Toyota ja ruoste

LiveRust

Moni viesti tällä palstalla on Toyotaa haukkuva ja nimenomaan sen ruostumisesta on kyse.
Mutta onkos nyt ainoastaan suomalaista luotettavaa tutkimusta tästä? Siis nimenomaan suomalaista, ulkomaalaiset tutkimukset kertoo vain sen kyseisen maan tilanteen.
Oma kokemus sanoo, että Toyotan ruostuminen on urbaani legenda, jossa ei juurikaan ole perää

78

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eioonäkynyt

      Ei ole näkynyt. Ehkä luotamme sitten ruotsalaisiin, siellä hän on samat loskat ja suolat kuin meillä.

      Varmaan Hokkaidolla on myös mutta siellä harvoin näkee eurooppalaisia autoja. Ja keski-Euroopan automaissa japanilaisia on vähemmän ja ruoste ei ole samanlainen ongelma.

      Kumpaan luottaisin, tojopalstan innokkaisiin tojo-entusiasteihin vai Vi Bilägareen?

      Omaa kokemusta tojosta ei ole. Ranskiksista on, ne oli ennen ruostepommeja mutta nyt kaikkein vähäruosteisimpia.

      • Kyntöl

        2000-luvun Toytoa Av ei ruostu millään!


    • co2mag

      Onhan Toyotaakin hitsattava, omien kokemusten mukaan 25 vuotta iäkkäämpiä olen rutuuttanut.

    • Eivainruoste

      En nyt mitenkään sanoisi että ruoste on ainoa josta syystä ihmiset ei vaan onnistu toyotasta.

      Muita täällä mainittuja syitä on kova, jysähtelevä jousitus joka kuitenkin pohjaa helposti, D4D:n epäluotettavuus, rumuus ja tylsyys, hybridien tosiasiallinen kulutus.

      Kehuista valideimpia on hyvät katsastusprosentit, ne on todella erinomaiset. Ikävää ettei ne muutu pitkiksi pitoajoiksi, vaan tojo putoaa pelistä Ihan samoilla kilsoilla kuin muutkin autot. Kun tojo pitää käytettynä niin hyvin hintansa, niin missä kohtaa se muuttuu halvaksi, vai vieläkö romis maksaa paremmin tojopaalista kuin vaikka Skodapaalista?

      • Ainakestää

        Vanhat Tojot menee Afrikan vientiin, siksi poistuu rekisteristä eli ruoste ei niitä vie. Ennen niillä ajettiin täällä huimat kilometrit, nyt ne yli 300 000 lukemat jää usein Afrikkaan. Tosin esim. ykköskopan Avella ajetaan yleisesti vähintään 400 000. Ja Hiluxillakaan ja LC-malleilla jopa 700 000.


      • TeronHegemoniaa

        Afrikassa mikkilankaa palaa kun noita paikataan, mutta siellä ei pahemmin pienet reijät ja ruskea väri haittaa.
        Kuubassakin ajeteaan edelleen 50-lukulaisilla jenkkiautoilla, eli perustelusi on aika turhia, eikä kiinnosta autoilijaa. Toyotan kyyti on niin surkeaa ettei sivistynyt ja hyvään tottunut viitsi itseään kiusata.


      • dfdsfsdaafdas

        "Muita täällä mainittuja syitä on kova, jysähtelevä jousitus joka kuitenkin pohjaa helposti"

        Ohhoh!! Olen ikäni ajanut Toyotalla ja niiden kaikkien jousitus on aivan muuta kuin kova ja jysähtelevä. Päinvastoin kaikissa Toyotissa on ollu saksalaisia parempi ajomukavuus. Saksalaisilla meno on kovaa ja jäykkää.


      • kukauskooteroaenää
        dfdsfsdaafdas kirjoitti:

        "Muita täällä mainittuja syitä on kova, jysähtelevä jousitus joka kuitenkin pohjaa helposti"

        Ohhoh!! Olen ikäni ajanut Toyotalla ja niiden kaikkien jousitus on aivan muuta kuin kova ja jysähtelevä. Päinvastoin kaikissa Toyotissa on ollu saksalaisia parempi ajomukavuus. Saksalaisilla meno on kovaa ja jäykkää.

        Millaisilla tohjoilla olet ajanut koko ikäsi? Aikamoista menoa sitten kun on kerran niin helkkaristi kokemusta muka Sakemanneistakin buahhahhhaaaaa


      • YarisIlmanvikoja4.5v

        Eivät muuten putoo. Siellähän ne on Vähävikaisten kärjessä yli 10vuotiaat Toyotatkin.


    • Prominent

      Omaa kokemusta on kolmesta autosta. Vanhin Corolla oli suojattu maahantuojan toimesta siihen aikaan kun vallanpitäjät suojausta edellyttivät, seuraavat kaksi olen suojauttanut uutena koska niissä EI OLE suojausta käytännössä laisinkaan.
      Tekniikaltaan luotettava "paperiauto" kannattaa ruostesuojata huolella, muutoin pellit kukkivat puhki 3-4 vuodessa...

      • Jututhistoriantunnilta

        Sulla ei ole tainnut olla uutta autoa sitten 70-luvun..., etkä ole vertaillut nykyautojenkaan pellin paksuuksia...


      • Calen
        Jututhistoriantunnilta kirjoitti:

        Sulla ei ole tainnut olla uutta autoa sitten 70-luvun..., etkä ole vertaillut nykyautojenkaan pellin paksuuksia...

        Niinpä... Vastuullinen ykkösvalmistaja Toyota suojaa autot parhaiten, taitaapi olla ne eurotuotteet niitä huonosti suojattuja.


      • arkaTotuusKoskee

        Hauskaa luettavaa. Viimeisessä Auto Bildissä juurikin kuinka heidän kestotesteissään on japanilaisten ruosteensuojaus "teurastettu".


      • 8kahdeksas

        Joo, minulla on 8 uutena ostettu Toyota. Minä vaihan 6-7 vuoden jälkeen uuteen, ja yhessäkään ei ole ollut ruostetta, minulta lähtiessä. Kun seuraa tätä palstaa, niin huomaa miten joitakin kenkuttaa, kun Toyotalla menee aika hyvin.


      • Ei_joitakin
        8kahdeksas kirjoitti:

        Joo, minulla on 8 uutena ostettu Toyota. Minä vaihan 6-7 vuoden jälkeen uuteen, ja yhessäkään ei ole ollut ruostetta, minulta lähtiessä. Kun seuraa tätä palstaa, niin huomaa miten joitakin kenkuttaa, kun Toyotalla menee aika hyvin.

        kenkuta, ainoastaan palstan trollipoju vinkuu naama tuskasta punaisena omia sairaita juttujaan. Kuuluu skitsofreniaan kun ottaa jonkin aiheen omakseen niin jauhaa pelkästään sitä joka päivä, näköjään tuollaiset 18 tuntia vuorokaudessa viestiensä perusteella.


      • Kyllästynyttrolleihin

        Totta, Tohjo on aika yhdentekevä peli eikä herättänyt minkäänlaisia intohimoja, mutta tohjotrollin perseily on saanut minut inhoamaan koko kotteroa.


      • täysiUskovainen
        8kahdeksas kirjoitti:

        Joo, minulla on 8 uutena ostettu Toyota. Minä vaihan 6-7 vuoden jälkeen uuteen, ja yhessäkään ei ole ollut ruostetta, minulta lähtiessä. Kun seuraa tätä palstaa, niin huomaa miten joitakin kenkuttaa, kun Toyotalla menee aika hyvin.

        Nyt puhutaan nykyautoista ja poikkeuksetta Toyota on saanut murskaavat moitteet ruostesuojauksen puutteista viime vuosina.
        Miksi Terojen pitää vetää aina ikivanhat autot mukaan, vaikka ihan oikeasti jos laskee sinun 8 X 6-7 v. taaksepäin, niin silloin varsinkin alkutaipaleella Toyota oli se ihan karmein ruostuja. Taitaa muistot kultaantua aikanaan?
        Jos autoilu urasi on täynnä Toyotaa, niin ethän sinä reppana voi muista mitään tietää ja olet jäänyt paitsi kunnon kyytejä ja ajamisen nautintoa.


      • Mitäänruostu

        Ihan huhaata. Mulla 5v. Yaris ei pisaraakaan ruostetta. Suolasuihkuissa kehällä ajettu.


      • lsllöslök
        8kahdeksas kirjoitti:

        Joo, minulla on 8 uutena ostettu Toyota. Minä vaihan 6-7 vuoden jälkeen uuteen, ja yhessäkään ei ole ollut ruostetta, minulta lähtiessä. Kun seuraa tätä palstaa, niin huomaa miten joitakin kenkuttaa, kun Toyotalla menee aika hyvin.

        Kahdeksan kertaa seitsemän,56v olet ajanut toyotoilla,aika hyvä saavutus


      • Tojopöllö
        lsllöslök kirjoitti:

        Kahdeksan kertaa seitsemän,56v olet ajanut toyotoilla,aika hyvä saavutus

        On todellakin saavutus, muttei kadehdittava... Ei tietoa paremmasta...


      • P-jaska
        Jututhistoriantunnilta kirjoitti:

        Sulla ei ole tainnut olla uutta autoa sitten 70-luvun..., etkä ole vertaillut nykyautojenkaan pellin paksuuksia...

        Turhaa kommentointia, joutavaa höpinää!!
        Jokaisella on sellainnen auto kuin tarvitsee?!!


    • sokeaUskoSairasta

      Suomessa on jokusen kerran tutkittu autojen ruosteenestokäsittelyjä tehtaan jäljiltä ja tulos on ollut se, että Toyotan pitää kiikutta suojaukseen mahdollisimman pian tehtaan puutteellisen suojauksen takia. Myös Ruotsissa on päädytty tutkimuksissa samaan.
      On usko suuri jos taistelee faktoja ja näyttöä vastaan kuin Don Quiote.

      • Prominent

        Muistaakseni Tuulilasi-lehti tutki viime vuonna viisi vuotta vanhojen autojen yleisimpien automerkkien korien ruostuneisuutta.
        Toyota oli surkeimpien joukossa.
        Tästä syystä vein kotteron parhaaseen Finkor-käsittelyyn n. 700,- .
        Kalliiksi tuli, mutta tarkoitus olisi ajaa tälläkin kymmenisen vuotta...


      • Suojauskäsittely

        olisi tarpeellinen kaikissa nykyautoissa merkistä riippumatta.


      • Prominent

        Totta puhut!


      • Vänkkäri

        Mikähän oli tuo tutkimus, jossa muka Tojon suojaus oli huono? Linkki?
        Aika vaikea uskoa.


      • uskolujastipikkutero
        Vänkkäri kirjoitti:

        Mikähän oli tuo tutkimus, jossa muka Tojon suojaus oli huono? Linkki?
        Aika vaikea uskoa.

        Tero kun ei usko mihinkään muuhun kuin positiiviseen tohjossa.

        Varmasti on vaikea uskoa.


      • Tässä_totuus
        Vänkkäri kirjoitti:

        Mikähän oli tuo tutkimus, jossa muka Tojon suojaus oli huono? Linkki?
        Aika vaikea uskoa.

        Tuossapa linkki Tuulilasin tekemään tutkimukseen. Kyseessä oli 18 uutta ja uudehkoa autoa. Aivan kuten useimmat täällä sanovat, Toyotan tehdassuojaus on aivan huonoimpia. Alista suojaus on käytännössä puutteellisesti toteutettujen suojapaneleiden ja maalin varassa. Koteloissa ja ovien sisällä ei ole mitään pohjamaalia kummempaa "ruostesuojausta". Alkavaa ruostumista löytyi muutaman kuukauden ikäisistä Toyotista noissa paikoissa. Kelvotonta!
        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla


      • SetäUskooNytVaan
        Vänkkäri kirjoitti:

        Mikähän oli tuo tutkimus, jossa muka Tojon suojaus oli huono? Linkki?
        Aika vaikea uskoa.

        Usko nyt vaan ilman linkkejäkin. Tuo on ihan kaikkien yleisessä tiedossa ja tie kuinka lähteestä löytää helposti jos halut vaan etsiä. Lue vaikka viimeisimpiä Auto Bildin kestotestejä. Ihan viimeisimmässä numerossa mainittiin Dacian testin yhteydessä, että halpiskin voi olla hyvin suojattua ja kuinka monia japanilaisia lehti on viimeaikana "teurastanut" huonon suojauksen takia. Yariksen testi numero pari Sitten kertoi kuinka surkea oli sen suojaus ja ruostetta joka paikassa.
        Mene markettiin tai kirjastoon jos et osaa googlata.


    • Ruostuuhanse

      On noi tutkimukset olleet täällä moneen kertaan, etsi itse jos asia on uusi.

      • Toyota_Corolla

        Kaikki autot ruostuu, mutta Toyota on yksi vähiten ruostuvista. Ranskalaiset ruostuu hetkessä, mutta eivät Skoda ja Volkkrikaan siitä kauas jää. Euro autot on yleisesti paljon herkempiä ruostumaan kuin Japanilaiset ja Korealaiset.


      • 24v.euroautoeiruostu
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Kaikki autot ruostuu, mutta Toyota on yksi vähiten ruostuvista. Ranskalaiset ruostuu hetkessä, mutta eivät Skoda ja Volkkrikaan siitä kauas jää. Euro autot on yleisesti paljon herkempiä ruostumaan kuin Japanilaiset ja Korealaiset.

        Kaikki autot ruostuu mutta tohjo ruostuu niistä paljon herkiten. Japanilaiset ja itäautot ovat yleisesti herkempiä ruostumaan kuin Euroautot ja tämänhän kaikki normaalit ihmiset jo tiesivätkin.


      • Toyota_Corolla
        24v.euroautoeiruostu kirjoitti:

        Kaikki autot ruostuu mutta tohjo ruostuu niistä paljon herkiten. Japanilaiset ja itäautot ovat yleisesti herkempiä ruostumaan kuin Euroautot ja tämänhän kaikki normaalit ihmiset jo tiesivätkin.

        Minkähän takia CARINA E:tä on vielä melko paljon liikenteessä. Sen valmistus lopetettiin jo yli 15v sitten. Missähän on tuon ajan Ranskalaiset, Audit , Bmv:t ja volkkarit? Nehän on paalattu ajat sitten, mutta Carinalla ajetaan yhä. Kyllä tämä kertoo jotain siitä ylivertaisesta kestävyydestä. Toyotan ostavat ne, jotka ajavat paljon. Skodan ne, jotka seisottavat sitä pihassaan.


      • 24v.euroautoeiruostu
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Minkähän takia CARINA E:tä on vielä melko paljon liikenteessä. Sen valmistus lopetettiin jo yli 15v sitten. Missähän on tuon ajan Ranskalaiset, Audit , Bmv:t ja volkkarit? Nehän on paalattu ajat sitten, mutta Carinalla ajetaan yhä. Kyllä tämä kertoo jotain siitä ylivertaisesta kestävyydestä. Toyotan ostavat ne, jotka ajavat paljon. Skodan ne, jotka seisottavat sitä pihassaan.

        Onko sulla silmiä ollenkaan päässä? Kyllä näkyy vielä nykyäänkin yli 20vuotta vanhoja Ranskalaisia ja Saksalaisia liikenteessä eikä ne ole edes ruosteessa toisinkuin alle 20v narinat tai ylipäätään tojot. Itseltänikin löytyy päivittäin ajossa oleva vähän erikoisempi Ranskis silläkin on jo ikää sen 23vuotta mutta ruostetta ei ole muutakuin muutama kiveniskemä josta paistaa sinkkipinta läpi kesällä ne otetaan työn alle ja uutta maalia päälle moni tojota on tuon ikäisenä läpimätä. Oli mullakin joskus tojota mutta se olikin teinivuosien eka auto enää ei tojotaa meille tule.


      • Tilastojenkertomaa
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Minkähän takia CARINA E:tä on vielä melko paljon liikenteessä. Sen valmistus lopetettiin jo yli 15v sitten. Missähän on tuon ajan Ranskalaiset, Audit , Bmv:t ja volkkarit? Nehän on paalattu ajat sitten, mutta Carinalla ajetaan yhä. Kyllä tämä kertoo jotain siitä ylivertaisesta kestävyydestä. Toyotan ostavat ne, jotka ajavat paljon. Skodan ne, jotka seisottavat sitä pihassaan.

        Ja taas puhuu Corolla höpöjä. Tilastojen mukaan Suomen maanteillä on liikenteessä vain 2200 yli puolen miljoonan kilometrin tojoa. Volkkareita löytyy 3800kpl.
        Tämän asian tiimoilta tojotistit voi pyyhkiä persettä noilla ikiliikkuja-jutuillaan. Volkkari kestää todistetusti paljon pidempään.
        Samat tilastot näyttävät että vain yksi kolmesta tojosta selviää yli 200.000 km.


      • Kuten_jo
        Tilastojenkertomaa kirjoitti:

        Ja taas puhuu Corolla höpöjä. Tilastojen mukaan Suomen maanteillä on liikenteessä vain 2200 yli puolen miljoonan kilometrin tojoa. Volkkareita löytyy 3800kpl.
        Tämän asian tiimoilta tojotistit voi pyyhkiä persettä noilla ikiliikkuja-jutuillaan. Volkkari kestää todistetusti paljon pidempään.
        Samat tilastot näyttävät että vain yksi kolmesta tojosta selviää yli 200.000 km.

        moneen kertaan kirjoitettu, kaksi kolmasosaa tuonverran ajetuista Toyotoista on lähtenyt jo Afrikkaan. Muilla merkeillä kysyntää ei juuri olekaan. Olen joskus nähnyt Afrikanviennistä artikkelin. Euroopasta kasataan aina tuhansia autoja, pääasiassa Toyotoita Antwerpenin satamaan ja sieltä laivalla Länsi-Afrikan maihin, esimerkiksi naapurimaan kautta Nigeriaan. Vuositasolla puhutaan kymmenistätuhansista erikuntoisista autoista.


      • YarisIlmanvikoja
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Kaikki autot ruostuu, mutta Toyota on yksi vähiten ruostuvista. Ranskalaiset ruostuu hetkessä, mutta eivät Skoda ja Volkkrikaan siitä kauas jää. Euro autot on yleisesti paljon herkempiä ruostumaan kuin Japanilaiset ja Korealaiset.

        Mulla ollut 2 Golfia. Molemmat kovia ruostumaan . Toisesta ruostui irti "konepllin haka" . Toisesta etulokasuojat mädät kiinnityskohdistaan. Jotain kumimassaa laitettu ja vesi pääsi massan ja pellin väliin. Auto n.4v. vanha. Nyt 4,5v. Yaris ja ruosteeton! Ja myös ilman ainuttakaan vikaa.


      • Vaaralainen
        Tilastojenkertomaa kirjoitti:

        Ja taas puhuu Corolla höpöjä. Tilastojen mukaan Suomen maanteillä on liikenteessä vain 2200 yli puolen miljoonan kilometrin tojoa. Volkkareita löytyy 3800kpl.
        Tämän asian tiimoilta tojotistit voi pyyhkiä persettä noilla ikiliikkuja-jutuillaan. Volkkari kestää todistetusti paljon pidempään.
        Samat tilastot näyttävät että vain yksi kolmesta tojosta selviää yli 200.000 km.

        Onhan tuota ajettu Av-lla jo 330 ooo km ilman mitään erikoista huolta!!


    • Tyytyväinencitikisti

      Ei tullut mieleenkään viedä Citroenia mihinkään ruosteenestoon 04 ja kun viimeisen kerran alustaa kurkattiin ostajan kanssa niin pakoputki oli ruosteessa, ei mikään muu.

      Tämä on minua askarruttanut: citikat ja toyotat häviää markkinoilta suht samanikäisinä, ja silti Toyotan jälleenmyyntiarvo on jotenkin kauhean hyvä. Molemmat päätyy kuitenkin romuraudan kilohintaan suht samoilla kilometrillä, toinen vielä ruosteisempana. Millä kilometreillä hinnat lähenee toisiaan, kuka saa maksaa suurimman arvon pudotuksen? No, ainakin tojon hinta putoaa enemmän koska tojo on niin kallis.

      • Jännäjuttu

        Hyvä pointti - tojon hinta lähtee korkeammalta mutta molempken hinta putoaa nollaan samassa ajassa. Ehkä Ranskisten hinta putoaa alussa nopeammin - mikä tarkoittaa sitä, että samalla hinnalla saa uudemman ranskiksen tai vanhemman japanilaisen joka lisäksi rjostuj nopeammin.


      • PSAtaPeliin
        Jännäjuttu kirjoitti:

        Hyvä pointti - tojon hinta lähtee korkeammalta mutta molempken hinta putoaa nollaan samassa ajassa. Ehkä Ranskisten hinta putoaa alussa nopeammin - mikä tarkoittaa sitä, että samalla hinnalla saa uudemman ranskiksen tai vanhemman japanilaisen joka lisäksi rjostuj nopeammin.

        Vaikka ranskiksia paljon haulutaan, niin esim. Citroenilta löytyy autoja, jotka ovat käytettyinä hirveän edullisia, 2-3 tonttua halvempia kuin Toyotat, mutta samaan aikaan kestäviä ja tarjoavat hyvän vastineen käytetylle rahalle. Lisäksi varustelista on yleensä hyvin kattava, ja kaikki toimii.


      • Katteetonmaine

        Varmaan sitten tojon maine kestävänä nostaa vähän käytettyjen hintoja. Ei ehkä tule kenellekæän mieleen että lyhyt huoltovälit olis selityksenä pikkuista parempaan Katsastus menetykseen. Tarjoukset


      • dfadsfdafsd
        Jännäjuttu kirjoitti:

        Hyvä pointti - tojon hinta lähtee korkeammalta mutta molempken hinta putoaa nollaan samassa ajassa. Ehkä Ranskisten hinta putoaa alussa nopeammin - mikä tarkoittaa sitä, että samalla hinnalla saa uudemman ranskiksen tai vanhemman japanilaisen joka lisäksi rjostuj nopeammin.

        "Ehkä Ranskisten hinta putoaa alussa nopeammin - mikä tarkoittaa sitä, että samalla hinnalla saa uudemman ranskiksen tai vanhemman japanilaisen joka lisäksi rjostuj nopeammin."

        Lapsellinen päätelmä.


      • ilmanSuurtaUskoa

        Ja kummalla saa paremmat kyydit kaupan päälle?


      • Täys_pelle
        PSAtaPeliin kirjoitti:

        Vaikka ranskiksia paljon haulutaan, niin esim. Citroenilta löytyy autoja, jotka ovat käytettyinä hirveän edullisia, 2-3 tonttua halvempia kuin Toyotat, mutta samaan aikaan kestäviä ja tarjoavat hyvän vastineen käytetylle rahalle. Lisäksi varustelista on yleensä hyvin kattava, ja kaikki toimii.

        eli Toyota-trollipoju oksentelee milloin Skodan omistajana, milloin Citroenin ja hulluimmilla hetkillään on Mersu alla. Todellisuudessa alla on yh-äipän sosiaalitoimiston tuella ostama Helkama Raisu 80-luvulta. Sillä oli tarkoitus ajella pojun amismatkat mutta yritys epäonnistui pojun saatua hatkat amiksesta 2 viikon alisuorittamisen jälkeen.


      • Looginenpäätelmä
        dfadsfdafsd kirjoitti:

        "Ehkä Ranskisten hinta putoaa alussa nopeammin - mikä tarkoittaa sitä, että samalla hinnalla saa uudemman ranskiksen tai vanhemman japanilaisen joka lisäksi rjostuj nopeammin."

        Lapsellinen päätelmä.

        Minkä vaihtoehtoisen päätelmän haluat esittää? Molempien autojen elinkaari saman pituinen (edellä linkki). Toyo maksaa enemmän. Joko tojon hinta laskee jyrkemmin ainakin jossain kohtaa, tai sitten tojon romutushinta on korkeampi.


    • VanhaKuski

      Kyllä ranskalaisten maine nopeasti ruostuvina on vahva. Ja sille nyt on pakko olla aika hyvät perusteet, ei kai pitkään autojen kanssa pelanneet muuten noin väitä.
      En nyt sano, ettei Tojota ruostu, mutta aika vähän sellaisia tosi ruosteessa olevia vastaan on tullut.

      • Vanha_maine

        Kyllähän ne ranskikset vanhastaan ruostuivatkin melkein silmissä, mutta se oli 1970-luvulla. Tällä vuosituhannella ranskalaiset eivät ole herkkiä ruostumaan. Mutta vanha maine seuraa kauan mukana. Aivan, kuten Toyotan maine kestävänä autona. Sekin maine on viime vuosituhannelta.


      • KallioKalle

        yli 15 v sekä P että Avensis, molemmat ovat ruosteettomia!! Mieti sitä!!!!!!!


    • 8kahdeksas

      Ei tässä ole ruostumisesta kysymys, tässä volskun miehiä ottaa päähän, kun Toyotalla menee hyvin. Tulkaa Toyotan talliin, niin ei tarte kinuta.

      • vieläVoitVaihtaaMerkin

        Hehee, uskonveljen viimeinen oljenkorsi tuli käyttöön, eli ohjusta kilpailevan merkin suuntaan ja vältellen oman auton pahinta ongelmaa mitä autossa oikeasti voi olla. Ja kaikki tuo kahdeksan Toyotan kokemuksella, säälin sua, mitä oletkaan menettänyt kun olet kihnuttanut Toyotan resuilla koko elämäsi läpi.


      • Ei.ongelmaa
        vieläVoitVaihtaaMerkin kirjoitti:

        Hehee, uskonveljen viimeinen oljenkorsi tuli käyttöön, eli ohjusta kilpailevan merkin suuntaan ja vältellen oman auton pahinta ongelmaa mitä autossa oikeasti voi olla. Ja kaikki tuo kahdeksan Toyotan kokemuksella, säälin sua, mitä oletkaan menettänyt kun olet kihnuttanut Toyotan resuilla koko elämäsi läpi.

        Trolli on taas "ison ongelman" kimpussa. Muutaman satasen kun sijoittaa ruosteenestokäsittelyyn niin Toyota on lähes ikuinen. Ei niin pienintäkään ongelmaa ja mielenrauha vaan säilyy ja paranee. Trolli vaan on paniikissa kun VW roikkuu itse aiheuttamassaan löysässä hirressä. Ainoa mikä kasvaa on tappiollinen toiminta ja luottamuksen puute merkkiin.


      • 8kahdeksas
        vieläVoitVaihtaaMerkin kirjoitti:

        Hehee, uskonveljen viimeinen oljenkorsi tuli käyttöön, eli ohjusta kilpailevan merkin suuntaan ja vältellen oman auton pahinta ongelmaa mitä autossa oikeasti voi olla. Ja kaikki tuo kahdeksan Toyotan kokemuksella, säälin sua, mitä oletkaan menettänyt kun olet kihnuttanut Toyotan resuilla koko elämäsi läpi.

        Hei, en minä ole kihnuttanut, vaan minä olen ajanut, ilman mitään ogelmia. Volskulla ei näytä menevän ongelmitta.


    • rustee

      Vuoden 2000 Jaris tonnisella koneella.Vahdettiin pois v.2014,ajettu 280tkm.Ei koskaan tehty alustalle mitään.Pintaruostetta oli,mutta ei reikiä.Aina kerralla syynistä läpi.Mielestäni rahalle sai hyvän vastineen

    • laatuRomahtanut

      Ruostuvan auton maine pitää ansaita ja Toyota on tehnyt kaikkensa ansaitakseen sen.
      Useimmat kestotestit ovat saaneet masentavan lopun kun autoa on hieman tutkittu paremmin ja ruostetta löytyy todella monesta paikkaa ja aivan yllätyksellistäkin kohdista. Ja näissä nykyisissä testeissä puhutaan kaksi vuotiasta ja 100tkm ajetuista autoista ja jo silloin ollaan masentavassa tilanteessa, jopa katsastuksessa saattaa tulla hylsy pelkästään ruostumisen takia.

    • Näoncarinan

      Näin muuten eilen tuonCarina E:n, liikenteessä. Niitä ei ole ainakaan Helsingissä näkynyt aikoihin, jossain maaseudulla varmaan peltosutoina kaikki "rekisterissä olevat". Suomessahan auto pysyy rekisterissä vaikka sen työntäisi jyrkänteeltä alas.

      Noita Tarinoita oli aikanaan paljon ja siksi niitä on rekisterissäkin paljon. Liikenteessä oikeasti tosi vähän. Tässäkin oli ruostetta molemmissa lokasuojissa ja takaluukussa.

      Näin kyllä myös 64-mallin rättisitikan. Kovin kulunut oli alkuperäinen maali, mutta muuten puksutteli menemään. rättäreitä ja iiduja näkee melkein enemmän kuin carinoita.

      • Tuhansia_ja_taas

        tuhansia Toyotoita viedään viikottain Afrikkaan koska sielläkin ovat jo oppineet, mikä kestää. Tietyssä skitsofrenian vaiheessa potilaan hahmotus ympäristöstä alkaa kärsiä ja sellaiseen tämän trollipojun oireet vahvasti viittaavat.


      • Tosikupla

        "kaikki rekisterissä"? Pöljä trolli kuvittelee että peltoautot pidettäisiiin rekisterissä ja maksettaisiin päästöverot? Rättäreitä talvella liikenteessä? just.joo ja lehmät lentää ja trollit!


      • voipieniähiirulaisia

        Todellakin skitsofrenian hahmotus oireet alkaa näkyä tohjokuskeilla.Vaikeahan se on terojen tojolasit päässä pikkupili pystyssä hahmottaa että liikenteessä on muitakin autoja niitä erikoisempiakin kun jo pelkkä suoraan ajokin tuottaa terolle vaikeuksia.


      • Tottataitaaolla
        Tosikupla kirjoitti:

        "kaikki rekisterissä"? Pöljä trolli kuvittelee että peltoautot pidettäisiiin rekisterissä ja maksettaisiin päästöverot? Rättäreitä talvella liikenteessä? just.joo ja lehmät lentää ja trollit!

        Kyllä se vaan pitää paikkansa, minäkin muostan että asiasta oli joskus pari vuotta sitten kirjoitus: autot otetaan vakuutuksista pois mutta sitä voi pitää rekisterissä loputtomiin. Rekisteriviranomainen ei pysty näkemään onko auto tallinvintillä, meren pohjassa vai ajossa. Siksi rekisteröintirilasto antaa Suomen autokannasta hieman yli-ikäisen vaikutelman. Muissa maissa kilvet lähtee kun ajo loppuu.


    • Picnicman

      Just vaihdoin 18v ikäisen täysin ruosteettoman Toyotan uudempaan.
      Aina on toiminut hyvin, toivonkin että nykyinen saksanseisoja pystyisi samaan.

      • asiakaslehdenKertomaako

        Hihii, unikuvissa "ruosteeton" Toyota, ihan varmasti viikon paras ja hartain uskovaisen.


    • tojopotta_ruostuu

      Ei tojopotta luota edes omaan laatuunsa.

      Variksille tuli muutama vuosi sitten yksi takaisinkutsu aiheesta "pitää tehdä vähän lisäsuojausta korin saumoihin, ettei auto vallain katkipoikki ruostu takuuaikana".

      Jostan pohjan tai kynnyskoteloiden saumoista oli kyse...

      Vrt. Opelit oli kovia ruostumaan 90-luvulla ja silloin niihin tehtiin määräaikaishuoltojen yhteydessä jotain pikaisia suojakäsittelyitä. Tojopotta hiihtää aina 20 vuotta muiden perässä...

      Tyyppivikojen listoilla on myös tavannut roikkua mm. polttoaineen tankkausputken ruostuminen puhki. Tähän olen itsekin törmännyt, alle 10 vuoden ikäisen tojopotan kanssa. Se oli 80-lukua se, mutta yhtään ei ole kehitystä tapahtunut asian suhteen, kerran sama vaivaa uudempiakin malleja.

      K.o. tojopotta oli muutenkin kova ruostumaan, janoinen ja ihan järkyttävän paska ajettava talvikeleillä. Niin joo, ja lämmityslaite oli vähän kehno. Suurin ongelma olivat alimitoitetut ilmanpoistoaukot. Nämäkin ei vikoja, vaan ominaisuuksia tojopotissa.

      Kalliit oppirahat on maksettu eikä tojopottiin tarvi enää sekaantua.

      • dsfsdfasdsfda

        Satusetä. Tämä on mäitä sarjan Esson baarissa, kahvilassa, kahvitauolla juttuja. Näitä täällä on luettu kymmeme vuotta.


      • Viimeiset
        dsfsdfasdsfda kirjoitti:

        Satusetä. Tämä on mäitä sarjan Esson baarissa, kahvilassa, kahvitauolla juttuja. Näitä täällä on luettu kymmeme vuotta.

        kymmenkunta vuotta tämä Toyota-palstan trollipoju on täällä kirjoitellut kehittymättä peruskoulutasosta yhtään. On surkeaa havaita että yhteiskunta yrittää pitää tällaisista alisuorittajistakin huolen vaatimatta mitään takaisin, esim 9€ työtä. Sellainen saattaisi eheyttää repaleista itsetuntoakin omalta osaltaan.


      • Quitoskim

        Paska puehtta !


    • vferTHN

      ei ole koskaan toyota ruostunut ei,täysin on korroosiosta vapaa.aivan upeat ajo-ominaisuudet,ehkä maailman parhaat.halutuin,eniten kopioitu,kadehdituin? paras? on paras!

      • asdaddas4

        Tällä hetkellä taitaa halutuin olla VW, eniten myyty.


      • Paljonko_trollille
        asdaddas4 kirjoitti:

        Tällä hetkellä taitaa halutuin olla VW, eniten myyty.

        maksetaan tästä aamuvarhaisesta iltamyöhään jatkuvasta sekoilusta. Kiusallista mainosta koko Vw-konsernille tällaiset hullun kirjoitukset.


      • SaanaQ
        asdaddas4 kirjoitti:

        Tällä hetkellä taitaa halutuin olla VW, eniten myyty.

        Manipuloituko?


      • LampiSu
        asdaddas4 kirjoitti:

        Tällä hetkellä taitaa halutuin olla VW, eniten myyty.

        Joo sakalainen Audi; 1980-luvulla, pitpä hetsailla moneen kertaan. Miten lie ollut WW?


    • Painajaismaista

      Oikeasti, kmvanhoja tohjoja näkee enää vain painajaisissa.

      • laatuonjossainmuualla

        No kun eihän ne kestä! Siksi niitä ei enää ole liikenteessä. Eilen näin yhden 90-luvun alun Toyotan, siihen oli näköjään hitsattu 3 neliötä peltiä ja vaihdettu joka ikinen luukku eriväriseksi, että olisi edes joku luukku siinä luukun paikalla. Saman ikäisiä volsuja, volvoja, audeja ja mersuja on liikenteessä edelleen paljon. Suurimmassa osassa on jopa alkuperäiset luukut, tekniikasta puhumattakaan!
        Muutama vuosi sitten kaverin avensiksesta lähti oven lista irti PESUSSA. Eli siis ei ainakaan laatu ole parantunut viimevuosina. Arvatkaa mitä siellä alla oli? Vinkki, maali ja liima ei kestä kiinni siinä hapettuneessa ruskeassa aineessa.


    • skijhjkhg

      osta tohjo ja saat ruosteet mukana.vain tohjolta.

      • dfdfdsfsdfd

        Lapsellinen.


      • tyyder

        oot lapsellinen no ole sitten mulkku.


    • erwrere

      Ei ole kyse legendasta vaan faktasta. On tullut nähtyä jo 2000-luvun alun Corollia (uudempi kori!) ja Yariksia joissa mätää ja hitsattuja paikkoja.

      Päällepäin nuokin autot olleet melko siistejä, siis maalipinta tuntuisi kestävän hyvin mutta alustan puolella ruoste nakertaa terästä ihan siinä missä ennenkin. Alustan suojana on tehtaan jäljiltä ainoastaan maali, mitä nyt hieman kiveniskumassaa laitettu paikkoihin jonne kivet lentää.

      Jälkikäteen (uutena) suojatut/massatut yleensä parempia.

    • on.tietoa

      "Yleisesti hyvä ruostesuojaustaso enintään viisi vuotta sitten uusina esiteltyjen mallien joukossa on seuraavilla automerkeiillä:

      Audi

      BMW

      Mercedes-Benz

      Opel

      Renault

      Seat

      Skoda

      Volkswagen

      Volvo "

      "Heikoimmin korinsa ruostumista vastaan suojaavat japanilaiset Honda, Mitsubishi, Nissan, Toyota sekä Subaru."

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288594396031.html"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe