Kumppanin käyttöasteella ikää suurempi merkitys

Ikis__M

Tuli vaan mieleen tuosta Helkan "Runsaat kumppanit..." ja Henna Kalinais -ketjusta että tosiaankin, ei se ikäero ole niin ratkaiseva tekijä kuin kumppanusten käyttöaste pidemmässä juoksussa.

On ihan ok pidempään neitsyensä säilyttäneellä odottaa myös kumppanilta neitsyyttä, vähän/kohtuullisesti käytetyllä odottaa että vastapari on samanlainen kokeustaustaltaan ja taas sitten paljon käytetty lutka tosiaan ansaitsee pettävän pelimiehen ja päinvastoin. Kun kokemustaustat ovat suunnilleen samanlaiset kykenee helposti asettumaan toisen saappaisiin ja ymmärtää hänen ratkaisujaan, voi jopa sitten tehdä itse vastaavanlaisia ratkaisuja.

Joku neitsyenä parisuhteeseen tullut voi kovastikin järkyttyä jos pelimies/lutka -kumppani pettää mutta vaikka olisivat saman ikäisiä mutta taas jos on peluri-lutka pari niin jos toinen jää kiinni ei se toinen sitä pidä isonakaan juttuna kun tekee/on tehnyt sitä samaa. Luulen että neitsyt - neitsyt ja vähän käytetty - vähän käytetty ovat parisuhteen kannalta ihanteellisia, tällaisissa liitoissa kumpikin osaa arvostaa toista eikä lähde helposti pettäjän tielle. Peluri - lutka taas ansaitsevat toisensa ja parisuhteensa ongelmat.

63

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka ilmaisitkin asian hieman karkeasti, niin kyllähän parisuhteen onnistumisen edellytys on, että henkilöillä olisi keskenään mahdollisimman saman kaltaiset käsitykset ja odotukset mitä suhteelta haluavat, miten suhtautuvat vaikkapa yksiavioisuuteen ja pettämiseen, tai minkälaiset tulevaisuuden suunnitelmat henkilöillä on, halutaanko lapsia vai ei, aiotaanko olla yhdessä kuolemaan saakka jne. Mitä erilaisemmat parin käsitykset perusasioista ovat ja odotukset parisuhteen suhteen, sitä heikommat ovat mahdollisuudet suhteelle, jossa molemmat olisivat tyytyväisiä. Henkilöiden parisuhdehistoriallakin on varmasti merkitystä, en esimerkiksi itse haluaisi olla miehen kanssa, jolla on ollut kymmeniä seksisuhteita. Sellaisessa tapauksessa ei ole mitään syytä olettaa, että meininki olisi jatkossakaan muuta ja itse puolestani olen taipuvainen pitkäkestoisiin ihmissuhteisiin.

      • Ikis__M

        Juurikin noin, vaikka erilaisuus on rikkautta joskus niin perusasioiden pitää olla kunnossa niin että voi kunnioittaa ja arvostaa toista. Itsekään en kykenisi arvostamaan jotain värikkään hstorian omaavaa lutkaa niin paljoa että olisi edellytyksiä suhteelle vaikka miten mukva luonne muuten olisi. Loppujen lopuksi suurin osa ihmisistä on varmaan semmoisia että odottavat kohtuullisuutta vaikka kuinka sanottaisiin ettei menneisyydellä ole väliä, kyllä sillä on ja isosti.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Juurikin noin, vaikka erilaisuus on rikkautta joskus niin perusasioiden pitää olla kunnossa niin että voi kunnioittaa ja arvostaa toista. Itsekään en kykenisi arvostamaan jotain värikkään hstorian omaavaa lutkaa niin paljoa että olisi edellytyksiä suhteelle vaikka miten mukva luonne muuten olisi. Loppujen lopuksi suurin osa ihmisistä on varmaan semmoisia että odottavat kohtuullisuutta vaikka kuinka sanottaisiin ettei menneisyydellä ole väliä, kyllä sillä on ja isosti.

        Kohtuullisuus on oikein hyvä sana, ihan kaikessa. Äärikäyttäytyminen missä tahansa asiassa kielii usein jonkilaisesta ongelmasta.


      • entinendemari

        Seksuaalikäyttäytyminen kielii arvoista tai niiden puutteesta. On haettava saman arvopohjan omaavaa kumppania. Femakot väittävät että seksi on vain mielihaluja mutta me joilla on arvoja tiedämme paremmin. Arvot tekevät elämästä elämisen arvoisen.


    • Uäxxkf

      Se, että seksuaalisuus on liian hallitseva asia maailmankuvassa, voi ilmetä sekä jokaisen vastaantulijan vonkaamisena että vaatimuksina 70-vuotiaista neitsyistä, joita ei ole kukaan muu "käyttänyt" ennen näitä narsistisia ihmisten "käyttäjiä".

      Jokainen tavallaan, mutta se, että seksuaalisuus on kaiken keskiössä, ilmeni se pakkomielteisenä iskemisenä tai pakkomielteisenä muiden kyttäämisenä, on arvomaailma sekin ja monelle niin pielessä kun voi vain olla.

    • Kuulostaa hyvältä, mutta mitenkäs keski-ikää lähestyvä neitsytsetä toteuttaa tuon, kun ei niitä neitsytnaisia ole tarjolla?

      Nyt ei oikein teoria ja käytäntö kohtaa...

      • Ikis__M

        Jos ei löydy kokemustaustalta vastaavaa niin sitten ei löydy ja elää sen kanssa, parempihan sekin on kuin alkaa täysin groteskiin suhteeseen josta ei voi mitään tulla kuitenkaan.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Jos ei löydy kokemustaustalta vastaavaa niin sitten ei löydy ja elää sen kanssa, parempihan sekin on kuin alkaa täysin groteskiin suhteeseen josta ei voi mitään tulla kuitenkaan.

        Eli on parempi olla ilman pillua, jos ei koskematonta löydy? Yeah, pitäkää linjanne! :-)


      • Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Eli on parempi olla ilman pillua, jos ei koskematonta löydy? Yeah, pitäkää linjanne! :-)

        Minullehan käy vähän käytettykin mutta muuten pitää paikkansa, parempi ilman kuin väkisin väärää.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Minullehan käy vähän käytettykin mutta muuten pitää paikkansa, parempi ilman kuin väkisin väärää.

        Tulipahan tämmöinen mieleen, en tiedä ovatko neitsyiden perään haikailevat miehet tulleet ajatelleeksi sitä, että neitsynainen on tietyllä tapaa isompi riski kuin nainen, jolla on kohtuullinen määrä seksikokemuksia takanaan. Varsinkin, jos on kyse kovin nuoresta henkilöstä, niin voi olla, että kokemusten puute ajaa myöhemmin nuorikon alkuhuuman haihduttua, ennemmin tai myöhemmin, tutkimaan joskohan ruoho olisi sittenkin muualla vihreämpää..

        Mutta hyvä itsesi kannalta jos et ole asettanut mitään absoluuttisia vaatimuksia asian suhteen, ikäneitoja on harvassa, mutta ns. vähän käytettyjä varmasti löytyy. Pitkissä suhteissa olleet naiset ovat usein sellaisia, mutta monilla on tietysti sitten taas jo lapsia.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Minullehan käy vähän käytettykin mutta muuten pitää paikkansa, parempi ilman kuin väkisin väärää.

        (Ei niin vähänkään) ristiriitainen kommentti. Tulee mieleen, että ideaali ja käytäntö on kovin kaukana toisistaan. Ja siitä on paljon helpompaa soimata muita kuin peiliä.


      • Ikis_M
        PikkuLikka kirjoitti:

        Tulipahan tämmöinen mieleen, en tiedä ovatko neitsyiden perään haikailevat miehet tulleet ajatelleeksi sitä, että neitsynainen on tietyllä tapaa isompi riski kuin nainen, jolla on kohtuullinen määrä seksikokemuksia takanaan. Varsinkin, jos on kyse kovin nuoresta henkilöstä, niin voi olla, että kokemusten puute ajaa myöhemmin nuorikon alkuhuuman haihduttua, ennemmin tai myöhemmin, tutkimaan joskohan ruoho olisi sittenkin muualla vihreämpää..

        Mutta hyvä itsesi kannalta jos et ole asettanut mitään absoluuttisia vaatimuksia asian suhteen, ikäneitoja on harvassa, mutta ns. vähän käytettyjä varmasti löytyy. Pitkissä suhteissa olleet naiset ovat usein sellaisia, mutta monilla on tietysti sitten taas jo lapsia.

        Tuskin kukaan kuitenkaan ihan neitsyttä välttämättä vaatii mutta se on hyvä lähtökohta, sen parempi mitä lähemmäksi pääsee. No joo, on siinä pieni riski mutta kavereistani ainakin pari-kolme on edelleenkin "korkkaamansa" naisen kanssa ja nainen on myös tehnyt niille lapsia, uskon että niiden liitot kestää hautaan asti kun taas "lutkamaisten" naisten kanssa ne jutut ei tunnu monellakaan kestävän.


      • Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        (Ei niin vähänkään) ristiriitainen kommentti. Tulee mieleen, että ideaali ja käytäntö on kovin kaukana toisistaan. Ja siitä on paljon helpompaa soimata muita kuin peiliä.

        Miten niin, koska itsekin olen suhteellisen vähän käytetty enhän voi vaatia vähempää käyttöä toiseltakaan mutten toki torju jos joku neitsyt väkisin tarjoutuu :D.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Miten niin, koska itsekin olen suhteellisen vähän käytetty enhän voi vaatia vähempää käyttöä toiseltakaan mutten toki torju jos joku neitsyt väkisin tarjoutuu :D.

        Hmm.. kuulostaa pahalta, "suhteellisen vähän käytetty".. Se voi tarkoittaa ihan mitä vain, kaikkihan on toki suhteellista.


      • Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

        Hmm.. kuulostaa pahalta, "suhteellisen vähän käytetty".. Se voi tarkoittaa ihan mitä vain, kaikkihan on toki suhteellista.

        Minusta se tarkoittaa ihan sitä mitä onkin :)


      • plaaahhh
        PikkuLikka kirjoitti:

        Hmm.. kuulostaa pahalta, "suhteellisen vähän käytetty".. Se voi tarkoittaa ihan mitä vain, kaikkihan on toki suhteellista.

        Ikis on paljastanut olevansa koskematon.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Miten niin, koska itsekin olen suhteellisen vähän käytetty enhän voi vaatia vähempää käyttöä toiseltakaan mutten toki torju jos joku neitsyt väkisin tarjoutuu :D.

        No tuotahan minäkin itselleni hoin kun miljonäärin kaunis tohtorinna-tytär tarjoutui.

        Mutta yleisellä tasolla moisen vaatiminen aiheuttaa ikisinkkuutta. Olipa kyse sitten ulkonäöstä, kokemattomuudesta, rahasta tai ties mistä.


      • Ikis__M
        plaaahhh kirjoitti:

        Ikis on paljastanut olevansa koskematon.

        Nyt kyllä valehtelet tai sitten se on ollut trolli :)


      • Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No tuotahan minäkin itselleni hoin kun miljonäärin kaunis tohtorinna-tytär tarjoutui.

        Mutta yleisellä tasolla moisen vaatiminen aiheuttaa ikisinkkuutta. Olipa kyse sitten ulkonäöstä, kokemattomuudesta, rahasta tai ties mistä.

        Ei se minusta ole vaatimista jos ei vaan lkähde juttuihin jotka ei tunnu oikeilta ja totta, aiheuttaa ikisinkkuutta mutta säästää myös monelta murheelta.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Nyt kyllä valehtelet tai sitten se on ollut trolli :)

        Kyllä se on ollut vaimo jo kohta 15 vuotta eikä mikään trolli. Monikulttuurinen liitto vaatii avarakatseisuutta. Liian moni vaimon japanilainen kaveri on jo ehtinyt erota suomalaiseta miehestään näiden vuosien aikana.

        Tätä taustaa vasten kuminukke-jutut on aika koomisia. Pari vuotta ne jaksoi ärsyttää, mutta sitten vittuilu alkoi valua kuin vesi hanhen selästä. :-)


      • Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Kyllä se on ollut vaimo jo kohta 15 vuotta eikä mikään trolli. Monikulttuurinen liitto vaatii avarakatseisuutta. Liian moni vaimon japanilainen kaveri on jo ehtinyt erota suomalaiseta miehestään näiden vuosien aikana.

        Tätä taustaa vasten kuminukke-jutut on aika koomisia. Pari vuotta ne jaksoi ärsyttää, mutta sitten vittuilu alkoi valua kuin vesi hanhen selästä. :-)

        Nyt en kyllä hiffannut, vastasin plaahhille mutta tuo itse asia, tunnen itsekin pari monikulttuurisen suhteen solminutta ja onhan niissä omat haasteensa mutta noilla tuntemillanikin on toistaiseksi pysyneet. Pari suomalaisesta eronnutta eri kulttuurin naistakin tunnen/tiedän ja niillä kai oli aika mulkuiksi osoittautuneet ne miehet aika piankin.

        Joo, onhan ne koomisia ja siksi kai niitä tulee mutta eihän niitä nyt niin tosissaan tarvitse ottaa niin kuin et otakaan.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Ei se minusta ole vaatimista jos ei vaan lkähde juttuihin jotka ei tunnu oikeilta ja totta, aiheuttaa ikisinkkuutta mutta säästää myös monelta murheelta.

        Olen kyllä samaa mieltä, että semmoisiin juttuihin ei kannata lähteä, mitkä ei tunnu omilta, mutta tuo murheilta välttyminen ei ole mikään ihan yksiselitteinen juttu. Lapsi kaatuu ja satuttaa itsensä lukuisia kertoja opetellessan kävelemään. Jos ei koskaan tee mitään ei myöskään saa mitään, eikä koe mitään. Holtiton ei tietenkään kannata olla, mutta joskus on myös uskallettava ottaa riski. Elämässä tulee useinkin turpaan ja epäonnistumisia, mutta siitä on sitten vaan yritettävä oppia jotain.


      • plaaahhh
        Ikis__M kirjoitti:

        Nyt kyllä valehtelet tai sitten se on ollut trolli :)

        Se olit juuri sinä.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Kyllä se on ollut vaimo jo kohta 15 vuotta eikä mikään trolli. Monikulttuurinen liitto vaatii avarakatseisuutta. Liian moni vaimon japanilainen kaveri on jo ehtinyt erota suomalaiseta miehestään näiden vuosien aikana.

        Tätä taustaa vasten kuminukke-jutut on aika koomisia. Pari vuotta ne jaksoi ärsyttää, mutta sitten vittuilu alkoi valua kuin vesi hanhen selästä. :-)

        Se yksi tyyppi on aivan täysin järkyttävän törkeä, en ymmärrä miksi jaksat viihdyttää sitä vastaamalla sen suun soittoon .. se kun ei ole edes millään lailla nokkela.


      • Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

        Olen kyllä samaa mieltä, että semmoisiin juttuihin ei kannata lähteä, mitkä ei tunnu omilta, mutta tuo murheilta välttyminen ei ole mikään ihan yksiselitteinen juttu. Lapsi kaatuu ja satuttaa itsensä lukuisia kertoja opetellessan kävelemään. Jos ei koskaan tee mitään ei myöskään saa mitään, eikä koe mitään. Holtiton ei tietenkään kannata olla, mutta joskus on myös uskallettava ottaa riski. Elämässä tulee useinkin turpaan ja epäonnistumisia, mutta siitä on sitten vaan yritettävä oppia jotain.

        Kokemus missä tahansa asiassa on yliarvostettua, sitä kyllästyy siinä vaiheessa kun sitä on liikaa ja oppiakin voi muiden kokemuksista, ei ole pakko itse aina asettua tulilinjalle :)


      • Ikis__M
        plaaahhh kirjoitti:

        Se olit juuri sinä.

        Noup, en koskaan ole niin väittänyt ja koska en valehtele koskaan niin en ollut minä.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Kokemus missä tahansa asiassa on yliarvostettua, sitä kyllästyy siinä vaiheessa kun sitä on liikaa ja oppiakin voi muiden kokemuksista, ei ole pakko itse aina asettua tulilinjalle :)

        Totta tuokin, mutta jos nyt vaikka en olisi uskaltautunut suhteeseen jännämiehen kanssa, niin varmasti vielä tänäkin päivänä ajattelisin, että onpa upea mies ja elättelisin toiveita sen suhteen, että meistä voisi tulla sitä sun tätä. Nyt on selvitetty mistä siinä oli kyse (tai itseasiassa en ole vieläkään täysin selvillä mistä siinä oli kyse) ja mikälainen sekopää hän tosiasiassa on ja jatketaan matkaa.. aiheutuneita vaurioita korjaillen tosin.


      • Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

        Totta tuokin, mutta jos nyt vaikka en olisi uskaltautunut suhteeseen jännämiehen kanssa, niin varmasti vielä tänäkin päivänä ajattelisin, että onpa upea mies ja elättelisin toiveita sen suhteen, että meistä voisi tulla sitä sun tätä. Nyt on selvitetty mistä siinä oli kyse (tai itseasiassa en ole vieläkään täysin selvillä mistä siinä oli kyse) ja mikälainen sekopää hän tosiasiassa on ja jatketaan matkaa.. aiheutuneita vaurioita korjaillen tosin.

        Niin, kuvitellaanpa että et olisi alkanut suhteeseen niin nyt sinulla olisi kauniit muistot siitä ihmisestä, voisit ajatella "entäs jos..." mutta kun "uskalsit elää" joudut korjailemaan vaurioita. Minulla on noita "entäs jos" -muistoja jokunen ja vaikka se on haikeaa tykkään kun ei tiedä niistä juuri mitään negatiivista, saa elätellä uskoa ettei kaikki ihmiset ole ihan paskoja kun ei tiedä paremmin.


      • plaaahhh
        Ikis__M kirjoitti:

        Noup, en koskaan ole niin väittänyt ja koska en valehtele koskaan niin en ollut minä.

        Ahaa. Sitten pyysin trollia treffeille.


      • Ikis__M
        plaaahhh kirjoitti:

        Ahaa. Sitten pyysin trollia treffeille.

        Ilmeisesti sitten joo ainakin tuon väitten osalta vaikka olihan siitä "puhetta" minunkin kanssa. Sinullahan sitten tuli se jokin "juttu", kuinkas siinä kävi?


      • Ikis__M kirjoitti:

        Niin, kuvitellaanpa että et olisi alkanut suhteeseen niin nyt sinulla olisi kauniit muistot siitä ihmisestä, voisit ajatella "entäs jos..." mutta kun "uskalsit elää" joudut korjailemaan vaurioita. Minulla on noita "entäs jos" -muistoja jokunen ja vaikka se on haikeaa tykkään kun ei tiedä niistä juuri mitään negatiivista, saa elätellä uskoa ettei kaikki ihmiset ole ihan paskoja kun ei tiedä paremmin.

        Mutta pointti onkin siinä, että yleensä aina jään haikailemaan ja mietin miksi en silloinkaan tarttunut tilanteeseen.. Nyt ei ainkaan tartte elätellä turhia toiveita. Suhteesta olis voinut jäädä kauniit muistot, vaikka erottiinkin, jollei hän olisi päättänyt toimia jostain omista syistään siten kuin toimi ja sanoa mitä sanoi. Mutta oli se nyt jonkilainen silmien avaus ja palvelus minulle, että joku sanoo suoraan missä on vika. Mulla on nyt varmaankin jatkossa paremmat eväät, luopua leikistä tai mahdollisesti hoitaa ongelma.


      • plaaahhh
        Ikis__M kirjoitti:

        Ilmeisesti sitten joo ainakin tuon väitten osalta vaikka olihan siitä "puhetta" minunkin kanssa. Sinullahan sitten tuli se jokin "juttu", kuinkas siinä kävi?

        Menen nukkumaan. Öitä.


      • Wou.. :o


      • Ikis__M
        plaaahhh kirjoitti:

        Menen nukkumaan. Öitä.

        Öitä. Sorry jos sohaisin arkaan paikkaan, ei ollut tarkoitus.


      • Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

        Mutta pointti onkin siinä, että yleensä aina jään haikailemaan ja mietin miksi en silloinkaan tarttunut tilanteeseen.. Nyt ei ainkaan tartte elätellä turhia toiveita. Suhteesta olis voinut jäädä kauniit muistot, vaikka erottiinkin, jollei hän olisi päättänyt toimia jostain omista syistään siten kuin toimi ja sanoa mitä sanoi. Mutta oli se nyt jonkilainen silmien avaus ja palvelus minulle, että joku sanoo suoraan missä on vika. Mulla on nyt varmaankin jatkossa paremmat eväät, luopua leikistä tai mahdollisesti hoitaa ongelma.

        "Suhteesta olis voinut jäädä kauniit muistot, vaikka erottiinkin, jollei hän olisi päättänyt toimia jostain omista syistään siten kuin toimi ja sanoa mitä sanoi."

        Niin eli erohetkellä sanoi jotain josta sinä nyt kannat ejhkä vähän turhankin suuria murheita. Ne on kuitenkin tunteellisia hetkiä ja helposti voi sortua liioitteluun semmoisessa tilanteessa, itse en ottaisi kovin vakavasti jotain loppukaneettia kun tietäisin että se on vaan sen yhden ihmisen käsitys tai ehkä jopa tekosyy .


      • Ikis__M kirjoitti:

        "Suhteesta olis voinut jäädä kauniit muistot, vaikka erottiinkin, jollei hän olisi päättänyt toimia jostain omista syistään siten kuin toimi ja sanoa mitä sanoi."

        Niin eli erohetkellä sanoi jotain josta sinä nyt kannat ejhkä vähän turhankin suuria murheita. Ne on kuitenkin tunteellisia hetkiä ja helposti voi sortua liioitteluun semmoisessa tilanteessa, itse en ottaisi kovin vakavasti jotain loppukaneettia kun tietäisin että se on vaan sen yhden ihmisen käsitys tai ehkä jopa tekosyy .

        Itseasiassa ne eroamisen syyt oli alunperin muut, semmoiset, mitkä saatoin hyväksyä. Nämä tietyt kommentit tuli vasta myöhemmin, varmaankin loukkaamistarkoituksessa, lopullisesti eroon pääsemistarkoituksessa, tai sitten pystyi vasta myöhemmin sanomaan mitä oikeasti ajatteli.. ei voi tietää.


      • Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

        Itseasiassa ne eroamisen syyt oli alunperin muut, semmoiset, mitkä saatoin hyväksyä. Nämä tietyt kommentit tuli vasta myöhemmin, varmaankin loukkaamistarkoituksessa, lopullisesti eroon pääsemistarkoituksessa, tai sitten pystyi vasta myöhemmin sanomaan mitä oikeasti ajatteli.. ei voi tietää.

        Niinpä, ne tuli jälkeeenpäin kun tyyppi tajusi mitä menetti ja halusi loukata, ei niistä kannata/pidä välittää. On minullakin joskus ollut ajatuksia loukata eron tullen vaikka itse syypää mutta onneksi olen tajunnut pitää mölyt mahassa, kaikki ei vaan tajua. Se on joku tunnemyrskyjuttu mitä erosta seuraa ja jos oikeasti loukkasi se kertoo enemmän siitä miten paljon sinua arvosti.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Niinpä, ne tuli jälkeeenpäin kun tyyppi tajusi mitä menetti ja halusi loukata, ei niistä kannata/pidä välittää. On minullakin joskus ollut ajatuksia loukata eron tullen vaikka itse syypää mutta onneksi olen tajunnut pitää mölyt mahassa, kaikki ei vaan tajua. Se on joku tunnemyrskyjuttu mitä erosta seuraa ja jos oikeasti loukkasi se kertoo enemmän siitä miten paljon sinua arvosti.

        Hmm.. mieslogiikkaa ei voi nainen ymmärtää. Hän edelleenkin vittuilee ja tekee sarkastisia huomatuksia, vaikka itse jätti minut, enkä ole voinut sitäkään ymmärtää, miksi tekee niin. Itse olen kuitenkin yrittänyt koko ajan olla sovinnollinen.. paria notkahdusta lukuun ottamatta.


      • Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

        Hmm.. mieslogiikkaa ei voi nainen ymmärtää. Hän edelleenkin vittuilee ja tekee sarkastisia huomatuksia, vaikka itse jätti minut, enkä ole voinut sitäkään ymmärtää, miksi tekee niin. Itse olen kuitenkin yrittänyt koko ajan olla sovinnollinen.. paria notkahdusta lukuun ottamatta.

        Jos edelleenkin vittuilee lopeta se, siis kaikki yhteydenpito koska ilman sitä et pääse ikinä eroon. Jos e on sinun facessa anna olla mutta älä kommentoi, tykkää tai välitä mitään sen tekemisistä. Jos se yrittää ottaa yhteyttä vastaa kylmän viileästi niin että se loppuu. Näin vasta voit kasvaa eroo ihmisestä joka ei ollut sinulle tarkoitettu.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Jos edelleenkin vittuilee lopeta se, siis kaikki yhteydenpito koska ilman sitä et pääse ikinä eroon. Jos e on sinun facessa anna olla mutta älä kommentoi, tykkää tai välitä mitään sen tekemisistä. Jos se yrittää ottaa yhteyttä vastaa kylmän viileästi niin että se loppuu. Näin vasta voit kasvaa eroo ihmisestä joka ei ollut sinulle tarkoitettu.

        Kiitos tsemppauksesta, tiedän että näin pitää tehdä mutta kunpa se olisi mahdollista, joudumme kuitenkin pakosta olemaan tekemisissä.. vapaa-ajalla ei olla tekemisissä. Joo, tiedän, se oli aika ruhtinaallinen kämmi, mutta näillä mennään, enkä ikinä pääse eroon. Muuten olisinkin varmasti ollut tylympi ja käskenyt hänen painua helvettiin.. tai sitten en. Pahinta tässä on kuitenkin lopulta se, että en vaan kaiken jälkeenkään pääse tunteista eroon, ne on nyt vaan tungettu jonnekin kiven alle, mutta siellä ne sitkeästi on. :/ Tiedän, olen idiootti.


      • plaaahhh
        Ikis__M kirjoitti:

        Öitä. Sorry jos sohaisin arkaan paikkaan, ei ollut tarkoitus.

        En tuo minä ollut. Pitäishän sun tietää että nukun jo tuohon aikaan. Harvemmin täällä enää käyn ja en juurikaan kirjoita. Siinä "jutussa" kävi niin että oli liian hyvä ollakseen totta, joten mua viilattiin linssiin huolella. Mutta elämä on :) Turha näitä murehtia. Äläkä mene lankaan tuon feikki plaaahhh:n kanssa :P näköjään on aikaisemminkin mellastanut täällä.


      • Ikis__M
        plaaahhh kirjoitti:

        En tuo minä ollut. Pitäishän sun tietää että nukun jo tuohon aikaan. Harvemmin täällä enää käyn ja en juurikaan kirjoita. Siinä "jutussa" kävi niin että oli liian hyvä ollakseen totta, joten mua viilattiin linssiin huolella. Mutta elämä on :) Turha näitä murehtia. Äläkä mene lankaan tuon feikki plaaahhh:n kanssa :P näköjään on aikaisemminkin mellastanut täällä.

        No sitä kyllä vähn arvelinkin jo ihan noiden viestein lyhykäisyydestä. Pääsit sitten kuitenkin ylitse, elämä on :) Joo en, aika pitkäänhän tuo on hiljaa ollutkin mutta mukaavahan se on että hänelläkin tekemistä :D


      • Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

        Kiitos tsemppauksesta, tiedän että näin pitää tehdä mutta kunpa se olisi mahdollista, joudumme kuitenkin pakosta olemaan tekemisissä.. vapaa-ajalla ei olla tekemisissä. Joo, tiedän, se oli aika ruhtinaallinen kämmi, mutta näillä mennään, enkä ikinä pääse eroon. Muuten olisinkin varmasti ollut tylympi ja käskenyt hänen painua helvettiin.. tai sitten en. Pahinta tässä on kuitenkin lopulta se, että en vaan kaiken jälkeenkään pääse tunteista eroon, ne on nyt vaan tungettu jonnekin kiven alle, mutta siellä ne sitkeästi on. :/ Tiedän, olen idiootti.

        Eli sama duunipaikka? No johan sopan keitit :( Ikinä ei pidä sortua työpaikkajuttuihin juurikin tuosta syystä ettei pääsekään etäälle sitten välttämättä. Ainahan voisit kuitenkin väijyttää ja kaataa jonkun mappihyllyn niskaan niin että kaveri joutuu pitkälle saikulle :D


      • Ikis__M kirjoitti:

        Eli sama duunipaikka? No johan sopan keitit :( Ikinä ei pidä sortua työpaikkajuttuihin juurikin tuosta syystä ettei pääsekään etäälle sitten välttämättä. Ainahan voisit kuitenkin väijyttää ja kaataa jonkun mappihyllyn niskaan niin että kaveri joutuu pitkälle saikulle :D

        Osaan kyllä tarvittaessa keitellä kaikenlaisia soppia jos sille päälle satun.. saavillisen lusikoiminen jälkikäteen on sitten tietysti mukavaa. Ei tietenkään pitäisi syödä kuormasta, mutta tuo oli semmoinen kaikin puolin järjen valon himmentävä tapaus, ettei sitä voinut millään ohittaa.. Mikä tietysti tekee tilanteesta hankalamman tässäkin vaiheessa. Ketuttaa isosti katsoa joka päivä toisen naamaa, ja teeskennellä välinpitämätöntä, kun tosiasiassa tekisi mieli tehdä törkeää seksuaalista väkivaltaa, tai sitten vaan väkivaltaa.. Kiitos arkistokaappivinkistä. :)


    • Nnnaainenn

      Ite oon onnellisin näis peluri-lutka suhteis eikä meil oo mitään ongelmia, seksiin tai seksuaalisuuteen liittyviä ikinä ollu. Jos taas petetään jotain hentomieliätniä/ätmiä niin siinä vasta Huge ongelma ku ei se toinen osais kuitenkaan pettää ku ei se raukka löytäis ketään kuka suostuis seksiin hänen kanssaan.
      Komppaan ihan täysin...sama kokemusmaailma paras. Jos sekä mies että nainen on tottunu siihen et aina riittää ihailijoita niin ei se oo mikään ongelma, lähinnä naureskellaan muille naisille ja miehille, sillee hyväntahtoisesti.

      • Nnnaainenn

        Enkä oo kertaakaan pettäny ns playeriä koska ei tarvitse. Ätmiä/ktmiä olen kyllä pettänyt.


      • Ikis__M
        Nnnaainenn kirjoitti:

        Enkä oo kertaakaan pettäny ns playeriä koska ei tarvitse. Ätmiä/ktmiä olen kyllä pettänyt.

        Jep, juuri noin eli jos suunnilleen saman tasoiset pettäminenkin menettää merkityksensä kun kummallakin on hyvä niin kuin on. Jos taas sitten epäsuhtapari tulee sille pettäjällekin tunnontuskia kun tietää miten kovasti toiseen voi sattua se pettäminen.


      • Nnnaainenn
        Ikis__M kirjoitti:

        Jep, juuri noin eli jos suunnilleen saman tasoiset pettäminenkin menettää merkityksensä kun kummallakin on hyvä niin kuin on. Jos taas sitten epäsuhtapari tulee sille pettäjällekin tunnontuskia kun tietää miten kovasti toiseen voi sattua se pettäminen.

        Ite...kun tätä elämänkokemusta jo on...niin aattelen sillee ettet voi ikinä kenestäkään 100% varmuudella tietää pettääkö hän vaiko ei joten asiaa on täysin turha surra. Keskittyy vaan siihen mitä itse tekee/ei tee.


      • Ikis__M
        Nnnaainenn kirjoitti:

        Ite...kun tätä elämänkokemusta jo on...niin aattelen sillee ettet voi ikinä kenestäkään 100% varmuudella tietää pettääkö hän vaiko ei joten asiaa on täysin turha surra. Keskittyy vaan siihen mitä itse tekee/ei tee.

        Eihän sitä voi joo, paras kai yrittää pitää niin tyytyvöisenä ettei se kaipaa muuta.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Eihän sitä voi joo, paras kai yrittää pitää niin tyytyvöisenä ettei se kaipaa muuta.

        No nyt pääsit asian ytimeen. Pisteet siitä.


    • Totuudenkertojatar

      Toisaalta kokenut lutka voi opettaa kokemattomalle neitsytsedälle vaikka ja mitä! Ja itse saa pitkästä aikaa kenties kuuliaisen oppilaan.

      • Ikis__M

        Tuo on kyllä totta mutta aloituksessa tarkoitin vakavaa, pysyväksi tarkoitettua suhdetta, en oppiaikaa.


      • OpettajaNro1

        Ei lutka mitään oppilaita haluuu !!


    • YksVaanMies

      Itse en ole ikinä pettänyt, kummassakaan parisuhteessa. En ole myöskään ollut kenenkään kanssa, jos olen ollut rakastunut ja toivonut olevan jotain mahdollisuuksia.

      Yli 20v aikuiselämäni aikana olen ollut moisten luokkien ulkopuolella jotain 3v, joiden aikana olen harrastanut seksiä n. 30 naisen kanssa. Niihinkään ei kuulu yhtäkään ns. yhdenillan suhdetta, eli olen tuntenut ihmiset melko hyvin, jälkeenpäin viimeistään.

      Olenko joku parisuhdehuora, varsinkin kun tahdon vakituista suhdetta todella paljon ja olen valmis sitoutumaan siihen? Miten minut luokitellaan? 14v naimisissa, eroa en tahtonut.

      • Ikis__M

        Sinä itse luokittelet itsesi mutta siinä pitää olla rehellinen, ensin itselleen ja sitten muille. Et sinä nyt ihan huora ole jos olet tosissasi etkä kuseta missään vaiheessa.


    • Palstan neuvot ovat kuin menneisyydestä: Ennen oli olevinaan paremmin.

      "50-luvulla naiset oli neitseitä ja miehet elättivät perheensä." Näin ainakin ainoa valtiollinen TV-kanava halusi kansalaisia sivistää yleisen hyvän nimissä. Ja aika harva kysyi, pitikö se Kekkoslandiassa paikkansa. Ihan kuin nykyisessä Putinlandiassa naapurissa, missä 90% kansasta haluaa köyhtyä Ukrainan takia...

      • Ikis__M

        Kiistämätön tosiasia on että ennen oli kaikki paremmin. Tulet huomaamaan sen viimeistään 20v. päästä kun kaikki on perseellään mikäli tämä nykykehitys jatkuu.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Kiistämätön tosiasia on että ennen oli kaikki paremmin. Tulet huomaamaan sen viimeistään 20v. päästä kun kaikki on perseellään mikäli tämä nykykehitys jatkuu.

        No silloinhan minä olen ollut tässä rakkausliitossani jo 35 vuotta ja olen tehnyt oman miljoonani. :-)


      • Ikis___M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No silloinhan minä olen ollut tässä rakkausliitossani jo 35 vuotta ja olen tehnyt oman miljoonani. :-)

        Ei siitä miljoonasta ole mitään hyötyä jos se ei ole kultana, se takavarikoidaan. Suosittelen kun sinulle se on mahdollista poistumista jaappaniin nyt vielä hyvän sään aikana. Jos voitte adoptoida minut niin lähden messiin, siltä tämä euroopan tilanne nyt näyttää.


      • Ikis___M kirjoitti:

        Ei siitä miljoonasta ole mitään hyötyä jos se ei ole kultana, se takavarikoidaan. Suosittelen kun sinulle se on mahdollista poistumista jaappaniin nyt vielä hyvän sään aikana. Jos voitte adoptoida minut niin lähden messiin, siltä tämä euroopan tilanne nyt näyttää.

        Nope. Kurssit menevät alas ja ylös. Töölöläis-asuntojen arvo ei liiku mihinkään. Etenkään tappiot eivät ikinä realisoidu, jos ei myy ja minä en myy ikinä. Myykööt RR, jos on myydäkseen.


      • Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Nope. Kurssit menevät alas ja ylös. Töölöläis-asuntojen arvo ei liiku mihinkään. Etenkään tappiot eivät ikinä realisoidu, jos ei myy ja minä en myy ikinä. Myykööt RR, jos on myydäkseen.

        Siinä vaan on se vaara että töölööseenkin tulee sakkia jota sinä et sinne halua aikaa myöten. Jos realisoit sopivaan aikaan ja nostat kytkintä hyvin voivaan japaniin niin ei kai sitä voi tappioksi laskea? Eilenhän jossain uutisessa muuten joku proffa oli sitä mieltä ettei perillisille pidä jättää mitään ja sinullahan vielä helpompi tilanne kun käsittääkseni ei lapsia ole niin jossain vaiheessa kannattaa alkaa laskeskelemaan milloin pärjää loppuikänsä ihan vaan olemalla. Töölöön kämpän myynnillä säästöillä sinä & RR pärjäisitte varmaan ihan hyvin aika pitkään siellä jaappanissa tai jossain muualla siellä päin ihan rehkimättäkin aika pitkään.


    • Rose_91

      Onhan tuossa varmaan perää. Olemme parisuhteessa mieheni kanssa molemmat kertoneet toisillemme omasta menneisyydestämme. Minulla ei ennen nykyistä (ja toivottavasti viimeistä) miestäni ollut kuin yksi suhde. Myönnän, että jos olisi käynyt ilmi, että miehellä olisi ollut esimerkiksi kymmenia irtosuhteita niin olisi se voinut olla iso pala purtavaksi.

      Tosin en ajattele ihan niin jyrkästi kuin aloituksessa, koska mikään tilanne ei ole ikinä täysin mustavalkoinen. Emme me tiedä tuntemattomien ihmisten taustoja tai asioita, jotka vaikuttavat heidän päätöksiinsä.

      Ja kyllä sitten ikäkin jo vaikuttaa kokeneisuuteen. On mielestäni vähän eri asia jos esim. 40v sanoisi olleensa 10 kanssa kuin jos saman sanoisi 18v.

    • Tuosta neitsyt ja neitsyt asetelmasta en menis takuuseen. Jos ihmisellä on kovakin hinku tietää miltä se seksi tuntuu muiden kanssa, voi pettäminen olla hyvinkin todennäköistä. Kun taas seksiä enemmän kuin yhden kanssa harrastanut voi jo todeta ettei se kovin erilaiseksi muutu olipa se tappi tai reikä kenessä vaan. Seksi nyt kuitenkin on seksiä ja tunteet ihmiseen tekee siihen sitten se sisällön mikä merkitsee. Ei itse tekeminen niinkään.

      Eipä houkuta vaihtaa kumppania minkään seksin takia, kyllä siihen on aina olemassa painavat syyt jos kumppanista luopuu ja vaihtoon menee. Mulla ainakin. Seksin takia en oo koskaan ketään lempannut, uskottomuuden ja erilaisten elämänarvojen takia kyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe