Apua suhteeseen!

helpmenowplease

Olen parikymppinen nainen ja olen ollut vajaa vuoden parisuhteessa minua 9 vuotta vanhempaan mieheen. Suhde on muuten hyvä ja antoisa, mutta välillä tuntuu että elän lapsen kanssa. Muutenkin tuntuu, että hän ei kunnioita minua tarpeeksi ja kaikki muut asiat paitsi minä on hänelle tärkeätä. Minun kanssani ei voi tehdä mitään mutta kun kaverit pyytää heti mennään pää kolmantena jalkana.

Hän ei pidä kiinni sovituista ajoista ja eikä viitsi edes ilmoittaa minulle ettei pääsekään paikalle sovittuna aikana. Olen istunut monta tuntia odottamassa kuin idiootti häntä kun 'hän oli juuri tulossa'. Olen yrittänyt puhua asiasta ja hän on luvannut muuttua, mutta sama toistuu uudelleen ja uudelleen. Minulle toisen kunnioittaminen on iso asia.

Valitanko liian pienestä vai aivan aiheesta. Mies on kuitenkin kolmenkymmenen, luulisi että olisi asiat jo kondiksessa naisten kanssa. Auttakaa minua, mitä teen?

10

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppeliini1

      Taas sama mantra: puhe on halpaa, teoistaan mies tunnetaan.

      Miksi odotat häntä? Ellei mies ole paikalla sovittuun aikaan, odota 5 min. Ja sitten jatka menoasi. Tiedät jo kokemuksesta ettei hänellä ollut aikomustakaan tulla. Huolimatta sinun tekstiviesteistä, tweettailusta, face .stamisesta jne.

      Hän ei ole kiinnostunut tekemään asioita kanssasi, kaverit arvokkaampia.
      Onko sänky ainoa paikka josta hän ei myöhästy ja johon ei tarvitse ujuttaa kavereita mukaan?

      Miksi sinä VALITSET pysyväksi seuralaiseksesi tuon tason miehen? Miksi?

      • helpmenowplease

        Kiitos vastauksesta! En tiedä miksi odotan. Luulen aina, että hän tulee ja petyn joka kerta enemmän. Olen tosi rakastunut ja minun on vaikeata luovuttaa. Tuntuu että aina valitsen ne väärät ihmiset keiden kanssa olen läheisissä väleissä. Kyllä mä sillain tajuan asian mutta on eri asia kuulla vieraan suusta.
        Oltiin kavereita ennen kuin päädyttiin yhteen suunnilleen vuoden verran aina oli jotain kipinää välillä. Hän on kanssa todella herkkä, mutta tuntuu välillä, että hän menee marttyyrin rooliin, kun hänelle sanoo rakentavaa palautetta. En haluaisi menettää häntä ystävänä kuitenkaan, jos hän ei pysty parisuhteessa olemaan.


      • pyöreätkulmat

        "minulle toisen kunnioittaminen on iso asia". Entä itsesi kunnioittaminen? Rakastutko vain rakastumisen tunteeseen ja siihen kun joku antaa vastakaikua? Nykyinen kumppanisi ei taida arvostaa paljoakaan sinua. Keskenkasvuiselta kaverilta vaikuttaa. Teinipoikien meininki jäänyt päälle. Jos kavereiden kanssa kerran on hauskempaa niin pysyköön siellä. Noinkin nuori neitonen varmasti löytää parempaa seuraa. Katselet jatkossa vähän kriittisemmin uusia kumppaniehdokkaita. Lakkaa olemasta kynnysmatto. Olet selvästi ansainnut parempaa =)


    • erilaisuudesta

      Ei tuossa ole välttämättä kysymys mistään niin perustavaa laatua olevasta asiasta kuin kunnioituksen puuttuminen.
      Riippuen ihmisen henkilöhistoriasta, saattaa "poikamiesmäinen" kavereiden kanssa meno olla vain jo niin tavallinen osa elämää, ettei sitä kyetä tai osata tuosta vaan muuttamaan.
      Miesystävät ovat sinun kumppanillesi ilmeisen tärkeitä. Jos hänellä ei ole kokemusta elämisestä naisen rinnalla siinä mittakaavassa, että hän olisi joutunut muuttamaan käytäntöjään parisuhteen vuoksi, sinä olet ensimmäinen jonka kanssa hän joutuu sitä nyt opettelemaan.
      Teillä on erilaiset kumppani-odotukset toisistanne, ehkä sen ystävyydenkin takia. Voi olla, että mies koki löytäneensä sinusta vihdoin ihmisen, joka ymmärtää toveruutta, joten hänen ei siksi tarvitse kantaa huolta kaksinolemisesta joka käänteessä.
      Ehkä hän ei luota omiin kykyihinsä viihdyttää naista parisuhdemerkeissä kaksin kotona, ei niin hyvin kuin mitä sinäkin luulet. Ehkä hänellä on siitä jopa huono omaatuntokin ja hän pakenee sitä ahdistusta tuttuun miesseuraan.
      Tehän olette kuitenkin kaksi itsenäistä persoonaa. Olisi vain löydettävä ja toteutettava kompromisseja, jotta molemmat voisivat olla tyytyväisiä parisuhteeseensa.
      Se ei ole rakentavaa vuoropuhelua, jos toinen joutuu koko ajan vain puolustamaan omia valintojaan. Ja yhdenlaista martyyriutta on myös valittaa siitä, kun toinen ei muuta tapojaan vaikka hänelle kuinka huomauttelisi.
      Syyllistäminen ei siis kannata. Ymmärtäminen enemmänkin. Ja miestä ehkä rauhoittaisi se, kun sinullakin olisi omia menoja, kavereita ja harrastuksia, jotka eivät velvoita häntä mitenkään. Yhdessä ollessa sitten vaihdetaan niitä kokemuskia omien ystävien kanssa, ja pikkuhiljaa niistä ystävistäkin voisi tulla yhteisiä.

      • Tosiasioitavain

        Haiskahtaa seliseliltä jossa kerrotaan kuinka itse on toimittu joskus.

        Ymmärtäminen ei kannata jos toinen ei osaa kunnioittaa yksinkertaisia asioitakaan.

        Veikkaanpa ettei välitä vaikka uittaa nakkiaan muissa koloissa välillä.

        "Se ei ole rakentavaa vuoropuhelua, jos toinen joutuu koko ajan vain puolustamaan omia valintojaan. Ja yhdenlaista martyyriutta on myös valittaa siitä, kun toinen ei muuta tapojaan vaikka hänelle kuinka huomauttelisi."

        Älä lässytä paskahousu.
        Jos toisen antaa odottaa TUNTIKAUSIA monta kertaa niin se ei ole mitään vuoropuhelua vaan lapsellisen pennun käytöstä.

        Marttyyriutta ei ole valittaa siitä että jos toinen ei muuta käytöstään.

        Laita turpas kiinni vitun pikku pippeli pentu.


    • ikisinkku40

      Jos ei suhteen aluksi pidä lupauksia niin se sitten pahenee eikä se pidä lupauksia jatkossakaan joten joudut aina vaan odottamaan. Rehellisyys pitäis olla aika tärkeä juttu että tulee paikalle jos on luvannut tehdä jotain kanssasi

    • Tosiasioitavain

      "Hän ei pidä kiinni sovituista ajoista ja eikä viitsi edes ilmoittaa minulle ettei pääsekään paikalle sovittuna aikana. Olen istunut monta tuntia odottamassa kuin idiootti häntä kun 'hän oli juuri tulossa'. "

      Sanoi mitä muut sanoi, mutta tämä kertoo suoraan kunnioituksen puutteesta.

      Oletko varma ettei hänellä ole muita naisia?

      Ihan oikeasti jos ei pysty pitämään kiinni niin yksinkertaisista asioista kuin tapaamisajoista ja antaa toisen odotella jopa tunteja niin hän EI arvosta eikä kunnioita sinua pätkääkään.

      Ihmiset ovat ennenkin rakastuneet idiootteihin.

      Sanon suroaan että tuo mies on menetetty tapaus. Ei se siitä muutu ja oletat suhteenne olevan vakavampi tai kehittyvän sellaiseksi vaikkei niin tule käymään.

    • jkuio

      Ap. Tuollainen mies ei muutu, hän on edelleen se "lapsi" viisikymmentä/ kuusikymmentä vuotiaana.
      Et koskaan ole hänelle niin tärkeä, kuin se että saa olla näytillä muualla, onko mahdollisesti hieno auto tai muutoin näyttelee rikasta.
      Olet törmännyt ikuiseen kakaraan, joka ei muutu eli kasva koskaan miksikään muuksi, ei hän välitä kodista ei perheestä, hänelle on tärkeintä aina mennä ja näyttävästi. Varmasti osaa myös vietellä naisia.

      Ikävä vain että, nämä ihmiset seksiin ovat valmiita ja melkeinpä kaikkien kanssa, et koskaan tule olemaan ainoa nainen hänen elämässään.

    • 18ja9

      Kiireesti mies ulkoruokintaan, jos kolmikymppinen mies ei omaa alkeellisia taitoja, miten parisuhteessa ollaan, niin ei se sitä opikaan.

      • helpmenowplease

        Hei!

        Kiitos teille kaikille, ketä olette jaksaneet vastata! Yritin vielä katsella hetken mutta en vaan pysty enää olemaan hänen kanssaan. Pistin suhteen poikki. Oma oloni rupesi huononemaan ja tuntuu, että tällä hetkellä olen tosi alakuloinen. Minulla on kauhea ikävä häntä kuitenkin. Lukuisista lupauksista huolimatta hän ei vain pystynyt pitämään niitä. On hänessä vähän ehkä show miehen vikaa, mutta enemmän ehkä ujonpuoleinen. Minua rupesi ärsyttämään se, että aina hän sai käännettyä "riidat" niin, että minä jouduin pyytämään anteeksi lopulta (vaikka hän oli toiminut väärin) Rupesin epäilemään, että hänellä on joku toinen, koska seksikään ei enää maittanut. Minulle ei hän sitä myöntänyt, mutta en nyt niin tyhmä ole. Hänen mukaansa olin hänen "unelma kumppani" ja minussa ei ollut mitään valittamisen varaa. Luulen että hän pitää minua jotenkin helppona ja vedättää siksi? Toivon vaan, että pysyn vahvana enkä mene takaisin. On ollut tosi mukava, että on kokeneempia ihmisiä ketkä ovat neuvoneet minua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe