Miten eroon?

Nainenxxxxxx

Olen tässä eroamassa klassisesta psykopaatista...en löytänyt omaa palstaa psykopaateille niin laitan tänne.
Eli kannattaako minun estää kaikki hänen yhteydenottonsa: puhelut, tekstarit, mese, insta jne jne vaiko antaa hänelle mahdollisuus "vaikuttaa" ja kirjoittaa jolloin hän suoltaa ihania juttuja? (tiedän ettei hän helpolla luovuta)
Olen saanut niin monta lavaa paskaa niskaani että kumpi noista olisi narsistille kovempi isku?

21

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjgjll

      Näin narsistina vastaus on. Kaikki yhteydet poikki. Et vastaa mihinkään. Meille riittää mikä tahansa reaktio. Pelkkä viestin kuittaus on palkinto. Tieto jo että olet nähnyt viestin riittää kertomaan että jälki on tehty.

      • Sivustatämmönen

        Entä toisinpäin. Tekisikö narsisti niin, että jättäisi lukematta, katkaisisi yhteydet hetkellisesti/lopullisesti (ei edes kuittausta nähdyksi) aikomuksena mitätöidä, satuttaa yms.


      • jjgjll

        Kyllä. On omakohtainen kokemus toisesta narsistista. Minulla on juuri nyt tuo peli menossa toisen narskun kanssa. Kun katkaisen välit ne on poikki ikuisesti enkä edes ajattele ihmistä. Silloin lähde on kuiva. Kuvaamasi toiminta on pelaamista. Narsisti nauttii tiedosta että pelaat hänen kanssaan etkä esim kuittaa. Hän tietää kyllä että olet saanut viestin. Siitä saa hetkellistä mielihyvää, mutta alkaa riipiä muutamassa päivässä. Sekin on side narsistiin. Jos haluaa laittaa poikki niin se on blokki. Itseasiassa se on jopa narsistille helpompi ja auttaa pois pakkomielteestä ja nopeuttaa häviämistä koska peli on ohi. Narsistilla on pakonomainen tarve pelata lähdettään.


      • sivustatämmöstä
        jjgjll kirjoitti:

        Kyllä. On omakohtainen kokemus toisesta narsistista. Minulla on juuri nyt tuo peli menossa toisen narskun kanssa. Kun katkaisen välit ne on poikki ikuisesti enkä edes ajattele ihmistä. Silloin lähde on kuiva. Kuvaamasi toiminta on pelaamista. Narsisti nauttii tiedosta että pelaat hänen kanssaan etkä esim kuittaa. Hän tietää kyllä että olet saanut viestin. Siitä saa hetkellistä mielihyvää, mutta alkaa riipiä muutamassa päivässä. Sekin on side narsistiin. Jos haluaa laittaa poikki niin se on blokki. Itseasiassa se on jopa narsistille helpompi ja auttaa pois pakkomielteestä ja nopeuttaa häviämistä koska peli on ohi. Narsistilla on pakonomainen tarve pelata lähdettään.

        Joo näin sen ajatelinkin olevan.

        Mielihyvä katoaa, lähde unohdetaan. Tosin, kun tuo lähde yhtäkkiä osoittautuukin jälleen mielenkiintoiseksi, narsisti saattaa palata ottamaan vielä jotain mitä tarjolla olisi. Kun tässä vaiheessa lähde osoittaa täyden välinpitämättömyyden, saattaa se olla suuri narsistinen loukkaus.

        Ja tämä myös toisinpäin. Lähde on kiinni narsistissa.


      • jjgjll

        Tuo palaaminen on totta. Mittailimme narsistini kanssa toisiamme muutaman kerran viimeaikoina ja hän toi lahjuksia. Kumpikaan ei kuitenkaan antanut mitään muuta signaalia niin mielenkiinto laimeni. Sitten hän kuuli minulla olevan vaikeaa ja hylkäsi. Palasi takaisin jonkun ajan päästä meitä yhdistävällä asialla. Silloin tein tuon että en kuitannut. Mutta pelkkä viestirivi riitti siihen että päiväni oli pelastettu ja olin voitonriemuinen. Odotin aikani ja kuittasin viestin mitättömällä reaktiolla. Taas pitkä tauko ja otin yhteyttä ja keskustelimme lyhyesti. Muutama päivä myöhemmin lähetin viestin. Kuittasi heti. Kommenttia ei ole tullut. Tiedän kyllä hänen liikkeensä, koska someaikana se on helppoa. Luen häntä etäältä. Sitä en tiedä katsooko hän minun tekemisiäni mutta ainakin heijastaa niitä viiveellä. Eli kun blokkaa niin blokkaa kunnolla niin että oikeasti ei tule missään vastaan narsistia.


      • yrppi
        jjgjll kirjoitti:

        Tuo palaaminen on totta. Mittailimme narsistini kanssa toisiamme muutaman kerran viimeaikoina ja hän toi lahjuksia. Kumpikaan ei kuitenkaan antanut mitään muuta signaalia niin mielenkiinto laimeni. Sitten hän kuuli minulla olevan vaikeaa ja hylkäsi. Palasi takaisin jonkun ajan päästä meitä yhdistävällä asialla. Silloin tein tuon että en kuitannut. Mutta pelkkä viestirivi riitti siihen että päiväni oli pelastettu ja olin voitonriemuinen. Odotin aikani ja kuittasin viestin mitättömällä reaktiolla. Taas pitkä tauko ja otin yhteyttä ja keskustelimme lyhyesti. Muutama päivä myöhemmin lähetin viestin. Kuittasi heti. Kommenttia ei ole tullut. Tiedän kyllä hänen liikkeensä, koska someaikana se on helppoa. Luen häntä etäältä. Sitä en tiedä katsooko hän minun tekemisiäni mutta ainakin heijastaa niitä viiveellä. Eli kun blokkaa niin blokkaa kunnolla niin että oikeasti ei tule missään vastaan narsistia.

        Onko sinulle diagnosoitu NPH?


      • jjgjll

        On. Itse olen taipuvaisempi pitämään itseäni enemmän psykopaattina, koska minulla ei ole harhoja omasta erinomaisuudesta ja pystyn tarkastelemaan itseäni objektiivisesti ilman tunteita. Pidän itseäni yhtälailla uhrattava kuin ketä muuta tahansa jos päämäärä niin vaatii. Pelikuvioista saan viihdykettä lähinnä aivoilleni, koska kuten tuntemani muutkin psykopaatit olemme aika nopeasti pitkästyviä ihmisiä. Vastapuoli taas menee helposti kaikkiin psykopaatin vaatimuskriteereihin ja toiminnaltaan on täysin narsisti. Normaali ihminen olisi pitkästyttävä eikä mikään haaste. Typeräähän tämä on, koska meillä ei ole oikeita tunteita. Parempi vaihtoehto kuitenkin kuin purkaa se muuhun ihmiskuntaan.


      • Tarvitsetteko_
        jjgjll kirjoitti:

        On. Itse olen taipuvaisempi pitämään itseäni enemmän psykopaattina, koska minulla ei ole harhoja omasta erinomaisuudesta ja pystyn tarkastelemaan itseäni objektiivisesti ilman tunteita. Pidän itseäni yhtälailla uhrattava kuin ketä muuta tahansa jos päämäärä niin vaatii. Pelikuvioista saan viihdykettä lähinnä aivoilleni, koska kuten tuntemani muutkin psykopaatit olemme aika nopeasti pitkästyviä ihmisiä. Vastapuoli taas menee helposti kaikkiin psykopaatin vaatimuskriteereihin ja toiminnaltaan on täysin narsisti. Normaali ihminen olisi pitkästyttävä eikä mikään haaste. Typeräähän tämä on, koska meillä ei ole oikeita tunteita. Parempi vaihtoehto kuitenkin kuin purkaa se muuhun ihmiskuntaan.

        Tarvitsetteko lähteitä?


      • jjgjll

        Näköjään tarvitsen tämän yhden tosin olen menettämässä mielenkiintoni, koska on niin virheellinen. Olen nirso ja haluan paremman. Myönnän että olen alkanut katsella uutta. Sen kyllä heti huomaa kun sen näkee. En hae uhria. Haluan elämänkumppanin joka on yhtä tunnekylmä kuin minäkin mutta osaa vakuuttavasti näytellä roolinsa. Ihmisen joka tajuaa että en jaksa häntä joka päivä ja osaa elää omaa elämäänsä. En halua liittyä hänen elämäänsä muuten joten en ole kiinnostunut hänen ystävistään, perheestään, lapsistaan enkä mistään. Saa pitää ne ihan omana tietonaan kuten muutkin menemisensä. Se mitä haluan että hän on noin 3-4 kertaa viikossa käytettävissä ja osaa elää kotona normaalia elämää. En siedä tunnepurkauksia, kiukuttelua, huutamista enkä muutakaan draamaa enkä elämääni puuttumista. Psykopaatilta luulisi onnistuvan mutta narsismi muuttaa tilannetta näköjään. En tajua esimerkiksi mustasukkaisuutta. Eihän narsisti välitä niin miksi se on mustasukkainen? En minä ainakaan ole. Narsisti exäni ei kestä edes eron jälkeen ajatusta että minulla olisi muita suhteita. Minua taas ei liikuta hänen hoitonsa mitenkään. Tilanne on muutenkin naurettava koska kenenkään muun kohdalla ei kuulemma ole samaa pitänyt. Ei siis mustasukkaisuutta tai eron jälkeen oletusta että toisella ei saisi olla ketään. Lähinnä huvittavaa koska minä olen kuulemma juuri se kaikkein hirvein puoliso joka hänellä on ollut ja kenestä hän ei ole missään vaiheessa oikeasti välittänyt. Ihmeellistä sätkimistä sitten narsistilla toisen koukussa. Kyllä meitä on niin moneen junaan.


      • sivustatämmöstä
        jjgjll kirjoitti:

        Näköjään tarvitsen tämän yhden tosin olen menettämässä mielenkiintoni, koska on niin virheellinen. Olen nirso ja haluan paremman. Myönnän että olen alkanut katsella uutta. Sen kyllä heti huomaa kun sen näkee. En hae uhria. Haluan elämänkumppanin joka on yhtä tunnekylmä kuin minäkin mutta osaa vakuuttavasti näytellä roolinsa. Ihmisen joka tajuaa että en jaksa häntä joka päivä ja osaa elää omaa elämäänsä. En halua liittyä hänen elämäänsä muuten joten en ole kiinnostunut hänen ystävistään, perheestään, lapsistaan enkä mistään. Saa pitää ne ihan omana tietonaan kuten muutkin menemisensä. Se mitä haluan että hän on noin 3-4 kertaa viikossa käytettävissä ja osaa elää kotona normaalia elämää. En siedä tunnepurkauksia, kiukuttelua, huutamista enkä muutakaan draamaa enkä elämääni puuttumista. Psykopaatilta luulisi onnistuvan mutta narsismi muuttaa tilannetta näköjään. En tajua esimerkiksi mustasukkaisuutta. Eihän narsisti välitä niin miksi se on mustasukkainen? En minä ainakaan ole. Narsisti exäni ei kestä edes eron jälkeen ajatusta että minulla olisi muita suhteita. Minua taas ei liikuta hänen hoitonsa mitenkään. Tilanne on muutenkin naurettava koska kenenkään muun kohdalla ei kuulemma ole samaa pitänyt. Ei siis mustasukkaisuutta tai eron jälkeen oletusta että toisella ei saisi olla ketään. Lähinnä huvittavaa koska minä olen kuulemma juuri se kaikkein hirvein puoliso joka hänellä on ollut ja kenestä hän ei ole missään vaiheessa oikeasti välittänyt. Ihmeellistä sätkimistä sitten narsistilla toisen koukussa. Kyllä meitä on niin moneen junaan.

        Se on jännä homma, että eittämättäkin narsisti yleensä rajaa lähteensä ihmissuhteet itseensä rajoittuviksi. Omistaja - palvoja.
        Ja sinä et koe mustasukkaisuutta. Ja sitä draamaahan syntyy kun ylläoleva ei toteudu.


      • erteyeyte
        sivustatämmöstä kirjoitti:

        Se on jännä homma, että eittämättäkin narsisti yleensä rajaa lähteensä ihmissuhteet itseensä rajoittuviksi. Omistaja - palvoja.
        Ja sinä et koe mustasukkaisuutta. Ja sitä draamaahan syntyy kun ylläoleva ei toteudu.

        Eiköskös tuo omistaja - palvoja toimi noissa salasuhmuroissakin. Suhmura leikkii omistajaa liiankin kanssa ja palvojalle tulee pahoinvointikohtaus. Tai palvoja palvoo saadakseen hyötyä omistajaltaan, jolla siis useita palvojia, jotta tulee omistajalle tunne omistamisesta. Vai miten se nyt meni?


      • jjgjll

        Minä olen palvovaa laatua ja sub niin kuin yleensä narsisti- narsisti suhteissa nainen on. Valitettavasti olen myös maskuliininen ja kerään ihailijoita niin miehistä kuin naisistakin. Kun ajattelee asiaa niin tämä taisi olla narsistilleni kova pala koska itsekin on palvottu mutta ei pystynyt enää saavuttamaan samaa mittakaavaa kuin minä. Hänestä tuli minulle kilpailija ja samalla olin hänen omaisuuttaan. Lisäksi minä suhtaudun huomioon välinpitämättömästi samalla kun hän taas kehuu siitä tauotta jos jostain sitä saa. Ehkä minä näennäisellä helppoudella ja välinpitämättömyydellä mitätöin hänen hienoksi luulemansa asian? Olenpa minä ollut ahdistava ihminen. Melkein voisi käydä sääli narskua.


    • Miten_niin_

      "Olen saanut niin monta lavaa paskaa niskaani että kumpi noista olisi narsistille kovempi isku?"
      Miten niin kumpi? Mikä se toinen "isku" olisi?
      Kuinka monta lavaa olet ajatellut, että sinuun vielä mahtuu?

      • Sivustatämmönen

        Siis tottakai ignoraus on pahin isku, kelle tahansa, ei tarvitse olla narsisti, jotta se tuntuisi erittäin pahalta, alentavalta, loukkaavalta.


      • Nainenxxxxxx

        Ei mahdu enää yhtään paskaa lavaa, ei!
        Ne vaihtoehdot siis totaaliblokkaus jokapaikkaan tai sit että antaa hänen kirjotella ja soitella muttei reagoi. Hänellä ollut erittäin vahva valta minuun niin sitä mietin että kummalla tavalla hän ymmärtää menettäneensä vallan.
        Kun tuossa blokkauksessa on se huono puoli että narsisti ajattelee olevansa niin vastustamaton että minun on pakko pistää estoon kun en muuten voisi vastustaa hänen viehätysvoimaansa. Eli olen heikko kun pistän estoon.


      • En_tiedä_
        Nainenxxxxxx kirjoitti:

        Ei mahdu enää yhtään paskaa lavaa, ei!
        Ne vaihtoehdot siis totaaliblokkaus jokapaikkaan tai sit että antaa hänen kirjotella ja soitella muttei reagoi. Hänellä ollut erittäin vahva valta minuun niin sitä mietin että kummalla tavalla hän ymmärtää menettäneensä vallan.
        Kun tuossa blokkauksessa on se huono puoli että narsisti ajattelee olevansa niin vastustamaton että minun on pakko pistää estoon kun en muuten voisi vastustaa hänen viehätysvoimaansa. Eli olen heikko kun pistän estoon.

        En tiedä, ajatteleeko että olet heikko kun pistät estoon. Minun narsistipsykopaattini tosisasiallisesti on pakotettu vain ymmärtämään, että en häntä enää halua...


      • sivustatämmöinen

        Niin no. Eikö se ole saman tekevää mitä narsisti ajattelee, tärkeintä on mitä itse ajattelet tai miten itse pystyt olla ajattelematta. = Irti.


    • eiselityksiähommaselväks

      parasta on kun lähet vaa kävelee.etkä kato taakkes.

    • totuttelemalla

      Itselläni on ero hommat kans menossa.Kokeilen hitaasti etenevää eroamista.Nyt en ole enään soittanut hänelle pariin viikkoon.Narsstillekin saattaa olla tällainen hitaasti irtaantuminen helpompi ratkasu.Sehän ei ole sama kuin terveestä ihmisestä eroaminen.

    • Mä en ainakaan tekis mitään viranomaisjuttua eli lähestymiskieltoa tms. Anna sen syytää viestejään vapaasti etkä edes avaa niitä, ettet itse provosoidu. Pistät vaan laitteet hiljaiselle yöksi, että saat nukkua. Turvallisempaa sun hengen kannalta niin, koska voisi raivostua ja kostaa jos laitat lähestymiskiellon.
      Katsot kauanko jaksaa kun ei saa ikinä vastausta.

      • Oikeut

        Älkää ny hyvänen aika antako sen polkee teitä. Pitäkää kiinni oikeuksistanne! Lähestymiskielto tai vainoamissyyte jos siltä tuntuu. Jos motiivit on puhtaat, niin ainakin lähestymiskielto tulee helposti. Niitä on haettu aika heppoisesti ja sen takia mainitsin puhtaat motiivit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe