Lapsi muuttaa

Muumimamma40v

Mielipiteitä ja kokemuksia kysyisin tulevasta tilanteestamme. Olen lähiäiti, olemme eronneet 4 v sitten ja lapsi on 9v. Isä muutti noin vuosi sitten toiselle paikkakunnalle 60 km päähän ja tästä johtuen lapsi tapaa isäänsä vain viikonloppuisin. Itselläni ei ole asuinpaikkakunnallamme perhettä tai sukulaisia. En ole myöskään löytänyt pysyvää työtä täältä.

Nyt olen saanut työtarjouksen toisesta kaupungista 300 km päässä, omaa koulutustani vastaavaa ja hyväpalkkainen. Tässä kaupungissa olisi minulle myös perheenjäseniä ja ystäviä. Isä ei suostu, että lapsi muuttaa.

Muuttomme ei kuitenkaan vaikuta esim. tapaamisiin lainkaan. Maistraatti vaatii muuttoilmoitukseen isänkin allekirjoituksen, mutta mitä jos muutan eikä isä suostu eikä allekirjoita lupaa. Minne lapsi sitten joutuu? Kun itse en ainakaan suostu, että lapsi asuisi isällään.

Lapsi itse sanoo, että on halukas muuttamaan kanssani ja asiaa on hänen kanssaan puitu tosi tarkkaan: mitä se tarkoittaa ja vaikuttaa, koulu vaihtuu ja joutuu tutustumaan uusiin ympyröihin jne.

47

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L-mies

      Fakta vastaus:

      Jos sinä muutat työpaikkasi takia toiselle paikkakunnalle, vaikka 300 km päähän niin lapsen isä ei sitä voi estää. Ja kun kyse on pysyvän työpaikan saamisesta niin se myös turvaa sinun ja lapsen taloutta mikä on isompi asia kuin se, että lapsi asuisi lähempänä isää.

      Olisi kohtuutonta vaatia ja estää siis sinun muuttosi työnperässä pidemmälle.

    • eioleestettä

      Työpaikan perässä voi muuttaa ilman miehen suostumusta, pääaia on että hänelle kerrotaan missä lapsi asuu. Itse olen muuttanut monet kerrat enkä koskaan ole tarvinnut kenenkään lupaa. Jos työsi on hyväpalkkainen niin ilman muuta, rahan takia pitää uharutua. Sovitte vaan että maksat vaikka puolet matkakuluista. Lapsi voi olla isän luna sitten lomilla vaikka pitempään.

    • Miem

      Sinne vaan missä on työ!

      • uusiksimenielarit

        kerjäät siis vaikeuksia; kannattaisi antaa lapsen asua isällä. Toinen vaihtoehto tietysti huoltajuusriita ja
        lapsen asuinpaikan uudelleen määrittely. Sinun tehtä
        väsi on edesauttaa lapsen ja isän välistä yhteydenpitoa eikä ole lapsen edun mukaista asua noin kaukana/ oma valinta joko työ tai lapsi..


      • Miem
        uusiksimenielarit kirjoitti:

        kerjäät siis vaikeuksia; kannattaisi antaa lapsen asua isällä. Toinen vaihtoehto tietysti huoltajuusriita ja
        lapsen asuinpaikan uudelleen määrittely. Sinun tehtä
        väsi on edesauttaa lapsen ja isän välistä yhteydenpitoa eikä ole lapsen edun mukaista asua noin kaukana/ oma valinta joko työ tai lapsi..

        Ei kuin sinne vaan missä työ on parempi tehdä työtä kuin olla sossun ja ex miehen armoilla vaikka elarit voi muuttua... ...ja sen 150 egee saat joka tapauksessa ja yh korotukset ! Ei elämä tarvii loppua eroon ja huoltajuteen


      • lastenelämäohi
        Miem kirjoitti:

        Ei kuin sinne vaan missä työ on parempi tehdä työtä kuin olla sossun ja ex miehen armoilla vaikka elarit voi muuttua... ...ja sen 150 egee saat joka tapauksessa ja yh korotukset ! Ei elämä tarvii loppua eroon ja huoltajuteen

        loppui eroon ja äidin yksinhuoltoon Raision kaupungin perättömin lausumin, selvityksin mitä oikeasti on tapahtunut..


      • etsaamitään
        Miem kirjoitti:

        Ei kuin sinne vaan missä työ on parempi tehdä työtä kuin olla sossun ja ex miehen armoilla vaikka elarit voi muuttua... ...ja sen 150 egee saat joka tapauksessa ja yh korotukset ! Ei elämä tarvii loppua eroon ja huoltajuteen

        lapset määrätään asumaan isälle, isä lähivanhemmaksi ja joudut maksamaan elareita 324 eur/kk..


      • Miem
        etsaamitään kirjoitti:

        lapset määrätään asumaan isälle, isä lähivanhemmaksi ja joudut maksamaan elareita 324 eur/kk..

        Ei töihin meno ole mikään peruste muuttaa huoltajuus järjestystä !


      • muuttoon
        Miem kirjoitti:

        Ei töihin meno ole mikään peruste muuttaa huoltajuus järjestystä !

        ilman lapsen oikeaa toivetta; yhteydenpitoa, asumista isän kanssa ja isän huollossa..perätön lausuma!!!


      • Miem
        muuttoon kirjoitti:

        ilman lapsen oikeaa toivetta; yhteydenpitoa, asumista isän kanssa ja isän huollossa..perätön lausuma!!!

        No ei sinun surkeuden mukaan systeemiä muuteta !


      • eikäsinun
        Miem kirjoitti:

        No ei sinun surkeuden mukaan systeemiä muuteta !

        narsismin; oletko mies? Pistä hame päälle!!!


      • Miem
        eikäsinun kirjoitti:

        narsismin; oletko mies? Pistä hame päälle!!!

        Ei ex puolisot toistaan omista eron jälkeen eikä ole velvollinen kysymään ex:ltä missä asuu ja jos se lähi tienaa enemmän niin elkut voi jopa pudota etältä !


      • lapsetomistaa
        Miem kirjoitti:

        Ei ex puolisot toistaan omista eron jälkeen eikä ole velvollinen kysymään ex:ltä missä asuu ja jos se lähi tienaa enemmän niin elkut voi jopa pudota etältä !

        oman isänsä ja oikeutensa myös omaan isäänsä, oman isänsä huoltoon ja asumiseen omalla isällään..


    • Reilumeininki5

      Miehelläni ja hänen entisellä vaimollaan on yhteishuoltajuus. Äiti muutti lasten kanssa 800 km päähän Lappiin. Mieheltäni ei kysytty lupia, eikä allekirjoituksia. Eksän asumismenot ovat nousseet muuton vuoksi ja hän vaatii elatusmaksuun korotusta. Lastenvalvoja vahvistaa, että tämä riittää korotuksen perusteeksi, vaikkei lasten omat kulut varsinaisesti nousisikaan. Mies maksaa lasten lentoliput ja elättää eksää. Vastineeksi näkee lapsiaan huomattavasti aiempaa harvemmin. Ja hän on se jätetty osapuoli. Kohtuutonta minusta!

      • elätsiivelläkurjaa

        Oleppa sinä vaiti, asia ei kuulu sinulle yhtään. Mies tekee niinkuin itse haluaa, mene sinä vaan hakemaan töitä ja elätä itsesi,äläkä odota että mies sut elättää.
        Kumma kun puutut toisten asioihin, ja kun sun asioihin puututaan et varmasti kiitä siitä.
        Ne on miehen ja lapsen ja ex vamon asioita, ei sinun. Mene hakee töitä niin ei tarvi narista.
        Eikö riitä että veit lapselta isän?


      • Reilumeininki5

        Toki asia kuuluu ennen kaikkea lasten isälle. Mitä isä voi tehdä, kun äiti vieraannuttaa hänet lapsistaan? Mies on tilanteessa täysin tahtomattaan, koska hänet jätettiin.


      • siivelläeläjäoot
        Reilumeininki5 kirjoitti:

        Toki asia kuuluu ennen kaikkea lasten isälle. Mitä isä voi tehdä, kun äiti vieraannuttaa hänet lapsistaan? Mies on tilanteessa täysin tahtomattaan, koska hänet jätettiin.

        Höpsis, kyllä se on miehen oma vika jos lapset vieraantuu. Helppo syyttää lasten äitiä ja sinun varsinkin, kun elät siivellä niin ihmettelet miski meis makselee lapsitaan. Hih,, mee töihin saat ne kaljarahat ihan itse.


      • lähivanhemman
        siivelläeläjäoot kirjoitti:

        Höpsis, kyllä se on miehen oma vika jos lapset vieraantuu. Helppo syyttää lasten äitiä ja sinun varsinkin, kun elät siivellä niin ihmettelet miski meis makselee lapsitaan. Hih,, mee töihin saat ne kaljarahat ihan itse.

        tässä tapauksessa äidin tehtävänä on lainmukaan edesauttaa lapsen yhteydenpitoa ja tapaamisoikeutta vanhempaansa, jonka luona lapsi ei virallisesti asu.
        Kyllä se on "äidin" oma vika vieraannuttaessaan lapset isästään yhteistyössä "viranomaisten" kanssa perättömin lausumin, selvityksin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset lausuneet..


      • Miem
        siivelläeläjäoot kirjoitti:

        Höpsis, kyllä se on miehen oma vika jos lapset vieraantuu. Helppo syyttää lasten äitiä ja sinun varsinkin, kun elät siivellä niin ihmettelet miski meis makselee lapsitaan. Hih,, mee töihin saat ne kaljarahat ihan itse.

        Lissun vika !


      • itseelätkorvauksilla
        elätsiivelläkurjaa kirjoitti:

        Oleppa sinä vaiti, asia ei kuulu sinulle yhtään. Mies tekee niinkuin itse haluaa, mene sinä vaan hakemaan töitä ja elätä itsesi,äläkä odota että mies sut elättää.
        Kumma kun puutut toisten asioihin, ja kun sun asioihin puututaan et varmasti kiitä siitä.
        Ne on miehen ja lapsen ja ex vamon asioita, ei sinun. Mene hakee töitä niin ei tarvi narista.
        Eikö riitä että veit lapselta isän?

        Pidä sinä työtön alkoholisti suus kiinni, tienaan enempi , kun mieheni.
        En ole keneltäkään isää vienyt.


      • mekkk

        Lastenvalvoja voi sanoa mitä vaan mutta kun ei maksa eikä laitanimiä mihinkään niin siinaän pyörittelvät papereitaan niin helpottaa. Ex ei tarvitse elättää vaan lapsia ja ne ovat kaksi eri asiaa.


    • helv_iso_huokaus

      mitä se meille ulkopuolisille kuuluu kenenkään asuinpaikat!
      Sopikaa keskenänne asuinpaikkanne ja juttunne, jättäkää lapset riitojenne ulkopuolelle kuunnelkaa lastenne toiveita ja käyttäytykää aikuisten ihmisten tavoin!

      • aivanaivan

        mitä se teille ulkopuolisille, Raision kaupungin "viran omaisille" kuuluu kenenkään asuinpaikat! Sopikaa keskenänne asuinpaikkanne ja juttunne, jättäkää lap-
        set riitojenne ulkopuolelle kuunnelkaa lastenne toivei
        ta ja käyttäytykää Raision kaupungin "lastensuojelu-viranomaiset" aikuisten ihmisten tavoin! Antakaa van-hempien selvittää keskenään juttunsa, lastensa huolta juuden ja asuipaikan/ vanhempien asuinpaikkansa, jättäkää "viranomaiset" ja katkeroituneet äidit lapset riitojenne ulkopuolelle kuunnelkaa lapsen toiveita ja käyttäytykää aikuisten ihmisten tavoin valehtelematta
        niitä lapsen olosuhteita, toiveta ja lausuntoja perättömin
        lausumin, selvityksin mitä oikeasti on tapahtunut!


    • siivelläelämineneikäy

      Sepäs se kaikki asiaankuulumattomat ovat todella hanakoita puuttumaan toisten asioihin. Lapsetttomat antaa lastenhoito ohjeita lapsiperheille, uusioämmät antaa ohjeita ja haukkuu kaikki entiset ja lapset, jne...
      Kannattas pitää se suu kiinni ja miettiä omaa itseään ja miten kehittää itseään eikä uuttu varsinkaan uduen miehen entiseen perheeseen, ne ei kuulu uusioille pätkääkään.
      Menkää töihin ja tienatkaa itse ne kaljarahat ja kapakkarahat, mies maksaa sinne mitä itse haluaa, miehen rahat ei kuulu suuioille. Ne kuulu miehen ex perheelle.

    • Reilumeininki5

      Siinäpäs se! Mies ei itse halua maksaa, mutta ei voi muutakaan. Ja mikä merkityksellisempää, hänellä ei ollut mitään keinoja estää lasten muuttoa satojen kilometrien päähän.

      Lasten isä on kokenut elämänsä suurimman tragedian. Se kuuluu myös uudelle puolisolle.

      Eli viestiketjun aloittajalle vinkki. Lastesi isä ei sinua voi estää, eikä kukaan kysele hänen allekirjoituksiensa perään.

      • oikaisuuuu

        Siinäpäs se! Nainen ei itse halua maksaa, mutta ei voi muutakaan mitä sitten tapahtuukaan mikäli muuttaa
        lapsen kanssa... Ja mikä merkityksellisempää, hänellä
        ei oikeasti ole mitään keinoja "viranomaisten" kanssa estää mitä saattaa tapahtua lasten muuttaessa satojen kilometrien päähän ilman isän suostumusta.

        Eli viestiketjun aloittajalle vinkki. Lastesi isä voi sinua estää, ei kannata kokeilla onnea mitä sitten saattaisi-kaan tapahtua. Itse voit kyllä muuttaa mutta ilman las-
        ta lapsen asuessa jatkossa isällä ja isän huollossa.


      • Miem

        No ei pysty estämään mutta lähivanhempi kuuluu edes auttaa lapsen suhdetta etävanhempaan jopa maksamaan matkat jotta lapsi voi pitää yllä suhdetta etävanhempaan


      • suhdeloppui
        Miem kirjoitti:

        No ei pysty estämään mutta lähivanhempi kuuluu edes auttaa lapsen suhdetta etävanhempaan jopa maksamaan matkat jotta lapsi voi pitää yllä suhdetta etävanhempaan

        tuomioistuimen perusteettomaan päätökseen;
        Raision kaupungin perättömään selvitykseen,
        lausumaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista yhteistyössä vieraannuttaja "äidin" kanssa vastoin mitä oikeasti on tapahtunut
        ja lapset oikeasti lausuneet..


      • Miem
        suhdeloppui kirjoitti:

        tuomioistuimen perusteettomaan päätökseen;
        Raision kaupungin perättömään selvitykseen,
        lausumaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista yhteistyössä vieraannuttaja "äidin" kanssa vastoin mitä oikeasti on tapahtunut
        ja lapset oikeasti lausuneet..

        Älä sotke tuomioistuinta tapaukseesi koskase kuuluu terveys viranomaisillesiis syyja seuraus!


      • ensotke
        Miem kirjoitti:

        Älä sotke tuomioistuinta tapaukseesi koskase kuuluu terveys viranomaisillesiis syyja seuraus!

        tuomioistuin on sotkenut itse asiansa; kopioidessaan Raision kaupungin perättömän selvityksen, lausuman tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, toiveista
        ja lausunnoista sanasta sanaan omaksi päätöksekseen perusteettomalla menettelyllään vastoin mitä oikeasti
        on tapahtunut. Koska se ei kuulu terveysviranomaisille siis syy ja seuraus! Sen sijaan terveysviranomaisille kuuluu Raision kaupungin "lastensuojeluviranomaisten" ja lapsen äidin sairaus; narsismi, luonnehäiriökäyttäyty-
        minen, perätön lausuma lapsen olosuhteista yms.


      • Miem
        ensotke kirjoitti:

        tuomioistuin on sotkenut itse asiansa; kopioidessaan Raision kaupungin perättömän selvityksen, lausuman tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, toiveista
        ja lausunnoista sanasta sanaan omaksi päätöksekseen perusteettomalla menettelyllään vastoin mitä oikeasti
        on tapahtunut. Koska se ei kuulu terveysviranomaisille siis syy ja seuraus! Sen sijaan terveysviranomaisille kuuluu Raision kaupungin "lastensuojeluviranomaisten" ja lapsen äidin sairaus; narsismi, luonnehäiriökäyttäyty-
        minen, perätön lausuma lapsen olosuhteista yms.

        Kyllä sun tapaus kuuluu terveydenhuolto viranomaisille ja sen on jo todennut raision sosiaalitoimi ja käräjäoikeus.... ...vai lletk saanut tavata latasi ???


    • SaippuakauppiaS1

      "Kuuluu, kuuluu isälle" ja "isä tehköön kuten itse haluaa elareiden suhteen"
      Systeemi menee niin, että äiti vie ja isä vikisee ja maksaa viulut. Näin homma menee, vaikka asia olisi kuinka vain lasten isän oma asia ja vaikka kuinka kuuluisi.

      • Miem

        Miten maksaa viulut ? Minimi elarit ja kaikki mitä maksetaan on siinä ja sit sovitaan lapsen kanssa nenätysten!


      • suomessa
        Miem kirjoitti:

        Miten maksaa viulut ? Minimi elarit ja kaikki mitä maksetaan on siinä ja sit sovitaan lapsen kanssa nenätysten!

        ei ole määritelty "minimi" elareita. Ensin huoltajuus, lapsen tapaamisoikeus/ vuoroasuminen, lapsen asuminen ja hoito myös omalla isällään. Ei vastikkeetonta elatusta!


      • äidinjaviranomaisten

        ollessa yhruikku ja lapsen vieraannuttaja perättömin lausumin, selvityksin mitä oikeasti on tapahtunut;
        lapset ja "viranomaiset" lausuneet ja yhdessä lasten-valvojalla sovittu vastoin lapsen etua, oikeuksia, lain-säädäntöä, perustuslakia..


      • Miem
        suomessa kirjoitti:

        ei ole määritelty "minimi" elareita. Ensin huoltajuus, lapsen tapaamisoikeus/ vuoroasuminen, lapsen asuminen ja hoito myös omalla isällään. Ei vastikkeetonta elatusta!

        No minimi elareilla tarkoitan sillä mitä sossu maksaa elareita kun toista vanhempaa ole


      • minimiISÄ
        Miem kirjoitti:

        No minimi elareilla tarkoitan sillä mitä sossu maksaa elareita kun toista vanhempaa ole

        Se kun on niin vaikeeta pitää huolta omien lasten elintasosta, vaikeeta olla vastuussa heistä ja huoltaa ja olla heidän kanssaan.
        Jos se äiti tekisi samoin että minimi aika lasten kanssa, minimiruoka, minimi vaatteet, minimi raha, minimihuone...kaikki olisi minimi, lapset olisivat heitteillä. Mutta sinusta ei ole kun sinulle kaikki on sitä minimiä. Ettei vaan liikaa etei vaan...


      • suomessa
        Miem kirjoitti:

        No minimi elareilla tarkoitan sillä mitä sossu maksaa elareita kun toista vanhempaa ole

        ei ole määritelty "minimi" elareita. Sossu ei maksa elareita..


      • minimisossujaäiti
        minimiISÄ kirjoitti:

        Se kun on niin vaikeeta pitää huolta omien lasten elintasosta, vaikeeta olla vastuussa heistä ja huoltaa ja olla heidän kanssaan.
        Jos se äiti tekisi samoin että minimi aika lasten kanssa, minimiruoka, minimi vaatteet, minimi raha, minimihuone...kaikki olisi minimi, lapset olisivat heitteillä. Mutta sinusta ei ole kun sinulle kaikki on sitä minimiä. Ettei vaan liikaa etei vaan...

        Se kun on niin vaikeeta pitää huolta omien lasten huollosta, asumisesta/ tapaamisoikeudesta, yhteydenpidosta lapsen omaan isään, isovanhempiin,
        sukuun. Vaikeeta olla vastuussa heistä ja huoltaa ja
        olla heidän kanssaan perättömin lausumin, selvityksin;
        Raision kaupungin "viranomaisten" ja lapsen "äidin"
        vainotessa yhteistyössä lapsia ja lapsen isää perättö-
        min selvityksin, lausumin mitä oikeasti tapahtunut...
        Jos se isä tekisi samoin että minimi aika lasten kanssa, minimiruoka, minimi vaatteet, minimi raha, minimi-huone...kaikki olisi minimi, lapset olisivat heitteillä.
        Kuten ovatkin Raision kaupungin "lastensuojeluviran-omaisten ja "äidin" toimesta. Mutta sinusta ei ole kun sinulle kaikki on sitä minimiä. Ettei vaan liikaa etei vaan...
        ettei lapset yhtään omalla isällään ja isän huollossa perättömin lausumin, selvityksin, sairauksin..


      • Miem
        suomessa kirjoitti:

        ei ole määritelty "minimi" elareita. Sossu ei maksa elareita..

        No oli mikä tahansa virasto mikä maksaa elatusapua kun toista vanhempaa ei ole (147-150€/kk).


      • suomessa
        Miem kirjoitti:

        No oli mikä tahansa virasto mikä maksaa elatusapua kun toista vanhempaa ei ole (147-150€/kk).

        ei ole määritelty "minimi" elareita. Sossu ei maksa elareita..Puhut nyt elatustuesta, joka on eri asia kuin elatusapu ja maksajana kela.


      • Miem
        suomessa kirjoitti:

        ei ole määritelty "minimi" elareita. Sossu ei maksa elareita..Puhut nyt elatustuesta, joka on eri asia kuin elatusapu ja maksajana kela.

        No elatustuesta sitten se 147 tai150 euroa kuukaudessa ei yhtään enempää koska ei kuitenkaan ole tarkoitus elättää ex:ää !


    • kiusataanvainlasta

      Näin se on, ett kun riitaisat puolisot vihaa toisiaan ja ovat katkeria, niin se koston himo iskee ja halutaan vaan kiusata, mutta kun se kiusa osuu vain niihin lapsiin. Sitä ei oteta huomioon, että ne lapsethan siinä kärsii.
      JOs isä ei osta sitä uutta pyörää lapselle kun hänestä äidin pitää ostaa, tai isä ei osta niitä uusia farkkuja, kun haluaa kiusata sitä ex vaimoa, niin se lapsihan niitä farkkuja tai pyörää saa. Se osuu vain siihen lapseen. Ei siihen ex vaimoon.

    • Muumimamma40v

      Kiitos kovasti vastauksista. Eniten huolestutti tuo mitä lapselle tapahtuu jos muuttoilmoituspaperiin en saa isän nimeä. Meidän tapauksessa isä ei halua lasta asumaan itselleen, mutta ei silti antaisi lupaa muuttoon. En ole koskaan estänyt tai vaikeuttanut tapaamisia millään tavalla. Itse hän muutollaan toiselle paikkakunnalle senkin aiheutti, ettei voi tavata lasta kuin viikonloppuisin.

    • Sepetiuss

      Mua kiinnostaisi paljonko te maksatte/saatte elatusmaksua per muksu? Mä maksan kahdesta ala-asteikäisestä yhteensä 420e eli 210e/lapsi. Eksä saa lisäksi lapsilisät ja yh-korotukset. Nyt vaatii maksun tarkistamista, koska hänen työmatkakustannuksensa ovat kasvaneet. Tietty haluan pitää huolta omien lasten elintasosta, mutta eksän työmatkojen sponssaaminen kirvelee.

      • enmaksamitään

        ei huoltajuutta, ei lapsen tapaamisoikeutta/ asumista omalla isällään, ei lapsella omaa nimeä, ei lapsella yh-teydenpitoa omaan isäänsä, isovanhempiinsa, sukuun-
        sa, ei lapsen yhteystietoja. Ei vastikkeetonta elatusta.


      • Kotikiusattu

        Kai hän itse sentään maksaa työmatkansa ... ... ei ex miehen sentää ex vaimoa kuulu elättää ja millä perusteella vielä pitäisi korottaa joskus aikoinaan mulla 2900kk tuloilla laskettiin 150euroa kk ja ex vaimo oli töissä ja juuri työn takia elatus oli 50/50 ! Kyllä ex vaimosi hakee itselleen myös elatusta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe