Paras opettaja

Bufo

Paras tapa oppia uusia asioita on tietysti hankkia ensiksi itselleen alan pätevin opettaja.
Kuvitellaanpa että haluaisin oppia tuntemaan perusteellisesti Raamattua niin kuka olisi siihen pätevin opettaja?

Jehovan todistajat?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaus_sinulle

      Paras opettaja on Raamattu. Lue sitä. Ihan itse.

      • Bufo

        Voiko kirja itse opettaa sisältöään?
        Entäpä jos haluaisin oppia tuntemaan perusteellisesti Koraania niin olisiko vastauksesi edelleen sama?
        Koraani itse olisi siis paras sisältönsä opettaja?

        Jos kirjat voisivat itse selittää itseään niin eikö kaikki opettajat olisivat siten tulleet tarpeettomiksi?


      • Vastaus_sinulle

        Lisätään vielä, että rukoile itsellesi ymmärrystä. Pyhä Henki auttaa.

        Opettaja välittää aina oman näkemyksensä asiasta. Raamattu tai Koraani ovat vahvasti tulkinnanvaraisia ja siksi niitä on parasta lukea itse ja tehdä omat johtopäätökset. Jos joku väittää ymmärtävänsä niitä paremmin kuin toiset, niin he ovat luultavasti täysin väärässä.


      • Luen-jatkuvati-kirjoja

        Miksi käymme koulua niin monta vuotta, jos opimme paremmin itse lukemalla samat kirjat.
        Valelääkäritkin luki itse, mutta ei se kelvannut. Miksi?


      • tweet.rules
        Luen-jatkuvati-kirjoja kirjoitti:

        Miksi käymme koulua niin monta vuotta, jos opimme paremmin itse lukemalla samat kirjat.
        Valelääkäritkin luki itse, mutta ei se kelvannut. Miksi?

        Koulut on ihan ajanhukkaa
        Mä en skolessa opee kuunnellu kun opin lukemaan jo eskarissa
        kirjat luin läpi ja kokeista tuli kymppejä mut opettajua vitutti se,
        koska mulla oli myös huippulukemat poissaoloissa
        kävin siellä yleensä ruokatauolla,
        kouluruoka oli parempaa kuin mutsin kaameet pöperöt
        mut sillon lukihäiriö eikä se osaa lukee ruokareseptejä oikein
        vajakit tarttee apuopetusta mut normaaliaivoset ei tarvii kuin sen joka opettaa tavaamaan
        jotkut on oppineet senki ittekseen, ihan maailmaa tarkkailemalla
        apinoitahanme ollaan, matkimalla oppii
        btw, ei apinat oikeesti kirjoja tarvii, turhii ne on ihmisillekin

        joo, opetusvideoita vaan matkimaan niin kansa sivistyy enempi
        kirjat joutaa energiajätteeksi


      • VartiotorniHuonoOpettaja
        Luen-jatkuvati-kirjoja kirjoitti:

        Miksi käymme koulua niin monta vuotta, jos opimme paremmin itse lukemalla samat kirjat.
        Valelääkäritkin luki itse, mutta ei se kelvannut. Miksi?

        Näissä on se ero, että koulussa ja lääketieteessä on sentään jotain faktaa ja laadunvarmistusta taustalla, itse asiassa aika paljonkin, vaikka erehtymättömiä systeemejä ne eivät olekaan. Myös oppilaalla/potilaalla on jotain oikeuksia ja kuluttajansuojaa, uskonnossa ei.

        Vartiotorni imartelee käännynnäisehdokasta aluksi, mutta koko homma tähtää siihen, että hänestä tulisi alistunut ja pelokas robotti Vartiotornin sanomaa levittämään.


      • Erilaista
        Luen-jatkuvati-kirjoja kirjoitti:

        Miksi käymme koulua niin monta vuotta, jos opimme paremmin itse lukemalla samat kirjat.
        Valelääkäritkin luki itse, mutta ei se kelvannut. Miksi?

        Tieteellisten faktojen opiskelu ja opettaminen on aivan eri asia kuin totuuden etsiminen Raamatusta. Raamatun opettaminen toiselle on uskontoa. Se ei voi olla koskaan absoluuttista totuutta, eikä kenenkään pidä jättää uskoaan toisen opetuksen varaan. Uskon pitää syntyä itselle Raamatun sanan ja rukouksen kautta, ei toisen sanelemana tulkintana. Toki voit opiskella Raamattua ohjatusti, mutta saat silloin vain jonkun muun näkemyksen asiasta. Usko ei ole kuitenkaan tietoa. Ei Jumala odota meiltä täydellistä tietämystä, eikä hänen ymmärtämistään, vaan uskoa.


      • kannattaavaroa
        Bufo kirjoitti:

        Voiko kirja itse opettaa sisältöään?
        Entäpä jos haluaisin oppia tuntemaan perusteellisesti Koraania niin olisiko vastauksesi edelleen sama?
        Koraani itse olisi siis paras sisältönsä opettaja?

        Jos kirjat voisivat itse selittää itseään niin eikö kaikki opettajat olisivat siten tulleet tarpeettomiksi?

        Hengellisen opettajan vastuu on vakava: "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Itse en uskaltaisi ottaa sellaista vastuuta, että alkaisin määräilemään tai painostamaan toisia miten heidän tulee uskoa. Keskustella aina voi, mutta jokainen tehköön omat valintansa.

        Samoin suhtaudun kielteisesti kaikkiin uskonnollisiin johtajiin, jotka jakavat ihmiset "vuohiin ja lampaisiin" ja vaativat uskollisuutta opetukselleen. Vartiotorni karttamissääntöinen on pahimmasta päästä.


      • Rintti-
        Bufo kirjoitti:

        Voiko kirja itse opettaa sisältöään?
        Entäpä jos haluaisin oppia tuntemaan perusteellisesti Koraania niin olisiko vastauksesi edelleen sama?
        Koraani itse olisi siis paras sisältönsä opettaja?

        Jos kirjat voisivat itse selittää itseään niin eikö kaikki opettajat olisivat siten tulleet tarpeettomiksi?

        >> Voiko kirja itse opettaa sisältöään?

        Miksi ei voisi? Mistä ne raamattuopettajat sitten olisivat raamattutietonsa saaneet?
        Uskonnolliset puoskarit tekevät itsensä tarpeellisiksi väittämällä että vain heillä on ymmärrys ja Jumalalta saatu yksinoikeus. On pähkähullua valita ensin ummikkona opettaja ja sitoutua sen opetuksiin ilman paluumahdollisuutta. On pähkähullua kuvitella totuudeksi jotain sellaista, mitä pitää puolustaa kieltämällä sen arviointi ja eriävät mielipiteet siitä.
        Ehdottamasi puoskari on opettajana omahyväinen ja itseriittoinen sanelija. Se ei siedä keskustelua, vaan edellyttää sinun nielevän purematta kaiken. Raamatun tutkiskeluna kaupiteltava ilmainen opetus ei tähtää Raamatun tuntemiseen. Raamattu on siinä vain värväyksen apuväline. Siitä etsitään lauseita, joiden selitetään todistavan puoskarin opetukset jumalalliseksi totuudeksi. Harvat asiat, joissa ollaan valtavirtaa oikeammilla jäljillä, eivät ole syy hypätä ansaan.


    • älkääuskokoheitä

      Vartiotorni on orjuuttaja, ei opettaja.

      • Paipai

        hesekielin kirja sanoo , että ihmisille lähetetään onkimiehiä ja metsästäjiä , ja he teitä onkivat ja metsästävät ;
        Onkimiehissä löytyyy ; nekin jotka ovat ongella , ovat ongittavissa ,


      • Kontsu

        Järjestöstä ei Raamatussa ole mitään.
        Jeesus tarjoaa pelastuksen taivaan isän luokse
        Raamatussa on myös että valheen isä on perkule
        Ja että väärän profeetan tunnistaa toteutumattomasta ennutuksesta
        Ja 3 Moos 17:15 sallii veren syömisenkin


    • Niin ei varmaan Jehovan todistajat, tai helluntailaiset tai luterilaiset tai ... kukaan muukaan .. paras tapa oppia mitä Raamatussa sanotaan .. on lukea Raamattua .
      Mikä on erittäin kiinnostava ja mielenkiintoinen kokemus jota eivät ihmiset koskaan aikaisemmin ole voineet kokea, koska se oli kielletyä. Tänään on Raamatun sanoma piilotettu kaikenlaisten tulkintojen taakse joilla ihmisiä ohjataan yhtä sinne toista tänne..

      Kehoitukseni : Lue Raamattua niin saat tietää mitä Raamatussa sanotaan ja ehkä jos hyvin sattuu tajuat myös sen sanoman.

    • nvksnavgneagp

      Olen huomannut, että paras tapa oppia, on oppia, miten se ei ainakaan mene. Olipa kyse sitten uskonelämästä tai maallisista asioista. "Vastustaja" on tullut opettaneeksi minulle paljon enemmän, kuin itseään monestikin jonkin sortin opettajina pitävät. Törttöjä on liikkeellä joka uskonyhteisöissä ja maallisella sektorilla.

    • Paras raamattu-satukirjan opettaja on tietysti sen sepittäjä Kyrsyän vanhempi kerupi Nikolai Flatuloi Kyrsyältä. Kun hän laskeutui tulisella potkukelkalla taivaasta Kyrsyän palokunnantalolle, niin ihmetteli hetken jotta käviskö pask*lla vai kiroottaisko satukirjan. Päätyi satukirjan kirjoittamiseen, koska arkienkeli Kaapriel oli niin määränny.
      Satukirjan ylösmerkkasi jt roffessoori Tahvanainen Pruuklynistä kosmoskynällä puotipaperille 607 ekr Kyrsyällä. Hän tekikin häikäisevää työtä: kirjoitti sen suoraan tavuviivoilla, jotta jt:kin pystyvät sitä lukemaan.
      Lopullisen muotonsa sadut saivat Kyrsyän torikokouksessa, jossa huutoäänestyksellä valittiin mehevimmät tarinat yksien kansien väliin. Ylijääneistä tehtiin apokryyvi-kirja, jota saa edelleen Kyrsyä-city kirjastosta. Vain Aku Ankan vuosikerrat ovat lainatumpia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe