Paljon saa toimeentulotukee jos on käyhä

kallevaakysyy

Mulla vuokra on 670 kk ja ruokaan menee 500 e kk ja muut laskut noin 800 ekk? Miten lasektaan toimeentulotuki? Tuloja mull aon työttömyyskrovaus ja noin käteen jää 570 e kk?

12

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gljkhjkkölj

      485, 50 euroa perusosaa ja sen lisäksi asumiskulut.

      Lasketaan 485,5 euroa vuokra vesimaksu sähkölasku kotivakuutus - tulot -varat* ja miinusmerkkisen summan verran myönnetään toimeentulotukea.

      *Ja kun saa useampana kuukautena toimeentulotukea, niin niitä toimeentulotuesta tilille säästyneitä varoja ei voi laskea uudestaan toimeentulotukea alentaviksi varoiksi.

      Mikäli asumiskulut on liian suuret, niin kehoitetaan muuttamaan halvempaan asuntoon ja muutaman kuukauden kuluttua huomioidaan laskelmassa vain kohtuulliset asumiskustannukset. Tämä voidaan kuitenkin tehdä vain, jos se halvempi asunto on todella saatavissa.

      Niin, ne kaikki muut menot ja laskut, joita ei huomioida toimeentulotuessa maksetaan tuolla 485,50 euron perusosalla

    • Sossupummi-

      Säästin joksus työkokeilusta saamia rahoja tilillä 200 euroa ja sossu alensi toimeentulotukea sen 200. Sen jälkeen olen säästänyt rahat kotona. Kotonani on n 20 000 euroa säästössä.

      • 3-2

        sulla tulee iso ongelma kun siirrytään digirahaan. menetät kaikki säästösi ja joudut vaikeuksiin. se voi tapahtua hyvinkin yllättäen, kuten mm kreikan pankkitilien leikkaukset.

        eliitti haluaa neutraloida köyhien piilovarallisuuden. köyhien piilovarallisuus on uhka eliitille kun maailmaa yhdistetään yhden tyrannihallinnon alle.


      • 4hgu

        Itse säästäisin verovapaaseen fyysiseen kultaan.


      • 3-2
        4hgu kirjoitti:

        Itse säästäisin verovapaaseen fyysiseen kultaan.

        mistä saa verovapaata varmasti aitoa kultaa? paljonko saat kullasta takaisin jos myyt sen pois? onko sinulla kokemusta kultaan sijoittamisesta, kun voit suositella sitä muille?

        kullan ostaminen ei ole turvallista. arvometallikaupat rekisteröidään asiakasrekisteriin ja arvometallit haetaan tarvittaessa pois siinä missä pankkitilitkin voidaan leikata.


      • hymyjä5
        4hgu kirjoitti:

        Itse säästäisin verovapaaseen fyysiseen kultaan.

        Hah hah hah, mä oon jo säästäny, pelkkiä panoja tehny. Fyysisesti kulta on lyhyt, hoikka, ruskeat silmät, pitkät mustat hiukset, tumma iho, 14v mua nuorempi ja palkkatulo tuplat isompi kun eläkkeeni


    • ksfhufhrurhtuh

      Suomen kieli ei tunne teidän trollien usein käyttämää sanaa "käyhä". Mutta jos nyt haluat uteliaana tietää; kai tätä palstaa muutkin lukevat kuin p*skaa puhuvat trollit, että paljonko Suomessa saa toimeentulotukea yksin asuva kunnollisesti raha- asiansa hoitanut jonka ainoa tulo yleinen asumislisä itsenäisesti vuokra-asunnossaan asumiseen alle 200 euron yleinen asumislisä, niin summa on 13, 99 euroa. Itse olen aikoinaan saanut sellaisen toimeentulotukipäätöksen, silloin kun olin toimeentulotukea nälkääni hakemassa, en ollut työpaikkaa, en ollut yhteiskunnan mitään sosiaaliturvan tukimuotoa nauttiva, ei pääomatuloja ja sillä tavalla. Joku vähänkin ilkeämmin ajatteleva voisi jo melkein rinnnastaa, että sehän on pahempi, kuin että vaikka turvapaikanhakijoilta alettais ottaa kultakelloja ranteista, koska sitähän sellainen on. Luulen, että siellä toimeentulotukitoimistossa oli vaan silloin laskettu asiat hieman "kyykyttävästi", elikä vaikka toimeentulotuen hakija x ei ollut nauttinut työmarkkinatukea toimeentulotuen hakuhetkellä, sellainen "mystinen etuus" jota hakija x ei ollut nauttinut, laskettiin toimeentulotukeen todellisuudessa oikeutetun hakijan x toimeentulotuen määrää alentavaksi. Ja se on muuten laitonta. Mutta siitä syystä tilastot ovat kivan kauniita, että hyvin vähäisesti sosiaaliturvaa saavien määrä olisi alempi. Ideaalimaailmassa on kiva elää, jos ei halua tietää köyhien todellisesta tilanteesta ja se sopii tämän maan nykypäättäjien ideologiaan, kuin meloni Timo Soinin hatuksi.

    • kdhffuhgughu

      No laitetaan ulkomuistista trollille vastaus, vaikka en mitenkään erityisesti nauti ilmeisille viha- ja vääristelijätrolleille kirjoittamisesta: trolli voi aloittaa kiusaamisensa ja tosiasioiden vääristelynsä keskellä myös äärimmäisen uteliaisuutensa tyydyttämisen köyhien muka makeaa elintasoa mässäilläkseen vaikka yhdestä nyrkkisäännöstä: joka iikalla joka hakee toimeentulotukea saa olla kuukautta kohti maksimissaan toimeentulotuen perusosan verran käteen jäävää rahaa. Ne summat löytyvät netistä, mitä on toimeentulotuen määrä. Menoina sosiaalitoimi huomioi asumisen kulut ja sairailla pakolliset lääkärin määräämät lääkkeet lääkereseptejä vastaan, eli toimeentulotuen asiakkaalla ei ole laissa lukevaa yksityisyyttä edes sairastamisensa osalta, vaan köyhien pitää sairautensakin kertoa sosiaalivirkailijalle, mikäli hakee toimeentulotukea. Jos sinun vuokra on 670 euroa kuussa, mahdat saada aika suuren määrän asumistukea, jos olet oikeasti köyhä - se ei kuitenkaan ole sinun vikasi, että vuokrataso maassa on korkea, btw huom. Asumistuen määrä vaihtelee, Kelassa on info kysymykseen. Työttömyyskorvauksesta kenellekään ei jää yli viittäsataa euroa käteen pakollisten elinkustannusten jälkeen kuukaudessa, typerä trolli. Jos luin oikein, niin työttömyytesi lisäksi sinulla on säännölliset tulot yli viisisataa euroa kuukaudessa työttömyystuen päälle: tuloiksi Suomen laki laskee palkkatulot ja pääomatulot.


      Toimeentulotukea voi hakea siitä tukimuodosta jotakin taloudellisesti hyötyen jokainen tukimuotoon toimeentulotuki oikeutettu, jos on niin köyhä, että tietää ettei koskaan ikinä käteen elämisen pakollisten menojen jälkeen jää kuin alle toimeentulotuen maksimin perusosan verran. Aikoinaan se oli eri tavalla, mutta nyt vastikkeellisen sosiaaliturvan aikoina toisin.

    • Ei_käyhä_muttei_rikos

      Miten olet tähän mennessä maksanut nuo kaikki 1970 e kulut? Pitää olla jo aika hyvä työttömyyskorvaus. Tämä taitaa olla taas (hohhoijaa) trolleja (mistä niitä oikein riittää)? Mulla on ton verran kun sulla on kuluja nettopalkka. Kai toimeentulotukea luulis maksettavan tulojen mukaan. Ei sen mukaan riittääkö rahat menoihin. Jonkun menothan voisi olla vaikka 3000 e/kk. Mikä on kohtuulliset menot ruokaan ym.

      • niinpäjuuri

        tottakai se on trolli kun ei saa muka edes asumistukea ja syö nelihenkisen lapsiperheen verran.


    • trolllololoo

      Jos yksinäisen ruokalaskut ja muut laskut on tota luokkaa, niin täytyy olla aika tampio.

    • sdfghjkhg

      Aloittajan mahdollinen toimeentulotuki riippuu täysin siitä, missä kunnassa aloittaja asuu, kas kun jokaisessa kunnassa on omat erilliset maksimirajansa hyväksyttävistä asumistkustannuksista. Tuo 670€ menee erittäin monen kaupungin ja kunnan yhden henkilön talouden maksimin yli!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe