Miksi nuoremmat naiset ei tervehdi?

OnkoVaikeeSanooMoi

Olen kiinnittänyt erityisen suuren huomion seuraavaan seikkaan kun näenhän esim taloyhtiömme alueella paljonkin naisia plus muissakin tilanteissa niin tervehtimiseen voi laittaa selkeän kaavion. Siis tervehdys on ihan perinteinen kohtelias tapa sanoa hei jos esim nähdään useamminkin eli ollaan näkö tuttuja. Nyt ei ole kyse iskemisestä. Omien havaintojeni mukaan 50 ikäiset tervehtivät käytännössä poikkeuksetta kaikki eli noin 100 prosenttisesti. 40 ikäisetkin suurimmaltaosin ja väittäisin noin 90 prosenttisesti mutta sitten tapahtuu iso muutos. 30 ikäisistä ehkä puolet tervehtii takaisin. Huom nainen ei aloita tervehdystä juuri koskaan vaan aina mies. Sitten tämä mykkä sukupolvi. 20 ja 20- ikäisistä naisista ehkä 10 prosenttia tervehtii ja sekin lukema on tiukassa. Yleisemmin kääntävät päänsä ja ehkä itsekseen mumisevat jotain tai eivät ole näkevinäänkään. Mistä tämä johtuu? Itse kuitenkin kun liki neljääkymppiä kävyä mies olen näkisin tuon ihan sivistyneenä normaalina käytöksenä. Monasti myös huomannut sen että mitä kauniimpi nainen on sen varmemmin hän ei tervehdi takaisin. Onko muut havainneet vastaavaa?

143

3058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiköNiin

      Tästä voi vetää johtopäätöksen aka palstatotuuden,
      että mitä kauniimpi nainen on niin sitä enemmän on kusta päässä.

      • nähty.on

        Kovat luulot itsestään. Ei se vielä käsitä, ettei sillä ole muuta arvoa kuin pimpsa ohimenevän kauniisti kehystettynä


      • 177
        nähty.on kirjoitti:

        Kovat luulot itsestään. Ei se vielä käsitä, ettei sillä ole muuta arvoa kuin pimpsa ohimenevän kauniisti kehystettynä

        Tai sitten se tietää teikäläisten ajatusmaailman. Minäkin kohtelisin kuin ilmaa sellaista miestä, jonka mielestä minulla ei ole muuta arvoa kuin pimpsa.


      • nähty.on
        177 kirjoitti:

        Tai sitten se tietää teikäläisten ajatusmaailman. Minäkin kohtelisin kuin ilmaa sellaista miestä, jonka mielestä minulla ei ole muuta arvoa kuin pimpsa.

        Onko sinulla?


      • Naisasialooseri1

        Niin, hyvä pointti. Onko hänellä muuta tarjottavaa kuin monen miehen nussima pimpsa?


      • paljon.esitystä
        Naisasialooseri1 kirjoitti:

        Niin, hyvä pointti. Onko hänellä muuta tarjottavaa kuin monen miehen nussima pimpsa?

        Näähän nokkavimpia ovatkin. Esittävät siveyden sipulia.


    • HuomentaPäivääIltaa

      Jos "oikeaoppisesti" käyttäydytään, ei naisen kuulukaan tervehtiä ensin, vaan miehen... Tosin itse tervehdin edeltäpäin kaikki naamatutut ja tuntemattomatkin taloyhtiöni rapussa kulkevat, olen nuoresta asti tervehtinyt. Olen pannut merkille vähän saman asian, vaikka itse olen jo iäkkäämpi nainen, nuorissa ja kauniissa tytöissä ja naisissa on paljon sellaisia jotka ei tervehdykseen vastaa. Mutta on niitä tervehdyksiin vastaamattomia nuorissa miehissäkin. Yksi vanha jurottaja -ukko, noin 70 -vuotias myös asuu rapussani, ja ei ole koskaan tervehtinyt takaisin, kunhan mulkaisee vihaisesti. No minä aina lausahdan tervehdyksen hänellekin.

      • OnkoVaikeeSanooMoi

        Jos olisit lukenut tekstini loppuun niin siellä kirjoitinkin että naisethan ei yleisemmin tervehdi ekaksi. Ihme logiikkaa jota ei taatusti alle nelikymppiset ole tavoikseen saanut oppia koulussa. Joten se ei selitä ainakaan sitä miksi eivät tervehdi. Eikä varsinkaan se että olen aina se ensimmäinen joka moikkaa mutta tuossa kaavassa suurinpiirtein noilla prosenteilla vastataan takas. Mun kahdeksankyt luvun kouluvuosilla ei ainakaan opetettu että miehen pitää ensin tervehtiä. Kyllä silloin jo oli jotain tasa-arvo oppeja tuonkin suhteen. Mut näinhän se tuntuu menevän. Tasa-arvo säännöt ei koske naisia mutta miehiä uhallakin.


      • HuomentaPäivääIltaa
        OnkoVaikeeSanooMoi kirjoitti:

        Jos olisit lukenut tekstini loppuun niin siellä kirjoitinkin että naisethan ei yleisemmin tervehdi ekaksi. Ihme logiikkaa jota ei taatusti alle nelikymppiset ole tavoikseen saanut oppia koulussa. Joten se ei selitä ainakaan sitä miksi eivät tervehdi. Eikä varsinkaan se että olen aina se ensimmäinen joka moikkaa mutta tuossa kaavassa suurinpiirtein noilla prosenteilla vastataan takas. Mun kahdeksankyt luvun kouluvuosilla ei ainakaan opetettu että miehen pitää ensin tervehtiä. Kyllä silloin jo oli jotain tasa-arvo oppeja tuonkin suhteen. Mut näinhän se tuntuu menevän. Tasa-arvo säännöt ei koske naisia mutta miehiä uhallakin.

        Luin tekstisi loppuun, mutta mainitsinpahan vaan, että jos "oikeaoppisesti" halutaan käyttäytyä, pitää miesten tervehtiä ensin. Myös nuorempien ihmisten pitää tervehtiä ensin iäkkäämpiään - myös naisten miehiä, mutta en muista oliko se jotenkin määritelty kuinka suuri ikäero tulee olla kyseessä. Toki hyviin tapoihin kuuluu vastata tervehdykseen aina. En tosiaan tiedä mistä se johtuu, että nuoret naiset ei tervehdi. Olen pannut kyllä merkille, että nykyään nuoret miehet on samanlaisia, kai se on sitten sitä tasa-arvoa?


      • HuomentaPäivääIltaa kirjoitti:

        Luin tekstisi loppuun, mutta mainitsinpahan vaan, että jos "oikeaoppisesti" halutaan käyttäytyä, pitää miesten tervehtiä ensin. Myös nuorempien ihmisten pitää tervehtiä ensin iäkkäämpiään - myös naisten miehiä, mutta en muista oliko se jotenkin määritelty kuinka suuri ikäero tulee olla kyseessä. Toki hyviin tapoihin kuuluu vastata tervehdykseen aina. En tosiaan tiedä mistä se johtuu, että nuoret naiset ei tervehdi. Olen pannut kyllä merkille, että nykyään nuoret miehet on samanlaisia, kai se on sitten sitä tasa-arvoa?

        Aika paljon olen samoilla linjoilla kuin sinäkin, mutta en tosin pidä väliä kuka tervehtii ja ketä ensin.....samaan vanhaan ohjeeseen taitaa perustua sekin, että "ylempi arvoinen" tervehtii ensin "alempi arvoista".....esim. työympäristössä....

        En ole huomannut silloin tervehtimis eroavaisuuksia eri ikäryhmissä, kun itse tervehtii ensin...pääsääntöisesti kaikki tervehtivät takaisin.... oli ikä tai yhteiskuntaluokka mikä tahansa....


      • Jos noin oikeaoppisesti käyttäydyttäisiin, naiset olisivat kesät paksuna ja talvella töppöset olisivat piilossa. Jos on isänsä tai miehensä omaisuutta, niin silloin on vissiin epäkohteliasta tevehtiäkin ensin.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Jos noin oikeaoppisesti käyttäydyttäisiin, naiset olisivat kesät paksuna ja talvella töppöset olisivat piilossa. Jos on isänsä tai miehensä omaisuutta, niin silloin on vissiin epäkohteliasta tevehtiäkin ensin.

        " ja talvella töppöset olisivat piilossa."

        Tätä ohjetta jotkut pappasti auliisti tarjoavat ja sitä myös monet miehet vielä nykyisinkin käyttävät.... ;P

        Eli resurssien säätelystä kyse......naisilla on sitten se toinen säätelytapa ja molemmissa tavoissa kyse säälittävästä alistamisesta, kontrolloinnista ja "palkitsemisesta".....tosin niin kuin sanoin tosi monessa suhteessa nämä säälittävät käytännöt ovat käytössä....silloin asiassa ei ole mitään vikaa jos molemmat harrastavat sitä, mutta monesti siihen syyllistyy vain jompikumpi, jolloin suhde on epätasapainoinen....jolloin se toinen on kärsijä ja hän on vääränlaisen persoonan kanssa suhteessa...


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        " ja talvella töppöset olisivat piilossa."

        Tätä ohjetta jotkut pappasti auliisti tarjoavat ja sitä myös monet miehet vielä nykyisinkin käyttävät.... ;P

        Eli resurssien säätelystä kyse......naisilla on sitten se toinen säätelytapa ja molemmissa tavoissa kyse säälittävästä alistamisesta, kontrolloinnista ja "palkitsemisesta".....tosin niin kuin sanoin tosi monessa suhteessa nämä säälittävät käytännöt ovat käytössä....silloin asiassa ei ole mitään vikaa jos molemmat harrastavat sitä, mutta monesti siihen syyllistyy vain jompikumpi, jolloin suhde on epätasapainoinen....jolloin se toinen on kärsijä ja hän on vääränlaisen persoonan kanssa suhteessa...

        Niinpä.

        Tosin tarkoitukseni oli vain sanoa, että jos sukupuoleen katsomatta perustelee jotain hölmöyttä, kuten vaikkapa tervehtimättä jättämistä, se kalahtaa yleensä omaan nilkkaan.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Niinpä.

        Tosin tarkoitukseni oli vain sanoa, että jos sukupuoleen katsomatta perustelee jotain hölmöyttä, kuten vaikkapa tervehtimättä jättämistä, se kalahtaa yleensä omaan nilkkaan.

        Tämä on ihan totta.....on se kumma miksi asioista pitäisi tehdä aina entistäkin vaikeampaa...jopa yksinkertaisista ja helpoista... ;P


      • HuomentaPäivääIltaa
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Jos noin oikeaoppisesti käyttäydyttäisiin, naiset olisivat kesät paksuna ja talvella töppöset olisivat piilossa. Jos on isänsä tai miehensä omaisuutta, niin silloin on vissiin epäkohteliasta tevehtiäkin ensin.

        No en minä tarkoita ja halua, että noita sääntöjä pitäisi tiukasti noudattaa. Itsehän en noudata, vaan olen aina, nuoresta asti tervehtinyt itse edeltäpäin naamatutut ja kotitalon rapussa kulkevat tuntemattomatkin vauvasta vaariin. Osa tervehtii takaisin, osa ei. Osa "kouliutuu" ajan kanssa, ja alkaa vastata siihen tervehdykseen. Tosin ei kaikki, kuten se mainitsemani naapurin vanhempi mies, joka vain mulkoilee vihaisesti.


      • HuomentaPäivääIltaa kirjoitti:

        No en minä tarkoita ja halua, että noita sääntöjä pitäisi tiukasti noudattaa. Itsehän en noudata, vaan olen aina, nuoresta asti tervehtinyt itse edeltäpäin naamatutut ja kotitalon rapussa kulkevat tuntemattomatkin vauvasta vaariin. Osa tervehtii takaisin, osa ei. Osa "kouliutuu" ajan kanssa, ja alkaa vastata siihen tervehdykseen. Tosin ei kaikki, kuten se mainitsemani naapurin vanhempi mies, joka vain mulkoilee vihaisesti.

        Minusta ihmiset tervehtivät luonteensa eikä sukupuolensa tai ikänsä perusteella. Osa saa paskahalvauksen, jos joku ehtii samaan hissiin. Toinen tervehtii aina ja iloisesti kaikkia.

        Minua vain sekä huvittaa, että ärsyttää, kun ihmiset perustelevat paskaa tai vähintäänkin passiivista käytöstään sukupuolella, iällä tai historialla riippuen siitä, minkä kokevat itselleen edulliseksi. Kuten vaikkapa nämä nykyajan telaketjufeministit, jotka kuitenkin jättävät aloitteen teon miehille, koska "niin on aina tehty" tai "mies haluaa olla metsästäjä". Olisihan noloa sanoa, että kovan kuoren alla asuu arka ja pakkeja pelkäävä nainen.


      • 713
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Aika paljon olen samoilla linjoilla kuin sinäkin, mutta en tosin pidä väliä kuka tervehtii ja ketä ensin.....samaan vanhaan ohjeeseen taitaa perustua sekin, että "ylempi arvoinen" tervehtii ensin "alempi arvoista".....esim. työympäristössä....

        En ole huomannut silloin tervehtimis eroavaisuuksia eri ikäryhmissä, kun itse tervehtii ensin...pääsääntöisesti kaikki tervehtivät takaisin.... oli ikä tai yhteiskuntaluokka mikä tahansa....

        Noin minäkin muistan sääntöjen menevän: ylempiarvoinen tervehtii ensin alempiarvoista. Siviilissä siis vanhempi tervehtii ensin nuorempaa eikä päinvastoin, kuten "HuomentaPäivääIltaa" kirjoitti.


    • m-i-e-s

      Missä päin maailmaa nuoret naiset eivät tervehdi ja onko se jonkin sortin ongelma, kun eivät tervehdi? Itsellä onneksi lähin naapuri asuu tykin matkan päässä, mutta eipä tule äkkiseltään yhtään kyläpahasta mieleen, jossa ei ole tullut käytyä ja jossa on jäänyt tervehdykset saamatta.

      Saattaa enemmän olla kasvatuksen tai tapojen tuotos, mutta ihan Etelästä Pohjoiseen on paikallinen väestö tervehtinyt. Joskus voisi ihan vastata tervehdykseen; en mä asu täällä. Jotkut ihan väkisin hakeutumalla hakee juttelemaan, kunhan jotain pääsevät sutkauttelemaan.

      Veikkaan että nuo nuoret naiset ja heidän moikkaamisensa on jokin pakkomielle ja väkinäinen, joten saattaa ihan luontaiset vaistot varoiteilla teistä, saatat aiheuttaa epämiellyttävää tunnetta tjsp. Ihmiset kyllä näkevät ja vaistoavat asioita.

      • S24.nFemakotRy

        Tämän femakko valkoritarin kommentteihin voit jättää vastaamatta. Dissaa joka käänteessä miehiä ja nuoleskelee naisten mielipiteille kokoajan. Toisinsanoen ei vastaa rehellisesti koskaan miesten esittämiin kysymyksiin.


      • m-i-e-s
        S24.nFemakotRy kirjoitti:

        Tämän femakko valkoritarin kommentteihin voit jättää vastaamatta. Dissaa joka käänteessä miehiä ja nuoleskelee naisten mielipiteille kokoajan. Toisinsanoen ei vastaa rehellisesti koskaan miesten esittämiin kysymyksiin.

        Kuulostat ihan katkeralta kurpalta. =P


    • siitakesieni

      Voi olla kyse itseluottamuksen puutteesta, huonoista käytöstavoista tai ihan vaikka siitä, että ei ole kasvomuistia ollenkaan, jolloin kaikki kasvot tuntuvat vierailta, vaikka näkisi saman naaman joka päivä.

      Kauniilla naisilla on itsesuojeluvaistoa eivätkä yleensä edes moikkaa, koska heillä on kokemusta siitä, että jos moikkaat varsinkin pienen hymyn kera, niin heti tullaan juttelemaan niitä näitä ja pian ollaan jo yrittämässä pokaamista.

      Itseluottamus kasvaa yleensä iän myötä. Semmoiset lapsentekoiän ohittaineet 50-w mammat ovat yleensä niin rohkeita etteivät häpeile tippaakaan, vaan tervehtivät ronskisti kaikki naapurit ja muut tontilla liikkujat.

      • OnkoVaikeeSanooMoi

        Muistista ei varmasti ole kyse koska silloinhan se pitäisi mennä niinpäin että mitä vanhempi niin sen varmemmin et tervehdi. Nuo huonot käytöstavat tulevat kyllä ennemmin mieleen ja mitä nuorempi sen huonompi tapainen. Johtuuko sitten tästä vapaasta kasvatuksesta jolla ainakin jo pari sukupolvea alkaa olemaan melko huningolla.
        Mun mielestä tuo itsesuojeluvaisto on anteeksi nyt vain ylpeää kusipäisyyttä. Toisaalta mitä olen näitä palsta juttuja lukenut niin alan olemaan tuonkin teorian kannalla. Pidän itseäni vaatimattoman näköisenä miehenä ja tosiaan lähes päivittäiset kauniimmat näkötutut jättävät vastaamatta tervehdyksiin mutta muutaman kerran kun komeampia kavereita on tullut kylään joilla muutenkin hieman pelimies luonnetta niin kyllä heille järjestään moikkailevat ja eräskin naikkonen ihan oma aloitteisesti jäi yhden kaverin kanssa pidemmäksikin aikaa juttelemaan. Kysyinkin tältä kaverilta et tunsitteko toisenne kun kyseinen nainen ei koskaan ole mulle moikannut saati edes puhunut ja nyt rupatteli kuin parhaalle kaverilleen. Ei kuulemma tuntenut häntä ja ihan niitä näitä oli tullut juttelemaan. Alkaa kyllä asiat taas valkenemaan et se taitaakin olla myös ulkonäöllinen syy keille naiset etenkin nuoremmat moikkailevat.


      • 1219
        OnkoVaikeeSanooMoi kirjoitti:

        Muistista ei varmasti ole kyse koska silloinhan se pitäisi mennä niinpäin että mitä vanhempi niin sen varmemmin et tervehdi. Nuo huonot käytöstavat tulevat kyllä ennemmin mieleen ja mitä nuorempi sen huonompi tapainen. Johtuuko sitten tästä vapaasta kasvatuksesta jolla ainakin jo pari sukupolvea alkaa olemaan melko huningolla.
        Mun mielestä tuo itsesuojeluvaisto on anteeksi nyt vain ylpeää kusipäisyyttä. Toisaalta mitä olen näitä palsta juttuja lukenut niin alan olemaan tuonkin teorian kannalla. Pidän itseäni vaatimattoman näköisenä miehenä ja tosiaan lähes päivittäiset kauniimmat näkötutut jättävät vastaamatta tervehdyksiin mutta muutaman kerran kun komeampia kavereita on tullut kylään joilla muutenkin hieman pelimies luonnetta niin kyllä heille järjestään moikkailevat ja eräskin naikkonen ihan oma aloitteisesti jäi yhden kaverin kanssa pidemmäksikin aikaa juttelemaan. Kysyinkin tältä kaverilta et tunsitteko toisenne kun kyseinen nainen ei koskaan ole mulle moikannut saati edes puhunut ja nyt rupatteli kuin parhaalle kaverilleen. Ei kuulemma tuntenut häntä ja ihan niitä näitä oli tullut juttelemaan. Alkaa kyllä asiat taas valkenemaan et se taitaakin olla myös ulkonäöllinen syy keille naiset etenkin nuoremmat moikkailevat.

        Ja sinä ilmaiset tässä vuodatuksessasi syyn tuohon katkeruuteesi: himoitset niitä nuoria mimmejä, mutta ne eivät ole sinusta kiinnostuneita.


      • OnkoVaikeeSanooMoi
        1219 kirjoitti:

        Ja sinä ilmaiset tässä vuodatuksessasi syyn tuohon katkeruuteesi: himoitset niitä nuoria mimmejä, mutta ne eivät ole sinusta kiinnostuneita.

        Missä vaiheessa puhuin himoitsemisesta ja iskemisestä? Kyselin käyttäytymistapojen perään en minkään panemisten haaveilemiseen. Tuokin olisi selvinyt sinulle jos olisit lukenut alkutekstini kokonaan etkä vain niitä kohtia joita halusit. Mulla on kyllä ihan orastava suhteenalku menossa muun kun oman pihapiirin edustajien kanssa. Mutta oletko itse sitten sellainen kun kirvoitti tuollaiseen kiihkoiluun että et moikkaile edes näkötutuille elleivät he satu olemaan komeimpia miehiä?


      • 1219
        OnkoVaikeeSanooMoi kirjoitti:

        Missä vaiheessa puhuin himoitsemisesta ja iskemisestä? Kyselin käyttäytymistapojen perään en minkään panemisten haaveilemiseen. Tuokin olisi selvinyt sinulle jos olisit lukenut alkutekstini kokonaan etkä vain niitä kohtia joita halusit. Mulla on kyllä ihan orastava suhteenalku menossa muun kun oman pihapiirin edustajien kanssa. Mutta oletko itse sitten sellainen kun kirvoitti tuollaiseen kiihkoiluun että et moikkaile edes näkötutuille elleivät he satu olemaan komeimpia miehiä?

        Ei sinun tarvitse sitä suoraan sanoa, se kyllä paistaa rivien välistä erittäin selvästi. Eikä orastavalla suhteenalulla ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että haluaisit "tuntea itsesi mieheksi" kun nämä nuoret mimmit huomioisivat sinut.


      • Naisasialooseri1

        Miksi he sitten huomioivat ne komeat kaverit? Ei kai vain johdu ulkonäöstä se kenelle naiset moikkaavat? Miksi se pitäisi hyväksyä? Hyväksytkö myös sen, että joku syrjii samalla tavalla ihmisiä ihonvärin perusteella? Onko mielestäsi täysin ok, että joku moikkaa ja menee juttelemaan taloyhtiössä valkoihoisten kanssa, mutta edes vastaa muunväristen tervehdyksiin?Kysehän on ihan samasta asiasta ja mikäli tuo pitää paikkansa niin kyllä olisi virutuspenkille töitä.


      • EsititVaikeanKysymyksen
        Naisasialooseri1 kirjoitti:

        Miksi he sitten huomioivat ne komeat kaverit? Ei kai vain johdu ulkonäöstä se kenelle naiset moikkaavat? Miksi se pitäisi hyväksyä? Hyväksytkö myös sen, että joku syrjii samalla tavalla ihmisiä ihonvärin perusteella? Onko mielestäsi täysin ok, että joku moikkaa ja menee juttelemaan taloyhtiössä valkoihoisten kanssa, mutta edes vastaa muunväristen tervehdyksiin?Kysehän on ihan samasta asiasta ja mikäli tuo pitää paikkansa niin kyllä olisi virutuspenkille töitä.

        Kuten huomaat et saa vastausta kysymykseesi. Jostain syystä kuten edellä kirjoittanutkin kuuluu yleensä ns suvaitseviin kasteihin eli arvostetaan tumma ihoista, arvostetaan vammaisia, arvostetaan vanhuksia eli ollaan pääsääntöisesti suvaitsevia mutta auta armias kun vastaan tulee ruma=alempiarvoinen vaalea ihoinen mies niin hänen kohdallaan sitten kaikki kunnioitukset ovat romukoppaan heitettävää materiaalia.


    • 31313

      Oletko oikeasti noin idiootti? Tottakai ne nuoret pimut tietävät sinun heitä kuolaavan, eivätkä tietenkään aio antaa sinulle vääriä singnaaleja. Stalkkaavan riippakivenhän ne sinusta kannoilleen saisivat, jos moikkaamaan erehtyisivät.

      • Bi-nainen

        Joo, eipä sitä tuntemattomia miehiä kannata nuoren varsinkaan kauniin naisen tervehtiä takaisin, ties minkä stalkkerin saa peräänsä kun mies haluaa ajatella että tuolta nyt sitä pimpsaa saa.

        Ihan perusvarovaisuutta. Tyhmä on mies joka ei tuon vertaa naisten käytöksestä tajua.


      • Aika hyvin olisi istunut Kyösti Pöystin suuhunkin tuo vuodatus.


      • auttaaasiaan

        Oletko vieraillut kaalimato. com


      • auttaaasiaan kirjoitti:

        Oletko vieraillut kaalimato. com

        Nyt ei räppää miten tuo liittyy aiheeseen. Mutta vastataksesi kysymykseesi, kyllä olen.


      • onkokiinnostusta
        scrg kirjoitti:

        Aika hyvin olisi istunut Kyösti Pöystin suuhunkin tuo vuodatus.

        Haluaisitko tutustua 70v. naiseen ja aloittaa suhteen.....


      • onkokiinnostusta kirjoitti:

        Haluaisitko tutustua 70v. naiseen ja aloittaa suhteen.....

        Nyt minut varmasti sekoitetaan johonkin toiseen.


    • Naiset ovat epäkohteliaita.

      • nähty.on

        Pilalle hyysättyjä. Arapi osaa käsitellä


    • Nnnaaiinenn

      Sen takia ei tervehditä ettei mies saa siitä tekosyytä kysyä mitä kuuluu/puhua lisää. Elämä opettaa. Ei jaksa kiinnostuneita miehiä.

      • :) Tuosta voisi aika herkästi karrikoida että miesten ei siis pitäisi tervehtiä jotta sinä jaksaisit heidän seuraa.

        Joka tapauksessa mikäli ajatellaan että nainen ei hymyile ja tervehdi miestä jos häntä ei kiinnosta. Ja jos hänen elämän tilanteensa ei tätä mahdollista "isku yritystä" salli.(varattu) Niin mitenkä sitten nainen osoittaa sen että olisi kiinnostnut siitä että mies tekee aloitteen ja alkaa juttelemaan? Alkaako nainen itse juttelemaan, hymyilemään ja tervehtimään, toivossa että mies jatkaa keskustelua ja jotain syntyy?
        Mikäli näin on niin tämähän korostaa vain sitä että miehellä voisi olla mahdollisuuksia tervehtivään ja hymyilevään naineen.

        Ymmärrän kyllä pointtisi siitä että jatkuvat huomionosoitukset ja jututtamisen/tutustumis yritykset voivat olla ahdistavia ja raivostuttavia. Varsinkin jos on varattu, tai mikei sinkkunakin mikäli selkeästi vastapuoli ei ole omaan makuun.


      • Juuri näin. Nuoret naiset, ihan aiheellisesti, oppivat nopeasti, että jos miehelle on ystävällinen he helposti tulkitsevat sen jonkinlaiseksi "vihreän valon " näyttämiseksi ja he katsovat sitten parhaaksi olla sanomatta mitään. Vanhempana voi sitten rennosti tervehtiä ja olla miesten seurassa, kun tietää, että mitään ei-toivottuja kiusallisia lähestymisyrityksiä ei ole tiedossa.


      • PikkuLikka kirjoitti:

        Juuri näin. Nuoret naiset, ihan aiheellisesti, oppivat nopeasti, että jos miehelle on ystävällinen he helposti tulkitsevat sen jonkinlaiseksi "vihreän valon " näyttämiseksi ja he katsovat sitten parhaaksi olla sanomatta mitään. Vanhempana voi sitten rennosti tervehtiä ja olla miesten seurassa, kun tietää, että mitään ei-toivottuja kiusallisia lähestymisyrityksiä ei ole tiedossa.

        Mitenkä naisen käytös sitten eroaa ystävälisyydestä ja siitä että toivoisi asian johtavan johonkin syvempään? Kainot vilkuilut, hymyily ja "se katse" ovat niitä merkkejä josta miehen olisi eroitettava että nyt on muukin kuin ystävällisyys ja kohteliaisuus kyseessä?

        Itseni kohdalla on useampikin tilanne ollut että bileissä muissa tapahtumissa nainen on tullut juttelemaan ja olen tulkinnut tämän pelkäksi kohteliausuudeksi/ystävällisyydeksi. Myöhemmin olen kuullut yhteisten kavereiden kautta ihmettelyä että olenko varattu/homo tai jotain kun en lähtenyt viemään eteenpäin asiaa.


      • Nnnaaiinenn
        pete_pjn kirjoitti:

        Mitenkä naisen käytös sitten eroaa ystävälisyydestä ja siitä että toivoisi asian johtavan johonkin syvempään? Kainot vilkuilut, hymyily ja "se katse" ovat niitä merkkejä josta miehen olisi eroitettava että nyt on muukin kuin ystävällisyys ja kohteliaisuus kyseessä?

        Itseni kohdalla on useampikin tilanne ollut että bileissä muissa tapahtumissa nainen on tullut juttelemaan ja olen tulkinnut tämän pelkäksi kohteliausuudeksi/ystävällisyydeksi. Myöhemmin olen kuullut yhteisten kavereiden kautta ihmettelyä että olenko varattu/homo tai jotain kun en lähtenyt viemään eteenpäin asiaa.

        No sillonhan jos nainen tuo itseään tykö=juttelee niin Sinullahan on mahdollisuus osoittaa se kiinnostuksesi esim sanomalla että haluaisit tutustua paremmin/mennäänkö kahville tms. Kyllä ne naiset pysyvät poissa jotka eivät seuraa kaipaa. Enkä nyt tarkoita että tervehtivä nainen kaipaisi seuraa vaan jos oikeasti nainen juttelee ja lirkuttaa niin se on YLEENSÄ viesti ota tai jätä.


      • pete_pjn kirjoitti:

        Mitenkä naisen käytös sitten eroaa ystävälisyydestä ja siitä että toivoisi asian johtavan johonkin syvempään? Kainot vilkuilut, hymyily ja "se katse" ovat niitä merkkejä josta miehen olisi eroitettava että nyt on muukin kuin ystävällisyys ja kohteliaisuus kyseessä?

        Itseni kohdalla on useampikin tilanne ollut että bileissä muissa tapahtumissa nainen on tullut juttelemaan ja olen tulkinnut tämän pelkäksi kohteliausuudeksi/ystävällisyydeksi. Myöhemmin olen kuullut yhteisten kavereiden kautta ihmettelyä että olenko varattu/homo tai jotain kun en lähtenyt viemään eteenpäin asiaa.

        "Kainot vilkuilut, hymyily ja "se katse" ovat niitä merkkejä josta miehen olisi eroitettava että nyt on muukin kuin ystävällisyys ja kohteliaisuus kyseessä?"

        Jotakuinkin niin. :)

        Nämä on vähän hankalia juttuja, usein voi olla hankalaa tietää, onko toinen kiinnostunut vai vaan ystävällinen, mutta useimmiten sen kyllä tietää jos toinen ei ole kiinnostunut. Jos nainen käyttäytyy välttelevästi, eikä edes tervehdi tai vastaa vain lyhyesti, hän tuskin on kiinnostunut. Jos mies lähestyy naista ja nainen suhtautuu myönteisesti, hän saattaa olla kiinnostunut tai vain kohtelias. Jos nainen itse lähestyy miestä ja on ystävällinen, mahdollisuudet sille, että hän saattaisi olla kiinnostunut on jo huomattavasti suuremmat.

        Itse en ainakaan hakeudu baarissa, bileissä yms tilanteissa sellaisten miesten seuraan, jotka eivät minua kiinnosta millään tasolla. Toki kiinnostus saattaa olla myös puhtaasti kaverillista, mutta siinäkin tapauksessa mahdollisuudet myös muuhun on jo paljon paremmat.


      • Nnnaaiinenn kirjoitti:

        No sillonhan jos nainen tuo itseään tykö=juttelee niin Sinullahan on mahdollisuus osoittaa se kiinnostuksesi esim sanomalla että haluaisit tutustua paremmin/mennäänkö kahville tms. Kyllä ne naiset pysyvät poissa jotka eivät seuraa kaipaa. Enkä nyt tarkoita että tervehtivä nainen kaipaisi seuraa vaan jos oikeasti nainen juttelee ja lirkuttaa niin se on YLEENSÄ viesti ota tai jätä.

        Nämä kyseiset tapaukset ovat olleet bileissä ja muissa illanistujaisissa. Tällaisissa tilanteissa mielestäni on omituista sanoa että mennäänkö kahville taikka haluaisin tutustua sinuun paremmin. Ikäänkuin alleviivata asiaa.

        Tosin se kylläkin on sanottava että näissä tilanteissa yleensä en ole, tilanteen ollessa käynnissä, keksinyt mitään fiksua kaskusteltavaa. Jälkeen päin sitten tulee mieleen mitä olisin halunnut sanoa/kysellä.


      • PikkuLikka kirjoitti:

        "Kainot vilkuilut, hymyily ja "se katse" ovat niitä merkkejä josta miehen olisi eroitettava että nyt on muukin kuin ystävällisyys ja kohteliaisuus kyseessä?"

        Jotakuinkin niin. :)

        Nämä on vähän hankalia juttuja, usein voi olla hankalaa tietää, onko toinen kiinnostunut vai vaan ystävällinen, mutta useimmiten sen kyllä tietää jos toinen ei ole kiinnostunut. Jos nainen käyttäytyy välttelevästi, eikä edes tervehdi tai vastaa vain lyhyesti, hän tuskin on kiinnostunut. Jos mies lähestyy naista ja nainen suhtautuu myönteisesti, hän saattaa olla kiinnostunut tai vain kohtelias. Jos nainen itse lähestyy miestä ja on ystävällinen, mahdollisuudet sille, että hän saattaisi olla kiinnostunut on jo huomattavasti suuremmat.

        Itse en ainakaan hakeudu baarissa, bileissä yms tilanteissa sellaisten miesten seuraan, jotka eivät minua kiinnosta millään tasolla. Toki kiinnostus saattaa olla myös puhtaasti kaverillista, mutta siinäkin tapauksessa mahdollisuudet myös muuhun on jo paljon paremmat.

        Tuosta kokonaisuudessa sain sen mielikuvan että kannattaa olla ylipätään ystävällinen ja kohtelias. Ja mikäli keskustelu tuntuu etenevän muutenkin kuin lyhyin töksäytyksin, niin aina kannattaa kokeilla jokso toinen olisi kiinnostunut. Eli juuri sitä mistä osa valitteli että katsotaan "vihreäksi valoksi".


      • Nnnaaiinenn kirjoitti:

        No sillonhan jos nainen tuo itseään tykö=juttelee niin Sinullahan on mahdollisuus osoittaa se kiinnostuksesi esim sanomalla että haluaisit tutustua paremmin/mennäänkö kahville tms. Kyllä ne naiset pysyvät poissa jotka eivät seuraa kaipaa. Enkä nyt tarkoita että tervehtivä nainen kaipaisi seuraa vaan jos oikeasti nainen juttelee ja lirkuttaa niin se on YLEENSÄ viesti ota tai jätä.

        Yksi näistä tilanteista jonka katsoin olevan pelkäää kohteliaisuutta oli sellainen, jossa olin keittiössä tekemässä itselleni drinkkiä ja nainen tuli hakemaan itselleen lisää boolia. Kyseli kuinka olen viihtynyt tupareissa ja kommentoi että "Tykkään tuosta sinun paidastasi."


      • pete_pjn kirjoitti:

        Tuosta kokonaisuudessa sain sen mielikuvan että kannattaa olla ylipätään ystävällinen ja kohtelias. Ja mikäli keskustelu tuntuu etenevän muutenkin kuin lyhyin töksäytyksin, niin aina kannattaa kokeilla jokso toinen olisi kiinnostunut. Eli juuri sitä mistä osa valitteli että katsotaan "vihreäksi valoksi".

        Kyllä, juuri näin. Ihmisille kannattaa olla lähtökohtaisesti ystävällinen ja kohtelias, ihan vain jo oman viihtyvyytensä ja hyvän mielen vuoksi. Keskustelun edetessä kyllä huomaa onko toinen yhtään kiinnostunut. Jos ei ole, niin keskustelu on todellakin töksähtelevää ja yksipuolista, jos juttu tuntuu sujuvan, niin siitä voi sitten mahdollisesti lähteä etenemään ja vähän koittaa kepillä jäätä.. Ja vaikka homma ei sitten lähtisikään etenemään juuri kyseisen henkilön kanssa, niin ikinä ei tiedä kuka kuuntelee vieressä keskustelua ja alkaa miettiä, että siinäpä mukavan tuntuinen heppu..Ylipäätään ystäviä ja tuttuja ei kenelläkään voi olla liikaa ja heidän kauttaan on sitten mahdollista tutustua uusiin ihmisiin.


      • PikkuLikka kirjoitti:

        Kyllä, juuri näin. Ihmisille kannattaa olla lähtökohtaisesti ystävällinen ja kohtelias, ihan vain jo oman viihtyvyytensä ja hyvän mielen vuoksi. Keskustelun edetessä kyllä huomaa onko toinen yhtään kiinnostunut. Jos ei ole, niin keskustelu on todellakin töksähtelevää ja yksipuolista, jos juttu tuntuu sujuvan, niin siitä voi sitten mahdollisesti lähteä etenemään ja vähän koittaa kepillä jäätä.. Ja vaikka homma ei sitten lähtisikään etenemään juuri kyseisen henkilön kanssa, niin ikinä ei tiedä kuka kuuntelee vieressä keskustelua ja alkaa miettiä, että siinäpä mukavan tuntuinen heppu..Ylipäätään ystäviä ja tuttuja ei kenelläkään voi olla liikaa ja heidän kauttaan on sitten mahdollista tutustua uusiin ihmisiin.

        "Ylipäätään ystäviä ja tuttuja ei kenelläkään voi olla liikaa[...]"

        Tästä olen kyllä hiukan toista mieltä. On hyvä että ystäviä ja tuttuja on, mutta ystävyys syhteetkin vaativat aikaa, vaivaa ja huolenpitoa. Eli mitä enemmän ystäviä sitä vähemmän aikaa jää itselleen ja muille ystäville, mahdolliselle kumppanille. Ja mikäli ystäviä on niin paljon että kaikkien kanssa ei riitä aikaa oleskella ja keskustella, niin tästä voi seurata ahdistusta ja tunnetta että on "huono ystävä". Eli ystäviä voi olla liikaa.

        Muttam itä tulee tuohon kommenttisi viimeiseen osaan "[...]heidän kauttaan on sitten mahdollista tutustua uusiin ihmisiin." pitää kyllä harvinaisen hyvin totta.


      • pete_pjn kirjoitti:

        "Ylipäätään ystäviä ja tuttuja ei kenelläkään voi olla liikaa[...]"

        Tästä olen kyllä hiukan toista mieltä. On hyvä että ystäviä ja tuttuja on, mutta ystävyys syhteetkin vaativat aikaa, vaivaa ja huolenpitoa. Eli mitä enemmän ystäviä sitä vähemmän aikaa jää itselleen ja muille ystäville, mahdolliselle kumppanille. Ja mikäli ystäviä on niin paljon että kaikkien kanssa ei riitä aikaa oleskella ja keskustella, niin tästä voi seurata ahdistusta ja tunnetta että on "huono ystävä". Eli ystäviä voi olla liikaa.

        Muttam itä tulee tuohon kommenttisi viimeiseen osaan "[...]heidän kauttaan on sitten mahdollista tutustua uusiin ihmisiin." pitää kyllä harvinaisen hyvin totta.

        Ei ystävyyssuhteista pidä kokea painetta, ne muovautuvat ajan kanssa, mutta toki vaativat huolenpitoakin.. Turhimmat tuttavuudet karisevat itsestään, enkä edes kaipaa sellaisia, mutta hyvät ja tärkeimmät ystävyyssuhteet säilyvät, vaikka välillä olisi yhteydenpidossa taukoakin. Minulla on joitakin ystäviä, joiden kanssa voi tapaamisissa olla pitkäkin tauko, mutta se ei haittaa, koska ollaan tunnettu jo niin kauan, että aina voidaan jatkaa siitä mihin on viimeksi jääty.


      • Nnnaaiinenn
        pete_pjn kirjoitti:

        "Ylipäätään ystäviä ja tuttuja ei kenelläkään voi olla liikaa[...]"

        Tästä olen kyllä hiukan toista mieltä. On hyvä että ystäviä ja tuttuja on, mutta ystävyys syhteetkin vaativat aikaa, vaivaa ja huolenpitoa. Eli mitä enemmän ystäviä sitä vähemmän aikaa jää itselleen ja muille ystäville, mahdolliselle kumppanille. Ja mikäli ystäviä on niin paljon että kaikkien kanssa ei riitä aikaa oleskella ja keskustella, niin tästä voi seurata ahdistusta ja tunnetta että on "huono ystävä". Eli ystäviä voi olla liikaa.

        Muttam itä tulee tuohon kommenttisi viimeiseen osaan "[...]heidän kauttaan on sitten mahdollista tutustua uusiin ihmisiin." pitää kyllä harvinaisen hyvin totta.

        Kyllä munkin mielestä ystäviä voi olla liikaa! Pakko priorisoida koska aika ei riitä kaikille ihanille ihmisille.
        Ystävyys vaatii huomiota ja vaivannäköä, se kuolee jollei sitä ruoki, samoin kuin parisuhde kuolee jollei sitä ruoki.
        Toki minullakin on vanhoja todella todella hyviä ystäviä joita voin tavata 1-5 vuoden välein mutta heitä en laske niihin ystäviin joihin pidän päivittäin yhteyttä.


      • Nnnaaiinenn
        pete_pjn kirjoitti:

        Nämä kyseiset tapaukset ovat olleet bileissä ja muissa illanistujaisissa. Tällaisissa tilanteissa mielestäni on omituista sanoa että mennäänkö kahville taikka haluaisin tutustua sinuun paremmin. Ikäänkuin alleviivata asiaa.

        Tosin se kylläkin on sanottava että näissä tilanteissa yleensä en ole, tilanteen ollessa käynnissä, keksinyt mitään fiksua kaskusteltavaa. Jälkeen päin sitten tulee mieleen mitä olisin halunnut sanoa/kysellä.

        No bileissä voit osoittaa kiinnostuksesi vaikka hipaisemalla naista käsivarteen tai päähän. Yksi suhteistani alkoi kun mies hipaisi minua päähän...ei siis varsinaisesti silittänyt hiuksiani vaan sekunnin hipaisi. Se jäi mieleen ja tuollaisesta saa vaikutelman että mies on halujas "omistamaan minut". Mitään seksuaalista se ei kuitenkaan saa olla.


      • Nnnaaiinenn kirjoitti:

        No bileissä voit osoittaa kiinnostuksesi vaikka hipaisemalla naista käsivarteen tai päähän. Yksi suhteistani alkoi kun mies hipaisi minua päähän...ei siis varsinaisesti silittänyt hiuksiani vaan sekunnin hipaisi. Se jäi mieleen ja tuollaisesta saa vaikutelman että mies on halujas "omistamaan minut". Mitään seksuaalista se ei kuitenkaan saa olla.

        Kiitos vinkistä.

        Minun itsevarmuudella ja rohkeudella tosin epäilen että toinen osapuoli tuskin saa kuvailemasi kaltaista mielikuvaa.

        Joskus taannoin täällä mainitsin että minulle kaikenlaiset fyysiset kosketukset on aika iso juttu, jotka aiheuttavat jännitystä ja hermoilua. Osaltaan nämä johtuvat siitä että olen harmittavan tietoinen raajojeni liikkeistä ja osaltaan siitä että toisen ihmisen kosketukseen en ole tottunut.


      • Nnnaaiinenn
        pete_pjn kirjoitti:

        Kiitos vinkistä.

        Minun itsevarmuudella ja rohkeudella tosin epäilen että toinen osapuoli tuskin saa kuvailemasi kaltaista mielikuvaa.

        Joskus taannoin täällä mainitsin että minulle kaikenlaiset fyysiset kosketukset on aika iso juttu, jotka aiheuttavat jännitystä ja hermoilua. Osaltaan nämä johtuvat siitä että olen harmittavan tietoinen raajojeni liikkeistä ja osaltaan siitä että toisen ihmisen kosketukseen en ole tottunut.

        No heitä sit välillä vihjailevaa kaksmielistä läppää et nainen tajuaa et viet juttua eteenpäin. :) Ei se kosketus oo välttämätöntä, kunhan pystyt kuljettamaan suhdetta haluamaasi suuntaan.


    • äghf.häh.hii

      On äärimmäisen maukasta jättää kaunis nainen äheltämään yksin lumihankeen juuttuneen autonsa kanssa.

      • 9plus19

        Niinpä. Miksi mennä auttamaan kun muuten kohtelevat kuin kynnysmattoa. Kyllä se elämän karu todellisuus lopulta tavoille opettaa.


      • ent.ritari.pöljä
        9plus19 kirjoitti:

        Niinpä. Miksi mennä auttamaan kun muuten kohtelevat kuin kynnysmattoa. Kyllä se elämän karu todellisuus lopulta tavoille opettaa.

        Juu. Lukuisia kertoja olen pyyteettä jelpannut naisia pulassa. Pahojakin tilanteita on ollut. Ei ole tullut edes joulukorttia.


      • Nnnaaiinenn

        Älä huoli. Kyllä ne 99 muuta miestä ovat muna pystyssä auttamassa.
        Avustakin vaan YLEENSÄ joutuu kieltäytymään ettei miehet tulkitse sen hyväksymistä väärin.


      • Nnnaaiinenn
        ent.ritari.pöljä kirjoitti:

        Juu. Lukuisia kertoja olen pyyteettä jelpannut naisia pulassa. Pahojakin tilanteita on ollut. Ei ole tullut edes joulukorttia.

        Just toi. Naisen pitäisi antaa pillua tai joulukortti jos hyväksyy miehen avuntarjouksen.


      • Totuudenkertojatar

        Paitsi että useimmiten ne vain tunkevat apuaan, eivätkä kysy, tarvitsenko sitä. Noh, kohteliaana naisena otan avun vastaan ja vielä kiitänkin. Ja ojennan pillukortin.


      • Nnnaaiinenn
        Totuudenkertojatar kirjoitti:

        Paitsi että useimmiten ne vain tunkevat apuaan, eivätkä kysy, tarvitsenko sitä. Noh, kohteliaana naisena otan avun vastaan ja vielä kiitänkin. Ja ojennan pillukortin.

        Hahaha :) mikä on pillukortti? Käyntikorttiko?


      • ent.ritari.pöljä
        Nnnaaiinenn kirjoitti:

        Just toi. Naisen pitäisi antaa pillua tai joulukortti jos hyväksyy miehen avuntarjouksen.

        Hyväksyi avun tarjouksen, kun oli jo kasvoiltaan sininen. Muuten olisi tietysti kieltäytynyt. Miesten puku meni pilalle. Toisen kerran olkapää. Vaivannut jälkeenpäin vuosia. Antaapa olla jakossa


      • Naisasialooseri1
        Nnnaaiinenn kirjoitti:

        Älä huoli. Kyllä ne 99 muuta miestä ovat muna pystyssä auttamassa.
        Avustakin vaan YLEENSÄ joutuu kieltäytymään ettei miehet tulkitse sen hyväksymistä väärin.

        Kenenkään miehen muna ei sinulle nouse, vanha haaska kun olet


    • Totuudenkertojatar

      Entäs miehet? Tervehtivätkö he aloittajaa aina iästä riippumatta? Tekstissä puhutaan vain naisista, ei miehistä minkäänlaisena verrokkiryhmänä. Melkein voisi kuvitella että aloittaja tervehtii vain naiset. :D

      • tavis.mies

        Ota sinä asia hoitaaksesi. Reippaasti kiinni selvään epäkohtaan


      • Totuudenkertojatar
        tavis.mies kirjoitti:

        Ota sinä asia hoitaaksesi. Reippaasti kiinni selvään epäkohtaan

        Niin mikä asia? En ole mies, joten en voi miehenä tervehtiä miestä. :D


    • crux

      Hedelmällisessä iässä olevat naiset ovat keskimäärin aika varautuneita. Suojautuminen tuntuu menevän usein myös käytöstapojen edelle.

      • tavis.mies

        En käyttäisi termiä suojautuminen. Kysymyksessä on koppavuus. Leuhkuus.


      • Nnnaaiinenn
        tavis.mies kirjoitti:

        En käyttäisi termiä suojautuminen. Kysymyksessä on koppavuus. Leuhkuus.

        No jos miehet on lukuisia kertoja tulkinneet ystävällisyyden lähestymisluvaksi niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla "epäystävällinen" jotta saa elää elämänsä rauhassa, ilman elämään purkijöitä.


      • tavis.mies
        Nnnaaiinenn kirjoitti:

        No jos miehet on lukuisia kertoja tulkinneet ystävällisyyden lähestymisluvaksi niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla "epäystävällinen" jotta saa elää elämänsä rauhassa, ilman elämään purkijöitä.

        Sitten maristaan, että miehet eivät tule juttelemaan. Tarkoitetaan tietysti, että OIKEAT miehet eivät tee aloitetta


      • Nnnaaiinenn
        tavis.mies kirjoitti:

        Sitten maristaan, että miehet eivät tule juttelemaan. Tarkoitetaan tietysti, että OIKEAT miehet eivät tee aloitetta

        Emmä oo ikinä marissu ettei miehet tuu juttelee. Miehet ottaa kontaktia liikaa ja aina mut siihenkin tottuu.
        Sellaset naiset EHkÄ varmaan valittaa joista miehet ei oo niin kiinnostuneita.


      • Naisasialooseri1

        Kyllä se kohta loppuu kun olet vanha rusina, eri asia on että totutko siihen. Olet varmasti oppinut nuorena tottumaan siihen, että miehet ottavat kontaktia kuten kuka tahansa nainen on siihen nuorena tottunut.


    • flowersreally

      Juuri siksi.

      • Kyllä sä nyt voisit edes joskus vastata, jos joku tervehtii.


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Kyllä sä nyt voisit edes joskus vastata, jos joku tervehtii.

        Hmph.


      • flowersreally kirjoitti:

        Hmph.

        Noin iloisen tervehdyksen jälkeen varmaan saa jo pilluakin.


      • terveisiäperseestäpölkky

        Haista tyhmäukko iso löyhkäävä paska! Iloisen tervehdyksen jälkeen luulet että sulle annetaan vittua tuosta vaan. Ime kuminukkeasi! Saatanan tylsimys perkele!


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Noin iloisen tervehdyksen jälkeen varmaan saa jo pilluakin.

        Vastaus ei sitten riittänytkään.

        I rest my case.


      • flowersreally kirjoitti:

        Vastaus ei sitten riittänytkään.

        I rest my case.

        Vähän vaan havainnollistin.


      • flowersreally
        scrg kirjoitti:

        Vähän vaan havainnollistin.

        Kylkyl. Ja havainnoillistit niin hyvin, että ansaitset... eiku (?)

        No, hauskaa vappua silti. Ihan hymyn kera :)


      • flowersreally kirjoitti:

        Kylkyl. Ja havainnoillistit niin hyvin, että ansaitset... eiku (?)

        No, hauskaa vappua silti. Ihan hymyn kera :)

        :-)


    • Sellaisia moukkia nuoret naiset ovat. Työpaikalla pidän huolen, etteivät pääse apulaisen tehtävistä urallaan ikinä etenemään. Jos ovat kesätöissä, niin kesän päätyttyä sellaisia ei enää minun työpaikallani nähdä.

      Täysin vajaaälyisiä "perusteluja" tässäkin keskustelussa naisilta miksi tervehtiminen ei muka kuuluisi asiaankuuluviin käytöstapoihin.

      • Sitä voi olla vaikea ymmärtää, mutta nuoret naiset ovat monesti oikeasti pohjimmiltaan hyvin epävarmoja ja vieraiden miesten mielenkiinto voi tuntua hankalalta ja jotkut (lähestymis)tilanteet hallitsemattomilta. Tästä syystä he saattavat käyttäytyä hieman töykeästi, mutta kyseessä on useimmiten ainoastaan itsesuojelu.


      • PikkuLikka kirjoitti:

        Sitä voi olla vaikea ymmärtää, mutta nuoret naiset ovat monesti oikeasti pohjimmiltaan hyvin epävarmoja ja vieraiden miesten mielenkiinto voi tuntua hankalalta ja jotkut (lähestymis)tilanteet hallitsemattomilta. Tästä syystä he saattavat käyttäytyä hieman töykeästi, mutta kyseessä on useimmiten ainoastaan itsesuojelu.

        Ei kiinnosta ymmärtää miksi joku ei tervehdi :) Se on huonoa käytöstä joka tapauksessa. Syitä ja selityksiä tietysti löytyy ja ne on kaikki ihan yhtä huonoja.


      • super-atm kirjoitti:

        Ei kiinnosta ymmärtää miksi joku ei tervehdi :) Se on huonoa käytöstä joka tapauksessa. Syitä ja selityksiä tietysti löytyy ja ne on kaikki ihan yhtä huonoja.

        Minun mielestä kannattaa aina yrittää ymmärtää mistä jonkun ihmisen huono käytös johtuu. Sitten kun ymmärtää taustalla olevat syyt, pystyy olemaan loukkaantumatta toisen huonosta käytöksestä ja mahdollisesti edesauttamaan tilannetta siihen suuntaan, että jonkinlainen yhteisymmärrys, kanssakäyminen tai edes sietämisen tila on mahdollinen.


      • PikkuLikka kirjoitti:

        Minun mielestä kannattaa aina yrittää ymmärtää mistä jonkun ihmisen huono käytös johtuu. Sitten kun ymmärtää taustalla olevat syyt, pystyy olemaan loukkaantumatta toisen huonosta käytöksestä ja mahdollisesti edesauttamaan tilannetta siihen suuntaan, että jonkinlainen yhteisymmärrys, kanssakäyminen tai edes sietämisen tila on mahdollinen.

        "Minun mielestä kannattaa aina yrittää ymmärtää mistä jonkun ihmisen huono käytös johtuu."

        Jep. Välillä kun sattuu kuulemaan taikka näkemään jotain erikoista, poikkeavaa taikka muuta käytöstä, niin on ihan mielenkiintoista pohtia sitä mitkä tilanteet syyt voisivat olla tämän takana. Mitkä asiat, taustat saisivat itseni toimimaan kyseisellä tavalla.


      • hohhoijaaaa

        Sinullako on mielestäsi varaa moittia jonkun toisen ihmisen huonoa käytöstä?
        Sen verran mitä olen sinun kommentointiasi tältä palstalta lukenut (ja kertomuksia omasta käytöksestäsi toisia kohtaan), olet kyllä antanut itsestäsi harvinaisen moukkamaisen ja huonokäytöksisen kuvan.


      • hohhoijaaaa
        hohhoijaaaa kirjoitti:

        Sinullako on mielestäsi varaa moittia jonkun toisen ihmisen huonoa käytöstä?
        Sen verran mitä olen sinun kommentointiasi tältä palstalta lukenut (ja kertomuksia omasta käytöksestäsi toisia kohtaan), olet kyllä antanut itsestäsi harvinaisen moukkamaisen ja huonokäytöksisen kuvan.

        Ettei nyt kukaan muu vedä herneitä nekkuun, niin huomautan, että kommenttini on tarkoitettu super-atm:lle.


      • Totuudenkertojatar
        super-atm kirjoitti:

        Ei kiinnosta ymmärtää miksi joku ei tervehdi :) Se on huonoa käytöstä joka tapauksessa. Syitä ja selityksiä tietysti löytyy ja ne on kaikki ihan yhtä huonoja.

        Jotenkin mun on lähes mahdotonta uskoa, että osaisit käyttäytyä hyvin. Naurettavaa motkottaa tervehtimisestä ja huoritella itse.


      • PikkuLikka kirjoitti:

        Minun mielestä kannattaa aina yrittää ymmärtää mistä jonkun ihmisen huono käytös johtuu. Sitten kun ymmärtää taustalla olevat syyt, pystyy olemaan loukkaantumatta toisen huonosta käytöksestä ja mahdollisesti edesauttamaan tilannetta siihen suuntaan, että jonkinlainen yhteisymmärrys, kanssakäyminen tai edes sietämisen tila on mahdollinen.

        "Minun mielestä kannattaa aina yrittää ymmärtää mistä jonkun ihmisen huono käytös johtuu."

        Siinä tapauksessa mieti mistä oma huono käyöksesi johtuu ja tee asialle jotain. Olet idiootti, koska odotat muilta ymmärrystä omalle huonolle käytöksellesi ja yrität huonoin tuloksi perustella typeryyttäsi.


      • hohhoijaaaa kirjoitti:

        Sinullako on mielestäsi varaa moittia jonkun toisen ihmisen huonoa käytöstä?
        Sen verran mitä olen sinun kommentointiasi tältä palstalta lukenut (ja kertomuksia omasta käytöksestäsi toisia kohtaan), olet kyllä antanut itsestäsi harvinaisen moukkamaisen ja huonokäytöksisen kuvan.

        Haista paska!


      • Totuudenkertojatar kirjoitti:

        Jotenkin mun on lähes mahdotonta uskoa, että osaisit käyttäytyä hyvin. Naurettavaa motkottaa tervehtimisestä ja huoritella itse.

        Olen erittäin hyväkäytöksinen mies. Toki esimerkiksi sinua kohtaan käytökseni ei ole hyvää, koska olet osoittanut olevasi kusipää ja kerjäät huonoa käytöstä.


      • super-atm kirjoitti:

        "Minun mielestä kannattaa aina yrittää ymmärtää mistä jonkun ihmisen huono käytös johtuu."

        Siinä tapauksessa mieti mistä oma huono käyöksesi johtuu ja tee asialle jotain. Olet idiootti, koska odotat muilta ymmärrystä omalle huonolle käytöksellesi ja yrität huonoin tuloksi perustella typeryyttäsi.

        Sinun nyt on ihan turhaa kommentoida kenenkään käytöstä, täällä, tai missään muuallakaan. Jos viittaat huonolla käytöksellä tuohon tervehtimisasiaan, niin minä kyllä tervehdin ihmisiä ikään, sukupuoleen ja ulkonäköön katsomatta.. Olet itse todella törkeä ja huonokäytöksinen, mutta olen siitä huolimatta ollut hyvinkin asiallinen sinua kohtaan, juuri sen vuoksi, että käsitän, että sinulla on jostain syystä hankala olla itsesi ja muiden kanssa. Voimmehan toki sopia, että tehdään tilanteeseen muutos, jos asiallinen käyttäytyminen ei miellytä sinua. :)


      • PikkuLikka kirjoitti:

        Sinun nyt on ihan turhaa kommentoida kenenkään käytöstä, täällä, tai missään muuallakaan. Jos viittaat huonolla käytöksellä tuohon tervehtimisasiaan, niin minä kyllä tervehdin ihmisiä ikään, sukupuoleen ja ulkonäköön katsomatta.. Olet itse todella törkeä ja huonokäytöksinen, mutta olen siitä huolimatta ollut hyvinkin asiallinen sinua kohtaan, juuri sen vuoksi, että käsitän, että sinulla on jostain syystä hankala olla itsesi ja muiden kanssa. Voimmehan toki sopia, että tehdään tilanteeseen muutos, jos asiallinen käyttäytyminen ei miellytä sinua. :)

        "Sinun nyt on ihan turhaa kommentoida kenenkään käytöstä, täällä, tai missään muuallakaan."

        Minun kommenttini eivät ole turhia niin kauan kuin nuoret, huonokäytöksiset ja ylimieliset naiset eivät normaaleihin käytöstapoihin kuuluen tervehdi ihmisiä.

        "Olet itse todella törkeä ja huonokäytöksinen, mutta olen siitä huolimatta ollut hyvinkin asiallinen sinua kohtaan, juuri sen vuoksi, että käsitän, että sinulla on jostain syystä hankala olla itsesi ja muiden kanssa."

        Ei minulla ole hankalaa ja olen huonokäytöksinen vain niitä kohtaan jotka huonon käytöksen ansaitsevat. Sinä et ole asiallinen, koska tässäkin keskustelussa puolustelet naisten huonoa käytöstä, joka ei ole oikeutettua.


      • super-atm kirjoitti:

        "Sinun nyt on ihan turhaa kommentoida kenenkään käytöstä, täällä, tai missään muuallakaan."

        Minun kommenttini eivät ole turhia niin kauan kuin nuoret, huonokäytöksiset ja ylimieliset naiset eivät normaaleihin käytöstapoihin kuuluen tervehdi ihmisiä.

        "Olet itse todella törkeä ja huonokäytöksinen, mutta olen siitä huolimatta ollut hyvinkin asiallinen sinua kohtaan, juuri sen vuoksi, että käsitän, että sinulla on jostain syystä hankala olla itsesi ja muiden kanssa."

        Ei minulla ole hankalaa ja olen huonokäytöksinen vain niitä kohtaan jotka huonon käytöksen ansaitsevat. Sinä et ole asiallinen, koska tässäkin keskustelussa puolustelet naisten huonoa käytöstä, joka ei ole oikeutettua.

        Jonkun asian puolustelu ja selittäminen ovat kaksi eri asiaa. En ole missään kohtaa puolustellut, eli sanonut pitäväni oikeutettuna naisten huonoa käytöstä, olen ainoastaan tuonut esiin, eli selittänyt, mistä moinen käytös saattaa joissain tapauksissa johtua.


      • PikkuLikka kirjoitti:

        Jonkun asian puolustelu ja selittäminen ovat kaksi eri asiaa. En ole missään kohtaa puolustellut, eli sanonut pitäväni oikeutettuna naisten huonoa käytöstä, olen ainoastaan tuonut esiin, eli selittänyt, mistä moinen käytös saattaa joissain tapauksissa johtua.

        "mistä moinen käytös saattaa joissain tapauksissa johtua." = se johtuu aina huonosta käytöksestä


    • paskaapaskanperään

      No eipä nuo ukotkaa tervehi,sama ongelma

      • TerveppäTerve!....;P

        Joo on vain luonteesta ja persoonasta kiinni tämäkin asia, niin kuin moni muukin....


    • OnkoVaikeeSanooMoi

      Eli yhteenvetona tästä vois nyt päätellä vastausten perusteella että mitä nuorempi ja kauniimpi nainen on sitä varmemmin hän ei tervehdi tehdäkseen itsestään tarkoituksella koppavan kun "kaikki miehethän" tervehtivät vain sentakia heitä että saisivat p.llua. Täytyy sanoa että jos näin on niin harvinaisen itsekkääksi on sukupolvet menneet ja kasvatus on todellakin pielessä. Ennenvanhaan ihmiset opetettiin kohteliaille tavoille joista tervehdys oli ihan perusjuttuja. Toisekseen jos tervehdittävän miehen ulkonäkö on osasyy minkä perusteella tervehditään niin alan totisesti miettimään että näiden todella epäkohteliaiden alle 40 vuotiaiden naisten kanssa taidan sitten alkaa toteuttamaan samaa. Eli naama norsunvitulle, nokka pystyyn ja korkeintaan jotain mutinaa pitää itekseen jos joku hymyilee ja tervehtii. Miltähän se teistä itseään täynnä olevista naisista mahtais näyttää? :) Kummelin sketsi satu ja tuija baarissa antaa aika hyvän käsityksen millaista se meno on miehen näkövinkkelistä vaikka tuossa sketsissä miehet yrittää iskeä mut tuo on käytös ihan normi moikkaamisessa.

      • kannattaako.tuo

        Ne naiset, jotka eivät sinua tervehdi, ovat vain tyytyväisiä tuosta sinun "kostostasi", jos edes huomaavat sitä. Ne taas, joille "kostat" noiden edellisten koppavuuden, ovat niitä jotka olisivat tervehdykseesi vastanneet, tai tervehtivät sinua oma-alootteisesti.
        Eli mitä kuvittelet hyötyväsi?
        Kohderyhmäsi (koppavat nuoret naiset) ovat vain tyytyväisiä, kun et enää häiritse heitä. Sinä siis palkitset heidät ja aiheutat mielipahaa niille ystävällisille naisille.
        Minusta olisi mielekkäämpää olla ystävällinen ystävällisille, ja jättää huomiotta ne epäystävälliset. Miksi sinulle on heidän (niiden koppavien) hyväksyntä noin tärkeää?


      • NiinSaatana
        kannattaako.tuo kirjoitti:

        Ne naiset, jotka eivät sinua tervehdi, ovat vain tyytyväisiä tuosta sinun "kostostasi", jos edes huomaavat sitä. Ne taas, joille "kostat" noiden edellisten koppavuuden, ovat niitä jotka olisivat tervehdykseesi vastanneet, tai tervehtivät sinua oma-alootteisesti.
        Eli mitä kuvittelet hyötyväsi?
        Kohderyhmäsi (koppavat nuoret naiset) ovat vain tyytyväisiä, kun et enää häiritse heitä. Sinä siis palkitset heidät ja aiheutat mielipahaa niille ystävällisille naisille.
        Minusta olisi mielekkäämpää olla ystävällinen ystävällisille, ja jättää huomiotta ne epäystävälliset. Miksi sinulle on heidän (niiden koppavien) hyväksyntä noin tärkeää?

        Ai miksikö? Oletko idiootti!!??Tottakai miehelle on tärkeää kaikki huomio kauniimmalta sukupuolelta vaikka sitten moikkaaminen!! Noi vanhat haaskat sensijaan lasketaan sukupuolettomiksi eli niitä ei lasketa! Että tiedäkkin ruma vanha nauta se!!


      • 64723yr7ey3yeyh

        Sanoisin etä aika tyypillistä käytöstä suomalaiselta mieheltä, naama norsunvitulla ja itsekseen mutisee. Ei herätä ihmetystä eikä hämmennystä. Ohi, next case.


      • kannattaako.tuo
        NiinSaatana kirjoitti:

        Ai miksikö? Oletko idiootti!!??Tottakai miehelle on tärkeää kaikki huomio kauniimmalta sukupuolelta vaikka sitten moikkaaminen!! Noi vanhat haaskat sensijaan lasketaan sukupuolettomiksi eli niitä ei lasketa! Että tiedäkkin ruma vanha nauta se!!

        Oho!
        Sinun tavallasi käyttäytyvän miehen on parasta sitten vain odottaa samanlaista käytöstä naisilta (varsinkin niiltä nuorilta), katsos kun: niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa.


      • Naisasialooseri1
        kannattaako.tuo kirjoitti:

        Ne naiset, jotka eivät sinua tervehdi, ovat vain tyytyväisiä tuosta sinun "kostostasi", jos edes huomaavat sitä. Ne taas, joille "kostat" noiden edellisten koppavuuden, ovat niitä jotka olisivat tervehdykseesi vastanneet, tai tervehtivät sinua oma-alootteisesti.
        Eli mitä kuvittelet hyötyväsi?
        Kohderyhmäsi (koppavat nuoret naiset) ovat vain tyytyväisiä, kun et enää häiritse heitä. Sinä siis palkitset heidät ja aiheutat mielipahaa niille ystävällisille naisille.
        Minusta olisi mielekkäämpää olla ystävällinen ystävällisille, ja jättää huomiotta ne epäystävälliset. Miksi sinulle on heidän (niiden koppavien) hyväksyntä noin tärkeää?

        Koppavista nuorista naisista tulee vanhoja rusinoita ja silloin kosto kyllä menee perille kun heitä ei enää huomaa yhtään minkäännäköiset miehet.


    • Oisko meinigit erilaiset tänään, kuin oman ikäpolven ihmisillä. Muistan, että koulussa aina korostettiin käytöstapoja ja kohteliasta kohtaamista. Sitä jankattiin ja taottiin joka mutkassa päähän ja nyt ne asiat kyllä istuu jo tiukassa ja tulee selkäytimestä. :)

      Tottakai näitä tapoja opitaan kotoakin. Nykyään ihmiset hautautuu nappikuulokkeiden ja iphonejensa uumeniin eikä halua kohdata kadulla vastaantulijoita. Nykyaikaa.

      • heheeeh

        Nykyaikaa, mutta vain Suomessa :D


      • heheeeh kirjoitti:

        Nykyaikaa, mutta vain Suomessa :D

        Hyvin todennäköistä joo, että muualla ei vielä olla näin sulkeuduttuja elektronisien laitteiden uumeniin. :)


      • Eräkettu
        sönkkö kirjoitti:

        Hyvin todennäköistä joo, että muualla ei vielä olla näin sulkeuduttuja elektronisien laitteiden uumeniin. :)

        Et vissiin ole paljoa matkustellu...

        Ulkomaillahan ne kävelee tolppiin pahki kun ei kato muutakuin sitä kännykän ruutua..


      • Eräkettu kirjoitti:

        Et vissiin ole paljoa matkustellu...

        Ulkomaillahan ne kävelee tolppiin pahki kun ei kato muutakuin sitä kännykän ruutua..

        Valitettavasti en ole. Espanja ja Kreikka, Norja siinäpä ne kohteet. :)

        Keljua, jos noin.


      • Eräkettu kirjoitti:

        Et vissiin ole paljoa matkustellu...

        Ulkomaillahan ne kävelee tolppiin pahki kun ei kato muutakuin sitä kännykän ruutua..

        Runonurkkaus se tänään matkustaakin Pohjois-Pohjanmaalta Korvatunturille saakka
        :

        Yksi asia Oulussa
        jota ei opi koulussa
        kävely tolppaan pahki on
        ---
        Kiskonta pukin ahkion
        Petterin homma joulussa


      • Eräkettu
        sönkkö kirjoitti:

        Valitettavasti en ole. Espanja ja Kreikka, Norja siinäpä ne kohteet. :)

        Keljua, jos noin.

        Se "somettaminen" on aivan eri mittakaavassa ulkomailla..

        Mehän ollaan aika jäljessä joka trendissä..


      • Eräkettu kirjoitti:

        Se "somettaminen" on aivan eri mittakaavassa ulkomailla..

        Mehän ollaan aika jäljessä joka trendissä..

        Hyvä jos pysytäänkin jäljessä. :)


      • Nnnaaiinenn

        Jos olet nainen niin menehän reilusti tervehtimään tummaihosta joka tulee pihallasi vastaan niin huomaat kuinka elämäsi on pilalla seuraavat 8-12h. Samoin suomalainen saattaakin olla kännissä vaikka päällepäin ei heti huomaisi. Känniläinen suomalainen vastaa selvinpäin olevaa ulkomaalaista.


    • 2626

      Nuori sukupolvi on huonotapaista ja kasvattamatonta. Eivät tervehdi, ja jos tervehtivät sanovat "moikka, mitäs sulle" vaikka olisivat asiakaspalveluammatissa ja puhuttelisivat aikuista henkilöä. Nuorilla on myös vaikeuksia kuolan erityksessä, heitä näkeekin usein bussipykeillä autistisen näköisinä istuksimassa eritteiden valuessa estottomasti. Nuorten pukeutumisesta saisi jo romaanin, jätän sen kirjoittamisen jollekin toiselle. Sanon vain, että ovat ne poikien polvitaipeissa roikkuvat pöksyt aika järkyttäviä.

    • idontgiveashit

      Onneksi en enää asu kerrostalossa, eikä täälläpäin ole tapana moikata tuntemattomia vaikka samassa rapussa asuisivat. Meilläpäin jätetään ihmiset omaan rauhaan, paitsi muualta muuttaneet vielä jaksaa yrittää tuttavuutta....hohhoijaa....uskoo ken haluaa ;)

      • Nnnaaiinenn

        Mä ainakin asun Helsingissä just siks et tääl sais asuu rauhassa. Koitan mulkoilla ihmisiä ettei ne vaan tulis tekee tuttavuutta koska uteliaisuus on moukkamaista ja kaikilla pitää olla oikeus omaan yksityisyyteen ja omaan elämään. :D
        Kaikki maalaiset ei oo vaan kaupungistuneet ja oma lukunsa tietysti jotkut mamut ja mielenterveysongelmaiset joilta puuttuu vähäisinkin käyttäytymiskoodi.


    • Eräkettu

      Nuoret naisethan ne just tervehtii..

      Ei pääse rapussa vilahtaan ohi ilman tervehtimisiä..

    • EitervehdiJuuHeivaa

      Nuoret miehet tervehtii vai?

    • naistenmiesX

      Kyllä ainakin minua nuoret naiset tervehtivät. ;)

      • JanoReino

        Sama täällä. Ja sitten sitä onkin tytöllä tykki poskessa hyvin nopeesti!


    • faktaa_naisista

      Nuoret naiset synnyttävät mielummin jännämiehille lapsia ja jäävät yksinhuoltajiksi kuin tervehtivät taloyhtiön rappukäytävässä.

      • olkoot.mitä.ovat

        Tekevät valintaa koko elämänsä ajan


    • Naisasialooseri1

      Uskomattoman vajaa-älyisiä tekosyitä on tässä ketjussa esitetty sille miksi nuorilla naisilla ei ole käytöstapoja, luulevat ilmeisest olevansa nuoria ja kauniita ikuisesti ja kuvittelevat ilmeisesti tosissaan että jos mies moikkaa niin se tarkoittaa sitä, että hän haluaisi näiden naisten reikää.

      • helgamies

        Nainen on kiimavitunsa viemä elukka. Miehen kontakti olkoon miten viaton tahansa, vaikka tervehdys rappukäytävässä, tulkitaan naisen kiimavitussa paritteluhalukkuudeksi.


      • 2plus5

        Kyllä näille ylpeillekin se arki ja todellisuus joskus koittaa. Alkuun kuvitellaan että ollaan korvaamattomia ja haluttavia. Mitäs sitten jos joutuvat vaikka onnettomuuteen, halvaantuvat tai palavat tai sitten vanhuus koittaa yksin. Kun kukaan ei huomaa vaan kulkee mitäänsanomattomasti ohi.... Kyllä karman laki aina jokaiselle ylpeällekin tulee eteen.


      • Naisasialooseri1

        Mitä kauniimpi nainen on nuorena sitä enemmän hän menettää ja sen vaikeampi hänelle on myöntää rusinoitumisensa ja markkina-arvon nollautuminen.


      • Ohmygod
        helgamies kirjoitti:

        Nainen on kiimavitunsa viemä elukka. Miehen kontakti olkoon miten viaton tahansa, vaikka tervehdys rappukäytävässä, tulkitaan naisen kiimavitussa paritteluhalukkuudeksi.

        Tuo minuakin kiinnostaa tietää että kuvittelevatko naiset tosiaan että jos mies tervehtii, mies ilman muuta tarjoaa kulliaan mielessään hänelle.
        Taidanpa jättää tervehtimiset väliin minäkin.


    • Nuoremmat naiset tervehtii salilla mutta vanhemmat ei

      • Naisasialooseri1

        Minäkin olen huomannut, että vanhemmat naiset eivät aina salilla tervehdi. Tämä johtuu kateudesta nuorempia ja kauniimpia naisia kohtaan, vanhat haaskat eivät tervehdi miehiä koska heitä raivostuttaa se, että kaikki miehet omanikäisistä komistuksista finninaamaisiin pojanrimpuloihin katsovat vain niitä parhaassa iässä olevia 17-22v naisia


    • päivääpäivää

      Eihän se nyt pidä paikkaansa.Luonteista ja kodin mallista se kohteliaisuuskin johtuu.Nuoret ovat fiksumpia,kuin monet vanhat.Esim 70 v vetää jotain naisten kerhoa.Hän ei tervehdi sellaisia jotka ,eivät käy hänen juorukerhossaan.Hän lässyttää teeskennellysti,ei ole sivistynyt.Päivää pitää sanoa kaikille,kun käy samoissa tilaisuuksissa.)Nuoret ovat ihania ja tykkäävät halatakin.

    • Kokemusta_on

      Jos vanhemmille setämiehille on ystävällinen, ne heti luulevat, että niistä on kiinnostunut eivätkä jätä rauhaan.

      • Naisasialooseri1

        Mutta sinusta tulee vanha haaska, joten ne setämiehet ovat tasoasi


    • 657568

      Selitys: Olet tunkeileva. Odotat kaikilta vastaantulijoilta tervehtimistä ja ihmettelet, kun et sitä sitten saakaan ja täällä päivittelet asiaa.

      Ihmiset ovat monesti aika hyviä näkemään asioita toisesta. Ei kannata aliarvioida.

      • S24.nFemakotRy

        Tunkeileva hah:) Että yleinen hyvä käytös nähdään jo tunkeilevanakin. Näiden femakoiden mielikuvituksella vaan ei ole rajaa. Mitä tahansa keksitään huonon käytöksen sallimiseksi. Ihmisillä ei ole mitään ylimääräisiä aisteja tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Senverran kyllä teitä femakoita tunnen että sinun aistisi on nähdä ruma ja komea mies. Lyön vaikka vuoden tilini vetoa että tervehdit tuntematonta komeaa miestä varmasti mutta rumalle miehelle sallit oman koppavuutesi.


      • 6575
        S24.nFemakotRy kirjoitti:

        Tunkeileva hah:) Että yleinen hyvä käytös nähdään jo tunkeilevanakin. Näiden femakoiden mielikuvituksella vaan ei ole rajaa. Mitä tahansa keksitään huonon käytöksen sallimiseksi. Ihmisillä ei ole mitään ylimääräisiä aisteja tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Senverran kyllä teitä femakoita tunnen että sinun aistisi on nähdä ruma ja komea mies. Lyön vaikka vuoden tilini vetoa että tervehdit tuntematonta komeaa miestä varmasti mutta rumalle miehelle sallit oman koppavuutesi.

        Joo, valitettavasti sinä et ole mikään aivopesemään ihmisiä ajattelemaan toisin, mutta voit toki muuttaa omaa käyttäytymistäsi.
        Nyt kun lukee tekstiäsi, huomaa että sulla todella on hankala asenne.

        Tervehtimättä jättäminen ei ole millään tavalla epäkohteliasta. Kaikki eivät halua tervehtiä, joten suo se heille. Epäkohteliaampaa on tuo sinun valittaminen asiasta. Etkö ymmärrä, että joillakin voi olla jopa syitä siihen, miksi eivät tervehdi? Mieti jos nolaatkin itsesi tuolla ihmisten lokeroinnilla? Mieti jos jollakin on aivovamma eikä vaikka ymmärrä sen takia tervehtiä sua? Oo! Mutta sähän olet kuningas niin sua ON tervehdittävä! Muutenhan voisi olla vaikka femakko.
        Nyyyyh :(

        En puhunut mistään aisteista.

        Ja viimeiseen väitteeseesi: Olet väärässä. En tervehdi tasa-arvon nimissä ketään, joita en tunne.


      • Naisasialooseri1

        Älä vääristele. Tervehtimättä jättämäinen on todellakin epäkohteliaisuuden huippu ja minäkin lyön vaikka vuoden tilini vetoa, että tervehdit kyllä komeaa miestä jopa ennen kuin hän sinua ja rumalle sallit oman epäkohteliaisuutesi. Kyse ei ole siitä, että "kaikki"eivät halua tervehtiä vaan siitä, että kaikkia et halua tervehtiä eli rumia miehiä. Jätätkö tervehtimättä myös talossasi asuvia vanhoja mummoja?

        Jos tervehtimättä jättäminen ei ole epäkohteliasta niin jätätkö tervehtimättä myös pomoasi töissä tai jos näet häntä vapaa-ajalla ja hän tervehtii sinua ensin? Lyön siitäkin vuoden tilini vetoa, että et jätä tervehtimättä ja jos jätät niin pomo ei todellakaan ajattele, että se on täysin ok eikä ole epäkohteliasta. Jättäisitkö myös asiakaspalvelutehtävissä vastaamatta asiakkaan tervehdykseen? Meinaatko, että se olisi asiakkaalle ok eikä hän pitäisi sitä yhtään epäkohtelijaana, eikä hän jättäisi sen takia tulematta liikkeeseen jossa olet töissä tai valittaisi pomollesi käytöksestä?

        Aivovamma sinulla kyllä on jos et pidä tervehtimättä jättämistä epäkohteliaana ja myös pinnallisuutesi on aivovamma.

        Kyllä ne naapurisi sinua pitävät ylimielisenä ja vajaaälyisenä jos et heitä tervehdi


      • Naisasialooseri1

        Et tunne entuudestaan asiakastasi, etkä työhaastattelussa tulevaa pomoasi. Jätätkö silti tervehtimättä?


      • 6767
        Naisasialooseri1 kirjoitti:

        Älä vääristele. Tervehtimättä jättämäinen on todellakin epäkohteliaisuuden huippu ja minäkin lyön vaikka vuoden tilini vetoa, että tervehdit kyllä komeaa miestä jopa ennen kuin hän sinua ja rumalle sallit oman epäkohteliaisuutesi. Kyse ei ole siitä, että "kaikki"eivät halua tervehtiä vaan siitä, että kaikkia et halua tervehtiä eli rumia miehiä. Jätätkö tervehtimättä myös talossasi asuvia vanhoja mummoja?

        Jos tervehtimättä jättäminen ei ole epäkohteliasta niin jätätkö tervehtimättä myös pomoasi töissä tai jos näet häntä vapaa-ajalla ja hän tervehtii sinua ensin? Lyön siitäkin vuoden tilini vetoa, että et jätä tervehtimättä ja jos jätät niin pomo ei todellakaan ajattele, että se on täysin ok eikä ole epäkohteliasta. Jättäisitkö myös asiakaspalvelutehtävissä vastaamatta asiakkaan tervehdykseen? Meinaatko, että se olisi asiakkaalle ok eikä hän pitäisi sitä yhtään epäkohtelijaana, eikä hän jättäisi sen takia tulematta liikkeeseen jossa olet töissä tai valittaisi pomollesi käytöksestä?

        Aivovamma sinulla kyllä on jos et pidä tervehtimättä jättämistä epäkohteliaana ja myös pinnallisuutesi on aivovamma.

        Kyllä ne naapurisi sinua pitävät ylimielisenä ja vajaaälyisenä jos et heitä tervehdi

        No sä se sitten tunnut tietävän kaiken minusta ja muista ihmisistä.
        Mikset käytä lahjoja johonkin, vaikka ennustamiseen?

        Kyse on minun kohdallani siitä, etten halua tervehtiä kaikkia. Vaikka sä väität asiantuntevasti jotain muuta, niin ei se sitä faktaa poista. Valitan.

        Oletko sosiaalisesti köyhä vai missä mättää, että et osaa kuin ymmärtää asiat kirjaimellisesti?
        Jos kyse on tulevasta tuttavuudesta, tottakai tervehdin.
        Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että mulla olisi jokin ihmeen velvollisuus tervehtiä kaikkia täysin tuntemattomia.

        Jos alkaa murehtimaan kaikkien ihmisten mielipiteitä, tuleeko elämisestä täällä mitään? Mitä mieltä olet?
        Mulle on aivan sama jos joku pitää mua ylimielisenä tuntematta ihmistä lainkaan. Kyllä se vika on silloin jossain muualla.
        Ja sitä paitsi, mä tervehdin kyllä naapureita. Se on eri asia. He kuitenkin asuvat samassa kiinteistössä, joten heitä tulee näkemään useastikin.

        Siinä sulle rautalankaa.


      • 8plus18
        6767 kirjoitti:

        No sä se sitten tunnut tietävän kaiken minusta ja muista ihmisistä.
        Mikset käytä lahjoja johonkin, vaikka ennustamiseen?

        Kyse on minun kohdallani siitä, etten halua tervehtiä kaikkia. Vaikka sä väität asiantuntevasti jotain muuta, niin ei se sitä faktaa poista. Valitan.

        Oletko sosiaalisesti köyhä vai missä mättää, että et osaa kuin ymmärtää asiat kirjaimellisesti?
        Jos kyse on tulevasta tuttavuudesta, tottakai tervehdin.
        Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että mulla olisi jokin ihmeen velvollisuus tervehtiä kaikkia täysin tuntemattomia.

        Jos alkaa murehtimaan kaikkien ihmisten mielipiteitä, tuleeko elämisestä täällä mitään? Mitä mieltä olet?
        Mulle on aivan sama jos joku pitää mua ylimielisenä tuntematta ihmistä lainkaan. Kyllä se vika on silloin jossain muualla.
        Ja sitä paitsi, mä tervehdin kyllä naapureita. Se on eri asia. He kuitenkin asuvat samassa kiinteistössä, joten heitä tulee näkemään useastikin.

        Siinä sulle rautalankaa.

        "Sinä sinä sinä olet tätä tuota ja sitä" Se että jo vastauksesi alkaa syyttävästi kertoo ainakin sen että ylimielisyyttäsi jätät tervehtimättä. Johan tuo perusasia opetetaan jo koulussakin. Tosin jos olet tätä nykyrakkaripullamössö koulukuntaa en tosiaankaan ihmettele käytöstäsi. Muutenkin kun näiden nykyajan pentujen kontolle lyödään suomen tulevaisuus niin hohhoh!


      • 56456
        8plus18 kirjoitti:

        "Sinä sinä sinä olet tätä tuota ja sitä" Se että jo vastauksesi alkaa syyttävästi kertoo ainakin sen että ylimielisyyttäsi jätät tervehtimättä. Johan tuo perusasia opetetaan jo koulussakin. Tosin jos olet tätä nykyrakkaripullamössö koulukuntaa en tosiaankaan ihmettele käytöstäsi. Muutenkin kun näiden nykyajan pentujen kontolle lyödään suomen tulevaisuus niin hohhoh!

        Joo, sä olet vain katkera mies. Susta on moneksi.
        Pohdi sitä.

        PS. Et kommentoinut mihinkään mitä oikeasti kirjoitin, joten sun ÄO:n voi jo päätellä pelkästään sen perusteella. :D


      • 5674
        8plus18 kirjoitti:

        "Sinä sinä sinä olet tätä tuota ja sitä" Se että jo vastauksesi alkaa syyttävästi kertoo ainakin sen että ylimielisyyttäsi jätät tervehtimättä. Johan tuo perusasia opetetaan jo koulussakin. Tosin jos olet tätä nykyrakkaripullamössö koulukuntaa en tosiaankaan ihmettele käytöstäsi. Muutenkin kun näiden nykyajan pentujen kontolle lyödään suomen tulevaisuus niin hohhoh!

        Niin tuo sinunkin monologi alkoi syyttävästi, mutta ethän sinä nyt sellaista halua huomata kun olet itse sitä pullamössö sukupolvea, jotka ovat aina oikeassa. Tiesit jopa tuollaisen hienon terminkin laittaa esimerkiksi.

        Tästä voidaan päätellä, että olen paljon nuorempi kuin sä ja mulla sentään on iloa ja kaikkea mukavaa elämässä, ei tarvii silti tervehtiä muita ja etenkään jos leimataan sen takia ylimieliseksi niin annan kuule olla ihan täysin.

        Jos joku ihminen luulee tietävänsä minusta kaiken sen perusteella, tervehdinkö häntä vai en, on tämän näsäviisaan panettelijan pässä vikaa ja hänen ongelmansa ei kuulu mulle.

        Mitä väliä sulle on jollain tervehtimisellä? Ei mua vaan ainakaan loukkaa jos mua ei tervehditä ja tätä kyllä tapahtuu. Sivistä itseäsi ja käy vaikka maailmalla. Ei sielläkään kaikki morjensta kaikkia.
        Tulee vain mieleen tää suomalaisten huono itsetuntoisuus tässäkin asiassa: Ollaan riippuvaisia jonkun toisen mielipiteestä ja tervehtimisestä.
        Aargh, pois minusta tuollanen.


      • HelaLauantai
        5674 kirjoitti:

        Niin tuo sinunkin monologi alkoi syyttävästi, mutta ethän sinä nyt sellaista halua huomata kun olet itse sitä pullamössö sukupolvea, jotka ovat aina oikeassa. Tiesit jopa tuollaisen hienon terminkin laittaa esimerkiksi.

        Tästä voidaan päätellä, että olen paljon nuorempi kuin sä ja mulla sentään on iloa ja kaikkea mukavaa elämässä, ei tarvii silti tervehtiä muita ja etenkään jos leimataan sen takia ylimieliseksi niin annan kuule olla ihan täysin.

        Jos joku ihminen luulee tietävänsä minusta kaiken sen perusteella, tervehdinkö häntä vai en, on tämän näsäviisaan panettelijan pässä vikaa ja hänen ongelmansa ei kuulu mulle.

        Mitä väliä sulle on jollain tervehtimisellä? Ei mua vaan ainakaan loukkaa jos mua ei tervehditä ja tätä kyllä tapahtuu. Sivistä itseäsi ja käy vaikka maailmalla. Ei sielläkään kaikki morjensta kaikkia.
        Tulee vain mieleen tää suomalaisten huono itsetuntoisuus tässäkin asiassa: Ollaan riippuvaisia jonkun toisen mielipiteestä ja tervehtimisestä.
        Aargh, pois minusta tuollanen.

        Tuosta passiivisagressiivisuudestasi ainakin on helvetin helppo päätellä ylimielisyytesi pelkän tekstin perusteella. Se että sinä olet moukkamainen toisia kohtaan ei tarkoita että toisten pitäisi olla kaltaisesi idiootti. Nyky pentu näyt olevan sillä ei edelliset sukupolvet opetelleet tuollaisia tapoja muita kohtaan.


    • otsikon.kysymykseen

      Laita kalu piiloon.

    • ihmettelijä7

      Tervehtiminenhän on perusjuttu. On todella moukkamaista ja epäkohteliaisuuden huippu jos ei tervehdi. Jos tervehtii, se ei tarkoita sitä, että haluaa tehdä mitään enempää tuttavuutta toisen kanssa.Tai jos puhuu niitä näitä, se ei tarkoita sitä, että haluaa tutustua toiseen, saati että on iskemässä toista. Ihan tosi. Missä maailmassa te oikein elätte? No, Suomessa :) Eipä silti, kun asuin Helsingissä, kaikki taloyhtiössä asuvat tervehtivät toisiaan. Nyt asun junttilassa, jossa on peräti muutama kerrostalo. Tämä talo lienee niitä harvoja, joissa on HISSI. Ajatelkaa. Naapureista vain vanhemmat ihmiset tervehtivät ja ovat ystävällisiä. Itse tervehdin alkujaan kaikkia. Kun vastausta ei tullut, menen nykyisin ohitse ja he ovat minulle enää pelkkää ilmaa. Pari ulkomaalaista tervehti oikein iloisesti mutta valitettavasti he olivat vain käymässä talossa. Tekisi mieli kysyä näiltä junteilta jotka eivät älyä tervehtiä, että oletteko te koskaan asuneet missään muualla? Sen sijaan nämä nuoremmat ihmiset tervehtivät kaikki äitiäni, jäävät juttelemaan, jopa nuoret miehet avaavat hänelle oven jne. Minä suorastaan kavahdan kauhusta sisäisesti jos näen vilaukseltakaan enää jonkun tyypin joka ei koskaan tervehtinyt. Lusmuilen pihalla pitkään ettei tarvitse mennä samasta ovenavauksesta sisään, se olisi painajaista. Käyttäydyn kuin metsästä revitty juntti. Kummallista kun nykyään olen äärimmäisen tylyn näköinen ( ei johdu heistä) ,he tervehtivät. Suomalaiset ovat tosi outoja. Minua ei olisi tarvinnut pelätä, minulla ei ole ollut edes mitään motiivia tutustua keneenkään tässä talossa paremmin. No, tänään on mutsi täällä kylässä. Olimme menossa ulos. Kun astuimme hissistä, ulkopuolella oli joku äijä lapsensa kanssa, ei tervehtinyt. Mutsini ihmetteli, miksi mies ei tervehtinyt häntä. Sanoin: kato, se johtuu siitä koska sinä olit minun seurassani. Luultavasti olen hirviön näköinen, ei tuota voi muuten selittää. Asiaa ei paranna se, kun joskus joku harvoin alkaa jutella. Pian seuraa kysymys: oletko sinä täältä kotoisin? Tuntuu tosi pahalta. Rasismia. Olen syntynyt täällä, pohjoisessa, äitini on täkäläinen, isäni oli Etelä -Suomesta kotoisin. Olen ajatellut, että voi olla, he haistavat vieraan veren eivätkä jaksa hyväksyä muualta tulleita. Suomalaiset ovat tosi outoja. En ymmärrä suomalaisia. Yritin koko ikäni ymmärtää. Enää en edes yritä ymmärtää. Yrittäkää nyt edes tervehtiä. Se on pelkkää tervehtimistä, ei iskemistä eikä sitä että haluaa edes tutustua toiseen. Se kuuluu käytöstapoihin eikä se tarkoita mitään muuta, onneksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe