jäätynyt olkapää,kohtalotovereita?

ploppana

elikkäs,olen ollut 3kk saikulla olkapää kivun vuoksi,ortopedi nimitti se jäätyneeksi olkpääksi ja kuntoutukseen. Kuinkahan kauan tämä kestää? tuntuu kuin vaiva ei olis muuttunut ollenkaan näiden kuukausien myötä. Vieläkö kehtaa hakea saikkua vai mitä keksis? oisko osa-aikainen saikku järkevää,olen raskaassa keittiötyössä. Käsillä töitä siis tehdään koko ajan.

7

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipuileva

      itse olin hoitoalan töistä pois 6kk ja palasin töihin osa-sairauspäivärahalla eli tein n 20h/vko 3kk.Sitten palasin 30h/vko ja sitä teen edelleen koska on muitakin vaivoja.Sain kortisonia olkapäähän ja fysioterpiaa ja jumppaohjeita.Minulla oli tosi pahasti tulehtunut olkapää ja kiinnikkeitä.Lääkäri sanoi että vuosi menee ennenkuin on parempi.Eikä mun käsi nouse edelleenkään kovin korkealla ja on siinä olkanivelessä kulumaa.

      • ploppana

        kiitos vastauksesta,tietääpähän mitä on odotettavissa. Minulla näkyi myös magn.kuvissa ahtautumaa ja revähtymää,tulehdusta ja vettäkin. Eivät nykyään mielellään ala leikkaamaan,ja varsinkin kun mulla on loppuikäinen marevan lääkitys mek.tekoläpän vuoksi niin tähystysleikkaus ei ole suotavaa. Ehkäpä minä voin olla vielä pari kuukautta "hyvällä mielin" saikulla ja sitten harkita jotain jos ei ala käsi nousemaan :) ikävä kyllä toinenkin käsi on alkanut hiukan liikerajoitteiseksi..


    • Vuosi_meni

      Minulla meni reilun vuoden verraan, ennenkuin pystyin kurkottamaan ylös kivutta. Kävin fysiatrilla aika varhaisessa vaiheessa ja sain vain särkylääkereseptin ja venyttelyohjeita. (Onneksi) olin työtön ensimmäiset puoli vuotta niin sain hyvillä mielin lepuutettua sitä kunnolla. Tuntuu yhä siltä, että voisi uusiutua herkästi rasituksesta.

    • vaivatixx

      Kyllä jäätymien voi uusia ja tulla vielä vuoronperään molemmille puolille..

      • ploppana

        kävikö sinulle niin? ja kauanko sairastit?


    • 8_vuotta_sitten

      Minulla olkapään "jäätyminen" kesti noin 6 kk, sain sen olkapääleikkauksen seurauksena. Minun olkapää parani täysin. Kannattaa seurata ohjeita ja olla maltillinen. Kyllä siitä hyvä tulee kun annat sille tilaa parantua.

    • eikukaanjoopajoo

      Voivoi riittävällä kipulääkityksellä kuntoon jopa kuukausia nopeampaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe