Onko 50-sellä loppuunpalaneella enää toivoa?

Toivotonna

Siinäpä se kysymys otsikossa onkin...

Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen. Voiko loppuunpalanut viisikymppinen saada enää töitä? Kuka semmoisen enää palkkaisi? Itsestä tuntuu, että ei kukaan.

Onko tässä ainoa vaihtoehto olla loppunpalanut ja masennus-diagnoosilla hamaan oikeaan eläkeikään asti? Jos sinne asti jaksaa...

4

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työuupunut19

      Hei Toivotonna! Toivoton nyt ei ainakaan kannata olla työllistyivpä tai ei tulevaisuudessa. Työ ei ole kuitenkaan tärkeintä elämässä. Itse koin ensimmäisen burnoutin kymmenen vuotta sitten ja nyt olen ollut samasta syystä sairauslomalla marraskuusta lähtien. Terveyteni on pettänyt ja minulla on sekä psyykkisiä (totaalinen psyykkinen ja fyysinen uupumus) että fyysisiä kummallisia oireita. Sairauseläkkeestä on puhuttu. Mietin, että olisiko nämä oireet ollut vältettävissä, jos minut olisi esim. irtisanottu työpaikasta jossain vaiheessa. Jos voisin nyt valita, niin ehdottomasti työttömyys ja terveys. Keskity vain burnoutista toipumiseen. Se on tärkeintä.

    • Toivotonna

      Samaa minäkin olen näin jälkikäteen toivonut. Että olisi mieluummin irtisanottu kuin että burnoutin kautta masentuneeksi ja sairauslomalle. Minkä ikäinen sinä olet Työuupunut19?

    • Työuupunut

      Hei Toivotonna! No minä olen jo eläkeiän kynnyksellä eli täytin hiljattain 61 vuotta. Henkilökohtainen eläkeikäni olisi lähes 65 vuotta eli neljä vuotta olisi pitänyt vielä jaksaa tai pitäisi jaksaa, mikä on täysin mahdotonta. Ensimmäisen burn-outin sain siis 51-vuotiaana. Viime vuodet ovat olleet töissä sellaista pakkojaksamista. Psykiatri sanoikin tavatessamme ihmettelevänsä sitä, kuinka olen jaksanut ylipäätään tähän asti painaa töissä. En ole vuosiin enää jaksanut tavata ystäviä, en aina vastata puhelimeen jne. Elin vain käydäkseni töissä. Voin sanoa, että työnteko ei ole ollut sen arvoista, koska terveyteni ei kestänyt. Voihan olla, että olisin samassa jamassa ilman työtäkin, mitä en kyllä usko. Meilläkin oli jossain vaiheessa jotain irtisanomisia, ja jaksoin töissä, koska toivoin, että minut olisi sanottu irti (oli ollut paljon flunssapoissaoloja) ja sitten saanut helpotusta jaksamiseen. Tämä kuulostaa varmaan kiittämättömältä, mutta sitä en kuitenkaan ole.
      Sinä tulet toipumaan burn-outista tai ja tuntemaan itsesi omaksi itseksesi vielä jonain päivänä. Se vie aikaa. Minulla ensimmäisestä burnoutista toipuminen vei 10 kk-1 nyt en tiedä. Elämässä on niin paljon muutakin kuin työ. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

    • Työuupunut

      Jatkoa
      Niin, olisihan se ollut mukavampaa olla terveenä ja vaikkapa työttömänä kuin burnoutista ja masennus-diagnoosilla sairaana. Aivan kuten sanoit. En tiedä, lohduttaako tämä mitään., mutta meitä on monta, jotka uupuvat työelämässä. En minäkään ollut ensimmäinen työpaikassani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe