10 käskyä on voimassa

Uskova777

"En minä ole tullut lakia tai profeettoja kumoamaan vaan täyttämään lain" Näin sanoo Jumalan Poika Matteus 4:17. Ja Hän jatkaa: "kunnes taivas ja maa katoavat ei laista katoa pininkään kirjain" Tätä sanaa vastaan monet opettavat tekosyyksi tehdä syntiä. He sanovat että Kristus täytti lain ristillä ja nyt ei ole väliä vaikka teemme syntiä. Totuus on tuo minkä Jumalan Poika sanoi,ei se mitä itseään uskoviksi kutsuvat sanovat. Kristus otti kaikkien synnit päälleen ja vei ne ristille että saisimme anteeksi kun kadumme ja annamme elämämme Hänelle ja alamme seurata Häntä. Kyllä,tähän saakka he opettavat oikein. Mutta entä jatko? Emme voi saada syntejä etukäteen anteeksi. Ne pitää aina katua ja sen perään ja jo alun alkaen kun otamme Hänet elämäämme meidän ei tule tehdä syntiä. Meidän tulee kaikin voimin vastustaa syntiä. Me saamme pyytää Vapahtajalta että Hän antaa meille voimaa olla tekemättä syntiä. Mutta välillä ihminen lankeaa ja silloin pitää katua sydämestään ja kääntyä pois noista synneistä. Kääntyä pois tarkoittaa ei tehdä niitä enää koskaan. Jotkut synnit ovat meidän heikkoutemme ja niitä vastaan menee pidempään ettei enää lankea,mutta lopulta niistäkin saa voiton. Pitää olla vain kestävä taistelussa. Uskovalla on lupa ajaa saatana pois Jeesuksen nimeässä. Saatana häipyy kyllä. Vielä parempi on kun ajat saatanan pois kiusaamasta Jumalan Pojan alkuperäisellä ikuisella nimellä. Nimi Jeesus on ollut käytössä vasta alle 500 vuotta ja koska sillä on alku,niin sillä on myös loppu. Nimi Jeesus ei itse asiassa tarkoita mitään. Se tulee latinan kielestä. Jumala pyhitti nimen Jeesus kun se otettiin käyttöön,mutta ihan pian lähitulevaisuudessa kun Suuri Ahdistus alkaa,niin saatana ottaa itselleen nimen Jeesus Kristus. Saatana on valmistanut ihmiset rakastumaan nimeen Jeesus että saisi eksytettyä myös uskovat. Jumalan Pojan alkuperäinen ikuinen nimi on YAHUSHUA. Jumalan oikea nimi on YAHUVEH. Nimi Jumala ei ole nimi vaan pelkkä totteli. Samoin kuin Herra on tittelu. Maailmassa kaikilla epäjumalilla on nimi. Oletko koskaan ihmetellyt miksi vain Luojaa on sanottu Jumalaksi eikä ole nimeä? Nimi YAHUSHUA tarkoittaa YAH pelastaa. Myöskään nimi Jeshua ei tarkoita mitään. Se on vain muunnos nimestä Jeesus. Saatana pelkään YAHUVEHn nimeä ja YAHUSHUAn nimeä koska ne ovat pyhiä nimiä. Saatana ei pysty niiden pyhyyden takia ottamaan niitä itselleen. Mutta nimen Jeesus hän pystyy ja ottaa koska saatana on itse vaikuttanut sen että otettiin käyttöön nimi Jeesus. Voit ajaa saatanan pois YAHUSHUAn nimessä pois kun se kiusaa sinua ja houkuttelee syntiin. YAHUSHUA lausutaan Jashua,Jahsua tai Jahushua. Voit käyttää mikä tuntuu parhaalta omaan suuhun.

71

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10.käskyä

      Uskookohan ateistit, että 10 käskyä on voimassa. Kysymys: Uskotteko te ateistit, että 10 käskyä on voimassa ?

      • heillä.omat.lait

        Harva uskoo, eiköhän täällä siinä mielessä suurin osa ole ateisteja.


      • Matkallaollaan

        Moniko toteuttaa käskyä rakasta itseäsi.
        Hän ei tullut aikaisempia .... kumoamaan. Hän toi uuden: Rakasta itseäsi niinkuin lähimmäistäsi ja Jumalaa yli kaiken.


      • Ei Jeesus puhunut muusta kuin omasta puolestaan, että hän täyttää lain. Ei hän edellyttänyt sitä muilta tuossa yhteydessä.


    • hassu.hutsu.messias666

      Hassu hutsu soppii parraiten ommaan suukkiin. hassuhutsu on MESSIAS! ALLE LUJAA! VITTU! AAMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Tässä lyhyitä opetusvideoita joissa Dennis Prager käy läpi kymmenen käskyä.

      "Ihmiskunnalla on kaikki mitä se tarvitsee hyvän maailman luomiseksi. Meillä on ollut se 3000 vuotta. Kymmenen käskyä; kymmenen yksinkertaista, mutta syvällistä ohjetta miten elää moraalista elämää. Jos jokainen seuraisi kymmentä käskyä, emme tarvitsisi armeijoita tai poliisia; avioliitot ja perheet olisivat vahvempia; totuus olisi korkein arvo. Dennis Prager selittää miten kymmenen käskyä johti läntisen sivilisaation luomiseen ja miksi ne ovat merkityksellisiä elämässäsi tänään. Tämä video kurssi esittelee kymmenen osaisen sarjan."
      .
      .
      Kymmenen käskyä: johdanto:
      https://www.youtube.com/watch?v=VjDssBB0Irc
      .
      .
      1. Minä Olen Herra sinun Jumalasi:
      https://www.youtube.com/watch?v=0UXkSiws9CY
      .
      .
      2. Ei muita jumalia:
      https://www.youtube.com/watch?v=2aKPQksU6MI
      .
      .
      3. Älä kanna väärin Herran, Jumalasi nimeä:
      https://www.youtube.com/watch?v=0aNzdwktmXg
      .
      .
      4. Muista lepopäivä:
      https://www.youtube.com/watch?v=CjwYlrYqdVw

    • eilupaasynnille

      Jeesuksen seuraaja pyrkii kaikkeen hyvään, hän ei tahdo tehdä pahaa.

      Kukaan Jeesuksen oma ei opeta sellaista, että Jeesus antaa luvan tehdä syntiä!

      Joh. 8:11

      Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

      Lain teot eivät pelasta - siinä on se ratkaiseva ero.

      • siis.mitä.ovat

        Mitä ovat lain teot ?


      • pelkkää.työtä
        siis.mitä.ovat kirjoitti:

        Mitä ovat lain teot ?

        Sitä, että halakoja hakataan joka päivä, eikä levätä välillä.


      • mitä.lain.teot
        siis.mitä.ovat kirjoitti:

        Mitä ovat lain teot ?

        Niin mitä ne olisivat ne lain teot, siinäpä pähkinää purtavaksi. . . Laittomuuden teot ovat kyllä nähtävillä. Tässä vuosia sitten varastettiin minulta polkupyörä, eikä koskaan tullut takaisin. Muutama vuosi sitten naapurissa kävi varkaita, heidän ollessaan pois kotoa, ja veivät mitä veivät, mutta takaisin ei saatu varastettua tavaraa. Näitä laittomuuden tekoja on vaikka kuinka paljon.


      • olisiko.tehtävä.parannus
        mitä.lain.teot kirjoitti:

        Niin mitä ne olisivat ne lain teot, siinäpä pähkinää purtavaksi. . . Laittomuuden teot ovat kyllä nähtävillä. Tässä vuosia sitten varastettiin minulta polkupyörä, eikä koskaan tullut takaisin. Muutama vuosi sitten naapurissa kävi varkaita, heidän ollessaan pois kotoa, ja veivät mitä veivät, mutta takaisin ei saatu varastettua tavaraa. Näitä laittomuuden tekoja on vaikka kuinka paljon.

        Entäs nämä pydomaadit, jotka polttavat kirkkoja, ja monen moisia rakennuksia. Eiköhän nämä kuulu myöskin laittomiin tekoihin ?


      • kyl.pahaa.tekee
        olisiko.tehtävä.parannus kirjoitti:

        Entäs nämä pydomaadit, jotka polttavat kirkkoja, ja monen moisia rakennuksia. Eiköhän nämä kuulu myöskin laittomiin tekoihin ?

        Kyllä täällä Suomessa vilisee tyhmää laittomuuksia tekevää porukkaa. Iltalehdessä luettua 26.5.16. Viirupöllö poikasineen ammuttiin - Poliisi: ampuja on tavoitettu. Viirupöllö on rauhoitettu. Kyllä pitäisi olla viirupölläkin ase !

        Tämä maa ei todellakaan ole Paratiisi laittomuuksineen.


    • kohtaloko

      Lain teot ovat niitä, joista Raamattu kertoo:
      Minä sanon viettäväni sapattia, mutta oikeasti minä juuri sapattina halveksin kaikkia muita uskovia, jotka eivät sapattia vietä.
      Minä maksan kymmenyksiä ja samalla minä halveksin niitä, jotka eivät maksa kymmenyksiä.
      Minä vietän kaikkia Israelin kansalle määrättyjä juhliakin ja säälin niitä, jotka eivät ole päässeet siihen täyteyteen, joka noiden juhlien viettämisellä tulee.
      Minä olen ymmärtänyt täydellisesti Raamatun sanan ja Jumalan tahdon osoitan halveksuntani syvästi niille, jotka eivät halua noudattaa kaikkia Tooran määräyksiä.

      Matt 19:
      20 Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"

      Miksi tuo täydellinen lain käskyjen noudattaja ei ollut kelvollinen Jumalalle?

      Luuk. 18:12

      Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.

      Miksi tuo täydellinen lain noudattaja ei ollut vanhurskas ja kelvollinen Jumalalle?

      Eikö nuo kaksi esimerkkiä pitäisi olla juuri sitä Jumalalle otollisinta porukkaa, joka ottaa tosissaan Raamatun sanan?

      Miksi Jeesus ei kelpuuttanut heitä?

      Matt. 23:13

      Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä

      Miksi lain tekoja täydellisesti noudattavat jäivät ulkopuolelle taivasten valtakunnasta?

      • BUPLIKAANI

        En ole fariseus, sillä maksele kymmenyksiä, enkä kirkollisveroja.


      • 1234567---

        Monilla on peite silmillä, siksi eivät ymmärrä pitää sapattia pyhänä päivänä. Sapattina luovutaan omista töistä, sillä armosta me olemme pelastetut uskon kautta.


    • rakastavat.käskyt

      Kyllä suomenkielisellä Jeesus-nimellä on sama voima, ei pidä alkaa ulkokultaiseksi. Mutta Vanhassa Testamentissa yksi käskyistä oli "älä tapa". Siitä huolimatta ateistit pitävät Vanhan Testamentin Jumalaa kylmänä sarjamurhaajana. Eivät ymmärrä, että tuo kanaanilaisten tappamiskäsky koski vain näitä tilanteita, kaikille ja kaikkiin muihin tilanteisiin oli käsky "älä tapa". Eli Vanhan Testamentin Jumala on sama rakastava, laupias ja oikeudenmukainen Jumala kuin Uudessa Testamentissakin. Jeesus näytti omalla toiminnallaan millainen Jumala on. Surullisinta on, että on uskovina itseään pitäviäkin, jotka eivät ymmärrä Vanhaa Testamenttia. 10 käskyä annettiin siis israelilaisille, joiden käskettiin surmata kanaanilaiset, mutta 10 käskyä koskivat kaikkia muita tilanteita. Mitähän pahaa ateistit näkevät näissä käskyissä?


      TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 20
      1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
      2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
      3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
      8. Muista pyhittää lepopäivä.
      9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
      10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
      11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
      12. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
      13. Älä tapa.
      14. Älä tee huorin.
      15. Älä varasta.
      16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
      17. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

      • mieluummin.pahan.teoss

        Se siinä on pahhaa, että ei saisi tehhä mitään pahhaa käskyjen mukaan. Pahantekoko kun on niin mieluista. Vaikea olla tekemättä pahhaa.


    • Tosi.uskossa

      Lällärit noudattaa vain 10 käskyä. Tosiuskovaiset koko Mooseksen lakia!

      • ettäsilleen

        Sanoivat myös fariseukset. Eivät kyllä pystyneet siihen itsekään, mutta soittivat suutaan, kuten sinäkin.


    • Joshua.kumosi.lakia

      Jeesus ei kumonnut Jumalan lakia vaan niitä ihmisen lakeja joita Mooseksen ajoista oli lakiin kirjoitettu esim Jeesus sallii syödä saastaista ruokaa, Jessus sallii tehdä töitä sapattina jne. Mutta mitä nimiin tulee niin Jeesus on Joshua, Isä Abba/Adonai ja Jumala on Jahwe/Elohim/Sebaot.

      • Ego-Eini

        Just. Ja Obaman Parakki on Issa sekä Mossa yhtäaikaa.


      • ymmärrys.heikkenee

        Jos syö saastasta ruokaa tulee helposti itse saastaiseksi, eikä sitä enää ymmärrä Raamatun sanaakaan vaan lukee kaiken päinvastaiseksi.

        Daniel ei saastuttanut itseään ruualla ja viinillä, jota kuninkaan pöydässä oli. Daniel oli viisas.


      • SaastaistaRuokaaSaaSyödä
        ymmärrys.heikkenee kirjoitti:

        Jos syö saastasta ruokaa tulee helposti itse saastaiseksi, eikä sitä enää ymmärrä Raamatun sanaakaan vaan lukee kaiken päinvastaiseksi.

        Daniel ei saastuttanut itseään ruualla ja viinillä, jota kuninkaan pöydässä oli. Daniel oli viisas.

        MARKUS 7
        1 Muutamia lainopettajia tuli Jerusalemista, ja yhdessä fariseusten kanssa he menivät Jeesuksen luo. 2 He panivat merkille, että jotkut hänen opetuslapsensa aterioivat epäpuhtain, pesemättömin käsin. 3 Fariseukset sen paremmin kuin juutalaiset yleensäkään eivät näet käy aterialle ennen kuin ovat pesseet kätensä, vaikkapa vain tilkkasella vettä. Näin he tarkoin noudattavat isien perinnäissääntöä. 4 He eivät myöskään syö mitään torilta tuotua ennen kuin ovat vihmoneet sen. Monia muitakin tapoja he ovat ottaneet noudattaakseen, kuten juomamaljojen, saviruukkujen ja pronssiastioiden pesuja. 5 Niinpä fariseukset ja lainopettajat kysyivät Jeesukselta: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät elä isien perinnäissääntöjen mukaan, vaan aterioivat epäpuhtain käsin?" 6 Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta. 7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä. 8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä." 9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne. 10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. 11 [i] Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', 12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi. 13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista."

        14 Jeesus kutsui taas väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa kaikki minua ja ymmärtäkää. 15 Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos. [ 16 [i] Jolla on korvat, se kuulkoon!"]* 17 Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. 18 Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? 19 Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. 20 Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. 21 Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, 22 aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. 23 Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."

        MATTEUS 15
        1 Silloin Jeesuksen luo tuli Jerusalemista fariseuksia ja lainopettajia. 2 "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat isien perinnäissääntöjä?" he kysyivät. "Hehän eivät pese käsiään, kun rupeavat syömään." 3 Jeesus vastasi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyä perinnäissäännöillänne? 4 Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. 5 Mutta te opetatte, että jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Sen, mitä sinun piti minulta saada, olen luvannut uhrilahjaksi', 6 hänen ei enää tarvitse kunnioittaa isäänsä tai äitiänsä. Näin te olette perinnäissäännöllänne tehneet tyhjäksi Jumalan sanan. 7 Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun hän sanoi: 8 -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta. 9 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."

        10 Jeesus kutsui väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa ja ymmärtäkää. 11 Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos." 12 Silloin opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Tiedätkö, että fariseukset suuttuivat sinuun, kun puhuit noin?" 13 Hän vastasi: "Jokainen istutus, joka ei ole minun taivaallisen Isäni istuttama, revitään juurineen pois. 14 Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan." 15 Pietari sanoi hänelle: "Puhuit vertauskuvin. Selitä meille, mitä tarkoitit." 16 Jeesus vastasi: "Oletteko tekin yhä noin ymmärtämättömiä? 17 Ettekö käsitä, että se, mikä menee suusta sisään, jatkaa kulkuaan vatsaan, ja sitten se ulostetaan. 18 Mutta se, mikä tulee suusta ulos, on lähtöisin sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. 19 Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset. 20 Nämä ne ihmisen saastuttavat, ei se, että syö pesemättömin käsin."


      • 1234567---
        SaastaistaRuokaaSaaSyödä kirjoitti:

        MARKUS 7
        1 Muutamia lainopettajia tuli Jerusalemista, ja yhdessä fariseusten kanssa he menivät Jeesuksen luo. 2 He panivat merkille, että jotkut hänen opetuslapsensa aterioivat epäpuhtain, pesemättömin käsin. 3 Fariseukset sen paremmin kuin juutalaiset yleensäkään eivät näet käy aterialle ennen kuin ovat pesseet kätensä, vaikkapa vain tilkkasella vettä. Näin he tarkoin noudattavat isien perinnäissääntöä. 4 He eivät myöskään syö mitään torilta tuotua ennen kuin ovat vihmoneet sen. Monia muitakin tapoja he ovat ottaneet noudattaakseen, kuten juomamaljojen, saviruukkujen ja pronssiastioiden pesuja. 5 Niinpä fariseukset ja lainopettajat kysyivät Jeesukselta: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät elä isien perinnäissääntöjen mukaan, vaan aterioivat epäpuhtain käsin?" 6 Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta. 7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä. 8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä." 9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne. 10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. 11 [i] Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', 12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi. 13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista."

        14 Jeesus kutsui taas väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa kaikki minua ja ymmärtäkää. 15 Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos. [ 16 [i] Jolla on korvat, se kuulkoon!"]* 17 Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. 18 Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? 19 Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. 20 Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. 21 Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, 22 aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. 23 Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."

        MATTEUS 15
        1 Silloin Jeesuksen luo tuli Jerusalemista fariseuksia ja lainopettajia. 2 "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat isien perinnäissääntöjä?" he kysyivät. "Hehän eivät pese käsiään, kun rupeavat syömään." 3 Jeesus vastasi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyä perinnäissäännöillänne? 4 Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. 5 Mutta te opetatte, että jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Sen, mitä sinun piti minulta saada, olen luvannut uhrilahjaksi', 6 hänen ei enää tarvitse kunnioittaa isäänsä tai äitiänsä. Näin te olette perinnäissäännöllänne tehneet tyhjäksi Jumalan sanan. 7 Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun hän sanoi: 8 -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta. 9 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."

        10 Jeesus kutsui väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa ja ymmärtäkää. 11 Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos." 12 Silloin opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Tiedätkö, että fariseukset suuttuivat sinuun, kun puhuit noin?" 13 Hän vastasi: "Jokainen istutus, joka ei ole minun taivaallisen Isäni istuttama, revitään juurineen pois. 14 Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan." 15 Pietari sanoi hänelle: "Puhuit vertauskuvin. Selitä meille, mitä tarkoitit." 16 Jeesus vastasi: "Oletteko tekin yhä noin ymmärtämättömiä? 17 Ettekö käsitä, että se, mikä menee suusta sisään, jatkaa kulkuaan vatsaan, ja sitten se ulostetaan. 18 Mutta se, mikä tulee suusta ulos, on lähtöisin sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. 19 Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset. 20 Nämä ne ihmisen saastuttavat, ei se, että syö pesemättömin käsin."

        Herran sana. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
        Syöpälääkärin toteamus lehdistössä: Pekoni on yhtä vaarallista kuin tupakkakin ja aiheuttaa syöpää. Tiedotusvälineissä mainittiin: Sianliha, makkara aiheuttavat syöpää. Myöskin paljo punaisen lihan syönti. Nykyään ihmisen toimesta pilataan monesti syötäviksi tarkoitettujen eläinten lihaa, kuten hullunlehmäntauti, joten tarkkana saa olla.


    • käskyollutainavoimassa

      Älä tapa.

      Tuo käsky on ollut aina voimassa, se oli voimassa Vanhan Testamentin aikana, se on voimassa Uuden Testamentin aikana ja se on voimassa ikuisuuden asettamiseen asti.

      Mikäli jokainen ihminen maailmassa noudattaisi tuota käskyä, sodat loppuisivat välittömästi siihen paikkaan!

      Ikuisuudessa käskyjä ei tarvita, koska Jumalan tahto tapahtuu aina ja kaikkialla.

      • häpeissään.pienimpinä

        Ikuisuudessa, jos sinne pääsee ikäänkuin tulen läpi sellainen, joka on purkanut yhdenkin käskyn pienimmistä. Pitää pienimmäksi kutsuttaman Jumalan valtakunnassa. Häpeissään saavat kulkea koko ikuisuuksien ajan.


      • JoskusMeneeYli

        On kuitenkin niin että immeiset miettii koskeeko surmaamisen kielto vain toista ihmistä vaiko myös eläimiä ja kasveja. Tosin ihmiselämästä tulisi vaikeaa jos ei saisi ottaa hengiltä yhtään mitään, ei edes heinänkortta. Entä sitten kun pohditaan pitäisikö estää toistakin eläintä aiheuttamasta surmaa muille esim leijonaa tappamasta antilooppia tai gasellia, ollaan jo ihan lyöty yli. Mutta missä määrin saa tappaa ja mitä, mikä on raja?


      • täydellisiäihmisiä
        häpeissään.pienimpinä kirjoitti:

        Ikuisuudessa, jos sinne pääsee ikäänkuin tulen läpi sellainen, joka on purkanut yhdenkin käskyn pienimmistä. Pitää pienimmäksi kutsuttaman Jumalan valtakunnassa. Häpeissään saavat kulkea koko ikuisuuksien ajan.

        Ikuisuudessa kenenkään ei tarvitse kulkea häpeissään. Siellä kaikki ovat täydellisesti arvostettuja ja täydellisiä ihmisiä Jeesuksen täydellisen sovituksen tähden. Siellä vajaa lakkaa olemasta, kaikista Jeesuksen omista tulee täydellisiä aikuisia.


      • 1234567---
        täydellisiäihmisiä kirjoitti:

        Ikuisuudessa kenenkään ei tarvitse kulkea häpeissään. Siellä kaikki ovat täydellisesti arvostettuja ja täydellisiä ihmisiä Jeesuksen täydellisen sovituksen tähden. Siellä vajaa lakkaa olemasta, kaikista Jeesuksen omista tulee täydellisiä aikuisia.

        Matteus 5:19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman, mutta JOKA NIITÄ NOUDATTAA JA NIIN OPETTAA, SE PITÄÄ KUTSUTTAMAN SUUREKSI TAIVASTEN VALTAKUNNASSA.

        Ero tulee olemaan taivastenvaltakunnassa ihmisjoukolla.


      • TiukkaLinjaSitten
        1234567--- kirjoitti:

        Matteus 5:19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman, mutta JOKA NIITÄ NOUDATTAA JA NIIN OPETTAA, SE PITÄÄ KUTSUTTAMAN SUUREKSI TAIVASTEN VALTAKUNNASSA.

        Ero tulee olemaan taivastenvaltakunnassa ihmisjoukolla.

        Huomaathan itsekkin että käytät raamattua joka on alkukieleltään muinaiskreikasta käännetty ja tulkittu suomen kielelle eli raamattusi jokainen sana on muutettu vaikka raamattu kieltää muuttamasta eli jopa kääntämästä yhtään raamatun sanaa.


      • 1234567---
        TiukkaLinjaSitten kirjoitti:

        Huomaathan itsekkin että käytät raamattua joka on alkukieleltään muinaiskreikasta käännetty ja tulkittu suomen kielelle eli raamattusi jokainen sana on muutettu vaikka raamattu kieltää muuttamasta eli jopa kääntämästä yhtään raamatun sanaa.

        Pitäydyn Raamatussa olevaan tekstiin Matteus 5:19. ja sillä siisti.


    • luterilainen.vieläkin

      2. Mooseksen kirja 20
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi
      4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      http://www.jesuschristsavior.net/Savior.jpeg
      7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
      https://www.youtube.com/watch?v=rxWCaEH2EQw

      • TäydellinenMaailma

        Tottahan se on että moni kristitty on korvannut Jumalan Jeesuksella ja palvoo kirkossa tämä alttarinylle ripustettua ruumiinkuvaa. Sensijaan Jeesuksen nime. Sensijaan Jeesuksen nimen saa sanoa tuhat kertaa, kunhan sitä ei huuda tai tee julkisesti jottei ateistit ja vapaa-ajattelit suutu että rikot kuulijoiden uskonvapautta. Onmuutenkin parempiolla harjoittamatta uskontoa jottei vahingossakaan häiritse muiden uskonnonvapautta. Kannattaa myös pitää aina ja ikuisesti suukiinni ja mölyt mahassa ettei riko yleistä sananvapautta. Kun kaikki pitävät täydessä hiljaisuudessa mielipiteensä ja mölynsä mahassa niin uskonnon vapaus ja sananvapaus toteutuu täydellisesti.


    • sisinmaja

      Tämä armoasia on käsitetty monin paikoin väärin, kuten myös jatkuva synneissä eläminen ja niiden anteeksipyytely. Näin on Johanneksen evankeliumissa luvussa 8:
      24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

      Jeesus tekee vapaiksi heidät, jotka uskovat Jeesukseen ja vapaiksi tulevat he, jotka elävät Sanan mukaisesti. Ei sekään ketään pelasta, joka huutaa Isä, Isä ja jatkuvasti ja tekee syntiä, vaan aivankin päinvastoin. Eikä tämä ole mikään raskas taakka kantaa, koska Jeesus antaa "lihankuoleman" jälkeen meille todellisen vapauden, joka ei todellakaan ole yllykkeeksi lihalle.

      31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
      32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

      Room. 7: 17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
      18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

      Monet uskovat väittävät, että heillä on lupa tai jopa suorastaan velvoite elää jatkuvassa synnissä, vaikka raamattu selvästi todistaa aivan muuta:
      1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
      2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

      Siis meidän tulee kuolla synneillemme. Milloin tämä asia teille useille valkenee?

    • Asian viereen mutta lähelle kuitenkin. Olisi se haaska nähdä yhteiskunta, jossa uskonnolliset ihmiset pääsisivät eduskuntaan ja ministereiksi päättämään maan lakisäädöksistä ja valvomaan niitä.

      Niin, eläisimme kuin muslimivaltioissa eli vankilan omaisissa oloissa tai kuten kommunistisissa maissa. No, tämä tavoite kyllä on meilläkin eli uskonnollilset ihmiset keräävät adresseja lakien muuttamiseen ja jumalattomien ihmisten alistamiseen lain alle.

      Muuten,- ymmärtääkö todellisesti monikaan edes uskonnollinen ihminen , mitä tarkoitetaan;

      ""En minä ole tullut lakia tai profeettoja kumoamaan vaan täyttämään lain" Näin sanoo Jumalan Poika Matteus 4:17. Ja Hän jatkaa: "kunnes taivas ja maa katoavat ei laista katoa pininkään kirjain" ""

      Todelisuus on,- jonka ymmärtää vain vaputeen vapautettu ihminen,- miten Jeesus todella täytti koko lain;- ei kumonnut lakia,.- turmeltuneen ihmisen puolesta. Ihminen ei koskaan ja missään oloissa voi täyttää JUMALAN lakia ja tähän tehtävään JUMALA uhrasi Jeesuksen.

      31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

      Niin, USKOLLA,- ei tekojen kautta ihminen vahvistaa JUMALAN lain. Parannuksen tekeminen on juuri sitä, miten ihminen uskoo JUMALAN aivoitukset hyviksi ja siten tavoittelemisen arvoisiksi. Niin, vaikka ihminen tavoittelee,- niin koskaan ihminen tässä ajassa ei saavuta tavoitettua tilaa, johtuen lihallisuudesta.

      Juuri tuohon liittyy. Kun ihminen näkee ihnmisen tilan ja Jeesuksen lain täyttämisen, niin ihmiseltä näivettyy toisen ihmisen tuomitseminen ja lain noudattamisen vaatiminen toisilta. Ymmärtää, miten lain vaatiminen / siinä eläminen on loputon tie.Saavuttamaton olotila.

      Todellisuudessa ihminen elää 100% armon alla ja sen vaikutuksessa päästessään vapauteen.Rauhan ja levon olotilaan.

    • sisinmaja

      Markkulievoselle ja muillekin!
      Niin, aika lähelle, mutta kuitenkin vielä sisimmän majan ulkopuolelle eli uloimpaan majaan perustanut perustelusi. Jumala asettaakin valituille kutsunsa sisimpään majaan uloimman majan armon kautta ja siksikään kukaan ihminen ei ole oikeutettu siellä toinen toistansa tuomitsemaan. Se on Jumalan viisautta ja meille käsittämätöntä ja suurta armoa, jonka kautta valitut ovat kutsutut Hänen valtakuntaansa sisälle.

      Ps. 19 : 8Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
      9 Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
      10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
      11 Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
      12 Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.

      • 1234567---

        Kun ihminen pääsee tuomitsemaan, niin jälki on kauheaa. Tästä kauheasta ajasta kertoo pimeä keskiaika, jota kesti 1260 vuotta, ja se on pitkä aika. 1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat. Virsi 241. 5. O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt', Jumalan sanaa puhumaan sen pahan pedon pevost', Hän uhkas kaikki käkes', Hän tappoi ja säkes', kuin vastasit hänt' ehdost'.. . .Marttyyreitä tuli noin 50 miljoonaa ja se on paljon.

        Nykyäänkin nämä terroristit saavat pahaa jälkeä, mutta heitä vastaan taistellaan järein asein.


      • PimeäKeskiaikaOnMyytti
        1234567--- kirjoitti:

        Kun ihminen pääsee tuomitsemaan, niin jälki on kauheaa. Tästä kauheasta ajasta kertoo pimeä keskiaika, jota kesti 1260 vuotta, ja se on pitkä aika. 1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat. Virsi 241. 5. O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt', Jumalan sanaa puhumaan sen pahan pedon pevost', Hän uhkas kaikki käkes', Hän tappoi ja säkes', kuin vastasit hänt' ehdost'.. . .Marttyyreitä tuli noin 50 miljoonaa ja se on paljon.

        Nykyäänkin nämä terroristit saavat pahaa jälkeä, mutta heitä vastaan taistellaan järein asein.

        Pimeä keskiaika on renesanssipellejen luoma myytti joilla he halusivat mollata keskiajan ihmisiä oisoittaakseen olevansa parempia. Muutenkinkeskiaika oli verisyydestään ja epidemioistaan huolimatta paljon luultua valoisampi. Ehkä pitäisi ennemin puhua verisestäkeskiajasta joka kuvaa aikaa paljon paremmin.


      • 1234567---
        PimeäKeskiaikaOnMyytti kirjoitti:

        Pimeä keskiaika on renesanssipellejen luoma myytti joilla he halusivat mollata keskiajan ihmisiä oisoittaakseen olevansa parempia. Muutenkinkeskiaika oli verisyydestään ja epidemioistaan huolimatta paljon luultua valoisampi. Ehkä pitäisi ennemin puhua verisestäkeskiajasta joka kuvaa aikaa paljon paremmin.

        Pitäydyn historiaan. Historian mukaan pimeäkeskiaika ei ollut valoisa ollenkaan.


    • armoaarmonjälkeen

      'Pitäydyn Raamatussa olevaan tekstiin Matteus 5:19. ja sillä siisti.'

      Matt 5:
      19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa

      Voi voi sentään, kun Raamatun lukija ei ymmärrä, mitä Jeesus tarkoitti edellä olevassa jakeessa.

      Room. 5:20

      Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,

      Jeesus sanoo Matt 5:19, että joka sanoo kykenevänsä täyttämään lain; purkaa lain käskyn, koska lain ainoa tarkoitus oli tehdä jokaiselle ihmiselle selväksi, että kukaan, ei ainoakaan ihminen voi pelastua lakia noudattamalla, lakia täyttämällä, vaan jokainen tarvitsee sen ainoa pelastajan lain täyttämyksen ja sen sovituksen, jolla Kristus, Jumala itse sovitti meidän kaikkien synnit.

      Jeesus siis haluaa kertoa jokaiselle Raamatun lukijalle, että älä pura lain tarkoitusta. Lain tarkoitus on osoittaa, ettei kukaan voi yrittämällä täyttää lain käskyjä, pelastua, ei kukaan voi omilla teoillaan ansaita pelastusta, eikä voi ansaita mitään muutakaan, kaikki annetaan armosta Kristuksen täydellisen työn kautta.

      Jeesus haluaa kertoa jokaiselle, että Jumalalle kelpaa vain se, joka sanoo:, 'Herra, en minä ansaitse pelastusta, en minä ole kelvollinen taivasten valtakuntaan, en minä kykene elämään Jumalan tahdon mukaan, minä olen syntinen ja teen syntiä, Herra armahda minua, lue minun hyväkseni Jeesuksen Kristuksen sovituskuolema ja hänen verensä vuodattaminen. Ota minut tällaisenaan omaksesi Jeesus!'

      Gal. 3:19
      Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä
      Hepr. 7:19

      -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

      Kuinka moni on ajettu pois Jeesuksen luota, kun on kerrottu, että lakia noudattamalla sinä olet Jumalalle mieleinen - tämä on hirveä per...n valhe, koska kukaan ei voi, ei kykene koskaan noudattamaan lakia.

      1 Joh 1:
      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

      Eikä se ole kehotus synnin tahalliseen tekemiseen, vaan se on kasvamista siihen nöyryyteen, että me olemme kelvollisia vain Kristuksen täydellisen työn tähden ja tuo armo Kristuksessa saa meissä aikaan halua, että me annamme Pyhän Hengen tehdä työtä meissä, että meissä yhä enemmän näkyisi edes vähän Kristuksen kaltaisuutta. Kun olemme kaikessa elämässämme ja pelastuksessamme velkaa Kristukselle, se saa meidät pysymään ristin luona ja rukoilemaan, että meissä voisi kasvaa sitä hyvää hedelmää, jota Pyhä Henki haluaa meissä kasvattaa. Älkää antako minkään viedä teitä mihinkään siitä valtavasta Jumalan armosta, josta jokainen pelastettu on päässyt osalliseksi. Täällä ajassa meistä ei tule täydellisiä, mutta kerran perillä me kaikki olemme täydellisiä, eikä siellä ole kastijakoa, kaikki ovat rakkaita Jumalan lapsia.

      • 1234567---

        Suuri osa julistajia julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Tämähän on hirvittävän suuri petoa suuria ja pieniä kohtaan keille he julistavat Raamatun sanaa.
        Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Tietensä eivät ole tietävinaan. Jumala on lähettävä heille väkevän eksytyksen hengen, niin että he uskovat valheen, koska heillä ei ole rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua.


      • Jeesuspelastaaa

        Tee parannus!


      • valhettelijainosa

        Ilm. 21:27

        Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

        Jokainen, joka sanoo viettävänsä sapattia, on valhettelija!


      • 1234567---
        valhettelijainosa kirjoitti:

        Ilm. 21:27

        Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

        Jokainen, joka sanoo viettävänsä sapattia, on valhettelija!

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. . .Sapatti kuuluu kymmenenkäskyn lakiin MUISTA.
        1700-luvun Luterilainen virsi kertoo. Virsi 135.1. Nää käskysanaa KYMMENEN, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136..1. KEN TAHTOO OLLA KRISTITTY JA KRISTITTYNÄ KUOLLA, EI SILLE OUTO, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.


      • aikaa.seurata
        1234567--- kirjoitti:

        Suuri osa julistajia julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Tämähän on hirvittävän suuri petoa suuria ja pieniä kohtaan keille he julistavat Raamatun sanaa.
        Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Tietensä eivät ole tietävinaan. Jumala on lähettävä heille väkevän eksytyksen hengen, niin että he uskovat valheen, koska heillä ei ole rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua.

        Olet oikeaassa! mielenkiinnolla olen kuunnellut vuosia esim. radio deitä ja sieltä ohjelmaa "Taivaan ja maan väliltä". Aina silloin tällöin he vastailevat sapatti kysymykseen. Kyllä he todellakin näkevät, että sapatti ei kuulu uudenliiton kristityille enää. Monenlaisia vastauksia antavat. Samoin TV seiskassa löytyy näitä samoin ajattelevia. Muutama on pitänyt sapattia esillä ajan saatossa TV seiskassa.


      • Sunnuntai.On.Pyhä.Päivä
        1234567--- kirjoitti:

        Suuri osa julistajia julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Tämähän on hirvittävän suuri petoa suuria ja pieniä kohtaan keille he julistavat Raamatun sanaa.
        Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Tietensä eivät ole tietävinaan. Jumala on lähettävä heille väkevän eksytyksen hengen, niin että he uskovat valheen, koska heillä ei ole rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua.

        Meille kristityille lauantai on mm. siivous- ja saunapäivä. Kaupassakin on käytävä hommaamassa parempaa ruokaa pyhäksi. Sunnuntai on kristittyjen pyhäpäivä. Juutalaisten sapatti on lauantai. Se ei autuuta heitäkään! Jeesus Kristus kumosi Mooseksen juhlapäivät!


      • käskyt-ja-lait
        Sunnuntai.On.Pyhä.Päivä kirjoitti:

        Meille kristityille lauantai on mm. siivous- ja saunapäivä. Kaupassakin on käytävä hommaamassa parempaa ruokaa pyhäksi. Sunnuntai on kristittyjen pyhäpäivä. Juutalaisten sapatti on lauantai. Se ei autuuta heitäkään! Jeesus Kristus kumosi Mooseksen juhlapäivät!

        Sapatti ei ole juutalaisiin juhliin kuuluva pyhäpäivä. Se on neljäs käsky kymmenen käskyn joukossa. Miksi luulet, että Jeesus olisi kumonnut neljännen käskyn? Onko kenties muutkin 9 käskyä nyt kumottu, kun kerran neljäs on mielestänne kumottu? Ei ole. Kaikki kymmenen käskyä ovat edelleen voimassa, sillä ne on kirjoitettu Jumalan lasten sydämiin pyhällä hengellä eikä kivitauluihin, niin kuin oli Mooseksen aikana. 2Kor 3

        Mitä juutalaisiin juhliin tulee, niin Jesajan ja Sakarjan kirjojen lopussa puhutaan jopa uudenkuun päivien ja lehtimajanjuhlien vietosta Kristuksen tulemuksen jälkeisenä aikana, joten ei niihinkään pidä halveksuen suhtautua... ja tietysti sapatin päivä mainitaan vietettävien juhlien joukossa siellä ja silloin.


      • 1234567---
        Sunnuntai.On.Pyhä.Päivä kirjoitti:

        Meille kristityille lauantai on mm. siivous- ja saunapäivä. Kaupassakin on käytävä hommaamassa parempaa ruokaa pyhäksi. Sunnuntai on kristittyjen pyhäpäivä. Juutalaisten sapatti on lauantai. Se ei autuuta heitäkään! Jeesus Kristus kumosi Mooseksen juhlapäivät!

        Sunnuntai on keksitty pyhäksi.
        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti taannoin Ilta-sanomissa Vapaa sana seuraavasti 5.11.99. Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tule vasta 300-luvulla


    • Jeesusonainoa

      Amen.

      Katso Jeesukseen!

      • eksytysten.aika

        Jeesus sanoo: Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät.


    • kovakoulu

      Matt 12:

      14 Niin fariseukset lähtivät ulos ja pitivät neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet

      Juuri Jeesuksen opetus sapatista sai fariseukset raivoihinsa ja he halusivat surmata Jeesuksen. Tuossa Matt 12 luvun alussa Jeesus käsittelee sapattia tavalla, joka oli kauhistus fariseuksille.

      Jeesus ei ollut Leevin sukukunnasta, Jeesuksella ei Mooseksen lain mukaan ollut pappisoikeuksia, hän ei saanut opettaa sapattina, eikä tehdä mitään muutakaan. Jeesus oli lähtöisin Juudan sukukunnasta, ja vain Leeviläinen pappeus oli Jumalan säätämys Israelissa.

      Miten Jumala olisi voinut levätä, kun koko maailma oli synnin vallassa - Jumala ei voinut levätä silloin. Jumala voi levätä ainoastaan silloin, kun kaikki on 'sangen hyvää', jolloin mitään pahaa ei enää ole. Messias ei lepää ennenkuin hän on asettanut kaiken hallintaansa.


      Ihminen tarvitsee lepoa ja ihminen on rakennettu niin, että ellei hän lepää riittävästi, hän sairastuu. Siksi on annettu yö - lepoa varten. Siksi on annettu viikkoon yksi päivä lepoa varten, vaikka nyt niitä on kaksi - työpäiviä on vain 5 viikossa.

      Jeesuksen edelle ei voi panna mitään muuta, siksi Jeesuksen omat lepäävät sunnuntaisin, jotta he erottautuisivat niistä, jotka asettavat lain käskyt Jeesuksen yläpuolelle tai Jeesuksen lisäksi ja julistavat, ettei Jeesus yksin voi ihmistä pelastaa, vaan pitää suorittaa vielä niitä ja näitä ja näitä vaatimuksia tulee yhä lisää, mitä pidemmälle hapatus etenee ja lopulta nämä vaatimukset saavat ihmisen luottamaan omiin tekoihinsa ja unohtamaan Jeesuksen sovituksen kokonaan ja niin heistä on tullut uudelleen pe..leen lapsia.

      Ei Jeesuksen seuraaminen tarkoita sitä, että ihminen hylkäisi moraalilait, vaan sitä, että lähimmäisen rakkaudesta tulee hänelle elämäntapa Jeesuksen esimerkin mukaan.

      Minulla on omakohtainen kokemus lain tekojen alle joutumisesta. Minä ajauduin uhraamisessa niin pitkälle, että uhrasin paljon, paljon enemmän kuin kymmenykset ja ajattelin, että kyllä Jumala minut varmasti siitä palkitsee ... Jumala pani minut niin ankaraan kouluun, luulin että minulta viedään kaikki, että kuolema tulee, lapseni vie pe..le ja menetän kaiken, työkykyni ja työpaikkani meni ja Jumala asetti minut sellaiseen paikkaan, että lopulta tajusin, että ellen palaa Jeesuksen ristin juurelle pois omista teoistani .... minä luulin palvelevani Jeesusta noilla uhraamisillani ... kiitos Jumalalle, että hän armossaan toi minut pois noista kuolleista per...een lain teoista elävän Vapahtajan tykö ja nyt koko elämiseni ja olemiseni perustuu Jeesuksen ristin työhön, mitään muuta Jumala ei minulta vaadi.. vain sitä, että pysyn ristin luona.

      Tuosta Jumalan koulusta ei Jumala koskaan minua palauttanut enää entiselleen, vaan saan kantaa noita seurauksia loppuelämäni ..ja se on kyynelten tietä... siitä huolimatta vain Jeesus on minulle kaikki, vertavuotavana ja haavoille lyötynä minä pääsen kerran perille... se riittää.

      Varoitan siis kaikkia teitä, jotka luotatte lain tekoihin elämässänne, olkoot ne millaisia tahansa ... varoitan, sillä Jumala kyllä panee teidätkin sellaiseen kouluun armossaan, että ymmärrätte palata Jeesuksen ristin tykö ja vain siinä olla. Jumala kyllä osaa riisua ihmisen omista teoista, jos ihmisellä on vielä edes hitunen rakkautta Jeesukseen jäljellä ... mutta se on raskas ja kipeä koulu, siitä ei särkymättä läpi kuljeta ...

      Mikäli elämässänne tuntuu olevan erinomaisia koettelemuksia, tarkatkaa elämäänne, ehkä Jumala haluaa niiden kautta tuoda teitä enemmän Jeesuksen ristin luo... oletteko lähteneet sieltä jonnekin ... tarkatkaa ... riittääkö teille Jeesus, yksin Jeesus, vai oletteko lisänneet siihen jotain, josta vielä kerskaatte... älkää silloin ihmetelkö, jos Jumala panee teidät kyynelten ja kärsimysten kouluun ..

      Siunatkoon sinua Jeesus, joka on sinun tähtesi verensä vuodattunut. Olkoon tuo siunaus sellainen, joka pitää sinut Jeesuksen ristin luona ja turvasi on yksin Jeesuksessa.

      • voitätämaailmaa-huokaus

        ----Jeesuksen edelle ei voi panna mitään muuta, siksi Jeesuksen omat lepäävät sunnuntaisin, jotta he erottautuisivat niistä, jotka asettavat lain käskyt Jeesuksen yläpuolelle tai Jeesuksen lisäksi ja julistavat, ettei Jeesus yksin voi ihmistä pelastaa, vaan pitää suorittaa vielä niitä ja näitä ja näitä vaatimuksia tulee yhä lisää, mitä pidemmälle hapatus etenee ja lopulta nämä vaatimukset saavat ihmisen luottamaan omiin tekoihinsa ja unohtamaan Jeesuksen sovituksen kokonaan ja niin heistä on tullut uudelleen pe..leen lapsia.----

        Oi sitä omahyväisyyttä. Omien tekojen mainostamista. Siksi me lepäämme sunnuntaisin, jotta me erotumme heistä, jotka Jumalan käskyt pitävät.

        Asetat vaatimuksen. Vaatimus lepää muulloin, kun Herran Jeesuksen sapattina. Taihi mikä käsky tahansa, älä tottele, varasta, tapa, hyökkää lähimäisen kippuun, että et voi lain tekoihin sortua.


      • kovakoulu

        Pilkkaatko ihan tahallasi, vai lapsellisuuttasi?

        Jeesuksen seuraajat tekevät niitä tekoja, joita he näkevät Jeesuksen tekevän! Jeesuksen teoista on kerrottu Raamatussa.


      • kovakoulu

        Jeesus ei koskaan vie ketään tekemään pahaa!


    • kovakoulu

      Ei edellinen kirjoitukseni tarkoita, että kaikki kärsimykset ja koettelemukset olisivat Jumalan koulua, vaan sinä voit Jeesuksen vilpittömänä seuraajana joutua kärsimään ja kokemaan kovia ilman, että sinä olisit tehnyt jotain väärää tai ajautunut uskossasi väärille raiteille. Edellä kerroin vain oman kokemukseni ja sen millä tavalla Jumala minut toi takaisin lain teoista Jeesuksen ristin luo .. Jeesusta tarvitsevaksi ...

      Elämässä me joudumme monenlaisiin kärsimyksiin ja koettelemuksiin ilman että me olisimme tehneet jotain väärää, ole siis levossa sinä Jeesuksen oma, joka Jeesusta rakastat. Paavalin elämästä sinä voin lukea ja todeta, kuinka paljon Paavali joutui kärsimään elämässään evankeliumin tähden. Helppoa elämää meille ei ole luvattukaan, mutta Jeesus on luvannut olla meidän kanssamme elämässä ja kuolemassa, ilossa ja murheessa, kaikissa elämämme tilanteissa ja hän on luvannut viedä meidät perille asti - pysytään siis ristin luona, Jeesusta tarvitsevana, silloin meidän käy lopulta hyvin.

    • kovakoulu

      Luuk. 16:13

      Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

      Kaikkien on syytä muistaa, että raha on pe..een valuuttaa, Jumala ei palkitse ketään pe..een valuutalla!

      • Raha.on.Perseen.Valuutta

        Kaikkien on syytä muistaa, että raha on perseen valuuttaa, Jumala ei palkitse ketään perseen valuutalla!


    • kovakoulu

      Mikä tahansa lain teko tai omaan hyvyyteen luottaminen ja hengellinen ylpeys voi viedä meidät pois ristin luota. Juuri siitä Jumala haluaa meitä varjella, hän haluaa, että me pysymme Jeesusta tarvitsevina, aina syntisinä, mutta armahdettuina Jumalan lapsina.

      Yksikään ihminen ei voi olla toisen tuomarina, yksikään ihminen ei voi olla parempi kuin toinen, kaikki olemme rikkoneet Jumalaa vastaan, emmekä koskaan tule kelvolliseksi. Ainoastaan Jeesukseen turvaten ja hänen verensä kautta me voimme pysyä Jumalan lapsina.

      • ihanaa.vapaus

        Monet laittomuuden tekoja tehneet istuvat vuosikymmeniä vankilassa. Monet vielä omissa oloissaan suljetulla osastolla. Monet katuvat syvästi tekojaan ja tekevät parannuksenkin, mutta ei ole hääviä kuitenkaan istua vuosikymmeniä kiven sisällä.
        Parempi vaan tehdä niitä hyviä tekoja, ja olla vapaana.


    • kovakoulu

      Jes. 16:5

      ja valtaistuin vahvistetaan laupeudella, ja sillä istuu vakaasti Daavidin majassa tuomari, joka harrastaa oikeutta ja vanhurskautta ahkeroitsee."
      Tit. 2:14

      hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

      Jeesus osoitti meille tien, jota on hyvä kulkea.


      Mutta, jos hyvät teot erottavat meidät Jeesuksesta, ne ovat pe..een tekoja!

      • Hyviä.PerseenTekoja.69

        Mutta, jos hyvät teot erottavat meidät Jeesuksesta, ne ovat perseen tekoja!


    • Jumalanunelma

      1. Sinä olet arvokas, olet Jumalan toivoma, odotettu lapsi.
      2. Sinua varten on varattu paljon hyvää, Jumala on valmistanut sinulle kauniin maan asuttavaksi ja kaiken mitä sinä tarvitset.
      3. Sinä olet alati rakastettu ja hyväksytty ja sinun toiveesi ja unelmasi halutaan täyttää.
      4. Sinulle on annettu paljon kykyjä ja mahdollisuuksia, elä ja toteuta mahdollisuutesi.
      5. Sinä voit suoda lähimmäisillesi paljon iloa ja hyvyyttä ja olla heille kiitoksen aihe.
      6. Sinä voit jakaa rakkautta ja huolenpitoa lähelläsi oleville ihmisille ja jakamalla sinun rakkautesi kasvaa ja lisääntyy, niin että voit tehdä enemmän.
      7. Sinun halutaan elävän täynnä kiitollisuutta ja onnea ja jakavan sitä myös muille.
      8. Nauti kaikesta siitä, mitä Jumala sinulle suo ja ole kiitollinen siitä kaikesta hyvästä, mitä saat osaksesi.
      9. Elä luottaen huomiseen ja ole vapaa kaikista huolista, sinusta pidetään hyvää huolta.
      10. Sinut on luotu iankaikkisuutta varten, katso siis sinne, missä vajaa lakkaa ja täydellisyys alkaa - sinulle on varattu tulevaisuus ja toivo.

    • 10käskyätässä

      Amen.

    • Sunnuntai.On.Pyhä.Päivä

      Kristus nousi viikon ensimmäisenä päivänä kuolleista. Sitä me kristityt juhlimme Herran päivänä eli sunnuntaina. Juutalaisten lauantai-kansanperinnesapatt ei velvoita meitä mitenkään. Suomalaiselle vartalolle ja sielulle ei sovi vieraat mm. adventistien ja juutalaisten perinnäistavat lainkaan. Pientä jenkkialkuperää olevaa lauantainviettäjävähemmistöä voimme sietää, vaikka jotkut näistä ellenisteistä kyllä syyllistävät meitä kristittyjä tässä lepopäiväasiassa...!

      Lapsuudesta asi tajusin että sunnuntai on erityinen, siunattu päivä! Kirkko kuunneltiin radiosta. Kaupat olivat kiinni. Koulusta oli vapaata.

      Meille kristityille lauantai on mm. siivous- ja saunapäivä. Kaupassakin on käytävä hommaamassa parempaa ruokaa pyhäksi. Yleensä jotain lihaa. Ja ihanan taivaallinen pullan tuoksu leijaili kodissa kun äiti leipoi vehnästä lauantaina! Tämäkin ilo on sapattilahkolaisilta kielletty. Surkuteltavaa sakkia nämä ellenistit totisesti ovat...!

      Sunnuntai on kristittyjen pyhäpäivä. Juutalaisten sapatti on lauantai. Se ei autuuta heitäkään! Jeesus Kristus kumosi ja muutti Mooseksen juhlapäivät! Olkaamme kristittyjä, älkäämme olko juutalaisia! Judaismi saa aikaan vain turhaa taakkaa ja ahdistusta. Vapauteen Kristus vapautti meidät kristityt! Hyvää maanantaita kaikille...!

      • 1234567---

        Sunnuntai on pedon 666 pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. Jumalan antamaan kymmenenkäskyn lakiin Jumala kirjoitti omalla sormellaan myöskin sapattikäskyn MUISTA.
        Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten, siis kaikille ihmisille, eikä vain juutalaisille.
        Heitä sinäkin pois peite silmiltäsi, ja näe.


      • Sunnuntai.On.Pyhä.Päivä

        Höpö höpö. Työnnä se Ellentädin pedonmerkki perseesees. Lauantaisapatti on se pedon merkki 666 oikeasti. Ilolla vietän sunnuntaita Herran päivänä! Ellen.G. White = Raamatussa mainittu helakanpunainen Iisebel-portto. = 666.


      • 1234567---
        Sunnuntai.On.Pyhä.Päivä kirjoitti:

        Höpö höpö. Työnnä se Ellentädin pedonmerkki perseesees. Lauantaisapatti on se pedon merkki 666 oikeasti. Ilolla vietän sunnuntaita Herran päivänä! Ellen.G. White = Raamatussa mainittu helakanpunainen Iisebel-portto. = 666.

        Sunnuntai on KEKSITTY pyhäksi ! Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Niimpä Jeesus menikin sapattisin tapansa mukaan synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita


    • Sanaontotuus

      On monia Jeesus nimisiä , mutta vain yksi ja ainoa Jeesus Kristus, Vapahtajamme, Jumalan Poika ja antikristus on väärä ja tulee nimenomaan Jeesuksen sanojen mukaan Hänen nimessään.
      Jeesus itse sanoo Matteus 24 jakeet
      4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

      Huomioitavaa on miten tunnistamme oikean Jeesuksen Kristuksen.Raamatussa on neuvo.Biblia 1776 käännös

      http://www.finbible.fi/UT/1Johannes/biblia_4.htm

      1 Joh 4 jakeet

      I. Te rakkaimmat! älkäät jokaista henkeä uskoko*, vaan koetelkaat henget, josko he Jumalasta ovat; sillä monta väärää prophetaa ovat tulleet maailmaan.
      2. Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta,
      3. Ja jokainen henki, joka ei tunnusta Jesusta Kristusta lihaan tulleeksi, ei se ole Jumalasta: ja se on antikristuksen henki, josta te kuulitte, että hän on tuleva*, ja on jo parhaallansa maailmassa.

      • 1234567---

        Ei jokainen joka sanoo Herra Herra pääse taivasten valtakuntaan, vaan joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Autuas on se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia.


    • Kaikkionjoannettu

      Atikristus jeesuksena esiintyen on joko enkeli, ihminen, profeetta tai joku ihmisen ja jumalan vaihteleva välimuoto.Oikea Jeesus Kristus on Pyhästä Hengestä siinnyt Jumalan Poika 100% ihminen ja 100% Jumala koko ajan muuttumattomana siis Jeesus Kristus, lihaan tullut.Koetelkaa oppien taustat ja mitä Jeesus edustaa opissa. Kuka ja mikä opin Jeesus on.Harhaopissa väärä Jeesus paljastuu lopultakin kun oppia tarkemmin tarkastellee enkeliksi, ihmiseksi, profeetaksi tmv. riippuen mistä harhaopista on kysymys.On hämäävää jos puhutaan ja toimitaan käyttäen Jeesuksen nimeä, mutta oppi ei sitten olekaan muuten monilta osin Raamatun ilmoituksen mukainen.Pitää pysyä Raamatun sanassa sekä ei saa olla Raamatun kirjoitusten ulkopuolista ilmestystietoa, mikä myös on ominaista harhaopeissa.Raamatun lisäksi on väärän profeetan ilmestystietoa joka vie harhaan, koska väärän profeetan saatana on eksyttänyt uskomaan ilmoituksen tulleen jumalalta. Emme tarvitse enää muuta ,Raamatun tietoa riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe