Kiitos sinulle Lieksa !

kiitollisena-nukahtava

Lieksassa ja Lieksalta olen saanut enemmän kuin olisin ikinä voinut toivoa. Kun katson lähtökohtiani ja itseäni niin olen saanut aivan liikaa. Vaikka ei olekaan puolisoa eikä lapsia eikä juuri ystäviäkään niin on ollut hyvä ammatti, ruokaa ja lämmintä mitä ei aina ollut lapsuuteni töllissä.

Olen kaikesta kiitollinen, luonnon kauneudesta, rauhasta, ihmisistä ja kaikesta. Nyt kun elämäni päättyy näköpiirissä olevan ajan kuluessa haluan vielä kerran kiittää sinua Lieksa kaikesta hyvästä ja kauniista mitä minulle olet tarjonnut.

44

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meteliforever

      Kiittääkö Lieksan veronmaksajat, on toinen asia.

      • metallcover

        Pitäisikö Lieksan olla veroista vapaa veroparatiisi että se sinulle kelpaisi? Mikä kunta on, tiedätkö montakin?


      • naima.näätä
        metallcover kirjoitti:

        Pitäisikö Lieksan olla veroista vapaa veroparatiisi että se sinulle kelpaisi? Mikä kunta on, tiedätkö montakin?

        Siltä vaikuttaa kun eräät jättävät laskunsakin maksamatta.


    • lähes.liikutuin

      Kivaa lukea jotain myönteistäkin Lieksasta eikä vain ainaista valitusvirttä. Kaikki tukeni ja myötätuntoni avaajalle. Sinunlaisiasi kaivataan enemmän sekä tänne Lieksa-palstalle että koko Lieksaan. Päänpaukuttajat pysykööt tästä ketjusta poissa.

    • TavanTallaajaLieksasta

      Kiitos kauniista sanoista! On erikoista huomata että on olemassa joku kiitollinen ihminen! Ystävät olisivat tärkeitä, mutta aina ne vähenee ja jonnekkin katoaa!
      Voimia sinulle ja jaksamista, toivoo lieksaleinen tavan tallaaja!

    • köyhä.onnellinen

      Lieksassa on hyvä elää.

      • tupauuno

        Onko Lieksassa höveli fatta.


      • köyhä.onnellinen
        tupauuno kirjoitti:

        Onko Lieksassa höveli fatta.

        En tiedä kun en ole palvelujaan käyttänyt vaikka tarvettakin olisi ollut. Se on sitä vanhankansan opettamaa sisukkuutta.


      • sisumummo
        köyhä.onnellinen kirjoitti:

        En tiedä kun en ole palvelujaan käyttänyt vaikka tarvettakin olisi ollut. Se on sitä vanhankansan opettamaa sisukkuutta.

        sana vaatimattomuus saa uuden kaiun: se on sitä, ettei vaadi <3


    • jovainon

      On,ja taikaseinä rulettaa!

      • kiitosta.vain

        Kiitos Lieksa hulppeasta ilmaisesta asunnosta, kiitos kaksista (2) huonekaluista ja kodinkoneista, ensimmäiset menivät roskiin, kun luulimme joka asuntoon kuuluvan uudet. Kiitos kaksista (2) lastenvaunuista (sama kuin yllä), kiitos runsaista vaate- ja kenkärahoista. Kiitos taksimatkoista ja perheenpään ajokortista. Kiitti vaan, kun saamme mennä jonoissa aina kaikkien ohi, kiitti tietsikasta ja kolmesta Lumiasta. Kiitos, kun saamme tuoda kaikki laskut huoltoon, joka maksaa ne ajallaan, ettei tarvitse itse huolehtia. Kiitos virkistysmatkoista ja ilmaisesta uimahallista.
        Kiitos ilmaisesta lastenhoidosta, näin saamme itse viettää rauhaisia päiviä. Kiitos ilmaisesta ja nopeasta lääkärinhoidosta.
        Toisaalta, olkaa lieksalaiset kiitollisia meille, että olemme ja viihdymme täällä. Olemme tehneet kuntaa tunnetuksi Afrikassa, jossa odottaakin 100 miljoonaa pääsyä tänne hyvän pidon ääreen.
        Vaikka puhutaan suuresta työttömyydestä, emme ole huomanneet kaipaavamme työtä, koska rahatalous pelaa ihan hyvin näinkin. Pitäähän ihmisellä olla omaa vapaata aikaa. Seitsemän vuotta olemme saaneet nauttia vieraanvaraisuudestanne, Lieksa on ehdottomasti paras paikka meille.


      • köyhä.onnellinen
        kiitosta.vain kirjoitti:

        Kiitos Lieksa hulppeasta ilmaisesta asunnosta, kiitos kaksista (2) huonekaluista ja kodinkoneista, ensimmäiset menivät roskiin, kun luulimme joka asuntoon kuuluvan uudet. Kiitos kaksista (2) lastenvaunuista (sama kuin yllä), kiitos runsaista vaate- ja kenkärahoista. Kiitos taksimatkoista ja perheenpään ajokortista. Kiitti vaan, kun saamme mennä jonoissa aina kaikkien ohi, kiitti tietsikasta ja kolmesta Lumiasta. Kiitos, kun saamme tuoda kaikki laskut huoltoon, joka maksaa ne ajallaan, ettei tarvitse itse huolehtia. Kiitos virkistysmatkoista ja ilmaisesta uimahallista.
        Kiitos ilmaisesta lastenhoidosta, näin saamme itse viettää rauhaisia päiviä. Kiitos ilmaisesta ja nopeasta lääkärinhoidosta.
        Toisaalta, olkaa lieksalaiset kiitollisia meille, että olemme ja viihdymme täällä. Olemme tehneet kuntaa tunnetuksi Afrikassa, jossa odottaakin 100 miljoonaa pääsyä tänne hyvän pidon ääreen.
        Vaikka puhutaan suuresta työttömyydestä, emme ole huomanneet kaipaavamme työtä, koska rahatalous pelaa ihan hyvin näinkin. Pitäähän ihmisellä olla omaa vapaata aikaa. Seitsemän vuotta olemme saaneet nauttia vieraanvaraisuudestanne, Lieksa on ehdottomasti paras paikka meille.

        En tunne edelleenkään kateutta saati vihaa yhteiskuntaa, kaupungin päättäjiä, sosiaalitoimea, maahanmuuttajia kohtaan.
        Tulen toimeen omillani ja se riittää minulle. Minulla on oma elämä.


      • Elättäjä
        köyhä.onnellinen kirjoitti:

        En tunne edelleenkään kateutta saati vihaa yhteiskuntaa, kaupungin päättäjiä, sosiaalitoimea, maahanmuuttajia kohtaan.
        Tulen toimeen omillani ja se riittää minulle. Minulla on oma elämä.

        Minä olen varakas lieksalainen ja kyllä välillä korpeaa noiden ulkomaan nuorien uroiden elätys. Jos ne olisi naisia ja lapsia niin ilolla auttaisin.


      • sähkö.inssi
        Elättäjä kirjoitti:

        Minä olen varakas lieksalainen ja kyllä välillä korpeaa noiden ulkomaan nuorien uroiden elätys. Jos ne olisi naisia ja lapsia niin ilolla auttaisin.

        Aineellisesti voit olla varakas/rikas mutta se tärkein, henkinen rikkaus ilmiselvästi sinulta puuttuu. Sillä sivistys on henkistä rikkautta. Se on tulkinnan ja ajattelun avaruutta sekä kykyä läpäistä todellisuuksien pinnat, ymmärtää syvällisesti.


      • ei.valittamista
        Elättäjä kirjoitti:

        Minä olen varakas lieksalainen ja kyllä välillä korpeaa noiden ulkomaan nuorien uroiden elätys. Jos ne olisi naisia ja lapsia niin ilolla auttaisin.

        On se kumma kun minun tuloista ei ole alettu ottamaan ylimääräistä siivua "ulkomaan nuorien uroiden" elättämiseen. Tulotaso on pysynyt samana oli mamuja tahi ei.


      • eläkemumummukka
        ei.valittamista kirjoitti:

        On se kumma kun minun tuloista ei ole alettu ottamaan ylimääräistä siivua "ulkomaan nuorien uroiden" elättämiseen. Tulotaso on pysynyt samana oli mamuja tahi ei.

        Kyllä minun eläkkeestä vaan nyt vuodenvaihteen jälkeen alettiin ottamaan juuri sitä siivua. Pienestä eläkkeestä menee 30euroa enemmän veroa.


    • EiSeHelppoaOle

      Ei kulle kaikilla ole asiat noin hyvin, tunnen monta perhettä mähköltä jotka on kaikki nuo mainitsemasi saaneet, mutta auto vielä puuttuu!

    • exlieksalainen

      Tulin, näin ja koin. Perseestä. Koko Lieksa. Koittakaa jaksaa te, joilla ei ole mahdollisuutta lähteä pois!

      • marja-sienimetsät

        On mahdollisuus lähteä mutta miksi lähtisin kun Lieksassa on hyvä asua rauhallisessa maalaiskaupungissa jossa luonto ja harrastusmahdollisuudet ovat mitä parhaimmat ja pienet asumiskustannukset.


      • myös.tyytyväinen.elämään

        Hyvä elämä sijaitsee ennen kaikkea jokaisen pään sisällä, se on asennekysymys.


      • olet-saastetta

        Hyvä kun läksit. Kunpa et olisi tullutkaan. Ei tänne sinunlaisiasi kaivata, taso laski tuonne persetasolle heti kun tulit mutta nousi takaisin AAA-luokkaan jo samana päivänä kun läksit.


      • Enpätulisvaikkamaksettai
        olet-saastetta kirjoitti:

        Hyvä kun läksit. Kunpa et olisi tullutkaan. Ei tänne sinunlaisiasi kaivata, taso laski tuonne persetasolle heti kun tulit mutta nousi takaisin AAA-luokkaan jo samana päivänä kun läksit.

        Voi sinua peruslieksalaista. Juuri tällä kommentoinnilla kerroit syyn, miksi siihen tuppukylään ei oikeasti olisi kannattanut tulla. Eikä siis oikeasti kenenkään kannata mennä. Loiset siellä pärjää, työtä tekevät, periksillekin toimeentuloa tuovat haukutaan, kivitetään ja yritetään kaikin muun tavoin tuhota.


    • on-niin-hyvä-olla
      • muumimuamo1902

        Lieksa! Suomen paras paikka olla ja elää. Olemme täällä kauniin luonnon keskellä. Ei liikenneruuhkia vaan rauhallista elämänmenoa.
        Työttömyyttä toki on, mutta eihän rahalla voi mitata elämän laatua.
        En ole kuullut täällä kenenkään nälkään kuolleen tällä vuosisadalla. Joten eiköhän me pärjäillä päivästä toiseen. Kevätkin on tulossa ja sitten koittaa kesä.


    • metsästäjämies

      Eräharrastuksille Lieksa mahtava paikka asua.

    • ghshghghg

      On mukava huomata että on muitakin paikkoja kuin helsinki jossa viihtyy!

    • upeetamahtavaa

      Lieksa, tuo Suomen persereikä.

      • olet-surkimus

        Taisit katsoa peilistä omaa p-reikääsi.


    • Aloittajan kirjoitus oli todella kaunis ja liikuttava.
      Voimia sinulle loppusi lähestyessä, perästä tullaan, ja ei ehkä mene monta vuotta.

      • huohhuoh

        Huoh ,miten (mies)henkilö joka jatkuvasti luennoi asioita maailman johtajille voisi olla huonossa kunnossa, huoh. Jokin mättää taas.


      • olet.aika.höpönassu
        huohhuoh kirjoitti:

        Huoh ,miten (mies)henkilö joka jatkuvasti luennoi asioita maailman johtajille voisi olla huonossa kunnossa, huoh. Jokin mättää taas.

        Maailman johtajille - mitä sinä hourit trolli


      • kerrokerrokerro
        olet.aika.höpönassu kirjoitti:

        Maailman johtajille - mitä sinä hourit trolli

        No kelles sitten?


      • koeta.nousta.pois
        kerrokerrokerro kirjoitti:

        No kelles sitten?

        Sinä ryömit tyhmyyden, tietämättömyyden ja kateuden pohjamutia.


    • KIITOS_SINULLE

      Luin tekstisi ja itkin ja kirjoitan tätäkin kyynelverhon läpi.

      Taitaa olla ensimmäinen tällainen kirjoitus mitä koskaan on Lieksan-palstalla ollut, ISO KIITOS siitä. Enemmän näitä sillä kyllä enemmistö lieksalaisista kokee juuri noin kuin sinä koet. Syvää kiitollisuutta ja tyytyväisyyttä elämäänsä täällä. Kaikilla ei elämä ole tietenkään mennyt kovin hyvin mutta niinhän se on kaikilla paikkakunnilla, ei yksin Lieksassa.

    • xxxxxxxxxxxxxxxv

      Yleensä nuo lieksan ulkopuoliset vajakit tulee häiriköimään! Ne voi keikkein eniten pahoin, ja sen huomaa!

    • mutkatonta.elämää

      On omasta asenteesta kiinni jos Lieksaa pitää haukkua.

    • uusin-mielin

      Lieksa tarvii enemmän rauhaa ja rakkautta, keskinäistä solidaarisuutta ja avunantohenkeä. Kaikenlainen kauna-kateus-katkeruus jätettäköön pois tästä päivästä alkaen. Ne eivät rakenna mutta huonontavat ne tilannetta. Menkäämme uusin mielin eteenpäin kohti uusia haasteita sillä niitä meille kyllä piisaa.

      • elekee-muutkaan

    • omatasiat

      Kaikkein paras kun jokainen hoitaa omat asiansa, oli tilanne mikä tahansa, eli kukaan ei puutu toisen elämään, eikä tule ohjeistamaan, että tee niin tai näin! Sillä kuitenkin se menee aina väärinpäin!

      • nejyräämeitin

        Kyllä jokin roti ja järjestys pitää olla. Ei siitä mitään tulisi jos jokainen saisi tehdä mitä lystäisi. Minustakin olisi kivaa rakentaa OK-talo keskelle Pielisentietä mutta kun eivät tuhmat kaupungin sedät anna sitä tehdä.


    • omatasiat

      Tarkoitin kyllä lähinnä ihan yksityiselämää, jos et sattunut tajuamaan!

    • ruokaa.luonnosta

      Ei pöllömpi asuinpaikka, marjaisat metsät joka suunnalla, kalaisat veet samoin.

    • Kopotikoponenkop

      Kiitos Merja suihinotosta, hoidit kyllä homman loppuun asti ja hyvin, ois kyllä pitäny käyttää kortsua, mut tuli vain jälkeenpäin mieleen että tautejakin sulla voi olla...

    • TurvattuTulevaisuus

      Älkää valittako,,allekirjoitin kyllä tuon adressin, mutta olkaa iloisi lukuisista mustista uusista asukkaista, ja ulkomaalaisista sotaveteraaneista, sillä he ovat voimavaramme! Jos ja kun joskus viimeinen valkoinen pitkäaikaistyötön kuolee, niin nämä ulkomaalaiset jatkaa pitkäaikaistyöttömien perinnettä! Saamme pidettyä perinteen yllä hamaan tulevaisuuteen asti!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe