synnitöntä

        Sinä itse vauvakastelija jäit kiinniselvästä valehtelusta, kun sinä irroitit Apostolien teot pois Raamatusta. Sinä olet patologinhen valehtelija ja se on todistettu tuolla ylempänä.

        kun Apostolin tekojen kastetilaisuudet otetaan huomioon niin niistä näkee selvästi, että kaste tulee vasta uudestisyntymän jälkeen eikä vesikasteeseen liity mitään uudestisyntymää, sen voi lukea ketjusta "Ensin usko, sitten kaste" ensimmäisestä viestistä tai "Tuhatvuotinen valhe"-ketjusta ensimmäisestä viestistä.


      • näin

        100-VUOTIAAN LAHKOLIIKEEN JÄSENET LOISTAA.,NIILLÄHÄN ON TEOLOGIASSA HUIPPUARVOSANAT,mutta onneksi kristinuskon historia on vanhempi.


      • lahkolaiselle
        ggdssssa kirjoitti:

        Sinä itse vauvakastelija jäit kiinniselvästä valehtelusta, kun sinä irroitit Apostolien teot pois Raamatusta. Sinä olet patologinhen valehtelija ja se on todistettu tuolla ylempänä.

        kun Apostolin tekojen kastetilaisuudet otetaan huomioon niin niistä näkee selvästi, että kaste tulee vasta uudestisyntymän jälkeen eikä vesikasteeseen liity mitään uudestisyntymää, sen voi lukea ketjusta "Ensin usko, sitten kaste" ensimmäisestä viestistä tai "Tuhatvuotinen valhe"-ketjusta ensimmäisestä viestistä.

        Vääin, lahkolainen! SINÄ jäit kiinni valehtelusta ja ymmärryksen puutteesta. Aposton tekoja ei ole kukaan Raamatusta ollut poistamassa. Sen sijaan jokaisen pitää erottaa opillinen ja kerronallinen materiaali toisistaan.

        Ramatun opetus vesikasteesta on se, että se uudestisynnyttää. Tämä käy ilmi myös apostolien teoissa. Vesikaste on se yksi kaste, jonka Jeesus asetti, muita kasteita ei ole.


      • gghshhhs

        Vauvakastelijoiden historia alkaa katolisen kirkon perustamisesta mutta vapaiden seurakuntien historia alkaa apostoliselta ajalta.

        Koko ajan on ollut vapaita seurakuntia, jotka ovat kastaneet oikein uskoon tulleita ihmisiä, katolinen kirkko on teurastanut sellaisia seurakuntia verisesti niinkuin pakanakirkon arvolle sopiikin. Jopa suomalaiset luterilaiset "kristityt" ovat tappaneet helluntailaisia Suomessa 1900-luvun alkupuolella.

        Valdolaisia on ollut olemassa ainakin 1100-luvulta lähtien, katolinen kirkko teurasti tuhansia valdolaisia Sveitsissä . Venäjällä oli helluntailaisia 1800-luvulla. Englannissa oli useita vapaita seurakuntia 1600-luvulla, katolinen kirkko aloitti vainot niitä vastaan ja tappoi ne, jotka eivät onnistuneet pakenemaan. Hirviökirkkoja ovat katolinen ja luterilainen kirkko olleet eivätkä ne siitä miksikään muutu.

        http://www.great-controversy.org/Finnish/4.htm


      • valitan
        gghshhhs kirjoitti:

        Vauvakastelijoiden historia alkaa katolisen kirkon perustamisesta mutta vapaiden seurakuntien historia alkaa apostoliselta ajalta.

        Koko ajan on ollut vapaita seurakuntia, jotka ovat kastaneet oikein uskoon tulleita ihmisiä, katolinen kirkko on teurastanut sellaisia seurakuntia verisesti niinkuin pakanakirkon arvolle sopiikin. Jopa suomalaiset luterilaiset "kristityt" ovat tappaneet helluntailaisia Suomessa 1900-luvun alkupuolella.

        Valdolaisia on ollut olemassa ainakin 1100-luvulta lähtien, katolinen kirkko teurasti tuhansia valdolaisia Sveitsissä . Venäjällä oli helluntailaisia 1800-luvulla. Englannissa oli useita vapaita seurakuntia 1600-luvulla, katolinen kirkko aloitti vainot niitä vastaan ja tappoi ne, jotka eivät onnistuneet pakenemaan. Hirviökirkkoja ovat katolinen ja luterilainen kirkko olleet eivätkä ne siitä miksikään muutu.

        http://www.great-controversy.org/Finnish/4.htm

        Nyt oli kyllä kaikkien aikojen valhe eka lause!!! Vanhojen kirkkojen historia alkaa apostoliselta ajalta, kun taas uudestikastajien aivan vieraat ja uudet opit on viime vuosituhannen keksintöjä. Sen voi havaita alkukirkon kirjoutuksistakin, ettei tunnettu synnittömiä ihmisiä tai vertauskuvallisia ehtoollisia tai ihmisen tekemiä tunnustuskasteita. Nämä kaikki on myöhempää perua. Valitan.

        Monet lahkolaisryhmät (joita tapettiin, ja jotka eivät odellakaan olleet kristittyjä) hylkäsivät Jeesuksen jumaluuden, vanhan testamentin ja armonvälineet. Jälkimmäisen tekeät kaikki uudestikastajat. Uskoontulleita ihmisiä on kastettu kaikkina aikoina, uudestikasteella kastetuja on vasta viime vuosituhannella.

        Vaikka kuinka haet säälipisteitä noilla tarinoillasi vainoista, et saa niitä yhtään. Kaikkien kristillisten kirkkojen historia on karmea, siitä ei päästä mihinkään. Oikean opin määrää Raamattu. Ja kuten olemme nähneet, apostolinen oppi on säilynyt vanhoissa kirkoissa, kun taas uudestikastajalahkot ovat siitä luopuneet.

        Valdolaiset ovat lahko, sen toteaa wikipediakin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Valdolaiset

        Valitan.


      • wwllkdjfg

        wikipedia on katolisen kirkon nöyrä palvelija niinkuin on tuo nimimerkki "Valitankin".


      • ffjjhhsnsh
        valitan kirjoitti:

        Nyt oli kyllä kaikkien aikojen valhe eka lause!!! Vanhojen kirkkojen historia alkaa apostoliselta ajalta, kun taas uudestikastajien aivan vieraat ja uudet opit on viime vuosituhannen keksintöjä. Sen voi havaita alkukirkon kirjoutuksistakin, ettei tunnettu synnittömiä ihmisiä tai vertauskuvallisia ehtoollisia tai ihmisen tekemiä tunnustuskasteita. Nämä kaikki on myöhempää perua. Valitan.

        Monet lahkolaisryhmät (joita tapettiin, ja jotka eivät odellakaan olleet kristittyjä) hylkäsivät Jeesuksen jumaluuden, vanhan testamentin ja armonvälineet. Jälkimmäisen tekeät kaikki uudestikastajat. Uskoontulleita ihmisiä on kastettu kaikkina aikoina, uudestikasteella kastetuja on vasta viime vuosituhannella.

        Vaikka kuinka haet säälipisteitä noilla tarinoillasi vainoista, et saa niitä yhtään. Kaikkien kristillisten kirkkojen historia on karmea, siitä ei päästä mihinkään. Oikean opin määrää Raamattu. Ja kuten olemme nähneet, apostolinen oppi on säilynyt vanhoissa kirkoissa, kun taas uudestikastajalahkot ovat siitä luopuneet.

        Valdolaiset ovat lahko, sen toteaa wikipediakin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Valdolaiset

        Valitan.

        Tarkoitatko, että sinun mielestäsi on aivan oikein, että ne ihmiset, jotka hylkäsivät katolisen kirkon harhaoppiset sakramentit, pitääkin tappaa?


      • Simppavaa
        valitan kirjoitti:

        Nyt oli kyllä kaikkien aikojen valhe eka lause!!! Vanhojen kirkkojen historia alkaa apostoliselta ajalta, kun taas uudestikastajien aivan vieraat ja uudet opit on viime vuosituhannen keksintöjä. Sen voi havaita alkukirkon kirjoutuksistakin, ettei tunnettu synnittömiä ihmisiä tai vertauskuvallisia ehtoollisia tai ihmisen tekemiä tunnustuskasteita. Nämä kaikki on myöhempää perua. Valitan.

        Monet lahkolaisryhmät (joita tapettiin, ja jotka eivät odellakaan olleet kristittyjä) hylkäsivät Jeesuksen jumaluuden, vanhan testamentin ja armonvälineet. Jälkimmäisen tekeät kaikki uudestikastajat. Uskoontulleita ihmisiä on kastettu kaikkina aikoina, uudestikasteella kastetuja on vasta viime vuosituhannella.

        Vaikka kuinka haet säälipisteitä noilla tarinoillasi vainoista, et saa niitä yhtään. Kaikkien kristillisten kirkkojen historia on karmea, siitä ei päästä mihinkään. Oikean opin määrää Raamattu. Ja kuten olemme nähneet, apostolinen oppi on säilynyt vanhoissa kirkoissa, kun taas uudestikastajalahkot ovat siitä luopuneet.

        Valdolaiset ovat lahko, sen toteaa wikipediakin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Valdolaiset

        Valitan.

        Juu oli kyl täysin tietämättömän kommentti toi sen eka lause. Erikoista, et tää gghshhhs linkitti vääränä profeettana tunnetun Ellen Whiten sivun. Adventismissa mennään muutenki harhaan... Jokainen voi ite tutkii, mitä alkuseurakunta opetti vaik kasteesta ja ehtoollisesta ja verrata sitä vanhojen kirkkojen ja uudestikastajien nykyseen oppiin. Sen jälkeen ei tarvi ees keskustella enää et mikä on sitä apostolist uskoo.


      • valitan
        Simppavaa kirjoitti:

        Juu oli kyl täysin tietämättömän kommentti toi sen eka lause. Erikoista, et tää gghshhhs linkitti vääränä profeettana tunnetun Ellen Whiten sivun. Adventismissa mennään muutenki harhaan... Jokainen voi ite tutkii, mitä alkuseurakunta opetti vaik kasteesta ja ehtoollisesta ja verrata sitä vanhojen kirkkojen ja uudestikastajien nykyseen oppiin. Sen jälkeen ei tarvi ees keskustella enää et mikä on sitä apostolist uskoo.

        Aziaa, Simppa! Tuo lahkolainen on täysin aivopesty kun luulee wikipedian, Raamatun ja melkein kaiken olevan katosien kirkon vääristelemää. Katolinen kirkko on hänelle jonkinlainen peikko. Katolisen kirkon sakramenttiopissa on ongelmansa, mutta itse sakramentit ovat ihan oikeita.

        En todellakaan ole sitä mieltä että lahkolaisten tapattaminen oli oikein. Sehän oli täysin ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa! Muta historiaa ei voi muuttaa. Valitan.


      • hhdggfssk
        valitan kirjoitti:

        Aziaa, Simppa! Tuo lahkolainen on täysin aivopesty kun luulee wikipedian, Raamatun ja melkein kaiken olevan katosien kirkon vääristelemää. Katolinen kirkko on hänelle jonkinlainen peikko. Katolisen kirkon sakramenttiopissa on ongelmansa, mutta itse sakramentit ovat ihan oikeita.

        En todellakaan ole sitä mieltä että lahkolaisten tapattaminen oli oikein. Sehän oli täysin ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa! Muta historiaa ei voi muuttaa. Valitan.

        Inkvisition henki huokuu tuosta nimimerkki "Valitan":sta yhdessä vääristelyn ja valheen hengen kanssa.


      • eeejuujhg
        Simppavaa kirjoitti:

        Juu oli kyl täysin tietämättömän kommentti toi sen eka lause. Erikoista, et tää gghshhhs linkitti vääränä profeettana tunnetun Ellen Whiten sivun. Adventismissa mennään muutenki harhaan... Jokainen voi ite tutkii, mitä alkuseurakunta opetti vaik kasteesta ja ehtoollisesta ja verrata sitä vanhojen kirkkojen ja uudestikastajien nykyseen oppiin. Sen jälkeen ei tarvi ees keskustella enää et mikä on sitä apostolist uskoo.

        http://www.bibleguidance.co.za/Finnisharticles/Walden-Fin.htm

        Onko tämä parempi linkki?

        Ei nimi linkkiä pahenna, jos sisältö on oikein.


      • keskusteluseis
        Simppavaa kirjoitti:

        Juu oli kyl täysin tietämättömän kommentti toi sen eka lause. Erikoista, et tää gghshhhs linkitti vääränä profeettana tunnetun Ellen Whiten sivun. Adventismissa mennään muutenki harhaan... Jokainen voi ite tutkii, mitä alkuseurakunta opetti vaik kasteesta ja ehtoollisesta ja verrata sitä vanhojen kirkkojen ja uudestikastajien nykyseen oppiin. Sen jälkeen ei tarvi ees keskustella enää et mikä on sitä apostolist uskoo.

        Simppa kirjoitti oikein:
        ". Jokainen voi ite tutkii, mitä alkuseurakunta opetti vaik kasteesta ja ehtoollisesta
        Sen jälkeen ei tarvi ees keskustella enää et mikä on sitä apostolist uskoo."

        Juuri näin ja tuo apostolien usko oli niin yksinkertaisen selvää, että eivät edes luterilaiset teologit pysty sitä horjuttamaan ja sotkemaan:

        "Kun he nyt USKOIVAT Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"! Ap 8:12

        Vauvoista ei mitään havaintoa.


      • llkdkkj
        valitan kirjoitti:

        Aziaa, Simppa! Tuo lahkolainen on täysin aivopesty kun luulee wikipedian, Raamatun ja melkein kaiken olevan katosien kirkon vääristelemää. Katolinen kirkko on hänelle jonkinlainen peikko. Katolisen kirkon sakramenttiopissa on ongelmansa, mutta itse sakramentit ovat ihan oikeita.

        En todellakaan ole sitä mieltä että lahkolaisten tapattaminen oli oikein. Sehän oli täysin ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa! Muta historiaa ei voi muuttaa. Valitan.

        Onko historia nimimerkki "Valitan":n Jumala vai onko oikea Jumala hänen Jumalansa.


      • näinsevaanonveljet
        llkdkkj kirjoitti:

        Onko historia nimimerkki "Valitan":n Jumala vai onko oikea Jumala hänen Jumalansa.

        Ap.t. 8:12 ei kerro mitään apostolisesta uskosta, vaan se on kerronnallinen kohta. Apostolisesta uskosta kertoo esim. tämä:

        "Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista" Room. 6:4

        Vauvoia ei tarvitse mainita erikseen. Suomalaisistakaan ei ole mitään havintoa. Saakohan sellaisia kastaa joita ei erikseen mainita, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa?


      • päinseiniäveljet
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Ap.t. 8:12 ei kerro mitään apostolisesta uskosta, vaan se on kerronnallinen kohta. Apostolisesta uskosta kertoo esim. tämä:

        "Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista" Room. 6:4

        Vauvoia ei tarvitse mainita erikseen. Suomalaisistakaan ei ole mitään havintoa. Saakohan sellaisia kastaa joita ei erikseen mainita, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa?

        Kun on tyhmä, niin silloin on tyhmä, kuten "päinseinääveljet" osoittaa olevansa.
        Tuo Ap 2:12 KERTOO JUURI KASTETTAVIEN USKOSTA!!!!

        Tuo Room 6:4 ei puhu mitään pakollisesta vauvojen kastamisesta, vaan siitä, että kastettu hylkää entisen elämänsä ja seuraa Jeesusta ja elää uutta elämää. Vanha synti-elämä jää taakse.

        "haudattiin yhdessä Hänen kanssaan..."
        Eihän Jeesusta kastettu vauvana!!!!!!!!

        Mitenhän se vauva alkaa elämään "uutta elämää"???

        Vahtuuko vaipat eri merkkisiin tai tutti toisenväriseksi?


      • näinsevaanonveljet
        päinseiniäveljet kirjoitti:

        Kun on tyhmä, niin silloin on tyhmä, kuten "päinseinääveljet" osoittaa olevansa.
        Tuo Ap 2:12 KERTOO JUURI KASTETTAVIEN USKOSTA!!!!

        Tuo Room 6:4 ei puhu mitään pakollisesta vauvojen kastamisesta, vaan siitä, että kastettu hylkää entisen elämänsä ja seuraa Jeesusta ja elää uutta elämää. Vanha synti-elämä jää taakse.

        "haudattiin yhdessä Hänen kanssaan..."
        Eihän Jeesusta kastettu vauvana!!!!!!!!

        Mitenhän se vauva alkaa elämään "uutta elämää"???

        Vahtuuko vaipat eri merkkisiin tai tutti toisenväriseksi?

        Ap.t 2:12 nimenomaan KERTOO kastetavien uskosta. Se ei anna OPETUSTA siitä että kaste on oikea vain jos usko on oikea.

        Roo. 6:4 ei puhu mistään ihmisen synnin hylkäämisestä ja Jeesuksen seuraamisesta, vaan sen mukaan kasteessa Jumala liittää meidät Kristuksen sovitustyöhön ja kuolemaan. Kohta kertoo että kasteessa aletaan elää uutta elämää, siis uudestisynnytään. Tämän tekee Jumala kasteessa. Tämä siis myös vauvalle. Ihmiste toista kohta ei puhu.

        Ai mitenkä vauva alkaa elää uutta elämää? Siten että kasteessa Jumala hänet uudestisynnyttää.


      • ijskksujhs
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Ap.t. 8:12 ei kerro mitään apostolisesta uskosta, vaan se on kerronnallinen kohta. Apostolisesta uskosta kertoo esim. tämä:

        "Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista" Room. 6:4

        Vauvoia ei tarvitse mainita erikseen. Suomalaisistakaan ei ole mitään havintoa. Saakohan sellaisia kastaa joita ei erikseen mainita, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa?

        ashagshsu ssjkjks kkjksjsy


      • fttiikyu
        wwllkdjfg kirjoitti:

        wikipedia on katolisen kirkon nöyrä palvelija niinkuin on tuo nimimerkki "Valitankin".

        Uudestikastetta ei ollut Apostolisena aikana, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.


      • ghytt
        valitan kirjoitti:

        Aziaa, Simppa! Tuo lahkolainen on täysin aivopesty kun luulee wikipedian, Raamatun ja melkein kaiken olevan katosien kirkon vääristelemää. Katolinen kirkko on hänelle jonkinlainen peikko. Katolisen kirkon sakramenttiopissa on ongelmansa, mutta itse sakramentit ovat ihan oikeita.

        En todellakaan ole sitä mieltä että lahkolaisten tapattaminen oli oikein. Sehän oli täysin ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa! Muta historiaa ei voi muuttaa. Valitan.

        älämölö mölöälä


    • Johannes_yökastelija

      "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"

      Ja katso minä sanon sinulle. Ota vuoteesi ja kastele.

    • tarfsdwe

      Tässä linkissä selitetään, että valdolaisten alkuperä saattaa olla jopa apostolisessa ajassa.
      http://totuudensanat.com/tag/valdolaiset/
      Pieni lainaus:
      "Erityisenä alueena, jossa raamatullista uskoa vaalittiin ilman yliopistojakin, toimi alppien vuoristo. Näillä jylhillä seuduilla esivaldolaiset tai leonistit olivat vaalineet raamatullista ja apostolista perinnettä satoja vuosia. Inkvisiittori Reinerius (kuoli vuonna 1259) kirjoitti, että jotkut sanovat valdolaisten olevan peräisin jo paavi Sylvesterin ajoilta, toisten mukaan jo apostolisilta ajoilta lähtien. ”Eräs myöhempi kirjoittaja Pilichdorf, joka myös vastustaa heitä katkerasti, sanoo, että ne, jotka väittivät uskonlahkonsa olleen olemassa jo paavi Sylvesterin ajoilta lähtien, olivat valdolaisia… Turinissa sijaitsevan St. Rochin priori Marco Aurelio määrättiin vuonna 1630 kirjoittamaan selostuksen valdolaisten historiasta ja mielipiteistä. Hän kirjoitti, että valdolaisten historia ulottuu niin kauas taaksepäin, että mitään täyttä varmuutta heidän alkuperästään ei tarkalleen voida saada, mutta että edes 800- ja 900-luvuilla he eivät olleet mikään uusi lahko. Ja hän lisää, että sen sijaan, että he olisivat olleet 800-luvulla uusi lahko, heitä pidettiin pikemminkin sellaisten mielipiteiden lietsojina ja niihin rohkaisijoina, jotka olivat olleet olemassa jo ennen heitä.” (E.H. Broadbendt, Seurakunnan vaellus, 5. luku, http://gutenberg.net.au/ebooks10/1000351h.html#page_5; http://www.arvioikaa.com/vaellus8.html)"

      • hhggddffjjd

        On siis erityisesti muistettava, että koska kirjoitustaito ja kirjojen tekemisen taito ei ollut kovin yleistä tuohon aikaan (0-300 v jKr.) niin monista sen ajan vapaista seurakunnista ei ole juurikaan säilynyt tietoja. Katolinen kirkko pyrki myöhemmin hävittämään kaiken tiedon samalla, kun se tappoi nuo "lahkolaiset". Itse asiassa nuo lahkolaiset olivat oikeita apostolisen seurakunnan opin noudattajia ja katolinen kirkko oli pelkkä murhaajaseurakunta. Katolinen kirkko myös kertoi aina oman versionsa tapahtumista ja siksi meillä on vain murhaajien kirjoittama historia selvillä mutta ei ole murhattujen kirjoittamaa historiaa.


      • valitan
        hhggddffjjd kirjoitti:

        On siis erityisesti muistettava, että koska kirjoitustaito ja kirjojen tekemisen taito ei ollut kovin yleistä tuohon aikaan (0-300 v jKr.) niin monista sen ajan vapaista seurakunnista ei ole juurikaan säilynyt tietoja. Katolinen kirkko pyrki myöhemmin hävittämään kaiken tiedon samalla, kun se tappoi nuo "lahkolaiset". Itse asiassa nuo lahkolaiset olivat oikeita apostolisen seurakunnan opin noudattajia ja katolinen kirkko oli pelkkä murhaajaseurakunta. Katolinen kirkko myös kertoi aina oman versionsa tapahtumista ja siksi meillä on vain murhaajien kirjoittama historia selvillä mutta ei ole murhattujen kirjoittamaa historiaa.

        "Tässä linkissä selitetään, että valdolaisten alkuperä saattaa olla jopa apostolisessa ajassa."

        Kommentista saa kuvat ettei kirjoittaja itsekään usko tuohon. Selittelyä on tosiaan.

        " Katolinen kirkko pyrki myöhemmin hävittämään kaiken tiedon "

        Niin, tämä on se uudestikastajien selitys, kun heidän opillaan ei ole historiallisia todisteita. Katolinen kirkko on tuhonnnut ja väärentänyt kaiken. :DD

        "Itse asiassa nuo lahkolaiset olivat oikeita apostolisen seurakunnan opin noudattajia"

        Ei kun ne oli lahkolaisia, jotka hylkäsivät milloin Kristuksen jumaluuden, milloin Vahan Testamentin, milloin kasteen ja ehtoollisen. Lahkolaisia ne oli, eikä sen enempää. Valitan.


      • totuusontää
        valitan kirjoitti:

        "Tässä linkissä selitetään, että valdolaisten alkuperä saattaa olla jopa apostolisessa ajassa."

        Kommentista saa kuvat ettei kirjoittaja itsekään usko tuohon. Selittelyä on tosiaan.

        " Katolinen kirkko pyrki myöhemmin hävittämään kaiken tiedon "

        Niin, tämä on se uudestikastajien selitys, kun heidän opillaan ei ole historiallisia todisteita. Katolinen kirkko on tuhonnnut ja väärentänyt kaiken. :DD

        "Itse asiassa nuo lahkolaiset olivat oikeita apostolisen seurakunnan opin noudattajia"

        Ei kun ne oli lahkolaisia, jotka hylkäsivät milloin Kristuksen jumaluuden, milloin Vahan Testamentin, milloin kasteen ja ehtoollisen. Lahkolaisia ne oli, eikä sen enempää. Valitan.

        Kirjoitat hyvin, veli-valitan! Alkukristittyjen kirjoituksista näemme selvästi miten ymmärrettiin vaikkapa Joh. 3:5 ja mitä opetettiin ehtoollisen ja kasteen merkityksestä. Uudestikastajien opista ei ole mitään havaintoa.


      • alkuseurakunnassa
        totuusontää kirjoitti:

        Kirjoitat hyvin, veli-valitan! Alkukristittyjen kirjoituksista näemme selvästi miten ymmärrettiin vaikkapa Joh. 3:5 ja mitä opetettiin ehtoollisen ja kasteen merkityksestä. Uudestikastajien opista ei ole mitään havaintoa.

        Totta.

        Alkukristittyjen kaste- ja ehtoolliskäytäntö oli selvää ja yksinkertaista , eikä sitä tarvitse muuttaa nimikristittyjen toiveiden mukaan:

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa." Ap 2:41

        Vauvoista ei ole mitään havaintoa.


      • valitan
        alkuseurakunnassa kirjoitti:

        Totta.

        Alkukristittyjen kaste- ja ehtoolliskäytäntö oli selvää ja yksinkertaista , eikä sitä tarvitse muuttaa nimikristittyjen toiveiden mukaan:

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa." Ap 2:41

        Vauvoista ei ole mitään havaintoa.

        Ei ole suomalaisistakaan mitään havaintoa. Saako siis suomalaisia kastaa tai jakaa heille ehtoollista kun Raamattu ei heitä erikseen mainitse?

        Tuo sinun ainainen mantrasi "vauvoista ei ole mainintaa" on siis täysin onneton argumentti, eikä se todista yhtään mitään. Alkukristityt uskoivat kasteen olevan Jumlalan pelastusteko ja ehtoollisen Kristuksen ruumis ja veri konkreettisesti. Uudestikastajat hylkäävät nämä molemmat asiat. Valitan.


      • valittakaamme
        valitan kirjoitti:

        Ei ole suomalaisistakaan mitään havaintoa. Saako siis suomalaisia kastaa tai jakaa heille ehtoollista kun Raamattu ei heitä erikseen mainitse?

        Tuo sinun ainainen mantrasi "vauvoista ei ole mainintaa" on siis täysin onneton argumentti, eikä se todista yhtään mitään. Alkukristityt uskoivat kasteen olevan Jumlalan pelastusteko ja ehtoollisen Kristuksen ruumis ja veri konkreettisesti. Uudestikastajat hylkäävät nämä molemmat asiat. Valitan.

        Täh???

        Oletko todella sitä mieltä, että suomalainen ei voisi uskoa Herraan Jeesukseen???Eli Jumalan Sana ei olekkaan teille "elävä ja voimallinen.."
        No, ehkä niin on teidän joukossanne, mutta jos viitsit käydä vaikkapa vapaiden suuntien tilaisuuksissa, niin siellä näet monia suomalaisia, jotka uskovat ja siksi ovat kastattaneet itsensä, kuten alkuseurakunnassa oli tapana.

        Vauvoistahan ei ole mitään havaintoa. Heille riittää pelkkä siunaus, mutta te näköjään siunaatte vain vainajia, vaikka Raamattu ei sellaiseen kehoita. Teille kuuluu varmaan Jeesuksen sana:
        "Antakaa kuolleitten haudata kuolleet"!!!

        Valitetaan yhdessä.


      • valitan
        valittakaamme kirjoitti:

        Täh???

        Oletko todella sitä mieltä, että suomalainen ei voisi uskoa Herraan Jeesukseen???Eli Jumalan Sana ei olekkaan teille "elävä ja voimallinen.."
        No, ehkä niin on teidän joukossanne, mutta jos viitsit käydä vaikkapa vapaiden suuntien tilaisuuksissa, niin siellä näet monia suomalaisia, jotka uskovat ja siksi ovat kastattaneet itsensä, kuten alkuseurakunnassa oli tapana.

        Vauvoistahan ei ole mitään havaintoa. Heille riittää pelkkä siunaus, mutta te näköjään siunaatte vain vainajia, vaikka Raamattu ei sellaiseen kehoita. Teille kuuluu varmaan Jeesuksen sana:
        "Antakaa kuolleitten haudata kuolleet"!!!

        Valitetaan yhdessä.

        Suomalaisista ei ole mitään havaintoa Raamatussa. Sinun logiikkasi mukaan suomalaisia ei saa kastaa. Minun mielestäni suomalaiset kuuluvat Jeesuksen lähetyskäskyssä maittuihin kaikkiin kansoihin.

        Lahkojen tilaisuuksiin en mene vaikka maksettaisiin. Haluan pysyä apostolisessa opissa.

        Vauvoille riittää kaste ja usko kuten muillein. Jeesus käski siunata kaikkia, joten vainajiakin voi toki siunata.

        Tuo sinun ainainen mantrasi "vauvoista ei ole mainintaa" on siis täysin onneton argumentti, eikä se todista yhtään mitään. Alkukristityt uskoivat kasteen olevan Jumlalan pelastusteko ja ehtoollisen Kristuksen ruumis ja veri konkreettisesti. Uudestikastajat hylkäävät nämä molemmat asiat. Valitan.


      • niiinmninininmiu
        valitan kirjoitti:

        Ei ole suomalaisistakaan mitään havaintoa. Saako siis suomalaisia kastaa tai jakaa heille ehtoollista kun Raamattu ei heitä erikseen mainitse?

        Tuo sinun ainainen mantrasi "vauvoista ei ole mainintaa" on siis täysin onneton argumentti, eikä se todista yhtään mitään. Alkukristityt uskoivat kasteen olevan Jumlalan pelastusteko ja ehtoollisen Kristuksen ruumis ja veri konkreettisesti. Uudestikastajat hylkäävät nämä molemmat asiat. Valitan.

        aaa bbb Mitään uudestikastetta ei ollut Apostolisena aikana, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.


      • sdwewrsdqwq
        valitan kirjoitti:

        "Tässä linkissä selitetään, että valdolaisten alkuperä saattaa olla jopa apostolisessa ajassa."

        Kommentista saa kuvat ettei kirjoittaja itsekään usko tuohon. Selittelyä on tosiaan.

        " Katolinen kirkko pyrki myöhemmin hävittämään kaiken tiedon "

        Niin, tämä on se uudestikastajien selitys, kun heidän opillaan ei ole historiallisia todisteita. Katolinen kirkko on tuhonnnut ja väärentänyt kaiken. :DD

        "Itse asiassa nuo lahkolaiset olivat oikeita apostolisen seurakunnan opin noudattajia"

        Ei kun ne oli lahkolaisia, jotka hylkäsivät milloin Kristuksen jumaluuden, milloin Vahan Testamentin, milloin kasteen ja ehtoollisen. Lahkolaisia ne oli, eikä sen enempää. Valitan.

        jilkoipioilio löpjoliöjo


      • 23333
        valitan kirjoitti:

        Ei ole suomalaisistakaan mitään havaintoa. Saako siis suomalaisia kastaa tai jakaa heille ehtoollista kun Raamattu ei heitä erikseen mainitse?

        Tuo sinun ainainen mantrasi "vauvoista ei ole mainintaa" on siis täysin onneton argumentti, eikä se todista yhtään mitään. Alkukristityt uskoivat kasteen olevan Jumlalan pelastusteko ja ehtoollisen Kristuksen ruumis ja veri konkreettisesti. Uudestikastajat hylkäävät nämä molemmat asiat. Valitan.

        34 7778 98


    • ggafaddasa

      Nämä kaksi tapausta osoittaa selvästi, että ihmiset tulivat uskoon, koska he olivat kuulleet evankeliumin ja vasta sen jälkeen heidät kastettiin vedellä. Se osoittaa selvästi, että vesikasteeseen ei liity mitään uudestisyntymistä. Vauvakasteelta putoaa pohja pois.

      Ap.t. 10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
      10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
      10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
      10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
      10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
      ..
      ..
      ..
      Ap. t. 19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
      19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
      19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
      19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
      19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
      19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

      • jjnhhhagaf

        Tuossa näkyy selvästi apostolinen toimintatapa. En sin usko, sitten kaste. Mitään muuta apostolista toimintatapaa ei voi olla olemassa. Katolinen ja luterilainen kirkko valehtelevat ihmisille tässä asiassa ja monessa muussa asiassa. He tarjoavat ihmisille omatekoista mielikuvitussuskoa, joka ei pelasta.


      • lahkolaiselle
        jjnhhhagaf kirjoitti:

        Tuossa näkyy selvästi apostolinen toimintatapa. En sin usko, sitten kaste. Mitään muuta apostolista toimintatapaa ei voi olla olemassa. Katolinen ja luterilainen kirkko valehtelevat ihmisille tässä asiassa ja monessa muussa asiassa. He tarjoavat ihmisille omatekoista mielikuvitussuskoa, joka ei pelasta.

        Ota huomioon että tuossa elettiin sitä ainutlaatuista aikaa kun evankeliumi ensimmäistä kertaa levisi. Tilanne on täysin toinen meillä jotka synnyimme jo valmiiksi kristittyyn perheeseen. Apostolinen toimintatapa oli se, että uskovat ja näiden perheet kastettiin. Ketään ei kastettu uudesti.

        Uudestikastajat valehtelevat ihmisille että apostolit määräsivät jonkin järjestyksen kasteen ja uskon välille. Sellaista opetusta ei ole Raamatussa. Tämä mielikuvitususkonto eli uudestikastajuus, ei usko niitä Jumalan Sanassaan antamia lupauksia, joihin kriskukunta on uskonut Kristuksen päivistä asti.


      • ujjrrjshsnnnh

        Sinun tekstisi on pelkkää valetta. Vesikasteeseen ei sisälly mitään uudestisyntymistä, ei vauvakasteeseen eikä uskovaisen kasteeseen, se käy selvästi ilmi noista kohdista. Vauvakasteeseen liittyy se valheellinen väittämä, että vauva muka uudestisyntyisi siinä. Eivät ihmiset pelastu valheen eivätkä Raamatun vääristämisen kautta. Hirvittävän rikoksen tekevät ne kirkot, jotka vauvakastetta harjoittavat. Eikä vauva tarvitse edes mitään syntien anteeksiantamista niinkuin vauvakastajat väittävät sillä Jumala ei lue heille syntiä. Sairasta on se, että papiksi tekeytyneet ihmiset asettavat itsensä Jumalankin yläpuolelle, kun he alkavat syyttämään vauvoja synnistä, vaikka Jumalakaan ei heille syntiä lue.


      • lahkolaiselle
        ujjrrjshsnnnh kirjoitti:

        Sinun tekstisi on pelkkää valetta. Vesikasteeseen ei sisälly mitään uudestisyntymistä, ei vauvakasteeseen eikä uskovaisen kasteeseen, se käy selvästi ilmi noista kohdista. Vauvakasteeseen liittyy se valheellinen väittämä, että vauva muka uudestisyntyisi siinä. Eivät ihmiset pelastu valheen eivätkä Raamatun vääristämisen kautta. Hirvittävän rikoksen tekevät ne kirkot, jotka vauvakastetta harjoittavat. Eikä vauva tarvitse edes mitään syntien anteeksiantamista niinkuin vauvakastajat väittävät sillä Jumala ei lue heille syntiä. Sairasta on se, että papiksi tekeytyneet ihmiset asettavat itsensä Jumalankin yläpuolelle, kun he alkavat syyttämään vauvoja synnistä, vaikka Jumalakaan ei heille syntiä lue.

        Turha inttää. Vesikasteeseen nimenomaan liittyy uudestisyntyminen. Se sanotaan Raamatussa aivan suoraan. Sairasta on väittää ketään synnittömäksi tai autuaaksi ilman Kristusta. Hirvittävän rikoksen tekevät ne uudestikastajalahkot, jotka kastavat uudestaan ja näin ollen hylkäävät ensimmmäsien kasteen ja siinä saadun Jumalan armon. Nämä lahkolaiset asettavat itsensä Jumalan Sanan yläpuolelle.


      • ttttteeekkjhhhs

        Sinä et ole ymmärtänet lukemaasi tai et ole lukenut ollenkaan. Nämä lainaukset Raamatusta todistavat absoluuttisen varmasti, että vesikasteeseen ei liity mitään uudelleensyntymistä. Nämä ihmiset olivat Jeesuksen opetuslapsia ja uudestisyntyneitä ennen kasteelle menemistä. Ei kukaan voi syntyä kahdesti uudelleen.

        Nämä kaksi tapausta osoittaa selvästi, että ihmiset tulivat uskoon, koska he olivat kuulleet evankeliumin ja vasta sen jälkeen heidät kastettiin vedellä. Se osoittaa selvästi, että vesikasteeseen ei liity mitään uudestisyntymistä. Vauvakasteelta putoaa pohja pois.

        Ap.t. 10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

        10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,

        10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:

        10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
        ..
        ..
        ..
        ..
        ..

        Ap. t. 19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.

        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."

        19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."

        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."

        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.


      • lahkolaiselle
        ttttteeekkjhhhs kirjoitti:

        Sinä et ole ymmärtänet lukemaasi tai et ole lukenut ollenkaan. Nämä lainaukset Raamatusta todistavat absoluuttisen varmasti, että vesikasteeseen ei liity mitään uudelleensyntymistä. Nämä ihmiset olivat Jeesuksen opetuslapsia ja uudestisyntyneitä ennen kasteelle menemistä. Ei kukaan voi syntyä kahdesti uudelleen.

        Nämä kaksi tapausta osoittaa selvästi, että ihmiset tulivat uskoon, koska he olivat kuulleet evankeliumin ja vasta sen jälkeen heidät kastettiin vedellä. Se osoittaa selvästi, että vesikasteeseen ei liity mitään uudestisyntymistä. Vauvakasteelta putoaa pohja pois.

        Ap.t. 10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

        10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,

        10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:

        10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
        ..
        ..
        ..
        ..
        ..

        Ap. t. 19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.

        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."

        19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."

        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."

        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        Sinulla on edelleen vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. En kiellä etteivätkö ihmiset olleet uskossa. Mutta he eivät olleet vielä uudestisyntyneitä. Usko on eri asia kuin uudestisyntyminen. Usko horjuu, se voi kadota, ja sen voi taas löytää uudelleen. Sen sijaan uudestisyntyminen tapahtuu kerran ja se tapahtuu kasteessa. Joh. 3:5 ja Room. 6:4 todistavat tämän absoluuttisen selvästi.


      • 998866
        lahkolaiselle kirjoitti:

        Sinulla on edelleen vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. En kiellä etteivätkö ihmiset olleet uskossa. Mutta he eivät olleet vielä uudestisyntyneitä. Usko on eri asia kuin uudestisyntyminen. Usko horjuu, se voi kadota, ja sen voi taas löytää uudelleen. Sen sijaan uudestisyntyminen tapahtuu kerran ja se tapahtuu kasteessa. Joh. 3:5 ja Room. 6:4 todistavat tämän absoluuttisen selvästi.

        Älytön olet sinä etkä ymmärrä mitään Raamatusta. Tuo Joh. 3:5 puhuu "vedestä ja Hengestä", ei "kasteesta ja Hengestä". Room.6:4 puhuu vanhan ihmisen hautaamisesta eikä puhu ollenkaan uudestisyntymisestä. Sinulla ei nyt järki pellitä ollenkaan.


      • lahkolaiselle

        Älytön on sinun argumenttisi. En ole sanonutkaan että kohta puhuu kasteesta ja Hegngestä, sellainen olisi mieletontöntä koska kaste sisältää jo Pyhän Hengen. Vain kasteessa ovat vesi ja Henki samaan aikaan länsä. Siis kaste = vesi ja Henki. Room. 6:4 puhuu selvästi uudesta elämästä, siis uudestisyntymisestä. Olet nyt vähän pihalla, anteeksi vain.


      • kastakaapainepesurillava
        lahkolaiselle kirjoitti:

        Sinulla on edelleen vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. En kiellä etteivätkö ihmiset olleet uskossa. Mutta he eivät olleet vielä uudestisyntyneitä. Usko on eri asia kuin uudestisyntyminen. Usko horjuu, se voi kadota, ja sen voi taas löytää uudelleen. Sen sijaan uudestisyntyminen tapahtuu kerran ja se tapahtuu kasteessa. Joh. 3:5 ja Room. 6:4 todistavat tämän absoluuttisen selvästi.

        anna nyt jo olla nuo älyttömät kommenttisi uskosita ja uudestisyntymissitä kun kumpaakaan et ole omakohtaisesti päässyt lähellekkään.
        olet yhtä kaukana molemmista kuin puuäijä taivaasta.


      • virsitaulunsarana
        lahkolaiselle kirjoitti:

        Turha inttää. Vesikasteeseen nimenomaan liittyy uudestisyntyminen. Se sanotaan Raamatussa aivan suoraan. Sairasta on väittää ketään synnittömäksi tai autuaaksi ilman Kristusta. Hirvittävän rikoksen tekevät ne uudestikastajalahkot, jotka kastavat uudestaan ja näin ollen hylkäävät ensimmmäsien kasteen ja siinä saadun Jumalan armon. Nämä lahkolaiset asettavat itsensä Jumalan Sanan yläpuolelle.

        mene nyt kuule polkemaan urkuja välillä sen kastekuppisi kanssa mokomakin baskerinkantaja.

        ota kanttori mukaan myös!


      • kääkälle
        virsitaulunsarana kirjoitti:

        mene nyt kuule polkemaan urkuja välillä sen kastekuppisi kanssa mokomakin baskerinkantaja.

        ota kanttori mukaan myös!

        Ota sinä vitun kääkkä itteäs niskasta kiinni ja lopeta tuollainen asiaton huutelu. Et ole uskova uudestisyntynyt kristitty vaan katkera vanha vapaamuurarikääkkä

        Kasteessa on vesi ja Pyhä Henki


      • kääkättäjälle
        kääkälle kirjoitti:

        Ota sinä vitun kääkkä itteäs niskasta kiinni ja lopeta tuollainen asiaton huutelu. Et ole uskova uudestisyntynyt kristitty vaan katkera vanha vapaamuurarikääkkä

        Kasteessa on vesi ja Pyhä Henki

        Tuollaistako tekstiä se vedellä pakkosynnyttäminen saa aikaan?


      • inttäjäeksyttäjälle
        kääkättäjälle kirjoitti:

        Tuollaistako tekstiä se vedellä pakkosynnyttäminen saa aikaan?

        On kyllä sairasta tekstiä tuolta kääkältä. Ilmeisesti uudesstikaste saa juuri tuollaista tekstiä aikaan. Valitettavaa.


      • valitettavaa
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        On kyllä sairasta tekstiä tuolta kääkältä. Ilmeisesti uudesstikaste saa juuri tuollaista tekstiä aikaan. Valitettavaa.

        Täh?
        Onko tuo "kääkälle" uudestikastaja???
        Eikö se vesi olekkaan puhdistanut hänen sydäntään? Outoa.


      • inttäjäeksyttäjälle
        valitettavaa kirjoitti:

        Täh?
        Onko tuo "kääkälle" uudestikastaja???
        Eikö se vesi olekkaan puhdistanut hänen sydäntään? Outoa.

        Niin, eikö vesi olekaan puhdistanut uudestikastajien sydäntä? Outoa kyllä. Ehkä siksi etteivät he olekaan kristittyjä.


      • yritäedes
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Niin, eikö vesi olekaan puhdistanut uudestikastajien sydäntä? Outoa kyllä. Ehkä siksi etteivät he olekaan kristittyjä.

        Puhut varmaan omasta kokemuksestasi.

        Koetappaus uskoa Herraan Jeesukseen. Se tehoaa paremmin kuin vesi.


      • inttäjäeksyttäjälle
        yritäedes kirjoitti:

        Puhut varmaan omasta kokemuksestasi.

        Koetappaus uskoa Herraan Jeesukseen. Se tehoaa paremmin kuin vesi.

        Kyllä vaan, kokemukseni mukaan uudestikastajat eivät ole kristittyjä. Minua ei tarvitse kehoittaa uskomaan, kun olen uskonut koko elämäni ajan. Sinun taikavesiäsi en tarvitse.


      • tälleensevaanon
        ttttteeekkjhhhs kirjoitti:

        Sinä et ole ymmärtänet lukemaasi tai et ole lukenut ollenkaan. Nämä lainaukset Raamatusta todistavat absoluuttisen varmasti, että vesikasteeseen ei liity mitään uudelleensyntymistä. Nämä ihmiset olivat Jeesuksen opetuslapsia ja uudestisyntyneitä ennen kasteelle menemistä. Ei kukaan voi syntyä kahdesti uudelleen.

        Nämä kaksi tapausta osoittaa selvästi, että ihmiset tulivat uskoon, koska he olivat kuulleet evankeliumin ja vasta sen jälkeen heidät kastettiin vedellä. Se osoittaa selvästi, että vesikasteeseen ei liity mitään uudestisyntymistä. Vauvakasteelta putoaa pohja pois.

        Ap.t. 10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

        10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,

        10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:

        10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
        ..
        ..
        ..
        ..
        ..

        Ap. t. 19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.

        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."

        19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."

        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."

        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        JEESUS EI OLE KÄSKENYT KASTAA KETÄÄN, LAPSIAKAAN, LAPSIAKINTAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI, USKOVAISIKSI TAI EDES UHREIKSI!

        Jeesus siunasi lapsia ja samassa tilaisuudessa toisin lapsia kohtelevile antoi myllynkivien käyttöohjeet!
        LUE JOSKUS MITÄ JEESUS OPETTAA
        JA OPETTELE JÄRKEVÄKSI JOKA YMMÄRTÄIS EDES!!!

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Se, että kristitty on elämänsä loppuun asti syntinen (kristittyjen perisyntiin kastettu puolustus kyvyttömänä lapsenakin) ei tarkoita, että IHMISYYDESTÄÄN luopumaton olisi heidän kaltainen.


        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä, Jeesuksen seuraajat olivat/ovat kristillisiä ja paavalilais-luterilaisuuden uskovaiset kristittyjä:

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
        -------------------------

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29
        Näistä, Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ------
        HUOM!
        Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
        ---------------------------------------------

        Teille saatanaa jumalaksi uskovaisille Jeesuksella on asiaa.
        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


      • ujjjjjj
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Niin, eikö vesi olekaan puhdistanut uudestikastajien sydäntä? Outoa kyllä. Ehkä siksi etteivät he olekaan kristittyjä.

        olomolo moloökö


    • oimitensevirkistää

      IHmeellsitä että saa lukea aina välillä raitista ja tervettä Herran Sanaa!

      kiitos siitä aamen.

      • kukyjtgui

        niin on...
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        HUOM!
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        ------------------

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
        Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.


    • 543332221118

      445974645333555

    • luulouskovaisillefaktaa

      Lutterin sakin kanssa ei kannata puhua mitään hengen asioista, heillä on oma luterilaisuutensa joll ei ole mitään tekoa Raamatun kanssa.

      Luteri oli hirveä tuhooja, halusi tapattaa kaikki aikansa uskovat ja juutalaiset, näin historia kertoo asiat vääjäämättä, ja tällaista tämä joukko haluaa seurata vaikka pää edellä porakaivoon.

      mikään terve oppi ei heille mene kaaleen, niin on ollut aatamista asti ja niin jatkuu edelleen.

      • papalle

        Sehän on taas se vapaamuurari uudestikastaja-papparainen asialla. Tuon baltasaren lapsen kanssa ei kannata keskustella mitään hengellisistä asioista. Ei vapaamuurarit niistä mitään ymmärrä.

        Baltasar oli härski lahkolainen, jota ei kiinnostanut Jumalan sana. Niinpä hänen loppunsa oli kaamea

        Papalle ei mikään Raamatun oppi mene jakeluun.


      • avannostahuudettua
        papalle kirjoitti:

        Sehän on taas se vapaamuurari uudestikastaja-papparainen asialla. Tuon baltasaren lapsen kanssa ei kannata keskustella mitään hengellisistä asioista. Ei vapaamuurarit niistä mitään ymmärrä.

        Baltasar oli härski lahkolainen, jota ei kiinnostanut Jumalan sana. Niinpä hänen loppunsa oli kaamea

        Papalle ei mikään Raamatun oppi mene jakeluun.

        kas papukaijakin lennähti oksalleen!

        muista ottaa nappulat iltapuolella ja aamulla toiset, pysy oksallasi myös!
        ..baaaskeri....baaaskeri


      • jkjluoi

        kolopopjijku gujhy


    • Zirkoniumman

      Oli aloitus sitten otsikoitu miten hyvänsä, sisältö on aika paljon samaa tämän kastefoorumin ketjuissa. Hauskoja sanontoja välillä. Taito sekin.

      Onneksi asia ei ole lainkaan vakava joten jatkakaa vain samaan malliin.

      Seurataan kuka johtaa.

    • mjmdjcnjn

      Noin se, aloituksen mukaan toimii rikollisuuden kristittyjen saatanaa jumalanaa palvelevien uskoissa!

      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...

      -järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      -Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      -Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      HUOM!
      -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      HUOM!
      -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      HUOM!
      =================
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
      Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      =================

      -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikkollisia kristittyjä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      NIIN PYSYY JA ODOTTAA JEESUSTA....

      Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
      Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
      1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
      "Kiva kun olit tarkkana
      teuta 13.11.2010 14:18
      Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
      Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
      "TEU.
      2.4.2012 09:30
      2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
      JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
      HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

    • nmgbjghy

      ghgj bnyyht

    • En.ollut.näkemässä
      • hengenheimolaisiko

        Eikös Luther tunnustanut, että hän sai kasteen paavilta?


    • kjhgfds

      Yksi herra = herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
      SIIS LUTERILAINEN EI SAA PALVELLA JUMALAA JA JEESUSTA.

      yksi usko = http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
      "Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].
      Englannin kielessä sanaa ”usko” vastaa kaksi sanaa: belief (uskomus, vakaumus, käsitys, uskonnollinen usko) ja faith (luottamus, uskonnollinen usko).[2]
      SIIS USKO ON USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISTEN JÄRJETTÖMYYDEN OSOITUS.

      yksi kaste= SIKSIKÖ HAISETTE? IHMISEN TULEE PESTÄ ITSENSÄ USEIN, MM TERVEYDELLISEN HYGIENIAN HOITAMISEN VUOKSI.
      Kaste=pesu:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

      SIIS, USKONTUNNUSTUKSEN SAATANAA PALVELEVILLE herra jumalille on saatanaa jumalanaan palvelevien eksytettyjen kristittyjen järjettömyyttä:
      MIKSI ON SYNTIÄ OLLA JÄRKEVÄ?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      MIKSI ON SYNTIÄ OLLA YMMÄRTÄVÄINEN?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      MIKSI ON SYNTIÄ OLLA SYNNITÖN?
      MIKSI PITÄÄ OLLA RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      MIKSI LAPSET JA NUORET EIVÄT SAA OLLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA NIILLÄ OMINAISUUKSILLAAN JOTKA SYNTYISSÄÄN SAIVAT?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      MIKSI KRISTITYN PITÄÄ EROTA JUMALASTA?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      MIKSI KRISTITYN PITÄÄ OLLA IKUISESTI KRISTITTYJEN RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN VAIKKA ITSE EI OLIS SYNTIÄ TEHNYT?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Lapsista, nuorista ja IHMISISTÄ yleensä, on väärän todistuksen antaminen RIKOS!
      JOTEN
      KUN PERISYNTI OPPIA OPETATTE, NIIN KERTOKAA REHELLISESTI ETTEI SE OLE JUMALASTA JA JEESUKSESTA VAAN SAATANAA JUMALANAAN PALVELEVIEN OPPIA JOLLA PAPISTO
      AIVOPESEE
      IHMISIÄ
      USKOMAAN
      ETTÄ "KAIKKI OVAT SYNTISIÄ"
      VAIKKA TODELLISUUDESSA VAIN RIKOLLISUUDEN ITSE AIVOPESTYT OVAT EKSYTETTYJÄ USKOMAAN ITSEÄÄN JA TOISIA SELLAISIKSI!

      jo lapsena, hengellisesti rikollisten lapsikasteessa monet uskovaiset ovat menettäneet hengellisyyden ja ovat hengellisesti tapettuja raatoja, kuolleen merkkiä; ristiä, otsassaan todisteena kantavia elukkoja:
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      YKSI TÄRKEIMMISTÄ IHMISYYDEN TUNNUSTUKSISTA ON LAILLE KUULIAISUUS.
      RIKOLLISUUDEN USKOVAISET AIVOPESTYINÄ USKOVAT OLEVANSA OIKEUDETTU ASETTAMAAN ITSE ITSENSÄ LAIKIEN HERROIKSI, RIKOLLISINA.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864171
      teuta, (myös: "teu, Gapriel., matti., ville, väinö, Fered. kalle" jne)
      "14.5.2011 16:22
      Ei tuosta ÄLÄ TAPA käskystä , tarvii sen enenpää ymmärtää
      kun mitä siinä lukee .."

      Joten opetelkaa palvelemaan perisyntisinä herra jumalaanne, saatanaa ja sen herra jumalia niiden omissa nimissä:

      herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      HUOM!
      Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • kdkdkekwek

      #yksi herra# on se kristittyjen jumalana palvelema saatana!
      Tästähän se kristittyjen rikollisuus syntyi...
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
      "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

      paavali itse oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
      HUOM!!!
      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

      Ja Paavalin arvokasta rikollisuuden herra jumalan työtä jatkoi luder/luther...

      herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      HUOM!
      Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

      JA TOTTAKAI SUOMALAISETKIN osaa saatanaa jumaloi herra jumalan käskyä uskovina uskovaisina:
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      ----

      JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

    • yksikaste

      Aloittaja on oikeassa:
      " yksi usko tarkoittaa samaa uskoa, joka Jeesuksella oli " ja samoin "yksi kaste" tarkoittaa samanlaista kastetta, jolla Jeesus kastettiin!!!

      UT:ssä ei missään kehoiteta muuttamaan kastekäytäntöä senkään jälkeen, kun ihmisiä on tullut uskoon ja seurakuntia perustettu.
      Päinvastoin. Raamattu varoittaa muuttamasta Jumalan Sanaa ja Paavalikin sanoo:
      1. Kr 15 "1. Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
      2. ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni SEMMOISENA, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. "

      Evankeliumia JULISTETTIIN, eikä sitä ripoiteltu veden avulla ja kuulijat olivat ottaneet sen vastaan!

      Mutta langenneella ihmisellä on aina ollut taipumus muuttaa Jumalan säätämystä omien mielihalujensa mukaan, aina Aatamista ja Eevasta lähtien: "Onko Jumala todella niin sanonut"!!!

      Tämä pätee varsinkin kasteeseen, josta eräät ovat tehneet itselleen epäjumalan!

    • Täytetty

      Keskusteluhan on tietyllä tavalla aivan turha ,koska jeesus Kristus on ainut joka voi vain pelastaa. Uskonkautta häneen. Kukaan ei pelastu ,laisena ,tai läisenä. tai minkään muunkaan nimen alla. Eikä tradition kautta, vaan uskonkautta.

    • nhbvrxexe

      yksi herra, paavalilla ja luder/lutherilla....

      Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
      "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

    • Henki

      Tähän väliin ottaisin ajatuksen seurakunnasta,pyhien yhteydestä. Pyhien yhteys on samassa hengessä kastetut. Eli, uskoen pyhänhengen vaikuttamana . Uskonkuuliaisuus Jeesuksen nimeä ja herrautta kohtaan on Paljon tärkeämpi ,kuin ulkoinen kastetoimitus. Sitäkään laiminlyömättä. Uskoontulleiden osalta.Kun lukee raamattua siellä ei mainita kirkkoa ei mitään vapaita seurakuntia nimeltä,eikä mitään muuta yhteisöä. Vaan seurakunta on pyhänhengenkautta sisäisesti meissä. Jokainen Jeesukseen kristukseen uskova olemme osaltaan seurakunnan jäseniä. Seurakunta ruumiin jäseniä. Eli sana opettaa, että uskoviksi tultuanne on teihin pantu luvatun pyhänhengen sinetti , vakuudeksi hänen eli Jeesuksen omaisuuden lunastamiseksi.. Hengen todistus jumalan lapsioikeudesta. Roomalaiskirje...

    • hbgbvgfvfc

      unohdit helevetin!

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      kristitystä ei saa KRISTILLISTÄ uskomallakaan!
      --------------

      Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
      Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ----------
      HUOM!
      Amerikkalainen kristittyjen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla kristityt verovapaan rahan keinottelijat.
      ----------

    • Kastetta ja uskoa ei tule asettaa vastakkain ja halveksia toista. Molempia tarvitaan, kumpaakaan ei saa hyljätä. Usko omistaa kasteessa tarjotun pelastuksen. Kaste taas tarjoaa sitä työtä, jonka Jeesus ristillä teki (Room.6:3).

    • sekavaraukkakunoli

      Niin se lutteri höpisee teille omia päätelmiään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe