En voi metsästää seisojani kanssa

pkss

Hankin viime vuonna pitkäkarvaisen saksanseisojan pennun Saksasta, nyt se on reilun vuoden ikäinen. Päätin ryhtyä metsästäjäksi. Nyt on vastaan tullut ongelma. Minulle ei myönnetä aselupaa mielenterveysongelmieni takia. Ryhdyin harrastamaan metsästyskoirien jäljestämiskoetta, jotta koirani jotenkin pääsisi toteuttamaan metsästysvaistojaan. Liikuntaa koirani kyllä saa, kuten lenkkeilyä, uimista, talvella vetoharrastuksia sekä olemme osallisina paikallisessa koiraharrastuskerhossa. Koirani on onneksi rento ja tyyni, eli on sopeutunut elämään ilman metsästystä. Enää en pysty luopumaan siitä.

11

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etälamautin

      No ei kai tuolle mitään voi sitten jos et asetta saa, mutta mielestäni tarjoat hyvän ja aktiivisen elämän koiralle joten tuo metsästyksen puute nyt ei haittaa mitään ja saahan koira jäljestämällä toteuttaa viettejään joten ei sen pakko ole metsälle päästä.

      • pkss

        Niin, onneksi koirani tuntuu olevan tyytyväinen siihen, mitä sille pystyn tarjoamaan. Siksi harmittaa lähinnä itseni puolesta. En voi metsästää. Itse pyydetty sorsapaisti olisi varmasti maukasta. Vakava masennus on esteenä, mutta onneksi minulla on mahtavat vanhemmat, jotka aina huolehtivat koirastani, kun itse en pysty.


    • ishlaben

      Jos on aiemmin jo ollut tiiossa että mielenterveys ongelmista kärsit niin selvähän se on ettet asetta tule saamaan. Mutta pystytkö huolehtimaan koirastasi pääsääntöisesti ongelmiesi ohessa vai onko koira vanhempiesi "taakka"?

      • pkss

        Ei koira ole vanhemmilleni taakka. Pärjäämme hyvin.


    • ishlaben

      Onko itselläsi mahdollisuus päästä vaikka tutun sorsastajan tai kanslintumetsästäjän mukaan ja opille, kerta itselläsi ei asetta ole, niin voisit ns. koiramiehenä toimia.

      • pkss

        Itse haluaisin metsästää oman koirani kanssa. Tuttavapiirissäni ei juurikaan ole metsästäjiä, jotka osaisivat olla muuna aikana selvinpäin, joten en uskalla tuntemilleni metsästäjille jättää koiraani vastuulle.


      • ishlaben
        pkss kirjoitti:

        Itse haluaisin metsästää oman koirani kanssa. Tuttavapiirissäni ei juurikaan ole metsästäjiä, jotka osaisivat olla muuna aikana selvinpäin, joten en uskalla tuntemilleni metsästäjille jättää koiraani vastuulle.

        Totto, itsekkään en ajokoiriani tuntenattomille lainaa.


    • nuuskuhyötykäyttöön

      Olisiko tästä vainusta hyötyä esimerkiksi etsijäkoirana. Kadonneiden eläinten tai ihmisen etsijänä.

    • Ainoa_vaihtoehto

      Suoritat metsästyskortin, mikäli et ole vielä sitä tehnyt. Sitten perinteisempi ase eli metsästysjousen hommaat, ei tarvitse poliisilta lupia. Voit metsästää aina kauriiseen asti, jos vain mielenkiintoa riittää.

      • ishlaben

        Tuotapa en itse muistanukkaan, mutta ainoa vaihtoehto jos metsästämään mielii.


      • pkss

        Harmi, ettei jousimetsästys oikein miellytä minua. Aseella olisin halunnut päästä metsästämään :-( En haluaisi myöskään pakottaa itseäni mihinkään toimiin.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe