galaxy j5 ram muisti

kdjfhfhjfjfjfj

Ostin tänään samsungin j5, joka on ensimmäinen androidini. Mikä on ram muisti ja miksi se on koko ajan lähes täynnä, vaikka sen usein tyhjentäisikin? Mitä tapahtuu kun se tulee täyteen? Luin jostain keskustelusta että sitä pitäisi olla vapaana 1gt että puhelin toimii hyvin. Mulla on sitä ram muistia vaan 1.1 gt ja siitä on väh. 50% aina käytössä vaikka tyhjentäisin sen. Sovelluksia minulla on Facebook, insta, Spotify, fonecta caĺler,joku kuvankäsittely ja taskulamppu.. nämä siis itseladattuja tietty puhelimen omat.

2

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0654321

      Mielestäni ei kannata huolestua ram muistista. J5.ssa sitä on 1,5g. Puhelin itse osaa niitä sovelluksia tarpeen tullen sammutella. Nykyään voi puhelimen saada hitaammaksi jos itse menee ohjelmia sammuttelemaan (ymmärtääkseni pitää osan ohjelmista muistissa juuri siksi että olisi nopeampi). Puhelimessa on "älykäs hallinta"-ohjelma jolla voi muistia tyhjennellä, mutta itse sitä en paljoa ole käyttänyt. Omassa j5.ssa ei ole kyllä esiintynyt minkäänlaista tahmaamista vaikka nytkin 73% ramista käytössä (toimii mielestäni tosi vikkelästi verrattuna aiempaan s3 malliin).
      8g tallennustila voi tulla täyteen jos monia ohjelmia/pelejä asentelee. Aika monta ohjelmaa olen kyllä asentanut ja vielä on 1.5g jäljellä (tosin osa muistikortilla). Itse olen myös poistanut käytöstä osan valmiiksi asennetuista ohjelmista (ne mitä en varmasti käytä), niin ei vie turhaa tallennustilaa niiden päivitykset.

    • Kalevi_miettii

      Aloittaja kysyy, mikä on ram muisti ja miksi se on lähes täynnä. RAM on keskusmuisti. Jotta puhelimen ohjelmaa voidaan suorittaa, sen on oltava RAM muistissa. Mitä enemmän ohjelmia on samanaikaisesti suoritettavana, sitä enemmän keskusmuistia on varattuna. J5 toimii aivan mainiosti, vaikka sen 1,5 g:n RAM muistista olisi vapaana 30-40% (eli noin 0,5g).

      Tallennnusmuistia J5:ssa on oletuksena 8g. Tallennusmuistissa ovat esim. valokuvat ja musiikki. Se on myös asennuspaikka netistä ladattaville ohjelmille. Tuo 8g alkaa käymään helposti ahtaaksi J5:ssa. Silloin kannattaa harkita esim. 16g lisämuistikorttia, jota voi sitten käyttää valokuville, ja myös osan ohjelmista voi siirtää sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe