Ei ollutkaan insinöörejä

totuuspaljastui

Ylen ja muiden ns, valtamedioiden hehkutus laittomien maahantunkeutujien hyvästä koulutus ja ammattiosaamisesta on nyt paljastunut kusetukseksi, tokihan tämän kaikki realistisesti ajattelevat tiesivät. http://yle.fi/uutiset/tem_turvapaikanhakijoista_vain_harvalla_edes_ammatillinen_koulutus/8661385

41

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ooyrdrr

      Ainakin neljännes luku- ja kirjoitustaidottomia, alle 10 prosenttia puhuu jonkinlaista englantia,.Ammattikoutusta jos on: partureita,taksiautolijoita ja kokkeja.epäilen heidän koulutusta,varmaan jonkinlaista työssä oppimista. Ja jos ei VOKissa edes omaa pönttöä pestä niin kuinka nämä Suomen pelastavat. Holhokkeja laitoksiin laitettavia ovat

      • toutuuseiainatuleesiin

        Tiedän että lähes kaikki nämä parta-lappset on lääkäritä ja insinööreä, niiden paperit on vai joutunut hukkaan, tai sitten kastuneet välimeressä,


    • vivabenito

      Jos mies on ollut Bagdadin Shellin rasvamontulla, niin se on paperiton insinööri.
      Meikäkin väitti 60-luvulla olevansa ekonomi, puuttui vain ylioppilastutkinto ja kauppakorkea.
      Sitä ihmettelen, että linströmmi vetoaa yrityksiin matujen työllistämiseksi. Unohti vuosi sitten vedota yrityksiin suomalaisten työllistämiseksi. Lindström on historian pöljin ministeri, vaan ei vaatimattomin. Näyttää muuten Benito Mussolinilta.

    • Bror-Erik2443

      Ja varmaan kommentoijillakin on akateemisia opintoja takana,koska kaikesta kuulee suuren suomalaisen satavuotisen sivistyksen sirinän :) Vot!

      • LukutaidotonInsinööri

        Kun matuja meille "myytiin" niin argumentoinnissa mainittiin niiden olevan lääkäreitä, kirurgeja, insinöörejä, yms. Ja nyt ne eivät osaa edes lukea taikka kirjoittaa, taitaa olla tosi rankka reissu takana.

        Tosin kun Suomen tiedotusvälineet ovat mitä ovat, niin eipä mikään ihme. Luultavasti nämä matut hoitasivat tiedoittamisen huomattavasti paremmin kuin esim. Yle ilman perus ilmaisutaitoja. Sielläkään se asioiden sisäistäminen ei oikein ole onnistunut.


      • TotuusTuleeAinaEsille

        Se on suvakkien tapa, jolla yritetään saada yleinen mielipide kääntymään pakolaismyönteiseksi!
        Vaan mitenkäs tuossa sitten kävikään? Perseelleen meni kun totuus tuli julki!


    • nähtyon

      Ovat oman maansa MUSTALAISIA kaikki. historian tiedot,et eihän mustalaisilla ole yleensä mitään koulusivistystä. varastelun ja huumemyynnin kantapääopistot kuleksivat ympäriinsä. ja ovat 2 asunnon loukussa VALTION ja KUNNAN kämpän

    • loisianeon

      Taitaa olla myös sotarikollinen aika yleinen arvonimi matulla. Sekä raiskaaja on myös monen ammattina. Sekä loinen kaikilla.

      • SiperianSuvakki

        Ei muuta kuin papereita hommaamaan.


    • TotuusTuleeAinaEsiin

      Kas kummaa kun tuo ei yllättänyt yhtään!
      Vähän silloin oudoksuttikin nuo höpinät koneinsinööreistä yms.... No siellä maissa on tapana sanoa lapiomiestä koneinsinööriksi, niin mikähän sitten autonkorjaaja tai -rasvaaja on? Ilmeisesti jo diplomi-insinööri...............

    • Voi_mikä_pettymys

      Pettymys on persujen keskuudessa suuri. "Ei ollutkaan insinöörejä"!

      Ja niin kun he olisivat halunneet sivistynyttä seuraa ja varsinkin itseänsä fiksumpaa maahanmuuttajaa Suomea pelastamaan.

      • SosiaaliDemoni

        Kun niillä olisi edes jonkunlaiset alkeelliset taidot, mutta kun EI.

        Matujen tulon pohjustuksen käytettiin moneen kertaan esim. sanaa moniosaaja. Noh, jokainen on huomannut millaisia taitoja ja taipumuksia näillä kavereilla on ollut. En ole persu, mutta olen äärettömän pettynyt ja vittuuntunut.


    • Maanpetturitasialla

      Syyrian sodan varjolla päästetään maahan aivan muuta hämärää sakkia rahastaamaan hölmöjä suomalaisia. Media esittelee valhe tarinoita röyhkeästi.
      Oudon hiljaista on. Epäilyttävää että jotain salataan kansalta koko ajan. Kuinka paljon on jo tullut maksamaan suomalaisille tämä mielenvikaisten järjetön muslimi miehitys?

    • ylioppilasmävaine

      Nyt olisi kaupungilla paikka auki sivistysjohtajalle,tuota virkaa voisi aivan hyvin hoitaa,joku vähän lukeneepi mamu.

      • lukenutmato

        xD unohdit, että ne ei osannut lukea.. Damn! Ja toisekseen sivistys on hyvin kaukana niistä vuosituhansia vanhan kulttuurin kasvateista.


    • AhmedAhnein

      Ilmiö ei ole ihan uusi. Muinainen E-liikkeen johtaja, merkonomi Eero Rantala meni Saksaan töihin ja nimitti itsensä tohtoriksi. Ovipielessä hänellä oli kyltti Herr Doctor E. Rantala.
      Siihen nähden Bagdadin bussiterminaalin pesulinjalta voi hyvin siirtyä Suomeen insinööriksi.

    • sesivisyksestä

      Babyloniassa eli Irakissa oli matematiikka jo pitkällä,kun täällä ei tiedetty vielä edes mitä se on.

      • partababy

        Mutta nytpä se täällä tiedetään ja vieläpä osataankin. Miten lie nykyään siellä Babyloniassa? Ei taida olla siellä matematiikasta tietoakaan, vaikka babyilla parta kasvaakin.


      • v1.0noupdates

        Niin.. mitäs sitten tapahtui? Ei ainakaan kehitystä siellä puolen.


      • semmottiinyt

        No,sitten tapahtui niin,että Yhdysvallat hyökkäsi Irakiin vanhemman Bushin johdolla,siellä oli tilanne jo rauhoittumaan päin,kun Bush nuorempi päätti hyökätä sinne uudestaan ja tappoivat Saddam Husseinin,viimeinen niitti oli se,kun tappoivat Muammar Gaddafin.Noiden tapahtumien jälkeen Hussein ja Gaddafin kannattajien rauniolle perustettiin ISIS,jonka jäseniä on jo useissa maissa.Amerkkkalaiset on ainakin yhtä paljon syyllinen lähi-idän konflikteihin,kun ne maat joiden alueella sotia käydään.Usa vie aseita sinne joka päivä valtavia määriä.


      • RealismiaeiMediasatuja

        Ja ketkä Usassa ovat johtavissa asemissa ja pitävät rahavaltaa? Rahoittavat presidentti kampanjoita ym. Sota ja viihde teollisuus tuottaa paljon rahaa omistajilleen. ISIS ei uhkaa Israelia,ei Saudeihin miksiköhän,monet arvailee..Miksi Gaddafi oikein tapettiin ja useat arabimaat sekasortoon muka vapauden vuoksi..Kannattaisiko ajatella vähän syitä nykyiseen muslimi miesten massa miehitykseen ja tilanteeseen Euroopassa.


    • ymmärrettähäntuonon

      Porukkaa lajitellaan jonkun verran enen,kun pääsevät pakolaiskeksiin asumaan.Tietystikään kaikilla eli suurimalla osalla ei tietenkään ole minäänlaisia papereita,mutta lukeneemmilla ihmisillä on usein mukanaan myös jotain dokumenttia koulutuksestaan ja ammatistaan.Yleensä korkeammin koulutet sijotetaan sellasiin vok:eihin,jotka sijaitsevat lähellä isomia kaupunkeja,koska maaseudulla heille ei juuri ole käyttöä,ainakaan tällä hetkellä ja ns,rupusakki jaetaan pitkin maakuntia.Tämä on varmaa tietoa ja kuultu sellaisten ihmisten suusta,jotka tuota hommaa ammatikseen tekevät.

      • pakolaiskeksi

        Vai niin on sinulle kerrottu, että ne aivokirurgit ja koneinsinöörit ovat "jossain muualla." Tiedätkö mitä? Tämä todellakin pitää paikkansa. Eivät he täällä ole, eivätkä koskaan tule olemaankaan. He ovat töissä ja saavat hyvää palkkaa.


    • Joriitäpaska

      Entäpä se palkattu suvakkien saasta joka myöntää elintasorosvoille oleskelu paikkoja? Entä löysn perustein myönnetyt kenties lahjonut ja lumotut suomalaisten edun vastaisia asioita ajavat virkamiehet? Ja järjestöt jotka ovat suomalaisia vihaavia Media hirviöitä.

    • elintasopalkolaisena

      Joo ei ollut paljon insinöörejä joita aikoinaan lähti ruotsiin paremman elämän toivossa . Oli mökin akkaa ja ukkoa kersalauma mukana . Insinöörin taitoja ei tarvittu metsä- tehdastöissä. Tuskin noita insinöörejä tarvitaan tämän päivän suomessakaan. Noita korkeasti koulutettuja alkaa olla jo liikaa työttömänä. Tarvitaan niitä jotka uskaltavat tarttua ihan raavaaseen työhön sikäli kun sitäkään enää on tarjolla

      • vaiettätöitä

        Olet varsinainen huuliveikko....heheheeee. Mitähän raavaita töitä nämä lukutaidottomat patalaiskat, perheensä sodan jalkoihin jättäneet paskahousut tekisivät?


      • elintasopakolaisena

        Minä olen ottanutpakolaiskskuksesta puunpilkkojia ja lumityöntekijöitä . Hyvin ovat työnsä hoitaneet. Voin sanoa että jopa paremmin kuin suomalaiset joita myös olen joskus aikaisempina vuosina työllistänyt. Tahtoivat vain utlla töihin silloin kun huvitti. Fiksuja kavereita myöskin käytökseltään en voi moittia. Suosittelen muillekkin jos tarvivat apua esmjuuri pottopuiden tekoon ja lumitöihin. Soitto vain pakolaiskeskukseen siellä innokaita työn tekijöitä


      • sänkipaistaapellolta
        elintasopakolaisena kirjoitti:

        Minä olen ottanutpakolaiskskuksesta puunpilkkojia ja lumityöntekijöitä . Hyvin ovat työnsä hoitaneet. Voin sanoa että jopa paremmin kuin suomalaiset joita myös olen joskus aikaisempina vuosina työllistänyt. Tahtoivat vain utlla töihin silloin kun huvitti. Fiksuja kavereita myöskin käytökseltään en voi moittia. Suosittelen muillekkin jos tarvivat apua esmjuuri pottopuiden tekoon ja lumitöihin. Soitto vain pakolaiskeskukseen siellä innokaita työn tekijöitä

        Tämän talven lumet on kyllä nähty, mutta paljonkos ne niitä polttopuita sulle teki? Ja miten ja mistä?


      • elintasopakolaisena
        elintasopakolaisena kirjoitti:

        Minä olen ottanutpakolaiskskuksesta puunpilkkojia ja lumityöntekijöitä . Hyvin ovat työnsä hoitaneet. Voin sanoa että jopa paremmin kuin suomalaiset joita myös olen joskus aikaisempina vuosina työllistänyt. Tahtoivat vain utlla töihin silloin kun huvitti. Fiksuja kavereita myöskin käytökseltään en voi moittia. Suosittelen muillekkin jos tarvivat apua esmjuuri pottopuiden tekoon ja lumitöihin. Soitto vain pakolaiskeskukseen siellä innokaita työn tekijöitä

        No kuule syksyllä tekivät koko puuliiterin puita täyteen ja lumitöitä olen teettänyt kun tarve vaatinut ei toki joka päivä eikä joka viikkokaan. No kuule mulla kun on tuo klapi kone ja sitten sellainen halkomakone omasta takaa. Koivuhalkoja ostin ja niistä pojat katkoivatja pilkkoivat puuni. Haluaisitko vielä tietää keneltä ostin ja montako mottia. No niitä en viiti kertoa.


      • PerämettääKuntoon

        Minkälaisella tuntitaksalla ne sitä tekee? Voiko ne ottaa ihan oikeisiin mettähommiin mukaan?

        Minkälainen aika meni puiden pilkkomiseen ja paljon niitä oli (puita) ja työmiehiä?


      • Kirvesvartta
        elintasopakolaisena kirjoitti:

        No kuule syksyllä tekivät koko puuliiterin puita täyteen ja lumitöitä olen teettänyt kun tarve vaatinut ei toki joka päivä eikä joka viikkokaan. No kuule mulla kun on tuo klapi kone ja sitten sellainen halkomakone omasta takaa. Koivuhalkoja ostin ja niistä pojat katkoivatja pilkkoivat puuni. Haluaisitko vielä tietää keneltä ostin ja montako mottia. No niitä en viiti kertoa.

        NIin ettei niille kirvestä uskalla antaa? Konehommia?


      • EiMekaikkeauskota
        elintasopakolaisena kirjoitti:

        No kuule syksyllä tekivät koko puuliiterin puita täyteen ja lumitöitä olen teettänyt kun tarve vaatinut ei toki joka päivä eikä joka viikkokaan. No kuule mulla kun on tuo klapi kone ja sitten sellainen halkomakone omasta takaa. Koivuhalkoja ostin ja niistä pojat katkoivatja pilkkoivat puuni. Haluaisitko vielä tietää keneltä ostin ja montako mottia. No niitä en viiti kertoa.

        Ja ne saakin heti tehdä töitä???
        No muistitko myös maksaa verot ja ennakonpidätykset vai ihankon vaan omasta päästäsi keksit tuon jutun?


      • elintasopakolainen

        Kuulkaapas kun voit maksaa sen minkä haluat , kun ne rahat menevät heidän yhteiseen virkistysrahastoon.Pitkää päivää pari poikaa teki ja aikaa kului kolme päivää oliko mielestänne liian kauan . Ei tarvi veroja maksaa nyt keväällä pyydän taas pihan siivoukseen ja puutarhahommiin sieltä apua. Olen erittäin tyytyväinen heidän apuunsa itse en enää jaksa noita raskaampia hommia kun on jo tuota ikää ja sairauksia. Ihan hyvä että on paikka mistä apua voi pyytää.


      • sänkipaistaapellolta
        elintasopakolaisena kirjoitti:

        No kuule syksyllä tekivät koko puuliiterin puita täyteen ja lumitöitä olen teettänyt kun tarve vaatinut ei toki joka päivä eikä joka viikkokaan. No kuule mulla kun on tuo klapi kone ja sitten sellainen halkomakone omasta takaa. Koivuhalkoja ostin ja niistä pojat katkoivatja pilkkoivat puuni. Haluaisitko vielä tietää keneltä ostin ja montako mottia. No niitä en viiti kertoa.

        Vieläkö sitä metristä halkoo joku tekee ja kauppaa? Luulis vaan saavan määrämittaan ja pilkottuna aivan samaan hintaan. Toki jos haluaa työllistää, niin voihan ne puut kahteenkin kertaan tehdä.


    • eibodareita

      Olisivakko öljynporareita

    • VeiVei

      Ne on gynekologeja kaikki - siksi sormettavati naisia niin innokkaasti.

    • AhmedAhnein

      Viimeiset viisaat itämaitten tietäjät nähtiin Betlehemissä eräässä tallissa noin vuonna 0. Siitä noin 600 vuoden kuluttua viisaaksi epäillyltäkin on katkaistu kaula.
      Tässä ketjussa joku on retostellut palkkaamillaan matuilla. Todennäköisesti tieto on pelkkä provokaatio, mutta toteutettuna temppu on lain vastainen.

      • elintasopakolainen

        Ei se ole lainvastaista kun heille maksaa vaikkapa euron tunti ja se menee heidän kaikkien yhteiseen virkistyskassaan. Soitapas vokkiin ja kysy sieltä miten asia on. Kyllä näitä monessa paikassa on ihmiset ottaneet tekemään hommia ja maksaneet kuka mitäkin. Mitä pahaa siinä on kysyn vain tulisiko joku suomalainen tekemään minulle puita1-3 euron tuntipalkalla. Pakolaisille on se tärkeintä että saavat tehdä ´jotain ja auttamisen halu.


      • 5623-2365

        Taas varsinainen vitsiniekka asialla. Auttamisen halu ja työnteko ei todellakaan ole pakoloisen tärkeysjärjestyksen kärkipäässä, voisipa jopa sanoa ettei löydy listalta laisinkaan.


      • elintasopakolinen

        No en sitten tiedä muista, mutta itse olen sieltä apua saanut josta olen kovasti kiitllinen heille . Aion jatkossakin heidän apuaan käyttää.Aina puhutaan vanhuksist ja heidän vähävaraisuudestaan ja että tarvitsisivat apua. Nyt sitä on minulle vähävaraiselle vanhemmalle ihmiselle tarjolla niin miksi en sitä käyttäisi.


      • KetunHäntäKainalossa
        elintasopakolainen kirjoitti:

        Ei se ole lainvastaista kun heille maksaa vaikkapa euron tunti ja se menee heidän kaikkien yhteiseen virkistyskassaan. Soitapas vokkiin ja kysy sieltä miten asia on. Kyllä näitä monessa paikassa on ihmiset ottaneet tekemään hommia ja maksaneet kuka mitäkin. Mitä pahaa siinä on kysyn vain tulisiko joku suomalainen tekemään minulle puita1-3 euron tuntipalkalla. Pakolaisille on se tärkeintä että saavat tehdä ´jotain ja auttamisen halu.

        Hieno homma, että sait sieltä apua ja hommat tulivat tehtyä niinkuin pitikin. Tästä hatunnosto sinua auttaneille henkilöille. Eipä näitä nykyajan työttömiä saada mihinkään hommaan, varsinkin jos ruumiillista työtä, niin jalat tulee samantien alle. Tästä saamme syyttää sosiaalitukia ja niitä armottomasti hyväksikäyttäviä henkilöitä.

        Anarkistit jotka ajavat näitä etuuksia pitäisi saada kovempaan ruotuun ja tuet pois niiltä, jotka eivät niitä ansaitse.

        Ihan en kuitenkaan tuota auttamisen halua pakolaisissa purematta niele.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe