Valotuksen haarukointi???

pliis_help

Mitä tein väärin? Minulla siis 6D , ajattelin itse tehtyä HDR:kuvaa kokeilla(ei siis kameran omaan hdr-toimintoa) vaan kuvaamall tuolla haarukointiaetuksella ja käsitellä jälkikäteen itse. MUTTA! Kun painoin laukaisinta niin otti vain yhden kuvan kerrallaan, olisin toivonut että kaikki 3 yhdellä painautuksella. Mikä asetus siis oli väärin? Voikon kuvanlaatuna käyttää raw? Olen kuitenkin katsonut opetusvideoita jossa tämä toivomallani tavalla tapahtuu..

9

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loogista

      HDR-kuvissa kannattanee käyttää jalustan kanssa lankalaukaisinta ja/tai 2s viivettä. Mutta eikös haarukointisarjan saa yhdellä (pitkällä) painalluksella, kun valitset sarrrrjakuvauksen? Siis jos pakko valita kuvaushetki täsmällisesti mutta HDR-tulos on arpapeliä... En nyt ala itse testaamaan, mutta muistaakseni omassa Canonissa näin on.

    • pliis_help

      Minulla oli jalusta ja laukaisijana käytin kännykän camera Connectin remote controllia. Tänään kokeilin myös tuota sarjakuvasta, mutta ei silläkään ottanut yhdellä painatuksella..piti painaa pitkään käsin niin sitten otti nuo 3 peräkkäin...mikä mättää?

    • niinikkäänsä

      Jospa mikään ei mätä, vaan kuvat pitää haarukoinnilla ottaa yksi kerrallaan. Ainakin minun Nikoneilla (ilman sarjakuvausta ainakin) kuvat syntyvät erillisillä laukaisuilla.

    • pliis_help

      Näin se taitaa olla, etsin ja katsoin uudelleen ihan 6d oman videon ja siinäkään ei yhdellä laukauksella tapahtunut. Se video minkä aiemmin olen nähnyt Canon Rebel- kameralla tehty.

    • Kuuuukkeli

      Ainakin 70D:ssä haarukointi toimii kaikilla kuvaustavoilla. Yksittäikuvauksella täytyy painaa laukaisinta kolme kertaa ja sarjakuvauksessa riittävän pitkään. Kätevin on tietysti vitkalaukaisin, jolla myös Canonin oma kaukolaukaisin toimii.

    • 6DX100

      Näin se menee 6Dssä. Olen kyllä ottanut ihan onnistuneita otoksia käsivaralla, mutta jalustalla varmempaa. Photomatix esim. korjaa muistaakseni, jos liikettä. Fujin X100 ottaa näköjään kerralla :)

    • lkflejwkfjwebgb

      Minun mielestäni laukaisinta pitää painaa joka kuvalle erikseen. Vain kerran kokeillut.
      HDR:n voi tehdä manuaalisesti siten, että otetaan kuva normaalivalotuksella ja sitten lisätään ja vähennetään suljinaikaa sopivalla määrällä seuraavissa kuvissa. Kuvia voi silloin ottaa enemmän kuin kameran ohjelma sallii.
      Jokaiselle HDR-kuvasarjalle kannattaa tehdä oma kansio. Sarjaan kuuluvat kuvat löytyy helpommin.

    • tklösjgfkjghkjfg

      Ajastin päälle niin ottaa 3 kuvaa peräjälkeen itsekseen. Näin ainakin vanhemmissa canoneissa.

    • 102030405060

      Laita se 2 sekunnin ajastin päälle, niin se ottaa kaikki kolme kuvaa kerralla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe