Lauantai iltaa

toivotaantoivotaan

ja iltaan sulle m rakkauden tunteita täältä metsäisiltä teiltä. jos joskus nähdään toisemme.

49

1910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskinpa_mikään_

      mikä estää näkemästä vaikka metsäisillä teillä...??

    • Puumajanmies

      Terveiset täältä jostain myös metsäisiltä poluilta, missä vasta saapunut laulurastas laulaa mestarillista lauluaan kuusen latvassa kevään erehtymättömänä sanansaattajana.

      Sinua, sielultasi kaunis nainen, sinua minä juuri ajattelen lämmöllä ja kenties ilmestyväksi yllättäen eteeni hiljalleen hämärtyvälle metsäpolulle. Niinkuin kerran kauan sitten ilmestyit elämääni odottamatta.

      En ole unohtanut sinua, enkä tule koskaan unohtamaan. Kuinka voisin. Jäljelle jäi vain kaipuu, joka itsepintaisesti tulee mieleen kauniina muistona sinusta ja siitä kaikesta mitä ehkä olisimme voineet kokea yhdessä.

      • Miettijänainen

        Kuka olet Puumajanmies, kauniisti kirjoitat kaipuun kohteestasi... Melkeinpä tulee mieleeni eräs vuosia sitten tapaamani mies, joka myös jäi mieleeni lähtemättömästi. Hänessä oli jotain, mihin olisin halunnut tutustua paremmin, jos tilanne olisi ollut toinen....


      • Puumajanmies

        Olen vain mies, joka kerran tapasi aidon teeskentelemättömän naisen, johon aikaa myöten syntyi vahvoja ihastuksen tunnesiteitä. Tunnesiteitä, joiden kanssa olen elänyt elämääni eteenpäin ja antanut vain ajan tehdä tehtävänsä. Kuitenkaan onnistumatta siinä, sillä muutoin en olisi kirjoittamassa, vaikka olen hyväksynyt sen, että polkumme kohtasivat toisensa vain hetken verran, erotakseen jälleen.

        Joskus mielen yllättää kaipuu ja haikeus kauniiden muistojen tulvahtaessa mieleen.

        Tulin juuri ulkoa luonnosta ja metsästä- mistäs muualtakaan, ja olo on kertakaikkiaan virkistynyt. Nyt vain puuttuu iltasauna ja sen päälle kupponen kahvia. Toivottavasti sinunkin huhtikuinen kevätpäiväsi on sujunut mukavissa merkeissä.

        ps. emme sittenkään tavanneet metsäisellä polulla toiveista huolimatta;)


      • mustikkametsässäau
        Puumajanmies kirjoitti:

        Olen vain mies, joka kerran tapasi aidon teeskentelemättömän naisen, johon aikaa myöten syntyi vahvoja ihastuksen tunnesiteitä. Tunnesiteitä, joiden kanssa olen elänyt elämääni eteenpäin ja antanut vain ajan tehdä tehtävänsä. Kuitenkaan onnistumatta siinä, sillä muutoin en olisi kirjoittamassa, vaikka olen hyväksynyt sen, että polkumme kohtasivat toisensa vain hetken verran, erotakseen jälleen.

        Joskus mielen yllättää kaipuu ja haikeus kauniiden muistojen tulvahtaessa mieleen.

        Tulin juuri ulkoa luonnosta ja metsästä- mistäs muualtakaan, ja olo on kertakaikkiaan virkistynyt. Nyt vain puuttuu iltasauna ja sen päälle kupponen kahvia. Toivottavasti sinunkin huhtikuinen kevätpäiväsi on sujunut mukavissa merkeissä.

        ps. emme sittenkään tavanneet metsäisellä polulla toiveista huolimatta;)

        Eipä niin, koska en ole tipitii. Tässä on jäänyt epäselväksi vielä kumpi on metsästäjä ja kumpi saalis....:D.


      • Miettijänainen

        Kauanko siitä tapaamisestasi on aikaa ja miksi et enää ole häntä tavannut? Mikä tässä naisessa sitten on niin erikoista, että näin pitkään pysyy mielessäsi?

        Luonnossa minäkin olen tänään liikkunut, niin ihanan keväisessä säässä, mutta emme kohdanneet, koska en tiedä, missäpäin polkusi kulkevat ;)


      • Puumajanmies

        Huomenta,

        Siitä on monta vuotta. En halua enempää kirjoittaa aiheesta täällä, mutta hän teki vaikutuksen teeskentelemättömällä käytöksellään.
        Lisäksi ajatusmaailmamme olivat lähellä toisiaan.

        Joskus joku vain tekee lähtemättömän vaikutuksen ja samalla kun itse ehkä on alitajunnassaan hakenut elämäänsä sisältöä, näin on käynyt kohdallani.

        Niin, emme ole tavanneet moneen vuoteen, koska en tiedä missä hän on ja elää.

        Enkä tavannut sinuakaan, vaikka eilenkin käyskentelin samoilla poluilla ja kuuntelin lintujen laulua;)

        Hyvää päivänalkua sinullekin;)


      • Miettijänainen

        Iltaa,

        Aikaisin olit herännyt ;)
        Monta vuotta on myös siitä, kun itse tapasin kyseisen miehen ja kieltämättä nämä sinun kirjoituksesi tuntuvat hyvin tutuilta. Voisi olla jopa hänen kirjoittamiaan :)

        Pysyvästi hänkin on mieleeni jäänyt, vaikka olen yrittänyt torjua mielestäni. Toki tiedän, missä hän asustelee, ainakin kun viimeksi juteltiin. Tietääkseni hän ei tiedä, missä minä asun, muuta kuin että asutaan samalla paikkakunnalla.

        En vieläkään tiedä, missä polkusi kulkevat ;)

        Kiitos ja mukavaa illan jatkoa sinulle :)


    • hymyilläänjostavataan

      Myöhäisempää Iltaa myös metsäiselle tielle ja sen kaipaavalle kulkijalle. Monesti mä nähdä sain kun kävin hankkimassa lanttejain. Neitonen loikki gebartin kevyin askelin. Mut ehkä myöhään sen tarkoituksen huomasin. Oli puuhaa kaikenlaista mut piruvie mä kaipaan sitä naista.

      • hymyilläänvaanmies

        Uteliaisuus heräsi tekstiä lukiessa. Missä sinä tämän naisen tapasit?
        Minä kadotin hänet muutamia vuosia sitten, mut sitä ennen halauksen mä häneltä varastin...ja piruvie mä kaipaan sitä miestä ;)


      • hymyilläänjostavataan
        hymyilläänvaanmies kirjoitti:

        Uteliaisuus heräsi tekstiä lukiessa. Missä sinä tämän naisen tapasit?
        Minä kadotin hänet muutamia vuosia sitten, mut sitä ennen halauksen mä häneltä varastin...ja piruvie mä kaipaan sitä miestä ;)

        Kun kaksi ihmistä toisiaan kaipaa. He tarvitsevat yhteistä aikaa. Siitä kulunut vuosia monta kun hänet näin. Sitä suloista neitoa kaipaamaan jäin.


      • hymyilläänvaanmies
        hymyilläänjostavataan kirjoitti:

        Kun kaksi ihmistä toisiaan kaipaa. He tarvitsevat yhteistä aikaa. Siitä kulunut vuosia monta kun hänet näin. Sitä suloista neitoa kaipaamaan jäin.

        Minäkin jäin kaipaamaan sitä unelmieni prinssiä. Uskon yhä vain, että meidän kohtaamisella jotain merkitystä oli. Sen tarinan kuuluu jatkua, jos kaksi ihmistä kaipaa ja tuntee kaikesta elämän monimutkaisuudesta huolimatta.


      • hymyilläänjostavataan
        hymyilläänvaanmies kirjoitti:

        Minäkin jäin kaipaamaan sitä unelmieni prinssiä. Uskon yhä vain, että meidän kohtaamisella jotain merkitystä oli. Sen tarinan kuuluu jatkua, jos kaksi ihmistä kaipaa ja tuntee kaikesta elämän monimutkaisuudesta huolimatta.

        Huomenta. Vaikka esteitä on tiellä kohtalon. Niin kaikenkaikkiaan meillä hyvin on. On lämmin kesä meneillään juuri. Sitä himmentää hieman kaipaus suuri. Ehkä joskus tavataan. Sitten kyllä halataan. Pienen runon tänne heitin. Kun aamukahvia keitin.


    • Jippiiaijee

      Perjantaita !!!!

    • Miettijänainen

      Mihin katosit Puumajanmies, kun sinusta ei ole kuulunut vähään aikaan mitään? Olisi niin mukava lukea viestejäsi. Sinun tapasi kirjoittaa on niin kaunista ja positiivista, että jäin mielenkiinnolla odottelemaan lisää. Toivottavasti vielä kirjoittelet :)

    • Puumajanmies

      Hei sinä salaperäinen miettijänainen:) Olen ollut kovin kiireinen, enkä ole ehtinyt käväistä näillä sivuilla viime aikoina.

      Olin iltakävelyllä tutuilla, hiljaisilla poluilla. Keväisessä metsässä sai kuunnella iltalaulajien heleää laulantaa. Jossain kauempaa kuului laulurastaan monivivahteista laulua.
      Kesken kävelyn ja mietiskelyn kiinnitin yhtäkkiä huomion myrskyssä latvansa menettäneen, pystyyn kuivuneeseen mäntyyn, joka seisoi yksinäisenä hakatun metsäaukion keskellä.

      Puun latva liikkui! Ensin luulin isoksi linnuksi miltei heti havaitsemaani otusta huuhkajaksi myöhäisen illan takia, mutta linnun lähdettyä lentoon kohti metsänreunaa tunnistin iltaöisen vaanijan kotkaksi sen valkoisista pyrstösulista!

      Kerrassaan upea havainto. Suuren linnun kadottua pimenevän metsän siimekseen jatkoin verkkaista matkantekoani pitkin metsäpolkua. Muistin aamulla näiltä sivuilta lukemani kirjoituksesi ja muistin sinut.

      Missä kuljetkaan salaperäinen miettijänainen, toivotan kaikkea hyvää sinulle ja hauskan rentoa Vappua!

      Olisiko mahdollista, että polkumme olisivat kohdanneet toisensa kerran? Toivon niin- kirjoitustapasi antaa siihen pienen toivonkipinän. Vai, onko se vain hiljaa hiipuva, kaunis muisto hänestä- kerran niin lähtemättömästi mieleeni jääneestä, ihastuttavasta naisesta?

      Hyvää yötä.

      • Miettijänainen

        Hei Puumajanmies :)

        Kiva, kun ilmestyit vielä tänne :) Sinulla on kerrassaan mieletön taito kirjoittaa kokemuksia elämästä ja luonnosta, ihailen todella kykyäsi. Olenkin jäänyt "koukkuun" noihin sinun kirjoituksiisi, niitä vain haluaa aina lisää lukea :)

        Luonnosta kyllä löytää monenlaisia asioita, kunhan vain avoimin silmin kulkee. Se on myös paikka, missä rauhoittuu kaiken kiireen ja stressin keskellä.

        Minä kuljen näillä tutuilla teillä, myöskin metsäisillä poluilla kesän tultua. Nautin metsän rauhasta ja hiljaisuudesta. Niin - olisimmeko kohdanneet toisemme joskus, kukapa tietää, ainakin näin voisi kuvitella. Niin tutulta tuntuvat nämä sinun kirjoitukset. Joka tapauksessa olisi mukava tietää, kuka on kirjoittaja näiden tarinoiden taustalla - luulisin, että aito, syvällinen ja elämästä nauttiva mies ;)


      • Voi_teitä

        Huvittavaa. Joku pirullinen nainen täällä pöllöttää ja huijaa muka puumajamiehenä rakkauden ja romatiikan-nälkäistä miettijänaista, johon uppoaa huijaukset kuin kuuma veitsi voihin.
        Tältä palstalta ne huijattavat löytyy, jotka menee joka vipuun.


      • meitinpoika

        Korkeaa mielikuvituksen liidäntäähän tänne kirjoittaminen edellyttää. Sinullakin sitä näköjään riittää


    • Puumajanmies

      Hei,

      Takana on upean toukokuinen kevätpäivä. Laskevan auringon viimeiset säteet leikittelevät puiden latvoissa ennenkuin lyhyen, kiihkeän kevätyön hämärä laskeutuu.

      Iltayön virkuista ja yksi sinnikkäimmistä- lehtokurppakoiras on aloittanut tutun reviirilentonsa. Samaa yksitoikkoista kutsuääntään toistaen se kiertää ja valvoo uskollisesti tarkkailureitillä reviiriään ilmestymällä esiin määräajoin miltei samasta kohtaa puiden latvojen takaa.

      Tunnen jo hienoista väsymystä taaksejäävästä päivästä ja menen jo hiljalleen levolle. Kasvojani kuumottaa paljosta auringonpaisteesta. Kuten jo monena iltana aiemminkin, aukaisen makuuhuoneen tuuletusaukon ja tiedän nukahtavani taas rauhalliseen uneen kuunnellessani laulurastaan upean sointumaista laulantaa, joka jatkuu lähes koko yön aamunkoitteeseen.

      Miten sinun päiväsi on mennyt? Toivottavasti yhtä hienosti eli olet saanut nauttia keväästä ja auringonpaisteesta.

      Sinun kirjoituksesi on myös innostavaa ja mielenkiintoista luettavaa voin mielessäni kuvitella sinun olevan luonnonläheinen ja elämään syvällisesti mutta samalla optimistisesti ajatteleva nainen. Tuttua;) Kovin tuttua.

      Säätilan ennuste ensi viikoksi lupaa entistä kesäisempää säätä, joten nauttikaamme keväästä ja luonnosta. Sen aikaansaama ainutkertainen näytös kun menee niin kovin nopeasti ohi.

      • Miettijänainen

        Hei, keväistä auringonpaistetta nyt on ollut ja tänäänki niin hieno ulkoilusää. Metsäpolulla kulkiessa aurinko lämmitti mukavasti kasvoja, eikä tuullut juuri ollenkaan.

        Luonnossa todella viihdyn, siellä on niin mukavan rauhallista kulkea. Ei ole liikenteen melua, eikä saastetta. Vihreyttä on riittämiin ja sininen taivas kattona.

        Pitää kyllä paikkansa, että syvällisesti ajattelen elämää ja yritän myös olla optimistinen. Kaikestahan löytää hyviä puolia, vaikeuksistakin, kunhan vain ajattelee tarkemmin. Eikös vanha sanonta kuulu, ettei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin ;)

        Mukavaa huomista helatorstaita, olet sitten vapaalla tai töissä :)


    • Puumajanmies

      Hei,

      Kiitokset hienosta ja innostavasta kirjoituksestasi. Mieleni piristyi lukiessani tätä.

      Mennyt päivä oli todellakin ainutlaatuisen upea. Auringonpaiste ja tyyni sää todella hellivät pitkän odotuksen jälkeen Pohjoisen luontoa ja sen asukkeja.

      Itsekin vietin ansaittua vapaapäivää heti aamusta alkaen luonnossa liikkuen. Aika tuntui pysähtyvän ja alituinen kiire oli poissa. Oli vain heräävä luonto kaikkine ihmeineen.

      Nyt yön tultua tunnen miellyttävää levon tunnetta.

      Hyvää yötä sinulle.

    • nukkumaankohta

      Mihin katosivat nämä tarinan kirjoittajat, löysivätkö toisensa oikeasti?

    • Miettijänainen

      Emme ole löytäneet toisiamme, enkä tiedä varmasti, onko tämä puumajanmies se henkilö, keneksi luulen. En ole ehtinyt tarinoida tänne, eikä näköjään puumajanmieskään. Liekö hänellä sen kummempaa tarkoitustakaan löytää ketään, kunhan kirjoittelee tänne ajatuksiaan ;)

      • Puumajanmies

        Huomenta,
        Jäin odottamaan vastaustasi.
        On totta että kirjoittelen täällä ajatuksiani niinkuin moni muu.
        Ajatuksillani on kohteensakin, en muutoin kirjoittelisi.
        Hyvää alkanutta päivää sinulle.


      • Miettijänainen

        Iltaa,
        Voihan tänne kirjoitella jokainen ajatuksiaan, kivahan näitä on lueskella. Varsinkin, jos tekstit tuntuvat tutuilta, voi aina kuvitella niiden olevan itselle tarkoitettuja :) Noin kauniita tekstejä, kuin sinä kirjoittelet, lukisin tosi mielelläni myös ihan henkilökohtaisesti - siis, jos olisivat minulle kohdistettuja.

        Ilta on jo pitkällä ja vaihtumassa yöksi, täytynee mennä nukkumaan. Hyvää yötä ja kauniita unia!


      • Miettijänainen

        Aurinkoinen ja lämmin päivä on pikkuhiljaa muuttumassa yöksi ja hienoinen hämäryys valtaa maiseman. Pikkulintujen viserryskin on vaimennut, ovat kai nekin menneet jo yöpuulle.

        Huomenna saan taas ihailla suomen kaunista luontoa ja katsella sen tarjoamaa elämää. Kasvu on vasta aluillaan, niinkuin kesäkin ja toivottavasti saamme nauttia auringosta ja lämmöstä vielä pitkään.

        Taidan lähteä nukkumaan minäkin, jätän kuitenkin ikkunan raolleen, raikkaaseen tuulenvireeseen on mukava nukahtaa.


      • Sammalnukka
        Miettijänainen kirjoitti:

        Iltaa,
        Voihan tänne kirjoitella jokainen ajatuksiaan, kivahan näitä on lueskella. Varsinkin, jos tekstit tuntuvat tutuilta, voi aina kuvitella niiden olevan itselle tarkoitettuja :) Noin kauniita tekstejä, kuin sinä kirjoittelet, lukisin tosi mielelläni myös ihan henkilökohtaisesti - siis, jos olisivat minulle kohdistettuja.

        Ilta on jo pitkällä ja vaihtumassa yöksi, täytynee mennä nukkumaan. Hyvää yötä ja kauniita unia!

        Päivää,

        kesä on yllättänyt minutkin jälleen kukkaloistollaan. Mietin, miten kauniisti kukat somistavat teiden pientareita ihan vain summittaisesti sinne tänne luonnon sirottelemana. Olen niin onnellinen, kun saan liikkua luonnossa ja kuulla lintujen liverryksen sekä tuntea näitä tunteita, jotka saavat minut kukoistamaan aivan kuin lisääntyvä lämpö saa luonnon kukoistamaan.

        Rakkaus on mielestäni kuin kesäinen luonto. Se puhkeaa täyteen loistoonsa ihmisten sydämissä silloin, kun sille löytyvät otolliset olosuhteet. Toisaalta onneton rakkaus voi leimuta aikansa myös toisenlaisissa olosuhteissa ja ilmastossa, kylmyydessä, jäätävissä olosuhteissa. Silloin se hivuttaa ja korventaa ihmistä hiljalleen loppuun sisäisesti.

        Mietin rakasta ihmistä ja hänen silmiään. Miten kauniisti niistä kuvastuikaan herkkyys, kuin veden pinta, joka taivasta heijastelee. Niin oli silmiensä kuvastama sielu minulle, taivaan tosi se oli.

        Odotan viikonloppua, jolloin on aikaa hakeutua metsään nauttimaan tuoksuista ja sulosoinnuista. Tuolloin hengitän sisääni kielon tuoksua, tuoksu viettelee haaveilemaan rakkauden kesästä. Niin raikas ja vieno on se tuoksu kesän korvalla.


      • Sammalnukka
        Sammalnukka kirjoitti:

        Päivää,

        kesä on yllättänyt minutkin jälleen kukkaloistollaan. Mietin, miten kauniisti kukat somistavat teiden pientareita ihan vain summittaisesti sinne tänne luonnon sirottelemana. Olen niin onnellinen, kun saan liikkua luonnossa ja kuulla lintujen liverryksen sekä tuntea näitä tunteita, jotka saavat minut kukoistamaan aivan kuin lisääntyvä lämpö saa luonnon kukoistamaan.

        Rakkaus on mielestäni kuin kesäinen luonto. Se puhkeaa täyteen loistoonsa ihmisten sydämissä silloin, kun sille löytyvät otolliset olosuhteet. Toisaalta onneton rakkaus voi leimuta aikansa myös toisenlaisissa olosuhteissa ja ilmastossa, kylmyydessä, jäätävissä olosuhteissa. Silloin se hivuttaa ja korventaa ihmistä hiljalleen loppuun sisäisesti.

        Mietin rakasta ihmistä ja hänen silmiään. Miten kauniisti niistä kuvastuikaan herkkyys, kuin veden pinta, joka taivasta heijastelee. Niin oli silmiensä kuvastama sielu minulle, taivaan tosi se oli.

        Odotan viikonloppua, jolloin on aikaa hakeutua metsään nauttimaan tuoksuista ja sulosoinnuista. Tuolloin hengitän sisääni kielon tuoksua, tuoksu viettelee haaveilemaan rakkauden kesästä. Niin raikas ja vieno on se tuoksu kesän korvalla.

        Niin lisään vielä, että naisena kirjoitin ja keskusteluunne luvalla sotkeuduin ;). Puumajanmiehen mietteet myös niin mielenkiintoisia.


      • Puumajanmies
        Sammalnukka kirjoitti:

        Päivää,

        kesä on yllättänyt minutkin jälleen kukkaloistollaan. Mietin, miten kauniisti kukat somistavat teiden pientareita ihan vain summittaisesti sinne tänne luonnon sirottelemana. Olen niin onnellinen, kun saan liikkua luonnossa ja kuulla lintujen liverryksen sekä tuntea näitä tunteita, jotka saavat minut kukoistamaan aivan kuin lisääntyvä lämpö saa luonnon kukoistamaan.

        Rakkaus on mielestäni kuin kesäinen luonto. Se puhkeaa täyteen loistoonsa ihmisten sydämissä silloin, kun sille löytyvät otolliset olosuhteet. Toisaalta onneton rakkaus voi leimuta aikansa myös toisenlaisissa olosuhteissa ja ilmastossa, kylmyydessä, jäätävissä olosuhteissa. Silloin se hivuttaa ja korventaa ihmistä hiljalleen loppuun sisäisesti.

        Mietin rakasta ihmistä ja hänen silmiään. Miten kauniisti niistä kuvastuikaan herkkyys, kuin veden pinta, joka taivasta heijastelee. Niin oli silmiensä kuvastama sielu minulle, taivaan tosi se oli.

        Odotan viikonloppua, jolloin on aikaa hakeutua metsään nauttimaan tuoksuista ja sulosoinnuista. Tuolloin hengitän sisääni kielon tuoksua, tuoksu viettelee haaveilemaan rakkauden kesästä. Niin raikas ja vieno on se tuoksu kesän korvalla.

        Hei Miettijänainen,

        Oli piristävää lukea viimeisin kirjoituksesi. Kykysi ilmaista ajatuksesi ja tunteesi ovat uskomattoman syvällisiä ja herkkiä. Näen sieluni silmin sinut viehättävänä, syvästi tuntevana naisena, jonka kanssa olisi mitä mieleen painuvinta kokea yhdessä heränneen luonnon ja kesän ihme ja kenties, niinkuin kirjoitat kokea ikimuistettava rakkauden kesä.

        Kirjoitat osuvasti rakkaudesta. Ilman sitä ihmiselämä on vailla tunteiden täyttymystä.

        En ole täällä kirjoitellut viime aikoina, koska koen tämän palstan liian julkiseksi. Koen olevani kuin saaliseläimien paljastama leopardi savannilla.

        Toisekseen olen kamppaillut sitkeän, kipua aiheuttavan vaivan kanssa, joka yltyy välillä lähes sietämättömäksi

        Saavuin hetki sitten luonnon parista pieneltä tarkkailuretkeltä. Huolimatta viilenneestä säästä alkukesän kiihkeä tunne oli havaittavissa. Uutta elämää on syntynyt ja syntymässä, mikä voisi olla sen upeampaa nähdä ja kokea tämä kaikki ikäänkuin hiljaisena tarkkailijan mutta kuitenkin osana kaikkea tätä kokonaisuutta.

        Toivotan sinulle upeita hetkiä siellä jossain metsäisen vehreässä luonnossa, jossa kenties käki kukkuu ja taivaan sini keskipäivän auringon paisteessa on sinisempi kuin koskaan.

        Kenties vastaan metsäpolulla tulee kesästä myöskin innostunut mäyrä tai toinen yksinäinen kulkija;)


      • Miettijänainen
        Puumajanmies kirjoitti:

        Hei Miettijänainen,

        Oli piristävää lukea viimeisin kirjoituksesi. Kykysi ilmaista ajatuksesi ja tunteesi ovat uskomattoman syvällisiä ja herkkiä. Näen sieluni silmin sinut viehättävänä, syvästi tuntevana naisena, jonka kanssa olisi mitä mieleen painuvinta kokea yhdessä heränneen luonnon ja kesän ihme ja kenties, niinkuin kirjoitat kokea ikimuistettava rakkauden kesä.

        Kirjoitat osuvasti rakkaudesta. Ilman sitä ihmiselämä on vailla tunteiden täyttymystä.

        En ole täällä kirjoitellut viime aikoina, koska koen tämän palstan liian julkiseksi. Koen olevani kuin saaliseläimien paljastama leopardi savannilla.

        Toisekseen olen kamppaillut sitkeän, kipua aiheuttavan vaivan kanssa, joka yltyy välillä lähes sietämättömäksi

        Saavuin hetki sitten luonnon parista pieneltä tarkkailuretkeltä. Huolimatta viilenneestä säästä alkukesän kiihkeä tunne oli havaittavissa. Uutta elämää on syntynyt ja syntymässä, mikä voisi olla sen upeampaa nähdä ja kokea tämä kaikki ikäänkuin hiljaisena tarkkailijan mutta kuitenkin osana kaikkea tätä kokonaisuutta.

        Toivotan sinulle upeita hetkiä siellä jossain metsäisen vehreässä luonnossa, jossa kenties käki kukkuu ja taivaan sini keskipäivän auringon paisteessa on sinisempi kuin koskaan.

        Kenties vastaan metsäpolulla tulee kesästä myöskin innostunut mäyrä tai toinen yksinäinen kulkija;)

        Hei Puumajanmies :)

        Meillä olisi varmasti paljon asioita, mistä jutella ja kirjoitella, mutta en minäkään mielelläni kaikkea täällä halua kirjoittaa. Mutta mitenkähän se onnistuisi saada yksityisempi osoite, mihin kirjoittaa?

        Kipujen kanssa sinnittelen minäkin...


      • Sammalnukka
        Puumajanmies kirjoitti:

        Hei Miettijänainen,

        Oli piristävää lukea viimeisin kirjoituksesi. Kykysi ilmaista ajatuksesi ja tunteesi ovat uskomattoman syvällisiä ja herkkiä. Näen sieluni silmin sinut viehättävänä, syvästi tuntevana naisena, jonka kanssa olisi mitä mieleen painuvinta kokea yhdessä heränneen luonnon ja kesän ihme ja kenties, niinkuin kirjoitat kokea ikimuistettava rakkauden kesä.

        Kirjoitat osuvasti rakkaudesta. Ilman sitä ihmiselämä on vailla tunteiden täyttymystä.

        En ole täällä kirjoitellut viime aikoina, koska koen tämän palstan liian julkiseksi. Koen olevani kuin saaliseläimien paljastama leopardi savannilla.

        Toisekseen olen kamppaillut sitkeän, kipua aiheuttavan vaivan kanssa, joka yltyy välillä lähes sietämättömäksi

        Saavuin hetki sitten luonnon parista pieneltä tarkkailuretkeltä. Huolimatta viilenneestä säästä alkukesän kiihkeä tunne oli havaittavissa. Uutta elämää on syntynyt ja syntymässä, mikä voisi olla sen upeampaa nähdä ja kokea tämä kaikki ikäänkuin hiljaisena tarkkailijan mutta kuitenkin osana kaikkea tätä kokonaisuutta.

        Toivotan sinulle upeita hetkiä siellä jossain metsäisen vehreässä luonnossa, jossa kenties käki kukkuu ja taivaan sini keskipäivän auringon paisteessa on sinisempi kuin koskaan.

        Kenties vastaan metsäpolulla tulee kesästä myöskin innostunut mäyrä tai toinen yksinäinen kulkija;)

        Päivää puumajanmies,

        Miettijänainen voin olla, mutta en hän.

        Kirjoitat hyvin elävästi luonnon kauneudesta ja havainnoistasi siellä liikkuessa. Sanojesi herkkä tunteikkuus huokuu kohteliaasta toisen ihmisen ja aiheen lähestymisestä. Olen myös vaikuttunut kirjoitukseni herättämistä mielikuvistasi. Rakkaus ja kesä ne kuuluvat mielestäni auttamatta yhteen. Tosin mielestäni rakkaus käy lävitse kehityskaaressaan kaikki vuodenajat. Suositut kesähäät kai viestivät omalta osaltaan niin ihmisten kuin luonnonkin kypsymisestä ja avautumisesta valoon ja lämpöön.

        Viikonloppu on tosiaan ollut viileä säiden puolesta. Silti olen hakeutunut luontoon metsäpoluille haistelemaan raikasta ilmaa ja kuulostelemaan metsän ääniä. Ilokseni huomasin, että linnut konsertoivat aivan yhtä heleästi sään viileydestä huolimatta ja kukkaset tuoksuivat jopa voimakkaammin kostean maan uumenista.

        Olen samaa mieltä yksityisyyden tarpeesta palstalla. Kovin henkilökohtaisia asioita ei tänne mielestäni kannattaisi kirjoittaa. Tuolloin voi helposti tulla riisuttu ja alaston olo. Se jättää omassa mielessä tilaa arvuuttelulle, onkohan joku tunnistanut minut. Tunnistamiseen viittaavia viestejä voi oma mielikuvituskin alkaa palstalla tuottaa.

        Tunteet ovat yleismaailmallisia ilmiöitä ja niistä voi tietenkin halutessaan tänne kirjoittaa. Näin voi keskustella erilaisten ihmisten kanssa, saaden erilaisia näkökantoja asioihin ja tilanteisiin, sitä varten kai tämä palsta on olemassa. Toisaalta täällä kirjoittaessa tulee helposti unohtaneeksi oman kirjoitustyylinsä mahdollisen tunnistettavuuden, sitä kun voi olla vaikeaa itse arvioida. Tietenkin on niitäkin ihmisiä, jotka pyrkivät olemaan tunnistettavia. He tahtovat yhteyden kaivattuunsa ja tahtovat heidän tietävän todelliset tunteensa kaivattuaan kohtaan. Olen myös havainnut, että joidenkin kirjoittajien tarkoituksena on herättää luottamusta muissa kirjoittajista. Jakamalla henkilökohtaisia tietojaan muille ihmisille, he pyrkivät voittamaan muiden luottamuksen osakseen mahdollisia irl yhteydenottoja varten. Omasta yksityisyydestä piittaamattomuus voi tehdä lukijaan vaikutelman, ettei tällä ihmisellä ole enää mitään menetettävää.

        Niin tai näin. Palstalla olisi hyvä käyttää tervettä harkintakykyä omien tietojensa julkistamisen suhteen. Tällä savannilla myös leopardin osana voi olla yksityisyyden menettäminen. Leopardilla on vähän vihollisia, mutta oman tarkkailupaikan paljastuminen voi tuntua epämukavalta. Saaliithan pitävät ääntä ja varoittavat toisiaan lähellä olevasta leopardista, kun taas leopardi liikkuisi mielellään äänettömästi ja iskisi yllättäen. Saalistussuunitelmat menevät pieleen näin.

        Kiitos hyvän päivän toivotuksista puumajanmies. Toivon samoin sinulle lokoisia hetkiä metsän siimeksessä. Ehkä metsäpoluillasi tapaat ilveksen, tämän kookkaan kissaeläimen. Itse ainakin niin tahtoisin tai sitten tosiaan vastaan voi tulla mäyrä tai toinen yksinäinen kulkija. Kuka kohtalostaan mitään tietää. Hyvää päivää!


      • Sammalnukka
        Puumajanmies kirjoitti:

        Hei Miettijänainen,

        Oli piristävää lukea viimeisin kirjoituksesi. Kykysi ilmaista ajatuksesi ja tunteesi ovat uskomattoman syvällisiä ja herkkiä. Näen sieluni silmin sinut viehättävänä, syvästi tuntevana naisena, jonka kanssa olisi mitä mieleen painuvinta kokea yhdessä heränneen luonnon ja kesän ihme ja kenties, niinkuin kirjoitat kokea ikimuistettava rakkauden kesä.

        Kirjoitat osuvasti rakkaudesta. Ilman sitä ihmiselämä on vailla tunteiden täyttymystä.

        En ole täällä kirjoitellut viime aikoina, koska koen tämän palstan liian julkiseksi. Koen olevani kuin saaliseläimien paljastama leopardi savannilla.

        Toisekseen olen kamppaillut sitkeän, kipua aiheuttavan vaivan kanssa, joka yltyy välillä lähes sietämättömäksi

        Saavuin hetki sitten luonnon parista pieneltä tarkkailuretkeltä. Huolimatta viilenneestä säästä alkukesän kiihkeä tunne oli havaittavissa. Uutta elämää on syntynyt ja syntymässä, mikä voisi olla sen upeampaa nähdä ja kokea tämä kaikki ikäänkuin hiljaisena tarkkailijan mutta kuitenkin osana kaikkea tätä kokonaisuutta.

        Toivotan sinulle upeita hetkiä siellä jossain metsäisen vehreässä luonnossa, jossa kenties käki kukkuu ja taivaan sini keskipäivän auringon paisteessa on sinisempi kuin koskaan.

        Kenties vastaan metsäpolulla tulee kesästä myöskin innostunut mäyrä tai toinen yksinäinen kulkija;)

        Niin ja unohdin kommentoida tuota kipuasi. Halusin sulkea pois sen mielestäni. On todella ikävä ajatus, että joku joutuu kamppailemaan kipujen kanssa. Voimia sinulle ja pikaista toipumista. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa nyt kyseessä. Jos olisit ajattelemani ihminen, olisin hyvin huolissaan tilanteestasi ja tahtoisin olla tukenasi.

        Nyt hyvää yötä.


    • Unetontumpelo

      eka reissulla metsäpolulla sanoit,et luonto on joka on meidä yhteinen asia ja saattaa meidät yhteen.M inä eilenkin kävin lenkkipolulla,mutta sun luotoretket on väheyyneet.mut mä käyn usein luonnossa,sinun mukavien muistojen ja ystävin kanssa.Jospa voisimme useammi tehdä yhteisiä reissuja,jalan, pyöräillen ja pitemmät matkat autoillen.Näinhän olemme tehneetkin ,mutta tuntuu,et liian harvoin.Muuta harrastustoimintaahan meillä on kiitettävästi,mutta läheisyyttä ja lämpöä saisi olla enemmänkin.Minulla on aikaa ,mutta sinun aika on rajallinen ja käytät sitä tuhlaillen,mutta uskon ja toivon,me lähestymme vielä.Nukut varmaan,mä heräsin ja muistot,sekä kuvasi panivat kirjoittamaan.Näkyillään

    • mielipuolenpäiväkirja

      ei me nähdä, mutta silti rakastan sinua. Hyvää yötä.

    • kuluuhanseaikanoinkin

      Mysteeriksi jäi näiden tarinoiden kirjoittajat - oliko kenties yhden ja saman henkilön mielikuvitusta vain....

      • Mielikuvituksenmaailma

        Tai olisiko peräti itse tietokone päästänyt sielunsa valloilleen:D


    • Vessukatjamä

      Voisimme aloittaa yhteiset,luonto ja lenkkireissut uudelleen.Mä kyllä käyn,mutta tahtoisin sut ja vessukat mukaan.Mä kyllä tiedän sun rajallisen ajan,mutta porukalla olisi hauskempaa.
      Tää asia enemmän susta kii.Mä ja vessukat kyllä rakastamme,sua ja luontoa ja harrastuskautena yhteiset luontoretket on ihan mukavasti tapetilla.

    • Miettijänainen

      Puumajanmiehestä mielelläni kuulisin vielä... :)

    • Puumajanmies

      Niin minäkin sinusta. Heinäkuinen iltayö on hiljainen. Alkukesän lähes taukoamaton linnunlaulu on hiljalleen hiipunut. Käytyäni virkistävällä iltauinnilla kuulin ilokseni vielä alkuillasta peipposen laulua, vaikka sen laulusta kuulsi lähestyvän jäähyväisen haikeaa sointua. Kesää on kuitenkin vielä jäljellä ja aikaa unelmille. Hyvää yötä sinulle. Nuku hyvin;)

      • Miettijänainen

        Hei taas puumajanmies,
        mukava kun saavuit vielä tänne kirjoittelemaan :) Asutko veden äärellä, kun voit iltaisinkin harrastaa uintia?

        Lintujen pesimäpuuhia olen seuraillut ihan pihapiirissä, osalla on jo poikaset lähteneet pesästään lentoon. Ahkerasti emo on jaksanut poikasiaan ruokkia.

        Kesää on vielä jäljellä, toivoisin vain hieman enemmän aurinkoisia päiviä. Sateita on luonto saanut jo riittämiin.

        Unelmia pitää aina olla, mikä on sinun hartain unelmasi? En tiedä, mikä olisi oma unelma, mutta olisi ainakin kiva tietää sinusta enemmän - oletko kenties kauan sitten tapaamani mies, johon tutustuin?

        Nyt kuitenkin täytyy mennä nukkumaan, hyvää yötä.


    • Puumajanmies

      Hei, kiitos kirjoituksestasi.

      Intohimoisena uimarina löydän aina mieluisan uimapaikan;)

      Aurinkoisia päiviä on ollut aika vähän, mutta onneksi ei ole ollut kovin kylmää. Elokuulle on luvattu lämpimämpää, niinkuin monesti on tapahtunutkin viime vuosina,

      Lintujen pesintää on mielenkiintoista seurata aina alusta poikasten poislähtöön. Vain muutaman kerran olen muuten onnistunut näkemään kun esim. talitiaisen poikaset ovat tehneet lähtöä pöntöstä. Hyppy tuntemattomaan tapahtuu ilmeisesti aamun varhaisina tunteina, näin olen päätellyt.

      Kerran tapaamastasi miehestä kysyisin, kuinka kauan siitä on kun tapasit hänet ja missä tapasitte?

      Täällä on vaikea kirjoittaa itsestä mitään henkilökohtaisempaa saatikka kokemuksistaan, siksi en ylläty jos et sinäkään halua kirjoittaa.

      Nyt on pakko mennä- uimaan:) Palataan.

    • Miettijänainen

      Hei taas,

      Mysteerimiehen salaperäisyys vain jatkuu ;) Vaikea on paljastaa itsekään kovin paljoa, kun vastapuolikin pitää kaiken tiukasti salassa..

      Siitä on useampi vuosi, kun tapasin kyseisen henkilön ensimmäisen kerran harrastuksen parissa. Toki olen joskus satunnaisesti hänet nähnyt jälkeenpäin, nyt en kyllä pitkään aikaan ;)

      • Puumajanmies

        Me emme ole tavanneet toisiamme koskaan kirjoituksesi perusteella. Näin olin päätellyt jo aiemmin. Valitettavasti.
        Kanssasi on kuitenkin ollut mukava vaihtaa ajatuksia.

        Jos olen oikein tulkinnut ajatuksiasi me arvostamme pitkälti samoja elämänarvoja.

        Minä toivotan sinulle oikein mukavaa kesänjatkoa, sillä onhan sitä vielä jäljellä☺

        Olet lämminsydäminen ja sillä löydät rakkauden ja onnen.

        Oma mottoni on ollut "Kuuntele sydämesi ääntä" niin et tule erehtymään.

        Puumajanmies katoaa nyt takaisin keskikesän metsän siimekseen ja yrittää kivuta putoamatta majaansa kipeällä selällään. Siellä hiljaisuudessa hän tarkkailee luontoa ja miettii elänyttä elämäänsä ja sitä kuinka miellyttäviä persoonia voikaan "tavata" heitä kuitenkaan koskaan näkemättä.


      • Miettijänainen

        Näinhän se todennäköisesti on, olisihan se jo ihme, jos täällä tuttuun henkilöön törmäisi. Kirjoitustapasi ja ajatuksesi olivat vain niin tutun tuntoisia, että heräsi pieni toivo, josko olisinki sinut joskus tavannut :)

        Samaan lopputulokseen minäki olen tullut tässä ajatusten vaihtamisen aikana, että hyvin pitkälti samanlaiset arvot elämässä meillä molemmilla on. Mukava tietää, että saman kaltaisia ihmisiä vielä löytyy.

        Kiitos kohteliaisuudesta ja lämmin sydän taitaa olla sinullakin. Toivotaan, että me molemmat löydämme onnemme elämässä.

        Varjelehan selkääsi, sillä tiedän kokemuksesta, että selkävaivan ja kivun kanssa ei ole helppoa elää.

        Mukavaa kesän jatkoa ja kaikkea hyvää sinulle!l


      • Puumajanmies

        Kiitos☺


    • Puhujamies

      Herkkyys koskettaa ja rakkaus veret seisauttaa.

    • hxgf

      Hyvää iltaa.

      • mhxgf

        Ja hyvää yötä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe