Unijukalle

Perunaa

Hei !

Näkisitkö minullekin, kiitoksia.

Olen netitse yhteydessä lähes joka päivä vähän vanhemman miehen kanssa. Hänellä tummat hiukset ja
haalean siniset silmät. Akateeminen
koulutus. Monenlaista asiaa olemme
kirjoittaneet. Mitähän hän miettii
minusta ? Tavanneet emme ole,
mutta hän otti sen kyllä esiin jo
aiemmin, silloin ei sovittu tarkempaa
ajankohtaa. Haluaisiko hän yhä tavata ? Jos tapaisimme, miten
tulisimme juttuun ?

7

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unijukka15

      Mahdollisuuksia olisi paljon. Taloudellinen hyvinvointi todennäköinen.
      Ei pitäisi kuitenkaan suunnitella (ainakaan heti) liikaa, vaan elää hetkessä ja tutkailla tilannetta.
      Jos osaatte sopivasti joustaa, niin voisitte tulla hyvin juttuun. Sopusointuinen ihmissuhde on hyvin mahdollista tästä rakentaa.

      • Perunaaa

        Millaisia nuo mahdollisuudet voisivat olla ?

        Hän ei nyt ole virassa, siis sen
        työn, mihin hänellä on koulutus
        ja työkokemusta. Hänen taloutensa ei ehkä ole hyvällä mallilla, ainakaan nykyään.
        Aiemmin on ollut ainakin velkasa-
        neeraus. Hänellä taitaa mennä
        rahaa myös alkoholiin jonkin
        verran. Voisiko hän vähentää
        alkoholin käyttöä ? Onko se
        suruun tms miksi hän juo ?

        Kokeeko hän sen ongelmallisena,
        kun minä en ole yhtä korkeasti
        koulutettu kuin hän ?


    • Unijukka15

      Eli tilanne on kaksijakoinen, hänen täytyisi löytää ne mahdollisuudet, joihin hän pystyy sillä ammattitaidolla ym., mikä hänellä on. Silti isoja riskejä pitäisi nyt välttää.
      Suru, pettymykset tm.ovat varmasti syitä juomiselle ylipäätänsä, niin lienee asia hänenkin tapauksessa.
      Täytyisi selvittää se mitä hän rakkaudelta hakee, mutta voi olla niinkin, että hän etsii nyt rakkautta vääristä syistä, taikka ei tiedä syytä miksi hän rakkautta etsii. Kenties kyse on siitä, että sinä voit auttaa häntä kohti oikeaa polkua. Jolloin hänen itsevarmuuttaan pitäisi palauttaa sikäli, että hän voisi taas löytää elämässä polun, jota kautta voisi menestyä.
      Kyse on tämän mieshenkilön "toipumisesta". Mahdollisuuksia on tietenkin vaikeampi nähdä tässä tilanteessa, mutta niitä on yhä olemassa.
      Tässä tilanteessa ei koulutuksella taida olla väliä, kyse on myös "avuntarvitsijasta", myöhemmin voi toki itseänsä myös kouluttaa. Nyt tarvitaan kärsivällisyyttä, jos haluat auttaa hänet nykyisestä tilanteesta.
      Toisaalta jatkossa tilanne voi olla hyvinkin kaksijakoinen, mikäli hän tilanteesta selviää. Oletko hänelle silloin vain "auttaja", tilanteessa joka oli hänelle vaikea ...

      • Perunaa

        Kiitos Unijukka15 !

        Onkohan tällä miehellä se tilanne, kun sanotaan,
        suutarin lapsilla ei ole kenkiä ? Hän on tehnyt
        sosiaalialan työtä (eli hoitanut muiden asioita),
        mutta onkohan kuitenkin niin, että omat asiat
        ovat huonossa jamassa ?

        Onkohan hänen avioliittonsa mennyt jotenkin
        pieleen ja juominen liittyisi siihenkin ?

        Hän on tsempannut minua eteenpäin elämässäni,
        joten sikälikin kyllä haluaisin yrittää auttaa häntä,
        mutta onkohan se liian vaikea tehtävä minulle ?
        Jos hän tarvitsisikin ammattilaisen apua;
        enkä ainakin alkoholin käyttöönsä ?

        En minä kyllä halua häneen rakastua.
        Koen, ettei hän ole sopiva mies minulle.
        Miten sinä Unijukka näet tämän asian ?
        Olisiko hän sopiva ?


    • Unijukka15

      Juominen liittyy hänellä menneisyyden pettymyksiin.
      Suhdetta tuskin kannattaa nyt ajatella, sillä saattaa mennä jonkin aikaa, että hän pääsee näistä asioista ylitse. Silloin taasen koittaa mahdollisesti uusi tilanne.
      Mutta jos voit olla hänelle muutoin avuksi, niin sehän on vallan erinomainen asia.
      Kriisi tässä hänen tilanteessaan on kuitenkin varsin syvä, ja mahdollisesti myöskin osin hänen itsensä aiheuttama. Jotenka se liittyisi sitäkin voimakkaammin myös hänen käytökseensä ja persoonaansa. Tilanteessa voi vain antautua.
      Aika ajoin näin syvässä kriisissä voi henkilölle tulla esim.seksuaalisia ajatuksia, ymmärräthän toki, että ne eivät ole tällöin paljonkaan "sidoksissa" rakkauteen ...
      Häntä kuten käytännössä ketä tahansa kriisiin itsensä ajanutta olisi kuitenkin hyvä osata ymmärtää ja kuunnella. Ja kuuntelijaa hän eniten ehkä tarvitsisi ...

      • Perunaa

        Kiitos Unijukka15 !

        Tiedostaako tämä mies sen, että on itse osittain aiheuttanut tilanteen,
        missä hän on ? Käyttäneekö hän muita päihteitä kuin alkoholia ?

        Hän ei ole onneksi ehdottanut seksiä. Minä en halua hänen kanssaan mitään seksuaalista,
        enkä yleensäkään voi häntä
        edes tavata.

        Kyllä hän nyt vaikuttaa sellaiselta
        ongelmamieheltä, että minä en
        koe pystyväni häntä auttamaan.
        Korkeintaan siis tuo kuunteleminen,
        mutta kun hän ei oikein kerro nyt
        itsestään mitään. Alkuun kertoi
        jotakin, mutta esim avioliitostaan
        ei ole maininnut, eikä hänen asiansa
        tietysti minulle kuulukaan.

        Tämä tilanne on jotenkin hankala.
        Minua toisaalta harmittaa, kun
        ryhdyin ollenkaan kirjoittamaan
        hänen kanssaan, mutta kun en
        voinut silloin alussa tietää, että
        kirjoittaminen meneekin sellaiseksi,
        että joka päivä (ja nykyään lähes joka päivä). En tiedä, ehkä en voi
        lopettaa kirjottamista kokonaan.
        Jos lopettaisin, miten hän sitten
        suhtautuisi ?

        Mitä tämä hänen ja minun kirjottamisella tapahtuva yhteydenpito merkitsee hänelle ?
        Kokeeko hän sen tärkeänä vai onko
        jotenkin pakkopullamaista ?


    • Unijukka15

      Hänellä on syviä tunneperäisiä ongelmia. On kuitenkin mahdollista parantua niistä vähitellen, ja ihmissuhteet ovat tässä tärkeässä osassa.
      Jos avaan nyt vielä ed.nostoa niin siellähän tuli sellinen korttipari kuin miekkojen 10 ja voima, siis olla syvissä vesissä ja tietty "selviytymisvaisto" voi nostaa sieltä ylös. Siksi otin mm.seksuaalisuuden esiin, voimahan liittyy selviytymisvaistoon.
      Kun kuitenkin uidaan syvissä vesissä niin on hyväksyttävä se tilanne ja ne tuntemukset jotka vievä selviämistä kohti. Kun ihminen on kaikkineen täysin yksin (kuten se voidaan kokea) niin silloinhan myöskin rakkautta tarvitaan, mutta se ei ole sama asia kuin jollekin muulle. Sitä tarvitaan myöskin siksi koska halutaan "tukea".
      Tunteiden kirjo vaikuttaa siis tällä henkilöllä nyt suurelta ja hän on enemmän taikka vähemmän hukassa, mutta tavallaan uuden luonti on jo alkamassa. Vain sinä itse voit lopulta tietää sen miten voit häntä tilanteessa auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe