neuvoja nopeaan painon pudotukseen.

apetit

heippa! olen parikymppinen nainen ja painoa on kertynyt 69.7kiloa:O!! ja nyt on painoa 10kg liikaaXD ja valitettavasti 4.5viikkoa aikaa laihtua:O!! joten nyt niitä nopeita keinoja painon pudottamiseen:D ja mulla on loppuikä aikaa opetella elään terveellisesti eli nyt vaan niitä nopeita keinoja laihtua 10kiloa 4.5 viikossa.
kaikki keinot kiitos:D

11

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv

      Aika hankalaa. Ihmisen energiankulutus on noin 2000-2500 kcal päivässä jollei liiku. Tuo on vain 14000-17500 kcal viikossa ja läskikilossa on energiaa 7000 kcal. Laihduttaessa lähtee tietysti nestettä ja lihastakin mutta tuollainen 10 kg alle 5 viikossa on kyllä mahdotonta.

      Itsellä lähti viikossa nutraamalla 3 kiloa, tuosta on varmaan 1.5 kg vettä. Ehkä nutraamalla voisi juuri ja juuri päästä hiukan alle 10 kilon painonpudotukseen mutta 10 kiloon en usko.

    • apetit

      kiitti vinkistä:) nutrausta en pääse ihan nyt just koittaan, mutta täytyypä syödä nyt kitukuurilla alle 600kaloria päivässä jos sillä lähtis sitten:) liikuntaa täytynee lisätä ja samoin hyötyliikuntaa. ehkäpä saan ainakin 8kiloa lähteen jos oikeen yritän:D

      • hpv

        Tiukalla dieetillä ei oikein jaksa liikkua. Toisaalta liikunta kitukuurilla syö reilusti lihasta ja paino laskee sen vuoksi nopeasti.

        Suolaa kannattaa välttää viimeiseen asti, se sitoo runsaasti vettä.


      • ihanmikätahansakäy
        hpv kirjoitti:

        Tiukalla dieetillä ei oikein jaksa liikkua. Toisaalta liikunta kitukuurilla syö reilusti lihasta ja paino laskee sen vuoksi nopeasti.

        Suolaa kannattaa välttää viimeiseen asti, se sitoo runsaasti vettä.

        Treenaamattomalla ylipainoisella ei ole lihasta paitsi sen verran mitä pakolliseen liikkumiseen tarvitsee, joten mitään ei voi menettää..

        Tyhjiltään aloittava lihapulla saa lihasta ihan millä ruokavaliolla tahansa... Vaikka söisi vain 1 kkalorin ensimmäisenä päivänä, kun aloittaa projektinsa. Siitä 1 kkalorista on sitten hyvä jatkaa ja kehittää ruokavaliota vähän paremmaksi.


    • apetit

      juu tänään on tehtynä mukava lenkki ja nyt vaan olen ja rentoudun:) ehkä se vielä tästä lähtee:) syötynä on ruispuuro veteen sellanen 2dl (valmista puuroa) kourallinen mustikoita ja noin desi mustikkakeittoa ja yksi omena kalorit about: 300-350kaloria tänään syötynä ja ajattelin ehkä syödä yhden mansikka rahkan jos vielä nälkä tulee... siinä on joku 100kaloria eli max 500 ois tän päivän saldo:)
      oon vaan edellisiltä laihdutus kuureilta huomannut ongelman:/ mun maha menee aina ihan jumiin ja ei tuu kunnolla ulos tavaraaXD tarvii varmaan jo varoiksi hakee laxoberonii kaappiin...
      huomenna aattelin syödä keitetyn kananmunan, porkkanaraastetta ja ehkä puuroa (mun heikkous on toi puuro!!! ihan lemppari on veteen tehty kaura tai ruis puuro)
      ja oon aina syöny ekan kerran päivässä vasta klo:16 kun en vaan pysty syömään ennen:/ sen takia varmaan lihonutkin ku ennen saatoin vetästä illalla sit hirveet määrät mässyä... nyt ei oo ees nälkä ku söin kerralla ton puuron ja omenan ja lähti nälkä kyllä ihan täysin enkä ees kaipaa mitään herkkuja:) rahkan varmaan herkuttelen sitten jos mieli tekee.
      jännä miten ei oo nälkä ennen iltapäivää...

      • hpv

        Minulla auttaa psyllium ummetukseen. Hankalaa käyttää kun se menee ihan liimaksi kun sen sotkee rasvattomaan piimään.

        Tuo rahka on aika hyvä idea kun dieetissäsi ei ole juurikaan proteiinia. Itse hoidan sen heraproteiinilla.


    • apetit

      niinhän tässä kävi että melkein sorruin rahkan jälkeen leipään:D onneksi katsoin kalorit ja totesin että liikaa... raastoin pari porkkanaa ja sekoitin 2rkl raejuustoa ja 2 keitettyä kananmunaa joukkoon:) voisiko joku kiltti laskea kalorit mitä söin tänään? tässä lista:

      -2dl valmista ruispuuroa veteen tehny
      -1dl mustikkakeitto
      -kourallinen mustikoita
      -skyr mansikka rahka
      -2xporkkana
      -2xkeitetty muna
      -2rkl raejuustoa
      -5kuppia kahvia tilkka rasvatonta maitoa

      kiitos paljon jos jaksat laskea mun puolesta:D ei ite millään jaksa syöttää kalorilaskuriin ku netti pätkii vähän väliä:/

    • minun_mielipide

      Ihmiset yrittää laihduttaa vähentämällä kaloreita. Se on erittäin huono ratkaisu.
      Eihän sitä tule toimeen vajaa kalorimäärällä. Ei autokaan kulje, jos energian saantia vähennetään. Pitää vain käyttää oikean laatuista energiaa eli luonnollista rasvaa ei hiilihydraatteja jotka sisältä paljon sokeria.
      Pussidieetit sisältää paljon sokeria. Sokeri ei ole terveystuote.
      Kaikki muu on hölynpölyä.

      • warriorinjälkeläinen

        Et laihdu jos kalorimääräsi on enemmän kuin mitä kulutat. Ihan sama vaikka söisit hölynpölyhiukkasia enemmän kuin mitä kulutat.


      • huokailluttaa

        Ehkä tarkoitat sitä, että ihmiset yrittävät laihduttaa syömällä vähemmän energiaa kuin mitä minimissään tarvitsee? Lihominen kyllä johtuu pääosin siitä, että syödään liikaa. Joten vähän siitä joutuu vähentämään, jos aikoo laihtua, ja pysyä hoikkana. Harva kuitenkaan saa viikinkilihaksia itselleen rakennettua, etenkään nainen. Eli taivaallisen suuri energian kulutus on utopiaa. Itseni painoinen joutuu kävelemään tai juoksemaan 40 km yhden pienen suklaalevyn kulutuksen vuoksi. En todellakaan jaksa. Eli helpompi on syödä vain pala suklaata silloin tällöin.

        Ihminen menettää enemmän kuin puolet lihasmassasta elämänsä aikana (olikohan se 70 - 75 %), jollei harrasta lihaksia kuormittavaa liikuntaa. Selvähän se on, että niillä nuoruuden ruokatottumuksilla paino nousee. Lautastaan on vahdittava päivittäin. Se ei tarkoita edes nälkää tai kohtuutonta asketismia. Ainoastaan tervejärkisyyttä ja kohtuullista kurinalaisuutta.

        Yleensäkin inhoan painokeskusteluissa sanaa "nopeasti". Sitä paitsi lihomisessa ja laihtumisessa on eri nopeus. Lihominen on nopeaa, laihtuminen hidasta. Kyse on biologiasta. Elimistö pyrkii säästämään pahan päivän varalle. Eli "nopeasti" sana kannattaisi korvata sanalla "pysyvästi". Merkkitilaisuuteen voi ostaa tai vuokrata uuden puvun. Hyvin istuva asu piilottaa väärässä paikassa olevat kurvit. Jos laihduttaa vain jotain tilaisuutta varten, helpommin jojoilee. Silloin painonhallinta ei ole osa jokapäiväistä elämää, vaan tilapäinen projekti, josta aina lipsutaan.


    • diplomiliikkuja

      Jos haluat nopsaan laihtua niin lenkille mars eikä tartte miettiä mitä syöt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe